Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » VS verliezen strijd om wereldmacht. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Een wereld met meerdere en onderling gelijkwaardige grootmachten leidt tot:
Wapenwedloop
0%
 0%  [ 0 ]
Wapenwedloop+Koude Oorlog
11%
 11%  [ 1 ]
Meer oorlogen in derde landen
55%
 55%  [ 5 ]
Nee, het wordt er beter van, want:....
33%
 33%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 9

BerichtGeplaatst: Zo Nov 01, 2020 22:36 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Cliff schreef:
Kwestie van tijd totdat dat hele politieke systeem (hopelijk vreedzaam) herzien wordt.

Onder het huidige systeem heeft China een fantastische ontwikkeling door gemaakt. Met het herzien van het politieke systeem zou ik maar even wachten.
Ik vertrouw er op dat ze er niet zo'n weerzinwekkende puinhoop van maken als in het Westen, dat is waarschijnlijk jouw impliciete suggestie.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Nov 01, 2020 23:17 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Dacht dat China ook het Verdrag van Parijs getekend heeft waarbij zo ongeveer is overeengekomen de fossiele brandstoffen in de ban te doen.

Ondertussen blijft dat land dus vrolijk gigantische vliegtuigen ontwikkelen die alleen maar op fossiel kunnen functioneren.

Geen wonder dat de VS gewoon uit dat verdrag stapt.

't Blijkt voor de concurrentie immers niets meer dan 'n dode letter.
BerichtGeplaatst: Ma Nov 02, 2020 9:50 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Productie huishoudelijke apparaten in China Cool

BerichtGeplaatst: Di Nov 03, 2020 4:37 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Kunnen wij hier ook hoor.
Ze hebben 't trouwens van ons afgekeken.
Tja, was niet zo slim van westerse bedrijven om daar van de lage lonen te gaan profiteren.
Dat bood hullie de kans om alles af te kijken en 't zo mogelijk nog beter te gaan doen, waardoor de westerse producten uit de markt gedrukt werden.
Nou zullen we 't van tariefmuren moeten hebben om weer 'n beetje bij te gaan komen.
Goed gezien van Trump c.s..
BerichtGeplaatst: Di Nov 03, 2020 12:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Wat een zure reactie...

BerichtGeplaatst: Di Nov 03, 2020 16:52 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Tja, 'n zuurtje op z'n tijd gaat er ook wel in hoor.
Van teveel zoet wordt je allen maar vet.
BerichtGeplaatst: Wo Jan 27, 2021 4:30 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

De Verenigde Staten heeft nu twee grote, niet democratische tegenwichten: China en Rusland. Beiden bemoeiden ze zich met de presidentsverkiezing van de VS. Rusland ten gundste van Trump, China ten gunste van Biden.

Gaat de VS nu zwalken tussen die twee?

Zullen de chinezen in staat zijn de VS politiek zo te beïnvloeden dat Oost Azië, Afrika grote delen van Azië in de invloedssfeer van China komen, en de Vs helemaal niets daartegenin doen?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Wo Jan 27, 2021 8:56 Plaats reactie Reageer met quote
Real

George Bush schreef:
Productie huishoudelijke apparaten in China Cool

Dit is wel het toekomstbeeld, zo ongeveer alle werkzaamheden worden gedigitaliseerd. Gevolg: massale werkloosheid, waar vrijwel niemand aan ontkomt.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 27, 2021 10:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Willem schreef:
De Verenigde Staten heeft nu twee grote, niet democratische tegenwichten: China en Rusland. Beiden bemoeiden ze zich met de presidentsverkiezing van de VS. Rusland ten gundste van Trump, China ten gunste van Biden.

Het democratisch gehalte van de VS is inmiddels even twijfelachtig, even als het recht op vrije meningsuiting.

Quote:
Zullen de chinezen in staat zijn de VS politiek zo te beïnvloeden dat Oost Azië, Afrika grote delen van Azië in de invloedssfeer van China komen, en de Vs helemaal niets daartegenin doen?

Laten we het hopen.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 27, 2021 13:51 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Is dat nu niet zo dan? Dat China half Afrika bezit bedoel ik, en vooral het oosten.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 27, 2021 15:27 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

De overdaad aan onevenwichtige VS suprematie heeft de afgelopen 30 jaar tot vele onnodige miljoenen
mensenlevens verwoestende oorlogen geleidt.

