Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » De economische voordelen van vrijere migratie Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 14, 15, 16  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Nov 21, 2019 15:59 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Natubico schreef:
Wie niet weet wat in het normale spraakgebruik met "natuurlijk" bedoeld wordt moet er dan maar 'ns 'n woordenboek van de Nederlandse taal bij halen.

https://www.encyclo.nl/begrip/natuurlijk

Heeft ie alweer wat geleerd die dag.-

Cliff schreef:
Ja, geleerd dat er niets staat over het ras en thuisbasis.

"Volgens de natuur" staat er onder andere; en "Aangeboren".

Nou de hoeveelheid pigment in huid, ogen en haren is aangeboren; daar kan de mens niets aan veranderen.

En die hoeveelheid pigment heeft dan weer 'n reden; veel ervan is ter bescherming tegen UV-stralen nodig in gebieden met intense zonneschijn en weinig moet men hebben in gebieden met relatief zwakke zonnestralen.

Dat is het systeem van de natuur, oftewel: zo is het "volgens de natuur".

Dus horen donkere (pigmentrijke) personen van nature thuis in de tropen, weinig gepigmenteerde en daardoor lichthuidige personen in het gematigde klimaat en middelmatig gepigmenteerden in de sub-tropen.

-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Nov 22, 2019 1:54 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Ik ben geboren in de Tropen en ik hou absoluut niet van het gematigde klimaat.
Lees: maanden lang vroeg donker en laat licht. Miezer regen en NO wind en koud.
Ik ben blank en blond.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 22, 2019 6:59 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Elisabeth schreef:
Ik ben blank en blond.

Geboren is iets anders dan getogen.
De vraag is hoe lang men als weinig gepigmenteerd iemand in de tropen verblijft en in hoeverre men maatregelen neemt om de huid daar te beschermen.
Men kan er voornamelijk binnenshuis leven en dan is het gevaar op schade voor de huid niet erg groot.
Men kan er bij langer verblijf buitenshuis ook voor zorgen altijd UV-werende kleding en dito hoofddeksel te dragen.
Maar bij veelvuldig en langdurig verblijf zonder speciale beschermingsmaatregelen, en dat betekent bij dat soort warme temperaturen met veel ontblote lichaamsdelen, gaat 't geheid fout voor iemand die niet van zichzelf over 'n dikke laag pigment beschikt.

https://www.ncv-cosmetica.nl/infocentrum/cosmetica-nu/10-vragen-over-zon/10-vragen-over-zon-enwintersport-en-de-tropen/

https://www.isala.nl/nieuws/een-door-de-zon-gebruinde-huid-is-een-beschadigde-huid/

-
BerichtGeplaatst: Vr Nov 22, 2019 15:53 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Wat een onzin.
Ik ben blank, blond (ja nu grijs), maar ik heb als kind altijd buitengespeeld.
Kwam regelmatig onder de zonnebrandblaren thuis, maar heb geen huidkanker.
En dan nog, hoe verklaar je dit wanneer noordelingen regelmatig op vakantie gaan in tropische gebieden en daar de hele vakantie op een strand liggen te braden?
Of ouderen die na hun pensioen verkassen naar warmere streken?

BerichtGeplaatst: Za Nov 23, 2019 2:49 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

De schade hoeft niet altijd huidkanker te zijn; in veel gevallen houdt ze in dat de huid sneller veroudert en daardoor rimpelig wordt.
Donkerblonden hebben alweer meer pigment dan lichtblonden en kunnen dus evenredig meer hebben.
Zeker gaan veel Noorderlingen op vakantie in de tropen, maar wie de tweede link onder de vorige post dezerzijds heeft doorgelezen weet dat bijvoorbeeld Nederland dan ook het grootste percentage inwoners met huidschade heeft.
Pensionado's die naar Spanje trekken hebben zelf vaak roots in Zuid-Europa (of subtropisch West-Azie) en daardoor ook relatief veel pigment.
Verder gaan zij over het algemeen gesproken niet om te zonnebaden, maar om de warmere temperatuur en voor het inpandige vertier.
-
BerichtGeplaatst: Za Nov 23, 2019 5:44 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Natubico schreef:
Elisabeth schreef:
Ik ben blank en blond.

Geboren is iets anders dan getogen.
De vraag is hoe lang men als weinig gepigmenteerd iemand in de tropen verblijft en in hoeverre men maatregelen neemt om de huid daar te beschermen.
Men kan er voornamelijk binnenshuis leven en dan is het gevaar op schade voor de huid niet erg groot.
Men kan er bij langer verblijf buitenshuis ook voor zorgen altijd UV-werende kleding en dito hoofddeksel te dragen.
Maar bij veelvuldig en langdurig verblijf zonder speciale beschermingsmaatregelen, en dat betekent bij dat soort warme temperaturen met veel ontblote lichaamsdelen, gaat 't geheid fout voor iemand die niet van zichzelf over 'n dikke laag pigment beschikt.

https://www.ncv-cosmetica.nl/infocentrum/cosmetica-nu/10-vragen-over-zon/10-vragen-over-zon-enwintersport-en-de-tropen/

https://www.isala.nl/nieuws/een-door-de-zon-gebruinde-huid-is-een-beschadigde-huid/

Na 3 jaar Suriname en ik liep op blote voeten in een jurkje, ook nog 4 jaar in heet Texas gewoond en later nog 6 jaar in Zimbabwe en nu al jaren lang in Portugal. Ik smeer mij alleen in als ik op het water zit anders nooit.
Maar ik zit ook nooit in de zon en dat doet niemand die in warme klimaten woont. Dat doen alleen maar toeristen die 2 weken op vakantie gaan. En die lopen er ook bloot bij, ongehoord. Bij de supermarkten hier zijn stickers op de deur dat het verboden is om met een bloot bovenlijf binnen te komen. Het is ook verboden om met een bloot bovenlijf op het terras te gaan zitten. Verder wordt je langzaam bruin zonder in de zon te gaan zitten. Een gebruinde huid is toch een bescherming? De enige mensen die ik ken die nooit bruin worden zijn Ieren. Die zijn zo in en in wit dat ze bijna weerkaatsen in de zon. Zelfs Ieren die hier wonen blijven wit. Toeristen zijn na een dag knal rood en dan vervellen en sommige mensen worden snel bruin en andere niet.
Quote:

Al sinds 1652 wonen er blanken in Zuid Afrika en vele zijn boeren dus die zijn de hele dag buiten. Maar ze dragen een hoed en shorts en overhemden met korte mouwen. Hun huid is wel geleerd en bruin.
Trouwens de Afrikaanse bevolking heeft ook een hoofddeksel op en lopen nooit in shorts en zitten in de schaduw.
En je doet net of het altijd warm is in de Tropen. Sommige gebieden zoals Harare in Zimbabwe, ligt op 1500 meter boven zee niveau. Het is daar in de winter s'nachts koud. De Zambezi vallei ligt op 300 meter boven zee niveau en daar is het altijd warm.

BerichtGeplaatst: Za Nov 23, 2019 9:37 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Elisabeth schreef:
De pijnlijke cijfers achter asielmigratie; Ruben Munsterman met Jan van de Beek

Café Weltschmerz presenteert wel meer zeer informatieve uitzendingen met gasten die weten waar ze over praten.

We importeren chaos uit Afrika en oorlog uit Midden Oosten; De Vlieger en Karskens

BerichtGeplaatst: Zo Nov 24, 2019 3:16 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Elisabeth schreef:
Al sinds 1652 wonen er blanken in Zuid Afrika en vele zijn boeren dus die zijn de hele dag buiten. Maar ze dragen een hoed en shorts en overhemden met korte mouwen. Hun huid is wel geleerd en bruin.

Zuid-Afrika is grotendeels subtropisch; en als de blanke immigranten dan ook nog subtropisch zijjn, dan zal 't wel.
Elisabeth schreef:
de Afrikaanse bevolking heeft ook een hoofddeksel op en lopen nooit in shorts en zitten in de schaduw.

De Zuid-Afrikaanse misschien, maar op foto's van Centraal Afrikanen staan deze toch meestal blootshoofds en in de volle zon; vooral ook de kinderen. Maar daar hebben ze dan ook die heel dikke laag pigment voor.

-
BerichtGeplaatst: Zo Nov 24, 2019 4:00 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Elisabeth schreef:
Ik ben blank en blond.

Tja, wie van kinds af aan iets anders gewend is zal er wel moeite mee kunnen hebben.
Maar moet dan toch uit de zon blijven in de tropen , terwijl dat in het eigen gematigde klimaat niet zou hoeven. En voldoende zonnestralen op de huid is toch wel belangrijk voor de GEZONDheid en het welzijn.

Uit de tweede link hierboven:

"Zonlicht zorgt er voor dat je bijvoorbeeld bepaalde endorfines aanmaakt, een hormoon waar je gelukkig van wordt. Met behulp van de zon maken we daarnaast ook vitamine D aan, wat onder meer belangrijk is voor sterke botten".’

Dat wil men toch niet hoeven te missen door in een niet-geschikt klimaat te gaan wonen.

Geldt trouwens ook voor de sub-tropiers en tropiers die in het gematigde klimaat wonen; die kunnen hier weliswaar volop in hert zonlicht komen, maar moeten toch de heilzame effecten daarvan missen omdat het zonlicht hier veel te zwak is om door de min of meer dikke pigmentlaag te kunnen prikken teneinde z'n weldadige werking uit te oefenen.

-
BerichtGeplaatst: Zo Nov 24, 2019 15:23 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Effectief Altruiïst schreef:
nee, want de reden waarom ze ginder benedenmaats presteren heeft niets te maken met de eigenschappen van individuen, maar de eigenschappen van de lokale instituties. En bij migratie komen enkel de individuen (met hun capaciteiten) naar hier, en nemen ze hun slechte instituties niet mee.

Effectief Altruïst schreef:
Het punt blijft dus: in essentie zijn die moslimimmigranten hetzelfde als ons. Als die moslim opgroeide in onze sociale context, dan dachten en gedroegen ze zich als ons.

Wel eens van IQ gehoord?

Wat doen we met IQ-verschillen tussen groepen: nuchter bediscussiëren of taboe verklaren?

'IQ-tests zijn uitstekende voorspellers van schoolprestaties en werkprestaties'

BerichtGeplaatst: Ma Nov 25, 2019 3:50 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Natubico schreef:
Er is echter nog 'n heel andere kwestie; in Nederland kampt het onderwijs nu al met 'n schromelijk tekort aan leerkrachten. 't Komt al vrij veel voor dat lessen daardoor gewoon uitvallen. Wat zou dat moeten worden als de grens helemaal open zou gaan voor immigranten?

Effectief altruïst schreef:
immigranten kunnen ook leerkracht worden (ik ken er zo). Of - wat je net zelf aanhaalde - de migranten gaan dan in het bedrijfsleven de jobs doen zodat er autochtone mensen beschikbaar komen om leerkracht te worden.

Ja, ja, veelal ongeschoolde immigranten gaan dan ongeschoold werk doen in het bedrijfsleven en daardoor kunnen de autochtone ongeschoolden die eerst dat werk deden als leraar aan de slag.Rolling Eyes

Effectief altruïst heeft zich ook al laten ontvallen dat immigranten hier politieagent en bewaker kunnen worden. Dat bewaker zou kunnen, maar politieagent niet; daarvoor is vereist dat iemand de lokale en landelijke maatschappij van haver tot gort kent. Men moet daar dus voor geboren en getogen zijn in het land en in zekere zin ook wel in de desbetreffende stad.
Iemand die uit 'n ver vreemd land met 'n hele andere cultuur immigreert zou er tientallen jaren voor nodig hebben om dat enigermate in te halen.

En dan is er nog het nu al nijpende tekort aan rechtsprekers. Er zijn bij de rechtbanken nu al lange wachttijden eer zaken behandeld kunnen worden. Wat zou dat moeten worden als er zomaar ineens miljoenen nieuwe inwoners bij zouden komen?
"Die kunnen dan toch ook rechter worden", zal Er wellicht opperen.
Geen sprake van. Die zouden eerst 'n hele studie moeten doorlopen en daarna nog vele jaren praktijkervaring opdoen als advocaat; plus dat ze er ook nog geschikt voor zouden moeten zijn.
Als dat al zou kunnen zou in de tussenliggende tientallen jaren de rechtspraak 'n achterstand op gaan lopen van jaren. Ondenkbaar dus.

Immigratie zal dan ook ten allen tijde in quantitatieve zin begrensd (moeten) blijven door de begrensde mogelijkheden van het land om nog meer inwoners aan te kunnen.

Natubico schreef:
Ofwel, en dat is waarschijnlijker, alle leerlingen in den lande zouden nog veel meer lessen zien uitvallen en daadoor nog minder onderwijs gaan krijgen.
Dat kan dan weer ernstige consequenties hebben voor het ontwikkelingsniveau en dus voor de economie.

het is je niet om (de kwaliteit van) het onderwijs te doen, want met gesloten grenzen gaan veel mensen in het buitenland blijven alwaar ze minder onderwijs (en minder goed onderwijs) krijgen. Jouw voorstel is qua gevolgen hetzelfde als het voorstel om Nederlandse kinderen naar het buitenland te sturen zodat er minder kinderen in Nederland overblijven, zodat er meer leerkrachten per overgebleven Nederlands kind zijn, zodat er minder lessen uitvallen. Dat is eigenlijk gewoon het probleem onder de mat vegen in plaats van echt oplossen.

Wacht even, in feite beweert hier iemand dat de Nederlanders of de Europeanen de taak hebben om ervoor te zorgen dat niet alleen de jeugdigen alhier goed onderwijs krijgen, maar die in de hele wereld. Wel altruistisch ja, maar ook alweer volslagen onzinnig.
En dan te bedenken dat Er juist beweert dat vrije immigratie goed is voor de economie.
Wanneer de kwaliteit van het onderwijs in Europese landen nog verder zou dalen zouden die landen op economisch gebied in nog mindere mate kunnen concurreren met landen die vrijwel geen immigratie toestaan zoals China, India en Rusland.
-
BerichtGeplaatst: Ma Nov 25, 2019 4:18 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Natubico schreef:
Er is 'n hedendaagse levensleer/filosofie die zich al sinds vrij lang bezig houdt met de bestudering van dit item. Zij beschouwt het inmiddels als vaststaand dat ziektes en andere onaangenaamheden die de mens ten deel vallen beschouwd kunnen worden als 'n straf /represaille van de natuur wegens eerder natuur-onvriendelijk gedrag van de gestraften (of hun ouders)

en is daar enig bewijs voor? Empirisch onderzoek?

Zoals gezegd is die filosofie mede gebaseerd op jarenlange bestudering van maatschappelijke gebeurtenissen en van eigen ervaringen en dus in die zin empirisch onderzocht.
Is die hypothese getest geweest? Hoe zou je die hypothese eigenlijk testen? Als je het niet kunt testen, dan is die hypothese gelijkwaardig aan vele andere verhaaltjes die je niet kunt testen.

Filosofieen kunnen over het algemeen gesproken niet getest en bewezen worden.
In die zin zijn ze verwant aan religies.
Maar zoals ook al gezegd kan eenieder zelf uitproberen of een natuurvriendelijker gedrag (in de zin van het zo veel mogelijk ontzien van leven en welzijn van alle soorten andere wezens) inderdaad leidt tot minder wraaknemingen vanwege de natuur oftewel tot 'n beter leven met minder onaangenaamheden.
-
BerichtGeplaatst: Ma Nov 25, 2019 4:34 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Elisabeth schreef:
De enige mensen die ik ken die nooit bruin worden zijn Ieren. Die zijn zo in en in wit dat ze bijna weerkaatsen in de zon. Zelfs Ieren die hier wonen blijven wit.

Geloof er niks van.
Nog afgezien van het feit dat veel hedendaagse Ieren subtropisch van signatuur zijn (zwartharig en bruinogig) is het zo dat Ierland 'n vrij zuidelijk in de gematigd-klimaatzone gelegen land is en dus van nature bewoond door niet zo heel licht blonden oftewel niet zo heel weinig gepigmenteerden.
Velen zijn dan ook donkerblond of inderdaad goudblond. Nou die laatstgenoemde variant van blond is de meest zuidelijke variant ervan. Ofschoon deze overwegend Gematigd is bevat hij ook 'n aanmerkelijke portie Sub-tropisch. Relatief veel pigment dus, wat zich uit in een gebronsde huid bij blootstelling aan zonneschijn. (Bij al te abrupte blootstelling aan de zon doet zich eerder het fenomeen van de sproetenvorming voor; die sproeten zijn dan als het ware deeltjes gebruinde gepigmenteerde huid terwijl andere deeltjes ongebruind zijn gebleven).

Neen, voor een echt witte en ook wit blijvende huid zal men echt in Noord-Skandinavie moeten zijn.
-
BerichtGeplaatst: Ma Nov 25, 2019 10:54 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Heeft Altru het opgegeven zijn evangelie hier te verspreiden?

Misschien is hij nu in Bosnië zijn evangelie van de ongebreidelde immigratie aan het verspreiden, want het wil daar nog niet zo vlotten met de vrije immigratie voor Pakistanen en Afghanen. En dat terwijl het Moslims zijn, waarvan hij er zoveel mogelijk hier naar Nederland wil halen (*). Hebben ze daar dan het licht van de economische voordelen van de vrije immigratie niet gezien of zo? Very Happy

(*)
Laat dan zoveel mogelijk moslims naar hier komen en hun kleuters hier naar school gaan

https://nos.nl/artikel/2311862-crisis-in-migrantenkamp-bosnie-ze-wachten-tot-er-mensen-dood-gaan.html
https://www.dagelijksestandaard.nl/2019/11/keihard-asielbeleid-in-bosnie-ik-denk-dat-ze-wachten-tot-er-mensen-dood-gaan/

Very Happy

BerichtGeplaatst: Ma Nov 25, 2019 11:35 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

het is je niet om (de kwaliteit van) het onderwijs te doen, want met gesloten grenzen gaan veel mensen in het buitenland blijven alwaar ze minder onderwijs (en minder goed onderwijs) krijgen. Jouw voorstel is qua gevolgen hetzelfde als het voorstel om Nederlandse kinderen naar het buitenland te sturen zodat er minder kinderen in Nederland overblijven, zodat er meer leerkrachten per overgebleven Nederlands kind zijn, zodat er minder lessen uitvallen. Dat is eigenlijk gewoon het probleem onder de mat vegen in plaats van echt oplossen.

Natubicio schreef:
Wacht even, in feite beweert hier iemand dat de Nederlanders of de Europeanen de taak hebben om ervoor te zorgen dat niet alleen de jeugdigen alhier goed onderwijs krijgen, maar die in de hele wereld. Wel altruistisch ja, maar ook alweer volslagen onzinnig.

En dan te bedenken dat er juist beweerd werd dat vrije immigratie goed is voor de economie.

Betalen de herkomstlanden dan hun onderwijsplaats hier in Nederland of in Europa tegen het hier geldende tarief per onderwijsplaats? Als wij dat moeten gaan betalen leidt dat tot kwaliteitsverslechtering van ons eigen onderwijs. Niks economische voordelen.

Nabubicio schreef:
Wanneer de kwaliteit van het onderwijs in Europese landen nog verder zou dalen zouden die landen op economisch gebied in nog mindere mate kunnen concurreren met landen die vrijwel geen immigratie toestaan zoals China, India en Rusland.

Hoe kan een land nou sterker worden van zelfvezwakking? Dit kan alleen in een wereld van omgekeerde zwaartekracht. Al een land gevonden waar deze omgekeerde zwaartekracht kracht van wet heeft? Nederland in ieder geval niet. Dus Altru zal een ander land op de wereld waar deze wetten van de omgekeerde zwaartekracht wel gelden moeten gaan opzoeken voor zijn evangelie. Very Happy Bye bye Altru.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 25, 2019 12:11 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Natubico schreef:
Elisabeth schreef:
De enige mensen die ik ken die nooit bruin worden zijn Ieren. Die zijn zo in en in wit dat ze bijna weerkaatsen in de zon. Zelfs Ieren die hier wonen blijven wit.

Geloof er niks van.
Nog afgezien van het feit dat veel hedendaagse Ieren subtropisch van signatuur zijn (zwartharig en bruinogig) is het zo dat Ierland 'n vrij zuidelijk in de gematigd-klimaatzone gelegen land is en dus van nature bewoond door niet zo heel licht blonden oftewel niet zo heel weinig gepigmenteerden.
Velen zijn dan ook donkerblond of inderdaad goudblond. Nou die laatstgenoemde variant van blond is de meest zuidelijke variant ervan. Ofschoon deze overwegend Gematigd is bevat hij ook 'n aanmerkelijke portie Sub-tropisch. Relatief veel pigment dus, wat zich uit in een gebronsde huid bij blootstelling aan zonneschijn. (Bij al te abrupte blootstelling aan de zon doet zich eerder het fenomeen van de sproetenvorming voor; die sproeten zijn dan als het ware deeltjes gebruinde gepigmenteerde huid terwijl andere deeltjes ongebruind zijn gebleven).

Neen, voor een echt witte en ook wit blijvende huid zal men echt in Noord-Skandinavie moeten zijn.
-

Wat een vooroordelen weer over Ieren.
En over mensen in Skandinavië.

Er is een groep mensen, die je in allerlei gebieden in Europa tegenkomt, maar men denkt dat ze voornamelijk uit Ierland en Schotland komen.
Mensen met een huid zonder pigment, erg blank, Kenmerken zijn ook groene ogen en rood haar.
En sproeten, tja, zeker nooit bij stilgestaan dat sproeten ontstaan doordat het weinige pigment dat er is, zich op kleine plekjes concentreert?
In de marine noemden we dat pigmentverknettering.
Maar er zijn ook veel mensen met Iers/Schots/Gallisch/Keltisch DNA die een wat donkere huidtint hebben.
Kenmerk, wit blond haar als kind en blauw/grijze ogen, Later wordt het haar donkerder.
De haren willen nogal eens een "salt and pepper" combinatie zijn.
En dan Skandinavië, daar komen ook diverse types voor. Zowel blond als zwart haar.

Al met al niet zo vreemd, omdat veel van de bevolking van West Europa van YDNA type R1b is.
Echt scandinavisch is dan type I.

Maar ik vind het wel grappig dat Brabant bij voorbeeld een bevolking heeft, waarvan zelfs 10% ook type I heeft. Smile
Vikingers? Waarschijnlijk wel. In ieder geval Type I.
Nou ja, de Galliërs, zoals ik, maken dan verder zeker 30 % van de bevolking uit. Ook R1b.
Dat betekent dat de overige 60% bestaat uit overige R1b, met kleinere groepen E en J.
Maar bij die laatste moet je meer aan afkomst uit het Middellandse Zee gebied denken.

Kijk, als 30% van de Brabantse bevolking verwant zijn met de Ieren, Schotten en Galliërs,
dan zou je toch denken, dat we last hadden van verbrandingen als we in de zon komen,
maar dat is niet zo. Wij worden wel bijzonder snel bruin. Hoeven daar geen moeite voor te doen.
en ik hoef ook nooit te smeren. Ik ga ook niet eens in de zon liggen, is niet eens nodig.

Al met al kan je zeggen, dat de mensheid zo onderling vermengd is, dat je niet kan spreken van 1 type
exclusief in ! gebied. Dat is volkomen achterhaalde nationalistisch geïnspireerde flauwekul.

Overigens kende ik in dienst ook een gast uit Breda die kroeshaar had.
Gewoon een blanke Brabantse vent..
Hij had tijdens zijn dienst in de marine een tijd in Afrika op een Nederlandse ambassade gewerkt,
en daar waren zijn haren van sluik naar kroes versprongen.

Dus, laat die verzinsels verder maar voor wat ze zijn.

Overigens is het wel zo, dat je in de warme streken wel af moet vallen.
Je wordt mager, omdat je anders oververhit raakt.
Je lichaam past je bijna automatisch aan.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 25, 2019 12:17 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Loetje schreef:

Loetje, IQ testen zijn cultureel bepaald.
Nietszeggend.

Het is met een test al gauw, dat er geen rekening gehouden wordt met het feit, dat er genoeg mensen zijn,
die een test al meteen doorzien, terwijl ze er mee bezig zijn.

Er zijn genoeg gegevens over bekend. waarom dat IQ tests discutabel zijn.
Maar jij zit daar natuurlijk niet op te wachten. Smile
Ik ga er verder dan ook maar niet verder op in.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 25, 2019 13:18 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Natubico schreef:
Elisabeth schreef:

Geloof er niks van.

ZUCHT, mijn dierenarts hier is IERS en zij woont hier al 10 jaar en zij blijft in en in wit.
Maar mijn apotheker is een Portugese en zij heeft knal rood haar, licht blauwe ogen en sproeten met een witte huid.
Ze heeft geen connecties met Ierland maar lang geleden zijn de Kelten door dit gedeelte van Europa getrokken.
Quote:
Nog afgezien van het feit dat veel hedendaagse Ieren subtropisch van signatuur zijn (zwartharig en bruinogig) is

Je raaskalt Natubico, zo mijn zusje is subtropisch want zij heeft donkerbruin haar en donker bruine ogen?
Wij hebben dezelfde ouders. Je moet je gaan verdiepen in DNA en hoe door de eeuwen heen die meereist in de zaad en eicellen over de generaties heen.

https://www.nationalgeographic.com/magazine/2018/04/race-twins-black-white-biggs/

https://www.sowetanlive.co.za/news/world/2011-05-17-black-parents-shocked-when-son-was-born-white/

https://www.dailymail.co.uk/femail/article-5203685/Black-mother-asks-midwife-mine.html

BerichtGeplaatst: Ma Nov 25, 2019 15:07 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Elisabeth schreef:

ZUCHT, mijn dierenarts hier is IERS en zij woont hier al 10 jaar en zij blijft in en in wit.
Maar mijn apotheker is een Portugese en zij heeft knal rood haar, licht blauwe ogen en sproeten met een witte huid.
Ze heeft geen connecties met Ierland maar lang geleden zijn de Kelten door dit gedeelte van Europa getrokken.

Ahum... Dat zei ik dus ook al.
Dat de Kelten dus ook vanuit Zuid Frankrijk en Spanje naar Ierland, Schotland en de andere kustgebieden zijn getrokken.
Die Kelten zijn niet door Portugal en Spanje getrokken, maar leven er nog.
Alhoewel een gedeelte daarvan inderdaad wel verhuisd zijn.
Het bekendste is de streek Galicië in Noord Spanje.

Vroeger was de boot het normale vervoermiddel.
Over zee ging immers gemakkelijker dan over land.

BerichtGeplaatst: Di Nov 26, 2019 3:26 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Ryan schreef:
Ahum... Dat zei ik dus ook al.
Dat de Kelten dus ook vanuit Zuid Frankrijk en Spanje naar Ierland, Schotland en de andere kustgebieden zijn getrokken.
Die Kelten zijn niet door Portugal en Spanje getrokken, maar leven er nog.
Alhoewel een gedeelte daarvan inderdaad wel verhuisd zijn.
Het bekendste is de streek Galicië in Noord Spanje.

Nou dat kan toch mooi kloppen. Als de Kelten van oorsprong uit Zuid-Frankrijk komen dan zijn ze van oorsprong dus zwartharig en bruinogig.
Wanneer ze of 'n deel ervan naar Groot-Britannie is getrokken dan heeft dat geleid tot vermenging met de Noord-Europide (blonde-blauwogige) bevolking van dat deel van Noord-Europa en dat resulteerde dan in veel gevallen in de mengvorm van goudblond haar, waarbij het blonde gen het subtropische domineert. (Zei toch al dat goudblond 'n flinke portie sub-tropisch bevat).
De Kelten die naar Portugal en Spanje zijn getrokken hebben zich daar vermengd met de autochtone sub-tropiers, waardoor ook de nakomelingen sub-tropisch oftewel zwartharig en bruinogig zijn.

Zeker zullen er hedentendage in 'n land als Portugal ook wel enkele goudblonden voorkomen, maar dat spreekt vanzelf wanneer men bedenkt dat Portugal 'n land is waar jaarlijks grote aantallen ook Noord-Europide toeristen en immigranten neerstrijken.
Zo ook moet men er nu geen theoretisch-systhematische conclusies meer aan verbinden wanneer men sub-tropische types in het hoge Noorden aantreft en andersom.
Dat is inmiddels met al dat gereis en gemigreer danig door elkaar gehusseld.
Het verandert echter niets aan het principe van het natuurlijke stelsel.
-
BerichtGeplaatst: Di Nov 26, 2019 3:44 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Elisabeth schreef:

Zal dan wel 'n heel drukke praktijk hebben en weinig of geen gelegenheid om te zonnen.
Bovendien zal ze als arts verdomd goed weten dat ze die Portugese zon beter kan mijden omdat ze er te weinig beschermend pigment tegen bezit in haar witte huid.
Elisabeth schreef:

Zie het tweede deel van de vorige post.

Elisabeth schreef:
Je raaskalt Natubico, zo mijn zusje is subtropisch want zij heeft donkerbruin haar en donker bruine ogen?
Wij hebben dezelfde ouders. Je moet je gaan verdiepen in DNA en hoe door de eeuwen heen die meereist in de zaad en eicellen over de generaties heen.

'n Beetje uitkijken met beledigende toevoegingen, want dat is vrijwel altijd 'n teken van onvermogen om het door de ander gestelde met voldoende krachtige argumenten te weerleggen.

Hebben formeel dezelfde ouders ja, maar of dat in biologische zin ook het geval is weet je maar nooit; zeker niet wanneer het 'n gezin betreft dat dan 'ns in het ene werelddeel woonde en dan 'ns in 'n ander.

Elisabeth schreef:

Uit de tekst van de tweede link blijkt duidelijk dat er vier vormen van albinisme zijn en in welke gevallen die zich kunnen voordoen.
Mysterie opgelost.
Verder worden er in ziekenhuizen ook wel 'ns pasgeboren baby's verwisseld.
Ook daar moet altijd rekening mee gehouden worden.
-
BerichtGeplaatst: Di Nov 26, 2019 11:25 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Natubico schreef:
Elisabeth schreef:

Geloof er niks van.

-

Hoe verklaar jij de zwarte haren en bruine ogen van Eskimo's?
Eskimo's zijn namelijk bruin getint, hoe verklaar jij dit in samenhang met het feit dat deze mensen in de koudste gebieden wonen. Eskimo's zouden dus, volgens jou dan, het meest bleke, blauwogige en blonde ras ter wereld zijn.
En, om even triviaal te doen, hoe verklaar jij de blonde Agneta en de donkerharige Frieda van ABBA?
Zijn allebei Scandinavische dames.

BerichtGeplaatst: Di Nov 26, 2019 17:36 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Altijd wat riskant om op vragen opf posts van 'n bepaalde deelneeemster te reageren, want 't kan je zo maar gebeuren dat ze weer 'n scheldkannonade op je loslaat als 't 'r niet aanstaat wat je te berde brengt.
Maar goed, we nemen het risico nog maar 'ns 'n keertje:

Citaat uit post dezerzijds van Di Sep 27, 2016 3:41 op deze pagina

"Eskimo's is 'n verhaal apart; dat zijn zo te zien geen Europiden maar Mongoloiden. Heb de geschiedenis ervan niet bestudeerd, maar denk voorshands dat 't van origine Chinezen of Japanners zijn die met bootjes door de Beringzee in het ijskoude hoge noorden van Europa terecht zijn gekomen en daar een manier hebben gevonden om te overleven, ook al is in dat gebied van nature geen menselijk leven mogelijk. Maar gezien hun origine spreekt 't vanzelf dat ze zwartharig en bruinogig zijn".

Wat Abba betreft, nogmaals:

"Zo ook moet men er nu geen theoretisch-systhematische conclusies meer aan verbinden wanneer men sub-tropische types in het hoge Noorden aantreft en andersom.
Dat is inmiddels met al dat gereis en gemigreer danig door elkaar gehusseld.
Het verandert echter niets aan het principe van het natuurlijke stelsel".

-
BerichtGeplaatst: Di Nov 26, 2019 20:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
"Volgens de natuur" staat er onder andere; en "Aangeboren".

Er is een reden waarom jij niet komt met een definitie van 'natuurlijk'. Die reden is vrij simpel: we zouden kunnen constateren dat jouw gedrag alles behalve natuurlijk is... en dat veel zaken die jij als 'onnatuurlijk' bestempeld dat helemaal niet zijn.

BerichtGeplaatst: Do Nov 28, 2019 7:34 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Natubico schreef:
Dit in plaats van dat er in de overbevolkingsgebieden door allerlei oorzaken, zoals met name ook verhongering en militair of ander geweld, continu een noodzakelijkle uitdunning van de veel te hoge bevolkingsaantallen zou blijven plaatsvinden.

dit is een zeer onethisch standpunt; schending van de gulden regel

Welke "gulden regel"?

Een die zegt dat Europeanen (die zelf hun bevolkingsaanwas met behulp van voorbehoedsmiddelen wel op een verantwoord niveau weten te houden) er al het mogelijke aan moeten doen om de enorme bevolkingsaanwas die zich in andere werelddelen voordoet doordat men het daar vertikt om preservatieven te gebruiken, zo optimaal mogelijk in leven te houden, met als consequentie dat de hele Aarde alsmaar overbevolkter wordt en bijgevolg alsmaar onleefbaarder?

Vergeet niet dat in Europa ook veel meer kinderen geboren zouden worden als er geen voorbehoedsmiddelen gebruikt zouden worden en dat al die kinderen die anders wel geboren zouden worden nu nog geen dag het levenslicht mogen aanschouwen.

Wanneer men dit voor ogen houdt dan is 't veel beter mogelijk om te accepteren dat in de gebieden waar niet voorbehoed wordt de bevolkingsaanwas tot een verantwoorder niveau teruggebracht wordt door voedselgebrek en geweld, terwijl de teveel geboren kinderen daar dan toch nog tot hun dood door de genoemde oorzaken het levenslicht hebben kunnen aanschouwen.
-
De economische voordelen van vrijere migratie
  Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie