Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Het jaarlijkse theaterstuk begint weer Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Jan 16, 2020 18:27 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Ik weet zeker dat je dergelijke akkefietjes niet bij de politie in de VS of in Rusland hoeft te flikken, want dat vergaat het je slecht. En dat zijn toch geen politiestaten.

Voila. De Amerikaanse politie beschiet je echt niet met vuurwerk, want die knallen je genadeloos neer. En ook de andere zijde: als Amerikaanse agenten merken dat jij relaxed bent en geen kwaad van plan bent, zijn zij dat meestal ook (tenzij ze iets anders aan hun kop hebben) en kun je prima een babbeltje met ze maken. Amerikaanse agenten spreek je aan met "officer" en met "u", "thank you for your service!". Nederlandse agenten worden aangesproken met "mietje" en "je" en een neerbuigend "dat je blij wordt van dit werk".

Laten we eens beginnen met het terugbrengen van respect voor de politie. Daarna kijken we of er extra verboden nodig zijn.

BerichtGeplaatst: Do Jan 16, 2020 23:51 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Gecontroleerde kerstbomenverbrandingen mogen al niet meer, want kooltjes. Gaat nog wat worden met de Paasvuren. Ik durf te wedden dat daar binnenkort de pijlen op gericht gaan worden.

BerichtGeplaatst: Do Jan 16, 2020 23:57 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Royy schreef:
Nee inclusief knalvuurwerk als de clubs dat willen.

Wie weet krijgen we nog zoiets als vuurwerkverenigingen zoals we ijsverenigingen of speeltuinverenigingen kennen met een eigen clubhuis. Een bunker, een kantine. En gecontroleerd vuurwerk afsteken op het verenigingsterrein. Met in de statuten opgenomen wel of niet en zo ja onder welke voorwaarden niet-leden welkom op de nacht van vuurwerk afsteken of andere openingstijden van het clubhuis. Of het clubhuis afhuren voor een (besloten) feest met vuurwerk.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 17, 2020 9:36 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Loetje schreef:
Gecontroleerde kerstbomenverbrandingen mogen al niet meer, want kooltjes. Gaat nog wat worden met de Paasvuren. Ik durf te wedden dat daar binnenkort de pijlen op gericht gaan worden.

Als ze door particulieren verbrand worden levert dat alleen maar uitstoot en wellicht nog wat gevaar voor de omgeving op.
Worden ze daarentegen met het huisvuil mee gegeven dan gaan ze naar verbrandingsovens en wordt er nog energie mee opgewekt.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Jan 17, 2020 9:51 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Loetje schreef:
Royy schreef:
Nee inclusief knalvuurwerk als de clubs dat willen.

Wie weet krijgen we nog zoiets als vuurwerkverenigingen zoals we ijsverenigingen of speeltuinverenigingen kennen met een eigen clubhuis. Een bunker, een kantine. En gecontroleerd vuurwerk afsteken op het verenigingsterrein. Met in de statuten opgenomen wel of niet en zo ja onder welke voorwaarden niet-leden welkom op de nacht van vuurwerk afsteken of andere openingstijden van het clubhuis. Of het clubhuis afhuren voor een (besloten) feest met vuurwerk.

Denk dat hier toch wel 'n essentieel onderscheid aanwezig is.
'n Verantwoorde omgang met vuurwerk vereist 'n min of meer professionele kundigheid.
Er zullen beslist niet voldoende dermate deskundigen zijn om in elke buurt (laat staan in elke straat) 'n vuurwerkclub erop na te houden.
Dat zou van overheidswege ook niet te controleren zijn, waardoor er toch weer veel illegaal gebruik van zou kunnen komen.
Dacht dat 'n vuurwerkclub meer 'n uitkomst zou zijn voor kleinere plaatsen die zich geen professionele show kunnen veroorloven.
De leden ervan zouden dan 'n soort opleiding moeten volgen om tot 'n niveau van deskundigheid te komen dat ze zonder risico's iets van 'n show ten beste kunnen geven.
Knalvuurwerk zal er echter niet bij mogen zijn omdat de geluidshinder voor mens en dier dan toch nog zou blijven.
Intussen zijn bijna alle politieke partijen 't erover eens dat dit niet meer toelaatbaar is.
Dus dat zal sowieso afgeschaft gaan worden.
-
BerichtGeplaatst: Vr Jan 17, 2020 17:11 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Loetje schreef:

Zou ik dus prima vinden. Wat je daarmee terugbrengt is een stuk sociale controle. Is veel beter dan rucksichtlos verbieden.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 17, 2020 19:58 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Royy schreef:
Amerikaanse agenten spreek je aan met "officer" en met "u", "thank you for your service!". Nederlandse agenten worden aangesproken met "mietje" en "je" en een neerbuigend "dat je blij wordt van dit werk".

In het Engels is er geen U en jij; daar is alleen maar You; dus wat moeten ze er anders dan You zeggen?

Royy schreef:
Laten we eens beginnen met het terugbrengen van respect voor de politie. Daarna kijken we of er extra verboden nodig zijn.

Nou vooruit; dan gaan we dit jaar even de mentaliteit van de bewoners van dit land onder handen nemen en dan zullen we bij de komende jaarwisseling wel zien of dat geholpen heeft. Rolling Eyes
-
BerichtGeplaatst: Za Jan 18, 2020 10:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
- We gaan sowieso binnen 20 jaar toe naar een auto die niet harder rijdt dan de toegestane snelheid, want centraal gestuurd
- In de tussentijd kun je t bv doen met flexibele trajectcontroles. Er staan voldoende camera's op de snelwegen (o.a. om te monitoren of auto's niet rijden op banen met een kruis), die kun je breder inzetten. Moet je wel wetgeving hebben die als redelijk wordt ervaren door burgers (dat is dus harder rijden dan de huidige maximum snelheid, en al helemaal dan de aanstaande 100 km/u), anders krijg je inderdaad een opstand.
- En t risico duidelijker en transparanter maken: als je meer dan 10km/u te hard rijdt, ben je niet verzekerd. Komen er wat jank-gevallen in de media: failliet door auto-ongeluk, want ik reed te hard. Is ff janken, duurt ff, maar werkt als een tierelier.

Is geen staat waarin ik wil leven Royy.

Wederom ben je verantwoordelijkheden bij de burger aan het weghalen. Wil je blijvende en duurzame verandering, zal het vanuit de mensen zelf moeten komen. Niet vanuit een overheid die het afdwingt.

Zelfde geldt voor die discussie rond democratie.... referendum afschaffen en partijen (beroepspolitici) alles laten bepalen omdat het volk te dom is of geen tijd heeft.... dat zal nooit gaan werken.

BerichtGeplaatst: Za Jan 18, 2020 10:42 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Twee op de drie Nederlanders voor algeheel vuurwerkverbod

https://nos.nl/artikel/2319114-twee-op-de-drie-nederlanders-voor-algeheel-vuurwerkverbod.html

Citaat:

"De laatste vijf jaar schommelt het percentage dat voorstander is van een algemeen verbod rond de 40 à 50 procent. Nu zegt dus 65 procent: verbied het maar helemaal", zegt onderzoeker Peter Kanne van I&O Research. Volgens hem was het onderzoek een initiatief van I&O Research zelf en werd het gehouden in het kader van maatschappelijke betrokkenheid.

Een verbod op het verkopen en afsteken van vuurpijlen en knalvuurwerk alleen krijgt nog bredere steun van de Nederlandse bevolking. 70 procent is het eens met zo'n maatregel.

-
BerichtGeplaatst: Za Jan 18, 2020 18:45 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Is geen staat waarin ik wil leven Royy.

Wil je blijvende en duurzame verandering, zal het vanuit de mensen zelf moeten komen.

Ok, vertel maar hoe je die blijvende, duurzame verandering vanuit mensen zelf gaat bereiken? Ik denk even aan te hard rijden en alcoholgebruik in t verkeer.

Zodra auto's zelf kunnen rijden zal er geprogrammeerd worden hoe hard je mag rijden op bepaalde stukken weg.
Flexibele trajectcontroles verhoogt het gevoel voor mensen dat ze betrapt kunnen worden, zonder dat je iedereen hoeft te monitoren.
Verzekering intrekken bij te hard rijden legt de verantwoordelijk daar waar hij ligt. Soort verhoogd eigen risico zou ook kunnen: 20k eigen risico als je te hard rijdt.

BerichtGeplaatst: Za Jan 18, 2020 18:49 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Natubico schreef:

In het Engels is er geen U en jij; daar is alleen maar You; dus wat moeten ze er anders dan You zeggen?

Zit in de intonatie. Thank you, sir!

Quote:

Nou vooruit; dan gaan we dit jaar even de mentaliteit van de bewoners van dit land onder handen nemen en dan zullen we bij de komende jaarwisseling wel zien of dat geholpen heeft. Rolling Eyes
-

Lijkt me goed plan. We starten vanaf vandaag met handhaven van wetten en een politie die stevig optreedt. Vuurwerkgooiend gespuis is vast wel iets voor te verzinnen, ik denk aan iets van een pepperspray bom.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 19, 2020 1:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliff schreef:
Wil je blijvende en duurzame verandering, zal het vanuit de mensen zelf moeten komen.

Royy schreef:
Ok, vertel maar hoe je die blijvende, duurzame verandering vanuit mensen zelf gaat bereiken?

Als ik dat vertel komt het niet meer uit die mensen zelf hè?

Maar meestal gaat het om imago. Wanneer iets niet meer maatschappelijk geaccepteerd is (roken, stelen, etc.) wordt het vanzelf minder. Zou jij van een winkel stelen Royy als het zou mogen? Hier in Zeeland heb je nog steeds boeren die hun waren buiten zetten met daarnaast een geldkistje. Je kunt alles meenemen zonder te betalen. t Gebeurt gewoon niet omdat mensen dat niet acceptabel vinden.

Quote:
Zodra auto's zelf kunnen rijden zal er geprogrammeerd worden hoe hard je mag rijden op bepaalde stukken weg.

Oh zeker, maar gezien ze veel beter kunnen reageren en communiceren met andere weggebruikers gaan ze ook veel harder dan 100 km/uur. Over acceptatie hoef je je dan geen zorgen te maken.

Quote:
Verzekering intrekken bij te hard rijden legt de verantwoordelijk daar waar hij ligt. Soort verhoogd eigen risico zou ook kunnen: 20k eigen risico als je te hard rijdt.

Defacto verandert er niets. Als je nu al veel te hard rijdt en je hebt een ongeluk keert de verzekering niet uit: verwijtbaar gedrag. Als je geen schade maakt en te hard rijdt, gebeurt er ook niets: geen schade.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 19, 2020 3:15 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Royy schreef:
We starten vanaf vandaag met handhaven van wetten en een politie die stevig optreedt.

Dat zou alleen kunnen als er veel meer mankracht en materieel bij zou komen.
En die extra kosten zouden dan door de politiek geregeld moeten worden.
Dus dat gaat dit jaar niet meer lukken en later waarschijnlijk ook niet.
Veel politici zullen immers al gauw eraan denken dat hun kiezers liever niet hebben dat de politie bij machte is om elk vergrijp naar behoren te achterhalen en aan te pakken. Want die kiezers hebben veelal ook zo het een en ander te verbergen.

Royy schreef:
Vuurwerkgooiend gespuis is vast wel iets voor te verzinnen, ik denk aan iets van een pepperspray bom.

Het gebruik van chemische wapens is bij internationaal verdrag verboden.
'n Waterkanon daarentegen niet en dat is zeker ook in de koude decembermaand heel effectief en ontnuchterend voor heethoofden.
Bovendien maak water vuurwerk voorlopig of wie weet voorgoed onbruikbaar.
-
BerichtGeplaatst: Zo Jan 19, 2020 11:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Daar verschillen we dan van inschatting over. Ik denk dat de hoeveelheid vuurwerk die nu voor 18u wordt afgestoken vergelijkbaar is met de hoeveelheid die in oudjaarsnacht met een vuurwerkverbod wordt afgeschoten. Als ze dat (voor 18u) nu niet kunnen handhaven, kunnen ze een algeheel verbod ook niet handhaven.

Het algehele vuurwerkverbod dat geldt vanaf 2 januari tot 28 december is prima te handhaven. De vuurwerkproblemen spelen zich enkel en alleen af tussen 28 december en 1 januari als de teugels worden losgelaten en tijdelijk vuurwerk mag worden verkocht / afgestoken. Dus een kwestie van het vuurwerkverbod doortrekken.

Quote:
Wat dacht je van een alcoholverbod? Alcohol veroorzaakt nog veel meer problemen en doden dan vuurwerk. Alcohol in het verkeer veroorzaakt veel overlast en onschuldige slachtoffers en is in de praktijk nauwelijks te handhaven door de pliesie. Betere optie is dus gewoon alcohol verbieden.

Als ik door rood rijd is het feit dat meer mensen verkeersregels overtreden geen argument om onder een boete uit te komen. We hebben het over vuurwerk, dat meer dingen overlast veroorzaken ben ik eens maar is nu niet relevant.
BerichtGeplaatst: Zo Jan 19, 2020 12:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Blijf toch grappig hoe niemand hier de discussie aan wil over het functioneren van de politie. Je ziet namelijk op meerdere vlakken dat de huidige politie-organisatie niet in staat is wetten te handhaven. Van drugs tot vuurwerk tot verkeer tot het beschermen van goederen.

Blijft toch grappig dat mensen oplossingen willen hangen aan handhaven.

- Mensen werken onveilig omdat de inspectie SZW onvoldoende inspecteert;
- Er gebeuren veel ongelukken op de bouw omdat de inspectie SZW onvoldoende handhaaft;
- Er gebeuren veel ongelukken op de weg omdat de politie onvoldoende handhaaft;
- In voetbalstadia wordt veel gevochten omdat de ME niet direct ingrijpt.

Wanneer ga je mensen eens verantwoordelijk houden voor hun eigen daden? Mensen kunnen zich niet gedragen en denken de boel te moeten molesteren op 31 december, nou prima, dan zorgt de overheid er wel voor dat mogelijkheden en middelen niet voor het grijpen liggen. Dat wat overblijft is vervolgens prima te handhaven.
BerichtGeplaatst: Zo Jan 19, 2020 12:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Natubico schreef:
Cliff schreef:

Nou ja, wanneer er maar genoeg flitscontroles gehouden kunnen worden zal dat toch leiden tot 'n voldoende handhaving van de maximum-snelheid, omdat de hardrijders mekaar dan vrijwel overal moeten waarschuwen, met als gevolg dat ze overal hun snelheid voldoende matigen.
Hoeft er niemand meer gepakt te worden.

Verder kan de werking van dat waarschuwingsappje makkelijk onderuitgehaald worden door bijvoorbeeld de politie. Die hoeft immers maar voldoende valse waarschuwingen naar de centrale ervan te sturen en de geloofwaardigheid ervan is naar de knoppen.
-

Of auto's niet harder laten rijden dan is toegestaan. Of 100% pakkans door techniek.
Helaas zijn verkeersovertredingen eveneens in een verdienmodel gegoten.
BerichtGeplaatst: Zo Jan 19, 2020 12:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
100% pakkans is onmogelijk. Maar de huidige pakkans die de politie realiseert is het andere, nogal trieste, uiterste.

Dus een verbod. Een verbod vergroot de pakkans. Als ik nu vuurwerk afsteek is de kans groot dat de politie er binnen no-time is.
BerichtGeplaatst: Zo Jan 19, 2020 12:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:

Voila. De Amerikaanse politie beschiet je echt niet met vuurwerk, want die knallen je genadeloos neer. En ook de andere zijde: als Amerikaanse agenten merken dat jij relaxed bent en geen kwaad van plan bent, zijn zij dat meestal ook (tenzij ze iets anders aan hun kop hebben) en kun je prima een babbeltje met ze maken. Amerikaanse agenten spreek je aan met "officer" en met "u", "thank you for your service!". Nederlandse agenten worden aangesproken met "mietje" en "je" en een neerbuigend "dat je blij wordt van dit werk".

Daar wordt geen rotje minder door verkocht en aangestoken. Doel is het terugbrengen van lichaamsletsel en schade.
BerichtGeplaatst: Zo Jan 19, 2020 16:28 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Amerikaanse agenten spreek je aan met "officer" en met "u", "thank you for your service!". Nederlandse agenten worden aangesproken met "mietje" en "je" en een neerbuigend "dat je blij wordt van dit werk".

Klopt helemaal. Dat hebben we te danken aan de laffe poldergeneratie die decennialang riep dat niets moest en alles mocht, wegkijkers die overal een excuus voor vonden en knuffelaars die overal begrip voor hadden. Dan krijg je zo'n samenleving als die we nu hebben.

Quote:

Doe je best. Dat krijg je nooit meer teruggedraaid.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 19, 2020 22:25 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliox schreef:

Als ik door rood rijd is het feit dat meer mensen verkeersregels overtreden geen argument om onder een boete uit te komen. We hebben het over vuurwerk, dat meer dingen overlast veroorzaken ben ik eens maar is nu niet relevant.

Is wel relevant. Je kiest bij vuurwerk voor een rigoreuze oplossing: een verbod. Ik vraag je eigenlijk hoe consequent je bent. Alcohol kun je met veel overtuigendere argumenten dan vuurwerk verbieden. Waar zit je afweging? Gokje: eigen belang...

Quote:
Wanneer ga je mensen eens verantwoordelijk houden voor hun eigen daden? Mensen kunnen zich niet gedragen en denken de boel te moeten molesteren op 31 december, nou prima, dan zorgt de overheid er wel voor dat mogelijkheden en middelen niet voor het grijpen liggen. Dat wat overblijft is vervolgens prima te handhaven.

Zich niet gedragen en de boel molesteren heeft niets met vuurwerk te maken. Vuurwerk wordt daar mogelijk als middel gebruikt, waarschijnlijk is veel vaker alcohol (en andere drugs) een belangrijke aanstichter van wangedrag.

Als het je echt om wangedrag zou gaan, en je denkt in verboden, zou je alcohol moeten verbieden Cliox.

Ik hou mensen verantwoordelijk: beschiet jij de politie met vuurwerk, dan zul je de gevolgen voelen wat mij betreft. Maar blijf af van de vrijheid van mensen om gewoon lekker hun vuurwerkjes af willen steken met de buurtjes op oudjaarsavond.

Quote:
Dus een verbod. Een verbod vergroot de pakkans. Als ik nu vuurwerk afsteek is de kans groot dat de politie er binnen no-time is.

Een verbod vergoot de pakkans niet, zie de pakkans op oudjaarsdag voor 18u, en lost het probleem (wangedrag) niet op.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 19, 2020 22:31 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Maar meestal gaat het om imago. Wanneer iets niet meer maatschappelijk geaccepteerd is (roken, stelen, etc.) wordt het vanzelf minder. Zou jij van een winkel stelen Royy als het zou mogen? Hier in Zeeland heb je nog steeds boeren die hun waren buiten zetten met daarnaast een geldkistje. Je kunt alles meenemen zonder te betalen. t Gebeurt gewoon niet omdat mensen dat niet acceptabel vinden.

Oh klopt, da's wat ik eerder hier noemde sociale structuur. Maar wat doe je als die sociale structuur faalt?

Quote:

Oh zeker, maar gezien ze veel beter kunnen reageren en communiceren met andere weggebruikers gaan ze ook veel harder dan 100 km/uur. Over acceptatie hoef je je dan geen zorgen te maken.

Wat is t probleem dan?

Quote:

Defacto verandert er niets. Als je nu al veel te hard rijdt en je hebt een ongeluk keert de verzekering niet uit: verwijtbaar gedrag. Als je geen schade maakt en te hard rijdt, gebeurt er ook niets: geen schade.

WA keert gewoon uit hoor.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 20, 2020 5:50 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Royy schreef:
Ik hou mensen verantwoordelijk: beschiet jij de politie met vuurwerk, dan zul je de gevolgen voelen wat mij betreft. Maar blijf af van de vrijheid van mensen om gewoon lekker hun vuurwerkjes af willen steken met de buurtjes op oudjaarsavond.

Dat is dan wel 'n vrijheid die anderen opzadelt met 'n enorme geluidsoverlast, me t'n ernstige mate van luchtvervuiling en met de onmogelijkheid om gebruik te maken van de openbare weg zonder het gevaar te lopen ernstig verwond of nog erger te raken.
Verder jaagt ze huisdieren de stuipen op het lijf en heeft ze tot gevolg dat men op die avond geen gebruik kan maken van het openbaar vervoer.
Bovendien lopen ook de gebruikmakers van die vrijheid zelf een groot risico op ernstig letsel.
In een dergelijk geval is 't de taak van de overheid om haar burgers te beschermen door zo'n activiteit aan voldoende restricties te onderwerpen.

Enigszins te vergelijken met restricties ten aanzien van tabaksgebruik.
In principe moet iedereen zelf weten of en hoeveel cigaretten hij per dag rookt en ook waar hij dat doet. Maar omdat dat roken allerlei ongewenste implicaties heeft voor met name ook anderen dient de overheid paal en perk te stellen aan die activiteit.
Dat begon met dwingende voorschriften ten aanzien van de verpakking; daar moest 'n indringende waarschuwing op komen voor de gezondheidsrisico's van de inhoud.
Daarna werd duidelijk dat ook passief meeroken schadelijk is voor de gezondheid.
Dat resulteerde uiteindelijk in een verbod om nog in velerlei soorten openbare gebouwen te roken.
Intussen wordt het tabaksgebruik nog alsmaar verder ontmoedigd door alsmaar hogere accijnzen te leggen op de verkoop, waardoor 't alsmaar duurder wordt om het product nog aan te schaffen.

En zo hoort 't ook, want dat is op democratische wijze in de Grondwet aan de Overheid opgedragen.
-
BerichtGeplaatst: Ma Jan 20, 2020 7:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Oh klopt, da's wat ik eerder hier noemde sociale structuur. Maar wat doe je als die sociale structuur faalt?

Welkom in de multi-culti-samenleving. Wat doe je daaraan? Ik heb geen idee. 't Is overigens ook een grootstedelijk probleem, daar faalt de sociale structuur met grote regelmaat.

Quote:
Wat is t probleem dan?

't Probleem is dat het er nu nog niet is?

Quote:
WA keert gewoon uit hoor.

Hangt ook een beetje van je verzekeringsmaatschappij af. Nagenoeg altijd staat er iets in de voorwaarden over 'risico-aanvaarding' als uitsluiting van uitkering. Ofwel: heb jij bewust een risico genomen dan kan je geen beroep doen op WA.

Toegegeven: te hard rijden heb ik er nooit onder horen vallen, mits niet excessief. Als aantoonbaar is dat iemand 100+ heeft gereden daar waar je maar 50 mag (bv. door remsporen) dan heb je toch een probleem hoor.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 20, 2020 8:29 Plaats reactie Reageer met quote
Pieter Langendijk

Royy schreef:
Real schreef:
Ik ben al jaren voorstander van een algeheel vuurwerkverbod en voor het organiseren van vuurwerkshows door de gemeenten.

Dat kan niet eens. De branche heeft een capaciteit van max 100 professionele vuurwerkshows op hetzelfde moment. Er zullen dus heel wat gemeentes het zonder vuurwerkshow moeten doen. Veel plezier.

Er is dus ruimte voor groei!

BerichtGeplaatst: Ma Jan 20, 2020 10:58 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Hangt ook een beetje van je verzekeringsmaatschappij af. Nagenoeg altijd staat er iets in de voorwaarden over 'risico-aanvaarding' als uitsluiting van uitkering. Ofwel: heb jij bewust een risico genomen dan kan je geen beroep doen op WA.

WA keert altijd uit aan de partij die schade is berokkend. Bij verwijtbaar gedrag van de verzekerde zal de verkering dat echter op de verzekerde gaan verhalen.

Weerwoord forum index » Actualiteiten