Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » De economische voordelen van vrijere migratie Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 12, 13, 14  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Nov 04, 2019 22:07 Plaats reactie Reageer met quote
Effectief altruïst

Loetje schreef:
Effectief Altruïst schreef:
en reden om ze naar hier te halen: omdat we hier een veel betere politiemacht en staatsveiligheid hebben en zo dus sneller criminelen kunnen vatten dan dat ze dat in het buitenland kunnen.
Maar ik hoefde geen reden te geven, want ik zou namelijk iets moreel neutraals doen door een probleem van plaats te verschuiven. Voor iets moreel neutraals heb je geen rechtvaardiging nodig.

Je maakt een nog grotere giller van jezelf dan dat je al was. Of je bent niet bekend met onze geringe pakkans en strafmaat,

ben jij bekend met de pakkans en de strafmaat in het buitenland, in Afrika, Turkije,...? Hoeveel middelen hebben ze in Irak of Syrie om terroristen op te sporen?
Je aangehaalde artikel zegt enkel iets over de pakkans in Nederland. Daarmee weet je nog niet of de pakkans in het buitenland lager is.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Nov 04, 2019 22:14 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Die 10.000 euro is voor de hele autochtone bevolking, per migrant.

Dus ongeveer net aan 1/20 Eurocent per migrant per inwoner. Dus bij 100 000 migranten is dat net aan € 50 per persoon. Nou, als dat de opbrengsten zijn. Dan moeten nog even de cumulatieve maatschappelijke meerkosten er van af. Onder de streep houden we dan al gauw een verliespost over. En dat klopt ook, want niet-Westerse immigranten kosten ons jaar in, jaar uit netto € 7.200.000.000 meer dan wat ze opbrengen.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 04, 2019 22:19 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

het ging erom dat we onze grenzen moesten openen.

Dat moeten wij helemaal niet. Zelfs niet al zou jij dit in een draadje ons op willen leggen.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 04, 2019 22:30 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Effectief altruïst schreef:
En je kunt dus niet zeggen dat je dat niet wil omwille van misdaden, want bij open grenzen blijven er evenveel misdaden (of een tikkeltje minder, omdat we hier een betere politiemacht hebben dan in herkomstlanden en daders dus sneller gevat worden)

Quote:
Een tikkeltje minder

Tuurlijk. Wat hebben we toch een betere politiemacht... Weer iets uit je dikke duim, trol?

Quote:
capaciteitsgebrek

'Nederlandse politie ziet de meeste misdaad niet'

De criminaliteit in Nederland is groter dan uit de officiële cijfers blijkt, zo concluderen politie en Openbaar Ministerie in een vertrouwelijk rapport. Criminelen dreigen daardoor beide overheidsinstanties op 'onoverbrugbare achterstand' te zetten.

https://www.trouw.nl/nieuws/nederlandse-politie-ziet-de-meeste-misdaad-niet~bb52ba07/
https://www.geenstijl.nl/5085892/nederland_is_ultracrimineel/

En wat je niet ziet, dat is er niet, nietwaar? En als aangiften niet verwerkt worden ontstaat er vanzelf minder aangiftebereidheid. En dan krijg je vanzelf dalende misdaadcijfers, nietwaar?

Laatst aangepast door Loetje op Ma Nov 04, 2019 22:35, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Ma Nov 04, 2019 22:32 Plaats reactie Reageer met quote
Effectief altruïst

Loetje schreef:
Die 10.000 euro is voor de hele autochtone bevolking, per migrant.

Dus ongeveer net aan 1/20 Eurocent per migrant per inwoner. Dus bij 100 000 migranten is dat net aan € 50 per persoon. Nou, als dat de opbrengsten zijn. Dan moeten nog even de cumulatieve maatschappelijke meerkosten er van af. Onder de streep houden we dan al gauw een verliespost over. En dat klopt ook, want niet-Westerse immigranten kosten ons jaar in, jaar uit netto € 7.200.000.000 meer dan wat ze opbrengen.

Even rekenen: 3862753 allochtonen in Nederland, maal +-50% in actieve bevolking maal 10000 euro = 19 miljard euro per jaar extra inkomen voor autochtonen. Dat is 1400 euro per jaar per Nederlander. Dat is toch niet slecht? Dat is bijna 3 keer meer dan die 7 miljard nettokosten, maar eigenlijk zijn die kosten impliciet al afgetrokken in mijn berekening.
BerichtGeplaatst: Ma Nov 04, 2019 22:37 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Netto kosten = kosten -/- baten en deze bedragen € 7.200.000.000 meer aan kosten dan aan baten. Een netto verliespost dus. En dat is onder de streep meer dan € 460 per aan kosten dan aan baten per Nederlander. Waarom lieg je, trol? En blijf je liegen?

Laatst aangepast door Loetje op Ma Nov 04, 2019 22:45, in totaal 2 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Ma Nov 04, 2019 22:39 Plaats reactie Reageer met quote
Effectief altruïst

Loetje schreef:

Tuurlijk. Wat hebben we toch een betere politiemacht... Weer iets uit je dikke duim, trol?

denk jij dat onze politiemacht niet beter is dan bv in Congo of Irak of Syrie of Turkije,...? En zeker in vergeklijking met islamlanden, want daar zijn de rechters moslim en vaak aanhanger van shariawetgeving en dus erg partijdig. Daar gaan homofoben niet snel gestraft worden.

Quote:
'Nederlandse politie ziet de meeste misdaad niet'

De criminaliteit in Nederland is groter dan uit de officiële cijfers blijkt, zo concluderen politie en Openbaar Ministerie in een vertrouwelijk rapport. Criminelen dreigen daardoor beide overheidsinstanties op 'onoverbrugbare achterstand' te zetten.

https://www.trouw.nl/nieuws/nederlandse-politie-ziet-de-meeste-misdaad-niet~bb52ba07/
https://www.geenstijl.nl/5085892/nederland_is_ultracrimineel/

In mijn vorige reactie naar jouw schreef ik "Je aangehaalde artikel zegt enkel iets over de pakkans in Nederland. Daarmee weet je nog niet of de pakkans in het buitenland lager is." En nu geef je weer enkel artikels die enkel iets zeggen over Nederland maar niets over het buitenland, waardoor geen vergelijking mogelijk is. Waarom doe je dat?
BerichtGeplaatst: Ma Nov 04, 2019 22:41 Plaats reactie Reageer met quote
Effectief altruïst

Loetje schreef:
Netto kosten = kosten -/- baten en deze bedragen € 7.200.000.000. Waarom lieg je, trol?

ik schreef al dat die kostenstudie geen rekening houdt met de inkomstenstijging bij autochtonen, dus niet met alle baten

en je mag stoppen met dat trollen dat ik een trol zou zijn.
BerichtGeplaatst: Ma Nov 04, 2019 22:43 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Voel je je aangesproken als je met trol wordt aangesproken dat je zo in de kramp schiet? Herkenbaar hoor. Het klinkt een beetje als een verslaafde die stug blijft volhouden dat hij niet verslaafd is. Of als een valse zangeres die stug blijft volhouden zelf in de maat te zijn blijven zingen, terwijl héél het orkest uit de maat was.

Laatst aangepast door Loetje op Ma Nov 04, 2019 22:56, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Ma Nov 04, 2019 22:54 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

In mijn vorige reactie naar jouw schreef ik "Je aangehaalde artikel zegt enkel iets over de pakkans in Nederland. Daarmee weet je nog niet of de pakkans in het buitenland lager is." En nu geef je weer enkel artikels die enkel iets zeggen over Nederland maar niets over het buitenland, waardoor geen vergelijking mogelijk is.

Ben jij niet zelf degene die voorwendt hoe goed het hier is gesteld met pakkans en strafmaat vergeleken met het buitenland als argument voor je pleidooien al dat parasitaire, criminele en terroristische vuilnis maar hierheen te halen? Wel, een paar artikelen waar ik naar gelinkt heb ontkrachtten jouw dikke duim.

En iets niet hierheen willen halen is niet hetzelfde als jouw leugenachtige voorstelling iets dan daarheen te willen sturen. En die leugenachtigheid, dat kenmerkt al in heel dit draadje in nagenoeg al jouw bijdragen jouw vals spelen en ander trolgedrag.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 04, 2019 23:03 Plaats reactie Reageer met quote
Effectief altruïst

Loetje schreef:

Ben jij niet zelf degene die voorwendt hoe goed het hier is gesteld met pakkans en strafmaat vergeleken met het buitenland waardoor jij bepleitte al dat parasitaire, criminele en terroristische vuilnis maar hierheen te halen? Wel, een paar artikelen waar ik naar gelinkt heb ontkrachten jouw dikke duim.

Ik ga ermee stoppen; jij hebt zo weinig logisch redeneervermogen, dat discussie met jou zinloos is. Jij hebt helemaal niet mijn dikke duim ontkracht, want daarvoor had je moeten verwijzen naar studies die de pakkans in Nederland vergeleken met die in herkomstlanden, en dat heb je telkens niet gedaan. En ik had het nochtans twee keer duidelijk gezegd. Dat de pakkans en strafmaat in Nederland laag zijn, is hier niet terzake, want ik kan dat volledig beamen zonder dat mijn standpunt ontkracht wordt.

Quote:
En iets niet hierheen willen halen is niet hetzelfde als jouw leugenachtige voorstelling iets dan daarheen te willen sturen.

op vlak van consequenties is dat hetzelfde: als iets van X naar X gaat (dus in X blijft), of als iets van Y naar X gaat (dus naar X gestuurd wordt), in beide gevallen is het resultaat dat het in X is. En we moeten kijken naar de resultaten van onze keuzes, van ons beleid.
BerichtGeplaatst: Ma Nov 04, 2019 23:09 Plaats reactie Reageer met quote
Effectief altruïst

Loetje schreef:
Voel je je aangesproken als je met trol wordt aangesproken dat je zo in de kramp schiet? Herkenbaar hoor. Het klinkt een beetje als een verslaafde die stug blijft volhouden dat hij niet verslaafd is. Of als een valse zangeres die stug blijft volhouden zelf in de maat te zijn blijven zingen, terwijl héél het orkest uit de maat was.

En iets niet hierheen willen halen is niet hetzelfde als jouw leugenachtige voorstelling iets dan daarheen te willen sturen. En die leugenachtigheid, dat kenmerkt al in heel dit draadje in nagenoeg al jouw bijdragen jouw vals spelen en ander trolgedrag.

Je kunt nogal wat verwijten hoor. Ik vind zulke verwijten altijd gek in discussies: waarom zou je dat doen als je betere argumenten in huis hebt? Je weet dat verwijten geen goede argumenten zijn. Dat is zoals bij kaartspelen, als je troeven in de hand hebt, waarom speel je dan telkens je zwakste kaarten uit? Om te bluffen? Nee, dat werkt niet in een discussie; je maakt je eerder belachelijk. Of omdat je gewoon geen goede kaarten, geen goede argumenten, in de hand hebt? Ja, dat zou een goede verklaring kunnen zijn van je gedrag...
BerichtGeplaatst: Di Nov 05, 2019 0:36 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Het gevaarlijke van jou hersenspinsels is dat jij met mensen speelt alsof het kaartspelers zijn, en als je in je proeftuintje verliest, jou natuurlijk geen zier raakt, en onderduikt in ,n moskee .
Je foute aannames zijn, alsof werkgevers of politici medemensen wezen die netjes alle regeltjes naleven, wat het integendeel het geval is .
Als zijnde Hollander heb ik altijd meer last van corrupte overheden of patronen gehad die me liever in een graf zagen omdat ik de verneukerij van de zg geschoolde sturende elite doorhad .
Doe dus geen moeite mij te bekeren omdat beeldmisvormende repeterende praatjes mij nergens raken of aanspreken .
In mijn ogen zie ik een islam copie van Anton Mussert .
BerichtGeplaatst: Di Nov 05, 2019 2:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

nee, dat deel van de cultuur wordt niet mee geïmporteerd. Als Zimbabwanen hier komen, maken ze gebruik van ons contractrecht. Werkgevers die migranten aanwerven zijn verplicht om zich aan ons contractrecht te houden, dus die migranten ontkomen daar niet aan. Dus dat deel van de cultuur kunnen ze echt niet meebrengen.

Wat discriminerend weer. Dus alleen donkere werkgevers in Zimbabwe houden zich niet aan contractrecht? De donkere werknemers doen dat allemaal wel.

En dan ga je er ook nog vanuit dat alleen de donkere werknemers naar hier komen, niet de donkere werkgevers.... en dat de donkere mensen die hier komen wonen allemaal als werknemers en nooit als werkgever aan de slag gaan.

Pure discriminatie en racisme dit.

BerichtGeplaatst: Di Nov 05, 2019 7:33 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Als laaggeschoolden meer visumsponsoringen mogen doen dan hooggeschoolden, dan hebben vooral laaggeschoolden baat bij immigratie. Dat is goed, want in het huidige systeem zijn laaggeschoolden diegenen die het minst baat hebben bij immigratie (omwille van concurrentie op de arbeidsmarkt en het feit dat laaggeschoolden minder kapitaalinkomsten hebben)

Maar dan is er toch 'n groot taalprobleem. Veel laagopgeleiden kunnen nog geen eens in het Engels converseren.; laat staan in het Hottentots.
opnieuw, als daardoor de arbeid hier terug goedkoper wordt, krijg je meer investeringen en stijgt terug de vraag naar werk

En dan zou daar opnieuw in voorzien gaan worden door weer meer buitenlanders hierheen te halen, waardoor de lonen weer niet stijgen.
zou je niet probleem X (monopsonie) oplossen met een effectieve oplossing A (bv mededingingsbeleid), in plaats van probleem X niet op te lossen en ondertussen probleem Y (onevenwicht op de mondiale arbeidsmarkt) te verergeren?

???
dan worden ze terug veel armer.

Armoede is 'n rekbaar begrip; wanneer men in de situatie verkeert dat men niet veel nodig heeft om wel te zijn is men niet arm wanneer men ook maar weinig heeft.
En verder kan men beter arm en gezond zijn dan rijk en ongezond.
de sterke economische groei in China komt ook sterk doordat er geen grenzen zijn tussen hun platteland en de steden, waardoor de mensen van het platteland massaal migreren naar de steden waar de arbeidsproductiviteit veel hoger is. De Chinese economische groei laat zien wat de voordelen van open grenzen en vrije migratie kunnen zijn in termen van economische groei. Op het platteland hebben de Chinezen slechter werk en lagere lonen.

Dacht dat er nergens gesloten grenzen zijn tussen platteland en de steden. Dus in dat opzicht is China niets bijzonders.
zwijg maar over Mao, heeft iets te veel doden op zijn geweten met zijn landbouwbeleid.

Had ook veel te maken met het voedingspatroon. Met de hedendaagse kennis aangaaande alternatieven kan 't heel goed anders.
Maar dan; kijk 'ns naar wat de huidige techneuten allemaal op hun geweten hebben:

https://www.trouw.nl/nieuws/chinese-wegen-dodelijkste-ter-wereld~b23f2d16/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

"Het land telt dagelijks ruim 680 verkeersdoden en 45 000 gewonden, aldus een recent rapport van de Wereld Gezondheidsorganisatie WHO."

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1603104/dodental-op-werkvloer-china-daalt-tot-38-000 (per jaar dus !!!)

producten worden duurder, de koopkracht van onze arbeiders daalt, daardoor daalt de economische groei, gaan de arbeiders minder sparen, daardoor zijn er minder investeringen in productie voor de export, waardoor we minder exporteren, waardoor er minder werkgelegenheid is, dus lagere lonen,... Om maar te zeggen dat internationale handel sterke win-winsituaties kan creëren

Producten worden duurder omdat ze weer hier te lande worden geproduceerd, waardoor de vraag naar arbeid sterk stijgt en de lonen daardoor stijgen omdat de binnenlandse arbeiders 'n sterke onderhandelingspositie hebben doordat er nauwelijks of geen buitenlandse concurrenten bij gehaald mogen worden. Daardoor hebben de arbeiders dan weer meer te besteden en dat komt het bedrijfsleven dan weer ten goede. Over win-win gesproken.

Daar laten we 't voor nu even bij; de rest komt 'n andere keer nog wel, want 't blijkt nogal tijdrovend te zijn om ieder keer weer te moeten wijzen op de denkfouten van iemand die denkt de wereld op z'n kop te moeten zetten door te stellen dat met name de Europeanen hun eigen belangen ondergeschikt dienen te maken aan die van vreemdelingen omdat dat ook voor eerstgenoemden voordelig uit zou pakken. Weet hij dan niet hoe 't gelopen is met het prototype van de altruïst, ene Christus?
Kent hij ook niet het verhaal van de snake in de bekende song waaarvan hier te tekst is te vinden?

Citaat:

"I saved you, " cried the woman
"And you've bitten me, but why?
You know your bite is poisonous and now I'm going to die"
"Oh shut up, silly woman, " said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in

-
BerichtGeplaatst: Di Nov 05, 2019 9:01 Plaats reactie Reageer met quote
Effectief altruïst

Cliff schreef:

Wat discriminerend weer. Dus alleen donkere werkgevers in Zimbabwe houden zich niet aan contractrecht? De donkere werknemers doen dat allemaal wel.

er is ginder geen goed afdwingbaar contractrecht, dus ze kunnen zich niet houden aan iets dat er niet is. Als donkere werkgevers in Zimbabwe daarentegen naar een plaats gaan waar wel contractrecht afdwingbaar is, zoals hier, kunnen ze zich wel aan dat contractrecht houden. En als blanke Nederlandse werkgevers naar een plaats gaan waar geen goed contractrecht is, zoals in Zimbabwe, dan kunnen die werkgevers zich niet meer aan een contractrecht houden, want je kunt je niet houden aan iets dat er niet is. Hetzelfde geldt voor de donlere werknemers en de blanke Nederlandse werknemers. Dus je kunt niet zeggen dat het discriminerend is.

Quote:
En dan ga je er ook nog vanuit dat alleen de donkere werknemers naar hier komen, niet de donkere werkgevers....

oeioei, dat niveau van logisch redenen is echt niet hoog op dit forum. Ik daag je uit: geef ofwel de bewering die ik zou gemaakt hebben dat ik ervan uit zou gaan dat donkere werkgevers niet naar hier komen, of geef de logische redenering die ik zou gemaakt hebben met als conclusie dat donkere werkgevers niet naar hier komen.
Ik kan je zeggen: als je me op eender welk moment van deze discussie had gevraagd of buitenlandse (donkere) werkgevers ook naar hier komen, dan had ik ja gezegd. Dus waarom zou ik dan ergens in een redenering ervan uitgaan van niet?

Quote:
en dat de donkere mensen die hier komen wonen allemaal als werknemers en nooit als werkgever aan de slag gaan.

We weten uit onderzoek dat immigranten ook werk creëren. Er zijn hier zoveel handelszaken, eetzaken,... die personeel in dienst hebben en die uitgebaat worden door allochtonen. Jij weet dat ik zulke handelszaken al eens gezien heb.

Quote:
Pure discriminatie en racisme dit.

als dat je poging was om mij discriminatie te verwijten...
BerichtGeplaatst: Di Nov 05, 2019 9:35 Plaats reactie Reageer met quote
Effectief altruïst

Natubico schreef:

Maar dan is er toch 'n groot taalprobleem. Veel laagopgeleiden kunnen nog geen eens in het Engels converseren.; laat staan in het Hottentots.

Die laaggeschoolde visumsponsors hebben er dus belang bij dat de immigranten een voor hen begrijpelijke taal leren. Visumsponsoring werkt via een online platform waar mensen elkaar zoeken, soort van datingsite, en daar is alles makkelijk te vertalen. Van zodra migrant hier is, kan autochtoon hem tonen waar de taalcursus doorgaat.

Quote:
opnieuw, als daardoor de arbeid hier terug goedkoper wordt, krijg je meer investeringen en stijgt terug de vraag naar werk

En dan zou daar opnieuw in voorzien gaan worden door weer meer buitenlanders hierheen te halen, waardoor de lonen weer niet stijgen.

inderdaad, tot de arbeidsmarkt weer in evenwicht is. En bij een markt in evenwicht is er een maximaal surplus (welvaart).

Quote:
???

Met gesloten grenzen vererger je het probleem van onevenwicht (welvaartsverlies) op de arbeidsmarkt en los je niet het probleem van monopsonie (de slechte arbeidsomstandigheden door de marktmacht van werkgevers ) op. Een strenger mededingingsbeleid daarentegen doet wel iets aan dat probleem van monopsonie. Als je dus kiest de grenzen te sluiten omwille van monopsonieprobleem, dan is het je niet echt om de monopsonie te doen, want gesloten grenzen doen niets aan dat probleem en je koos niet voor mededingingsbeleid dat er wel iets aan doet.

Quote:
Armoede is 'n rekbaar begrip; wanneer men in de situatie verkeert dat men niet veel nodig heeft om wel te zijn is men niet arm wanneer men ook maar weinig heeft.

wat heeft dat er nu mee te maken?

Quote:
Dacht dat er nergens gesloten grenzen zijn tussen platteland en de steden. Dus in dat opzicht is China niets bijzonders.

inderdaad, in Europa hebben we ook die massale migratiegolf gekend van platteland naar steden, wat leidde tot sterke economische groei. (Ondertussen hebben we wel heel Nederland en Vlaanderen verstedelijkt)

Quote:
Maar dan; kijk 'ns naar wat de huidige techneuten allemaal op hun geweten hebben:
https://www.trouw.nl/nieuws/chinese-wegen-dodelijkste-ter-wereld~b23f2d16/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F
"Het land telt dagelijks ruim 680 verkeersdoden en 45 000 gewonden, aldus een recent rapport van de Wereld Gezondheidsorganisatie WHO."
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1603104/dodental-op-werkvloer-china-daalt-tot-38-000 (per jaar dus !!!)

dat zijn groeipijnen in een transitiefase. Vergelijk de sterke daling van levensverwachting en stijging van kindersterfte in China van 1958 tot 1961 (Mao) met de omgekeerde trend de afgelopen decennia: https://www.gapminder.org/tools/#$state$time$value=1958;&marker$axis_x$which=number_of_child_deaths&domainMin:null&domainMax:null&zoomedMin:null&zoomedMax:null&scaleType=linear&spaceRef:null;;;&chart-type=bubbles

Quote:
producten worden duurder, de koopkracht van onze arbeiders daalt, daardoor daalt de economische groei, gaan de arbeiders minder sparen, daardoor zijn er minder investeringen in productie voor de export, waardoor we minder exporteren, waardoor er minder werkgelegenheid is, dus lagere lonen,... Om maar te zeggen dat internationale handel sterke win-winsituaties kan creëren

Producten worden duurder omdat ze weer hier te lande worden geproduceerd, waardoor de vraag naar arbeid sterk stijgt en de lonen daardoor stijgen omdat de binnenlandse arbeiders 'n sterke onderhandelingspositie hebben doordat er nauwelijks of geen buitenlandse concurrenten bij gehaald mogen worden. Daardoor hebben de arbeiders dan weer meer te besteden en dat komt het bedrijfsleven dan weer ten goede. Over win-win gesproken.

Dus ik beweer dat bij internationale handel en migratie koopkracht (reële lonen) stijgt en er win-winsituaties zijn, en jij volgt een andere redenering die tot een omgekeerde conclusie leidt. De vraag is dus welke van de effecten die we aanhalen gaat doorwegen. Welke situatie gaat de sterkste win-wins opleveren? En daar is een duidelijke economische consensus over: die met vrije handel en migratie. Cfr theorie van David Ricardo over comparatieve voordelen bij internationale handel.
BerichtGeplaatst: Di Nov 05, 2019 10:31 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Maar door moslimjongens te sturen naar regio's waar ze ook besneden worden, ga je de jongensbesnijdenis in de wereld niet verminderen. Als het je echt te doen is om jongensbesnijdenis, dan kun je beter campagne voeren voor een verbod daarop. Met antimigratie en gesloten grenzen ga je het probkeem toch niet helpen oplossen, dus dan kun je beter de grenzen openen om zo die extra voordelen van vrije migratie te genereren.

Als ze in Azie en Afrika hun mannelijke kinderen besnijden moeten ze dat daar zelf weten.
Maar wij willen niet dat zoiets in onze ogen barbaars hier in ons land gebeurt.
Verder gaat 't in dit topic niet over terugsturen van vreemdelingen, maar over het al dan niet toelaten van nog meer immigranten.
En ja, dat in de cultuur van veel potentiele nieuwe immigranten besnijden heel gewoon is, is voor ons 'n reden te meer om afwijzend te staan tegen nog meer immigratie, zeker ook uit die gebieden.
Wie weet dat ze dan daar in die landen zeggen van: "hei, als ze ons daar niet als gastarbeider willen hebben omdat we besneden zijn en onze kinderen besnijden, dan moeten we dat toch maar 'ns achterwege gaan laten".

als het jhe echt om onverdoofd slachten te doen is, waarom dan mensen sturen naar regio's waar nog meer onverdoofd wordt geslacht?

Nogmaals, 't gaat nu niet over terugsturen van reeds geimmigreerden.
Maar ook in dit opzicht geldt dat het feit dat in de cultuur van veel potentiele nieuwe immigranten onverdoofd geslacht wordt voor ons 'n extra reden is om niet nog meer immigranten te willen.

(De dierenvrienden hebben 't er al moeilijk genoeg mee dat ook in de eigen cultuur nog veel dieren onverdoofd geslacht worden; bij het haringkaken worden veel vissen nog voordat ze de verstikkingsdood gestorven zijn (uiteraard zonder verdoving) opengesneden en van hun ingewanden ontdaan.)

-
BerichtGeplaatst: Di Nov 05, 2019 10:45 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Dus ik beweer dat bij internationale handel en migratie koopkracht (reële lonen) stijgt en er win-winsituaties zijn, en jij volgt een andere redenering die tot een omgekeerde conclusie leidt. De vraag is dus welke van de effecten die we aanhalen gaat doorwegen. Welke situatie gaat de sterkste win-wins opleveren? En daar is een duidelijke economische consensus over: die met vrije handel en migratie. Cfr theorie van David Ricardo over comparatieve voordelen bij internationale handel.

Die man leefde rond 1800; toen had men van milieu en met name ook van CO2-uitstoot door het verkeer nog geen notie.

Hoe meer internationale handel, des te meer brandstofverbruik en des te meer opwarming van het klimaat.

Al 'ns gehoord van het Verdrag van Parijs, waar werd afgesproken de fossiele brandstoffen de wereld uit te werken?

Globalisering is passe; schaalvergroting (bijv Europese eenmaking) eveneens. Nationalisering en zelfs regionalisering van de economie ligt noodzakelijkerwijs in het verschiet.

-
BerichtGeplaatst: Di Nov 05, 2019 10:53 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Van zodra migrant hier is, kan autochtoon hem tonen waar de taalcursus doorgaat.

In welke taal dan? De laaggeschoolde van hier kent geen Engels en de immigrant nog geen Nederlands.
-
BerichtGeplaatst: Di Nov 05, 2019 11:06 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Quote:

wat heeft dat er nu mee te maken?

Iemand stelde dat wanneer China zou terugkeren naar 'n agrarische economie men daar armer van zou worden.
Als dat al zo zou zijn, dan staat daartegenover dat de lucht weer zuiver en fris zou worden, dat men weer veel buiten in de rust van de natuur zou kunnen werken, dan men van al die stadse verslavingen af zou geraken, enz., enz..

(Waarbij aangetekend dient te worden dat men dan wel alles dat met veeteelt te maken heeft achterwege zou moeten laten, want dat is nou juist wat het platteland zodanig verziekt dat de mensen van daar in groten getale voor de stad blijven kiezen, ondanks dat ook daar van alles mis mee is).

-
BerichtGeplaatst: Di Nov 05, 2019 11:40 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Quote:
Als religie het uitgangspunt is van wetgeving krijg je een totalitair systeem. De islam maakt er ook geen geheim van dat ze uit zijn op wereldheerschappij,

daar maakte het christendom vroeger ook geen geheim van. Cfr de kruistochten, missionarissen,... Het Christendom was iets succesvoller dan, de islam in de verovering van de wereldheerschappij; vandaar dat er nu meer christenen zijn.

Inderdaad, ook het Christendom is ons hier in Europa opgedrongen.
Wij hadden hier onze eigen religies (met goden als Wodan en Donar); maar dat was niet goed genoeg; daar moest iets uit Azie voor in de plaats komen.

Nou hebben we ons zo'n beetje onder het juk van die toch wel rare toestand uit gewerkt en nou zouden we weer wat anders, eveneens uit Azie, voor de kiezen gaan krijgen.

Nou, feestelijk bedankt hoor, maar dat echt niet.
We hebben hier zelf intussen ook niet stilgezeten en weten wel zo'n beetje wat goed voor ons is en wat niet.

Quote:
waarbij ongelovigen alleen getolereerd worden als ze de superioriteit van de islam erkennen.

Voor de Verlichting werden ongelovigen door Christenen verbrand.

Precies, en zoiets gaan we niet nog 'n keertje krijgen.

(Ook al zou onze materiele rijkdom iets minder groot groeien doordat we de soldaten van die nieuwe onderwerpende religie hier niet als arbeidsimmigrant en tegelijkertijd onderdeel van het Paard van Troje naar binnen halen).

-
BerichtGeplaatst: Di Nov 05, 2019 12:05 Plaats reactie Reageer met quote
Effectief altruïst

Natubico schreef:
Maar door moslimjongens te sturen naar regio's waar ze ook besneden worden, ga je de jongensbesnijdenis in de wereld niet verminderen. Als het je echt te doen is om jongensbesnijdenis, dan kun je beter campagne voeren voor een verbod daarop. Met antimigratie en gesloten grenzen ga je het probkeem toch niet helpen oplossen, dus dan kun je beter de grenzen openen om zo die extra voordelen van vrije migratie te genereren.

Als ze in Azie en Afrika hun mannelijke kinderen besnijden moeten ze dat daar zelf weten.

Waarmee je erkent dat het je niet om besnijdenis te doen is, zoals ik dus al zei.

Quote:
Maar wij willen niet dat zoiets in onze ogen barbaars hier in ons land gebeurt.

Het verschil tussen ons is dat ik dat consequent barbaars vindt, in de zin dat de barbaarsheid bij mij niet van plaats afhangt en bij jou wel.

Quote:
Verder gaat 't in dit topic niet over terugsturen van vreemdelingen, maar over het al dan niet toelaten van nog meer immigranten.

hogerop had ik al beargumenteerd dat dat verschil tussen terugsturen en daar houden irrelevant is, omdat je naar de gevolgen moet kijken, en die zijn hetzelfde: in beide gevallen is er iets slechts op plaats X. De grenzen openen en de nieuwe vreemdelingen dan terugsturen, is qua gevolgen hetzelfde als de grenzen niet openen.
Door gesloten grenzen ga je wel de mensen aan de grens die hier willen komen, terugsturen.
Hou het simpel: open de grenzen en stuur dan niemand terug.

Quote:
En ja, dat in de cultuur van veel potentiele nieuwe immigranten besnijden heel gewoon is, is voor ons 'n reden te meer om afwijzend te staan tegen nog meer immigratie, zeker ook uit die gebieden.

laat ze naar hier komen zodat ze hier onderworpen worden aan onze antibesnijdeniswet. Dat is veel beter.

Quote:
Wie weet dat ze dan daar in die landen zeggen van: "hei, als ze ons daar niet als gastarbeider willen hebben omdat we besneden zijn en onze kinderen besnijden, dan moeten we dat toch maar 'ns achterwege gaan laten".

maar zoiets kunnen ze ook evengoed zeggen bij open grenzen, wanneer ze hier zijn: "hei, als ze ons hier bestraffen als we kinderen besnijden, dan moeten we dat toch maar 'ns achterwege gaan laten" Dus het is geen reden om grenzen te sluiten.

Quote:
(De dierenvrienden hebben 't er al moeilijk genoeg mee dat ook in de eigen cultuur nog veel dieren onverdoofd geslacht worden; bij het haringkaken worden veel vissen nog voordat ze de verstikkingsdood gestorven zijn (uiteraard zonder verdoving) opengesneden en van hun ingewanden ontdaan.)

ja, het verzet (van meestal rechtse, racistische actievoerders) tegen onverdoofd slachten is inconsistent, want ze zijn bv niet tegen de jacht en de visvangst (waar dieren onverdoofd gedood worden), en niet tegen de veeteelt, waar pakweg 1 op 5 dieren al sterft in de stallen door ziektes, en dus niet met verdoving sterft, en waar pakweg 1 op 100 dieren in de slachthuizen niet correct verdoofd worden en dus onverdoofd geslacht worden. Het totaal aantal veedieren dat onverdoofd geslacht wordt voor de vleesconsumptie van Nederlandse autochtonen, is veel groter dan het totaal aantal dieren bij alle moslims in Nederland dat bij rituele slachting onverdoofd geslacht wordt. Ik zeg het opnieuw: voor die rechtse partijen is het eigenlijk niet om onverdoofd slachten te doen: ze gebruiken dat als smoesje om hun xenofobe racisme te verbergen. Dat zien we constant bij rechtse partijen.
BerichtGeplaatst: Di Nov 05, 2019 12:16 Plaats reactie Reageer met quote
Effectief altruïst

Natubico schreef:

Die man leefde rond 1800; toen had men van milieu en met name ook van CO2-uitstoot door het verkeer nog geen notie. Hoe meer internationale handel, des te meer brandstofverbruik en des te meer opwarming van het klimaat.

zelfs als je de milieukosten ervan aftrekt overtroeven de win-winsituaties van vrije handel en migratie.

Quote:
Al 'ns gehoord van het Verdrag van Parijs, waar werd afgesproken de fossiele brandstoffen de wereld uit te werken?

nee... Cool

Quote:
Globalisering is passe; schaalvergroting (bijv Europese eenmaking) eveneens. Nationalisering en zelfs regionalisering van de economie ligt noodzakelijkerwijs in het verschiet.

dan is er minder uitwisseling van kennis, en minder verschuiving van productie naar de plaatsen die het efficientst (zuinigst) zijn, en dat is niet noodzakelijk beter voor het milieu. Ze gaan dan in een ander land iets moeten produceren dat wij milieuvriendelijker hadden kunnen produceren en exporteren naar dat land. Daardoor neemt ginder de milieu-impact toe. En ze gaan ginder minder snel onze milieuvriendelijkere nieuwste technologieën overnemen. Over een paar decennia is pakweg drie kwart van de CO2-uitstoot in opkomende landen als China en India. Door internationale handel kunnen we ervoor zorgen dat ze ginder milieuvriendelijker produceren.
BerichtGeplaatst: Di Nov 05, 2019 12:20 Plaats reactie Reageer met quote
Effectief altruïst

Natubico schreef:
Van zodra migrant hier is, kan autochtoon hem tonen waar de taalcursus doorgaat.

In welke taal dan? De laaggeschoolde van hier kent geen Engels en de immigrant nog geen Nederlands.
-

jij bent precies nog niet op reis geweest in een ver land waar niemand een voor jou verstaanbare taal spreekt en waar ze laaggeschoold zijn.
Goed, je ziet problemen die er helemaal niet zijn. Er bestaan flyers, kaarten, woordenboeken, internet, google translate, tolken, infosessies,... Zo moeilijk is het niet, ook niet voor een laaggeschoolde.
De economische voordelen van vrijere migratie
  Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie