Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Brexit/Nexit voorbode van nieuwe "Gouden Eeuw" Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Brexit/Nexit voorbode van nieuwe "Gouden Eeuw"
BerichtGeplaatst: Wo Sep 18, 2019 9:06 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Rond 1600 heeft Nederland zich afgescheiden van een soort EU, waarvan de kern lag in het superrijke Spanje. Daarvan had een soort Juncker in de persoon van Fhilips II de leiding.
De complete Europese Elite destijds verklaarde dat dit een verloren zaak voor de Nederlanders werd, de bevolking zou verpauperen, afzakken tot de bedelstaf, en de polders zouden weer worden overstroomd door de zee.
Het tegendeel gebeurde. Voor de Nederlanders volgde de "Gouden eeuw"

BerichtGeplaatst: Wo Sep 18, 2019 10:38 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Het is wel zo dat juist omdat we onafhankelijk en soeverein waren we ook zelf konden beschikken over ons eigen buitenlandbeleid en ons eigen buitenlandse handelsbeleid zonder dictaten van een centraal gezag elders ver weg en wij geen melkmaatschappij.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 18, 2019 12:56 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Juist!! Als Nederland zelfstandig was konden we weer zelf ons energievoorziening regelen. Bv onze olie en Gas uit Rusland. We hoefden ons dan niks meer aan te trekken wat Brussel voor ons meende te moeten beslissen.

BerichtGeplaatst: Do Sep 19, 2019 8:58 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Wat zijn de nadelen van de EU voor de Nederlanders?
We betalen per persoon de hoogste bijdrage aan Brussel, we krijgen daar het minste voor terug.
We krijgen een ongebreidelde regelzucht op ons bord vanuit Brussel.
Niemand verplicht ons elk persoon dat over de grens komt allemaal te controleren na een Nexit. Dan moeten we maar etnisch controleren. En waarom zou dat niet politiek correct mogen.
Er staat mij voor dat in het begin van de vorige oorlog, mensen werden verplicht het woord Scheveningen uit te spreken. Schijnbaar kon een Duitser dat niet goed zeggen. Mocht dat toen wel?
Van een gekleurde Nederlander zal door de controle zijn reis 5 minuten langer duren. Dat moet hij er maar voor over hebben, als hij in zo,n mooi als het onze wil wonen.
Tegenstanders van het voorgaande. Noem de voordelen voor Nederland op van de EU.

BerichtGeplaatst: Do Sep 19, 2019 12:45 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Loetje schreef:
Het is wel zo dat juist omdat we onafhankelijk en soeverein waren we ook zelf konden beschikken over ons eigen buitenlandbeleid en ons eigen buitenlandse handelsbeleid zonder dictaten van een centraal gezag elders ver weg en wij geen melkmaatschappij.

Dus slavenhandel en roofbouw op andermans grondgebied.

BerichtGeplaatst: Do Sep 19, 2019 12:53 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Poendert schreef:
We betalen per persoon de hoogste bijdrage aan Brussel, we krijgen daar het minste voor terug.
Niemand verplicht ons elk persoon dat over de grens komt allemaal te controleren na een Nexit. Dan moeten we maar etnisch controleren. En waarom zou dat niet politiek correct mogen.
Er staat mij voor dat in het begin van de vorige oorlog, mensen werden verplicht het woord Scheveningen uit te spreken. Schijnbaar kon een Duitser dat niet goed zeggen. Mocht dat toen wel?
Van een gekleurde Nederlander zal door de controle zijn reis 5 minuten langer duren. Dat moet hij er maar voor over hebben, als hij in zo,n mooi als het onze wil wonen.
Tegenstanders van het voorgaande. Noem de voordelen voor Nederland op van de EU.

Het merendeel van Nederland betaalt nog steeds grif voor wintersport, vuurwerk, auto's, en andere luxe en totaal overbodige zaken.
Niemand van de normale Nederlanders lijdt honger of heeft andere vormen van gebrek of tekort.
Trouwens, je zegt het zelf al: Dat een 'gekleurde' Nederlander niet mag klagen als zijn controle 5 minuten langer duurt. Moet hij er maar voor over hebben als hij in ons mooie land wil wonen. Toch, Poendert? Je bericht staat bol van de taalfouten en is een schoolvoorbeeld van krakkemikkig Nederlands maar een goed verstaander heeft aan een half woord genoeg.
Rekensom voor jou: Tienduizend gekleurde Nederlanders maal 5 minuten. Hoe staat het dan met jouw terugkeer van je vakantie? Blijf je kalm of ga je door het lint?

Laughing Laughing Laughing

BerichtGeplaatst: Vr Sep 20, 2019 9:13 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Dan gaan we weer verder.
In Nederland hebben we 40% echtscheidingen.
40.000 daklozen zwerven door de Amsterdam. Wat zijn we tegenwoordig toch gelukkig met elkaar.
Ik las eens een verslag uit 1900 dat ik niet kan terugvinden. Dit werd geschreven door enkele Fransen die kwamen kijken waarom het in de Nederlandse koloniën zo goed ging. Ze reisden daarvoor door M-Sumatra. Daar stond de plaatselijke bevolking in de rij om lid te worden van het Nederlandse Indie. Die toegang werd alleen verleend als de plaatselijke Sultans eerst al hun slaven vrijleiten. Pas daarna werden onder het Ned gezag, nieuwe wegen en spoorwegen aangelegd en Recht gesproken.
U moet uw gekleurde bril afzetten voor u reageert. Hopelijk begrijpt u voorgaande ondanks taalfouten.
Nederland was in een ver verleden door de Romeinen gekoloniseerd. Dit heeft ons veel geholpen in de vaart der volken. Hetzelfde is tegenwoordig in veel voormalig gekoloniseerde landen het geval.
Er zijn natuurlijk ook landen als Zimbabwe, Kongo en Z-Afrika, die met hulp van de huidige witte(blanke) deugenden, alles weer afbreken wat hun voorgangers hadden opgebouwd.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 20, 2019 10:55 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:

Dan wordt het tijd dat u daar eens een aparte draad over opent.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 20, 2019 16:07 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Poendert schreef:
Dan gaan we weer verder.
40.000 daklozen zwerven door de Amsterdam. Wat zijn we tegenwoordig toch gelukkig met elkaar.
Ik las eens een verslag uit 1900 dat ik niet kan terugvinden. Dit werd geschreven door enkele Fransen die kwamen kijken waarom het in de Nederlandse koloniën zo goed ging. Ze reisden daarvoor door M-Sumatra. Daar stond de plaatselijke bevolking in de rij om lid te worden van het Nederlandse Indie. Die toegang werd alleen verleend als de plaatselijke Sultans eerst al hun slaven vrijleiten. Pas daarna werden onder het Ned gezag, nieuwe wegen en spoorwegen aangelegd en Recht gesproken.
U moet uw gekleurde bril afzetten voor u reageert. Hopelijk begrijpt u voorgaande ondanks taalfouten.
Nederland was in een ver verleden door de Romeinen gekoloniseerd. Dit heeft ons veel geholpen in de vaart der volken. Hetzelfde is tegenwoordig in veel voormalig gekoloniseerde landen het geval.
Er zijn natuurlijk ook landen als Zimbabwe, Kongo en Z-Afrika, die met hulp van de huidige witte(blanke) deugenden, alles weer afbreken wat hun voorgangers hadden opgebouwd.

Wat schrijf je nu? Waar gaat dit over? Echtscheiding? Daklozen? Begin 20ste eeuw over Fransen, Sumatra, Nederlands Indië? Sultans? Slaven? Wegen en spoorwegen? Romeinen?
Conclusie: Wij moeten ons onderwerpen aan de Brusselse mores, anders loopt het fout met Nederland af.
Want in Zimbabwe, Kongo, en Zuid-Afrika ging het vreselijk verkeerd na het afstoten van de Europese wijsheid.

Very Happy

BerichtGeplaatst: Vr Sep 20, 2019 16:27 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

En dat ook nog met al die echtscheidingen, kun je nagaan.
Ooit sprak ik in Syrie met een gescheiden Japanner die net als ik in Madagascar als onderhoudsmonteur op een vrachtschip had gewerkt en daarnaast nog ambtenarij bedreef, en waarvan zijn hoogopgeleide nakomelingen net als de mijne vragen stelden over her hoge percentage echtscheidngen en de rol van de deugende linksmens daarin.
Een prima onderhoud was dat, maar omdat ik verder moest met leidingen leggen onder archeologische vindplaatsen konden we het gesprek niet voortzetten. Dat was jammer, maar in Roemenie kwam ik dezefde man weer tegen. Net als ik was hij erg te spreken over de kwaliteit van de wegen daar. En dat zonder enige hulp van de zelfverrijkende ngo's. Wie betaalt die mensen, vraag ik me dan af. Of worden we geplukt door de Klavers en de Jettens en hun hoogopgeleide volgelingen. Laat die mensen net als ik het land bewerken.Een goed boerenbedrijf heeft meer aan handen dan aan studieboeken, ik weet nog goed hoe mij geleerd werd hoe je met twee ossen met gemak vier karren kunt trekken.Kom daar nog maar eens om bij de klimaatgekkies. In Zimbabwe heb ik met eigen ogen gezien hoe ze daar de boel verstierden, met dank aan de goedmensen van linkse komaf. Geen wonder dat het scheidingspercentage nog hoger ligt dan op Hawai, waar ik beroepshalve was in de tijd dat ik pijpleidingen monteerde voor een bedrijf in Alaska.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 20, 2019 17:18 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Dan gaan we weer verder...
In Alaska is die pijpleiding trouwens gebroken en dat is de reden van opwarming van dat continent, want ze transporteerden hete lucht vanuit Zimbabwe. Die pijpleiding was van inferieure kwaliteit want het was in China gemaakt waar toen iedereen in dezelfde pakjes liep. Ik was toen in China als metselaar actief om de Great Wall opnieuw op te metselen omdat de Mongoliërs er anders wel eens doorheen zouden kunnen breken.
Later moest ik naar Brazilië waar ik als houthakker actief was, we moesten tropisch hardhout verwerken tot prachtige Bruynzeel deuren, dat waren nog eens kwaliteitproducten. We moesten daar weg toen de Linkse beweging plotseling iets tegen hardhouten deuren had en omdat wij als blanke redders daar weg moesten is het nu zo’n zooitje in Brazilië. Later werd ik in Nederland ambtenaar en trouwde daar uitsluitend witte Nederlanders als ambtenaar bij de burgerlijke stand. Maar liefst 40 % is later weer gescheiden door de schuld van de Gutmensch.
Daarna was ik ineens monteur en moest ik in Senegal airconditioning aanbrengen. Door de ontwikkelingshulp van linkse NGO’s werd dat verboden omdat de uitstoot de aarde zou opwarmen.
Ik ben toen als stuurman op een mammoettanker weer terug gekomen in Nederland waar ik nu mijn dagen slijt met onzinnige berichten.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 20, 2019 19:31 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Voorts maar weer, over de kwestie van de onzinnige berichten.
Ik las pas in het ziekenhuis een artikel - de naam van het tijdschrift ben ik even vergeten - waarin wetenschappers hebben ontdekt dat onzinnige berichten vooral komen uit de penneroerselen der deugenden. Het deugende vrouwvolk is nog erger volgens dit artikel, maar daar hoor je de Klavers en de Pechtolds niet over. Die zitten liever in het penthouse van Pechtold, ja het mag wat kosten voor het klootjesvolk.
Ik wist dit trouwens al langer, want in het verleden heb ik veel gedaan op het gebied van schedelmeten. Schedels van goedmensen zijn kleiner en hebben dus minder inhoud. Iets wat ook al was ontdekt door de nazi's, en die waren echt niet alleen maar slecht. Zo ben ik persoonlijk gek op spi-nazie, maar dat mag natuurlijk weer niet van het deugende deel.
Heb ik gelijk of heb ik gelijk.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 20, 2019 19:42 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Very Happy Very Happy Very Happy

BerichtGeplaatst: Za Sep 21, 2019 7:46 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Poendert schreef:

Goed geanalyseerd. Normaal gesproken bepaalt wie betaalt. Wel, hier wordt bepaald voor wie betaalt. En er is nogal wat regelzucht vanuit Brussel wat bindend ons oplegt wat netto negatief voor onze samenleving uitpakt. Verplicht meebetalen aan onze eigen afwaardering, wat is dat voor een suïcidaal beleid.

Laatst aangepast door Loetje op Za Sep 21, 2019 9:19, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Za Sep 21, 2019 7:56 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Nu het CO2 verhaal niet meer werkt, komen ze met een nog grotere hoax: stikstof. Lucht bestaat voor 78% uit stikstof en 21% uit zuurstof.
Stikstof is niet schadelijk.
Nederlandse wordt door extremisten platgelegd vanwege een onzinnige EU-regel.

#stikstof

https://nos.nl/artikel/2302661-maximumsnelheid-moet-omlaag-vanwege-stikstofprobleem.html

BerichtGeplaatst: Za Sep 21, 2019 9:45 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Als het figuur hierboven met een Roemeense leidingmonteur heeft gesproken dan weet hij ongetwijfeld ook, dat alle nog te ontdekken grondstoffen in Roemenië werden opgekocht door Westerse bedrijven na de val van het ijzeren gordijn, zodat nu alle eventuele winst daar uit de grond gehaald, naar die westerse grootindustriëlen gaat. Trouwens in O-Duitsland hetzelfde. Daar plukt het AFD nu de vruchten van.
Je wordt er een stuk wijzer van als je communiceert met de plaatselijke bevolking, mocht ik meemaken. U blijkbaar ook.

BerichtGeplaatst: Za Sep 21, 2019 10:20 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Loetje:
Quote:
Nederlandse wordt door extremisten platgelegd vanwege een onzinnige EU-regel.

Het besef begint te groeien dat we zo niet verder kunnen. Probleemontkenning is dan wel de slechts mogelijke raadgever.
Ben het deze keer met Remkes eens, zeker als het gaat om het omlaag brengen van de maximum snelheid. In dit kleine landje levert dat helemaal geen vertragingen op temeer juist die wegpiraten met hun onregelmatige en te hoge snelheden ( vaak af remmen) juist als een oorzaak kunnen worden aangewezen voor het ontstaan van files.

Dus wat mij betreft een prima voorstel. Handhaving dmv de toch al aanwezige camera's intensiveren zodat de echte vervuiler ook echt gaat betalen.
Bij recidive b.v. rijbewijs intrekken.

BerichtGeplaatst: Za Sep 21, 2019 10:36 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Ben je nou ineens voor handhaving, Estu? Handhaven is toch zóóóóó rechts in linkse kringen?

BerichtGeplaatst: Za Sep 21, 2019 10:44 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Follow the money! Stikstof is gewoon de nieuwe geldklopperij.

BerichtGeplaatst: Za Sep 21, 2019 11:18 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
Als het figuur hierboven met een Roemeense leidingmonteur heeft gesproken dan weet hij ongetwijfeld ook, dat alle nog te ontdekken grondstoffen in Roemenië werden opgekocht door Westerse bedrijven na de val van het ijzeren gordijn, zodat nu alle eventuele winst daar uit de grond gehaald, naar die westerse grootindustriëlen gaat. Trouwens in O-Duitsland hetzelfde. Daar plukt het AFD nu de vruchten van.
Je wordt er een stuk wijzer van als je communiceert met de plaatselijke bevolking, mocht ik meemaken. U blijkbaar ook.

Ik weet niet op welke school u onderwijs heeft genoten, maar lezen heeft u er niet geleerd. Ik sprak helemaal niet met een Roemeense leidingmonteur, maar met een Japanner die ik in Roemenie tegenkwam tijdens mijn werk als monteur. De Japanner zelf werkte in de scheepsbouw weet ik uit mijn blote hoofd.
Overigens heb ik veel ervaring met communicatie met de plaatselijke bevolking. Zo sprak ik in Nepal met sherpa's die tegen geringe vergoeding rijke westerlingen helpen hoge bergen te beklimmen. Waar halen die westerlingen de tijd en het geld vandaan, vraag ik mij af. Of worden ze gestuurd door Pechtold vanuit zijn penthouse.
Op het boerenbedrijf waar ik ossen spande voor trekkarren haden we geen tijd voor zulke door de linkse kerk gesubsidieerde snoepreisjes. Zulke omhooggevallen studentjes kunnen nog geen os van een muilezel onderscheiden als het erop aankomt. Terwijl ze dat in Namibie wel kunnen, zo heb ik mij daar laten vertellen door de plaatselijke bevolking, toen ik daar was op doorreis van New Foundland naar de Galapagoseilanden. Want ook daar hebben ze vaklui nodig om leidingen te leggen. Daar weten ze in de oude DDR alles van, en ik spreek uit ervaring: ben er jarenlang geweest. Het echtscheidingspercentage lag daar, uit mijn blote hoofd, op nog geen 20%. Kom daar maar eens om hier.

BerichtGeplaatst: Za Sep 21, 2019 12:35 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Loetje schreef:
Ben je nou ineens voor handhaving, Estu? Handhaven is toch zóóóóó rechts in linkse kringen?

Ik ben altijd voor handhaving. Anders kun je als Staat jezelf wel opheffen.
Maar ik zie wel het verschil tussen reële handhaving van relevante wetten en wetjes die bedoeld zijn om te pesten ( we zouden het Wilderswetjes kunnen noemen).
Maar mogelijk heb ik ergens een bijdrage geleverd waar ik verklaar tegen handhaving te zijn?
Uiteraard niet te verwarren met “nuance”, hetgeen in extreem rechtse kringen al snel gezien wordt als “tegen”.

Verder raad ik je aan je eens te verdiepen in “links en rechts”. Dat is zóóóóó achterhaald.
Extremisme daarentegen is nog steeds een wel punt, gelukkig een kleine minderheid met veel lawaai.

Overigens, ben jij tegen handhaving op snelheid?

BerichtGeplaatst: Za Sep 21, 2019 12:41 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Toen onze republiek zijn banden met het machtige Spaanse rijk verbrak, doken we de "Gouden Eeuw in.
In Singapore gaat het uitstekend.
Evenals in Honkong voordat China weer vat op hen kreeg.
Zwitserland draait prima.
Noorwegen en IJsland koersen bovenaan in de vaart der volken. Een vrije staat is een uitstekend alternatief voor de knellende EU banden.
Maar de Eurofielen zullen zich met hand en tand verdedigen tegen uittreding, net als nu bij het vertrek van Engeland. Geen rotstreek of achterklap wordt gemeden.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 22, 2019 10:37 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Je vergeet Nederland. Gaat ook erg goed hier. Geen begrotingstekort, verlaging van de staatsschuld, economie draait goed, maar oh oh wat hebben wij toch een last van “de knellende EU banden”.
Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Zo Sep 22, 2019 11:14 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

estudiant schreef:
Je vergeet Nederland. Gaat ook erg goed hier. Geen begrotingstekort, verlaging van de staatsschuld, economie draait goed, maar oh oh wat hebben wij toch een last van “de knellende EU banden”.
Rolling Eyes

Ik heb een zeer klein pensioentje, maar het gaat prima met mij omdat we in onze goede werkende jaren een appeltje voor de dorst hebben opgebouwd. Maar mensen met een vergelijkbaar inkomen na alle kortingen, lopen nu bij de voedselbank. We hebben 40%% echtscheidingen en 40.000 mensen lopen dakloos te zwerven door Amsterdam.
U en ik hebben het nog redelijk goed, maar u vergeet de duizenden arme sloebers die in de schuldsanering lopen, vaak via echtscheidingen, voedselbanken en te dure huurprijzen. Hoeveel van uw jonge kennissen lopen al 10 jaar te hopen op een huis?
Ik sprak gisteren nog een huilende moeder en dochter die voor de zoveelste keer waren afgewezen voor een huurhuis.
Het moet niet worden zoals links promoot, IKKE IKKE, en de rest kan stikke.
De economie draait goed in Nederland voor de aandeelhouders, maar de werkende Nederlander heeft er onder Rutte nog nooit wat van gemerkt.
BV de pensioenen worden al vanaf het jaar 2000 niet indexeert. Ik las dat daar 1600 miljard in de kas zit.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 22, 2019 16:58 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

En al deze problemen worden opgelost bij een Nexit? Dream on.

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie