Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Kabinet Rutte, rechtstreekse weg naar derde wereldland Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Kabinet Rutte, rechtstreekse weg naar derde wereldland
BerichtGeplaatst: Za Okt 05, 2019 9:27 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik kreeg vorige week de energie afrekening. Het bleek dat wij binnen het jaar met de gasrekening van 175 in de maand naar 242 Euro waren geklommen met ongeveer hetzelfde gasgebruik. Een enorme prestatie die wij met de enthousiaste hulp van de Rutte-getrouwen moeiteloos hebben gehaald.
Onze zorg kost ons rond 260 x 2 in de maand = 500+ euro. enz, enz.
Ik ben, zo uit mijn blote hoofd, tegen de 1200 euro kwijt aan vaste lasten veroorzaakt door het kabinet Rutte en zijn gedogers. Dit kunnen wij nog net betalen. Maar ik ken genoeg gezinnen waarin dit niet het geval is.
Die mensen, vaak van afkomst harde werkers, moeten naar de voedselbank of belanden in de schuldsanering.
Zijn we stapelgek geworden, dat we dit allemaal nemen van een koppel uitvreters?
Wie stemt er eigenlijk op de Rutte,s en zijn gedogers in ons land.
Moeten we eerst net zo arm worden als in Roemenie of Griekenland?
400 jaar geleden werden enkele elite figuren in Amsterdam op straat door gepeupel vermoordt. Na onderzoek kwam ik erachter dat deze figuren graai-plannen hadden in de richting van een soort pensioenpot voor de weduwen van verzopen zeelieden, die volgens hen uitpuilde. Hopelijk krijgen we hier straks niet hetzelfde.

BerichtGeplaatst: Za Okt 05, 2019 10:16 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Energieheffing op gas, de schoonste fossiele brandstof. Schoner dan electriciteit opgewekt met omgezaagde bomen.

Hieronder de ontwikkeling van de energiebelasting op gas en electriciteit in de loop van de jaren 2014 t/m 2019. En dat is dan exclusief BTW hoog tarief 21 %. Zie wat u zich bestelen laat!

Energiebelasting Gas € 0,1894 € 0,1911 € 0,2517 € 0,2524 € 0,2600 € 0,29313

Energiebelasting Stroom € 0,1185 € 0,1196 € 0,1007 € 0,1013 € 0,1046 € 0,09863

ODE Gas € 0,0046 € 0,0074 € 0,0113 € 0,0159 € 0,0285 € 0,0524

ODE Stroom € 0,0023 € 0,0036 € 0,0056 € 0,0074 € 0,0132 € 0,0189

https://www.energievergelijken.nl/nl/energierekening/energiebelasting

BerichtGeplaatst: Za Okt 05, 2019 10:32 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Een kleine rekensom...

De BTW werd eind jaren '60 ingevoerd. D'66 heeft dat dus meegemaakt.
Het begon allemaal met 9%. Via 12 % ging het naar 17,5%. Toen werd het 19 % en nu worden wij voor 21% aangeslagen op bijna alles wat we kopen.

O ja, het lage BTW-tarief... Dat was ooit 6 % en is nu 9%

BerichtGeplaatst: Za Okt 05, 2019 12:01 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik zit weleens te kijken naar TV programma,s over mensen die in de schuldsanering zijn beland. Altijd dacht ik dan, "Hoe kregen ze dat voor elkaar"
Maar nu begin ik in te zien dat zoiets, met de hulp van Rutte en zijn vaak ook nog christelijke gedogers, voor iedereen die geen ministersalaris heeft, in de nabije toekomst is weggelegd.
Ik kan met mijn al jaren leeggeroofde pensionado inkomen straks geen kant meer op, en bijverdienen zit er niet in. "Sparen voor het Äppeltje voor de dorst" zit er op mijn leeftijd ook niet in. Ook de jongeren onder ons, maak al je centen op anders gaat daar zo,n uitgestreken smoelwerk straks mee schuiven.

Mijn moeder kwam op 95 jarige leeftijd in een verzorgingshuis terecht. Dat kostte haar +-2500 euro in de maand.
Ik heb haar dat nooit verteld, anders was ze met haar rollator het tehuis ontvlucht om onder een brug te gaan wonen.

Het enige waaraan tegenwoordig nog echt geld wordt verdiend, zijn het plukken van ouderen. De scheepsbouw, die de oudjes hebben opgezet is failliet, evenals de bouw, Onze Hollandse nieuwe wordt door Denen gevangen, onze als beste wereldwijd florerende boerenstand, wordt gegarandeerd tot de grond toe afgebroken door een stelletje snotneuzen met gladde gemanicuurde handjes, Het gros van de industrie ligt op zijn kont.
Wat produceert men in steden als Amsterdam tegenwoordig nog meer buiten stapels formulieren en uitkeringverstrekkend personeel dat zittend plast.

BerichtGeplaatst: Za Okt 05, 2019 13:46 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Rustig nou maar, rustig. Denk aan uw hart. Straks moet u nog naar het ziekenhuis en bent u uw eigen zorgrisico ook nog kwijt.
Overigens kreeg ik geld terug van mijn energie jaarafrekening. Meevallertje, maar het laat onverlet dat ik me ook scheel betaal aan allerhande vaste lasten. Maar wat denkt u: zou dit onder een ander kabinet anders zijn ? Natuurlijk niet, en de politici die u dit beloven staan keihard te liegen.

BerichtGeplaatst: Za Okt 05, 2019 15:22 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik redt me nog steeds prima. Maar ik ken genoeg vroeger hardwerkende gezinnen die straks met deze graaicultuur in de schuldsanering terecht komen.
Je zult maar tussen de 759-1000 euro huur moeten betalen.
Ik ben geen Baudetstemmer, maar zoals hij vertelde, zal een stop op de immigratie en op die klimaat onzin, ons minstens een korting op de energierekening voor de armlastigen opleveren.
Het is niet de bedoeling dat ik alleen aan mezelf denk. Er wonen meer mensen in Nederland.

BerichtGeplaatst: Za Okt 05, 2019 16:00 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:

Ik ben geen Baudetstemmer, maar zoals hij vertelde, zal een stop op de immigratie en op die klimaat onzin, ons minstens een korting op de energierekening voor de armlastigen opleveren.

Het gaat natuurlijk niet alleen om de energierekening, maar om het totaalpakket: de korting op de pensioenen, de stijging van de vaste lasten, de steeds stijgende bijdrage in de zorg, de afvalstoffenheffing, en ga zo maar door. Het is een illusie om te veronderstellen dat dit alles verbetert als we de immigratie een halt toe roepen (ben ik overigens een voorstander van, maar niet om reden van kostenbesparing), dat kost trouwens ook geld (grensbewaking etc) of milieumaatregelen laten voor wat ze zijn. Baudet beweert dat wel, maar als je hem vraagt naar een doorrekening hiervan, geeft hij niet thuis. Kom dan op zijn minst met een gedegen financiele onderbouwing.
Partijen als FvD, 50 Plus, de PVV en de SP verkopen gebakken lucht. En als ze daadwerkelijk gaan uitvoeren wat ze zeggen, plukken u en de armlastigen daar hooguit twee jaar het voordeel van, en dan komt alsnog de ongezouten rekening. Daar weten ze in Griekenland overigens alles van.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 06, 2019 9:45 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

De rekening van decennialang op de pof leven.

Gasbaten die in rook zijn opgegaan, 1 mln "arbeidsongeschikten", >500k bijstanders, lage AOW premie, arbeidstijdverkorting, hordes migranten...

... en nog veel meer babyboom-beleid.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 06, 2019 10:49 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Dan hebben we daarboven ook nog een 400x hoger verbod op stikstof dan in Duitsland. Geenstijl schrijft daarover.

Onze regels zijn ruim 400 keer strenger dan in Duitsland. Daar is meer dan 20 mol per hectare per jaar toegestaan, hier staat de streep al op 0,05 mol/ha/jaar. Het ministerie van I&W geeft al toe: 32% van de neerslag van stikstofoxiden en ammoniak in Nederland komt uit het buitenland.

Als we het buitenland nu eerst eens gingen verbieden, zijn we meteen van een hoop islammers met suikerziekte aanvallen af.
Het hele stikstof verhaal is grote onzin bedacht in de stedelingen in de Randstad. Die mensen staan daar zo ver van de natuur af dat ze gaan raaskallen.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 06, 2019 11:27 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:

Als we het buitenland nu eerst eens gingen verbieden, zijn we meteen van een hoop islammers met suikerziekte aanvallen af.

U start een serieus onderwerp met een klacht over uw hoge energierekening. Ik reageer daar serieus op, maar helaas vervalt u voor de zoveelste keer in ongelooflijk gezwets. Ik haak maar weer af. Het is echt onmogelijk om met u een normale discussie aan te gaan.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 06, 2019 13:11 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Poendert schreef:
Ik kreeg vorige week de energie afrekening. Het bleek dat wij binnen het jaar met de gasrekening van 175 in de maand naar 242 Euro waren geklommen met ongeveer hetzelfde gasgebruik. Een enorme prestatie die wij met de enthousiaste hulp van de Rutte-getrouwen moeiteloos hebben gehaald.
Ik ben, zo uit mijn blote hoofd, tegen de 1200 euro kwijt aan vaste lasten veroorzaakt door het kabinet Rutte en zijn gedogers. Dit kunnen wij nog net betalen. Maar ik ken genoeg gezinnen waarin dit niet het geval is.
Die mensen, vaak van afkomst harde werkers, moeten naar de voedselbank of belanden in de schuldsanering.
Zijn we stapelgek geworden, dat we dit allemaal nemen van een koppel uitvreters?
400 jaar geleden werden enkele elite figuren in Amsterdam op straat door gepeupel vermoordt. Na onderzoek kwam ik erachter dat deze figuren graai-plannen hadden in de richting van een soort pensioenpot voor de weduwen van verzopen zeelieden, die volgens hen uitpuilde. Hopelijk krijgen we hier straks niet hetzelfde.

Onbegrijpelijk.
Ik weet niet hoeveel personen onder jouw dak leven, maar ik woon alleen.
En ik betaal al een aantal jaren zo rond de 35 euro aan energiekosten. Het ene jaar krijg ik wat terug, het andere jaar moet ik wat bijbetalen.
In het laatste geval betaal ik nooit meer dan ongeveer 70 euro.

Die 1200 euro, die je zo uit je blote hoofd kwijt bent, is dat een maandbedrag of een jaarbedrag?

Ik ben oud, dus kouwelijk, althans dat is de image die vrouwen van mijn leeftijd schijnen te hebben. Nou, ik zet mijn verwarming pas aan als het 15 graden onder nul is, anders trek ik gewoon een trui extra aan.
Of ik gooi nog wat extra hout op mijn open haard.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 06, 2019 13:20 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Lampje schreef:
Poendert schreef:

Het gaat natuurlijk niet alleen om de energierekening, maar om het totaalpakket: de korting op de pensioenen, de stijging van de vaste lasten, de steeds stijgende bijdrage in de zorg, de afvalstoffenheffing, en ga zo maar door. Het is een illusie om te veronderstellen dat dit alles verbetert als we de immigratie een halt toe roepen (ben ik overigens een voorstander van, maar niet om reden van kostenbesparing), dat kost trouwens ook geld (grensbewaking etc) of milieumaatregelen laten voor wat ze zijn. Baudet beweert dat wel, maar als je hem vraagt naar een doorrekening hiervan, geeft hij niet thuis. Kom dan op zijn minst met een gedegen financiele onderbouwing.
Partijen als FvD, 50 Plus, de PVV en de SP verkopen gebakken lucht. En als ze daadwerkelijk gaan uitvoeren wat ze zeggen, plukken u en de armlastigen daar hooguit twee jaar het voordeel van, en dan komt alsnog de ongezouten rekening. Daar weten ze in Griekenland overigens alles van.

Inderdaad, mensen “geloven” nog altijd in sprookjes met een goede afloop. Daar vinden populistische politici ook hun aanhang.
Het zou een ongelooflijk pijnlijk experiment worden, maar inderdaad zou je de Wildersen en Baudets regeringsverantwoordelijkheid moeten kunnen geven.
Eens kijken waar Groot-Nederland dan over 4 jaren staat.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 07, 2019 8:38 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Jip schreef:
Poendert schreef:

Onbegrijpelijk.
En ik betaal al een aantal jaren zo rond de 35 euro aan energiekosten. Het ene jaar krijg ik wat terug, het andere jaar moet ik wat bijbetalen.

Die 1200 euro, die je zo uit je blote hoofd kwijt bent, is dat een maandbedrag of een jaarbedrag?

Ik ben oud, dus kouwelijk, althans dat is de image die vrouwen van mijn leeftijd schijnen te hebben. Nou, ik zet mijn verwarming pas aan als het 15 graden onder nul is, anders trek ik gewoon een trui extra aan.

Dat extra hout gaat u ongetwijfeld zelf hakken.
Als ik mijn kennissen mag geloven, dan is ons maandbedrag niet buitensporig.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 07, 2019 8:51 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik was eens in Roemenie. Daar had iedereen op het platteland een prachtige moestuin naast hun huis, eventueel kon men daar de bossen in om het alom groeiende fruit te plukken, wat ook door vooral zigeuners werd gedaan.
In ons dichtbevolkte landje kan met met een krimpend salaris geen kant meer op.
In mijn jeugd kende ik mensen die via het plukken van bosvruchten, paddestoelen, bosbessen, dennenappels voor de zaden, vossebessen, bramen, enz aan de kost kwamen. Die bospluk is overal nu verboden door milieuclubs uit het westen. De oudjes hadden vaak een sprokkelvergunning.

BerichtGeplaatst: Di Okt 08, 2019 11:08 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Als ik jouw bijdrage probeer te plaatsen bij het hier geldende onderwerp, dan begrijp ik dat je terug wilt naar Nederland als derde wereldland?

BerichtGeplaatst: Wo Okt 09, 2019 8:17 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

estudiant schreef:
Als ik jouw bijdrage probeer te plaatsen bij het hier geldende onderwerp, dan begrijp ik dat je terug wilt naar Nederland als derde wereldland?

Ik wil niet terug naar Nederland als derde wereldland. Ik wil een Nederland dat zichzelf weer kan bedruipen met zijn eigen industrie, landbouw of zorgindustrie.
In mijn tijd voer ik achtereenvolgend bij een rederij met rond de 200 schepen. En dat was een der vele rederijen met een vergelijkbaar aantal boten, die allemaal hier werden gebouwd. Een plaatselijke industrie bouwde prefab bruggen over rivieren in verre buitenlanden, ook werden plaatselijk motorblokken gegoten. Ik zat op een Nederlandse zeesleper die behoorde tot een vloot die de werelzeen beheerste. Ver op de Orinoco lagen Nederlandse Baggerschepen. Het hout uit onze bossen, dat nu ligt te rotten, voorzag in het grootste deel van ons gebruikshout, enz, enz.
Nu produceren we hoofdzakelijk formulieren en leiden mensen op om uitkeringen te verstrekken.
Daarnaast. Geld, via het schuiven met papieren kun je niet eten, je kunt er wel arbeid mee kopen in een ver buitenland. Maar iemand moet er echt voor werken.
En daarnaast, praatjes vullen geen gaatjes.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 09, 2019 9:49 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Is toch ook wel oude mannengeklets......vroeger, vroeger, vroeger.
We leven lineair en alles verandert voortdurend - Panta rhei - dus wachten of hopen dat het weer wordt als vroeger is totaal zinloos.
Nederland is niet meer de samenleving van pakweg 50 jaar geleden en over 50 jaar ziet het er weer anders uit.

Bekend gegeven is dat wanneer men ( maar echt niet allemaal) op een bepaalde leeftijd komt, men dit allemaal niet meer goed kan plaatsen. Men geeft overal negatief commentaar op met de conclusie dat het vroeger allemaal veel beter was.

Het Statler en Waldorf verschijnsel, zeg maar.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 09, 2019 11:29 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Het hoeft voor mij niet te worden als vroeger.
Het minste dat we moeten doen is onze eigen kost en spullen weer maken. Onze jongeren moeten weer eelt op hun handen krijgen.
Parasiteren op de arbeid van straatarme mensen en kinderen uit een ver land is uit den boze. We moeten weer net als in onze landbouw, zelf onze spullen met onze eigen handen produceren.
We moeten naar een Trumpiaanse maatschappij van trotse mensen.
Vast gelijmd aan de stenen op de Stadhouderskade is geen werk. Ga maar een cursus koloniale wiskunde van Sylvana Simons volgen in die tijd.
Driekwart van de hoge opleidingen hebben alleen maar trammelant gebracht. Als je 1000 mensen een opleiding geeft voor advocaat moet je voor 1000 mensen werk maken.
Ik heb met verbazing de rekenkunde van Klaver beluisterd. En dat is dan de voorman van een politieke partij.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 09, 2019 13:01 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Ja zoals ik al schreef en illustreerde:

http://www.eeninwaarheid.info/images/DiversenMuppet.jpg

BerichtGeplaatst: Wo Okt 09, 2019 19:20 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Loetje schreef:
Een kleine rekensom...

Het begon allemaal met 9%. Via 12 % ging het naar 17,5%. Toen werd het 19 % en nu worden wij voor 21% aangeslagen op bijna alles wat we kopen.

Ja en? Jouw salaris is ook een veelvoud van wat toen werd verdient.
Moet je ook meenemen in je berekening.
Anders klopt je sommetje toch niet.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 09, 2019 19:24 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Poendert schreef:
Het minste dat we moeten doen is onze eigen kost en spullen weer maken. Onze jongeren moeten weer eelt op hun handen krijgen.
Parasiteren op de arbeid van straatarme mensen en kinderen uit een ver land is uit den boze. We moeten weer net als in onze landbouw, zelf onze spullen met onze eigen handen produceren.
Vast gelijmd aan de stenen op de Stadhouderskade is geen werk. Ga maar een cursus koloniale wiskunde van Sylvana Simons volgen in die tijd.
Driekwart van de hoge opleidingen hebben alleen maar trammelant gebracht. Als je 1000 mensen een opleiding geeft voor advocaat moet je voor 1000 mensen werk maken.
Ik heb met verbazing de rekenkunde van Klaver beluisterd. En dat is dan de voorman van een politieke partij.

Ja, dus jij wil wat de wetenschap heeft bereikt, weer terugdraaien.
Wasmachines de deur uit, moeder de vrouw mag weer haar was schoonboenen op een wasbord. Jij gaat weer het gras maaien met een schaar.
Mevrouw Poendert kruipt weer achter haar naaimachine om voor jou en de kinders kleren in elkaar te zetten.
Jij knipt je kinderen door een bloempot op hun hoofdjes te zetten.
Joh, ga bij de Amish wonen.

Laughing

BerichtGeplaatst: Wo Okt 09, 2019 21:07 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Jip schreef:
Poendert schreef:

Ja, dus jij wil wat de wetenschap heeft bereikt, weer terugdraaien.
Wasmachines de deur uit, moeder de vrouw mag weer haar was schoonboenen op een wasbord. Jij gaat weer het gras maaien met een schaar.
Mevrouw Poendert kruipt weer achter haar naaimachine om voor jou en de kinders kleren in elkaar te zetten.
Jij knipt je kinderen door een bloempot op hun hoofdjes te zetten.
Joh, ga bij de Amish wonen.

Laughing

Het enige nieuwe dat de wetenschap heeft uitgevonden zijn computers.(Hoewel die al tijdens de oorlog waren uitgevogeld) Maar de betrouwbaarste raketten zijn die van de Russen, en die draaien op een stuurinrichting zoals die in een draaiorgel worden gebruikt.
Mijn vrouw naaide al de kleren voor onze kinderen. Ikzelf zorgde voor onze groenten, aardappels en brandhout.
De rest bestaat uit ideen die daarvoor al waren uitgedacht

BerichtGeplaatst: Do Okt 10, 2019 7:24 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Jip schreef:
Loetje schreef:
Een kleine rekensom...

Ja en? Jouw salaris is ook een veelvoud van wat toen werd verdient.
Moet je ook meenemen in je berekening.
Anders klopt je sommetje toch niet.

We hebben het hier niet over inkomstenbelasting. We hebben het hier over BTW. En de prijzen zijn hedentendage een stuk hoger dan vroeger, dus de BTW daarop en daarover is bij ongewijzigd BTW-tarief ook hoger. Hier gaat het over een hoger BTW-tarief. Leer toch eens rekenen!

BerichtGeplaatst: Do Okt 10, 2019 16:59 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Ik vrees overigens dat de belastingdruk verder zal toenemen, dit met het oog op de bestrijding van extreem rechts. De AIVD maakt zich daar al langere tijd zorgen over en er moet duidelijk stevig antwoord komen op dat extreem rechtse tuig met hun agressie en terroristische voorkeuren.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 11, 2019 12:33 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Poendert schreef:
Jip schreef:
Poendert schreef:

Onbegrijpelijk.

Dat extra hout gaat u ongetwijfeld zelf hakken.
Als ik mijn kennissen mag geloven, dan is ons maandbedrag niet buitensporig.

Nee hoor, daar heb ik mijn mannetjes voor.
Je zou dan toch eens je maandbedrag goed moeten laten controleren.
Die metertjes zijn namelijk niet perfect.

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici