Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Gevaarlijke schoolboeken Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Sep 20, 2019 16:01 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Zouden deze schoolboeken meer gevaar opleveren dan de wapens van de Westerlingen?
Anders gezeg: waar schuilt het echte gevaar?
In de boeken of in de wapens?

BerichtGeplaatst: Vr Sep 20, 2019 16:17 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

In de hoofden van de mensen die de boeken lezen en de wapens bezitten.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 20, 2019 16:49 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Een boek kan zeker beïnvloeden. Daarom is veel lezen - mits gevarieerd - ook erg aan te bevelen; veel lezen leidt tot nuancering. Je komt er achter dat zwart-wit redeneren geen recht doet aan de problemen in de samenleving. Er zijn veel meer grijstinten dan de kleuren ( zijn het eigenlijk wel kleuren?) zwart en wit.

BerichtGeplaatst: Za Sep 21, 2019 9:24 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Pieter Langendijk schreef:
https://www.telegraaf.nl/c/453547538/

nog een Nederlander die liever de boel in de uitverkoop ziet...

Die schoolboeken voldoen exact aan het gif van de haat wat de kinderen van huis uit in het huiskalifaat in hun hoofden gestampt krijgen. En daar begint al het probleem. Het schijnt in de politiek correcte logica racisme te zijn als dit niet ontkend of hier niet voor weggekeken wordt.

BerichtGeplaatst: Za Sep 21, 2019 22:21 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Dus die mensen wonen zelf in Nederland en laten hun kinderen vertellen dat je als moslim niet in Nederland moet wonen.
Sorry, maar ik snap er echt niks van
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Sep 22, 2019 10:41 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Ze wonen meerdere generaties in hun bestemmingsland en brengen hun kinderen bij de inwoners daarvan als onrein, minderwaardig te zien, want ongelovig. En dan krijg je vanzelf al op de leeftijd van kleuters dat gif van de haat geëtaleerd in hun gedragingen. Die kleuters geven slechts weer wat ze van huis uit meekrijgen. En daar begint het, bij de opvoeding. En wat ze met de paplepel meegegoten krijgen biedt niet veel soeps, zoveel is duidelijk.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/onderwijs/radicalisering-bij-kleuters-ze-noemen-klasgenootjes-varkens-en-bedreigen-hen-met-vinger-over-de-keel~a5cde429/

BerichtGeplaatst: Zo Sep 22, 2019 10:53 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Zeg Loetje, jij bent nogal uitgesproken als het gaat om de Islam.
Wat zie jij als oplossing voor dit probleem?
(Tip: hou je niet in als het gaat om de oplossingsrichtingen)

BerichtGeplaatst: Za Sep 28, 2019 14:43 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Een scheiding der wegen tussen Europa en de Islam. De Moslims hun habitat de zandbak; De Europeanen hun habitat Europa. Islam en Europa gaan niet in vreedzame coëxistentie samen. Ik gun die Moslims hun eigen habitat van harte. Het is een illusie dat die achterlijke Middeleeuwsheid uit hun hoofden te rammen is alsof de Islam te versuikeren valt. Maar die habitat is dan wel hun zandbak en niet ons continent.

BerichtGeplaatst: Za Sep 28, 2019 14:45 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Mede mogelijk gemaakt door o.a. artikel 23, de EU, Verdrag van Marrakesh, de VN binnenkort ook in Nederland?

Nigeriaanse politie redt meer dan 300 gefolterde en verkrachte leerlingen in koranschool
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/nigeriaanse-politie-redt-meer-dan-300-gefolterde-en-verkrachte-leerlingen-in-koranschool~afbcde6c/

BerichtGeplaatst: Zo Sep 29, 2019 17:37 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Zo Sep 29, 2019 17:44 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Foute schoolboeken? Het probleem is veel schrijnender. Het zijn gewoon foute scholen.

Quote:
Islamitische basisschool/alles is verboden

Als juf op een islamitische basisschool hoopte Fenny Brinkman de integratie van moslimkinderen te bevorderen. Een naïeve gedachte, constateert ze zes jaar later. "Deze kinderen groeien volkomen geïsoleerd op."

https://www.trouw.nl/nieuws/islamitische-basisschool-alles-is-verboden~b45686b8/

Artikel komt al uit 2006 (!). Zeven jaar nadat ze ontslag nam als onderwijzeres aan de Islamitische basisschool As-Siddieq brengt ze een boek "Haram" uit.

Quote:
Brinkman (46) hield het tot 1998 vol op de omstreden Amsterdamse basisschool As Siddieq. Pas achteraf realiseerde ze zich hoe extreem deze school is. Ze besloot haar ervaringen op te schrijven in een boek, opdat ook anderen, binnen en buiten het onderwijs, kunnen lezen hoe gevaarlijk zo'n school kan zijn.

"Ik besefte dat ik kennis heb waar andere mensen geen weet van hebben. Ik voelde een sterke drang om te vertellen. Niet om onrust te zaaien, maar om te waarschuwen. Er is een aantal moslims dat niets liever wil doen dan Nederland in een islamitische staat veranderen."

Quote:
'Haram' heet haar boek, dat sinds gisteren in de winkel ligt. Dit is het Arabische woord voor zondig en daarmee ook, betreurt Brinkman, het meest gebruikte woord op school. Niet alleen kerst en sinterklaas zijn haram, maar ook lessen over de holocauast, knutselwerkjes waarin mensen of dieren worden afgebeeld en Nederlandse kinderliedjes.

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici