Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Brexit/Nexit voorbode van nieuwe "Gouden Eeuw" Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Okt 25, 2019 8:42 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

De pest voor Nederland is dat het goed zou draaien via de productie van formulieren. We verdienen niet echt geld meer met producten maar duiken met zijn allen achter een bureau
Via beleggen verdien je in het echt geen stuiver. Je schuift alleen met de arbeid van anderen over dat bureau.We hebben nog maar 1 product dat echt nog wat opbrengt, dat is de landbouw die nu door de deugende mens ook om zeep wordt geholpen.
De scheepsbouw is hier pleite, We maken geen vliegtuigen meer, die maakindustrie is verplaatst door de EU. Het laatste Dafje kwam jaren geleden van de band. Onze Hollandse nieuwe wordt door Denen uit de Noordzee gevist, en die hebben ook onze scheepvaart, scheepsbouw zit in Roemenie, zelfs de veerdiensten zijn overgenomen. De textiel ging naar Bangladesh en de schoenindustrie kwam in Italië terecht.
Het enige dat we nog zelfstandig produceren met onze eigen keurig verzorgde handjes zijn praatjes, uitkeringen en Asielcentrums.
Ik heb niks met voetballen of andere sporten, maar een land dat zelfs zijn eigen voetballers niet meer produceert staat er slecht voor.

BerichtGeplaatst: Za Okt 26, 2019 8:53 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Lampje schreef:
Lampje schreef:
Poendert schreef:
Links heeft een gewoonte gecreëerd om net zolang een referendum(en dergelijke) te houden tot hun wil komt bovendrijven.

Kunt u een voorbeeld geven waar het gebeurd is dat links net zo lang een referendum organiseerde totdat hun wil boven kwam drijven ?

Meneer Poendert, krijg ik nog antwoord ?

Hallo, meneer Poendert......u kunt wel weer nieuw gewauwel gaan neerplempen, maar geef nou even antwoord op mijn vraag. Voor uw gemak herhaal ik hem even.
U beweert dit, ik citeer : "Links heeft een gewoonte gecreëerd om net zolang een referendum(en dergelijke) te houden tot hun wil komt bovendrijven."
Mijn vraag is heel eenvoudig: kunt u hier een voorbeeld van geven ?

BerichtGeplaatst: Do Okt 31, 2019 10:31 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Loetje schreef:
Het is wel zo dat juist omdat we onafhankelijk en soeverein waren we ook zelf konden beschikken over ons eigen buitenlandbeleid en ons eigen buitenlandse handelsbeleid zonder dictaten van een centraal gezag elders ver weg en wij geen melkmaatschappij.
Jip schreef:

Dus slavenhandel en roofbouw op andermans grondgebied.

Daar heb je Jip weer met haar ons eeuwig erfzonde aan te willen praten over de slavenhandel. En wie niet beter weet zou denken dat alleen wij in het Westen daar de erfzonde van dragen. Verdiep je eens wat meer in de materie en merk dan op naar wie het gepaster toe zou zijn om daar de wijzende vinger naar te richten. Dan zijn zij wel de laatsten om naar ons de wijzende vinger te mogen richten.

Maar buiten dat, heb je ook nog iets te vertellen over de strekking van mijn antwoord (op de openingspost van Poendert)? Want daar heeft jouw gejank over de slavenhandel niets mee te maken. Ik had het over onafhankelijkheid en soevereiniteit bijvoorbeeld en de voordelen die dat bood. En dan was Nederland ook nog innovatief. Je weet dat wetenschap en technologie toen ook een bloei doormaakte?

BerichtGeplaatst: Do Okt 31, 2019 10:36 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

En daar heb je Loetje weer met zijn eeuwige kramp over vermeend aanpraten van schuldgevoelens.
"Ja maar, hunnie doen het ook!!!"

Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Do Okt 31, 2019 13:01 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:
Lampje schreef:
Lampje schreef:
Poendert schreef:
Links heeft een gewoonte gecreëerd om net zolang een referendum(en dergelijke) te houden tot hun wil komt bovendrijven.

Kunt u een voorbeeld geven waar het gebeurd is dat links net zo lang een referendum organiseerde totdat hun wil boven kwam drijven ?

Meneer Poendert, krijg ik nog antwoord ?

Hallo, meneer Poendert......u kunt wel weer nieuw gewauwel gaan neerplempen, maar geef nou even antwoord op mijn vraag. Voor uw gemak herhaal ik hem even.
U beweert dit, ik citeer : "Links heeft een gewoonte gecreëerd om net zolang een referendum(en dergelijke) te houden tot hun wil komt bovendrijven."
Mijn vraag is heel eenvoudig: kunt u hier een voorbeeld van geven ?

Als voorbeeld zou ik als ik u was, de huidige trammelant met Engeland nemen.
Daar heeft het klootjesvolk in meerderheid voor de Brexit gestemd, een beslissing die met hand en tand door linksdraaienden, daar en bij de EU, wordt tegengewerkt.
Ik meen dat Labour voor de Engelse PVDA staat.
Waarom vraagt u altijd naar de bekende weg.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 26, 2020 12:45 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Jip schreef:

JOUW VOOROUDERS hebben mensen uitgebuit.

Toe maar! Wat een buitengewoon knappe prestatie van jou dat jij meer weet over mijn eigen genealogie dan wat ik zelf had kunnen vermoeden. Heb je toevallig in dit archief zitten te spitten en op weten te sporen dat mijn voorouders zeevarend waren, dus dat ik maritiem bloed heb? Dat er bloed vol erfzonde door mijn aderen heen stroomt? Very Happy Very Happy Very Happy

http://dietrich.soundtoll.nl/public/

https://mailchi.mp/tresoar/persbericht-parseberjocht-giufu8a25m

BerichtGeplaatst: Zo Jan 26, 2020 13:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik geloof niet in erfzonde Very Happy

BerichtGeplaatst: Zo Jan 26, 2020 14:13 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Kan je wel willen en ik geef je ook groot gelijk, want ik deel deze visie. Niettemin moet je eens eventjes gaan rekenen of narekenen en helaas merk je dan dat je wel degelijk (in de vorm van belastingen) gedwongen aflaat voor je vermeende erfzondes moet doen. In vermeende schuldgevoelens aanpraten zit gouden handel.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 29, 2020 13:57 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Jip schreef:

Zeg Jip, waren diegenen rood omcirkels mijn voorouders? Hûh? Ik leer weer eens wat bij. Very Happy

BerichtGeplaatst: Wo Jan 29, 2020 14:06 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Berst wel een interessante vraag:

Waarom wordt de 1000-jarige geschiedenis van de Arabisch-islamitische slavenhandel verzwegen?

Waar je ook nooit wat van hoort, ziet of leest: Turken en slavernij

De vergeten geschiedenis van de Afro-Turken

Hoe zit dat nou met het slavernijverleden van Turkije?

Het vergeten migratieverhaal van de Afro-Turken bracht fotograaf Ahmet Polat en programmamaker Khadija Massaoudi bij elkaar. Samen schijnen zij licht op het onbekende verhaal van mensen wiens voorouders ooit tot slaaf zijn gemaakt.

Lees verder

BerichtGeplaatst: Wo Jan 29, 2020 15:57 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Jip schreef:
Loetje schreef:
Zeg Jip, waren diegenen rood omcirkels mijn voorouders? Hûh? Ik leer weer eens wat bij. Very Happy

Het waren ook niet mijn voorouders. Sterker, toen de Hollandse VOC mentaliteit overzee mensen ging uitbuiten, hoorden mijn voorouders helemaal niet bij dit land. Pas vele generaties na hen werd mijn land door een Hollandse koning ingelijfd.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 29, 2020 19:05 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:
Pas vele generaties na hen werd mijn land door een Hollandse koning ingelijfd.

Het beste wat Limburg is overkomen!

BerichtGeplaatst: Do Jan 30, 2020 11:23 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Laughing

Jullie waren maar wat blij met onze kolen!

BerichtGeplaatst: Vr Jan 31, 2020 12:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Sterker, toen de Hollandse VOC mentaliteit overzee mensen ging uitbuiten, hoorden mijn voorouders helemaal niet bij dit land.

Nee, ze hoorden bij Duitsland... gelukkig hebben die een schone geschiedenis Laughing

BerichtGeplaatst: Vr Jan 31, 2020 12:31 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Nou je het zegt: Die Duitsers hebben inderdaad geen schone geschiedenis, maar een geschiedenis van vervuilende steenkolen. Foei foei!

Laatst aangepast door Loetje op Vr Jan 31, 2020 13:19, in totaal 2 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Vr Jan 31, 2020 12:36 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Cliff schreef:
Tedje van Es schreef:
Sterker, toen de Hollandse VOC mentaliteit overzee mensen ging uitbuiten, hoorden mijn voorouders helemaal niet bij dit land.

Nee, ze hoorden bij Duitsland... gelukkig hebben die een schone geschiedenis Laughing

We kunnen ook nergens meer van af mogen stammen. Nou blijk ik kwartierdrager van een Deense voorouder (een Deense prinses) te zijn.

Generatie 34 ( voorouders )
    23286775812 Koning Adgillis II van Friesland. Koning is overleden in 741.
    Hij trouwde in 699 met
    23286775813 Prinses N.N. van Denemarken.

plaatje

Ik ben dus een erfzondaar. Want Denen hebben net als Noren, Duitsers, Nederlanders, Belgen, Fransen, Spanjaarden, Portugezen, Italianen hebben allemaal voorouders gehad die overzee koloniën hebben gesticht.

BerichtGeplaatst: Zo Jul 05, 2020 9:23 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Jip schreef:

JOUW VOOROUDERS hebben mensen uitgebuit. En dat boeit jou niet.

De kans dat mijn voorouders horigen en lijfeigenen waren of (kind-)arbeiders in de 19de eeuw acht ik vele malen groter. Bij wie kan ik eigenlijk mijn beklag gaan doen over de dagelijkse pijn die ik ervaar met wat mijn voorouders is aangedaan? Very Happy

BerichtGeplaatst: Wo Jul 08, 2020 10:03 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Cliff schreef:
Tedje van Es schreef:

Een groot deel van Limburg behoorde het Hertogdom Gelre toe.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 10, 2020 11:43 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Jip schreef:
En daar heb je Loetje weer met zijn eeuwige kramp over vermeend aanpraten van schuldgevoelens.
"Ja maar, hunnie doen het ook!!!"

Rolling Eyes

Heeft u er ook wel eens over nagedacht dat alleen de West-Europeanen ooit een verbod op de toen nog wereldwijde slavernij hebben ingesteld?
Dankzij die blanken(niet de Chinezen, negers, Arabieren of indianen stopten de slavernij) is nu slavernij bijna in de hele wereld verboden.
Men bijt in de hand die hen voedt.
Waar wij Nederlanders als klein volk oa trots op kunnen zijn, Wanneer worden hun standbeelden omgetokken:
Aan het eind van de zestiende en in de zeventiende eeuw hebben de Nederlanden een aantal uiterst bekwame bestuurders gehad, zoals Johan van Oldenbarnevelt, Johan de Witt (tevens wiskundige op het gebied van levensverzekeringen), Cornelis de Graeff en Andries Bicker. Ook ontbrak het niet aan bekwame veldheren zoals prins Maurits en prins Frederik Hendrik en admiraals als Piet Hein, Maarten Tromp en Michiel de Ruyter. Daarnaast waren er wetenschappers en bekwame vaklieden op allerlei terrein in de Nederlanden te vinden. Enkele grootheden en hun gebieden zijn Jan Pieterszoon Sweelinck (1562–1621) muziek, Hugo de Groot (1583–1645) volkenrecht en zeerecht, Louis de Geer wapenfabricage en handel, Rembrandt van Rijn (1606–1669) schilderkunst, Franciscus Gomarus (1563–1641) en Jacobus Arminius (± 1559–1609) theologie, Christiaan Huygens (1629–1695) wis-, natuur- en sterrenkunde, Simon Stevin (1548–1620) waterbouwkunde en rekenkunde, Jan Adriaanszoon Leeghwater(1575–1650) waterbouwkunde en Benedictus Spinoza (1632–1677) filosofie.

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie