Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » De zaak Ridouan T. Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats nieuw bericht  Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
De zaak Ridouan T.
BerichtGeplaatst: Di Dec 17, 2019 18:04 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Tedje van Es

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2315153-politiechef-dubai-taghi-hield-zich-angstvallig-verborgen-in-luxe-villa.html

Ze hebben 'm eindelijk.
Een pluim voor de mensen die dit bewerkstelligd hebben want het zal niet gemakkelijk geweest zijn.

Nu maar hopen op een goed proces!

BerichtGeplaatst: Di Dec 17, 2019 18:19 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Lampje

Ik zet in op een fikse bekeuring, eventueel in combinatie met 20 uur taakstraf. Een plantsoen schoffelen of anders - bij slecht weer - thee schenken in een verzorgingshuis.

BerichtGeplaatst: Di Dec 17, 2019 18:31 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Tedje van Es

Laughing

BerichtGeplaatst: Wo Dec 18, 2019 2:08 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Ryan

Er komt hier ook niks zinnigs meer uit.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 18, 2019 6:45 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Lampje

Wat doet u hier dan ?

BerichtGeplaatst: Wo Dec 18, 2019 17:17 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Ryan

Lampje schreef:
Wat doet u hier dan ?

Een dom antwoord.

Waarom een lijn uit een krant neer gekeild,
en dan daar wat over zitten ginnegappen.
Hoe laag kan een forum zinken?
Tot op de bodem.
Gaat niet dieper.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 18, 2019 17:25 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Ryan

Tedje van Es schreef:
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2315153-politiechef-dubai-taghi-hield-zich-angstvallig-verborgen-in-luxe-villa.html

Ze hebben 'm eindelijk.
Een pluim voor de mensen die dit bewerkstelligd hebben want het zal niet gemakkelijk geweest zijn.

Wat denk je zelf?
Een goed proces?
Voor wie?

Een pluim voor de mensen die hem gepakt hebben?
Andere misdadigers houwen we liever zo ver mogelijk weg.
Begrijp je waar de zaak mank gaat?

ISIS is opgestart en mogelijk gemaakt door de Amerikanen.
Mogelijk samen met Israël.
En die lui willen we hier niet meer zien.
Ook al zijn het een stel maffe avonturiers.
Gestoord van voor tot achter.

Maar een drugscrimineel willen we zo nodig voor de rechtbank krijgen.
Doet Nederland dat ook voor Nederlanders die in het drugscircuit zitten
en ergens ter wereld opgepakt worden?
Nee. Met soms een terechtstelling tot gevolg.

Hoe hypocriet zijn we weer bezig?
Juist ja...

Kijk, dat een land als Marokko zo corrupt is als geen ander, daar durft geen politicus
iets over te zeggen! Er liggen daar gewoon hele plantages met spul.
Je kan het daar ook allemaal kopen.
En er zijn Nederlanders, die daar dan een flesje hasholie kopen, en terug naar Nederland
gaan. En aan de grens opgepakt worden. Kassa voor de Marokkaanse Wouten, want die spelen onder
één hoedje met de drugsmaffia. Dezelfde fles hasholie wordt dus steeds opnieuw verkocht.
Tel uit je winst.

Kijk, het gaat ook niet over dat mensen uit het buitenland komen,
maar het gaat er om dat buitenlandse regimes gewoon niet deugen.
En de Nederlandse overheid is er van op de hoogte, maar speelt het spelletje gewoon mee.

Maar alles natuurlijk in het geniep.

--------------
Kijk, van oorsprong was druggebruik voorbehouden aan de rijken.
Er wordt in heel wat literatuur van 1800-1940 behoorlijk op gezinspeeld.
Van lieverlee kwamen drugs ook bij het gewone volk terecht.
En dat kon natuurlijk niet!
En zo werd het een geniepige methode om groepen minderheden aan te pakken.
Zo nodig helpt de politie met het planten van bewijsmateriaal, zoals dat in België
regelmatig gebeurd. (Affaire Van Mol)
En je weet dat er nog meer stokken zijn om een hond te slaan.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 18, 2019 18:19 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Lampje

Ryan schreef:
Lampje schreef:
Wat doet u hier dan ?

Een dom antwoord.

Tot op de bodem.
Gaat niet dieper.

Er zit bij u ook werkelijk geen greintje humor. Altijd maar weer dezelfde zure reacties. En als het forum echt zo laag gezonken is als u beweert, vraag ik mij oprecht af wat u dan toch beweegt om hier te blijven komen. Niemand dwingt u daartoe. Dus pak uw biezen, rolt uw matten, en ga !

