Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Koningshuis sjoemelt met erfbelasting. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Mei 12, 2020 14:07 Plaats reactie Reageer met quote
Meisje

Zou beter zijn als we gewoon de republiek zouden uitroepen en de monarchie afschaffen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Mei 12, 2020 16:48 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

estudiant schreef:
Ondanks dat ik tegen de Oranjedynastie ben, vond ik de toespraak wel juist getroffen. We moeten inderdaad af van dat obsessief zoeken naar geluk, want het maakt alleen maar ongelukkig.

Ik denk eerder dat het obsessief zoeken naar materiele welvaart verkeerd is. Veel geld hebben is handig, maar maakt niet gelukkig.
Ook zou het handig zijn als we wat minder op de buren letten, want als de buren een nieuwe auto (tv, zwembad of wat dan ook) we ons niet moeten laten verleiden daar naar te streven.
Je leeft je eigen leven, niet dat van de buren.

BerichtGeplaatst: Di Mei 12, 2020 16:48 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Meisje schreef:
Zou beter zijn als we gewoon de republiek zouden uitroepen en de monarchie afschaffen.

Beter voor wie en in welk opzicht zou dat dan beter zijn?

BerichtGeplaatst: Di Mei 12, 2020 19:23 Plaats reactie Reageer met quote
Meisje

Monarchieën anno 21ste eeuw is onreimbaar met de democratie...ik kan er met de kop niet bij dat mensen achter dit onzinnige instituut staan.
BerichtGeplaatst: Wo Mei 13, 2020 8:18 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ik heb het helemaal met je eens en als aanvulling zou ik nog willen zeggen dat ons koningshuis een zeer twijfelachtige reputatie heeft.

BerichtGeplaatst: Di Sep 22, 2020 18:16 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Natubico schreef:
Zo bezien kan 't dan ook goed zijn dat bijvoorbeeld 'n landloper (ook wel flierefluiter genoemd) meer levensvreugde ervaart dan pakweg 'n grootindustrieel.
-

Dat is inderdaad heel goed mogelijk. Een landloper hoeft zich niet zo druk te maken om zijn bezit, want dat heeft 'ie niet. Mensen die weinig hebben, hebben niet zelden ook weinig stress. Je moet alleen wel een basis hebben, want een struggle for life is ook geen dagelijkse pret.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 30, 2020 12:03 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik ben tevreden met een koningshuis, en ik ben niet jaloers op mensen die meer geld hebben dan wij. Ze zorgen vaak voor prachtige landgoederen die anders werden volgebouwd met flats of industrie gebouwen.
Zolang wij ons kunnen redden met onze AOW, vind ik het allemaal prima. Uitgezonderd de huidige politiek en sommige lichamelijke sores hebben wij het goed naar onze zin.
Zijn er werkelijk mensen die denken dat we nu in een democratie leven.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 30, 2020 18:53 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:

Zijn er werkelijk mensen die denken dat we nu in een democratie leven.

Ja, ik.

BerichtGeplaatst: Do Okt 01, 2020 11:30 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Is een echte democratie een regel waar een meerderheid van 51% van de stemmen, een regel doordrukt waar 49% van de stemmen tegen is?
Is het eerlijk om die 49% tegenstemmers buitenspel te zetten zoals nu vaak gebeurt. Kweken we dan op termijn geen revoluties?

BerichtGeplaatst: Do Okt 01, 2020 15:34 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Een koningshuis is niet democratisch.
Dat democratisch besloten is om een koning als staatshoofd aan te stellen doet er niets aan af dat een koningshuis ondemocratisch is.
In feite hebben wij democratisch besloten om een staatshoofd te hebben die voortkomt uit een ondemocratisch stelsel.

Maar daar gaat deze topic niet over. Hier gaat het over de malversatie die ons koningshuis pleegt. Een staatshoofd mag niet sjoemelen, ook al is hij een koning.
Dit probleem zou je bij een president gemakkelijk op kunnen lossen; die kun je ter verantwoording roepen en ontslaan. Bij een koning gaat dat heel wat lastiger en zullen de gevolgen enorm zijn. Denk maar eens aan de Northrop affaire.

BerichtGeplaatst: Do Okt 01, 2020 17:14 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ach joh, dat Konigshuis is toch mooi amusement. Daar heb ik wel 3 euro per jaar voor over.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 02, 2020 1:46 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Nou, voor veel mensen is 't echt wel meer dan amusement.

Die nemen er 'n voorbeeld aan.

En ja, als dat voorbeeld dan niet zo best is........

Denk in dit verband bijvoorbeeld aan de Lockheed-affaire.
Had daarna echt het gevoel dat er veel meer corruptie kwam in het land.
Want ja, wanneer zo'n voorbeeld zelf erop los sjoemelt en dat dan ook nog ongestraft blijft, dan gaat menigeen in den lande al gauw denken van: "als hij 't mag, dan mogen wij 't ook."

(En nou lijken sommige van z'n nakomelingen dat ook te denken).
-
BerichtGeplaatst: Vr Okt 02, 2020 8:20 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Natubico schreef:
Denk in dit verband bijvoorbeeld aan de Lockheed-affaire.

Niet de Lockheed affaire, maar de Northrop affaire. Voor de Lockheed affaire werd het koningshuis bestraft en mocht Prins Bernhard geen uniform meer dragen.

Maar naast steekpenningen van Lockheed had de prins ook van concurrent Northrop geld ontvangen.
Dit kwam pas na de dood van Bernhard in het openbaar omdat de regering (Den Uyl) dit toen onder het tapijt geveegd had omdat een tweede affaire onherroepelijk het einde van het koningshuis zou hebben betekend.

Dat geld zit nog steeds in het koningshuis en ik kan je verzekeren dat een (gekozen) president hier nooit mee weg zou zijn gekomen.

Royy schreef:
Ach joh, dat Konigshuis is toch mooi amusement. Daar heb ik wel 3 euro per jaar voor over.

Sinds wanneer is de eventuele amusementswaarde van het koningshuis een criterium om dit ondemocratische stelsel te laten bestaan?

Trouwens, ik vind het koningshuis helemaal geen amusementswaarde hebben. Hoef ik die 3 euro dan niet te betalen?

BerichtGeplaatst: Vr Okt 02, 2020 10:39 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

De huidige koning en koningin hebben geen discutabele reputatie, en volgens mij mankeerde er ook niks aan Beatrix en Juliana, of de prinsesjes.
Hun landgoederen worden uitstekend onderhouden dankzij dat koningsschap. (kroondomeinen)Dat moet altijd evengoed gebeuren.
Ik heb het idee dat het zonder koningshuis net zoveel zou kosten, maar niet zo natuurlijk zou zijn. Dus die centen kan Rutte nu niet uitdelen.
Onlangs kwam ik bij een stuk bos inclusief weiden, dat veranderd was in een prachtig landgoed. De eigenaar een voormalig vleesvarkenshandelaar werd, toen het klusje was geklaard invalide. Zijn laatste dagen reed hij in een rolstoel door de bossen. Gerechtigheid?
Persoonlijk ben ik niet bijster koningsgezind, maar ik ben ook niet tegen het koningsschap. Je moet tenslotte wat.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 02, 2020 11:28 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik heb niets tegen de koning of de prinsessen persoonlijk, maar wel tegen het Instituut Koningshuis.
Een erfopvolging heeft met democratie niets te doen. Daarnaast vind ok het schreeuwend duur en veel opgeklopt theater. Een konin shuis is echt niet meer van deze tijd.
Ik ben voorstander van een republiek. Het Franse model spreekt mij erg aan.

BerichtGeplaatst: Za Okt 03, 2020 0:01 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Tedje van Es schreef:
Voor de Lockheed affaire werd het koningshuis bestraft

Dacht van niet. Er is toen 'n plenaire vergadering geweest van het parlement en daar stemde op één tweede kamerlid na iedereen tegen vervolging.
Terwijl dit nou juist 'n prima kans was om te laten zien dat corruptie van niemand geduld wordt en zeker niet van degenen die 'n voorbeeldfunctie hebben en voor de uitoefening daarvan vorstelijk betaald worden door de overheid.

Tedje van Es schreef:
en mocht Prins Bernhard geen uniform meer dragen.

Dat was niet echt 'n straf; komt immers niet als zodanig voor in het strafrecht en kan ook niet opgelegd worden aan anderen die het verkeerde voorbeeld volgen en zich ook corrupt gaan gedragen.
-
BerichtGeplaatst: Za Okt 03, 2020 9:19 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ik snap wat je bedoelt. Als je het zo bekijkt zijn ze inderdaad niet bestraft.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 04, 2020 10:48 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Poendert schreef:
De huidige koning en koningin hebben geen discutabele reputatie

Precies, en daar mogen we blij mee zijn. Het is de eerste generatie zonder echte incidenten.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 05, 2020 2:14 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Vreemd, hier kwam nog 'n post van 10 miljoenste na.

Zou die 'm zelf weer verwijderd hebben?

Vond er toch wel wat inzitten; kwam erop neer dat onregelmatigheden van met name ook dit soort personen vaak pas vele jaren later aan het licht komen.
-
BerichtGeplaatst: Ma Okt 05, 2020 7:36 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Poendert schreef:
De huidige koning en koningin hebben geen discutabele reputatie

Precies, en daar mogen we blij mee zijn. Het is de eerste generatie zonder echte incidenten.

Wat niet is kan nog komen. De familie heeft immers geen beste reputatie.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 05, 2020 10:02 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
@ Natubico
Vreemd, hier kwam nog 'n post van 10 miljoenste na.
Zou die 'm zelf weer verwijderd hebben?
Vond er toch wel wat inzitten; kwam erop neer dat onregelmatigheden van met name ook dit soort personen vaak pas vele jaren later aan het licht komen.

Ja, heb maar 1 uur tijd om -kwalificatie beheer zatlap schrijfsels- te verwijderen, daar ik W.W. onderwijs onbevlekt correct wil houden sluit ik zachtjes mijn eigen deuren .
Inhoudelijk kwam het schrijfsel erop neer dat ik de reactie
Cliff - Precies, en daar mogen we blij mee zijn. Het is de eerste generatie zonder echte incidenten
tegenstrijdig vond gezien Cliff zonder door weerw... geleverde bewijs niks aanneemt maar functioneel zijn koningshuis onbewezen meent te moeten witwassen, ondanks er nog 50 jaar te gaan zijn.

Inhoudelijk schreef ik dat koninklijke affaires gewoonlijk pas na 100 jaar uitkomen, gezien hun Rijksvoorlichtingsdienst hune vuile was minstens 100 jaar binnenskamers houden .
voortschrijdende DNA wetenschap bewees na 100 jaar dat Prins Hendriks dochter Juliana DNA overeenkwam met van de tuinman .

PRINS HENDRIK EN ZIJN MINARESSEN
Prins Hendrik van Mecklenburg-Schwerin werkte zich tijdens zijn huwelijk met koningin Wilhelmina meerdere malen in de problemen. Verschillende minnaressen en buitenechtelijke kinderen zorgden voor spanningen binnen de koninklijke familie en kostten Hendrik bijna al zijn geld. Prins Hendrik was dus zeker geen man van onbesproken gedrag.

Voor aanvullende info over koninklijke bet opa : https://isgeschiedenis.nl/nieuws/prins-hendrik-en-zijn-minaressen
"Een beetje dom"
BerichtGeplaatst: Ma Okt 05, 2020 11:08 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Een Amsterdamse collega die veel rond "Bergen op Zoom" zijn werkzaamheden verrichte, noemde Prins Hendrik net als veel van zijn stadsgenoten"VarkensHein"
Hij vertelde dat het paard voor de sjees van de prins, automatisch stopte voor het plaatselijke bordeel. Dat paard was duidelijk een mensenvriendelijk dier.
Persoonlijk gun ik iedereen zijn of haar verzetje.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 05, 2020 11:23 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Vanwege zijn buitenechtelijke uitspattingen werd Hendrik hier "Zwijntje" genoemd (Dat paste wel bij zijn achternaam Schwerin waar het woordje Schwein in zit.)
Het is een uitdrukking van ver voor mijn tijd, maar als je hier hoogbejaarde mensen vraagt dan kennen ze die uitdrukking allemaal.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 05, 2020 11:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

10 miljoenste schreef:
tegenstrijdig vond gezien Cliff zonder door weerw... geleverde bewijs niks aanneemt maar functioneel zijn koningshuis onbewezen meent te moeten witwassen, ondanks er nog 50 jaar te gaan zijn.

Tja, een alcoholslot op je computer zal je zelf moeten regelen 10-miljoenste.

Wat bovenstaande betreft: er is geen bewijs dat iemand iets niet heeft gedaan. Dat is omgekeerde wereld. Jij wilt bewijs dat iemand iets niet gedaan heeft.

Onschuldig tot het tegendeel bewezen is... veel mensen vergeten het nogal vaak maar dit is wél het grondbeginsel van een volwassen, rechtvaardige en beschaafde rechtsstaat.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 05, 2020 12:55 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Cliff
ja, een alcoholslot op je computer zal je zelf moeten regelen 10-miljoenste.

Wat bovenstaande betreft: bewijs eens waarom iemand een alcoholslot op zijn computer moet regelen ?
Voorspelbare aangeleerde discussie trucjes ?

[ Cliff - Dat is omgekeerde wereld. Jij wilt bewijs dat iemand iets niet gedaan heeft.
Onschuldig tot het tegendeel bewezen is... veel mensen vergeten het nogal vaak maar dit is wél het grondbeginsel van een volwassen, rechtvaardige en beschaafde rechtsstaat.
/]

Jezus- of was het Lazarus ? Clif weet nog niet dat een ronde wereld niet is om te keren .
Mij als verwijzer naar ons eigen incestueus koningshuis onbewezen woorden in de mond leggen - wat ie zelf suggereert - richt je ongenoegen maar richting koningshuis sexexpert - Ronald E. Giphart die over buitenshuis koninklijke eters schrijft .
Mijn vader verwekte geen 2 onwettige bastaards zoals de vader van ex koningin oma Beatrix haar gemaal Bernhard L. liet zitten in een vreemde K.
Als wij alle schandalen van ons koningshuizen zouden na-apen, volgens grondbeginsel van een volwassen, rechtvaardige en beschaafde rechtsstaat, zou heel onze familie levenslang worden opgesloten !

Het zou je sieren als je nog eens de rode tekst bevestigt van je eigen mening .
Precies, en daar mogen we blij mee zijn. Het is de eerste generatie zonder echte incidenten
Koningshuis sjoemelt met erfbelasting.
  Weerwoord forum index » Actualiteiten