Deskundigen zeiden altijd:
Geo politiek met grote machtsverschillen leiden onvermijdelijk tot nieuwe oorlogsdreiging, conflict escalatie
en ellende.

In die fase hebben we sinds 1989 gezeten en dit duurt momenteel nog voort.

En Multi polaire wereld gebaseerd op onderlinge handel en respect zal niet alleen kostenbesparend zijn
maar ook een veel evenwichtiger gelijkwaardiger speelveld geven...

Dat zal tot meer ontspanning leiden.

De voortzetting van de huidige agressie waar Biden (de zoveelste bejaarde die mentaal in de jaren '50 leeft)
zal, tot het uiterste voortgezet, tot een onvermijdbare kernoorlog leiden...

De Nucleaire oolog wordt al vanuit de VS en vanuit onze volkomen geschifte tot de NATO top toegetreden Rob Bauer
(die koude arrogante blik zegt alles) steeds verder gepromoot.

In onderstaand artikel zegt deze USA Sucker en carriere lul en non valeur, Hans Bauer, dat Europa ''een nucleaire oorlog
moet starten'' wanneer Rusland onze ICT hackt (andersom gebeurd overigens in even grote mate, maar ze vermelden
dat natuurlijk niet).

Een krankzinnige gevaarlijke oorlogszuchtige ''Befehl ist Befehl'' gek, uiteraard om die reden door de VS
naar boven geplaatst..

https://www.ewmagazine.nl/nederland/achtergrond/2021/01/bauer er komt een soort soldaat zonder modder aan de poten 222971w/

Speculaties voor Europa als strijdtoneel voor een nucnleaire oorlog...

Om die reden moet Europa kappen met de NATO... Europa moet zijn eigen boontjes doppen, de VS de hare.

Alleen een Neutraler Onafhankelijker Europa kan zich weer terug plaatsen in een centrum van wereldmachten
en werkelijke ''waarden'' boven de decadente hypocriete waanzin retoriek van de VS plaatsen.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 27, 2021 19:16 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Willem schreef:
De Verenigde Staten heeft nu twee grote, niet democratische tegenwichten: China en Rusland.

De VS zijn géén democratie. En ze staan op het punt door hun hoeven te zakken.
Voorwaar een zegen voor de wereld.

Zorg dat Chili goede betrekkingen onderhoudt met Azië en met name China. Daar ligt de markt. Laat de VS barsten.

Landbouwproducten, wijn, vis...... en koper.

Ik weet niet hoe de Chileense koperexport er uit ziet, mocht het alleen koper zijn dan is het wellicht zaak om te zoeken naar meer toegevoegde waarde door zelf allerlei producten met koper te maken. Kabels, elektromotoren, etc.

Je ziet hier, in de supermarkt, tonijn uit Equador in blikjes, heeft Chili ook een conservenindustrie?

BerichtGeplaatst: Do Jan 28, 2021 1:03 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

carlos schreef:
Is dat nu niet zo dan? Dat China half Afrika bezit bedoel ik, en vooral het oosten.

China bezit in Mombassa Kenia, de haven.
In Lusaka, Zambia bouwen ze een nieuw vliegveld.
Zambia heeft veel kopermijnen.
Ze zijn bezig in Angola (olie en diamanten)
En in Zimbabwe (diamanten, goud en ivoor)
En in de DRC Congo, waar heel veel mineralen zijn.
Trouwens China bezit ook de helft van de Rotterdamse haven (containers)
En ze leggen een spoorweg aan naar oost Europa. De oude zijde route. (Monrovia geloof ik)

In heel Europa bezitten ze winkels waar je alles kunt kopen.

BerichtGeplaatst: Do Jan 28, 2021 15:48 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Leuk zo'n lijstje... maar dat aantal kan 2 maal verdubbelt worden met Amerikaanse dubieuze bedrijven
(o.a. kledingindustrie, zaden manipulatie (wurgcontracten middels oktrooien ed.) ,
naast tal van nikkel, goud, koper etc. mijnen en de totalitaire staten steunende
olie leveranciers etc etc)...

Helaas onze kranten melden het niet.. De halve waarheid (Fake News) is hun domein.

Wat Amerikaanse retail / winkeltjes betreft:
Heb je wel eens van AMAZONE, Primark, make my Day , Wall Mart, American Jeans, Amazone,
Levi Sores, America Today, American Jeans,Mc Donald (vreselijke rotzooi) etc etc

BerichtGeplaatst: Do Jan 28, 2021 16:04 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Om een voorbeeld te geven een rotzooi inkoop berdrijfje koopt op Chinese rotzooibeurzen USB oplaadbare tafel led lampjes minder dan 1 € en verkopen deze in Holland als 'design sfeerlampen" voor 74 € .
Na ongeveer 3 maanden zijn de oplaadcellen totaal verrot op en branden nog 3 minuten.
fiets led lampen welke 1 maand meegaan ze lachen zich rot die spleetogen robotjes.
Mijn opa reed 25 jaar een gazelle met nog de originele lampen.
BerichtGeplaatst: Do Jan 28, 2021 16:23 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Of hoevaak, hoelang, beter hoeweinig koffie, hoe kort kun je met Chinese Koffie zet machine koffie zetten ?
Hoelang zette mijn moeder koffie met elektrische koffie zet machine ?
Ik kan mij niet herinneren dat de Douwe Egberts koffie zet machine ooit kapot is gegaan. Very Happy

BerichtGeplaatst: Do Jan 28, 2021 16:54 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Icesurfer schreef:
Ik kan mij niet herinneren dat de Douwe Egberts koffie zet machine ooit kapot is gegaan. Very Happy

Ze zijn er nog steeds en gaan 40 jaar mee. Heb ooit zo'n ding gekocht voor één mok. En Nederlands fabrikaat.

Dat er zoveel rotzooi op de markt is ligt meer aan de verkopers in het westen dan aan de Chinezen.
Ik heb een Huawei telefoon en die doet beslist niet onder voor een westers product. Ook qua duurzaamheid niet.

BerichtGeplaatst: Do Jan 28, 2021 17:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

George Bush schreef:
Ik heb een Huawei telefoon en die doet beslist niet onder voor een westers product. Ook qua duurzaamheid niet.

Volgens mij zijn er niet eens Westerse GSM's. Je zou Apple kunnen noemen, maar dat is volgens mij ook compleet 'made in China'.

BerichtGeplaatst: Do Jan 28, 2021 18:17 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

George Bush schreef:

Klopt, Huawei en bv ook ZTE hebben uitstekend westerse en Koreaanse fabrikanten gekopieerd. Doen de Chinezen vaker. T vervelende is alleen staan al je gegevens in de database van de Chinese dictatuur (je weet wel, die manipulatieve leugenaars).

BerichtGeplaatst: Vr Jan 29, 2021 16:59 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Iedere econoom kan je vertellen dat de VS , Groot Brittanie, Duitsland, Japan, Taiwan en Zuid Korea
etc.. in fasen van hun opmars op gelijke wijze ''copieerden'' als de Chinezen wellicht gedaan hebben...

De software van Amazone is bijvoorbeeld van Chinese software afgekeken...

En de zeer snelle ontwikkeling van de Japanse auto industrie kwam niet voort
uit enkele originele ideetjes vanuit de rijstvelden als men dat soms dacht...

De selectieve leugen propaganda vanuit de VS kan zich nog wel eens tegen hen gaan keren.

Overigens staan nu al je gegevens in de Google/Twitter/Facebook databases... een ongekozen club
miljairdairs/monopolisten die bepalen wat jij wel en niet mag lezen op internet.

Laatst aangepast door Joost Bakker op Vr Jan 29, 2021 17:06, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Vr Jan 29, 2021 21:36 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Joost Bakker schreef:

Overigens staan nu al je gegevens in de Google/Twitter/Facebook databases... een ongekozen club
miljairdairs/monopolisten die bepalen wat jij wel en niet mag lezen op internet.

Ga er dan maar voor zitten. De aller rijksten van deze aarde (minimaal 1 miljard USD) hebben corona aangegrepen om The Great Reset bij ons door de str*t te duwen. Afgelopen jaar is die transitie in gang gezet, maar heeft voor ons klootjesvolk alleen maar grote nadelen. Welkom in het Nieuwe Normaal!

BerichtGeplaatst: Vr Jan 29, 2021 23:57 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Royy schreef:
Klopt, Huawei en bv ook ZTE hebben uitstekend westerse en Koreaanse fabrikanten gekopieerd.

De grootste diefstal uit de geschiedenis is natuurlijk die van de "geallieerden" na de oorlog in Duitsland.
Vrachtwagens, heel veel vrachtwagens, vol kennis zijn afgevoerd naar de VS en de UK.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 31, 2021 12:50 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

carlos schreef:

Je kan als land maar beter geen schulden hebben en moeten bedelen bij China voor leningen. Want China eist zo z'n onderpanden op bij leningen aan niet kredietwaardigen. En die onderpanden zijn vaak zeer strategische doelen. Anyway; Dan kunnen wij ook de handen van Afrika af houden en stoppen met gratis geld geven.

[url=https://www.trouw.nl/economie/legt china een financiele strop om de hals van afrikaanse landen~b34377f7/]Legt China een financiële strop om de hals van Afrikaanse landen?[/url]

Elisabeth schreef:
China bezit in Mombassa Kenia, de haven.
In Lusaka, Zambia bouwen ze een nieuw vliegveld.
Zambia heeft veel kopermijnen.
Ze zijn bezig in Angola (olie en diamanten)
En in Zimbabwe (diamanten, goud en ivoor)
En in de DRC Congo, waar heel veel mineralen zijn.
Trouwens China bezit ook de helft van de Rotterdamse haven (containers)
En ze leggen een spoorweg aan naar oost Europa. De oude zijde route. (Monrovia geloof ik)

In heel Europa bezitten ze winkels waar je alles kunt kopen.

De Oude Zijderoute? Ik kan wel het een en ander vinden over [url=https://www.google.com/search?sxsrf=ALeKk01NKzkGhxxcGyu5uFrEfs22iw1iMw%3A1612093216697&ei=IJcWYMXZKZeDi gPp52xgAE&q=chinese+spoorweg+naar+oost+europa+de+nieuwe+zijderoute&oq=chinese+spoorweg+naar+oost+europa+de+nieuwe+zijderoute&gs_lcp=Cgdnd3Mtd2l6EAMyBQgAEM0CMgUIABDNAjoHCCMQsAMQJzoHCAAQRxCwAzoHCCMQsAIQJ1CQM1iGRmCNYGgBcAJ4AIABbIgBgQaSAQQxMC4xmAEAoAEBqgEHZ3dzLXdpesgBCcABAQ&sclient=gws wiz&ved=0ahUKEwjF6Zmci8buAhWXwQIHHadODBAQ4dUDCA0&uact=5]de Nieuwe Zijderoute (per spoor)[/url].

Over Monrovia verneem ik niets. Monrovia is overigens de hoofdstad van Liberia.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 31, 2021 13:19 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Loetje schreef:

Je kan als land maar beter geen schulden hebben en moeten bedelen bij China voor leningen. Want China eist zo z'n onderpanden op bij leningen aan niet kredietwaardigen. En die onderpanden zijn vaak zeer strategische doelen.

Niet alleen strategische doelen, maar je kan ook lenen in ruil voor invloed/macht onder het motto ´wie betaalt, bepaalt´.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 31, 2021 16:31 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Real schreef:
Loetje schreef:

Je kan als land maar beter geen schulden hebben en moeten bedelen bij China voor leningen. Want China eist zo z'n onderpanden op bij leningen aan niet kredietwaardigen. En die onderpanden zijn vaak zeer strategische doelen.

Niet alleen strategische doelen, maar je kan ook lenen in ruil voor invloed/macht onder het motto ´wie betaalt, bepaalt´.

Schulden uit de VS hoeft men gelukkig niet af te betalen via onderpanden
en de VS zal deze nooit strategisch inzetten...

Geloof je het zelf ?

https://frieschdagblad.nl/2020/9/14/achtergrond groene revolutie zadelt afrikaanse boeren op met schulden?harvest_referrer=https:%2F%2Fwww.google.com%2F

Weerwoord forum index » Buitenland