Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Het jaarlijkse theaterstuk begint weer Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Jan 12, 2020 17:25 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Als de politie het vuurwerkverbod voor 18u niet kan handhaven, kan ze een verbod na 18u ook niet handhaven.

Precies. Vandaar dat een verbod moet komen op vuurwerk voor particulieren.

Quote:
De bron is niet vuurwerk, de bron is gedrag. Dit is dezelfde groep die op Koningsdag rotzoot trapt, die met stenen de ME bekogeld na een voetbalhuldiging, etc etc.

Het is en-en. Gedrag kun je niet veranderen, de mogelijkheden en middelen wel. Dus vuurwerkverbod.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Jan 12, 2020 18:21 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliox schreef:

Precies. Vandaar dat een verbod moet komen op vuurwerk voor particulieren.

Er IS al een verbod voor 18u...

Quote:

Het is en-en. Gedrag kun je niet veranderen, de mogelijkheden en middelen wel. Dus vuurwerkverbod.

Gedrag kun je wel degelijk veranderen. Dus niks verbod, wie ben jij om mijn vrijheid zomaar in te perken.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 12, 2020 18:22 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Ik dacht dat het wel duidelijk was dat ik natuurlijk een algeheel vuurwerkverbod bedoel. Dus: niks meer in de winkels en verboden om vuurwerk af te steken.

Wat maakt dat uit? De politie kan het huidige vuurwerkverbod niet eens handhaven, laat staan een algeheel.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 12, 2020 20:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Er IS al een verbod voor 18u...

Ik heb het over een algeheel verbod. Als geen vuurwerk wordt verkocht, kun je het niet massaal afsteken en reduceer je het tot beheersbare proporties.

Quote:
Gedrag kun je wel degelijk veranderen. Dus niks verbod, wie ben jij om mijn vrijheid zomaar in te perken.

Gedrag kun je niet veranderen. Mensen zijn gewaarschuwd en een gewaarschuwd mens telt voor twee. Mensen willen niet luisteren, dus een verbod.
BerichtGeplaatst: Zo Jan 12, 2020 21:31 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

GEEN vuurwerkverbod, geen drankverbod, geen cigarettenverbod, geen cannabisverbod, geen vleesverbod Exclamation
Mensen die niet willen vuurwerken, staat het vrij GEEN vuurwerk te kopen !

BerichtGeplaatst: Ma Jan 13, 2020 6:52 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Icesurfer schreef:
GEEN vuurwerkverbod, geen drankverbod, geen cigarettenverbod, geen cannabisverbod, geen vleesverbod Exclamation

Maar die mensen ondervinden wel 'n enorme geluidshinder in hun woning, hun huisdieren schrikken zich vaak letterlijk te pletter, de lucht die ze moeten inademen wordt in die nacht enorm vervuild, er is ook veel milieuvervuiling met zware metalen en plastic, en last but not least: het hele openbare vervoer komt stop te liggen op die avond en de mensen die met dat geknal niets te maken willen hebben kunnen niet gewoon gebruik maken van de openbare weg en van de openbare ruimtes.
Dit is 'n vorm van terrorisme. (Of dient dat wellicht ook niet verboden te zijn?).

-
BerichtGeplaatst: Ma Jan 13, 2020 7:04 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Royy schreef:
Ik denk niet dat het duurder wordt. Illegaal vuurwerk is nu ook niet duur.

Omdat illegaal vuurwerk nu nog mee kan liften op de faciliteiten voor legaal vuurwerk.
't Kan verstopt tussen het legale mee geïmporteerd en verspreid en 't kan van onder de toonbank verkocht in de winkels waar het legale spul verkrijgbaar is.
Wanneer daarentegen helemaal niets meer geïmporteerd en verkocht mag worden gaat 't veel ingewikkelder en riskanter worden om nog iets aan de man te brengen. Dat zal de prijs enorm opjagen.
Royy schreef:
Vuurwerk voor 18u afsteken valt nu ook heel erg op. De politie slaagt er niet in om het huidige vuurwerkverbod te handhaven.

Nogmaals: dat verandert als alles illegaal wordt en dus veel duurder; dan bewaren de aso's dat beetje wat ze nog kunnen betalen voor rond twaalf uur.
-
BerichtGeplaatst: Ma Jan 13, 2020 7:12 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Royy schreef:
Dus niks verbod, wie ben jij om mijn vrijheid zomaar in te perken.

Wie zijn degenen die vuurwerk afsteken om met hun gevaarlijke geknal de anderen hun vrijheid in te perken om op die avond en in die nacht te gaan en te staan waar ze willen op openbare wegen en pleinen, en om gebruik te maken van het openbaar vervoer?
-
BerichtGeplaatst: Ma Jan 13, 2020 8:41 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Wat maakt dat uit? De politie kan het huidige vuurwerkverbod niet eens handhaven, laat staan een algeheel.

Dat maakt een hoop uit. Als al het vuurwerk verboden is dan is het in Nederland niet te koop en zal nog maar een handjevol mensen via omwegen vuurwerk gaan kopen.

Quote:
Dus niks verbod, wie ben jij om mijn vrijheid zomaar in te perken.

Vrijheid blijheid tot het punt dat jouw vrijheid anderen tot last is of in gevaar brengt.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 13, 2020 11:47 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Vuurwerk discussie net zo'n fucking nonsence als sinterklaas discussie.

Vuurwerk met nieuwjaar HOORT bij Nederland, net zoals Sinterklaas en zwarte Piet.

P.S. Nederland is een expertise centrum en grote producent van professioneel vuurwerk.
Maar dat interesseert de Greta-gekkies natuurlijk niet.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 13, 2020 12:59 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Oneens, Icesurfer. Vuurwerk brengt een risico voor ernstig letsel met zich mee, Zwarte Piet doet dat niet.

Ik ben niet tegen vuurwerk; een professioneel vuurwerk dat de gemeente organiseert zou ik toejuichen.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 13, 2020 18:04 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliox schreef:

Ik heb het over een algeheel verbod. Als geen vuurwerk wordt verkocht, kun je het niet massaal afsteken en reduceer je het tot beheersbare proporties.

Vuurwerk wordt voor 18u niet massaal afgestoken. Waarom lukt de politie het dan niet het vuurwerkverbod te handhaven?

Quote:

Gedrag kun je niet veranderen. Mensen zijn gewaarschuwd en een gewaarschuwd mens telt voor twee. Mensen willen niet luisteren, dus een verbod.

Gedrag kun je prima veranderen, kwestie van respect voor gezag bijbrengen.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 13, 2020 18:06 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Natubico schreef:

Omdat illegaal vuurwerk nu nog mee kan liften op de faciliteiten voor legaal vuurwerk.
't Kan verstopt tussen het legale mee geïmporteerd en verspreid en 't kan van onder de toonbank verkocht in de winkels waar het legale spul verkrijgbaar is.

Haha denk maar niet dat dat gebeurt. Vuurwerkhandel wordt zwaar gecontroleerd. Een zo'n fout en je bent je vergunning kwijt.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 13, 2020 18:07 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Dat maakt een hoop uit. Als al het vuurwerk verboden is dan is het in Nederland niet te koop en zal nog maar een handjevol mensen via omwegen vuurwerk gaan kopen.

Zou kunnen. Net zoals een handjevol mensen nu voor 18u vuurwerk afsteekt.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 13, 2020 19:12 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dat is geen handjevol want dan zou de overlast niet zo groot zijn.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 13, 2020 20:26 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Royy schreef:

Je klok blijft al dagen hangen op 18u Cool

BerichtGeplaatst: Ma Jan 13, 2020 21:37 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Ik ben niet blij met een vuurwerkverbod wat er toch van dreigt te komen. Ik heb genoten van wat ik voor niks om de hoek aan vuurwerk de lucht in geschoten heb mogen zien. Enige kosten die ik voor vuurwerk maakte was een bril. Ik ben helaas niet blind voor de vernielingen tot gewoon regelrechte straatterreur met vuurwerk als projektielen naar anderen toe welke er jaar in, jaar uit een steeds grotere bom onder leggen. Wat een vuurwerkverbod of in ieder geval knalverbod en vuurpijlenverbod enigszins handhaafbaar maken zijn de geluids-, licht- en rooksignalen die deze afgeven. Een einde aan grootschalige zie ik ook niet gelijk komen. Autobranden is ook zo'n nieuwe mode en verwordt alleen maar van kwaad tot erger. Daar mag uiteraard niet overgesproken worden vanwege vermoeden of eigenlijk gezegd bewezen oververtegenwoordigdheid. Stukken kwaadaardiger dan kerstbomenverbrandingen die uit huis tot as in rook opgaan. Mag ook niet meer, want niet klimaatneutraal... De laatste kerstbomenverbranding heb ik dus vorige week mogen aanschouwen. Ooit nog een uitgaansverbod?

BerichtGeplaatst: Ma Jan 13, 2020 21:54 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:
Dat is geen handjevol want dan zou de overlast niet zo groot zijn.

Da's wel een handjevol, in ieder geval vergelijkbaar met wat je kunt verwachten bij een vuurwerkverbod na 18u.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 13, 2020 22:02 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ik heb een nog veel betere optie: we stellen een algeheel straatverbod in na 20u. Scheelt een hoop gedoe.

BerichtGeplaatst: Di Jan 14, 2020 18:16 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Da's wel een handjevol, in ieder geval vergelijkbaar met wat je kunt verwachten bij een vuurwerkverbod na 18u.

Dat denk ik niet.

BerichtGeplaatst: Di Jan 14, 2020 18:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Icesurfer schreef:

Dat is de omgedraaide wereld: Degene die overlast veroorzaakt pak je aan.
BerichtGeplaatst: Di Jan 14, 2020 18:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Tedje van Es schreef:

Dat is geen handjevol. Vuurwerk wordt massaal ingekocht en afgestoken, ook voor 18.00. En dat is inderdaad niet te handhaven dus zal je het probleem bij de bron moeten aanpakken.
BerichtGeplaatst: Di Jan 14, 2020 18:56 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Ik ben al jaren voorstander van een algeheel vuurwerkverbod en voor het organiseren van vuurwerkshows door de gemeenten.

BerichtGeplaatst: Di Jan 14, 2020 18:58 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Vuurwerk wordt voor 18u niet massaal afgestoken. Waarom lukt de politie het dan niet het vuurwerkverbod te handhaven?

Het lukt niet omdat het wel massaal wordt afgestoken.

Quote:
Gedrag kun je prima veranderen, kwestie van respect voor gezag bijbrengen.

Een vuurwerkverbod vind ik een prima methode om wat respect bij te brengen, wie niet horen wil moet maar voelen. En dat geldt voor alles.

Stoppen met pappen & nathouden en met gestrekt been erin.
BerichtGeplaatst: Di Jan 14, 2020 19:47 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliox schreef:

Dat is geen handjevol. Vuurwerk wordt massaal ingekocht en afgestoken, ook voor 18.00.

Daar verschillen we dan van inschatting over. Ik denk dat de hoeveelheid vuurwerk die nu voor 18u wordt afgestoken vergelijkbaar is met de hoeveelheid die in oudjaarsnacht met een vuurwerkverbod wordt afgeschoten. Als ze dat (voor 18u) nu niet kunnen handhaven, kunnen ze een algeheel verbod ook niet handhaven.

Ik neem aan dat we de politie gaan afrekenen op het handhaven van een vuurwerkverbod. Boter bij de vis, zij hun verbod, dan laten ze ook maar zien dat ze in staat zijn te doen waar ze voor betaald worden.

Quote:
Een vuurwerkverbod vind ik een prima methode om wat respect bij te brengen, wie niet horen wil moet maar voelen. En dat geldt voor alles.

Wat dacht je van een alcoholverbod? Alcohol veroorzaakt nog veel meer problemen en doden dan vuurwerk. Alcohol in het verkeer veroorzaakt veel overlast en onschuldige slachtoffers en is in de praktijk nauwelijks te handhaven door de pliesie. Betere optie is dus gewoon alcohol verbieden.

Laatst aangepast door Royy op Di Jan 14, 2020 20:01, in totaal 1 keer bewerkt

Weerwoord forum index » Actualiteiten