Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » De economische voordelen van vrijere migratie Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 12, 13, 14  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Nov 03, 2019 11:48 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Effectief altruïst schreef:
Waarom schrijf je dat eigenlijk? Het lijkt wel alsof je denkt dat ik zou beargumenteren dat die diefstallen niet immoreel zouden zijn. Maar dan zou je een serieuze denkfout maken.

Dat komt omdat je het alleen maar verklaart en niet veroordeelt en dan krijg ik de smaak van "Ja maar hij heeft een slechte jeugd gehad" in de mond.

Quote:
maar mentaliteit wordt beïnvloed door de sociale context. Dus we moeten de sociale context beïnvloeden.

En hiervan krijg ik de smaak van "En wij zijn dat schuld" in de mond.

Laatst aangepast door Tedje van Es op Zo Nov 03, 2019 11:50, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Zo Nov 03, 2019 11:50 Plaats reactie Reageer met quote
Effectief altruïst

Loetje schreef:
We weten nu wie wij wereldwijd allemaal moeten gaan uitnodigen om hen hier te deprogrammeren als het aan Altru ligt. Op onze kosten uiteraard, want zelfverklaarde Gutmenschen strijken graag zelf de kopgelden op en leggen de cumulerende maatschappelijke meerkosten bij anderen neer.

- parasieten
- criminelen
- terroristen

Wil jij dezen zelf op eigen kosten in huis nemen, inclusief hun hele gevolg aan importhuwelijken en hun gebroed wat daaruit voortkomt? En dan eens gaan kijken hoe het is gesteld met hun deprogrammeerbaarheid? Moet met jouw Verlichte geest toch wel gaan lukken, denk je ook niet? Je loopt helemaal binnen met al dat meer geld wat je belooft, toch? Als je dat om jou motiverende redenen niet wil, dan willen wij deze groepen om ons motiverende redenen ook niet in ons land hebben. Begrijp je?

En neem voor de grap ook een krokodil in huis. In hun natuurlijke habitat zullen het omnivoren blijven, maar bij jou in huis met jouw Verlichte geest moet het toch een koud kunstje zijn deze tot vegetariër te deprogrammeren? Zoniet, dan gelieve achterwege laten anderen aan de krokodillen te voeren in de hoop zelf pas als laatste te worden verslonden.

Dis dingen zijn helemaal niet wat ik voorstel, dus jij schets een verkeerde karikatuur van mijn standpunt, dus dat is een stroman drogreden. Als je effectief de wereld wil verbeteren, dan helpt het niet om zulke drogredenen te gebruiken. Kun je niet beter gewoon rationeel-kritisch denken?[/quote]
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Nov 03, 2019 11:53 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Tedje van Es schreef:
nee, die diefstallen doen ze dan weer omdat ze hier gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt enzo.

Laat me niet lachen! Je behoort niet te stelen, ongeacht jouw situatie. Jouw gastheer bestelen is immoreel.

Tedje, je vergeet iets.
Als katholiek heb je de plicht om voor hen te zorgen die honger hebben.
Te laven die dorst hebben.
Te verplegen die ziek zijn.

En nog iets.. Zijn ze bij jouw komen stelen?
Nee? Nou dan!

Laatst aangepast door Ryan op Zo Nov 03, 2019 11:55, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Zo Nov 03, 2019 11:54 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Met Merkel's Wilkommenskultur: Wir schaffen das. Kerstmarkt in Berlijn.

Met Orban's realisme: Een grenshek en daarmee grenzen dicht voor ongewenste immigranten. Kerstmarkt in Budapest.

Laatst aangepast door Loetje op Zo Nov 03, 2019 11:58, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Zo Nov 03, 2019 11:55 Plaats reactie Reageer met quote
Effectief altruïst

Tedje van Es schreef:
Waarom schrijf je dat eigenlijk? Het lijkt wel alsof je denkt dat ik zou beargumenteren dat die diefstallen niet immoreel zouden zijn. Maar dan zou je een serieuze denkfout maken.

Dat komt omdat je het alleen maar verklaart en niet veroordeelt en dan krijg ik de smaak van "Ja maar hij heeft een slechte jeugd gehad" in de mond

ja, seg, ik dacht dat het voor iedereen in deze discussie zo evident was, dat diefstal en criminaliteit immoreel zijn, dat ik het in deze discussie niet expliciet hoefde te veroordelen. Jij gelooft blijkbaar dat Batman echt bestaat, want je hebt hier nergens gezegd dat hij niet bestaat.

Quote:
Quote:
maar mentaliteit wordt beïnvloed door de sociale context. Dus we moeten de sociale context beïnvloeden.

En hiervan krijg ik de smaak van "En wij zijn dat schuld" in de mond.

wat bedoel je met wij zijn dat schuld?
Als je het niet eens bent met dat idee van sociale context te beïnvloeden (verbeteren), heb je dan een effectievere aanpak? Denk je bv dat genetische manipulatie van moslims dan beter zou zijn? Of stel je voor om niets te doen tegen immoreel gedrag?
BerichtGeplaatst: Zo Nov 03, 2019 11:57 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Orban is gewoon een dictator en een fascist.
Dat waren ze in Hongarije al eerder.
Daarom dat de Russen daar toen ingegrepen hebben.

Hongaarse opstand.. Jaja..
Opstand der fascistische horden zal je bedoelen!

BerichtGeplaatst: Zo Nov 03, 2019 11:59 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ryan schreef:
Tedje, je vergeet iets.
Als katholiek heb je de plicht om voor hen te zorgen die honger hebben.
Te laven die dorst hebben.
Te verplegen die ziek zijn.

Ik ben geen katholiek. Desondanks wil ik zij die honger of dorst hebben of die ziek zijn best helpen. Maar dan wel op de juiste basis, dus geen klaplopers.

Quote:
En nog iets.. Zijn ze bij jouw komen stelen?
Nee? Nou dan!

Jawel, ik betaal mee aan de schade.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 03, 2019 12:02 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Tedje van Es schreef:

Jawel, ik betaal mee aan de schade.

Onzin.
Verzekeringen verdienen er grof geld aan.
Zonder misdaad geen grof geld voor verzekeringen.

Overigens zijn Limburgers in het algemeen katholiek.
Goede morgen Petrus.. Kukelekuuu..

Laatst aangepast door Ryan op Zo Nov 03, 2019 12:04, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Zo Nov 03, 2019 12:03 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

En is Polen ook al fascistisch, Ryan?

Want ook in Warschau kan je, anders dan in Berlijn, veilig over de Kerstmarkt heen lopen. En ook in Polen heb je anders dan in Duitsland minder Islam. En dat scheelt een slok op een borrel, want waar de Islam z'n intrede doet, daar treden verdomming, verarming en een toename van de onveiligheid op.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 03, 2019 12:04 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Onzin? Het collectief van verzekeren of van ons sociale vangnet wordt door ons allemaal (dus ook door jou) betaald.
Daarbovenop zetten verzekeraars nog eens hun winst.

Laatst aangepast door Tedje van Es op Zo Nov 03, 2019 12:05, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Zo Nov 03, 2019 12:05 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Ja, het fascisme is de Poolse regering ook niet vreemd.
In Polen maakt het ook deel uit van de opvattingen van veel burgers.
Discriminatie is daar vrij normaal.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 03, 2019 12:08 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Tedje van Es schreef:
Onzin? Het collectief van verzekeren of van ons sociale vangnet wordt door ons allemaal (dus ook door jou) betaald.
Daarbovenop zetten verzekeraars nog eens hun winst.

Ja, dat zal allemaal wel, maar als we met zijn allen eens wat beter ons best doen om de verschillen tussen rijk en arm op te lossen, is misdaad niet lonend meer.
Tja, maar wat wil je als de Nederlandse bevolking rechtse repressie voorstaat?
Tja, kan je op wachten wat er gebeurt.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 03, 2019 12:13 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ryan schreef:
Ja, dat zal allemaal wel, maar als we met zijn allen eens wat beter ons best doen om de verschillen tussen rijk en arm op te lossen, is misdaad niet lonend meer.

Maar dat betekent niet dat we een land van gratis geld moeten zijn en dat we klaplopers de vrije hand moeten geven.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 03, 2019 12:14 Plaats reactie Reageer met quote
Effectief altruïst

Loetje schreef:
Met Merkel's Wilkommenskultur: Wir schaffen das. Kerstmarkt in Berlijn.

Met Orban's realisme: Een grenshek en daarmee grenzen dicht voor ongewenste immigranten. Kerstmarkt in Budapest.

jij mag niet het werk en de woningen en dergelijke van duizenden mensen afnemen, omdat er islamterroristische aanslagen worden gepleegd. Het aantal potentiele terroristen is een gigantisch kleine minderheid van de migranten. En door grenzen te sluiten, verhinder je dus dat al die onschuldige immigranten hier kunnen werken en wonen. Zij hebben recht om hier te werken en wonen, net zoals jij dat recht hebt, want jij en hen zijn gelijkwaardig. Dus door grenzen te sluiten en migranten buiten te houden of weg te sturen, neem je hun werk en woning hier af. En het sluiten van grenzen is kostelijk: als we een immigrant toelaten op onze arbeidsmarkt, stijgt het jaarinkomen van de autochtone bevolking met 10.000 euro. Met andere woorden: per migrant die we tegenhouden door gesloten grenzen, betalen we een prijs van 10.000 euro per jaar. Met zoveel geld, zouden we veel meer kunnen investeren in bv. staatsveilighheid. De aanpak om grenzen te sluiten omwille van islamterroristen, doet meer kwaad dan goed.
Er zijn ook Nederlandse terroristen en moordenaars, maar dat is ook nog geen reden om alle Nederlands naar verre landen te sturen. Als je trouwens de grenzen sluit, dan gaan die islamterroristen ginder in het buitenland aanslagen plegen. Dat zien we in Turkije, Irak,... Dus grenzen sluiten zal het terrorisme op aarde niet verminderen, en zal de kans dat terroristen gevat worden en opgesloten worden helemaal niet verhogen, want in Turkije enzo hebben ze minder middelen om terroristen te vangen. Dus als je voorstelt om grenzen te sluiten, tegen terrorisme, dan is het je eigenlijk niet om terrorisme in de wereld te doen. Open de grenzen, laat terroristen naar hier komen, want hier hebben ze een veel hogere pakkans. In West-Europa hebben we al veel aanslagen kunnen verijdelen en terroristen kunnen vatten; wij zijn daar goed in, door onze staatsveiligheidsdiensten. Zomaar terroristen vrijlaten in het buitenland, is geen goed idee om terrorisme in de wereld te bestrijden.
En tot slot: de kans dat je sterft door een islamterroristische aanslag, is heel klein. Je zou bv 10.000 keer meer schrik moeten hebben van het vlees op je bord, want dat is zoveel dodelijker. De grenzen sluiten uit angst voor terrorisme, daarbij 10.000 euro per jaar per geweerde immigrant moeten betalen en ondertussen vlees eten dat 10.000 keer gevaarlijker is dan terrorisme, is mega-irrationeel: https://stijnbruers.wordpress.com/2018/05/21/carnism-versus-terrorism-the-most-extreme-example-of-irrational-fear/
BerichtGeplaatst: Zo Nov 03, 2019 12:16 Plaats reactie Reageer met quote
Effectief altruïst

Tedje van Es schreef:
Ryan schreef:

Maar dat betekent niet dat we een land van gratis geld moeten zijn en dat we klaplopers de vrije hand moeten geven.

Nergens in deze discussie werd beargumenteerd dat we een land van gratis geld zouden moeten zijn. Niemand hier beweert dat.
BerichtGeplaatst: Zo Nov 03, 2019 12:23 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Dat doe jij wel. Want jij wilt onze grenzen wagenwijd open voor alles en iedereen en daarmee dus ook alle toegangsrechten tot de door ons opgebouwde en betaalde sociale voorzieningen verlenen. En jij vindt dat Moslims hier Middeleeuws mogen blijven, want anders blijven ze dat in het buitenland. En jij vindt dat terroristen hier mogen zijn, want anders plegen ze aanslagen in het buitenland. En als buitenlanders misdaden plegen, dan zijn zij niet voor hun eigen handelen verantwoordelijk, maar is het onze schuld. Dat is hoe je redeneert. Weet je, ik ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee. Probeer maar eerst een ander land te vinden waar ze ontvankelijk zijn voor het evangeliseren van jouw shit hole. Shit hole kunnen we in ons eigen land missen als kiespijn. Doei!

BerichtGeplaatst: Zo Nov 03, 2019 12:44 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Loetje schreef:

Wel, om die Middeleeuwers tegemoet te komen legt de overheid ons al op om een gemeenteloket in een moskee te laten plaatsen met gescheiden ingangen voor mannen en vrouwen. Hoezo geen meebuiggedrag, hoezo geen zelfislamisering? Kortom: Ter bevordering van de integratie van de Middeleeuwers worden wij maar even geacht met die Middeleeuwers mee te buigen, dus we gooien maar even de ooit verwezenlijkte scheiding van godsdienst en staat overboord en herstellen de eens voorgoed achter ons gelaten sekse apartheid maar weer even in ere. Ze moeten zich tenslotte wel op hun gemak voelen, want anders voelen ze zich gediscrimineerd en worden ze agressief, nietwaar?

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/hyperventilerende-moslimvrouwen~b2c18e54/

Denk je dat de gemeenteloketten in een Islamland dan niet gescheiden zijn? Denk je dat de overheid nu ook alle loketten gescheiden gaat maken? Of dat jij naar een gemeenteloket in een moskee moet? Nee, jij en ik gaan niet naar een gescheiden gemeenteloket in een moskee moeten. Onze rechten worden helemaal niet getroffen

Eén gemeenteloket met sekse gescheiden ingangen in een moskee in ons land is er al één teveel, omdat het indruist tegen onze eens bevochten rechtstatelijke scheiding van kerk en staat en omdat er sprake is van sekse apartheid, welke wij (na eeuwenlange strijd) bij wetten en gewoonten ooit voorgoed achter ons hebben gelaten. Dus waarom zouden voor die achterlijke Middeleeuwers uitzonderingen boven of bezijden de wet moeten maken? Als die achterlijke Middeleeuwers zo graag in die achterlijke Middeleeuwen willen blijven hangen, dan hoepelen ze maar lekker op naar een geïslamiseerd land. Zij blij, wij blij. Hier willen wij niet dat wij in ons eigen land voor overheidsdiensten ons moeten conformeren aan hun achterlijke Middeleeuwse heersende moraal. Want daar is sprake van zodra je als bewoner van zo'n overheidsloket afhankelijk bent voor hun dienstverlening. Dan wordt die Islam ons dus gewoon wel degelijk opgedrongen. Je hebt totaal geen benul hoe laakbaar je wel niet bent door voor deze achterlijke Middeleeuwers uitzonderingen boven of bezijden de wet toe te willen laten.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 03, 2019 12:54 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Tedje van Es schreef:
Ryan schreef:

Nergens in deze discussie werd beargumenteerd dat we een land van gratis geld zouden moeten zijn. Niemand hier beweert dat.

Maar al die immigranten die jij nu wilt uitnodigen, zorg jij er dan persoonlijk voor dat ze allemaal passende arbeid krijgen?

BerichtGeplaatst: Zo Nov 03, 2019 13:15 Plaats reactie Reageer met quote
Effectief altruïst

Loetje schreef:
Dat doe jij wel. Want jij wilt onze grenzen wagenwijd open voor alles en iedereen en daarmee dus ook alle toegangsrechten tot de door ons opgebouwde en betaalde sociale voorzieningen verlenen.

ik geef het op: je kunt precies niet goed lezen. Ik herhaal: ze hebben toegangsrechten tot onze arbeidsmarkt, woningmarkt en winkels, daar ging het om.

Quote:
En jij vindt dat Moslims hier Middeleeuws mogen blijven,

jij kunt echt niet goed begrijpend lezen precies. Ik vind dat men nergens Middeleeuw mag blijven, zonder willekeurige uitzonderingen, en Nederland is daar dus ook geen uitzondering op.

Quote:
want anders blijven ze dat in het buitenland.

diegenen die de grenzen willen sluiten, kiezen ervoor dat men ginderachter Middeleeuws blijft, want waarom zou men anders mensen sturen naar die regios waar ze middeleeuws blijven?

Quote:
En jij vindt dat terroristen hier mogen zijn, want anders plegen ze aanslagen in het buitenland.

hier mogen ze in de gevangenis zijn, ja. Dat is toch beter dan ze ginderachter vrij te laten en ze laten doorgaan met aanslagen plegen?

Quote:
En als buitenlanders misdaden plegen, dan zijn zij niet voor hun eigen handelen verantwoordelijk, maar is het onze schuld. Dat is hoe je redeneert.

Als je denkt dat dat is wat ik zeg, is dat weer een teken dat je niet goed begrijpend kunt lezen, of niet goed logisch kunt nadenken. De aanslagen ginderachter zijn niet onze schuld, nee. Uit niets dat ik schreef kun je dat besluiten.

Quote:
Weet je, ik ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee.

ik nu ook wel...
[/quote]
BerichtGeplaatst: Zo Nov 03, 2019 13:18 Plaats reactie Reageer met quote
Effectief altruïst

Jip schreef:
Tedje van Es schreef:
Ryan schreef:

Maar al die immigranten die jij nu wilt uitnodigen, zorg jij er dan persoonlijk voor dat ze allemaal passende arbeid krijgen?

Laat ze gewoon toe op de arbeidsmarkt, daar gaat het om. Ze kunnen natuurlijk wel gebruik maken van de overheidsdiensten om werk te vinden (dat kost ons netto-gezien niets, dus dat is geen vorm van gratis geld geven)
BerichtGeplaatst: Zo Nov 03, 2019 13:23 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Effectief Altruïst schreef:
Dus grenzen sluiten zal het terrorisme op aarde niet verminderen, en zal de kans dat terroristen gevat worden en opgesloten worden helemaal niet verhogen, want in Turkije enzo hebben ze minder middelen om terroristen te vangen.

Aan gevangeniscapaciteit geen gebrek hoor in geïslamiseerd Turkije. Vraag dat maar eens aan al die journalisten die in Turkije gevangen zitten. Je praat dus weer poep. En de grenzen voor terroristen sluiten vermindert wel degelijk de kans op aanslagen in ons land.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 03, 2019 13:29 Plaats reactie Reageer met quote
Effectief altruïst

Loetje schreef:

Eén gemeenteloket met sekse gescheiden ingangen in een moskee in ons land is er al één teveel, omdat het indruist tegen onze eens bevochten rechtstatelijke scheiding van kerk en staat en omdat er sprake is van sekse apartheid

maar die rechtstatelijke scheiding geldt moreel gezien toch overal in de wereld? Nergens zouden er gescheiden loketten mogen zijn; niet enkel in Nederland. Waarom dan mensen sturen naar regio's waar gescheiden loketten zijn? Dan gaan ze ginder meer, nieuwe loketten nodig hebben, en dat gaan ginder opnieuw gescheiden loketten zijn. Dus grenzen sluiten zal niet helpen tegen gescheiden loketten. Grenzen sluiten is wel nadelig qua welvaartverhoging. Dus jij zou grenzen sluiten, dat duidelijke nadelen heeft (namelijk minder welvaart), en geen voordelen biedt (want evenveel gescheiden loketten in de wereld). Dat is gewoon contraproductief.

Quote:
Dus waarom zouden voor die achterlijke Middeleeuwers uitzonderingen boven of bezijden de wet moeten maken?

als je mensen stuurt naar Middeleeuwse regio's, dan maak je wel een serieuze uitzondering voor Middeleeuwse praktijken

Quote:
Als die achterlijke Middeleeuwers zo graag in die achterlijke Middeleeuwen willen blijven hangen, dan hoepelen ze maar lekker op naar een geïslamiseerd land.

alwaar ze verder Middeleeuws kunnen blijven doen? Dan is het je eigenlijk helemaal niet om dat Middeleeuwse te doen. Het gaat je niet om een echt antimiddeleeuws beleid...

Quote:
Zij blij, wij blij.

Nee, er zijn ginder slachtoffers (homo's, meisjes,...) van hun middeleeuwse praktijken, dus niet iedereen blij. En jij kan ook niet blij zijn, want er is dan nog minstens evenveel middeleeuwsheid in de wereld

Quote:
Dan wordt die Islam ons dus gewoon wel degelijk opgedrongen.

jij moet niet naar een gescheiden loket in een moskee, dus er wordt je niets opgedrongen. Je wordt sowieso wel gedwongen om te leven in een wereld waar ergens geschieden loketten zijn, maar door grenzen te sluiten ga je dat niet verhelpen.[/quote]

Laatst aangepast door Effectief altruïst op Zo Nov 03, 2019 13:39, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Zo Nov 03, 2019 13:30 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Jip schreef:
Tedje van Es schreef:
Ryan schreef:

Laat ze gewoon toe op de arbeidsmarkt, daar gaat het om. Ze kunnen natuurlijk wel gebruik maken van de overheidsdiensten om werk te vinden (dat kost ons netto-gezien niets, dus dat is geen vorm van gratis geld geven)

En als er geen werk is? Ga jij ze financieel bijstaan, of zeg je dan maar dat dat jouw probleem niet is?
Afgezien daarvan, werk zoeken kost tijd. Al die tijd dat jouw immigranten geen werk hebben, hoe komen ze aan geld?
Want ze moeten wel eten natuurlijk. Neem jij deze 'gasten' in je huis?

BerichtGeplaatst: Zo Nov 03, 2019 13:47 Plaats reactie Reageer met quote
Effectief altruïst

Jip schreef:

En als er geen werk is? Ga jij ze financieel bijstaan, of zeg je dan maar dat dat jouw probleem niet is?

Over hoe snel ze recht op werkloosheidsuitkering krijgen, kunnen we democratisch beslissen. Ik stem voor heel snel (binnen het jaar), want de gemiddelde immigrant draagt al heel snel bij aan de sociale zekerheid.

Quote:
Afgezien daarvan, werk zoeken kost tijd. Al die tijd dat jouw immigranten geen werk hebben, hoe komen ze aan geld? Want ze moeten wel eten natuurlijk.

je bent bezorgd hoe ze aan geld komen, dat ze geen eten kunnen kopen, en om dat probleem op te lossen, zou je grenzen sluiten en mensen terugsturen naar de plaatsen waar ze ook niet aan geld komen en geen eten hebben? Is dat dan wel een oprechte bezorgdheid. We kunnen net grenzen openen, omdat hier mensen meer kans hebben om aan geld te komen. Dat er ook Nederlanders zijn die helaas niet aan geld komen en geen eten kunnen kopen, is ook geen reden om alle Nederlanders weg te sturen, en ook niet om die geldarme Nederlanders weg te sturen.

Quote:
Neem jij deze 'gasten' in je huis?

Nee, ik neem ook geen Nederlandse daklozen in huis. Jij wel dan?
Ik steun wel allerlei organisaties tegen armoede; dat kun je ook doen als je echt bezorgd bent om mensen die niet aan geld komen en geen eten kunnen kopen.
BerichtGeplaatst: Zo Nov 03, 2019 13:53 Plaats reactie Reageer met quote
Effectief altruïst

Loetje schreef:

Aan gevangeniscapaciteit geen gebrek hoor in geïslamiseerd Turkije.

hier ook niet. In Turkije wel gebrek aan goede inlichtingen- en opsporingsdiensten, onpartijdig rechtsapparaat,...

Quote:
En de grenzen voor terroristen sluiten vermindert wel degelijk de kans op aanslagen in ons land.

Maar het vermindert niet de kans op aanslagen in de wereld. Dus je verplaatst het terrorisme naar elders in plaats van terroristen gevangen te nemen. Zo zadel je anderen in het buitenland op met terrorisme. Je mag niet zomaar enkel naar Nederland kijken, want zo zou men evengoed enkel naar Amsterdam kunnen kijken, en dan zouden de Amsterdammers de terroristen naar de rest van Nederland mogen sturen. En als jij niet in Amsterdam woont, ga je dergelijk beleid niet kunnen willen.[/quote]
De economische voordelen van vrijere migratie
  Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie