Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Illegaal vuurwerk. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 30, 2019 12:49 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Met dank aan de zachte heelmeesters die jarenlang hebben gepredikt dat niets moet en alles magt, niemand zich aan hoeft te passen, daders een slechte jeugd hebben gehad waardoor ze eigenlijk slachtoffers zijn en dat bestraffen averechts werkt.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 30, 2019 14:15 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Pamperen is nooit deel van de oplossing geweest. Het is deel van het probleem. En helaas is dit nog steeds staand beleid en heeft er zich een hele rijkelijk gesubsidieerde zieligheidsindustrie of liever gezegd zieligheidsmaffia omheen gevormd.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 30, 2019 14:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Nederland is gek geworden en wordt alsmaar gekker...

Nagaan dat de media van daken schreeuwt dat misdaad cijfers teruglopen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Dec 30, 2019 15:46 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Loetje schreef:
Pamperen is nooit deel van de oplossing geweest. Het is deel van het probleem. En helaas is dit nog steeds staand beleid en heeft er zich een hele rijkelijk gesubsidieerde zieligheidsindustrie of liever gezegd zieligheidsmaffia omheen gevormd.

Welk probleem? Dat 'daders' niet meer op een middeleeuwse manier worden berecht?
Elders loop je te gillen dat de islam een achtergebleven gebied is, hier loop je te zaniken dat wij hier te modern zijn met onze manier van redeneren.
Wat wil je nou eigenlijk?
De sharia maar dan zonder de moslims? Of moslims maar dan zonder de sharia?
Je hebt dus duidelijk een hekel aan mensen die zielig doen of zielig gevonden worden.
Doe dan zelf ook niet zo zielig en verongelijkt.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 30, 2019 15:55 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Tedje van Es schreef:
Met dank aan de zachte heelmeesters die jarenlang hebben gepredikt dat niets moet en alles magt, niemand zich aan hoeft te passen, daders een slechte jeugd hebben gehad waardoor ze eigenlijk slachtoffers zijn en dat bestraffen averechts werkt.

Is toch ook zo? Of heb jij voorbeelden bij de hand waar een gestrafte echt tot inkeer is gekomen?
Of durf je het aan om bijv. een veroordeelde pedo in een kinderrijke wijk te laten wonen?
Of, om het meer persoonlijk te houden, al die katten die jij uit je tuin hebt verjaagd met je stoere luchtbuks, heeft het als resultaat dat er minder katten jouw tuintje bevuilen?

Very Happy

BerichtGeplaatst: Ma Dec 30, 2019 16:16 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Loetje schreef:
De samenleving lijkt wel aan een algehele heropvoeding toe.

Is al eens vaker geopperd, bijvoorbeeld door het Stormfront:

Deze rigoreuze aanpak zou ik best willen vormgeven in het openen van werk/heropvoedingskampen. Een kamp waarin fysieke arbeid (opgebouwd in gradaties) en mentale bewustwording centraal staat. Een kamp waarin jongeren dagelijks worden geconfronteerd met hun 'eigen ik' en met de ellende die ze hebben aangericht. Dit kamp kan tevens voor eventuele educatie en het aanleren van sociale vaardigheden dienen. Het leven op een zulksoortig kamp moet zwaar en hard, maar wel eerlijk zijn! Jongeren moeten bepaalde houdingsaspecten bijgebracht krijgen, waarvan ze in de toekomst enkel profijt kunnen trekken. Een kamp met een daarin opgenomen, verweven militair regime kan diverse jeugdigde snoodaards tot bezinning laten komen.

Uiteraard is het niet de bedoeling dat zulksoortige kampen bedoelt zijn voor criminele allochtoontjes. Ik vind het onrechtvaardig om geld en tijd te spenderen aan volkeren, die hier van origine simpelweg niet thuishoren. Criminele allochtonen (jong of oud) dienen naar mijn smaak te worden uitgezet. Desnoods onder dwang. De werk/heropvoedingskampen dienen puur te dienen voor ons eigen volk, dat een fout pad heeft ingeslagen. Want ook binnen onze eigen gelederen moeten wij waken voor verloedering, chaos en misdadig gedrag.

Ouders die problemen hebben met de opvoeding van hun kind, of niet bekwaam zijn voor de opvoedkundige taak, zullen misschien deze maatregel niet per se toejuichen. Soms zullen ze niet inzien dat hun kind er als een beter en netter persoon uit zal komen. Maar wanneer men ingrijpt als iemand jong is, zal meer succes boeken dan wanneer men met een ouder persoon hetzelfde resultaat wil boeken. Bovendien kunnen de kampen bepaalde arbeidstaken in hun programma opnemen, waarbij de gehele samenleving is gebaat.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 30, 2019 16:19 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Tedje van Es schreef:

Nergens ter wereld wordt een plaats gevonden waar zoveel vrijheid is als in Nederland.
Dus niet zo gek als dat weerstand oproept, maar zou je dan willen ruilen met een ander land?
Ik denk van niet.
Dus ga eerst eens je zegeningen tellen voordat je begint te klagen.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 30, 2019 16:30 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Jip schreef:
Is toch ook zo? Of heb jij voorbeelden bij de hand waar een gestrafte echt tot inkeer is gekomen?
Of durf je het aan om bijv. een veroordeelde pedo in een kinderrijke wijk te laten wonen?
Of, om het meer persoonlijk te houden, al die katten die jij uit je tuin hebt verjaagd met je stoere luchtbuks, heeft het als resultaat dat er minder katten jouw tuintje bevuilen?

Very Happy

Katten? Ik zou eens beginnen met het aanspreken van de eigenaren op hun verantwoordelijkheid en het bij wet verbieden om huisdieren zonder toezicht los te laten lopen.
Een pedo moet je castreren.
En wat dat tuig betreft; het gebrek aan gezag, respect en verantwoordelijkheidsbesef is het gevolg van niet opgevoed zijn en het door de samenleving niet gezamenlijk afkeuren van dergelijke slechte opvoeding.
De opgepakte aso (38 jaar!) die ervoor gezorgd heeft dan een agent blijvende gehoorschade heeft moet zonder pardon een strafblad krijgen. Dus geen parkjes aanharken maar levenslang een strafblad.

Ik zie niet wat dit allemaal met de Sharia te maken heeft.

Jip schreef:
Nergens ter wereld wordt een plaats gevonden waar zoveel vrijheid is als in Nederland.
Dus niet zo gek als dat weerstand oproept, maar zou je dan willen ruilen met een ander land?
Ik denk van niet.

Ik zeg dat dit land knettergek is geworden en dat tuig alle vrijheid krijgt. Wat is aan die constatering verkeerd?

BerichtGeplaatst: Ma Dec 30, 2019 17:17 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

En ik zeg dat wij in Nederland alle vrijheid hebben die een mens zich kan wensen.
Wat is aan die constatering verkeerd?

BerichtGeplaatst: Ma Dec 30, 2019 18:12 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

In het gareel houden? Het is al helemaal ontspoord!

Ach joh, dit kan natuurlijk niet, maar er gaat overal wel eens iets mis.

Sociale structuur is de enige echte oplossing.

BerichtGeplaatst: Di Dec 31, 2019 8:56 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Jip schreef:
En ik zeg dat wij in Nederland alle vrijheid hebben die een mens zich kan wensen.

En jouw punt is? Daar heb ik het helemaal niet over.

Royy schreef:
Ach joh, dit kan natuurlijk niet, maar er gaat overal wel eens iets mis.
Sociale structuur is de enige echte oplossing.

Het was alweer raak. De ME moest op komen draven. Dit is niet incidenteel, dit is structureel.

BerichtGeplaatst: Di Dec 31, 2019 10:50 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Jip schreef:

Die constatering ondersteun in helemaal. We leven in een geweldig land met veel vrijheden.
Natuurlijk zijn er ook problemen, maar de welvaart, het geluksgevoel, de vrijheid overheerst toch echt.
Gelukkig Nederland bestaat voor het grootste deel uit de gelukkige maar zwijgende meerderheid.

BerichtGeplaatst: Di Dec 31, 2019 11:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Jip schreef:

De vrijheid wordt steeds verder ingeperkt. Politici steken dat zelfs niet meer onder stoelen en banken, zo schreef Jesse Klaver op zijn Twitter ‘Vrijheid van meningsuiting betekent niet dat je zomaar alles mag zeggen' waarmee hij eigenlijk indirect aangeeft dat hij geen weerwoord duldt.
BerichtGeplaatst: Di Dec 31, 2019 11:32 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Grappig, dat mag Jesse Klaver dus rustig zeggen of twitteren. Dat kan in dit land. En iedereen mag zeggen dat Klaver een onnozele hals is.
Laat onverlet dat Klaver daar een belediging in kan zien en er een zaak van maakt. Dat hoort allemaal bij deze democratie.
De vrijheid wordt er nog geen millimeter door ingeperkt.

Of vind je dat Klaver zijn statement niet mag maken??

BerichtGeplaatst: Di Dec 31, 2019 12:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Je draait het om. Jesse schrijft dat wij niet alles mogen zeggen en wil vrijheden inperken.
BerichtGeplaatst: Di Dec 31, 2019 12:28 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Jesse Klaver doet aan geleide vrijheid (voor anderen) en geleide vrijheid is geen vrijheid.

BerichtGeplaatst: Di Dec 31, 2019 13:22 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Cliox schreef:
Je draait het om. Jesse schrijft dat wij niet alles mogen zeggen en wil vrijheden inperken.

Hij mag dat gewoon zeggen. Misschien wordt het wel onderdeel van een verkiezingscampagne, wie weet?
Een democratie werkt nu eenmaal zo dat zelfs een partij die de democratie wil afschaffen toch mag bestaan ( al is hierover wel een wetsontwerp over ingediend).

BerichtGeplaatst: Di Dec 31, 2019 17:28 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Ik heb die show even bekeken en er zit een aantal interessante onderdelen en statements in.

Racisme is geen vrijheid van meningsuiting bijvoorbeeld.

Wat ik waardeer is dat Klaver ondanks dat hij ontzettend veel bedreigingen en haatmails te verwerken krijgt, toch doorgaat zonder een leger van die beveiligings-gorilla's om zich heen te hebben. Dat is wel moedig !!

https://www.youtube.com/watch?v=qlNGcWtd3lM&feature=youtu.be

BerichtGeplaatst: Wo Jan 01, 2020 14:17 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

estudiant schreef:
Ik heb die show even bekeken en er zit een aantal interessante onderdelen en statements in.

Racisme is geen vrijheid van meningsuiting bijvoorbeeld.

En realisme is geen racisme.

estudiant schreef:
Wat ik waardeer is dat Klaver ondanks dat hij ontzettend veel bedreigingen en haatmails te verwerken krijgt, toch doorgaat zonder een leger van die beveiligings-gorilla's om zich heen te hebben. Dat is wel moedig !!

https://www.youtube.com/watch?v=qlNGcWtd3lM&feature=youtu.be

En helaas is het dreigingsniveau bij ander(sdenkend)en nóg hoger dat triest, maar waardoor persoonsbeveiliging wél nodig is.

https://www.parool.nl/nederland/10-jaar-cel-voor-bedreiger-geert-wilders~b0d59825/

BerichtGeplaatst: Wo Jan 01, 2020 16:15 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Loetje schreef:
Jesse Klaver doet aan geleide vrijheid (voor anderen) en geleide vrijheid is geen vrijheid.

Dus ongeleide vrijheid is wel vrijheid? Dan snap ik jouw bezwaren tegen moslimonderwijs, boerka's enz. niet zo goed.
Kan je dat even uitleggen?

BerichtGeplaatst: Wo Jan 01, 2020 17:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Jij hebt een subsidietraject doorlopen. Jouw subsidie was gewoon de btw.

Zucht. Ik heb nu even geen zin om uit te leggen hoe het precies zit, maar zal dat tzt wel doen in een nieuw onderwerp... anders blijft deze onzin maar terugkomen iedere keer. Poendert ratelt het ook steeds op.

BerichtGeplaatst: Do Jan 02, 2020 3:07 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Jip schreef:
Tedje van Es schreef:

Ik denk van niet.

Vrijheid in Nederland????
Probeer eens een winkel of een horeca bedrijf te beginnen.
Wetten, heffingen, beperkingen, alles wordt belast, water 6 x belast.
Hoe kom je er bij dat Nederland het vrijste land ter wereld is?
Voor criminelen ..... ja.
Onopgevoede jeugd ...... helemaal.

BerichtGeplaatst: Do Jan 02, 2020 10:57 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Tedje van Es schreef:
Jij hebt een subsidietraject doorlopen. Jouw subsidie was gewoon de btw.

Zucht. Ik heb nu even geen zin om uit te leggen hoe het precies zit, maar zal dat tzt wel doen in een nieuw onderwerp... anders blijft deze onzin maar terugkomen iedere keer. Poendert ratelt het ook steeds op.

Laat me niet lachen! Het is gewoon een verkapte subsidie. En het leuke is dat ik daar in feite geen bezwaar tegen heb. Jij begint te tieren dat het geen subsidie is.

Zalig nieuwjaar, Cliff!

BerichtGeplaatst: Do Jan 02, 2020 11:29 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

En zoveel auto's ontbranden zomaar tegelijkertijd? Wijd verspreid overal brandstichtingen kan wel eens het nieuwe illegale vuurwerk gaan worden mocht het ooit tot een vuurwerkverbod komen.

Politie vermoedt brandstichting bij grote flatbrand Wateringse Veld met vijftien gewonden

BerichtGeplaatst: Vr Jan 03, 2020 6:45 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Loetje schreef:
En zoveel auto's ontbranden zomaar tegelijkertijd? Wijd verspreid overal brandstichtingen kan wel eens het nieuwe illegale vuurwerk gaan worden mocht het ooit tot een vuurwerkverbod komen.

Politie vermoedt brandstichting bij grote flatbrand Wateringse Veld met vijftien gewonden

Dat is dan inderdaad illegaal, hetgeen inhoudt dat passanten en bewoners in de buurt de daders kunnen overmeesteren en aan de politie uitleveren.
Dat kunnen ze niet met de afstekers van vuurwerk, waar en wanneer dat afsteken nog toegestaan is.

Bovendien zal het in de fik steken van auto's altijd iets blijven dat slechts enkele ontspoorden doen en dat met extra beveiligingsmaatregelen wel uitgeroeid zal kunnen worden.
-
Illegaal vuurwerk.
  Weerwoord forum index » Actualiteiten