Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » Nederland is Knettergek geworden. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Feb 25, 2020 23:27 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Natubico schreef:
Tedje van Es schreef:
Hier een willekeurige greep uit de emmer met OS medailles die behaald werden door Nederlanders die niet uit de provincies komen waar permanent over Carnaval gekankerd wordt.
Leontien van Mooresel - Noord Brabant, Anky van Grunsven - Noord Brabant, Pieter van den Hoogenband - Limburg, Epke Zonderland - Friesland, Ranomi Kromowidjojo - Groningen, Maartje Paumen - Limburg, Jeroen Delmee - Noord Brabant, Bart Brentjes - Limburg, Marianne Vos - Noord Brabant, Stephan Veen - Groningen, Maartje Goderi - Noord Brabant, Jeroen te Mors - Twente, Jan Bos - Gelderland, Gerard van Velde - Gelderland, Irene Wüst - Noord Brabant, Tom Dumoulin - Limburg, Jan Krekels - Limburg, enzovoorts, enzovoorts, enzovoorts.
Dus als je wat zegt, vertel dan geen onzin.

Groningen en Friesland zijn geen carnavalsprovincies. Gelderland eigenlijk ook niet. Alleen Brabant en Lb zijn dat.

Nou, er zijn totaal zo'n 200 gouden medailles gewonnen door Nederlanders. (Eigenlijk 130, maar we tellen hier de ene medaille bij 'n teamsport als net zoveel medailles als het aantal leden van zo'n team; bijvoorbeeld 1 plak voor hockey wordt geteld als 11 medailles).

't Gemiddelde aantal per provincie ligt dan op 200 gedeeld door 12 = ca. 17 medailles.

Brabant komt daar aardig bij in de buurt met 15 plakken.
Lb heeft er 'n stuk of 10 (zij 't dat Hoogenband alleen maar in die provincie geboren is en dus eigenlijk niet als Limbo beschouwd kan worden).

Nou, de andere provincies buiten de drie van de randstad hebben gemiddeld ook hooguit 10 medailles.

Dat komt op totaal 85 medailles.

Resteren er 115 voor de drie randstedelijke; die hebben er elk dus zo'n 38 gewonnen.
Dus zo'n drie keer zo vaak wat te vieren als de twee carnavalsprovincies.
Toch niet teveel gezegd dus.

Dan landskampioenschappen met voetbal: randstad 89 keer, Br en Lb 32 keer.
Europacups: Rndstd 9, Br/Lb 2.

Daar laten we 't maar 'ns bij.

"Dus als je wat zegt, vertel dan geen onzin" Wink

Natubico, van welke planeet kom jij?
Wat een gezemel, het gaat over carnaval, die door idioten van boven de Rivieren de nek omgedraaid wordt.

“Zelfspot is niet jezelf belachelijk maken, maar je ontneemt de omstanders het wapen om jou belachelijk te maken.”

BerichtGeplaatst: Wo Feb 26, 2020 0:15 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliox schreef:
Jeetje, wat een zurigheid stort je uit over de maatschappij. Laat eens wat licht toe in je hart.

Tja, 't is nog winter; altijd 'n beetje donker, alhoewel dit toch nog wel meevalt:

Maar als 't goed is volgt dit dan weer:

(En daar ondervindt echt niemand enige hinder van).

-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Feb 26, 2020 7:25 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Van dat eerste wel. Mijn afspraak heeft afgebeld. Smile
BerichtGeplaatst: Wo Feb 26, 2020 9:29 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Natubico schreef:
In grotere steden wellicht; maar in kleinere en in dorpen worden de wagens getrokken door trekkers van plaatselijke boeren, bestuurd door de boeren zelf of zoals in casu 'n pakweg 17-jarige nakomeling. En die drinkt al gauw gezellig 'n flesje mee, want er wordt toch maar stapvoets gereden.

Waar haal je die kennis toch vandaan? Er klopt geen ruk van. Bestuurders in de optocht drinken niet. En als ze dat wel doen, zoals jij stellig beweert, waar zijn dan de talloze ongelukken van dit jaar?

Quote:
Dat was geen indoor-carnaval.

Hou toch op! Het was ook een indoor feest.

Quote:
Op 'n feestterrein? Die mensen stonden gewoon op de stoep van 'n straat naar de optocht te kijken.

Die man is langs de wegafzetting gereden dus wat is jou punt? Het heeft niks met carnaval te maken. maar alles met de gestoorde geest van de dader.

Quote:
Hobby's horen thuis op niet-openbaar terrein, waar derden er geen hinder van ondervinden.

Het is geen hobby, het is een volksfeest.

Natubico schreef:
"Dus als je wat zegt, vertel dan geen onzin" Wink

Je bewijst hiermee alleen dat je veel werk maakt van jouw onzinnigheden.

Je snapt er echt helemaal niks van. Je klinkt als een drammerig kind dat niet gelooft dat drie plus twee vijf is.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 26, 2020 19:26 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Als 't toch op de persoon gespeeld gaat worden dan mag dezerzijds ook wel opgemerkt worden dat het vermoeden bestaat dat juist degenen die zo buitennissig fel reageren als er iets op het carnaval wordt aangemerkt geen echte, maar import Limburgers zijn en daardoor de quintessence van het carnaval missen.
Om dit te verbloemen proberen ze heel krampachtig te voorkomen dat hun afwijkende vorm van carnaval vieren bekritiseeerd wordt en dat uiteindelijk de schuld daarvan komt te liggen bij hun onechte deelname daaraan.
Onder import-Limburgers kunnen in deze zowel (afstammelingen van) immigranten uit Zuid-Europa verstaan worden, als (afstammelingen van) 'geimmigreerde' boven-Moerdijkers.
'n Rasechte Limburger interesseert 't geen moer wat er van het carnaval gezegd wordt en lacht er 'ns mee, waarna hij er weer vrolijk mee verder gaat.

Daar laten we 't voor dit jaar maar bij, want met die 'vreemde' fanatici blijkt in deze echt geen zinnige discussie te voeren.
-
BerichtGeplaatst: Wo Feb 26, 2020 20:25 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

https://www.telegraaf.nl/nieuws/527555738/woede-om-nazi-carnavalswagen-in-spanje

Onschuldige satire, waar maken al die zuurpruimen zich toch druk om. Toch, meneer Van Es ?

BerichtGeplaatst: Do Feb 27, 2020 9:42 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Natuurlijk hoeft dat niet onschuldig te zijn. Ik ken de achtergrond en de context van de groep niet en uit het krantenbericht komt dat ook niet naar voren.
Zo'n praalwagen is echter een uitzondering en staat absoluut niet model voor alle wagens en groepen.

De context van de praalwagen in België ken ik wel en daar was niks antisemitisch aan. De haakneuzen waren zeer vergezocht want het vorig jaar bleek al blijkt dat de figuren het jaar daarvoor als tempeliers op de praalwagen stonden (dus met dezelfde koppen en neuzen).
En als daar dan zo heftig op gereageerd wordt krijg je weer nieuwe groepen die daar weer op antwoorden. Zo ging in Aalst een groep "Zeurmieren" (vrij naar Klaagmuur) mee.

Voltaire, de grote filosoof van de vrije meningsuiting zei ooit: "Als u wilt weten wie u regeert kijk dan naar waar u geen kritiek op mag hebben."

BerichtGeplaatst: Do Feb 27, 2020 10:32 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Ik ken de achtergrond en de context van de groep niet en uit het krantenbericht komt dat ook niet naar voren.

Hoor ik daar nu enige subtiliteit? Ik zie je vrij vaak vrij heftig reageren op krantenberichten zonder dat de context of achtergrond van dat bericht echt naar voren komt....

Maar nu het over carnaval gaat... ben je je ineens volledig bewust van het feit dat de media niet altijd alles in hun berichtgeving opneemt.

BerichtGeplaatst: Do Feb 27, 2020 11:47 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Quote:
Hoor ik daar nu enige subtiliteit?

Nee, ik zeg dat ik de context niet ken, die staat namelijk niet in dat artikel.
Ik zeg zelfs dat het niet onschuldig hoeft te zijn. Maar helaas dat stukje heb je uit je quote gelaten.

De context van die Joodse wagen in Aalst was wel bekend en daar had ik geen moeite mee.

Quote:
Ik zie je vrij vaak vrij heftig reageren op krantenberichten zonder dat de context of achtergrond van dat bericht echt naar voren komt....

Waar zie je dat? Ik vind context altijd zeer belangrijk.

Zo begrijp ik de context, waarbinnen meneer lampje die vraagt stelt, maar al te goed.

BerichtGeplaatst: Do Feb 27, 2020 17:54 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:
Quote:
Hoor ik daar nu enige subtiliteit?

Nee, ik zeg dat ik de context niet ken, die staat namelijk niet in dat artikel.
Ik zeg zelfs dat het niet onschuldig hoeft te zijn. Maar helaas dat stukje heb je uit je quote gelaten.

De context van die Joodse wagen in Aalst was wel bekend en daar had ik geen moeite mee.

Quote:
Ik zie je vrij vaak vrij heftig reageren op krantenberichten zonder dat de context of achtergrond van dat bericht echt naar voren komt....

Waar zie je dat? Ik vind context altijd zeer belangrijk.

Zo begrijp ik de context, waarbinnen meneer lampje die vraagt stelt, maar al te goed.

Is dat zo ? Wat is die context dan volgens u, meneer van Es ?

BerichtGeplaatst: Vr Feb 28, 2020 9:48 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

U wilt gewoon stoken.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 28, 2020 10:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Stoken is slecht voor het klimaat.
BerichtGeplaatst: Vr Feb 28, 2020 10:43 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik vind stoken in combinatie met een discussie over Joden en de tweede wereldoorlog sowieso slecht gekozen.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 28, 2020 11:32 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik ergerde mij gisteravond mateloos toen een schrijver, ene Waterdrager die niet instemde met de anti Rusland ideeën die gepromoot worden door ons kabinet, steeds werd onderbroken door een soort semi-graaf.
Waarom laten zendgemachtigden hun tegenstander nooit uitspreken. Dat heet een debat.
Op onze NOS-TV is men meer voorstander van hun eigen monologen.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 28, 2020 13:39 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Kijk zelf geen tv, maar zie af en toe 'n stukje van zo'n praatprogramma via 'n link op internet.
En inderdaad, 't blijkt vrijwel altijd weer onmogelijk om 'n geregelde discussie te bekijken.
Even gaat 't goed maar voordat de spreker dan z'n punt kan maken wordt er van een of meer andere kanten snel van alles doorheen geroepen; vaak ook door de gespreksleiding.
't lijkt op die manier dan 'n beetje op straatvoetbal.
-
BerichtGeplaatst: Vr Feb 28, 2020 14:57 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Natubico schreef:
Als 't toch op de persoon gespeeld gaat worden dan mag dezerzijds ook wel opgemerkt worden dat het vermoeden bestaat dat juist degenen die zo buitennissig fel reageren als er iets op het carnaval wordt aangemerkt geen echte, maar import Limburgers zijn en daardoor de quintessence van het carnaval missen.
Om dit te verbloemen proberen ze heel krampachtig te voorkomen dat hun afwijkende vorm van carnaval vieren bekritiseeerd wordt en dat uiteindelijk de schuld daarvan komt te liggen bij hun onechte deelname daaraan.
Onder import-Limburgers kunnen in deze zowel (afstammelingen van) immigranten uit Zuid-Europa verstaan worden, als (afstammelingen van) 'geimmigreerde' boven-Moerdijkers.
'n Rasechte Limburger interesseert 't geen moer wat er van het carnaval gezegd wordt en lacht er 'ns mee, waarna hij er weer vrolijk mee verder gaat.

Daar laten we 't voor dit jaar maar bij, want met die 'vreemde' fanatici blijkt in deze echt geen zinnige discussie te voeren.
-

Zelfkennis is de bron van ware wijsheid. Very Happy

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 06, 2020 16:16 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

De volgende gekte: https://www.elsevierweekblad.nl/opinie/opinie/2020/03/geen-belastinggeld-naar-wachtende-en-berekenende-asielzoekers-197314w/

Dit jaar gaat er 70 miljoen euro naar asielzoekers bij wie de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) meer tijd nodig heeft dan een half jaar. Deze asielzoekers – ook kansloze ‘veiligelanders’ – hebben recht op een ‘dwangsom’ van 100 euro per dag, tot maximaal 15.000 euro.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 06, 2020 16:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

100 euro per dag, 3000 euro per maand, max. 5 maanden lang.

Das niet verkeerd als je gratis kost en inwoning hebt.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 06, 2020 17:04 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Waar kan ik dat aanvragen?

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 06, 2020 17:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jij? Is Somalië Smile

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 06, 2020 17:31 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Very Happy

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 06, 2020 18:05 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

En hoe knettergek is dit?

Quote:
Minister Van Nieuwenhuizen houdt er voorlopig aan vast dat ook hulpdiensten op snelwegen voortaan minder hard kunnen rijden. Bijvoorbeeld ambulances mogen maximaal 40 kilometer harder dan 'gewoon' verkeer en dat betekent dat ze nu op snelwegen soms 170 mogen. Na de verlaging van de maximumsnelheid overdag naar 100, mogen ambulances dus niet harder dan 140.

VVD en PVV in de Tweede Kamer zetten daar vraagtekens bij, omdat ambulances dan mogelijk vaker te laat komen.

https://nos.nl/artikel/2326072-ambulances-mogen-binnenkort-overdag-niet-harder-dan-140.html

Het wordt steeds gekker in dit land!

BerichtGeplaatst: Za Mrt 07, 2020 0:09 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Tedje van Es schreef:
En hoe knettergek is dit?

Quote:
Minister Van Nieuwenhuizen houdt er voorlopig aan vast dat ook hulpdiensten op snelwegen voortaan minder hard kunnen rijden. Bijvoorbeeld ambulances mogen maximaal 40 kilometer harder dan 'gewoon' verkeer en dat betekent dat ze nu op snelwegen soms 170 mogen. Na de verlaging van de maximumsnelheid overdag naar 100, mogen ambulances dus niet harder dan 140.

VVD en PVV in de Tweede Kamer zetten daar vraagtekens bij, omdat ambulances dan mogelijk vaker te laat komen.

https://nos.nl/artikel/2326072-ambulances-mogen-binnenkort-overdag-niet-harder-dan-140.html

Het wordt steeds gekker in dit land!

Krijgen ze een bekeuring als ze harder rijden dan 140 km?
Shock

BerichtGeplaatst: Za Mrt 07, 2020 9:35 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

De slogan "112-als elke seconde telt" kunnen we definitief schrappen.
Als één van mijn geliefden ooit iets overkomt waarbij elke seconde daadwerkelijk telt, en als gevolg van deze snelheidslimiet niet tijdig wordt geholpen, klaag ik de verantwoordelijk minister aan wegens "dood door schuld".
En nee, dat is geen grapje of cynisme, ik meen dit oprecht.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 07, 2020 11:01 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

En dan mag ik niet zeggen dat we in dit land op alle gebied doorgeschoten zijn.

Weerwoord forum index » Binnenland