Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » Boerenprotest uitstekend voor de democratie? Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Boerenprotest uitstekend voor de democratie?
BerichtGeplaatst: Do Okt 17, 2019 9:50 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Een land bestaat uit figuren die uit de pot eten, en mensen die die pot vullen.
Een aantal mensen die de pot vullen zijn na jarenlang te zijn verguist, vernederd, en financieel te zijn geplukt, op een vreedzame manier in opstand gekomen en gaan protesteren op de plek die daarvoor al van oudsher is aangewezen, het Malieveld.
Dit was een groot sucses dat de steun genoot van de meerderheid van onze bevolking.
Die grote saamhorigheid door meelevende ontevreden belastingbetalende bevolking zit onze regering blijkbaar helemaal niet lekker, dus vandaaruit heeft men de met hen samenwerkende media alweer ingeschakeld om via hen de boeren in een wat verslechterend daglicht te plaatsen. Zoals het in het verleden ook uitstekend lukte met Boer Koekoek, Janmaat, Geert Wilders, Baudet, enz, enz.
Ik vraag me af of dit met de huidige internet generatie ook weer zal lukken.
Ik las onderstaande slagzinnen alweer in onze "onafhankelijke" media. Zal dat werken, vraag ik me dan af. Het werkte in het verleden wel.

Wat Boeren wel mogen en klimaatactivisten niet.
Boeren vangen bakken subsidie.
Een zogenaamd boeren gezegde. Wetenschap ben ik het niet mee eens.
Boeren breken door afzetting.
Nieuwe acties zullen boeren geen goeddoen.
Boeren maken het ons niet gemakkelijk om solitair te blijven.
Zijn boeren de sympathie aan het verspelen.
Verplegers, thuiszorgers, koop een trekker.

BerichtGeplaatst: Do Okt 17, 2019 10:51 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Heel werkend Nederland zou eens een vuist moeten gaan maken tegen overheid en elites. En geloof mij nou maar: Er is bij rentedragende inleg op rentedragende inleg en rente op rente een enorme hoeveelheid opgekropte woede gevoed door diezelfde overheid en elites.

BerichtGeplaatst: Do Okt 17, 2019 12:00 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Landelijke ziekenhuisstaking, 100.000 medewerkers leggen werk neer
https://www.ad.nl/binnenland/landelijke-ziekenhuisstaking-100-000-medewerkers-leggen-werk-neer~a352d456/

Hier volledig mee eens

>

Quote:
Het werd eens tijd dat er weer massaal gestaakt en gedemonstreerd werd. De lonen lopen al ruim 4 decennia elk jaar weer 1-1,5 % achter op de inflatie.
Daarnaast zijn de arbeidsvoorwaarden ook veel slechter geworden. Overwerk wordt niet meer beloond, bijzondere werkdagen als weekeinden en feestdagen ook al bijna niet extra meer beloond en pauzes zijn ‘eigen tijd’ geworden, waardoor het lijkt of Nederlanders minder uren zijn gaan werken. In werkelijkheid krijgen ze alleen maar minder betaald. En de werkdruk wordt steeds hoger.
Er moet nu door 1 persoon gedaan worden wat vroeger door 2 of meer mensen gedaan werd.
Dat houdt een keer op. Ooit is de grens bereikt van hoe ver je werknemers uit kunt wringen en af kunt beulen.

Laatst aangepast door Loetje op Do Okt 17, 2019 12:18, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Do Okt 17, 2019 12:01 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Zoek de verschillen

BerichtGeplaatst: Do Okt 17, 2019 15:14 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Sterk!

BerichtGeplaatst: Do Okt 17, 2019 15:18 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Loetje schreef:

Den Haag heeft vandaag een paar duizend oud medewerkers in de zorg een brief gestuurd met de vraag of ze weer terug willen komen. Typisch de elite: eerst maken ze alles kapot en nu moeten alle mensen weer solliciteren. Kankervolk! Evil or Very Mad

BerichtGeplaatst: Do Okt 17, 2019 16:58 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
Een land bestaat uit figuren die uit de pot eten, en mensen die die pot vullen.
Een aantal mensen die de pot vullen zijn na jarenlang te zijn verguist, vernederd, en financieel te zijn geplukt, op een vreedzame manier in opstand gekomen en gaan protesteren op de plek die daarvoor al van oudsher is aangewezen, het Malieveld.
Dit was een groot sucses dat de steun genoot van de meerderheid van onze bevolking.
Die grote saamhorigheid door meelevende ontevreden belastingbetalende bevolking zit onze regering blijkbaar helemaal niet lekker, dus vandaaruit heeft men de met hen samenwerkende media alweer ingeschakeld om via hen de boeren in een wat verslechterend daglicht te plaatsen. Zoals het in het verleden ook uitstekend lukte met Boer Koekoek, Janmaat, Geert Wilders, Baudet, enz, enz.

Ik snap niet zo goed wat er in een kwaad daglicht is geplaatst. Er werd gewoon feitelijk verslag gedaan van de gebeurtenissen. En daar viel ook onder dat ze een deur ramden en het verkeer lam legden. Wat is hier niet van waar ? En het is inderdaad ook zo dat op straat zittende milieuactivisten werden weggesleept terwijl de boeren mochten blijven waar ze waren. Gewoon feiten, meneer.
Ik draag de boeren een warm hart toe en steun hun acties. Maar het is knap vervelend als je niet naar je werk kunt omdat alles geblokkeerd is met trekkers. Maar u weet dat niet, want u werkt niet. U zit thuis zuur te wezen.

BerichtGeplaatst: Do Okt 17, 2019 17:24 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Wat wel weer hilarisch was was de toespraak van Thierry Baudet voor de boeren op het Malieveld. Deze keer geen uilen van Minerva, want daar bereik je boeren niet mee. En als je potentieel stemvee wilt werven, moet je dat stemvee naar de mond praten. En dat deed hij dan ook. Jullie zijn de beste boeren ter wereld, riep hij. Tja, wat moet je anders als je vermoedelijk nog nooit een boerenbedrijf hebt gezien en nog geen hooivork van een varken kunt onderscheiden.
Goedkoop geslijm, meer was het niet.

BerichtGeplaatst: Do Okt 17, 2019 17:30 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Baudet weet nog niet eens aan welke kant van de koe hij moet gaan staan om ze te melken. Maar dat weten de meesten in het Haagse pluche niet, het zijn allemaal paragrafenvreters die liever niet werken en alleen maar ouwehoeren over hoe andere mensen moeten werken.

BerichtGeplaatst: Do Okt 17, 2019 19:30 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Volledig juist, maar figuren als Baudet lopen gewoon die boeren naar de mond te praten met hun onnozele en doorzichtige geslijm. Dan heb ik meer respect voor Klaver of voor die knakker van D66, die durven tenminste hun mening te geven ook al maken ze zich daar niet populair mee.
Begrijp me goed, ik deel hun mening niet en ben zelf op de hand van de boeren. Maar liever een eerlijke opponent met ballen dan een liegende en achterbakse slijmbal.
Ofwel: liever een vervelende waarheid dan een goed klinkende leugen.

BerichtGeplaatst: Do Okt 17, 2019 20:17 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Poendert
verslechterend daglicht te plaatsen. Zoals het in het verleden ook uitstekend lukte met Boer Koekoek, Janmaat, Geert Wilders, Baudet, enz, enz.

Ja hoor, CDA rioolratten sluiten s.nachts stiekem deals met Groene mestkevers, om boeren stikstof cijfertjes in de schoenen te schuiven, en vervolgens te roepen "wij zijn partij voor alle boeren".
2020 viert CDA 40 jarig jubileum, met een groots blijspel - roomse boeren die in sprookjes blijven geloven .
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Okt 17, 2019 20:47 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Heb er gisteren dit nog ergens over geventileerd:

------

VEEBOERENPROTEST

En de veeboeren blijven maar protesteren.

Anderen stappen naar de rechter als ze vinden dat hen onrecht wordt aangedaan.
En als anderen zich niet kunnen vinden in democratisch tot stand gekomen wetten, dan proberen ze die weg te krijgen door deel te nemen aan het democratische politieke proces.
Ze richten dan bijvoorbeeld 'n partij op (zoals ooit in het verleden de Boerenpartij).

Maar wat doen de huidige veeboeren?
Ze verstoren in alsmaar grotere mate de openbare orde met hun monstertrekkers en zadelen daardoor vele buitenstaanders op met aanzienlijke materiele en immateriele schadeposten.
In die zin beginnen ze dus meer en meer net zo lomp om te gaan met andere mensen als ze al sinds lang doen met de dieren die ze uitbuiten en afslachten.

Al bij al wordt de noodzaak dus alsmaar groter om te stoppen met het kopen van de producten die deze beroepsgroep produceert.

-----

Nergens in de wet is 'n recht te vinden om door middel van demonstraties de openbare orde te verstoren of om zelfs ook maar de regels van de verkeerswet te overtreden.
Nergens ook is in de wet aan B&W de bevoegdheid toegekend om vergunning te verlenen voor dergelijke overtredingen van de wet.
In de wet is enkel het recht van vrije meningsuiting vastgelegd.
Maar de uitoefening van dat recht moet dus wel ten allen tijde binnen de grenzen blijven van wat wettelijk is toegestaan.
Heb 't al 'ns eerder gemeld: met 'n bord zwijgend achter mekaar over het trottoir zou eventueel kunnen.
(Wanneer echter ook daar ongewenste toestanden van kunnen komen, zoals ongereldheden, kan 'n vergunning toch geweigerd worden).
Maar over de rijweg staveren is nu eenmaal verboden. En al zeker wanneer dat over de hele breedte gebeurt waardoor het verkeer er helemaal niet meer door kan.
Ook het produceren van lawaai is uit den boze.
Net als het blokkeren van het verkeer met voertuigen, zoals de veeboeren en de vrachtwagenchauffeurs nogal 'ns plegen te doen.
Op die manier wordt de overheid met aanzienlijke extra kosten opgezadeld en dat zal uiteindelijk door alle belastingbetalers opgehoest moeten worden.
Asociaal dus.
Er zijn voldoende wettelijke mogelijkheden om kenbaar te maken dat men vindt dat 't in bepaalde opzichten anders moet.

Zomaar het werk neergooien valt daar trouwens ook niet onder (tenzij het de arbeidomstandigheden betreft, wat bijvoorbeeld in de zorg, bij de politie en bij de NS wel schijnt voor te komen); maar wanneer 't enkel 'n gewenste loonsverhoging betreft moet men z'n contract gewoon uitdienen en kan men eventueel wel met de beroepsgenoten afspreken massaal geen nieuw contract te tekenen, wanneer niet aan de looneisen voldaan wordt.
-
BerichtGeplaatst: Vr Okt 18, 2019 9:19 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:
Wat wel weer hilarisch was was de toespraak van Thierry Baudet voor de boeren op het Malieveld. Deze keer geen uilen van Minerva, want daar bereik je boeren niet mee. En als je potentieel stemvee wilt werven, moet je dat stemvee naar de mond praten. En dat deed hij dan ook. Jullie zijn de beste boeren ter wereld, riep hij. Tja, wat moet je anders als je vermoedelijk nog nooit een boerenbedrijf hebt gezien en nog geen hooivork van een varken kunt onderscheiden.
Goedkoop geslijm, meer was het niet.

De meeste boeren zijn tegenwoordig WO, MBO of Universitair opgeleid. Ik heb enige boerenzonen in de familie die nu rector zijn op een Gymnasium, of een Lyceum. Deze mensen zagen in hun jeugd toen ze nog bij pa moesten werken, de uil van Minerva in het Boreale ochtendlicht geruisloos op muizen jagen. Deze mensen kennen hun klassieken.
Maar dit gaat u waarschijnlijk boven de pet. In uw belevingswereld heeft Haitie nog steeds maar 1 haven, en waren slaven, net als bij uw vriendin Simons, steeds in de historie uitsluitend zwart.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 18, 2019 9:34 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Tedje van Es schreef:
Loetje schreef:

Den Haag heeft vandaag een paar duizend oud medewerkers in de zorg een brief gestuurd met de vraag of ze weer terug willen komen. Typisch de elite: eerst maken ze alles kapot en nu moeten alle mensen weer solliciteren. Kankervolk! Evil or Very Mad

Met een andere functienaam en een bijbehorend lager salaris en slechtere arbeidsvoorwaarden en op basis van een nul urencontract?

BerichtGeplaatst: Vr Okt 18, 2019 10:19 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Nee, om het hard groeiende aantal computer mensenhandelaren die zelf geen flikker uitvoeren meer/meer inkomen te bezorgen.

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Vr Okt 18, 2019 11:19, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Vr Okt 18, 2019 10:53 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Tedje van Es schreef:
Loetje schreef:

Toen ik in 1984 terug kwam in Nederland en naar het arbeidsbureau ging om te vragen of er werk was in de zorg, was het antwoord "nee" en met 34 jaar was ik te oud om te werken!
Ik heb mij omgeschoold naar horeca en toen ik 50 jaar was, kreeg ik een brief of ik wilde herintreden in de zorg?

BerichtGeplaatst: Vr Okt 18, 2019 11:02 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:

De meeste boeren zijn tegenwoordig WO, MBO of Universitair opgeleid. Ik heb enige boerenzonen in de familie die nu rector zijn op een Gymnasium, of een Lyceum. Deze mensen zagen in hun jeugd toen ze nog bij pa moesten werken, de uil van Minerva in het Boreale ochtendlicht geruisloos op muizen jagen. Deze mensen kennen hun klassieken.
.

Ach, nu ook al universitair geschoolde boeren in de familie !
Laughing

BerichtGeplaatst: Vr Okt 18, 2019 11:06 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Volgens mij is de eerste noodzakelijkheid voor een verpleegkundige dat het lieve mensen zijn.
De doorsnee zuster hoeft niet Hoogopgeleid te zijn. Wie dat heeft bedacht is me een raadsel. Een verpleegster moet vanuit haar hart haar werk doen, niet vanuit haar hersens.
Een dokter moet daarentegen graag wel hoogopgeleid zijn. Met enkele Hoogopgeleidde verpleegsters moeten ze een aanspreekpunt vormen, waar men voor het meer ingewikkelde problemen terecht kan.
Datzelfde is het geval in het onderwijs, enz. Daar moet de juffrouw kunnen rekenen. Voor psychiatrie gaan we naar een psycholoog. en als de juffrouw politiek wil bedrijven wordt ze maar lid van een politieke partij.
Al mijn jongere kleinkinderen komen thuis met een op school aangeprate hekel aan Trump, Baudet en Wilders. Gelukkig kunnen de mijne later zelf nadenken, en worden meestal wijzer. Maar velen worden in hun vroege jeugd al gevormd met als resultaat een verknipt wereldbeeld.
Alle mensen en volken zijn namelijk niet lief, mocht ik in mijn leven meemaken. Er zijn geboren rotzakken, en mensen die via opvoeding rotzak zijn geworden.
De meesten kinderen/mensen zijn na een betaalde leeftijd onverbeterlijk geworden. Het zijn dan valse Groene honden geworden.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 18, 2019 14:32 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
Volgens mij is de eerste noodzakelijkheid voor een verpleegkundige dat het lieve mensen zijn.
De doorsnee zuster hoeft niet Hoogopgeleid te zijn. Wie dat heeft bedacht is me een raadsel. Een verpleegster moet vanuit haar hart haar werk doen, niet vanuit haar hersens.

Als we doen wat u zegt, benijd ik u niet mocht u ooit opgenomen worden in een ziekenhuis. Volgens mij stamt u uit de middeleeuwen met dit soort opvattingen. Verpleegkundige is een vak, waarin deze vakmensen opgeleid worden met een heel scala aan voorbehouden verpleegtechnische handelingen. Injecteren, infusen aanbrengen, catheteriseren, ECG's draaien, medicijnen toedienen, reanimaties toepassen, drukverbanden aanleggen, en nog heel erg veel meer, doe je niet met je hart, maar met vakkennis. En die vakkennis verkrijg je middels een pittige opleiding. En dat je kiest voor die opleiding heeft te maken met hart hebben voor dit beroep.
In deze volgorde dus, maar meneer Poendert meent dat lieve zustertjes er alleen zijn om patientjes lief in te stopen in hun bedjes. Godallemachtig, dat er anno 2019 nog mensen rondlopen met zulke ideeën is werkelijk niet te geloven......

Laatst aangepast door Lampje op Vr Okt 18, 2019 15:51, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Vr Okt 18, 2019 15:09 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Worden in eigen land de boeren hun land afgepakt omdat het groener moet, worden in Oekraïne dier- en mensonterende fabrieken opgestart met EU-subsidie. Nou ja, dat kan het vrijgekomen land gelijk worden vrijgemaakt voor het omvolkingsplan. Nederland op naar 25 miljoen. Lang leve het groene en sociale beleid van Groen Links...

BerichtGeplaatst: Vr Okt 18, 2019 15:59 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Lampje schreef:
Poendert schreef:

.

Ach, nu ook al universitair geschoolde boeren in de familie !
Laughing

Zelden zo’n familiediversiteit gezien; boerenzonen, universitair opgeleid en nu rector op Gymnasium of Lyceum. En in hun jeugd hadden zo ook nog een tamme uil die ‘s morgens zonder enig geluid op muizen jaagde.
En omdat ze hun klassieken kenden noemden ze de uil Minerva, waar de uil zeer van onder de indruk was, want ook hij kende zijn klassieken.
Hilarisch gewoon Very Happy

BerichtGeplaatst: Vr Okt 18, 2019 16:04 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Loetje schreef:
Zoek de verschillen

Wat een achterlijke vergelijking. Slaat totaal nergens op.
Maar ik begrijp hieruit dat je in dit geval van moedwillige vernieling niet een voorstander bent van handhaving??
Oh, ik begrijp het, de boer in kwestie was een witte boer..... ja, dan moet je niet gaan handhaven uiteraard.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 18, 2019 16:14 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
Volledig juist, maar figuren als Baudet lopen gewoon die boeren naar de mond te praten met hun onnozele en doorzichtige geslijm. Dan heb ik meer respect voor Klaver of voor die knakker van D66, die durven tenminste hun mening te geven ook al maken ze zich daar niet populair mee.

Ik niet, dat zijn dezelfde drammertjes.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 18, 2019 16:27 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

estudiant schreef:
Loetje schreef:
Zoek de verschillen

Wat een achterlijke vergelijking. Slaat totaal nergens op.
Maar ik begrijp hieruit dat je in dit geval van moedwillige vernieling niet een voorstander bent van handhaving??
Oh, ik begrijp het, de boer in kwestie was een witte boer..... ja, dan moet je niet gaan handhaven uiteraard.

Vertel dat even aan de gedupeerde bewoners wiens huizen beschadigd geraakt zijn en die tot nu toe met niet meer dan € 5.000 zijn afgescheept als tergemoetkoming in de schade die hun huizen hebben geleden door de bodemdaling en de aardbevingen bij de gaswinning. Ondertussen betalen ze de volle mep aan energieheffing op gas, maar tegemoetkomingen aan de gedupeerde bewoners door de overheden nada. Niet het rijk, niet de provincie.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 18, 2019 17:29 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Ik neem aan dat jezelf ook wel inziet dat dit appels met peren vergelijking is.
Totaal andere kwesties in totaal verschillende context.

Als nu eens een moslim de deur had vernield? Dan had je hier al hele pagina’s geplempt en had je geschreeuwd dat er gehandhaafd moest worden.

Ik heb sterk de indruk dat je zo geobsedeerd bent door de Islam, dat je nauwelijks nog anders kunt denken dan in moslimhaat.
Het lijkt er ook sterk op dat je ook de hele dag de tijd hebt om van alles en nog te googelen over jouw obsessie, hetgeen je ook niet helpt natuurlijk.
Gelukkig kun je in dit land daar wel professionele hulp voor krijgen, zonodig betaald door de overheid.

Weerwoord forum index » Binnenland