Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Timmermans is nu milieuclown... Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Timmermans is nu milieuclown...
BerichtGeplaatst: Vr Sep 13, 2019 23:15 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Wat wil dat zeggen....?

Dat de ambities in de top van de EU -zij het heimelijk- dramatisch laag zijn...

Wetende dat Timmermans' zijn hele loopbaan gekenmerkt wordt door mega-narcisme gekoppeld
aan ruzies en nihil daadkracht of zelfs maar de wil daartoe...

En verder vooral (zijn meest zwakke kant): Leugens.

Zodoende is Timmermans de ideale Clown om het milieubeleid de das om te doen...

Verder valt op dat de vriendjespolitiek binnen de PvdAlaaah weer tenenkrommend is..

De andere Clowneske Diederik Samson, een opportunist die er in Nederland een enorme rotzooi van gemaakt heeft
(Nederland is per hoofd van de bevolking nu zowat de hoogste CO2 vervuiler van Europa) mag bij
zijn vriendje aansluiten om van de Europese ruif mee te vreten.

Met deze twee knotsgekke aloude graaiers zal het milieubeleid de komende verzekerd zijn door de bekende
vertragingstaktieken, leugens door behendige woordspelingen en onbegrijpende wartaal, gedraai en geknoei....

Over 8 jaar zal Timmermans apetrots verkondigen dat het plastic vorkje van een patatbakje voor 50 % uit
hout bestaat... en dat is het dan.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 15, 2019 10:51 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik feliciteer de heer Timmermans met zijn benoeming. Ik ken de heer Timmermans als een bijzonder bekwaam politicus en herken mij niet in het beeld dat hier door de heer Bakker van deze man wordt geschetst.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 15, 2019 13:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Timmermans is een bewezen leugenaar...

BerichtGeplaatst: Ma Sep 16, 2019 18:07 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Timmermans is een opportunist, een charlatan, een huichelaar een leugenaar, kortom: een corrupte Limburger.
Ik schaam mij dat hij een provinciegenoot is, maar dat heb ik in het andere draadje al uitvoerig besproken.

BerichtGeplaatst: Di Sep 17, 2019 10:16 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Timmermans laat zich bijstaan door Diederik Samson (wellicht ten overvloede, maar rechts op de foto) hetgeen erg verstandig is.
Beide zijn idealistisch ingesteld en hebben gevoel voor nuance, wat natuurlijk een verademing is in de wereld van oprukkend populisme.

BerichtGeplaatst: Di Sep 17, 2019 13:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

estudiant schreef:
Beide zijn idealistisch ingesteld en hebben gevoel voor nuance, wat natuurlijk een verademing is in de wereld van oprukkend populisme.

Uhu. Vandaar dat Samsom zei: “Marokkaanse jongeren hebben “een soort etnisch monopolie” op straatoverlast gekregen.”

Als Wilders dit gezegd zou hebben had Ivo Opstelten machtsmisbruik gepleegd om hem te vervolgen. Oh wacht....

BerichtGeplaatst: Di Sep 17, 2019 14:25 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Valt in ieder geval absoluut niet in de categorie meer of minder Marokkanen....

BerichtGeplaatst: Di Sep 17, 2019 15:03 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Maar niet minder populistisch....

BerichtGeplaatst: Di Sep 17, 2019 16:32 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ach Samsom. Die moet natuurlijk ook een baantje hebben zonder dat hij hoeft te werken.

BerichtGeplaatst: Di Sep 17, 2019 18:13 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

estudiant schreef:
Valt in ieder geval absoluut niet in de categorie meer of minder Marokkanen....

Elke politicus bedient zich bij gelegenheid van populistische retoriek. Onderdeel van het vak geworden. Een vorm van normvervaging en verloedering helaas.

BerichtGeplaatst: Za Sep 21, 2019 15:05 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Natuurlijk, estudiant. Samsom mag dat zeggen....

BerichtGeplaatst: Za Sep 21, 2019 17:57 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Ik zal trachten je het een beetje uit te leggen:

“Marokkaanse jongeren hebben “een soort etnisch monopolie” op straatoverlast gekregen.”

Is een feitelijke constatering. Ik geloof dat je dit zelf ook al eens in ongenuanceerde bewoordingen hebt geschreven.

Meer of minder Marokkanen?

Is een haatzaaiende en in de kringen van Wilders bovendien een retorische vraag.
Het verschil is veel meer dan slechts een nuance dus ik neem aan dat je het verschil wel ziet.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 22, 2019 10:36 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

En hoe komt het nou toch dat hier in Nederland niemand staat te wachten op meer Marokkanen? Een gevolg van hun eigen geëtaleerde gedragingen misschien? En misschien het te grote gebrek aan zelfcorrigerend en zelfreinigend vermogen vanuit de gemeenschap zelf?

BerichtGeplaatst: Zo Sep 22, 2019 10:44 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Je moet je eigen opvattingen niet spreiden over de hele Nederlandse bevolking in de veronderstelling dat ze er net zo over denken als jij. Feit is namelijk dat zo ongeveer 70- 75% van de Nederlandse bevolking niet zit te wachten op jouw “beeld van de werkelijkheid”.
En al post je nog zoveel van pamfletten, plakkaten en hele krantenartikelen ( vaak ook nog zonder commentaar ), jouw ideeën behoren tot een minderheid.
Wink

BerichtGeplaatst: Zo Sep 22, 2019 12:51 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

estudiant schreef:
“Marokkaanse jongeren hebben “een soort etnisch monopolie” op straatoverlast gekregen.”
Is een feitelijke constatering. Ik geloof dat je dit zelf ook al eens in ongenuanceerde bewoordingen hebt geschreven.

Hou toch op, man! Als Wilders of Baudet dat zeggen dan breekt de hel los.

Quote:
Meer of minder Marokkanen?
Is een haatzaaiende en in de kringen van Wilders bovendien een retorische vraag.
Het verschil is veel meer dan slechts een nuance dus ik neem aan dat je het verschil wel ziet.

Je doet jouw geleerde nick wederom geen eer aan, want zo geleerd ben je kennelijk niet. En nuance is bij jou ook alleen maar aan de orde als het jou uitkomt.

Laat ik het dan maar doen.
Eerst in de context van de letterlijke betekenis: Waarom is dat haat zaaiend? Als Marokkanen het bovengenoemde monopolie hebben dan moeten we er minder van hebben. Dat lijkt me heel logisch.
En nu in de context zoals het door Wilders bedoeld werd, maar door de kwijlende Gutmensch maar al te graag verkeerd begrepen werd: Meer of minder criminele Marokkanen.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 22, 2019 16:37 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Ach Wilders zou het zo niet bedoeld hebben? Nou dan had hij dat er direct na deze haatzaaiende opmerking dit ook direct kunnen zeggen.

Nogmaals de link:
https://www.nu.nl/4967/video/wilders-wilt-u-meer-of-minder-marokkanen.html

Duidelijk toch? Of ga je nu ineens meer genuanceerd naar deze demagogische oproep van Wilders kijken? Ik heb de toevoeging crimineel nergens kunnen ontdekken in die video.

Daarnaast: hij zou het gaan regelen “ dan gaan we dat regelen”
Ben benieuwd wie zijn inspiratiebron daarbij is.... Rolling Eyes

Ik ben ook wel benieuwd waarom je Baudet er steeds bijsleept? In de hoop op steun soms?

BerichtGeplaatst: Zo Sep 22, 2019 18:03 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

estudiant schreef:
Daarnaast: hij zou het gaan regelen “ dan gaan we dat regelen”
Ben benieuwd wie zijn inspiratiebron daarbij is.... Rolling Eyes

Och God! Hij haalt er een godwinnetje bij. Het zwaktebod in iedere discussie!

Quote:
Ik ben ook wel benieuwd waarom je Baudet er steeds bijsleept? In de hoop op steun soms?

Op deze trollige opmerking ga ik niet reageren. Lees wat ik van Baudet en Wilders vind op dit forum (en dat is niet veel goeds), ik ga het speciaal voor jou niet nog eens allemaal herhalen.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 23, 2019 7:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

estudiant schreef:

Er zit een verschil in de uitspraak van Wilders en Samsom.

Wilders heeft het over nationaliteit: Marokkanen. Samsom heeft het over etniciteit: de etniciteit van de Marokkaan.

Hoewel ik beide uitspraken verwerpelijk vind, gaat die van Samsom toch echt iets verder. De uitspraak van Samsom klinkt alsof het een aangeboren verschijnsel is, eigenlijk onoplosbaar. Daar waar met zijn nationaliteit kan afstaan of er zelfs meerdere kan bezitten is het slechts mogelijk om één (aangeboren) etniciteit te hebben.

Juridisch gezien had Samsom echt hetzelfde moeten ondergaan als Wilders voor deze uitspraak.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 23, 2019 10:31 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Cliff schreef:
estudiant schreef:

Er zit een verschil in de uitspraak van Wilders en Samsom.

Wilders heeft het over nationaliteit: Marokkanen. Samsom heeft het over etniciteit: de etniciteit van de Marokkaan.

Hoewel ik beide uitspraken verwerpelijk vind, gaat die van Samsom toch echt iets verder. De uitspraak van Samsom klinkt alsof het een aangeboren verschijnsel is, eigenlijk onoplosbaar. Daar waar met zijn nationaliteit kan afstaan of er zelfs meerdere kan bezitten is het slechts mogelijk om één (aangeboren) etniciteit te hebben.

Juridisch gezien had Samsom echt hetzelfde moeten ondergaan als Wilders voor deze uitspraak.

Volstrekt onjuist.
“etnisch monopolie” zegt in ieder geval twee dingen,
1. nl het betreft een groep die etnisch te onderscheiden valt. De grootste etnische groep in Nederland is de Nederlander die al generaties lang op het grondgebied van Nederland woont, zij hebben veelal typisch Nederlandse familienamen, zoals de Groot, de Vries, van Veen, Timmermans, Jansen, Peters etc.
Daarnaast hebben we in Nederland verschillende andere etnische groepen zoals de Indo’s, de Chinezen, Surinamers, Antilianen Marokkanen, Turken, allen met een oorsprong die afwijkt van wat ik voor het gemak de traditionele Nederlander noem.

2. Er zijn etnische groepen die bepaalde kenmerken hebben, zoals de goklust bij de Chinezen, het bezit van Chinees-Indische restaurants en van een zekere geslotenheid. Zo zijn Antillianen vaak in verband te brengen met geweld.
In dat kader zijn Marokkanen opvallend vaak betrokken bij straatterreur. Zo heeft iedere etnische groep wel ergens een monopolie op.

Samson kan zijn uitspraak met feiten en cijfers onderbouwen, het is een bestaand probleem.
Er is niets wat hier op haatzaaien lijkt of ook maar een beetje in de buurt komt. Tenzij men vindt dat feitelijkheden als haatzaaien moet worden beschouwd....

Wilders daarentegen roept in een zaal de vraag of er meer of minder Marokkanen moeten komen, waarop iedereen roept “minder” , waarop hij dan zegt dat hij dit gaat regelen.
Wat hij welbewust doet is oproepen tot haat of onverdraagzaamheid jegens een hele groepering zonder verder enig voorbehoud of nuance.
Of denk je dat de zaal uit liefde voor Marokkanen riep “ minder, minder, minder” ?
Of denk je dat de intentie van Wilders gebaseerd was op liefde voor Marokkanen?
Context!
Die nuancering die hier later bij gezocht is dat Wilders bedoelde “criminele” Marokkanen. Dat probeert hij om juridische redenen er nu bij te halen, maar het bewijs is onomstotelijk!

Dus Samsons bewering is van een totaal andere orde dan de oproep van Wilders.
Wilders moet hier dus voor terechtstaan.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 23, 2019 11:20 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Willen we meer of willen we minder Marokkanen? Er ontbreek in deze vraagstelling nog één optie.

[ ] meer
[X] minder
[X] geen

BerichtGeplaatst: Ma Sep 23, 2019 17:13 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Welke oplossing zou jij als fervent aanhanger van minder of geen Marokkanen hier willen aandragen Loetje?
Of blijft het bij de gebruikelijke en inmiddels clichématige plaatsing van pamfletten, krantenpagina’s e.d?

Ben dus echt benieuwd.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 23, 2019 23:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

estudiant schreef:
Volstrekt onjuist.

't Is een leuke toelichting Estudiant. Zo heeft WIlders ook een leuke toelichting.

Ik denk echter dat juridisch bezien de uitspraak van Samson over etniciteit dichter bij een strafbaar feit ligt dan de uitspraak van Wilders over een nationaliteit.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 23, 2019 23:17 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Ik denk van niet.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 23, 2019 23:48 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

…..Denk 't wel.

Maarheeze - De woede en onvrede over een vrijgelaten dief uit een azc in Brabant is groot. Zaterdagmorgen richtte de man een ravage aan in een broodjeszaak in Maarheeze. De politie wist hem op te pakken, maar later op de dag liep hij volgens de eigenaresse doodleuk weer door het dorp. „Terwijl we verdomme de ravage nog aan het opruimen waren, was hij alweer vrij.”

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1368178820/woede-om-vrijgelaten-dief-na-aanrichten-ravage
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Sep 24, 2019 15:42 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Ik denk echter dat juridisch bezien de uitspraak van Samson over etniciteit dichter bij een strafbaar feit ligt dan de uitspraak van Wilders over een nationaliteit.

Ze zijn op z'n minst gelijk aan elkaar. Het enige verschil is dat de ene uitspraak van een PvdAer komt, dus getolereerd wordt.

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu