Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Gevaarlijke schoolboeken Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Gevaarlijke schoolboeken
BerichtGeplaatst: Vr Sep 13, 2019 10:40 Plaats reactie Reageer met quote
Pieter Langendijk

Dit is een gefrustreerd mens dat zich door duistere sujetten voor een wellicht nog duisterder karretje laat spannen...

BerichtGeplaatst: Vr Sep 13, 2019 10:49 Plaats reactie Reageer met quote
Pieter Langendijk

https://www.telegraaf.nl/c/453547538/

nog een Nederlander die liever de boel in de uitverkoop ziet...

BerichtGeplaatst: Za Sep 14, 2019 9:51 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

En de onderwijsinspectie kan gewoon voor de deur blijven staan bij deze instellinge waar een hersenspoeling achter gesloten deuren plaatsvindt waarbij het gif van de haat wordt geïnjecteerd. Islam is onraakbaar, dus Islam heeft een ontheffing om boven en bezijden de wet te mogen staan. Niet zodra het om uitkeringen en subsidies gaat beroepen zij zich weer op onze wetten welke zij verachten. En Femke Halsema buigt gewillig mee.

BerichtGeplaatst: Za Sep 14, 2019 10:35 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Quote:
... Ik denk dat we er heel goed over na moeten denken hoe we tegelijkertijd duidelijk maken dat extremisme en fundamentalisme in onze stad niet welkom zijn, maar dat de islam bij Amsterdam hoort en dat moslims bij Amsterdam horen.

https://www.at5.nl/artikelen/196737/halsema-aanpak-salafistisch-onderwijs-ingewikkeld-dat-is-af-en-toe-frustrerend

Wat een dombo is die Femke Halsema toch weer. Wil je dat de Islam bij Amsterdam hoort, dan hoort Salafisme daarbij. Er bestaat geen Islam zonder dat je de politieke component, het verplicht moeten voeren van de Jihad, er ook bij krijgt.

Daar bij aan toegevoegd:

Op 27 oktober 2010 heeft de toenmalig Kamerlid en nieuwe burgemeester Femke Halsema (GL) een motie ingediend van de volgende strekking:

“Verzoekt de regering in woord en daad uit te dragen dat het tegengaan van islamisering GEEN doelstelling van beleid is.”

Geen Islamisering tegengaan is geen Salafisering tegengaan.

BerichtGeplaatst: Za Sep 14, 2019 10:45 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Loetje, je lult (alweer) uit je nek. Want wat hebben onderwijs en uitkeringen met elkaar te maken?
De moordenaar van Theo heeft levenslang gekregen, dus hoezo Islam staat boven de wet?
En welk gif van de haat doet jou in dit onderwerp Femke er met haar haren er weer bijslepen?
Je hebt het ook over hersenspoelen achter gesloten deuren. Besef jij wel dat wanneer jij je zin krijgt dat dit hersenspoelen achter gesloten deuren gemeengoed gaat worden.
En dan bedoel ik niet alleen de islam maar elk gedachtengoed wat jou niet aanstaat.

Weet je waar ik zo nieuwsgierig naar ben? Wat er zou gebeuren als jij werkzaam zou zijn bij de onderwijsinspectie. Wat zou jij dan doen?
Ik denk (weet haast wel zeker) dat jij je collega's die zich wel willen houden aan de regels zou afserveren als landverraders en dergelijke.
Vervolgens zou jij met de botte bijl om je heen gaan hakken met als gevolg dat jij de laan uitvliegt.
Of op zijn minst geschorst wordt. Want jij gaat gewoon je boekje te buiten.

Jij bent op je eigen manier bezig om mensen te hersenspoelen door niet bestaande verbanden 'aan te tonen' van onderwijs met uitkeringen.
Als je kritiek wilt leveren, prima, maar hou hoofdzaken dan vooral gescheiden van bijzaken.

BerichtGeplaatst: Za Sep 14, 2019 10:51 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Pieter Langendijk schreef:

Dit is een gefrustreerd mens dat zich door duistere sujetten voor een wellicht nog duisterder karretje laat spannen...

Kan en moet gewoon strafrechtelijk worden aangepakt. Het is ook niet nodig om de Grondwet aan te passen zoals PvdA en VVD willen: De VVD en PvdA stelden voor de gelijkheid van mannen en vrouwen te verankeren in grondwetsartikel 23 over onderwijsvrijheid.
Is niet nodig, want het is al vervat in artikel 1 GW.

Strafrechtelijk benaderen is naast het publieke debat de meest geëigende aanpak.

BerichtGeplaatst: Za Sep 14, 2019 10:59 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Sta er maar eens bij stil dat ondanks meerdere generaties aanwezig hier in ons land er dus geen integratie heeft plaatsgevonden, maar steeds verder gaande segregatie en verwijdering van onze samenleving plaatsvindt. En dat is nou de parallelsamenleving van langs en bezijden elkaar levende botsende culturen. Hier worden dus nieuwe generaties opgevoed zich van ons af te keren. Want het groeiende aantal Salafistenscholen impliceert een groeiende behoefte daaraan bij de ouders. Wel, dan ben ik niet hoopvol over de opvoeding thuis bij deze naar de Salafistenschool gaande kinderen. Dan zie ik een groeiend aantal huiskalifaten met de jaren en de generaties die voort zijn geschreden. En wat daar met de paplepel wordt meegegoten biedt niet veel soeps. Dat is in ieder geval niet gericht op het (willen) integreren.

BerichtGeplaatst: Za Sep 14, 2019 11:56 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Maar na even nagedacht te hebben, is niet elk schoolboek gevaarlijk?
Want, na nog heel wat langer nagedacht te hebben, is toch elk schoolboek het resultaat van het gedachtegoed van een persoon of een heel klein groepje?
En dan, na nog meer denkwerk, is toch elk schoolboek een momentopname van de toen geldige 'wijsheid en kennis'?

Wat is nu eigenlijk het belangrijkste in onze huidige wereld? Het gesproken of het geschreven woord?
Ik weet het niet meer, aangezien tegenwoordig het geschreven woord precies die gedachten en ideeën weergeeft waar men totaal niet over nadenkt, maar spontaan de wereld in roeptoetert.
Zonder er over na te denken.
Want denken doe je maar in je eigen tijd.

BerichtGeplaatst: Za Sep 14, 2019 12:35 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Bij kleuters van een bepaalde afkomst merken onderwijzers al op de kleuterschool wat zij in hun eigen tijd (dus thuis) meekrijgen wat betreft hoe over de ander te moeten denken. En andermaal: Wat ze in dat huiskalifaat met de paplepel meegegoten krijgen is niet veel soeps. Het is eerder een extract van het gif van de haat. Schelden, snijbewegingen langs de hals en andere agressie door Islamitische kleuters jegens hun ongelovige medeleerlingen verwoorden slechts wat van huis uit wordt meegekregen. Laten we daar alsjeblieft een keer niet blind voor zijn. Wegkijken is de oplossing niet. En meebuigen ook iet. Want hoe meer je meebuigt, hoe meer ze gaan eisen.

https://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=530728&highlight=kleuters#530728

BerichtGeplaatst: Za Sep 14, 2019 12:36 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Bij kleuters van een bepaalde afkomst merken onderwijzers al op de kleuterschool wat zij in hun eigen tijd (dus thuis) meekrijgen wat betreft hoe over de ander te moeten denken. En andermaal: Wat ze in dat huiskalifaat met de paplepel meegegoten krijgen is niet veel soeps. Het is eerder een extract van het gif van de haat. Schelden, snijbewegingen langs de hals en andere agressie door Islamitische kleuters jegens hun ongelovige medeleerlingen verwoorden slechts wat van huis uit wordt meegekregen. Laten we daar alsjeblieft een keer niet blind voor zijn. Wegkijken is de oplossing niet. En meebuigen ook iet. Want hoe meer je meebuigt, hoe meer ze gaan eisen.

https://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=530728&highlight=kleuters#530728

BerichtGeplaatst: Za Sep 14, 2019 12:45 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Jip schreef:
Maar na even nagedacht te hebben, is niet elk schoolboek gevaarlijk?
Want, na nog heel wat langer nagedacht te hebben, is toch elk schoolboek het resultaat van het gedachtegoed van een persoon of een heel klein groepje?
En dan, na nog meer denkwerk, is toch elk schoolboek een momentopname van de toen geldige 'wijsheid en kennis'?

Wat is nu eigenlijk het belangrijkste in onze huidige wereld? Het gesproken of het geschreven woord?
Ik weet het niet meer, aangezien tegenwoordig het geschreven woord precies die gedachten en ideeën weergeeft waar men totaal niet over nadenkt, maar spontaan de wereld in roeptoetert.
Zonder er over na te denken.
Want denken doe je maar in je eigen tijd.

Schoolboeken vormen De Waarheid voor leerlingen. Zij zijn nog niet in staat om de inhoud te relativeren, te vergelijken of te nuanceren. En zo wordt er dus altijd een fundament gelegd over hun toekomstig maatschappijbeeld. Dat geldt overigens voor alle etniciteiten, ook een westers kind wordt beïnvloed. Kritische geesten kunnen later wel ontsnappen aan de hen opgelegde dogma’s, maar die zijn er weer niet zo heel veel. Zij die er niet aan kunnen ontsnappen zijn ook niet in staat zich een maatschappijbeeld te vormen die veel breder is dan hun dogmatische smalle kijk op het geheel. Nietes-Welles discussies met onwrikbare stellingnames zijn dan het gevolg en dat lost natuurlijk nooit iets op.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 16, 2019 12:17 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Peiling: meerderheid GroenLinks- en D66-kiezers voor meer islamitische scholen in Nederland

GroenLinks- en D66-kiezers zijn het minst negatief over het islamitische onderwijs, zo suggereert een peiling van Maurice de Hond (Peil.nl). Voor alle Nederlanders geldt een geheel ander beeld: zo is slechts 30% van de ondervraagden voorstander van “meer islamitische scholen in Nederland.”

BerichtGeplaatst: Di Sep 17, 2019 21:46 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Stemmingmakerij:

GroenLinks- en D66-kiezers zijn het minst negatief over het islamitische onderwijs, zo suggereert een peiling van Maurice de Hond

is toch echt wat anders dan:
Peiling: meerderheid GroenLinks- en D66-kiezers voor meer islamitische scholen in Nederland

Het beeld is dus een stuk genuanceerder dan bovenstaande bewering.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 18, 2019 19:05 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Inderdaad, stemmingmakerij, Loetje. Als je geloofwaardigheid wilt behouden zul je minder selectief te werk moeten gaan.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Wo Sep 18, 2019 22:29 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Ik denk dat Loetje wilde aangeven dat groen links kiezers meestal in wijken wonen waar zij overdag bijna geen kinderen met misvormende islam schoolboeken tegenkomen, hooguit overdag in een beroep als jeugdrechter of baan in 'n jeugdzorg bureau, want, analfabete import ouders zijn in mindere mate in staat om hun traditioneel hoog kinderaantal zelf op te voeden .
De z.g. hoger opgeleide GRL /D66 oordelen doorgaans ook ruimhartiger over immigratie en opnemen, en toelaten van ‘vluchtelingen’en 'n sterk groot Europa .
Buitenlandse arbeiders opnemen wordt gezien als een morele Gr.L./D66 plicht, als onafwendbaar dan wel als onderdeel van vooruitgang beschouwd .
‘Hoger'... opgeleiden menen bij uitstek dat zij zich niet voor de gek laten houden. Maar sluiten zich aan bij hun sociale groep populaire standpunten en houden zichzelf vervolgens voor de gek dat ze via intelligent redeneren tot dat standpunt zijn gekomen - beschouw..... Estud... .!

Maar in wijken met laag opgeleiden als fietsenmaker, metaalbewerker, automonteur, bouwvakker, die niet met hun hoofd maar met handjes de kost verdienen, hebben dagelijks last van Groen Links /D66 politiek .
Gr.L../D66 ers betalen zelden een prijs voor hun politiek correcte standpunten. zelf ondervinden GL /D66 politici geen last van omlaag gedrukte lonen voor bouwvakkers enz.. door asiel import, integendeel. asielzoekers worden zelden ondergebracht in wijken van z,g pretpakket opgeleiden.
Gl/d66 creëren ook meer mogelijkheden om analfabetische ongeschoolden uit hun eigen achtertuinen te weren.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Sep 18, 2019 23:02 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Laat me raden.... je hebt een hekel aan hoogopgeleiden? Very Happy Very Happy

Lief dat je het voor Loetje opneemt hoor, maar hij weet echt wel dat hij met die koortsachtig bijeengeraapte statistiekjes de zaak moedwillig op het verkeerde been zet.
Je zou het ook leugens kunnen noemen. Cool

BerichtGeplaatst: Do Sep 19, 2019 9:15 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Leuk dat je het opneemt voor een groep waar jezelf niet toe behoort.
Maar mij kan je niet verwijten dat ik niet nuanceer, omdat ik weet dat z.g. hoogopgeleiden vaak promoveren tot hoogleraar met scripties met stof uit boeken boordevol leugens, ook geleerd van geparkeerde uitgerangeerde politici.
Hier die paar die je al kende :
Balkenende;
Wouter Bos
Geert Mak
Barend Biesheuvel
Elco Brinkman
Jet Bussemaker
Hendrik Colijn
Wim Deetman
Piet Hein Donner
Derk Jan Eppink
Pim Fortuyn
Jaap Jongbloed
Joram van Klaveren
Andries Knevel
Eberhard v.d Laan
André Rouwvoet
Gerrit Zalm
BerichtGeplaatst: Do Sep 19, 2019 10:37 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

10 miljoenste schreef:
Ik denk dat Loetje wilde aangeven dat groen links kiezers meestal in wijken wonen waar zij overdag bijna geen kinderen met misvormende islam schoolboeken tegenkomen, hooguit overdag in een beroep als jeugdrechter of baan in 'n jeugdzorg bureau, want, analfabete import ouders zijn in mindere mate in staat om hun traditioneel hoog kinderaantal zelf op te voeden .
De z.g. hoger opgeleide GRL /D66 oordelen doorgaans ook ruimhartiger over immigratie en opnemen, en toelaten van ‘vluchtelingen’en 'n sterk groot Europa .
Buitenlandse arbeiders opnemen wordt gezien als een morele Gr.L./D66 plicht, als onafwendbaar dan wel als onderdeel van vooruitgang beschouwd .
‘Hoger'... opgeleiden menen bij uitstek dat zij zich niet voor de gek laten houden. Maar sluiten zich aan bij hun sociale groep populaire standpunten en houden zichzelf vervolgens voor de gek dat ze via intelligent redeneren tot dat standpunt zijn gekomen - beschouw..... Estud... .!

Maar in wijken met laag opgeleiden als fietsenmaker, metaalbewerker, automonteur, bouwvakker, die niet met hun hoofd maar met handjes de kost verdienen, hebben dagelijks last van Groen Links /D66 politiek .
Gr.L../D66 ers betalen zelden een prijs voor hun politiek correcte standpunten. zelf ondervinden GL /D66 politici geen last van omlaag gedrukte lonen voor bouwvakkers enz.. door asiel import, integendeel. asielzoekers worden zelden ondergebracht in wijken van z,g pretpakket opgeleiden.
Gl/d66 creëren ook meer mogelijkheden om analfabetische ongeschoolden uit hun eigen achtertuinen te weren.

Tsja, al die asieleisers passen wel in de woonwijken van de gewone werkende, belastingbetalende mensen, maar niet bij de (veelal rijkelijk gesubsidieerde) happy few van PvdA, D'66, GL, VVD in de achtertuin. Waarom eigenlijk?

BerichtGeplaatst: Do Sep 19, 2019 17:26 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

10 miljoenste schreef:
Leuk dat je het opneemt voor een groep waar jezelf niet toe behoort.
Maar mij kan je niet verwijten dat ik niet nuanceer, omdat ik weet dat z.g. hoogopgeleiden vaak promoveren tot hoogleraar met scripties met stof uit boeken boordevol leugens, ook geleerd van geparkeerde uitgerangeerde politici.
Hier die paar die je al kende :
Balkenende;
Wouter Bos
Geert Mak
Barend Biesheuvel
Elco Brinkman
Jet Bussemaker
Hendrik Colijn
Wim Deetman
Piet Hein Donner
Derk Jan Eppink
Pim Fortuyn
Jaap Jongbloed
Joram van Klaveren
Andries Knevel
Eberhard v.d Laan
André Rouwvoet
Gerrit Zalm

Wat is hier nu precies je punt? Cool

BerichtGeplaatst: Do Sep 19, 2019 19:20 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Dat je gewoon minder goed bent om de bovenstaande teksten met tegenargumenten van tafel te vegen.
BerichtGeplaatst: Do Sep 19, 2019 21:00 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Op die warrige en onbegrijpelijke lappen tekst valt ook niet te reageren. Bovendien weet je ook zelf nooit het punt te benoemen waar het om gaat.
Er zijn overigens wel cursussen om begrijpend te leren schrijven. In jouw geval aanbevelingswaardig! Cool

BerichtGeplaatst: Vr Sep 20, 2019 0:03 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Ach - JIJ- bakken - is jouw intelligente manier om aan te geven dat je geen antwoord meer weet ?
Sla mij dan maar over, en geef antwoord aan degene die je oversloeg met dood zwijgen, Dan overweeg ik me in een moskee in te schrijven, in de hoop, het begrijpend schrijven beter wil worden .
Doei, tot later !
BerichtGeplaatst: Vr Sep 20, 2019 7:30 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

De logica van Loetje: iemand is minder negatief over iets. En DUS is hij daarover positief.
Ofwel: iets is geen kat, dus is het een hond.

Gelukkig hebben Estudiant en anderen hier al prima doorheen geprikt, Loetje heeft dan ook geen weerwoord daarop.
O ja, Loetje: nog een nieuwtje voor je, passend in jouw redeneerstijl. Wilders wil meer Turken in ons land hebben. Hij wil namelijk minder Marokkanen.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 20, 2019 8:51 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

10 miljoenste schreef:
Ach - JIJ- bakken - is jouw intelligente manier om aan te geven dat je geen antwoord meer weet ?
Sla mij dan maar over, en geef antwoord aan degene die je oversloeg met dood zwijgen, Dan overweeg ik me in een moskee in te schrijven, in de hoop, het begrijpend schrijven beter wil worden .
Doei, tot later !

Ik wist niet dat je in een moskee een cursus begrijpend schrijven kan volgen. Weer wat geleerd. Veel sterkte met je overweging.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 20, 2019 15:59 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Lampje schreef:
De logica van Loetje: iemand is minder negatief over iets. En DUS is hij daarover positief.
Ofwel: iets is geen kat, dus is het een hond.

Gelukkig hebben Estudiant en anderen hier al prima doorheen geprikt, Loetje heeft dan ook geen weerwoord daarop.
O ja, Loetje: nog een nieuwtje voor je, passend in jouw redeneerstijl. Wilders wil meer Turken in ons land hebben. Hij wil namelijk minder Marokkanen.

Kort gezegd: Loetje: Wie niet voor mij is, is tegen mij.

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici