Geplaatst: Di Mei 12, 2020 14:07 |
|
|
|
Zou beter zijn als we gewoon de republiek zouden uitroepen en de monarchie afschaffen. |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Mei 12, 2020 19:23 |
|
|
|
Monarchieën anno 21ste eeuw is onreimbaar met de democratie...ik kan er met de kop niet bij dat mensen achter dit onzinnige instituut staan. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Mei 13, 2020 8:18 |
|
|
|
Ik heb het helemaal met je eens en als aanvulling zou ik nog willen zeggen dat ons koningshuis een zeer twijfelachtige reputatie heeft. |
|
_________________ Religie maakt meer kapot dan je lief is. |
|
|
|
Geplaatst: Wo Sep 30, 2020 12:03 |
|
|
|
Ik ben tevreden met een koningshuis, en ik ben niet jaloers op mensen die meer geld hebben dan wij. Ze zorgen vaak voor prachtige landgoederen die anders werden volgebouwd met flats of industrie gebouwen.
Zolang wij ons kunnen redden met onze AOW, vind ik het allemaal prima. Uitgezonderd de huidige politiek en sommige lichamelijke sores hebben wij het goed naar onze zin.
Zijn er werkelijk mensen die denken dat we nu in een democratie leven. |
|
_________________ Milieu-activisme. Harten van goud, en hersens van havermout. |
|
|
|
Geplaatst: Do Okt 01, 2020 11:30 |
|
|
|
Is een echte democratie een regel waar een meerderheid van 51% van de stemmen, een regel doordrukt waar 49% van de stemmen tegen is?
Is het eerlijk om die 49% tegenstemmers buitenspel te zetten zoals nu vaak gebeurt. Kweken we dan op termijn geen revoluties? |
|
_________________ Milieu-activisme. Harten van goud, en hersens van havermout. |
|
|
|
Geplaatst: Do Okt 01, 2020 15:34 |
|
|
|
Een koningshuis is niet democratisch.
Dat democratisch besloten is om een koning als staatshoofd aan te stellen doet er niets aan af dat een koningshuis ondemocratisch is.
In feite hebben wij democratisch besloten om een staatshoofd te hebben die voortkomt uit een ondemocratisch stelsel.
Maar daar gaat deze topic niet over. Hier gaat het over de malversatie die ons koningshuis pleegt. Een staatshoofd mag niet sjoemelen, ook al is hij een koning.
Dit probleem zou je bij een president gemakkelijk op kunnen lossen; die kun je ter verantwoording roepen en ontslaan. Bij een koning gaat dat heel wat lastiger en zullen de gevolgen enorm zijn. Denk maar eens aan de Northrop affaire. |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Okt 01, 2020 17:14 |
|
|
|
Ach joh, dat Konigshuis is toch mooi amusement. Daar heb ik wel 3 euro per jaar voor over. |
|
_________________ Houdt koers! |
|
|
|
Geplaatst: Vr Okt 02, 2020 1:46 |
|
|
|
Nou, voor veel mensen is 't echt wel meer dan amusement.
Die nemen er 'n voorbeeld aan.
En ja, als dat voorbeeld dan niet zo best is........
Denk in dit verband bijvoorbeeld aan de Lockheed-affaire.
Had daarna echt het gevoel dat er veel meer corruptie kwam in het land.
Want ja, wanneer zo'n voorbeeld zelf erop los sjoemelt en dat dan ook nog ongestraft blijft, dan gaat menigeen in den lande al gauw denken van: "als hij 't mag, dan mogen wij 't ook."
(En nou lijken sommige van z'n nakomelingen dat ook te denken).
- |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Okt 02, 2020 10:39 |
|
|
|
De huidige koning en koningin hebben geen discutabele reputatie, en volgens mij mankeerde er ook niks aan Beatrix en Juliana, of de prinsesjes.
Hun landgoederen worden uitstekend onderhouden dankzij dat koningsschap. (kroondomeinen)Dat moet altijd evengoed gebeuren.
Ik heb het idee dat het zonder koningshuis net zoveel zou kosten, maar niet zo natuurlijk zou zijn. Dus die centen kan Rutte nu niet uitdelen.
Onlangs kwam ik bij een stuk bos inclusief weiden, dat veranderd was in een prachtig landgoed. De eigenaar een voormalig vleesvarkenshandelaar werd, toen het klusje was geklaard invalide. Zijn laatste dagen reed hij in een rolstoel door de bossen. Gerechtigheid?
Persoonlijk ben ik niet bijster koningsgezind, maar ik ben ook niet tegen het koningsschap. Je moet tenslotte wat. |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Okt 02, 2020 11:28 |
|
|
|
Ik heb niets tegen de koning of de prinsessen persoonlijk, maar wel tegen het Instituut Koningshuis.
Een erfopvolging heeft met democratie niets te doen. Daarnaast vind ok het schreeuwend duur en veel opgeklopt theater. Een konin shuis is echt niet meer van deze tijd.
Ik ben voorstander van een republiek. Het Franse model spreekt mij erg aan. |
|
_________________ Ich bin ein Almeerder.... |
|
|
|
Geplaatst: Za Okt 03, 2020 0:01 |
|
|
|
Tedje van Es schreef: | Voor de Lockheed affaire werd het koningshuis bestraft |
Dacht van niet. Er is toen 'n plenaire vergadering geweest van het parlement en daar stemde op één tweede kamerlid na iedereen tegen vervolging.
Terwijl dit nou juist 'n prima kans was om te laten zien dat corruptie van niemand geduld wordt en zeker niet van degenen die 'n voorbeeldfunctie hebben en voor de uitoefening daarvan vorstelijk betaald worden door de overheid.
Tedje van Es schreef: | en mocht Prins Bernhard geen uniform meer dragen. |
Dat was niet echt 'n straf; komt immers niet als zodanig voor in het strafrecht en kan ook niet opgelegd worden aan anderen die het verkeerde voorbeeld volgen en zich ook corrupt gaan gedragen.
- |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Okt 03, 2020 9:19 |
|
|
|
Ik snap wat je bedoelt. Als je het zo bekijkt zijn ze inderdaad niet bestraft. |
|
|
|
|
Geplaatst: Ma Okt 05, 2020 2:14 |
|
|
|
Vreemd, hier kwam nog 'n post van 10 miljoenste na.
Zou die 'm zelf weer verwijderd hebben?
Vond er toch wel wat inzitten; kwam erop neer dat onregelmatigheden van met name ook dit soort personen vaak pas vele jaren later aan het licht komen.
- |
|
|
|
|
Geplaatst: Ma Okt 05, 2020 11:08 |
|
|
|
Een Amsterdamse collega die veel rond "Bergen op Zoom" zijn werkzaamheden verrichte, noemde Prins Hendrik net als veel van zijn stadsgenoten"VarkensHein"
Hij vertelde dat het paard voor de sjees van de prins, automatisch stopte voor het plaatselijke bordeel. Dat paard was duidelijk een mensenvriendelijk dier.
Persoonlijk gun ik iedereen zijn of haar verzetje. |
|
|
|
|
Geplaatst: Ma Okt 05, 2020 11:23 |
|
|
|
Vanwege zijn buitenechtelijke uitspattingen werd Hendrik hier "Zwijntje" genoemd (Dat paste wel bij zijn achternaam Schwerin waar het woordje Schwein in zit.)
Het is een uitdrukking van ver voor mijn tijd, maar als je hier hoogbejaarde mensen vraagt dan kennen ze die uitdrukking allemaal. |
|
|
|
|
Weerwoord forum index » Actualiteiten