Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » Nederland is Knettergek geworden. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Mrt 07, 2020 11:33 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Hoezo mag u dat niet zeggen ?

BerichtGeplaatst: Za Mrt 07, 2020 11:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Volgens mij mag Tedje hier alles zeggen... probleem is alleen dat het altijd een enorme klaagzang is. Ik zie heel veel commentaar, zelden een oplossing... en geen enkele actie om de politiek te veranderen. Jammer.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 07, 2020 13:45 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

O nee? Ik draag steeds oplossingen aan maar jullie durven daar niet aan te beginnen.

Ook hier heb ik aangetoond dat we volledig doorgeschoten zijn.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 07, 2020 14:47 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dat is geen oplossing.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 07, 2020 17:30 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

O jawel hoor. Je moet het alleen durven.
Maar ja, in een land waar mensen nog niet meer hun kind een schop onder de kont willen geven is mijn oplossing natuurlijk uit den boze.

Maar dit hoort in de andere topic thuis.
--------------------------------------------------------------------

Het gaat hier over de max. snelheid, waarbij ik het belachelijk vind dat ziekenauto's aan een max. snelheid gebonden worden en ik niet inzie waarom ik dat niet zou mogen vinden zonder dat er meteen weer over mij gezeurd wordt en gezegd wordt dat ik altijd klaag.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 07, 2020 21:36 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:
O nee? Ik draag steeds oplossingen aan maar jullie durven daar niet aan te beginnen.
Ook hier heb ik aangetoond dat we volledig doorgeschoten zijn.

Waarvan akte. Uw toetsenbord-oplossingen zijn overigens van nul en generlei waarde als u niet bereid bent ook maar één vinger uit te steken om die "oplossingen"(*kuch*) in de praktijk te brengen. U stemt niet eens, want het is toch niks. Nee, achter je laptop zitten mekkeren.....dat helpt.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 08, 2020 0:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
O jawel hoor. Je moet het alleen durven.

Wat moet je alleen durven?

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 08, 2020 15:21 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
Uw toetsenbord-oplossingen zijn overigens van nul en generlei waarde als u niet bereid bent ook maar één vinger uit te steken om die "oplossingen"(*kuch*) in de praktijk te brengen. U stemt niet eens, want het is toch niks. Nee, achter je laptop zitten mekkeren.....dat helpt.

U probeert alleen maar te stangen.

Cliff schreef:
Wat moet je alleen durven?

Ja hallo! Wel bij de les blijven! Bepaalde figuren hard aanpakken, natuurlijk.
Dat durven jullie niet, jullie roepen in koor: MIDDELEEUWEN!

Zachte heelmeesters...

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 08, 2020 15:38 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik probeer helemaal niet te stangen, ik dien u alleen van repliek. Mag dat niet ? U mag toch ook zeggen wat u wilt ?
Voorts: ik roep helemaal niet "middeleeuwen." Ik beargumenteer volkomen onderbouwd waarom ik vind dat uw oplossingen middeleeuws zijn. Dat is een duidelijk nuanceverschil.
Helaas gaat u daar niet op in, maar loopt u te jammeren, te klagen en te zeuren. Ga nou gewoon eens in op argumenten in plaats van u bij elke tegenwind te gedragen als een kind dat door een wesp is gestoken.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 09, 2020 7:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Ja hallo! Wel bij de les blijven! Bepaalde figuren hard aanpakken, natuurlijk.

Ze worden hard aangepakt. Wat stel je voor, martelingen?

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 09, 2020 9:04 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ze worden helemaal niet hard aangepakt. Hoe kom je daarbij? Kijk wat er van de week in de rechtszaal gebeurd is.

En alweer hebben we het over iets anders dan de 140 km/uur voor ziekenauto's.
Waarom kunnen jullie niet on topic blijven?

Ik heb wat te zeuren over die 140 km/uur. Kan dat gezeur wel op jullie goedkeuring rekenen?

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 09, 2020 11:46 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Dus ambulances moeten zich inhouden? Als elke seconde telt geldt nog wel voor 1-1-2 bellen, maar niet meer voor de ambulance die uitrukt?

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 09, 2020 13:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Kan dat gezeur wel op jullie goedkeuring rekenen?

Nee, ik ben er wel een beetje klaar mee eerlijk gezegd. Je mag van mij nu alleen nog zeuren als je ook minstens evenveel tekst besteedt aan het bedenken van een oplossing.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 09, 2020 14:00 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Wat een flauwekul. Ik vind het van de zotte dat ambulances straks maar 140 mogen rijden en dat vind jij zeuren.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 09, 2020 17:33 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Vind er toch wel wat inzitten, die maatregel.
Als de maximumsnelheid 100 is, dan zal 't gebeuren dat op de rechterbaan auto's 80 of 90 rijden en op de linkerbaan gepasseerd wordt met 100.
Nou stel dat 'n ambulance op diezelfde linkerbaan aangevlogen komt met 160.
Dan is 't nog maar de vraag of die op tijd voldoende snelheid kan minderen wanneer net ervoor iemand naar de linkerbaan gaat en daar 100 rijdt.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 09, 2020 20:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
En hoe knettergek is dit?

Quote:
Minister Van Nieuwenhuizen houdt er voorlopig aan vast dat ook hulpdiensten op snelwegen voortaan minder hard kunnen rijden. Bijvoorbeeld ambulances mogen maximaal 40 kilometer harder dan 'gewoon' verkeer en dat betekent dat ze nu op snelwegen soms 170 mogen. Na de verlaging van de maximumsnelheid overdag naar 100, mogen ambulances dus niet harder dan 140.

VVD en PVV in de Tweede Kamer zetten daar vraagtekens bij, omdat ambulances dan mogelijk vaker te laat komen.

https://nos.nl/artikel/2326072-ambulances-mogen-binnenkort-overdag-niet-harder-dan-140.html

Het wordt steeds gekker in dit land!

Politici zijn niet instaat de gevolgen van hun keuzes te overzien. De blunderfabriek van Rutte III stapelt fout op fout. Nu weer. Niet alleen wederom een miljoenenblunder, ook is geen gedegen onderzoek gedaan naar de consequenties. Alles voor het deugen.
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 09, 2020 20:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Lampje schreef:
De slogan "112-als elke seconde telt" kunnen we definitief schrappen.
Als één van mijn geliefden ooit iets overkomt waarbij elke seconde daadwerkelijk telt, en als gevolg van deze snelheidslimiet niet tijdig wordt geholpen, klaag ik de verantwoordelijk minister aan wegens "dood door schuld".
En nee, dat is geen grapje of cynisme, ik meen dit oprecht.

Eens. Met iedere letter.
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 09, 2020 20:16 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Natubico schreef:
Als de maximumsnelheid 100 is, dan zal 't gebeuren dat op de rechterbaan auto's 80 of 90 rijden en op de linkerbaan gepasseerd wordt met 100.
Dan is 't nog maar de vraag of die op tijd voldoende snelheid kan minderen wanneer net ervoor iemand naar de linkerbaan gaat en daar 100 rijdt.
-

Door het verlagen van de maximum snelheid is ook de maximum snelheid van de ambulance verlaagd. Zij rijden dan niet harder dan wij nu. Het besluit om de maximale snelheid te verlagen is gewoon een ondoordacht en impulsief van de regering. Men vond dat men iets moest doen om de bouwactiviteiten te reanimeren en deden onvoldoende onderzoek naar de consequenties van de draak van de maatregel.
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 09, 2020 22:15 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliox schreef:
Door het verlagen van de maximum snelheid is ook de maximum snelheid van de ambulance verlaagd. Zij rijden dan niet harder dan wij nu. Het besluit om de maximale snelheid te verlagen is gewoon een ondoordacht en impulsief van de regering. Men vond dat men iets moest doen om de bouwactiviteiten te reanimeren en deden onvoldoende onderzoek naar de consequenties van de draak van de maatregel.

En dan te bedenken dat de mens van nature geacht wordt zich te verplaatsen met 'n snelheid van ca 5 km/u (tot hooguit 40 km/u als professionele sprinter in de atletiek).

Aangenomen mag worden dat ook zijn brein is ingesteld op een dergelijke maximumsnelheid.
Kejje nagaan..
Hoe langzamer hoe beter, hoe veiliger en hoe gezonder dus.

En kijk 's naar het sterk toenemende benzineverbruik bij hoge snelheden.
Dus ook nog: hoe langzamer, des te minder afhakelijk van olie uit Islamitische landen.

Gezien de alsmaar verder doorwoekerende Islamisering van ons Westen als bijbetaling voor de Oosterse olie zou menigeen wel maximaal 50 of nog minder willen rijden als daardoor geen olie uit die landen meer nodig zou zijn en dus geen verdere Islamisering meer gedoogd zou hoeven te worden.
-
BerichtGeplaatst: Di Mrt 10, 2020 9:28 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Natubico schreef:
-

Het klopt dat het grote gevaar op autosnelwegen schuilt in het grote verschil tussen de gereden snelheden. Hier is dat nog niet zo'n punt, in Duitsland echter is het dat zeer zeker wel. "Die Raser", zoals ze daar heten zijn goed voor een hoop ongelukken.
Maar we hebben het hier niet over racende weggebruiker, die denken dat ze Max Verstappen zijn, en permanent op de linkerbaan langs argeloze automobilisten scheuren, we hebben het hier over opvallende auto's met licht en geluidsignalen die voor iedere weggebruiker herkenbaar zijn en waarvan iedere weggebruiker weet wat hij/zij moet doen als ze zo'n auto tegenkomen.

Laatst aangepast door Tedje van Es op Di Mrt 10, 2020 11:04, in totaal 2 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Di Mrt 10, 2020 10:19 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Tedje van Es schreef:
Natubico schreef:
-

Het klopt dat het grote gevaar op autosnelwegen schuilt in het grote verschil tussen de gereden snelheden. Hier is dat nog niet zo'n punt, in Duitsland echter is het dat zeer zeker wel. "Die Raser", zoals ze daar heten zijn goed voor een hoop ongelukken.
Maar we hebben het hier niet over racende weggebruiker, die denken dat ze Max Verstappen zijn, en permanent op de linkerbaan langs argeloze automobilisten scheuren, we hebben het hier over opvallende auto's met licht en geluidsignalen die voor iedere weggebruiker herkenbaar zijn en waarvan iedere weggebruiker weet wat hij/zij moet doen als ze zo'n auto tegenkomen.

Ook ik vind dan weer dat elke snelheid die verantwoord is voor ambulance,s en dergelijke moet mogen. Ik ben het dus met Edje eens dat verboden in die richting belachelijk zijn. Typisch boekhouders gedrag bedacht aan de grachtengordel.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 10, 2020 15:08 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

https://www.dagelijksestandaard.nl/2020/03/incapabel-kabinet-is-knettergek-geworden-wil-coronapatienten-tussen-de-kwetsbare-ouderen-proppen/

Volgende idee: coronapatiënten neerleggen op de kraamafdeling van ziekenhuizen.
Ik wacht met smart op de aankondiging, minister Bruno Bakt-Ze-Bruins!

BerichtGeplaatst: Di Mrt 10, 2020 19:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tendentieuze berichtgeving: nergens wordt gesuggereerd dat de corona-patiënten tussen de ouderen gestopt moeten worden.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 10, 2020 21:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Natubico schreef:
Cliox schreef:

En dan te bedenken dat de mens van nature geacht wordt zich te verplaatsen met 'n snelheid van ca 5 km/u (tot hooguit 40 km/u als professionele sprinter in de atletiek).

Aangenomen mag worden dat ook zijn brein is ingesteld op een dergelijke maximumsnelheid.
Kejje nagaan..
Hoe langzamer hoe beter, hoe veiliger en hoe gezonder dus.

En kijk 's naar het sterk toenemende benzineverbruik bij hoge snelheden.
Dus ook nog: hoe langzamer, des te minder afhakelijk van olie uit Islamitische landen.

Gezien de alsmaar verder doorwoekerende Islamisering van ons Westen als bijbetaling voor de Oosterse olie zou menigeen wel maximaal 50 of nog minder willen rijden als daardoor geen olie uit die landen meer nodig zou zijn en dus geen verdere Islamisering meer gedoogd zou hoeven te worden.
-

Theoretisch gelul. Ik kan er niets mee.
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 11, 2020 4:06 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliox schreef:
Theoretisch gelul. Ik kan er niets mee.

'n Goeie theorie is nodig voor 'n verantwoorde praktijk.

Niet ontkend kan worden dat auto's naarmate er harder mee gereden wordt onevenredig meer benzine gaan verbruiken en dus onder andere onevenredig meer stikstof gaan uitstoten.

Voor wat de afhankelijkheid van olie uit Islamitische landen betreft is dit van cruciaal belang: https://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=570858#570858

Zeker voor autofreaks zal 't niet meevallen wanneer er heel veel minder auto gereden zal gaan worden.
Maar ze moeten bedenken dat 't ook niet mee zal vallen om 'n hele maand lang overdag niets te mogen eten.
En dan die sharia; brrrrrr.
-
Nederland is Knettergek geworden.
  Weerwoord forum index » Binnenland