Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Het jaarlijkse theaterstuk begint weer Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Dec 31, 2019 16:07 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Het is gewoon tuig dat met harde hand aangepakt moet worden.
Van mij mag vannacht de ME of het leger met rubberen kogels gaan schieten. En dan graag op de ogen mikken!

BerichtGeplaatst: Di Dec 31, 2019 16:37 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Loetje schreef:

Wat hier niet op een forum aanwezig is, kan zich ook in deze draad niet laten zien. En wat jij voor etiketjes aan andersdenkenden toedicht is geheel voor jouw rekening. Net als dat niemand je nog serieus neemt. Gewoon de resultate van je eigen harde geschreeuw als een hol vat.

Heb je inmiddels al wat exotische namen ontdekt bij dat tuig?? Ik vrees overigens van niet want dan hadden we het allang geweten Wink

BerichtGeplaatst: Di Dec 31, 2019 16:41 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Voor de uitritten van brandweerkazernes in Den Haag zijn de afgelopen periode kraaienpoten aangetroffen, meldt zowel het AD als De Telegraaf dinsdag. Het gaat om zelfgemaakte pijpen waar schroeven uit steken, bedoeld om voertuigen te beschadigen.

De gemeente Den Haag laat aan NU.nl weten de incidenten "verwerpelijk" te vinden. "Dit zijn de mensen die zich inzetten om het voor ons veilig te houden", aldus een woordvoerder.

De brandweer wil pas na de jaarwisseling toelichting geven over wat er precies is gebeurd. Wel heeft de korpsleiding zorgen over aankomende nacht, zegt de commandant van dienst bij de jaarwisseling, Jan Bron, in een filmpje op Twitter. "We verwachten een ander Oud en Nieuw dan andere jaren. Wat we hebben gezien in de aanloop maakt ons wel wat ongerust."

Bron doelt daarmee op de wekenlange onrust in de stad na de afgelasting van de vreugdevuren. In verschillende wijken werden aanhoudingen verricht. Onder meer in Duindorp zijn maandagavond nog agenten bekogeld met stenen en vuurwerk.

Ook is onlangs een vuurwerkbom onder een politiebus gegooid, waardoor een agent blijvende gehoorschade opliep. Inmiddels zit een 51-jarige man vast in deze zaak, vijf anderen zijn opgepakt voor opruiing.

Het lijkt mij dat opruiing wel wat erg aan de milde kant is, medeplichtigheid tot doodslag of moord zou meer overeenstemmen met hetgeen daar gebeurde.

BerichtGeplaatst: Di Dec 31, 2019 18:12 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

"Minister Ferd Grapperheus (Justitie en Veiligheid) heeft tegen de NOS gezegd dat hij vreest dat de jaarwisseling dit jaar een "wildwestfeest" met veel incidenten wordt. "Ze gaan een heftige nacht tegemoet met veel incidenten en met veel mensen die zich misdragen, helaas", zei de minister over hulpverleners, die hij elk jaar op oudjaarsdag bezoekt."

https://www.nu.nl/binnenland/6021023/grapperhaus-vreest-wildwestfeest-tijdens-jaarwisseling.html

BerichtGeplaatst: Wo Jan 01, 2020 9:22 Plaats reactie Reageer met quote
Real

estudiant schreef:

Ik snap zo’n ultimatum ook niet; handhaven die hap. Desnoods met het leger. Tenslotte gaat het hier WEL ergens over.

Oudejaarsnacht: de openbare orde is weer eens ondermijnd door relschoppers. Met het verstrijken van de jaren begin ik ook sterk voorstander te worden van een verbod op particulier vuurwerk en keihard ingrijpen.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 01, 2020 12:01 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

estudiant schreef:
Loetje schreef:

Wat hier niet op een forum aanwezig is, kan zich ook in deze draad niet laten zien. En wat jij voor etiketjes aan andersdenkenden toedicht is geheel voor jouw rekening. Net als dat niemand je nog serieus neemt. Gewoon de resultate van je eigen harde geschreeuw als een hol vat.

Heb je inmiddels al wat exotische namen ontdekt bij dat tuig?? Ik vrees overigens van niet want dan hadden we het allang geweten Wink

Ga eens een kijkje nemen in Ede, Zaandam Poelenburg, Den Haag Van der Neerstraat (Schilderswijk). Daar heb je wel wat exotische namen. Normale mensen krabben zich liever achter de oren over de ernst van wat er overal in den lande heeft plaatsgevonden en of wij dit als samenleving wel moeten willen tolereren, maar jij wil er kennelijk graag een wedstrijdje tegen elkaar wegstrepen of tegen elkaar opbieden (Ja maar hullie...) van maken... Een ieder z'n ding, nietwaar? Best wel sneu eigenlijk.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/36249014/opnieuw-hulpverleners-belaagd

BerichtGeplaatst: Wo Jan 01, 2020 12:04 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

estudiant schreef:

Ook is onlangs een vuurwerkbom onder een politiebus gegooid, waardoor een agent blijvende gehoorschade opliep. Inmiddels zit een 51-jarige man vast in deze zaak, vijf anderen zijn opgepakt voor opruiing.

Het lijkt mij dat opruiing wel wat erg aan de milde kant is, medeplichtigheid tot doodslag of moord zou meer overeenstemmen met hetgeen daar gebeurde.

Mee eens hoor. Hoor ik je ook nog als het weer op een "Foei!"-gesprek uitdraait? Of hooguit een taakstrafje? "Handen af van onze hulpverleners!" is een mooi credo, maar als daar geen consequenties aan verbonden worden blijft het natuurlijk een vrijbrief om overal mee weg te kunnen komen.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 01, 2020 12:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Hebben mensen inde Randstad enig idee hoe debiel dit overkomt in de provincie?

Nieuwjaarsnacht in Den Haag: Geen rellen, wel steekpartij en autobranden

De onrust rond de vreugdevuren in Den Haag voorspelde afgelopen maand weinig goeds voor de jaarwisseling. Toch bleef nieuwjaarsnacht in de hofstad op het eerste gezicht met enkele autobranden relatief rustig. Wel raakte een 31-jarige man uit Den Haag kort voor middernacht gewond bij een steekincident aan de Paviljoensgracht in de binnenstad. Er is nog niemand aangehouden.

https://www.nu.nl/jaarwisseling/6021052/nieuwjaarsnacht-in-den-haag-geen-rellen-wel-steekpartij-en-autobranden.html?redirect=1

Dit klinkt toch wel heel erg als: 'ah, het was eigenlijk best rustig... paar autobranden en een steekpartij, dus niets aan de hand'.

Belachelijk.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 01, 2020 13:36 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

En er vallen soms ook doden. En nee, ik zal geen vragen stellen over niet bijgebrachte of gemiste opvoeding. Zo'n woordje als opvoeding zal zomaar holle vatschreeuwerds op tilt kunnen doen slaan.

Twee tieners opgepakt voor afsteken vuurwerk in flat Arnhem, waarbij vader en zoon (4) omkwamen

UPDATE De politie heeft twee jongens van 12 en 13 jaar opgepakt naar aanleiding van de dodelijke brand in een flat in Arnhem. Ze worden verdacht van het afsteken van vuurwerk en brandstichting met dodelijke afloop, meldt een politiewoordvoerder.

Lees verder

BerichtGeplaatst: Wo Jan 01, 2020 17:09 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Even een update van het theaterstuk, zie openingsbericht: het theater voltrekt zich volledig langs de voorspelde weg.
Er was weer eens geweld tegen hulpverleners en korpschef Akerboom heeft verklaard dat dit "onacceptabel" is.
Op naar de volgende akte in deze voorstelling: wanneer draaft een minister op voor de camera om met een moeilijk kijkende tronie te verklaren dat hij "geschokt" is ?
Wordt vervolgd.

BerichtGeplaatst: Do Jan 02, 2020 0:44 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Hebben mensen inde Randstad enig idee hoe debiel dit overkomt in de provincie?

Grappig, ik denk dat relatief gezien het in de provincie een grotere teringzooi is op oudjaarsnacht dan in de grote steden. Misschien met uitzondering van de twee bejaardenprovincies van dit land: Zeeland en Limburg Laughing

Alhoewel...

https://www.pzc.nl/dossier-2020/geen-grote-incidenten-tijdens-jaarwisseling-in-zeeland-wel-veel-kleine-brandjes~a712f5a7/

En dat voor een provincie waar veel minder mensen wonen dan in Den Haag.

BerichtGeplaatst: Do Jan 02, 2020 2:50 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Nu mijn oud en nieuw.
Auto geparkeerd op het laatste parkeer terrein.
Ongeveer 15 minuten gelopen naar een restaurant langs de rivier.
Verderop is een hoge brug over de rivier en daar waren ze de hele dag bezig met vuurwerk te plaatsen.
Heerlijk gegeten, nergens geknal.
Om 23.45 naar buiten en er waren al veel mensen met kinderen.
Op het plein in het centrum speelt een band op een groot podium.
Dan hoor je duizenden mensen aftellen van 10 naar 0.
Een geweldig vuurwerk begint en na 10 minuten is het over.
Duizenden mensen applaudisseren en juichen en overal Bom Novo Ano.
Bij het vuurwerk staat een ambulance en een brandweer auto en een politie auto.
Terug gelopen en op het plein was het bomvol met mensen die bier dronken uit plastic glazen.
Ik kon er doorheen lopen zonder dat ik geduwd werd of omver werd gelopen.
Als ik er niet door kon dan zei ik Sorry en mensen laten je meteen door.
Iedereen lachten en waren vrolijk.
Over de brug, door een tunnel en langs de rivier naar het laatste parkeer terrein.
Geen auto's in de fik, geen criminelen die je beroven of idioten die rotjes gooien.
Particulieren mogen geen vuurwerk bezitten of afsteken en zeker geen knallers.
Veilig de berg opgereden naar huis.
Mijn wijk was doodstil, of mensen waren naar beneden of zaten thuis.
Het was leuk en gezellig en NORMAAL

https://www.youtube.com/watch?v=lJBBUD-QU8o

k heb wel vaak op mijn telefoon gekeken wat er in Nederland aan de hand was.
Vreselijk voor al die slachtoffers met geknapte trommelvliezen, brandwonden, auto's weg.
En soms je huis met kapotte ramen of een brandbom in de hal van een flat.
En de gewonden en zelfs doden. Maar het viel mee want ..... ik verwachte een aanslag of oorlog.
Maar je mag niet roken, wel XTC slikken..... boeren en bouw mogen niet meer voor stikstof....!
Maar het wordt toegestaan dat weken lang vuurwerk, bommen en rotjes worden afgeschoten.
En de lucht zit vol met zwavel en de rest van echte luchtvervuiling..... maar dat is een traditie... NOT
Knettergek.....

BerichtGeplaatst: Do Jan 02, 2020 10:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
[Alhoewel...

https://www.pzc.nl/dossier-2020/geen-grote-incidenten-tijdens-jaarwisseling-in-zeeland-wel-veel-kleine-brandjes~a712f5a7/

En dat voor een provincie waar veel minder mensen wonen dan in Den Haag.

Ehmm... even goed kijken. De foto laat brandweer zien die nasmeulend vuurwerk op de grond blust. Ze worden daarbij ook niet gehinderd door kraaiepoten of vuurwerkbommen.

De woningbrandjes gaat om vuurwerk wat op de huizen terecht gekomen is.

Nergens lees ik enige opzet. Dat is nogal een groot verschil met de Randstad Royy, waar hulpverleners gehinderd worden en zaken bewust in de fik gestoken worden.

BerichtGeplaatst: Do Jan 02, 2020 10:36 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

En zeven auto's in de kelder van een flat branden ook niet zomaar tegelijkertijd uit.

Enorme rookwolken na autobranden bij Haagse flat: twaalf gewonden
https://www.hartvannederland.nl/top-nieuws/2020/brand-den-haag-appartementencomplex/

BerichtGeplaatst: Do Jan 02, 2020 11:26 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Nergens lees ik enige opzet. Dat is nogal een groot verschil met de Randstad Royy, waar hulpverleners gehinderd worden en zaken bewust in de fik gestoken worden.

Genoeg aan de hand daar hoor Cliff. En dat voor een provincie met maar 380k inwoners (Den Haag 575k, Haaglanden plm 1m, Rotterdam 623k, Rijnmond 1,2m), waarvan ook nog eens een aanzienlijk deel bejaarden.

"Zo werden in Dishoek de brievenbussen van zeven woningen opgeblazen, en werden aan de Haven in Sint Maartensdijk de ruiten van de voordeur van een gebouw ingegooid.

In Aardenburg werden auto's vernield.

De politie maakte op sociale media zelf melding van kapotte ruiten in een pand aan de Haven in Sint-Maartensdijk, en van het beschadigen van auto's in Aardenburg."

https://www.pzc.nl/walcheren/veel-kapot-tijdens-oud-en-nieuw-ze-vernielden-mijn-auto-met-zelfgemaakt-vuurwerk~ae592f75/

BerichtGeplaatst: Do Jan 02, 2020 11:39 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Ede en jongeren (niet nader gespecificeerd); We hebben er weer een "nieuw normaal" bij.

’Jongeren gooien vuurwerk naar rouwstoet’

Updated 54 min geleden
    1 uur geleden in BINNENLAND

EDE - Jongeren hebben in Ede op Oudejaarsdag een rouwstoet bekogeld met vuurwerk.

Dat staat in een Facebook-bericht van uitvaartbedrijf Van de Weerd.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1124938482/jongeren-gooien-vuurwerk-naar-rouwstoet

BerichtGeplaatst: Do Jan 02, 2020 13:44 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ede, ook al zo Randstedelijk Laughing

BerichtGeplaatst: Vr Jan 03, 2020 7:03 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

estudiant schreef:
Opvallend ook dat extreem rechts zich op deze draad niet laat zien. Geen foto’s, geen geciteerde propaganda, niets......
Kennelijk zit er tussen dat relschoppende en gewelddadige tuig ook niemand met een exotische naam......
anders hadden we dat al lang hier gelezen. Rolling Eyes

Feit is in elk geval dat dit soort toestanden rond de jaarwisseling zich nooit voordeed toen hier te lande nog nauwelijks of geen exotische namen woonachtig waren.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Jan 03, 2020 7:10 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

estudiant schreef:
Geert Wilders geeft aan achter Duindorp en Scheveningen te staan. ‘Ik steun Duindorp en Scheveningen in het behoud van hun prachtige vreugdevuren’, schrijft hij vanmiddag op Twitte[/i]r.

Maar hij stelt niet ook achter de gewelddadige manieren te staan waarop ze die vreugdevuren proberen te behouden.
En dat zou ook niet erg verstandig zijn geweest.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Jan 03, 2020 11:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:

Kijk, zo pakken we die Amsterdammers aan:
https://www.dumpert.nl/item/7819831_a41c5091

Heerlijke provinciale nuchterheid dit.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 03, 2020 11:31 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Royy schreef:

We mogen het niet zeggen, maar wat Ede met de randstad gemeen heeft is dat er veel Marokkanen wonen. Er zijn ook al jarenlang autobranden. Op 11 september 2001 waren het de Marokkanen die massaal luidkeels gingen feesten op straat. Maar er is geen Marokkanenprobleem in Ede hoor, echt niet.

Laatst aangepast door Loetje op Vr Jan 03, 2020 11:34, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Vr Jan 03, 2020 11:33 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Cliff schreef:
Royy schreef:

Ik heb een verdienmodel ontdekt. "Als jullie ons geen geld geven, dan gaan we rottigheid uithalen."

BerichtGeplaatst: Vr Jan 03, 2020 11:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ja, de reactie aan de rechterkant is passend. Vieren dat er 'maar' 15 miljoen schade is en dat belonen met twee ton aan belastinggeld. Geeft Amsterdamse mentaliteit wel vrij redelijk weer.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 03, 2020 12:17 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

In Breda was het ook gezellig.

Een buschauffeur doet verslag van zijn laatste rit op Oudejaarsdag.

Laatste rit van 2019 eindigt in drama voor Arriva-chauffeur Jorg (26): ‘Dit was een bom’

Fotootje van de ravage:
https://images3.persgroep.net/rcs/hSXfe9Hp2D_aOQMuI6vizuUdOSI/diocontent/163454600/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9

En daar bleef het niet bij. In de wijk Geeren Zuid (meer info over deze wijk hier)

Gejuich bij neerhalen mobiele camera in Breda: ‘Tillen, kom op boys!’

Fotootje van de ravage:
https://images0.persgroep.net/rcs/XqoqTw3NX642MRPlP07M0hZyw_U/diocontent/163444954/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9

BerichtGeplaatst: Vr Jan 03, 2020 13:55 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:

Heerlijk! Laughing Bij ons was 0 schade, dus de jeugd hier krijgt niks.

Maar eigenlijk is het tenenkrommend hoe in de grote steden geweld, criminaliteit, rotzooi trappen en de boel afbreken geaccepteerd zijn. Dat krijg je nou als niets moet en alles mag.
Zachte heelmeesters.....

Weerwoord forum index » Actualiteiten