Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » Boerenprotest uitstekend voor de democratie? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Okt 18, 2019 17:33 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Je begint Sovjet-trekjes te krijgen, Estu. In de Sovjet Unie werden andersdenkenden ook gepsychiatriseerd.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 18, 2019 17:37 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Gelukkig gaat de CvdK in Groningen aangifte doen. Gelijk heeft Paas.
Handhaven!! En de schade laten betalen met een flinke boete.

René Paas, doet aangifte van vernieling van de deur van het provinciehuis, zegt een woordvoerder van de provincie.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 18, 2019 18:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Keer op keer hetzelfde liedje op links. Je kunt het op je vijf vingers natellen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Okt 18, 2019 18:14 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Loetje schreef:
Je begint Sovjet-trekjes te krijgen, Estu. In de Sovjet Unie werden andersdenkenden ook gepsychiatriseerd.

Zit wel verschil in hoor Loetje. Aan andersdenkenden hadden ze een hekel en werden in heropvoedingskampen gestopt.

Maar dit is wezenlijk anders.
Waar het hier om gaat is een obsessie. En dat is wel te behandelen met professionele hulp.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 18, 2019 20:20 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

estudiant
Quote:
René Paas, doet aangifte van vernieling van de deur van het provinciehuis, zegt een woordvoerder van de provincie.

Paashaas Rene ofwel ex CNV NSBer met z,n zoveelste parkeerbaan te danken aan baan van regeringsverlengstuk volksverrader - mijn naam = haas - even niks zeggend saai kleurloos figuur als Lodewijk de Waal, Doekle Terpstra ,Wijlen kok .overheids departementen die miljarden hebben binnen geharkt met hetzelfde volksverraad van heden door ex CNVer.. paljas, Jesse van klaver .

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Vr Okt 18, 2019 20:25, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Vr Okt 18, 2019 20:25 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Want?

BerichtGeplaatst: Vr Okt 18, 2019 22:55 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Die deur was al betaald, dus was ieders collectieve deur met elke knoop aan het pak dat het Haasje draagt .
Meent .t Paashaasje van niet, vraagt de lakei des konings, de ECB om meer gratis geld.
Menneke Paas … speelt gewoon zijn oude CNV rol, koninklijk bonds toneel !
Quote:
Verschillende bouwbedrijven en timmerlieden hebben de afgelopen dagen aangeboden de schade aan de deur van het provinciehuis (bijna) gratis te herstellen. ,,Dat is sympathiek, maar het hoeft niet meer", zegt de woordvoerder: de provincie is maandag meteen na de beschadiging al in zee gegaan met een timmerbedrijf .

Want--------Paas heeft alleen het verstand van stront .
BerichtGeplaatst: Za Okt 19, 2019 8:06 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Als het ieders collectieve deur was, was het dus ook de mijne. Mijn mening is echter niet gevraagd toen hij werd stuk gereden, maar ik kan nu wel mijn collectieve deel meebetalen voor het herstel ervan.
Ik stel vast dat ik dus recht heb op smartegeld, te betalen door de boeren, alhier vertegenwoordigd door de heer 10 miljoenste. Bent u bereid uw portemonnee te trekken of moet ik dit bij de rechter afdwingen, meneer 10 miljoenste ?

BerichtGeplaatst: Za Okt 19, 2019 8:35 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Touché !

BerichtGeplaatst: Za Okt 19, 2019 9:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Lampje schreef:
Als het ieders collectieve deur was, was het dus ook de mijne. Mijn mening is echter niet gevraagd toen hij werd stuk gereden, maar ik kan nu wel mijn collectieve deel meebetalen voor het herstel ervan.

Timmerlieden hebben gratis herstel aangeboden.

Quote:
Ik stel vast dat ik dus recht heb op smartegeld, te betalen door de boeren, alhier vertegenwoordigd door de heer 10 miljoenste. Bent u bereid uw portemonnee te trekken of moet ik dit bij de rechter afdwingen, meneer 10 miljoenste ?

Zie boven.
BerichtGeplaatst: Za Okt 19, 2019 9:51 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Cliox schreef:
Lampje schreef:

.

Dat maakt de strafbaarheid van de daad nog steeds niet ongedaan.

BerichtGeplaatst: Za Okt 19, 2019 10:19 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Meneer Estudiant, u ziet het verkeerd. De actie was gerechtvaardigd omdat hij van die toffe boeren kwam.
Als de actie van klimaatactivisten was geweest, dan hadden ze hier moord en brand staan gillen.

BerichtGeplaatst: Za Okt 19, 2019 10:30 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

estudiant schreef:

Over schade gesproken; Herinner je je dit nog? En dan hebben we het niet over 13.000 euro, maar over meer dan een vijftigvoud daarvan, dus over 668.000 euro. Maar ja, het "constructieve gesprek" hè? En handhaven is zóóóóó rechts, toch..?

Schade aan Bungehuis en Maagdenhuis niet verhaald bij bezetters

28 augustus 2015 18:02
    Laatste update: 28 augustus 2015 18:33

De schade die boze studenten eerder dit jaar hebben veroorzaakt bij hun bezetting aan het Bungehuis en Maagdenhuis in Amsterdam, zal niet bij hen worden verhaald.

Dat meldt minister Jet Bussemaker vrijdag in een brief naar de Tweede Kamer.

Eerder werd in de Kamer een motie aangenomen waarin stond dat de bezetters de schade moeten betalen. De kosten daarvan zijn 668.000 euro.

Volgens Bussemaker wil de Universiteit van Amsterdam (UvA) het "constructieve gesprek" dat ze voeren met de studenten niet in gevaar brengen. Dat zou wel het geval zijn als er een grootschalig onderzoek zou worden gedaan naar de betrokken personen.

Lees verder

Riekt toch wel naar selectieve (wets)handhaving en meten met twee maten. Hoe consequent ben jij eigenlijk zelf in deze kwestie, Estu? Of speelt ook hier je linkse hypocrisie weer eens op? Want ja, bourgeoise rijkeluiskinderen moeten natuurlijk uitgezonderd kunnen worden van regels die voor werkende mensen gelden, nietwaar?

Laatst aangepast door Loetje op Za Okt 19, 2019 10:53, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Za Okt 19, 2019 10:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

estudiant schreef:
Cliox schreef:
Lampje schreef:

.

Dat maakt de strafbaarheid van de daad nog steeds niet ongedaan.

Lampje had het over het collectieve deel meebetalen voor het herstel van de deur. Die vlieger gaat niet op.
Die vlieger gaat wel op bij het bovenstaande post van Loetje, de schade aan Bungehuis en Maagdenhuis.
Nu zoeken naar de post van Lampje waarin hij moreel bezwaar maakt tegen schade die zij hebben veroorzaakt.
De mening van Lampje is toen niet gevraagd maar hij kan nu wel zijn collectieve deel meebetalen voor het herstel ervan.
Lampje zal zeker vaststellen dat hij dus recht heeft op smartengeld, te betalen door de studenten.
BerichtGeplaatst: Za Okt 19, 2019 11:18 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Goed dat u dit onder de aandacht brengt, want die schade heb ik inderdaad nog te verhalen. Links of rechts, mij maakt dat niet uit. Wie schade aanricht, moet betalen. Punt.

BerichtGeplaatst: Za Okt 19, 2019 11:32 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Duidelijk.

BerichtGeplaatst: Za Okt 19, 2019 13:11 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Loetje schreef:
Zoek de verschillen

Dan zie ik een groot huis dat van voor tot achter wordt gestut door balken, waarvan de reparatiekosten tonnen zal kosten,
En een door de bumper van een trekker beschadigde deurknop, waarvan de reparatie kosten voor een vakman onder de 10 euro liggen.
Wie schat die reparatie kosten eigenlijk. Het is duidelijk geen vakmens. Ik schrijf Vakmens want ik wens geen sekse te discrimineren.
Waar moet een vakmens eigenlijk heen om te pissen? Mag dat ook bij een toilet waar een vrouwtje op de deur staat , of zijn vakmensen allemaal zittende plassers?

BerichtGeplaatst: Za Okt 19, 2019 13:16 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Loetje schreef:
estudiant schreef:

Over schade gesproken; Herinner je je dit nog? En dan hebben we het niet over 13.000 euro, maar over meer dan een vijftigvoud daarvan, dus over 668.000 euro.

Riekt toch wel naar selectieve (wets)handhaving en meten met twee maten. Hoe consequent ben jij eigenlijk zelf in deze kwestie, Estu? Of speelt ook hier je linkse hypocrisie weer eens op? Want ja, bourgeoise rijkeluiskinderen moeten natuurlijk uitgezonderd kunnen worden van regels die voor werkende mensen gelden, nietwaar?

En jij maar hopen dat ik hier een ander standpunt over inneem? Nou, nee dus. Ook hier handhaven en het recht zijn loop laten hebben, zonder rang of stand.

In dit geval studenten, maar ook voor bejaarden die bv in opstand komen omdat ze te weinig pensioen hebben waardoor ze hele dagen gekluisterd aan internet zitten en zich zelf gek googelen en die vervolgens vernielingen aanbrengen bij het gebouw van hun pensioenfonds ( uiteraard als voorbeeld hè Wink )

Handhaven is mijn parool

BerichtGeplaatst: Zo Okt 20, 2019 5:05 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

estudiant schreef:

Ik heb sterk de indruk dat je zo geobsedeerd bent door de Islam, dat je nauwelijks nog anders kunt denken dan in moslimhaat.
Het lijkt er ook sterk op dat je ook de hele dag de tijd hebt om van alles en nog te googelen over jouw obsessie, hetgeen je ook niet helpt natuurlijk.

Gelukkig kun je in dit land daar wel professionele hulp voor krijgen, zonodig betaald door de overheid.

Daar kunnen al die professionele mollen die fora hier te lande volplempen met propaganda voor meer immigratie van exoten dan mooi gebruik van maken.

Maar wel weer veelzeggend dat iemand in het hierboven gequote zomaar uit het niets in 'n ter zake discussie z'n toevlucht neemt tot 'n aanval op de persoon van 'n andere deelnemer.

Lijkt wel of die iemand zo pissig is dat ie de voordeur van zijn opponent in deze zou willen bekladden.

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/09/11/voordeur-baudet-opnieuw-besmeurd-a1572988

-
BerichtGeplaatst: Ma Okt 21, 2019 18:05 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Very Happy Very Happy Very Happy

Die Natibuco toch.......

De voordeur bekladden van Baudet of wie dan ook, is een schandalige actie.
In dit geval ook gewoon speuren naar de dader(s) en gaan handhaven, ons strafrecht geeft voldoende mogelijkheden om - wanneer er een verdachte opgespoord kan worden en deze schuldig wordt bevonden - de dader passend te straffen.
En daar ben ik een groot voorstander van, want zo werkt het in een fatsoenlijke rechtsstaat.

Verder zijn je conclusies belachelijk omdat je niet goed weet waarop ik reageerde in de discussie met Loetje.
Maar nu je toch in deze draad zit, wat vind jij van de volgende oproep?

Erhebt euch von euren Sofas! Geht auf die Straßen! Greift zu den Waffen, wenn es keine anderen Mittel gibt!“

BerichtGeplaatst: Ma Okt 21, 2019 18:49 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Off topic-reactie op offtopic-vraag (en bij deze voor de laatste keer):

Zoek in het forumarchief even op

Art. 20 Abs. 4 GG

En gelieve je verder, ook in deze draad, on topic te blijven. Je kan namelijk ook gewoon niets plempen als je niets te melden hebt. De eerste keer wanneer je weer gaat trollen en een draad off topic gaat verzieken door deze te vervuilen met off topic-vragen geef ik geen reactie meer terug. Men moet de trollen immers niet voeren.

Laatst aangepast door Loetje op Ma Okt 21, 2019 21:13, in totaal 5 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Ma Okt 21, 2019 18:51 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Er is onrust in Nederland. Het volk roert zich. De leraren gaan nu ook staken.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/4892011/staking-staken-basis-voortgezet-onderwijs

BerichtGeplaatst: Ma Okt 21, 2019 20:15 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

En ook bouwend Nederland komt in protest. Op 30 oktober gaan ze naar Den Haag.

https://nos.nl/artikel/2306925-na-boeren-gaan-ook-bouwers-baggeraars-en-grondverzetters-naar-den-haag.html

BerichtGeplaatst: Za Okt 26, 2019 1:25 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Nou, de veeboeren hebben er anders ook nog wel zin in:

https://nos.nl/artikel/2307676-blokkade-brabantse-boeren-levert-weinig-op.html

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2118015917/boeren-agractie-met-tractoren-naar-noordwijk

https://www.telegraaf.nl/nieuws/226393829/boeren-willen-naar-amsterdam

Ze mogen wel uitkijken, anders wordt eerstdaags het massaal protesteren met trekkers ook nog uitdrukkelijk verboden vanwege de onnodige uitstoot van stikstof.

Maar met democratie heeft 't inmiddels niet veel meer te maken; tjonge jonge, 'n hotel bezetten om zendtijd te eisen.
Waarom beginnen ze zelf geen zender, als ze niet op 'n normale manier ertussen komen?

Ze schijnen nog altijd niet te begrijpen dat als ze al stiefmoederlijk behandeld worden door de overheid dit terug te voeren is op de zeer dieronvriendelijke aard van hun business.
Een van de straffen die hier door de natuur voor uitgedeeld kunnen worden is onrecht of ongelijke behandeling.

Als ze verstandig zijn gaan ze snel beginnen met een geleidelijke overschakeling op de teelt van eetbare vruchten.
Anders moeten de meesten uiteindelijk toch stoppen en wordt hun grond bestemd voor woningbouw.
Bij de teelt van vruchten zijn ze van alle gelazer over milieu verlost.
-
BerichtGeplaatst: Za Okt 26, 2019 7:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Voorlichters die een verbod instelde voor tractoren wegens de draagkracht van de dakconstructie gebruikte geen rekentool maar een de politieke agenda. Prima reden om de verkeersssituatie nogmaals te ontwrichten en het gesprek op te zoeken met de voorlichters. Aan de schandpaal met deze bedriegers!

https://www.ad.nl/den-haag/remkes-fluit-voorlichters-terug-toch-zware-tractoren-op-het-malieveld~ac912192/
Boerenprotest uitstekend voor de democratie?
  Weerwoord forum index » Binnenland