Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Greta Thunberg speelbal van links fascisme Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Dec 08, 2019 17:24 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Greta Thunberg kwam na een treinreis van tien uur vanuit Lissabon in Madrid aan.

https://nos.nl/artikel/2313860-ongeduld-op-klimaattop-over-technische-regels-begin-met-die-treinen.html

Hoera! Het klimaatmongooltje is eindelijk gearriveerd! Kijk eens wat voor een blik in de ogen dit zonnetje in huis heeft!

BerichtGeplaatst: Zo Dec 08, 2019 20:57 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

De haat jegens dat meisje spat er vanaf in uw bijdrage. En dat voor een volwassen vent.
Schaam u.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 09, 2019 5:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Waarom loopt ze eigenlijk met een houten plaat?

BerichtGeplaatst: Ma Dec 09, 2019 8:38 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
De haat jegens dat meisje spat er vanaf in uw bijdrage. En dat voor een volwassen vent.
Schaam u.

U bent alweer op de man. En u bent ook nog niet eens origineel.

Ik zal het nog één keertje uitleggen: publieke en politieke figuren staan hier ter discussie. Al naar gelang de sympathie (of antipathie) die een deelnemer aan dit forum voor bepaalde publieke of politieke figuren heeft mag hij/zij daar een label aanhangen,
Ik schaam mij dus helemaal niet voor het etiket dat ik op dit psychisch gestoorde kind plak. De oorzaak hiervoor ligt mede in het gegeven dat een deel van de wereld als een dolle tekeer gaat, haar ten onrechte op het schild heft en haar een te grote rol in het debat toebedeelt.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 09, 2019 12:07 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Cliff schreef:

Iets met een plaat voor de kop hebben?

BerichtGeplaatst: Ma Dec 09, 2019 12:08 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:

Ze surft straks naar huis.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 09, 2019 19:27 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:
Lampje schreef:
Schaam u.

Nee, meneer van Es. Ik speel niet op de man, maar U speelt op de vrouw, op dit meisje dus. En wie kaatst kan de bal terug verwachten.
En kaatsen doet u als de beste met uw opmerkingen als psychisch gestoord klimaatmongooltje.
Ja, u moest u schamen. En nee, ik ben niet origineel.

BerichtGeplaatst: Di Dec 10, 2019 15:45 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Lampje, Greta is inderdaad gestoord maar de mensen achter haar die dit doen, zijn gevaarlijk.
Haar ouders zijn gestoord en ze misbruiken hun dochtertje voor idiote waan ideeën.
Het is ook gestoord dat een kind die nog op school zit, naar de VN gaat in een miljoen kostende zeilboot.
En dan naar Lissabon zeilt (gek dat we niets zien van die 3 weken zeiltocht, noch een foto van die boot)
In een treinreis van 10 uur (waar rijden treinen op? Diesel) in Madrid aankomt en op een plateau wordt gehesen.
Het niveau van de sprekers aldaar is niet veel hoger dan Greta maar niemand mag Greta bekritiseren want.....het is een meisje met Asperge syndroom. Zit ze straks in Zweden in de regering? Zweden, een land waar verkrachtingen bijna net zo hoog is als in Zuid Afrika!

Niet alleen Nederland is knettergek maar de hele westerse wereld is gek geworden.
En ondertussen openen de Chinezen koolmijnen en ze kappen de bossen in Afrika en in Zuid Amerika om.
Ze zitten achter het stropen van neushoorns en olifanten en geven leningen aan Afrika.
Die kunnen dat niet terug betalen dus......pakken de Chinezen o.a. de vliegvelden, winst gaat naar China.
Ze brengen zelfs hun Chinese arbeiders mee want de Afrikanen kunnen niet zo hard werken.

Kijk naar deze documentaire over de Congo, Empire of Dust.
Het is 1 uur en 17 minuten lang maar interessant om te zien hoe ze te werk gaan.
En ze zijn echt geen Novib of SNV of CARE of Unicef. Maar ze krijgen geen kritiek, van niemand......
Maar wij zijn bezorgd over 0,04% CO2 en over Stikstof Nitrogen, die voor 78% in onze atmosfeer zit.
En plotseling weer een "wetenschappelijk" onderzoek dat de zuurstof O2 in de oceanen verdwijnt????

https://www.youtube.com/watch?v=1a-QpyF7rNc

BerichtGeplaatst: Di Dec 10, 2019 17:09 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Als u de hele draad had doorgelezen had u allang kunnen constateren dat ik niets met dit kind heb, noch met haar ideeen of die van haar ouders. Maar dat is iets anders dan de stuitende beledigingen niet eens op inhoud maar bijvoorbeeld over haar uiterlijk, door een stel volwassen kerels hier.
En daar ging het mij om, niet om dat meisje zelf.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 11, 2019 3:12 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Greta Thunberg toont aan dat poltiek vooral op emotie drijft.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Wo Dec 11, 2019 9:15 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
Tedje van Es schreef:
Lampje schreef:
Schaam u.

Nee, meneer van Es. Ik speel niet op de man, maar U speelt op de vrouw, op dit meisje dus. En wie kaatst kan de bal terug verwachten.
En kaatsen doet u als de beste met uw opmerkingen als psychisch gestoord klimaatmongooltje.
Ja, u moest u schamen. En nee, ik ben niet origineel.

En nog steeds begrijpt u het niet. Je mag hier ongezouten je mening geven over maatschappelijke zaken, politici, publieke figuren, enzovoorts.
Ik doe niet anders. In dit geval kaats ik het gebral van het publieke figuur, Greta Thunberg, naar haar terug.

Het is echter niet de bedoeling dat een forummer op een andere forummer gaat spelen omdat hem de mening van die andere forummer niet bevalt. En dat is wat u doet. U mag de mening van die andere forummer aanvallen, maar daarbij niet op de man/vrouw spelen.
Ik heb dit nou al tig keer uitgelegd, maar kennelijk komt het niet bij u aan.

Lampje schreef:
Als u de hele draad had doorgelezen had u allang kunnen constateren dat ik niets met dit kind heb, noch met haar ideeen of die van haar ouders. Maar dat is iets anders dan de stuitende beledigingen niet eens op inhoud maar bijvoorbeeld over haar uiterlijk, door een stel volwassen kerels hier.
En daar ging het mij om, niet om dat meisje zelf.

Reacties als die van mij krijg je als een hysterische meute een geestelijk gestoord kind op het schild gaat heffen. En ik ben niet de enige die dat doet, de helft van de wereld denkt daar zo over.

Willem schreef:
Greta Thunberg toont aan dat poltiek vooral op emotie drijft.

Ja natuurlijk! Maar daar gaat het mij niet om. Waar het mij om gaat is dat de politiek dat kind uitbuit. Als zich iemand moet schamen dan is de politiek dat die een geestelijk gestoord kind naar voren schuift om zo politiek te bedrijven.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 11, 2019 15:43 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ik zat erop te wachten!

https://nos.nl/artikel/2314275-time-verkiest-greta-thunberg-tot-persoon-van-het-jaar.html

BerichtGeplaatst: Wo Dec 11, 2019 20:45 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik had liever Frans Timmermans gezien als persoon van het jaar.

BerichtGeplaatst: Do Dec 12, 2019 1:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Zegt allemaal niet zoveel. Adolf Hitler was ook man of the year in Time Magazine 1938. Stalin in 1939 en 1942.

https://nl.wikipedia.org/wiki/TIME_Person_of_the_Year

BerichtGeplaatst: Do Dec 12, 2019 12:16 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

En wat dacht je van sommige winnaars van de Nobelprijs voor Vrede? Winnie Mandela, Yasser Arafat, Al Gore, Barack Obama, EU...

BerichtGeplaatst: Do Dec 12, 2019 12:42 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Lampje schreef:
Ik had liever Frans Timmermans gezien als persoon van het jaar.

Denk ik aan Frans Timmermans, dan denk ik aan "Niet ophemelen!"

Want

Quote:
Frans Timmermans stoot net zoveel CO2 uit als een Chinese stad

Door Leon de Winter op dinsdag 10 december 2019

In Madrid komen 29.000 mensen uit de hele wereld bijeen voor een klimaatconferentie van de VN. Alleen al Congo heeft meer dan 400 mensen gestuurd en die zijn niet komen fietsen. Waarom 400 Congolezen? De dagvergoedingen van de VN zijn zo hoog dat je, ook al neem je het er goed van in de restaurants en bars van Madrid, er lekker wat aan overhoudt, dus dan neem je gezellig je vrienden mee.

Ondertussen staat er op de opiniepagina van de website van RTL Z een intrigerend gesprek met energie-hoogleraar David Smeulders. Journalist Roderick Veelo (die alle lof verdient voor zijn werk voor deze site) ondervraagt Smeulders over het energieakkoord, en Smeulders, een prominent GroenLinks-lid, doet daarover schokkende uitspraken.

„Het klimaatakkoord is achterhaald, de berekeningen kloppen niet”, merkt hij op tegen Veelo.

Smeulders stelt dat het afsluiten van Nederlandse huizen van aardgas geen enkel effect zal hebben. In plaats van in de huisketel gas te verbranden zal er meer gas worden verstookt in de elektriciteitscentrales, want ergens zullen grote hoeveelheden elektriciteit moeten worden opgewekt om in de behoefte te voorzien; dat kan onmogelijk alleen door windmolens en zonnepanelen worden opgewekt. We zullen gascentrales moeten bijbouwen om de onvoorspelbare wind- en zonne-energieopwekking te stabiliseren, legt hij uit. Ja, u leest dat goed: er moeten gascentrales bijgebouwd worden.

Het is net als bij die mooie Tesla’s die u overal ziet rondrijden zonder uitlaatpijp. Die uitlaatpijpen bestaan wel: dat zijn die hoge torens bij de elektriciteitscentrales.

De klimaatakkoorden zijn dus een oefening in het verplaatsen van het uitstoten van CO₂, van de eigen schoorsteen naar die van de centrale.

Biomassa
Daarnaast zijn we biomassa aan het opstoken – dat is houtpulp. Dit gebeurt op basis van de gedachte dat het verbranden van hout kan worden gecompenseerd door het aanplanten van nieuwe boompjes; die zijn over dertig jaar groot genoeg om de CO₂ van hun voorgangers, die we dus verstookt hebben, weer op te nemen. Dat is een verplaatsing in tijd – net zo stompzinnig. U weet dat ik de publicaties volg van ’klimaatdissidenten’, geleerde mannen en vrouwen die de opwarming van de aarde (waarover geen debat gevoerd hoeft te worden want die is een feit) niet enkel en alleen aan menselijke activiteiten wijten maar ook aan natuurlijke factoren waarover de mens geen controle heeft. Volgens deze geleerden zijn veel meer factoren, zoals onregelmatigheden in de baan van de aarde rond de zon, kosmische straling, vulkanisme op de oceaanbodem, tektonische plaatbewegingen, en nog heel veel andere zaken, nog steeds niet allemaal in kaart gebracht, en daardoor twijfelen ze aan de uitzonderlijke rol van door mensen veroorzaakte CO₂.

De dissidenten hadden het alarmistische verhaal van de klimaattafels, en de gedroomde gevolgen daarvan voor aanhangers van de almachtige staat (en voor de gretige vingers van de ondernemingen die de molens en zonneparken aanleggen), kunnen verstoren.

"Deze eeuw geen globale reductie CO₂"

Maar, voor de ’sake of argument’, laten we ervan uitgaan dat het klimaat door ons, mensen, opwarmt vanwege onze uitstoot van CO₂. Hoe ga je daarmee om als je weet dat Azië niet meedoet aan het reduceren van CO₂ aangezien de Aziatische volken een andere prioriteit hebben, namelijk het elimineren van armoede? De goedkope elektriciteit die daarvoor nodig is, krijg je met het verstoken van kolen.

Wat Europa ook doet, er komt deze eeuw geen globale reductie van CO₂-uitstoot. Alles wat we doen, is een ritueel.

Wat geen ritueel is, is de totale controle over ons leven die overheden opeisen; tot in de kleinste details gaan ze ons reguleren om de CO₂-duivel uit te bannen.

Groene energie
David Smeulders legt uit dat momenteel vijftien procent van onze elektriciteit wordt opgewekt met ’groene’ energie, waarin dus die biomassa is verwerkt. Er is elf miljard euro subsidie beschikbaar voor biomassa, dus we gaan de komende jaren onverstoorbaar door met het uitstoten van CO₂ uit biomassa, wat veel vervuilender is dan het verstoken van gas bij u of mij thuis of bij de centrales. Die subsidie is een perverse prikkel.

De meest onthutsende opmerking van Smeulders luidt: we zijn in staat de kolencentrales die we in Nederland hebben CO₂-neutraal te maken want we kunnen de CO₂ ’afvangen’ en onder de grond opslaan. Ofwel: de klimaatakkoorden zijn onzin.

Ook adviseert Smeulders de kerncentrales open te houden en de huishoudens netjes aan het gas te houden – een moedige man, deze GroenLinkser. Hij vertelt dat hij een paar keer bij de klimaattafels mocht luisteren, maar hij was geen volwaardig lid. Te kritisch, kennelijk.

Inmiddels heeft Frans Timmermans, de klimaatpaus van de EU wiens persoonlijke levensstijl net zo veel CO₂ uitstoot als een Chinese stad, de eerste omtrekken van een Europees noodklimaatplan op tafel gelegd. Kosten minimaal 1000 miljard. Temperatuureffect op het toekomstige klimaat op aarde? Eerst een nul, dan een komma, en dan nog iets.

Hoe gaan onze kleinkinderen terugkijken op onze klimaathysterie? Zoals wij terugkijken op het heilige Middeleeuwse geloof in de duivel?

BerichtGeplaatst: Do Dec 12, 2019 12:58 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Dit moet toch even tegenvallen voor de indoctrinerende NPO en voor Frans Timmermans Very Happy

Quote:
http://Stand.nl: 'De Green Deal verdient alle steun' Stem en luister live van 9.30 tot 11.30 uur naar
@SpraakmakersOp1

https://twitter.com/NPORadio1/status/1205031576993701890

175 stemmen · Eindresultaten
Eens 23%
Oneens 77%

En dit:

De Green Deal verdient alle steun

De Europese economie moet groener en dat gaat iedereen voelen. Dat is kern van de Green Deal die Eurocommissaris Frans Timmermans gisteren presenteerde.

De plannen zijn ambitieus: een CO2-vrije EU in 2050, met daarbij al een halvering van de uitstoot in 2030, en honderden miljarden investeringen voor concrete plannen en een eerlijk klimaatbeleid. Timmermans vindt dat het tijd is voor actie, niets doen is volgens hem geen optie.

De eerste reacties op de plannen zijn gematigd positief. Maar er is ook kritiek. Zo voelen sommige EU-lidstaten niets voor verplichte maatregelen waar Timmermans op hint. Anderen vinden dat er juist meer moet gebeuren om de doelen van het Klimaatakkoord van Parijs te halen.

Is de Green Deal ambitieus genoeg? Of wil Timmermans te veel?

Telefonisch reageren kan tot 10.00 uur! Wil je verder praten over deze stelling? Meld je dan hier aan voor onze community en deel je kennis en ervaringen met ons!

https://www.nporadio1.nl/standpunt/2019-12-12

1003 stemmen
47% eens
53% oneens

BerichtGeplaatst: Do Dec 12, 2019 18:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

HAHAHA als dit waar is...

Daarom ook: hou die kinderen nou weg van dit onderwerp. Ze overzien het onvoldoende. Het is gemakkelijk om met de wolven mee te huilen, maar ze zijn zelf echt niet bereid om er iets (of veel) voor te laten.

BerichtGeplaatst: Do Dec 12, 2019 21:45 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Inderdaad Cliff, de gevaarlijkste mensen zijn vaak fanatieke teenagers die geloven in hun gelijk en niets willen horen over hun ongelijk.
Ze klinken als repeterende zombies, robotten en niet voor rede vatbaar.
Ik ben nog steeds benieuwd naar de zeilboot waar ze 3 weken op gezeten heeft.
Daar moet een dieselmotor zitten want je kunt nooit met zeilen een haven binnen komen.
Of zeilen naar beneden en dan peddelen. Het is toch raar dat ze buiten schot was en opeens opduikt in Lissabon.
Zoals ik al zei, treinen lopen op diesel. Dan is een uurtje vliegen van Lissabon - Madrid milieu vriendelijker dan 10 uur treinreis.....

Laatst aangepast door Elisabeth op Za Dec 14, 2019 1:09, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Do Dec 12, 2019 21:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Nee, die zeilboot was op zonne energie en was van een prins van Monaco. Maar ja, de rest van de wereld heeft geen prins die een zeilboot uitleent...

en verder:

Die ouders zijn echt schandelijk bezig door hun kind hiervoor in te zetten.

BerichtGeplaatst: Do Dec 12, 2019 23:31 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Wat een ophef weer. Greta is niet de schuld van de beroering rondom haar persoon. Dat ze zich gezag toeëigent, waar ze gezien haar leeftijd en levenservaring geen aanspraak op zou moeten kunnen maken (een normale tiener die de taal bezigt van Greta zou beschouwd worden als "over het paard getild" en tot zwijgen gemaand worden) is vooral het gevolg van 1. de ouders, 2. de media, 3. de politici die omwille van stemmenwinst doen alsof Greta heel belangrijk is en opzienbarende dingen zegt.

Ze is deel van een circus, waar zij zolang het duurt, "prima ballerina" mag spelen. Nu maar hopen dat ze er geen hopeloos arrogant karakter en onuitstaanbaar egocentrisme door ontwikkelt.

Meer dan haat, afgunst, wrokkigheid lijkt mij meewarigheid op zijn plaats.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Vr Dec 13, 2019 9:35 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Verstandige taal, meneer Willem. Ik ben het roerend met u eens.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 13, 2019 9:45 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Elisabeth schreef:

Ik ben nog steeds benieuwd naar de zeilboot waar ze 3 weken op gezeten heeft.
Daar moet een dieselmotor zitten want je kunt nooit met zeilen een haven binnen komen.
Of zeilen naar beneden en dan peddelen. Het is toch raar dat ze buiten schot was en opeens opduikt in Lissabon.
Zoals ik al zei, treinen lopen op diesel. Dan is een uurtje vliegen van Lissabon - Madrid milieu vriendelijker dan 10 treinreis.....

Reacties als deze zijn zóóóó vreselijk voorspelbaar en kinderachtig.
Dit land wordt bevolkt door mensen die voortdurend opletten of ze niet iemand die zijn kop boven het maaiveld uitsteekt kunnen betrappen op vermeend inconsequent handelen: een Groenlinkser die in een auto rijdt, een PvdA'er die goed verdient, en nu weer deze verdachtmaking of dat kind wel echt gezeild heeft en dat ze per dieseltrein gereden zou hebben (volgens mij rijden treinen allang niet meer op diesel maar dat terzijde).
Kinderachtige kift. Anders kan ik dit niet noemen.
Trouwens: al zou zij per dieseltrein gereden hebben, diesel is toch helemaal niet slecht volgens Elisabeth ? Want elders zei mevrouw dit:
Quote:
en diesel is schoner want er zitten minder chemicaliën in.

Laatst aangepast door Lampje op Vr Dec 13, 2019 12:16, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Vr Dec 13, 2019 10:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
Dit land wordt bevolkt door mensen die voortdurend opletten of ze niet iemand die zijn kop boven het maaiveld uitsteekt kunnen betrappen op vermeend inconsequent handelen

Goh, doet me denken aan een Weerwoorder die dat ook steeds probeert bij andere Weerwoorders.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 13, 2019 12:00 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Geen inhoudelijke reactie zie ik ?

Weerwoord forum index » Actualiteiten