Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Koningshuis sjoemelt met erfbelasting. Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Koningshuis sjoemelt met erfbelasting.
BerichtGeplaatst: Do Dec 19, 2019 12:08 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Quote:
Na het overlijden van Juliana in 2004 betaalde de koninklijke familie volgens Zembla een flink deel van de erfbelasting met kunstobjecten. Daarbij maakten de Oranjes gebruik van de speciale 'kwijtscheldingsregeling' van de Belastingdienst, waarmee de stukken in bezit kwamen van het Rijk.

De commissie die de kunst voor de regeling beoordeelde adviseerde het Rijk daarbij wel de voorwerpen van de Oranjes tentoon te stellen in bijvoorbeeld musea. Zembla ontdekte dat zeker twee prominente kunstwerken na de afhandeling van de erfenis 'gewoon' in de koninklijke paleizen zijn gebleven, buiten zicht van het publiek.

https://nos.nl/artikel/2315393-kunst-uit-nalatenschap-juliana-tegen-adviezen-in-niet-in-musea.html

Schande! De Belastingdienst en de Oranjes zijn gewoon criminelen!

BerichtGeplaatst: Do Dec 19, 2019 12:26 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Precies. Zou je je dan niet drukker horen te maken om al die kappersblaadjeslezers ipv de religie, Tedje?
Want dit soort volk houdt die parasieten in leven.

BerichtGeplaatst: Do Dec 19, 2019 12:42 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ons koningshuis wordt in stand gehouden door de elite en het grootkapitaal.
Kappersblaadjeslezers houden het niet in stand, zij zijn het voetvolk dat met vals sentiment voor het koningshuis te paaien is.

Laatst aangepast door Tedje van Es op Vr Dec 20, 2019 11:18, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Do Dec 19, 2019 12:46 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Ga jij eens tegen zo'n kapperblaadjeslezeres vertellen dat Maxima een doodordinaire golddigger is.
Wedden dat zo'n kapperblaadjeslezeres jou knockout ramt met haar handtasje?

BerichtGeplaatst: Do Dec 19, 2019 12:47 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ja, dat zeg ik toch? Maar de elite en het grote geld houden het koningshuis in stand, niet die domme tutholas bij de kapper, zij houden enkel die blaadjes in stand.

BerichtGeplaatst: Do Dec 19, 2019 20:28 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik ben het volledig met u eens, meneer Van Es.

BerichtGeplaatst: Do Dec 19, 2019 22:15 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

De Oranjes hebben wat mij betreft op 13 mei 1940 de facto hun recht op de troon verloren. Daarnaast is dat instituut van erfopvolging totaal niet meer van deze tijd.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 20, 2019 11:22 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Helemaal mee eens.
Toen ik op de middelbare school zat werd ik uit de geschiedenisles gezet omdat ik zei dat men de Oranjes in 1945 niet meer het land in had moeten laten. Dat dit nu zou gebeuren is ondenkbaar.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 20, 2019 14:00 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Wat is nu ondenkbaar? Dat jij nu uit de klas verwijderd wordt of dat Oranje Nederland na hun laffe vlucht na een oorlog weer met hun kont op de tronen gaan zitten?

BerichtGeplaatst: Vr Dec 20, 2019 14:06 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ik bedoel dat je dat tegenwoordig gerust hardop mag zeggen zonder dat je de klas uit wordt gestuurd. Er is op dat punt gelukkig een hoop veranderd.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 22, 2019 3:27 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

estudiant schreef:
De Oranjes hebben wat mij betreft op 13 mei 1940 de facto hun recht op de troon verloren. Daarnaast is dat instituut van erfopvolging totaal niet meer van deze tijd.

Helemaal mee eens. Lees: Om erger te voorkomen van Nanda van der Zee

https://www.bol.com/nl/f/om-erger-te-voorkomen/39486094/

BerichtGeplaatst: Ma Dec 23, 2019 10:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Quote:
Na het overlijden van Juliana in 2004 betaalde de koninklijke familie volgens Zembla een flink deel van de erfbelasting met kunstobjecten. Daarbij maakten de Oranjes gebruik van de speciale 'kwijtscheldingsregeling' van de Belastingdienst, waarmee de stukken in bezit kwamen van het Rijk.

De commissie die de kunst voor de regeling beoordeelde adviseerde het Rijk daarbij wel de voorwerpen van de Oranjes tentoon te stellen in bijvoorbeeld musea. Zembla ontdekte dat zeker twee prominente kunstwerken na de afhandeling van de erfenis 'gewoon' in de koninklijke paleizen zijn gebleven, buiten zicht van het publiek.

https://nos.nl/artikel/2315393-kunst-uit-nalatenschap-juliana-tegen-adviezen-in-niet-in-musea.html

Schande! De Belastingdienst en de Oranjes zijn gewoon criminelen!

Is er ook nieuws?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Dec 23, 2019 11:40 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Het was ook geen nieuws, Cliox, het was het zoveelste bewijs dat ze niet deugen.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 25, 2019 16:53 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

https://nos.nl/artikel/2316198-koning-streven-naar-geluk-mag-geen-obsessie-worden.html

Heb ik op deze eerste Kerstdag toch nog een moment gevonden om van te kotsen.
Deze criminele belastingontduikende familie met hun LBO-voorleeskoningen hoeft mij echt niet te vertellen hoe het moet.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 25, 2019 19:01 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Ondanks dat ik tegen de Oranjedynastie ben, vond ik de toespraak wel juist getroffen. We moeten inderdaad af van dat obsessief zoeken naar geluk, want het maakt alleen maar ongelukkig.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 25, 2019 20:58 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tja, het is hetzelfde als mensen die volkomen naar waarheid zeggen dat geld niet gelukkig maakt. Het probleem is alleen dat dit altijd wordt gezegd door mensen die zelf aan de goede kant van de streep zitten.

BerichtGeplaatst: Do Dec 26, 2019 11:07 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Die Hollandse koning gelooft/begrijpt helemaal niet wat hij zegt/voorleest. Dat zie je aan zijn lichaamstaal waarbij hij met z'n handen de maat slaat op iedere lettergreep die hij uitspreekt. Laat daar maar eens een deskundige op los en die zal beamen wat ik hier zeg.
Maar ja, geen deskundige durft dat over de koning te zeggen. Net zo min zal een deskundige durft te zeggen dat de toespraak een voorgekauwd riedeltje van gebakken lucht is.

Afgezien daarvan hoeft iemand, die zelf niet naar geld hoeft te kijken en in een familie vertoeft die collectief de zaken tilt, mij niet te vertellen hoe ik moet leven om een beter mens te zijn.

Laatst aangepast door Tedje van Es op Vr Dec 27, 2019 18:08, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Do Dec 26, 2019 12:09 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Lampje schreef:
Tja, het is hetzelfde als mensen die volkomen naar waarheid zeggen dat geld niet gelukkig maakt. Het probleem is alleen dat dit altijd wordt gezegd door mensen die zelf aan de goede kant van de streep zitten.

Juist ook zij kunnen 't weten.
Immers zij zouden 't normaal gesproken echt heel goed moeten hebben; maar om de een of andere reden lopen juist zij vaak tegen de zwaarste beproevingen aan.
En volgens nieuwe filosofische inzichten is dat ook te verklaren.
Die materiële rijkdom is namelijk in veruit de meeste gevallen verworven met economische activiteiten die allerlei natuur-onvriendelijke aspecten hebben. Neem bijvoorbeeld de olie-business; wie daar veel aandelen in heeft heeft ook veel medeschuld aan de milieuvervuiling en zelfs de verkeersongelukken die (mede) door hun activiteiten veroorzaakt worden.
Dat neemt de natuur hen niet in dank af; hij presenteert hen daar (volgens de bedoelde filosofie) 'n rekening voor die qua gepeperdheid hoger uitvalt naarmate het aandeel in bedoelde activiteiten groter is.

Nou kunnen de leden van deze maatschappelijke klasse zichzelf wel troosten met de gedachte dat tegenslagen nou eenmaal bij het leven horen, maar daar gaan de aanhangers van de bedoelde filosofie niet in mee.
Volgens hen zijn alle tegenvallers terug te voeren op een of andere vorm van natuuronvriendelijk gedrag en doen ze zich niet voor bij een perfecte natuur- oftewel levenvriendelijkheid om de doodeenvoudige reden dat men een dergelijke afstraffing dan niet verdient.

Dus wat heet hier de goede kant van de streep? Wie weinig bezit heeft zich vaak ook weinig schuldig gemaakt aan onder andere milieuverderf. Zo bezien kan 't dan ook goed zijn dat bijvoorbeeld 'n landloper (ook wel flierefluiter genoemd) meer levensvreugde ervaart dan pakweg 'n grootindustrieel.
-
BerichtGeplaatst: Do Dec 26, 2019 14:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

estudiant schreef:
Ondanks dat ik tegen de Oranjedynastie ben, vond ik de toespraak wel juist getroffen. We moeten inderdaad af van dat obsessief zoeken naar geluk, want het maakt alleen maar ongelukkig.

Niets meer dan gelegenheidsretoriek en aaneenschakeling van lege hulzen. De kersttoespraak bewijst hoever de oranje-elite van de maatschappij afstaan. De treurige en saaie setting waarin de toespraak plaatsvindt heeft niets warms, heeft niets met kerst, het is koud, kil en afstandelijk.
BerichtGeplaatst: Do Dec 26, 2019 14:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Het was ook geen nieuws, Cliox, het was het zoveelste bewijs dat ze niet deugen.

Tsja, en nu?
BerichtGeplaatst: Do Dec 26, 2019 22:52 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Afzetten natuurlijk Laughing

Ik stel voor dat we een president benoemen voor 4 jaren, iemand die boven de partijen kan staan en geen wedstrijd in populariteit hoeft te spelen.
Ik denk dan aan:
Piet Hein Donner, of
Johan Remkes, of
Job Cohen, of
Ahmed Aboutaleb,of
Bram van Ojik, of
Neelie Kroes .

BerichtGeplaatst: Vr Dec 27, 2019 0:44 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Benoemen nog wel.

Dan zou 't toch democratischer zijn om 'n verkiezing te houden.

De kandidaten zouden dan zeker 'n populariteitsstrijd moeten strijden, maar hoe zou anders beslist moeten worden wie er daadwerkelijk geacht kan worden boven partijen te staan en dus als volkomen objectief beschouwd te kunnen worden?

Daar zouden links en rechts 't nooit over eens gaan worden.
-
BerichtGeplaatst: Vr Dec 27, 2019 8:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:

Geld is een pijnstiller, geen medicijn Smile

BerichtGeplaatst: Vr Dec 27, 2019 9:32 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

estudiant schreef:
Afzetten natuurlijk Laughing

Ik stel voor dat we een president benoemen voor 4 jaren, iemand die boven de partijen kan staan en geen wedstrijd in populariteit hoeft te spelen.
Ik denk dan aan:
Piet Hein Donner, of
Johan Remkes, of
Job Cohen, of
Ahmed Aboutaleb,of
Bram van Ojik, of
Neelie Kroes .

Benoemen? Oh ja wacht, dat hoeft niet democratisch. Ik was het bijna vergeten dat links daar weinig mee heeft.
BerichtGeplaatst: Za Dec 28, 2019 14:49 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Even een uitstapje naar de overkant van de sloot. Daar hebben ze ook een koningshuis.

https://www.telegraaf.nl/entertainment/1938793431/harry-en-meghan-geweigerd-bij-canadees-restaurant

Heerlijk! Geen zin in allemaal die poeha. Eet maar lekker thuis.

Weerwoord forum index » Actualiteiten