Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Verkeersmisdrijf, voortvluchtige crimineel of car Jihad?
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Verkeersmisdrijf, voortvluchtige crimineel of car Jihad?
BerichtGeplaatst: Za Okt 19, 2019 10:42 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Rare gang van zaken

Quote:
Martin van Ginkel uit Aalsmeer was vanmiddag ooggetuige van de fatale crash. De 46-jarige salesmanager beschrijft hoe hij het ongeluk beleefde, een verklaring die hij ook bij de politie af gaat leggen. ,,Ik reed achter een collega aan die in zijn auto voor me reed in de richting van Amsterdam. Ineens zag ik links een auto verschijnen die me tegemoet reed, maar dan over de vluchtstrook aan de kant van de middenberm. Die wagen, een klein gangbaar model met enkele deuken en zonder nummerplaat aan de voorzijde, reed op een paar meter aan me voorbij.’’

Het leek, zo zegt Van Ginkel stellig, alsof de bestuurder zijn auto compleet onder controle had. ,,Hij reed een flinke tijd recht over zijn baan. Een paar honderd meter. Hij moet veel eerder de middenberm zijn overgestoken. Mijn gevoel zei meteen: ‘die is op de vlucht of zo’. Ik keek ‘m aan: hij leek heel rustig. Nadat hij gepasseerd was, zag ik in mijn spiegel het ongeluk gebeuren. Ik hoorde een klap en zag een enorme stofwolk.’’

https://www.ad.nl/utrecht/drie-doden-door-ernstig-ongeval-op-a2~a949e7d8/

BerichtGeplaatst: Za Okt 19, 2019 10:51 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Quote:
De woordvoerster begrijpt de oproep van de politie aan automobilisten om beelden te delen die gemaakt zijn met een camera aan boord van hun auto. ,,Want onze camera’s boven de weg maken wel beelden, maar die kunnen we niet terugkijken, omdat we ze niet op mogen slaan. Die mogen we alleen gebruiken voor ‘real time’ actuele informatie.”

https://www.ad.nl/binnenland/massale-rouw-om-overleden-veroorzaker-38-van-fatale-crash-a2~aea6dec5/

Hier heb ik zo mijn twijfels over.

BerichtGeplaatst: Za Okt 19, 2019 11:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Je gelooft niet dat een epileptische aanval ten grondslag lag aan het verschrikkelijk ongeluk? Op Twitter lees ik andere geruchten.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Okt 19, 2019 11:10 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Heeft hij epilepsie in zijn medisch dossier?

BerichtGeplaatst: Za Okt 19, 2019 11:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Dat bedoel ik niet met andere geruchten. Mensen beweren dat het een opgewonden standje was en gevaarlijk rijgedrag ten grondslag ligt aan het incident.
BerichtGeplaatst: Za Okt 19, 2019 11:29 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Ik heb ook niet het vermoeden dat hij plotseling in de war was geraakt. Het is wel eens vaker gebeurd dat er vliegensvlug gelijk de diagnose verwarde man wordt vastgesteld bij zekere feiten en omstandigheden die later toch anders blijken te zijn.

BerichtGeplaatst: Za Okt 19, 2019 12:34 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Het lijk wordt binnenkort of is al overgebracht naar de zandbak in Marokko. Ons gratis geld is niet haram, maar onze bodem kennelijk wel, ook al begeven zij zich daar al meerdere generaties op.

BerichtGeplaatst: Za Okt 19, 2019 13:01 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Loetje schreef:
Ik heb ook niet het vermoeden dat hij plotseling in de war was geraakt. Het is wel eens vaker gebeurd dat er vliegensvlug gelijk de diagnose verwarde man wordt vastgesteld bij zekere feiten en omstandigheden die later toch anders blijken te zijn.

Ja, dat komt nogal eens voor Loetje, neem bv eens “mijn tweet klopt Faber”
Vanaf 0:45 hilarisch Very Happy
https://twitter.com/Nieuwsuur/status/1179852570233171969

BerichtGeplaatst: Zo Okt 20, 2019 9:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Streep de keren dat de media bewust probeert een andere verpakking om de dader te wikkelen er maar tegen weg:
- Jongeren als het Marokkanen zijn;
- Verwarde man als uit naam van een religie een aanslag wordt gepleegd;
- De Zwollenaar waarmee men de Somalische identiteit van de verkrachter probeert onder het tapijt te vegen.

Nu dat het eens een keer mogelijk onjuist is, schreeuwt links moord en brand. Wat te doen met de keren dat diezelfde media probeert de identiteit verborgen te houden? Klim je dan ook bovenop de barricade? Zo ja, willen wij nu best toegeven dat Faber zich mogelijk vergist. Al is het natuurlijk wel zo dat in veel gevallen de wij op vandaag met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kunnen voorspellen waar het geweld vandaan komt. Maar die krijg je cadeau vandaag.
BerichtGeplaatst: Zo Okt 20, 2019 10:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Trouwens, ik wil het slachtoffer een compliment geven dat hij kan zien dat de dader 67 jaar oud is. Laughing
Het lijkt erop dat hem e.e.a. is ingefluisterd.
Maar ook die krijg je cadeau.
BerichtGeplaatst: Zo Okt 20, 2019 10:15 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Een ongelukje? Of cultuur? Roept u maar!

https://www.destentor.nl/deventer/auto-rijdt-in-op-terras-in-deventer-meerdere-gewonden-een-aanhouding~a391eec99/

BerichtGeplaatst: Zo Okt 20, 2019 10:25 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliox schreef:
Streep de keren dat de media bewust probeert een andere verpakking om de dader te wikkelen er maar tegen weg:
- Jongeren als het Marokkanen zijn;
- Verwarde man als uit naam van een religie een aanslag wordt gepleegd;
- De Zwollenaar waarmee men de Somalische identiteit van de verkrachter probeert onder het tapijt te vegen.

Nu dat het eens een keer mogelijk onjuist is, schreeuwt links moord en brand. Wat te doen met de keren dat diezelfde media probeert de identiteit verborgen te houden? Klim je dan ook bovenop de barricade? Zo ja, willen wij nu best toegeven dat Faber zich mogelijk vergist. Al is het natuurlijk wel zo dat in veel gevallen de wij op vandaag met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kunnen voorspellen waar het geweld vandaan komt. Maar die krijg je cadeau vandaag.

Her verbergen van de identiteit is eveneens kwalijk, en als antwoord op uw vraag : ja, dan klim ik ook op de barricade.
Maar wat Faber deed was niet iets verberbgen, maar een glasharde leugen verspreiden onder het valse voorwendsel dat ze dit vernomen had uit " betrouwbare bron."
En zo iemand is dan nog volksvertegenwoordiger. Faber is een haatzaaier pur sang, zo heeft zij in het verleden al bewezen. Een diner voor verpleeghuisbewoners waarbij Syrische vluchtelingen zpuden koken, moest geannuleerd worden wegens regelrechte bedreigingen vanuit rechtse hoek, georganiseerd en opgehitst door deze Faber.
Een walgelijk wijf, dat is het.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 20, 2019 12:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Lampje schreef:

Her verbergen van de identiteit is eveneens kwalijk, en als antwoord op uw vraag : ja, dan klim ik ook op de barricade.
Maar wat Faber deed was niet iets verberbgen, maar een glasharde leugen verspreiden onder het valse voorwendsel dat ze dit vernomen had uit " betrouwbare bron."

Op Twitter zijn getuigen en mensen die met getuigen hebben gesproken, die het verhaal van het slachtoffer tegenspreken. Faber zegt dat haar Tweet wel degelijk klopt. En Nieuwsuur staat niet bekend als de meest neutrale nieuwssite. Dat jij het verhaal van direct als waarheid bombardeert zegt meer over jou dan over de mensen die jij de maat neemt. Een oordeel zonder waarheidsbevindingen.

Quote:
En zo iemand is dan nog volksvertegenwoordiger. Faber is een haatzaaier pur sang, zo heeft zij in het verleden al bewezen. Een diner voor verpleeghuisbewoners waarbij Syrische vluchtelingen zpuden koken, moest geannuleerd worden wegens regelrechte bedreigingen vanuit rechtse hoek, georganiseerd en opgehitst door deze Faber.
Een walgelijk wijf, dat is het.

En dus een vooroordeel. Het vertrekpunt is klip en klaar; zonder enige bewijslast en waarheidsbevinding wordt zij schuldig bevonden en veroordeeld. Ook hier geldt dat het enge gedachtekronkels zijn die je er op nahoud en op loslaat. Je gelooft dat wat het beste aansluit bij dat wat jij denkt of hoopt.
BerichtGeplaatst: Zo Okt 20, 2019 12:48 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Het epilepsie alibi wordt nu wel erg ongeloofwaardig. Hier een verslag van de vrachtwagenchauffeur die de auto bijna frontaal op zich af kreeg, maar deze ternauwernood kon ontlopen. Zijn achterligger helaas niet.

Quote:
Net voorbij het Shell-tankstation gaat het mis. De gebeurtenissen voltrekken zich in luttele seconden. Op de binnenste vluchtstrook ziet Mike een grijze Opel Astra tegen het verkeer in rijden. Dit klopt niet, denkt hij. Als de auto vervolgens twee banen opschuift, weet de visleverancier dat het helemaal misgaat. De auto komt recht op zijn Renault Master af. Zonder in zijn spiegels te kijken geeft Mike een ruk aan zijn stuur en gaat naar rechts. ,,Ik kwam op twee wielen te staan.’’

Quote:
De spookrijder mist Mike’s bus, maar knalt frontaal op de blauwe Golf die achter hem rijdt. In zijn achteruitkijkspiegel ziet hij de klap. ,,Door mijn hoge bus zagen de mensen achter mij de auto niet aankomen. Ze waren kansloos. De knal was gigantisch. Ik zag een vuurbal en er vloog een motorblok door de lucht.’’ Als hij stilstaat springt Mike uit zijn Renault en sprint naar de gecrashte Golf. ,,Ik heb de hartslag van de inzittenden gevoeld, maar wist eigenlijk al dat het te laat was, toen ik bij de auto aankwam.’’ Vervolgens gaat hij naar de veroorzaker van het ongeluk. Ook deze is op slag gedood door de klap. ,,Ik kon niets meer doen.’’

Quote:
Mike twijfelt niet aan de oorzaak van het ongeval. De bestuurder van de Opel Astra, een 38-jarige man uit Vianen, is volgens hem moedwillig door de middenberm van de A2 gereden op een plek waar geen vangrail is en heeft bewust in de richting van zijn bus gestuurd. ,,Ik heb op het politiebureau in Maarssen, waar ik een verklaring heb afgelegd, een Tesla-rijder gesproken die achter hem reed toen hij door de middenberm stuurde. Die is hem parallel blijven volgen en heeft gezien dat hij eenmaal op de binnenste vluchtstrook weer gas gaf en honderden meters, misschien wel een kilometer is doorgereden.’’ Een andere ooggetuige verklaarde eerder tegenover deze krant ook dat veroorzaker van het ongeluk enige tijd over de vluchtstrook reed.

https://www.ad.nl/utrecht/mike-ontsnapt-aan-horrorcrash-op-a2-hij-reed-recht-op-mijn-bus-af~a4bfb20e/

BerichtGeplaatst: Zo Okt 20, 2019 12:58 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

En als je epilepsie hebt haal je natuurlijk ook altijd je kentekenplaat van de voorkant van de auto af...

BerichtGeplaatst: Zo Okt 20, 2019 16:34 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Loetje schreef:

Hier kun je lezen dat het om een ruzie ging. Jeugdig tuig schopten de spiegels van de auto.

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnenland/getuige-deventer-ze-schopten-de-spiegels-van-de-auto-eraf/ar-AAJ47dX?ocid=spartandhp

BerichtGeplaatst: Zo Okt 20, 2019 20:18 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliox schreef:

En dus een vooroordeel. Het vertrekpunt is klip en klaar; zonder enige bewijslast en waarheidsbevinding wordt zij schuldig bevonden en veroordeeld. Ook hier geldt dat het enge gedachtekronkels zijn die je er op nahoud en op loslaat. Je gelooft dat wat het beste aansluit bij dat wat jij denkt of hoopt.

Een vooroordeel is als je iets over iemand vindt zonder dat je tevoren hebt kunnen toetsen of dit waar is.
In het geval van Faber wijs ik eerst maar op dat diner in het verpleeghuis. Faber had zelf opgeroepen dit te gaan verstoren en was er trots op dat het niet doorging. Het verpleeghuis week voor dreigementen. Ja, daar vind ik wat van. Methoden zoals de SA voor de oorlog toepaste. Dat was bij Faber dus een oordeel over iemands concrete handelen, en dus zeker geen vooroordeel.
Wat die tweet betreft: zij kon dat absoluut niet hard maken, en ook de "betrouwbare bron" niet noemen waar ze het over had. Stond wel als een viswijf te schreeuwen toen haar hiernaar gevraagd werd, da's bepaald niet overtuigend als je zo zeker van je zaak bent.
Dat ze het met haar tweet bij het verkeerde eind had, is inmiddels allang duidelijk geworden. Niet ik, maar ZIJ had haar oordeel te snel klaar.
En jij verwijt mij zaken die je zelf doet: geloven wat het beste aansluit bij wat je denkt. Mag hoor, maar projecteer dat niet op een ander. Over enge gedachtenkronkels gesproken.....

BerichtGeplaatst: Di Okt 22, 2019 13:34 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Dit moet een of andere roomblanke blonde Scandinavische vrouw zijn geweest. Het kan niet anders.

Man steelt ambulance en rijdt in op publiek in Oslo

In de Noorse hoofdstad Oslo is een bewapende man met een gestolen ambulance ingereden op publiek. Volgens de politie heeft hij een ouder echtpaar en een vrouw met een kinderwagen aangereden. In de kinderwagen lag een tweeling. Alle gewonden zijn naar het ziekenhuis gebracht. Het is niet bekend hoe ze eraan toe zijn.

De politie heeft schoten afgevuurd op de ambulance om de dader te stoppen. Hij raakte niet ernstig gewond, schrijft de Noorse zender NRK. De man is gearresteerd.

De politie zoekt naar een vrouw die betrokken was bij het verkeersongeval en die in verband wordt gebracht met de diefstal van de ambulance.

NOS

BerichtGeplaatst: Di Okt 22, 2019 17:46 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Jip schreef:

Ongelukje dus.
Maar Loetje, wat vind jij hier nou van?

BerichtGeplaatst: Di Okt 22, 2019 17:49 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Loetje schreef:
Dit moet een of andere roomblanke blonde Scandinavische vrouw zijn geweest. Het kan niet anders.

Man steelt ambulance en rijdt in op publiek in Oslo

In de Noorse hoofdstad Oslo is een bewapende man met een gestolen ambulance ingereden op publiek. Volgens de politie heeft hij een ouder echtpaar en een vrouw met een kinderwagen aangereden. In de kinderwagen lag een tweeling. Alle gewonden zijn naar het ziekenhuis gebracht. Het is niet bekend hoe ze eraan toe zijn.

De politie heeft schoten afgevuurd op de ambulance om de dader te stoppen. Hij raakte niet ernstig gewond, schrijft de Noorse zender NRK. De man is gearresteerd.

De politie zoekt naar een vrouw die betrokken was bij het verkeersongeval en die in verband wordt gebracht met de diefstal van de ambulance.

NOS

Jij moet echt ophouden met dit soort berichten al bij voorbaat te framen.
Anderen mogen dat ook niet, dus waarom jij wel?
Stemmingmakerij is fout, zelfs als het door jouzelf gedaan wordt.
Snap dat nou toch eens.

BerichtGeplaatst: Di Okt 22, 2019 18:26 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Zeer waarschijnlijk doet Loetje - zoals zo vaak als hij geen gelijk heeft - er het zwijgen toe.
Vermoedelijk struint hij nu weer internet af op zoek naar een incident waar mogelijk een moslim bij betrokken is. En zo af en toe is het raak en dan verschijnen aan de lopende band weer draden volgeplempt met krantenkoppen en pamfletten.

Over de aanslag in Kerkrade is het ook nog stil...... wie weet heeft Loetje deze keer .......
Laughing

BerichtGeplaatst: Di Okt 22, 2019 21:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Lampje schreef:
Een vooroordeel is als je iets over iemand vindt zonder dat je tevoren hebt kunnen toetsen of dit waar is.

Van Dale zegt daarover het volgende: Op een gebrek aan kennis berustende mening of afkeer. Termen als 'viswijf' onderstrepen dat.

Quote:
In het geval van Faber wijs ik eerst maar op dat diner in het verpleeghuis. Faber had zelf opgeroepen dit te gaan verstoren en was er trots op dat het niet doorging. Het verpleeghuis week voor dreigementen. Ja, daar vind ik wat van. Methoden zoals de SA voor de oorlog toepaste. Dat was bij Faber dus een oordeel over iemands concrete handelen, en dus zeker geen vooroordeel.
Wat die tweet betreft: zij kon dat absoluut niet hard maken, en ook de "betrouwbare bron" niet noemen waar ze het over had. Stond wel als een viswijf te schreeuwen toen haar hiernaar gevraagd werd, da's bepaald niet overtuigend als je zo zeker van je zaak bent.
Dat ze het met haar tweet bij het verkeerde eind had, is inmiddels allang duidelijk geworden. Niet ik, maar ZIJ had haar oordeel te snel klaar.

Selectief je bron kiezen. Nogmaals, Op Twitter zijn getuigen en mensen die met getuigen hebben gesproken, die het verhaal van het slachtoffer tegenspreken. Faber zegt dat haar Tweet wel degelijk klopt. En Nieuwsuur staat niet bekend als de meest neutrale nieuwssite.

Quote:
En jij verwijt mij zaken die je zelf doet: geloven wat het beste aansluit bij wat je denkt. Mag hoor, maar projecteer dat niet op een ander. Over enge gedachtenkronkels gesproken.....

Nee hoor, ik houd je enkel en alleen een spiegel voor. Je gelooft wat je wil geloven en dat presenteert als feit en schuift het tegengeluid gemakshalve terzijde.

Ik heb verder geen mening, ik was er niet bij.
Verkeersmisdrijf, voortvluchtige crimineel of car Jihad?
  Weerwoord forum index » Actualiteiten