Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » Vrouwenquotum volslagen immoreel en slecht voor vrouwen. Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Vrouwenquotum volslagen immoreel en slecht voor vrouwen.
BerichtGeplaatst: Do Dec 05, 2019 11:39 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Het instellen van een vrouwen quotum zet als elk quotum een rem op de ontplooiingskansen van vrouwen of anderen die via quotums ergens in het arbeidsproces worden tussen geschoven.
Mannen en vrouwen zijn niet op alle punten gelijk. Dat weet iedereen die bij het volle verstand meedraait in de wereld.
Ik hoor nooit iemand over een vrouwenquotum bij stratemakers, of een quotum voor blanken bij maratonwedstrijden.
Dit soort quotum idioterie zal completen industrieën naar de ondergang helpen.
Men behoort via bekwaamheid in een ambt worden aangesteld, niet op grond van sekse, kleur of geaardheid, of handicap.
Een aanstelling op grond van het vrouwzijn is slecht voor de vrouw. Bekwaamheid moet het doen.

BerichtGeplaatst: Do Dec 05, 2019 13:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Voor deze keer eens helemaal eens met Poendert.

Ik word ook doodziek van dat gezeik over glazen plafonds, lagere lonen, etc.

Iedereen beoordelen op zijn vaardigheden ongeacht geslacht of afkomst. Want zodra je positieve discriminatie introduceert krijg je automatisch ook negatieve discriminatie. Dat kan zijn negatieve discriminatie van de meerderheidsgroep, maar kan ook zijn dat er opmerkingen komen als 'tja, aangenomen op zijn handicap/geslacht/achtergrond', want we moeten meer diversiteit hebben in de organisatie.

BerichtGeplaatst: Do Dec 05, 2019 13:57 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik ben eigenlijk helemaal niet voor opgedrongen diversiteit. Eigenlijk hoort iedereen op zijn eigen genetisch bepaalde regio op aarde te leven. Op die breedtegraad is men aangepast.
Als we niet meer fabrieksmatig voor mineralen en vitaminen kunnen zorgen, zal iedereen die op de voor hem verkeerde plek op aarde leeft, uitsterven.
De donkere mens gaat op onze breedte dood aan het gebrek aan vitamine D, en de lichte mens gaat dan op den duur in de tropen dood aan huidkanker.
Alleen via uitgebreide zorg en aanpassing blijft de mens op een foute plek in leven. Dus via hersens!

BerichtGeplaatst: Do Dec 05, 2019 14:34 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Poendert, wat heeft het bovenstaande te maken met jouw openingspost?

BerichtGeplaatst: Do Dec 05, 2019 19:41 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Voor deze keer eens helemaal eens met Poendert.

Ik ook.

Poendert schreef:
Ik hoor nooit iemand over een vrouwenquotum bij stratemakers, of een quotum voor blanken bij maratonwedstrijden.

Precies! Het gaat alleen maar over stoelen in de directiekamer van beursgenoteerde bedrijven. Het is dus gewoon nep.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 06, 2019 20:59 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Jip schreef:

Een hoogopgeleide nazaat heeft waarschijnlijk zijn PC gehackt.

BerichtGeplaatst: Za Dec 07, 2019 9:14 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

In mijn jeugd droomde ik wel van een ideale wereld.
In die wereld zouden de mannen werkzaamheden verrichten waar hun lichamen aan waren aangepast, zoals houthakken, op de vloot de wereld verkennen, en in de bouw.
Vrouwen verrichten in die wereld de verzorgende werkzaamheden regelden de thuissituatie en zaten achter bureautjes met formulieren.
Eigenlijk net zoals het mensdom zich de laatste 3 miljoen jaar meestal heeft ontwikkeld.

BerichtGeplaatst: Za Dec 07, 2019 9:40 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Jip schreef:

Het heeft te maken met het streven naar diversiteit door de zittende plassers. Deze figuren zien de verbanden tussen de dingen niet, omdat ze nog nooit in hun leven iets ingewikkelds hebben gepresteerd.
Deze anti eigen soort, begrijpen niet dat een mens alleen door zijn/haar kennis een groot goedlopend bedrijf kan opzetten.
In vroeger tijden overleefden alleen de beste jagers of verzamelaarsters, de rest ging dood van de honger.
Als men een vrouw of neger op een post aanstelt omdat er een quotum van dat soort moet worden gehaald zal dat het vakmenschap van die complete club laten dalen.
Ik heb een tijd laswerkzaamheden verricht. Van die grote firma waren een maat en ik veruit de beste lassers. Daarom werden wij altijd opgetrommeld als er laswerkzaamheden moesten worden verricht waar men daarna nooit meer bij kon. Eventuele lekkage later zou duizenden euro,s gaan kosten.
Bij die werkzaamheden kon men uit diversiteit oogpunt, geen onkundige vrouwen of andere mensensoorten tussenschuiven. Dan waren we failliet gegaan.