BerichtGeplaatst: Do Dec 19, 2019 4:26 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Elisabeth

Tedje van Es schreef:

Ze hebben 'm eindelijk.

Ze kunnen hem beter uitleveren aan Marokko.
Daar bestaat de doodstraf en is goedkoper dan levenslang ??? in Nederland.

BerichtGeplaatst: Do Dec 19, 2019 7:48 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Loetje

Alle tijd die hij in Marokko moet zitten voordat hij hier voor het hekje moet komen kost ons inderdaad minder. Men tilt daar nogal zwaar aan zijn "vergissing", een vergismoord waarbij een zoon van een rechter omkwam, dat ik niet denk dat hij gauw in staat wordt gesteld privileges te kunnen kopen. En Marokkaanse cellen zijn leerzaam. Daar wil je eigenlijk al niet eens de eerste keer in belanden, laat staan voor een tweede keer als je daar ooit kennis mee hebt gemaakt.

BerichtGeplaatst: Do Dec 19, 2019 11:43 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Tedje van Es

Ryan schreef:
Wat denk je zelf?
Een goed proces?

Voor wie? Voor ons natuurlijk! Ik bedoel een proces waar regelneven niet gaan zitten te mierenneuken en waar rechters niet laf zijn.

Quote:
Een pluim voor de mensen die hem gepakt hebben?

Ja, want in zo'n achterlijk land krijg je normaal gesproken niks klaar.

Quote:
Andere misdadigers houwen we liever zo ver mogelijk weg.
Begrijp je waar de zaak mank gaat?

Hoezo? T. heeft hier misdaden begaan dus gaan we hem hier berechten.

Elisabeth schreef:
Ze kunnen hem beter uitleveren aan Marokko.
Daar bestaat de doodstraf en is goedkoper dan levenslang ??? in Nederland.

Eigenlijk heb je daar gelijk in. Opgeruimd staat netjes.

Inmiddels is hij in Nederland gearriveerd. Dat is dan weer een pluspunt van zo'n achterlijk land; daar kijken ze niet zo nou.
En inmiddels heeft de advocaat van T. al geklaagd dat de uitzetting juridisch niet correct was. De regelneverij is alweer begonnen...

BerichtGeplaatst: Do Dec 19, 2019 12:03 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Jip

En nu maar afwachten of hij volgens het Nederlandse recht veroordeeld kan worden.
Of dat hij voortijdig 'zelfmoord pleegt' of 'omgelegd wordt door de plaatselijke gevangenisgangster'.

BerichtGeplaatst: Do Dec 19, 2019 12:09 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Tedje van Es

Ik denk niet dat hij vermoord gaat worden, Jip. Hij is immers het kopstuk

BerichtGeplaatst: Do Dec 19, 2019 12:13 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Jip

Tedje van Es schreef:
Ik denk niet dat hij vermoord gaat worden, Jip. Hij is immers het kopstuk

Epstein ook. Net als de zgn moordenaar van Kennedy.

Ik las vandaag trouwens dat er relevante videobanden 'kwijt zijn' over de zelfmoord van Epstein.
Ja, tuurlijk.
Waar heb ik nou toch mijn sleutels gelaten?
Ach jee, hier heb ik ze. In mijn eigen handen. Razz

BerichtGeplaatst: Do Dec 19, 2019 12:19 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Tedje van Es

Ja maar bij Epstein en Kennedy speelden heel andere zaken. Ik denk niet dat een aantal vooraanstaande politici en leden van het koninklijk huis met T. samen hebben gespand, nu bang zijn om ontmaskerd te worden en hem laten vermoorden.

BerichtGeplaatst: Do Dec 19, 2019 12:31 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Ryan

Tedje van Es schreef:
Ja maar bij Epstein en Kennedy speelden heel andere zaken. Ik denk niet dat een aantal vooraanstaande politici en leden van het koninklijk huis met T. samen hebben gespand, nu bang zijn om ontmaskerd te worden en hem laten vermoorden.

Just follow the money... Smile

BerichtGeplaatst: Do Dec 19, 2019 12:31 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Ryan

Lampje schreef:
Ryan schreef:
Lampje schreef:
Wat doet u hier dan ?

Een dom antwoord.

Tot op de bodem.
Gaat niet dieper.

Er zit bij u ook werkelijk geen greintje humor. Altijd maar weer dezelfde zure reacties. En als het forum echt zo laag gezonken is als u beweert, vraag ik mij oprecht af wat u dan toch beweegt om hier te blijven komen. Niemand dwingt u daartoe. Dus pak uw biezen, rolt uw matten, en ga !

Waar bemoei je je mee?

BerichtGeplaatst: Do Dec 19, 2019 12:37 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Tedje van Es

Ryan schreef:
Just follow the money... Smile

Jij denkt dat T. met vooraanstaande Nederlanders handeltjes dreef?

BerichtGeplaatst: Do Dec 19, 2019 12:38 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Jip

Tedje van Es schreef:

Joh, die vuilak zat ondergedoken in Saoedie-Arabië.
Lust je nog peultjes?
We zouden dat land eens moeten doorlichten. De stank die dan vrijkomt, niet te harden.

BerichtGeplaatst: Do Dec 19, 2019 12:46 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Tedje van Es

Niet in Sauoedie Arabië maar in de Verenigde Arabische Emiraten. Dat is een ander apenland.
Maar die landen stinken allemaal. Ik beweer ook niet het tegenovergestelde. Sterker, ik zag die apen als een voordeel m.b.t. de uitlevering.

BerichtGeplaatst: Do Dec 19, 2019 12:47 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Jip

Tedje van Es schreef:
Niet in Sauoedie Arabië maar in de Verenigde Arabische Emiraten. Dat is een ander apenland.
Maar die landen stinken allemaal. Ik beweer ook niet het tegenovergestelde. Sterker, ik zag die apen als een voordeel m.b.t. de uitlevering.

Klopt. Het was Dubai. Een pot nat in feite.

BerichtGeplaatst: Do Dec 19, 2019 21:41 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:

En inmiddels heeft de advocaat van T. al geklaagd dat de uitzetting juridisch niet correct was. De regelneverij is alweer begonnen...

Ja, daar word ik dus ook niet goed van. Vooropgesteld, iedereen verdient een eerlijk proces, ook de heer Taghi. Maar in EERLIJK zit voor mij ook proportionaliteit besloten. En dat betekent dat de wijze waarop die droeftoeter hier is gekomen ondergeschikt is aan de misdaden die hij op zijn kerfstok heeft.
De vraag of uitzetting van Dubai naar hier rechtmatig was, valt volledig in het niet bij de feiten waarvan hij wordt verdacht.
Die advocaat doet haar werk, snap ik ook nog, maar kom op zeg....je gaat toch niet meemaken dat die rakker ermee wegkomt omdat zijn aanhouding onrechtmatig was. Maar dit land is er gek genoeg voor. Ik sta wat dat betreft nergens meer van te kijken.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 20, 2019 4:50 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Corwin

Als dat al zou gebeuren (wat ik niet direct geloof) dan heeft dat tenminste als voordeel dat de wet voor de volgende keer zou worden aangepast. Bovendien heeft Marokko ook nog een claim op hem. Mag hij van mij ook wel heen. Bad Grin
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Dec 20, 2019 6:18 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Loetje

Tedje van Es schreef:

Dat ligt bij de zaak Joris Demmink dan wel weer anders. Want ik durf er een goede fles wijn op in te zetten dat de Panorama journalist Fred de Brouwer die in Bangkok door een motorrijder werd "aangetikt" geen ongelukje was.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/985259/auteur-demmink-artikelen-omgekomen-bij-verdacht-verkeersongeluk-in-thailand

BerichtGeplaatst: Vr Dec 20, 2019 6:22 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Loetje

Lampje schreef:
Tedje van Es schreef:

Ja, daar word ik dus ook niet goed van. Vooropgesteld, iedereen verdient een eerlijk proces, ook de heer Taghi. Maar in EERLIJK zit voor mij ook proportionaliteit besloten. En dat betekent dat de wijze waarop die droeftoeter hier is gekomen ondergeschikt is aan de misdaden die hij op zijn kerfstok heeft.
De vraag of uitzetting van Dubai naar hier rechtmatig was, valt volledig in het niet bij de feiten waarvan hij wordt verdacht.
Die advocaat doet haar werk, snap ik ook nog, maar kom op zeg....je gaat toch niet meemaken dat die rakker ermee wegkomt omdat zijn aanhouding onrechtmatig was. Maar dit land is er gek genoeg voor. Ik sta wat dat betreft nergens meer van te kijken.

Wil hij dan in Dubai in detentie blijven? Als levenslange detentie daar onaangenamer is dan in onze penitentiaire hotels vind ik het ook prima hoor. Maar hoe denkt hij Dubai ooit nog in te kunnen komen? Hij is er tot ongewenst vreemdeling verklaard en mag het land niet meer binnen komen. En zoiets wordt daar wat strikter gehandhaafd.

Weerwoord forum index » Binnenland