BerichtGeplaatst: Za Dec 07, 2019 13:01 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Over het glazen plafond. En over waarom een vrouwenquotum niet werkt. En bijvoorbeeld over waarom belastingverlaging voor tweeverdieners wel werkt.

https://www.cato.org/publications/policy-analysis/nordic-glass-ceiling

BerichtGeplaatst: Zo Dec 08, 2019 0:02 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Loetje
Over het glazen plafond. En over waarom een vrouwenquotum niet werkt. En bijvoorbeeld over waarom belastingverlaging voor tweeverdieners wel werkt.

Als dat de oplossing moet zijn voor het beteugelen van eeuwige Nederlands kankerverwekkende economische groei, overschat ik schromelijk het IQ van veel eenzijdige schreeuwlelijkerds !
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Dec 08, 2019 11:21 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:
Jip schreef:

Een hoogopgeleide nazaat heeft waarschijnlijk zijn PC gehackt.

Ik begin een vreemde indruk van u als lichtpunt te krijgen.
Volgens mij bent u in een ver verleden als NGOer eens op Haiti geweest. Daar wees u overdag de plaatselijke bewoners erop hoe ze hun hutten moesten bouwen, hoe ze moesten vissen of hun mais moesten planten.
Als het donker en gevaarlijk werd op straat, verplaatste u zich naar het Hilton hotel en en verschool u zich daar achter een groot parelend glas Cerveza Polar, terwijl u mijmerde over uw goede werken.
Deze veronderstelling haal ik uit het gegeven, dat u er blijkbaar van uitgaat dat ondanks uw mogelijk persoonlijke verblijf op dat eiland, daar volgens uw overtuiging maar 1 plaats was, waar zich een aanlegplaats voor zeeschepen bevond.
Vond u het uit het zicht van uw hotel, soms te gevaarlijk in de verdere omgeving vraag ik me dan af. Heeft u het eiland verder niet bekeken uit ongeïnteresseerdheid, of was het te heet.
Ik kan me natuurlijk vergissen in deze veronderstelling. Maar het is een gegeven dat een koud beslagen glas Cerveza Polar, in die hitte niet is te versmaden.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 08, 2019 11:43 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

U blijft maar doorgaan over die havens in Haiti, en uit uw zwakbegaafd ogende reactie blijkt weer eens dat u indertijd - ik geloof dat het inmiddels twee jaar geleden is - mijn posting daarover niet goed hebt gelezen. Mogelijk opzettelijk, want u had toen al geen antwoord op de door mij aangetoonde tegenstrijdigheden in uw lachwekkende gezwets, dus vedraait u opzettelijk wat ik erover zei, zodat u denkt zich er op die manier uit te kunnen lullen.
Daarom stel ik voor dat u mijn opmerking over die havens in Haiti eens voorlegt aan een van uw vele hoogopgeleide nazaten, zodat hij of zij u verder kan helpen met leren begrijpend te lezen.
Alleen ik bang dat sommige van die nazaten links geindoctrineerd onderwijs hebben genoten, want ze wisten immers niet wie Pim Fortuyn was. Werd dat onderwerp niet door de zitplassende linkse leraren vermeden ?
Doe ze dan toch op een andere school, dat heb ik u al zo vaak gezegd. Maar wellicht had u het te druk met laswerkzaamheden, waterstanden peilen, leidingen leggen, machinekamers onderhouden, ambtenaar zijn en schedelmetingen verrichten. Als u tenminste niet op doorreis was van New Foundland naar Spitsbergen via de Amazone.

Laatst aangepast door Lampje op Zo Dec 08, 2019 11:43, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Zo Dec 08, 2019 11:43 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Poendert schreef:
In mijn jeugd droomde ik wel van een ideale wereld.
In die wereld zouden de mannen werkzaamheden verrichten waar hun lichamen aan waren aangepast, zoals houthakken, op de vloot de wereld verkennen, en in de bouw.
Vrouwen verrichten in die wereld de verzorgende werkzaamheden regelden de thuissituatie en zaten achter bureautjes met formulieren.
Eigenlijk net zoals het mensdom zich de laatste 3 miljoen jaar meestal heeft ontwikkeld.

Dit is op zich een grappige quote. Hij kan worden aangeboden aan musea die een tentoonstelling willen openen over de opvattingen van de mens zoals deze leefde in de late 19de en in de vroege 20ste eeuw. Als bijzonderheid kan er dan bij vermeld worden dat de degene die gezien kan worden als de geestelijke vader van deze quote notabene nog leefde in de 21ste (!) eeuw Laughing

De discussie over een betere balans in functies tussen vrouwen en mannen is een goede discussie.
Om meer gelijkheid te krijgen heb je in ieder geval bewustzijn op dit punt nodig. Of het nu persé 50 -50 moet zijn vind ik wat minder belangrijk, maar er is wel iets voor nodig om meer balans te verkrijgen.

In mijn directe omgeving merk ik wel dat bij discussies of dilemma’s de vrouwelijk insteek essentieel is.
Vrouwen kijken toch vaak anders naar problemen dan mannen, daarom is balans belangrijk.
Betekent dus ook dat met name in sommige beroepen ( zorg, onderwijs) de balans negatief is doorgeslagen naar vrouwen. Ik bedoel met balans dus ook echt balans.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 08, 2019 12:07 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

En dan gaan we nu weer door over de diversiteit in het mensdom. In het oude Egypte was - uit mijn blote hoofd - 43% van de publieke functies voorbehouden aan vrouwen ter meerdere eer en glorie van de farao. Die kon op die manier zijn populariteit afmeten, waarbij gold hoe meer vrouwen op sleutelposities hoe hoger de status. Met de komst van de in tuinbroeken gehesen linkse feministen is deze kennis bewust op scholen achtergehouden, zo wist een van mijn nazaten te vertellen. Toen zij erover in de klas begon, werd haar de mond gesnoerd door de linkse lerares en moest zij op het matje komen bij de directie.
Wie is hier nu gek.
In het oude Griekenland van hetzelfde laken een pak. Toen ik in Athene werkte als onderhoudsmonteur sprak ik geregeld over het vrouwenquotum, daar doen ze in Griekenland niet ingewikkeld over, en in Koeweit ook niet zo constateerde ik met eigen ogen. Het is niet te hopen dat ze daar dezelfde linkse kant op gaan als wij met onze Timmermans, Rutte en Klaver en andere deugenden. Gelukkig hebben ze daar nog genoeg aan mannen voorbehouden kennis. En nemen ze niet allerlei onzinnige klimaatmaatregelen zoals het deugende deel bij ons.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 08, 2019 13:34 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Very Happy Very Happy Lampje toch!!
Even ingaand op Egypte, daar is een aantal Cleopatra’s absoluut heerseres geweest. Bekend daarbij is dat er een heel legioen mannen ter beschikking van de vorstin stond om haar te bevrijden van de dagelijkse verveling.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 08, 2019 20:53 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Beste Estu, ik begrijp dat u graag onder de knoet van Cleopatra had geleefd, ik schat u in als een deugende linksdraaiende zitplassende klimaatgek, uit de school van Timmermans, Al Gore en Pechtold.
U heeft denk ik nog nooit een hamer vastgehouden of een ezel aangespannen voor een kar. Uit uw grachtengordelleventje valt af te leiden dat u de wereld alleen kent van studies als sociologie. Daar is nog nooit een woning mee gebouwd of een aardappel mee gerooid.
Word eens stratenmaker, lasser, scharenslijper, timmerman of melkboer. Allemaal beroepen die ik heb uitgeoefend, vraag het maar aan mijn nazaten. Die vragen mij geregeld om erover te vertellen, een verademing nadat ze weer een dag op hun scholen op linkse prietpraat zijn getracteerd door leraren met een knotje en een CO2- neutrale bakfiets.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 08, 2019 21:35 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Laughing Laughing

BerichtGeplaatst: Ma Dec 09, 2019 11:58 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Een vrouwenquotum, dat is toch een genderquotum? Bestaan er nou ineens wel weer genders?

BerichtGeplaatst: Ma Dec 09, 2019 13:24 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

Jip schreef:

je moet toch alles aangrijpen om de rassen , multicul en religie discussie gaande te houden??

Sommige mensen kunnen geen gesprek hebben zonder dit soort zaken erbij te betrekken.

Sarcasme modus aan:

" Ik was net bij de Albert Heijn, was het stevige donkerbruine meergranen brood op!" Zal wel komen omdat de buitenlanders vinden dat stevig donkerbruin meergranen brood racisme is en daarom heeft dat linkse AH het uit de schappen gehaald, weer een stap verder naar de volledige islamisering van ons ooit zo mooie blanke nederlandje!"

Sarcasme modus uit.
BerichtGeplaatst: Ma Dec 09, 2019 15:06 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

[quote="Poendert"]
Jip schreef:

Ik heb een tijd laswerkzaamheden verricht. Van die grote firma waren een maat en ik veruit de beste lassers. Daarom werden wij altijd opgetrommeld als er laswerkzaamheden moesten worden verricht waar men daarna nooit meer bij kon. Eventuele lekkage later zou duizenden euro,s gaan kosten.
Bij die werkzaamheden kon men uit diversiteit oogpunt, geen onkundige vrouwen of andere mensensoorten tussenschuiven. Dan waren we failliet gegaan.

dus onkundige mannen konden wel?? en andere mensen soorten dan...???
BerichtGeplaatst: Ma Dec 09, 2019 15:08 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Quote:
Zal wel komen omdat de buitenlanders vinden dat stevig donkerbruin meergranen brood racisme is

Dat zou best wel eens kunnen. Negerzoenen mogen immers ook niet meer en dat kwam ook uit onze onvolprezen hoofdstad.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 09, 2019 15:44 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

Tedje van Es schreef:
Quote:
Zal wel komen omdat de buitenlanders vinden dat stevig donkerbruin meergranen brood racisme is

Dat zou best wel eens kunnen. Negerzoenen mogen immers ook niet meer en dat kwam ook uit onze onvolprezen hoofdstad.

Als je dat serieus meent dan ben je nog verder van het padje af dan dat ik dacht.

En wat heeft de hoofdstad er nu weer mee te maken...

overigens..

Quote:
n 2005 drong de Stichting Eer en Herstel Betalingen Slachtoffers van Slavernij bij fabrikant Van der Breggen erop aan om de naam te veranderen.[6] Bij de fabrikant was de herkomst van de naam onbekend. Volgens manager Jos Verhoeve is de naam mogelijk ontstaan doordat iemand die een negerzoen eet bruine lippen krijgt en als die een ander een kus geeft, dat een kus van een neger werd genoemd."[7] Van der Breggen deed vervolgens onderzoek naar de gevoeligheid van het woord "negerzoen" en besloot zijn negerzoenen voortaan te verkopen als "Buys Zoenen". De koekfabrikant stelt op zijn website: "Buys Zoenen zijn de opvolgers van onze alom bekende negerzoenen, die al 86 jaar populair zijn bij jong en oud. Na zorgvuldig markt-, merk-, en consumentenonderzoek vonden we het tijd de productnaam te moderniseren. Sommige mensen vinden het jammer dat de naam negerzoenen verdwijnt, omdat ze die al zo lang kennen. Er zijn echter ook mensen die minder enthousiast zijn over de benaming. Daar hebben we alle begrip voor. Buys Zoenen moeten zijn voor iedereen."[8][9]

Later meldde dagblad Trouw dat de rel rond de naamsverandering een actie van de marketingafdeling was.[10] Met ’Buys zoenen’ zou meer te variëren zijn, met themazoenen, zoals de WK-zoen, de zomerzoen en de Valentijnszoen. Dat mensen zich nu minder gekwetst voelen is slechts een bijkomstigheid, zei de woordvoerder. De strategie werkte. De verkoop van de zoenen piekte rond de naamswijziging en de themazoenen zijn bestsellers.[bron?]

Gewoon ordinaire marketing strategieen dus.
BerichtGeplaatst: Ma Dec 09, 2019 16:55 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dan lees dit even Faissal.

Stichting Eer en Herstel Betalingen Slachtoffers van Slavernij in Suriname
Geldershoofd 12 (voormalige Gliphoeve)
1103 BG Amsterdam-Zuidoost
K.v.k. S216733 Opgericht 9 januari 1997
Tel. 06-28926048 E-mail: eerherstel@hotmail.com www.stichtingeerenherstel.nl

Van der Breggen BV
T.a.v. De directie
Zevenheuvelenweg 45
NL- 5048 AN Tilburg

Industrie nummer: 3560

Open brief

Amsterdam, 12 november 2005

Betreft: naamsverandering van ‘de negerzoen’ en ‘de moorkop’
Citaat: ‘In multicultureel Nederland lusten de Nederlanders geen producten, zoals moffenzoen, jappenzoen en zeker geen negerzoen en moorkop meer’

Geachte directie,

Hierbij wil het bestuur van stichting Eer en Herstel, ondersteund door tal van Afrikaans- Nederlandse grassrootsorganisaties, de vele Schaumküsse (voorheen Negerküsse in Duitsland), Bisous de mousse (voorheen tête de nègre in Frankrijk) en angel kisses (voorheen negro kiss in Engeland) consumerende vrienden en sympathisanten in Duistland, Frankrijk en Engeland u voorstellen om de naam van de Nederlandse met chocolade overgoten hap opgeklopt eiwit c.q. de negerzoen te veranderen in, bijvoorbeeld chocoladezoen, boerenzoen, boerenkop, etc.

Zij doet dit voorstel op basis van de volgende overwegingen:

de door Nederlanders bedachte en toegepaste term ‘neger’ op de Afrikaanse mens wordt als scheldwoord en beledigend aangemerkt in de 14e editie van het van Dale Groot woordenboek der Nederlandse taal;

vele Afrikaans-Nederlandse burgers ervaren de term ‘negerzoen’ als kwetsend en beledigend vanwege het feit dat hun voorouders die uit Afrika naar de America’s waren geïmporteerd en daar in slavernij c.q. dwangarbeid werden gedompeld, te veel herinnerd worden aan deze zeer onterende periode die bijkans 400 jaren heeft geduurd;

dat dit soort racistische en discriminerende bejegeningen niet bevorderlijk zijn voor de cohesie in de multiculturele Nederlandse samenleving waarin racisme en discriminatie nog altijd bij de wet verboden zijn.

Zij spreekt de hoop en het vertrouwen uit dat uw bedrijf het voorstel tot naamsverandering van ‘de negerzoen’ serieus zult nemen en waar nodig uw verantwoordelijkheid neemt om mee te werken aan het proces van excuses en totale eerherstel aan de mensen die eeuwenlang geestelijk en lichamelijk mishandeld zijn vanwege de term ‘neger’.

Moge de vele Afrikaanse Nederlanders, die liefhebbers zijn van uw product in de toekomst traumavrij van hun ……….zoen en …………….kop genieten!

Veel wijsheid en geluk toegewenst en laat zien dat Nederland en in het bijzonder uw bedrijf niet meer achterloopt in het proces van dekolonisatie in de wereld!

Met vriendelijke groet,
dhr. R. Groenberg (alias Kaikusi), voorzitter stichting Eer en Herstel mede namens de overige organisaties

https://stichtingeerenherstel.wordpress.com/2016/01/13/558/

Deze stichting heeft ook bij van Dale geklaagd om het woord neger uit het woordebroek te krijgen.

Waar het mij om gaat is dat al dat gezeik van gekwetste medelanders uit Amsterdam komt.
Of het gezeik nou over negerzoen, Zwarte Piet, neger of allochtoon gaat, het komt allemaal uit onze onvolprezen hoofdstad.
Amsterdam wordt overbevolkt door gekwetste zeikerds.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 09, 2019 17:32 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Ja in Amsterdam wonen relatief veel mensen met historisch besef. Hulde aan Amsterdam daarvoor Very Happy

Het westen is voor een deel nog steeds gevangen in het postkoloniale tijdsgewricht. Dat verklaart ook de boosheid van de Van Essen & co ( als type dan hè) die zo gevangen zitten in hun postkoloniale denken dat het als hopeloos moet worden beschouwd.
Ze zien in alles de vijand en kijken waarschijnlijk de hele dag koortsachtig om zich heen, bang als ze zijn voor een aanslag.
Je moet ze beschouwen als een laatste stuiptrekking van iets dat al lang in het museum thuishoort, of misschien nog beter... in een reservaat waar overigens de provincie Limburg an sich wel geschikt voor lijkt. Leuke toeristische attractie om na de ernst van Het Achterhuis je even te ontspannen door met een elektrische bus door het reservaat Limburg te rijden op zoek naar boze, wantrouwige en nog altijd mokkende Nederlanders die nog steeds geloven in de terugkeer van het koloniale tijdperk toen Nederland nog van de burgers was.

Weerwoord forum index » Binnenland