Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Na CO2 is nu de stikstof aan de beurt. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Wo Dec 18, 2019 13:15 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Heb wel ergens vluchtig gelezen dat 'n leider van de veeboeren ventileerde dat die boeren zo ongeveer behandeld worden als de Joden in de tweede wereldoorlog.

Daar kwam zeer veel kritiek op.
En terecht, want uiteindelijk zijn zij 't die hun dieren nog veel erger behandelen.

Men denke in dit verband alleen al aan het aan de lopende band machinaal versnipperen van pas geboren levende haantjes bij kippenhouderijen.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Dec 18, 2019 13:24 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Het is van beide kanten zwak om met Hitler, de Holocaust, Joden, o.i.d. te gaan gooien.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 18, 2019 17:40 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Cliff schreef:
Natuurlijk is Internet geen doel. De meeste grote uitvindingen zijn geen doel. Wat heb je bv aan alleen een wiel? Helemaal niets. Het gaat erom wat je er vervolgens mee doet.

Andere uitvindingen zijn sterk gerelateerd aan Internet... bv. Google of Bitcoin.

Maar goed, ik denk als je het niet wilt zien...

Is dit alles wat je er tegen in wilt brengen? Jammer.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 18, 2019 20:27 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:
Het is van beide kanten zwak om met Hitler, de Holocaust, Joden, o.i.d. te gaan gooien.

Volkomen mee eens.

BerichtGeplaatst: Za Dec 21, 2019 7:32 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Natubico schreef:
Nou, de veeboertjes krijgen er maar geen genoeg van; kennelijk willen ze bereiken dat er helemaal geen maatregelen genomen zullen worden om de stikstofuitstoot te reduceren.
Niet zo erg solidair met de fruittelers en tuinders dus.

Heb inmiddels vernomen dat 't er met name ook om gaat dat men zekerheid wil over het regeringsbeleid nu en in de toekomst, alvorens men grote investeringen gaat doen in apparatuur die de uitstoot van stikstof reduceert.

Vind daar dus wel wat voor te zeggen en dacht er meteen aan dat 't wellicht zo geregeld kan worden dat de overheid de aanschaf van die apparatuur voor haar rekening zal nemen in de vorm van een 100%-subsidie.

De kosten daarvan zouden dan weer op de consument van dierlijke producten afgewenteld kunnen worden door middel van een extra BTW-heffing daarop.

Op die manier zal dan bereikt worden dat de ware vervuiler betaalt, terwijl tevens aannemelijk is dat het gebruik van dierlijke producten erdoor terug zal lopen met alle inmiddels bekende voordelen van dien: https://www.animalrights.nl/plant-power/de-impact-van-vlees-en-zuivel
-
BerichtGeplaatst: Za Dec 21, 2019 11:14 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Tedje van Es schreef:
https://www.nporadio1.nl/standpunt/2019-12-18

15.119 stemmen: slechts 19% vindt dat de boeren hun toon moeten matigen.
Er zal dus niet op tractorbanden geschoten gaan worden.

Ik hoorde trouwens in dat programma iets dat ik al vergeten was.
Het waren Haagse politici die de moderne varkensstallen met concentratiekampen en met de Holocaust vergeleken. Het waren politici die boeren met Hitler vergeleken. Daar heb ik inderdaad nooit iemand over horen klagen.

Dat kenmerkt dan weer hun hypocriete selectieve verontwaardiging. Zelf ermee beginnen en nooit anders doen, maar o wee als de boomerang een keer terugkeert. Alsof ze zich in hun monopolie op een Reductio Ad Hitlerum of een Godwin voelen aangetast. Dat nog los van dat een Reductio Ad Hitlerum of een Godwin geen hout snijdt en volkomen misplaatt is en de argumentenarmoede accentueert en niet maskeert.

BerichtGeplaatst: Za Dec 21, 2019 12:59 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Er is natuurlijk wel een sluipend gif op het platteland losgelaten vanuit de Randstad, Een Randstad die volkomen is losgezongen van elke natuur.
Maar ook ik, opgegroeid tussen de Veluwse bossen, sta niet echt te juichen als er een melkveebedrijf wordt geopend met meer dan 1000 koeien.
Een boer behoord zijn dieren persoonlijk te kennen vind ik, maar niet elke kip of eend. Ik bedoel daarmee melkvee of de fok-paarden en drachtige zeugen.
Ik zat laatst naar een natuurserie te kijken, en kreeg daardoor diep medelijden met de hertjes en zebra, s die voortdurend doodsbang uitkijken naar leeuwen of wolven. Ze worden door de carnivoren zonder verdoving levend uit elkaar gerukt, en dat weten ze als ze staan toekijken.
Dan heeft ons vee toch een veiliger en leuker leven.
Geef de boeren subsidie tot 50 melkkoeien en bouw die af tot 100 stuks vee. Maar zorg dat hun inkomen aanvaardbaar blijft.

BerichtGeplaatst: Za Dec 21, 2019 21:21 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:

Geef de boeren subsidie tot 50 melkkoeien en bouw die af tot 100 stuks vee. Maar zorg dat hun inkomen aanvaardbaar blijft.

Dus toch de veestapel afbouwen. Met een subsidie voor 50 koeien redt de boer het financieel niet. Om hun inkomen aanvaardbaar te houden moet de prijs van melk dus worden verhoogd, en waarschijnlijk ook fors.
Maar meneer Poendert....bent u het niet die voortdurend draadjes opent waarin u jammert over de hoge prijzen ? Hoe rijmt u dit hiermee ? Serieuze vraag, dus ook graag een serieus antwoord (en dus geen zijwegen die eindigen bij pakweg Willem van Oranje of door u gelegde kabels in Timboektoe.)

BerichtGeplaatst: Zo Dec 22, 2019 11:20 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik heb het nergens over het verlagen van de veestapel, Ik pleit juist voor meer boeren en per persoon minder vee.
Het gebied langs de Randmeren werd in mijn jeugd bewerkt door duizenden boeren.
Hun landerijen met productie-houtwallen, singels en weilanden werden opgekocht door makelaars en beleggers, die in het gebied steeds grotere landbouwbedrijven hebben opgericht. Op die bedrijven werden een soort pachters geplaatst, singels, heggen en bomenrijen werden gerooid en op die vlakten, waar vroeger honderden gezinnen hun brood verdienden, kwamen enorme veebedrijven, beheerd door 1 regelateur en bewerkt door loonbedrijven waarbij men weinig gevoel met de grond had. Alleen de centen gingen tellen.
Het werd zo erg dat enkele provinciale ambtenaren het typische Veluwse coulisselandschap nadat alle hagen waren gesloopt en beken rechtgetrokken, benoemen als en "'typisch Hollands" polderlandschap, zoals ik moest aanhoren tijdens een bijeenkomst.
Boer Koekoek had gelijk. In een gebied waar in het verleden duizenden via de landbouw hun brood verdienden, is dat aantal gedaald tot enkele tientalen vee industrieën.
Als de door u veronderstelde landbouwsubsidie alleen nog wordt verstrekt aan boertjes met hooguit 50-100 koeien, hebben die mensen een goed bestaan, en draaien de aanstichters van dit kwaad, de heren Manscholt en consorten samen met de EU zich om in hun graf.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 22, 2019 12:00 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Poendert schreef:
Ik zat laatst naar een natuurserie te kijken, en kreeg daardoor diep medelijden met de hertjes en zebra, s die voortdurend doodsbang uitkijken naar leeuwen of wolven. Ze worden door de carnivoren zonder verdoving levend uit elkaar gerukt, en dat weten ze als ze staan toekijken..

Die dieren voelen dat niet allemaal hoor; op het moment dat ze worden gegrepen door zo'n roofdier raken ze in 'n soort van natuurlijke verdovingstoestand en alles wat daarna gebeurt gaat volkomen aan hun bewustzijn en gevoel voorbij.
't Is 'n natuurlijke dood en de natuur heeft ervoor gezorgd dat dit 'n draagbaar lot is voor de prooidieren.
Poendert schreef:

Vooral de mannelijke exemplaren ja, die mogen bij melkbedrijven en eierenbedrijven hooguit enkele maandjes resp. dagen het levenslicht zien.
En de vrouwelijke dieren zullen heus wel aanvoelen wat er met hun kroost gebeurt.
Die mogen dit trouwens nog geen dag bij zich hebben.
Verder gaat inseminatie op kunstmatige wijze dus van enig normaal samenzijn met de andere kunne komt ook al helemaal niets terecht.
Ze moeten hun beperkte leven met enkel andere vrouwelijke exemplaren in de nabijheid leven.
Niet dat er geen andere dieronwaardigheden te melden zouden vallen, maar voor nu moge 't hier maar 'ns bij blijven.
-
BerichtGeplaatst: Zo Dec 22, 2019 22:22 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Natubico schreef:
Poendert schreef:
Ik zat laatst naar een natuurserie te kijken, en kreeg daardoor diep medelijden met de hertjes en zebra, s die voortdurend doodsbang uitkijken naar leeuwen of wolven. Ze worden door de carnivoren zonder verdoving levend uit elkaar gerukt, en dat weten ze als ze staan toekijken..

Die dieren voelen dat niet allemaal hoor; op het moment dat ze worden gegrepen door zo'n roofdier raken ze in 'n soort van natuurlijke verdovingstoestand en alles wat daarna gebeurt gaat volkomen aan hun bewustzijn en gevoel voorbij.
't Is 'n natuurlijke dood en de natuur heeft ervoor gezorgd dat dit 'n draagbaar lot is voor de prooidieren.
Poendert schreef:

Vooral de mannelijke exemplaren ja, die mogen bij melkbedrijven en eierenbedrijven hooguit enkele maandjes resp. dagen het levenslicht zien.
En de vrouwelijke dieren zullen heus wel aanvoelen wat er met hun kroost gebeurt.
Die mogen dit trouwens nog geen dag bij zich hebben.
Verder gaat inseminatie op kunstmatige wijze dus van enig normaal samenzijn met de andere kunne komt ook al helemaal niets terecht.
Ze moeten hun beperkte leven met enkel andere vrouwelijke exemplaren in de nabijheid leven.
Niet dat er geen andere dieronwaardigheden te melden zouden vallen, maar voor nu moge 't hier maar 'ns bij blijven.
-

Beste Nautub. Ik begrijp dat u nog nooit de band tussen boertjes van de vorige generatie, en hun vee of paarden hebt waargenomen. U bent gegarandeerd zonder huisdieren opgegroeid. Ik schat u in als een kattenmens.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 23, 2019 12:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Hoe kun je een kattenmens zijn zonder huisdieren?

BerichtGeplaatst: Ma Dec 23, 2019 12:40 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Kerstcadeautje van Mark Rutte aan Jesse Klaver?

BerichtGeplaatst: Zo Dec 29, 2019 15:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Interessant artikel voor wie het is ontgaan en voor wie het nog niet wist: Biomassa is het grootste schandaal van deze eeuw
BerichtGeplaatst: Zo Dec 29, 2019 19:16 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Schokkend Cliox.
En zijn er geen organisaties die hier tegen protesteren?

BerichtGeplaatst: Zo Dec 29, 2019 22:07 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Cliff schreef:
Hoe kun je een kattenmens zijn zonder huisdieren?

Katten zijn geen huisdieren, Een kat houd zijn mensen als huisdieren.
Een koe heeft een band met zijn boer, Een varken hecht zich aan de dame die haar voedt. Een sleper is dagenlang overstuur als zijn paard naar de slager moet. Zelfs een volk van jagers vereert het wild dat ze eten.
Een stadsmens wordt door zijn katten gehouden, en door zijn rolmopshond uitgelaten, tot het hondje zich heeft doodgevreten.
De meeste stadsmensen hebben geen idee van de band tussen een boertje en zijn vee.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 29, 2019 22:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Inderdaad weer zo'n goed artikel. Bedankt daarvoor Cliox.

Langzaamaan wordt toch wel duidelijk dat de klimaat-paniekroepers de wetenschap totaal niet aan hun zijde hebben, hoe graag ze dat ook beweren. En nee, ik heb het niet over de opwarming van de aarde. Ik heb het over klimaatverandering en al het beleid, gestaak, getop, gejank wat daar bij hoort.

How dare you!

BerichtGeplaatst: Ma Dec 30, 2019 15:17 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Cliff schreef:

Naast de enorme vlucht die de welvaart heeft gekregen via handel op Internet, heeft ook de wetenschap een enorme boost gekregen. Alles gaat nu een factor 100 keer sneller. Als Einstein nu geleefd had, hadden zijn college's online gestaan en had hij een paar miljoen views op YouTube. Laat eens 0,01% daarvan een nieuwe Einstein worden op basis van die gedeelde informatie....

Nee hoor, de wetenschap is nog steeds afhankelijk van het menselijk brein en niet van de snelheid van internet.
Ja, wetenschappers kunnen nu met de snelheid van het licht met elkaar kissebissen over allerlei zaken, maar dat is niks nieuws.

En Poendert heeft wel degelijk gelijk. Ik heb voor de grap eens op Wikipedia opgezocht hoe je een fietsband moet plakken. Misschien dat er een nieuwe, snellere manier wordt aanbevolen. Nee dus. Wat ik daar las, is niks anders dan de manier waarop ik het geleerd heb.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Fietsband#Reparatie

Dus Cliff, niks nieuws onder de zon.

Cool

BerichtGeplaatst: Wo Jan 01, 2020 11:43 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jip schreef:
Nee hoor, de wetenschap is nog steeds afhankelijk van het menselijk brein en niet van de snelheid van internet.

Ja, maar twee weten meer dan één. En hoe sneller die twee met elkaar kunnen communiceren, hoe beter. Zeker als ze nog een derde en vierde erbij kunnen halen. En laat nou precies dát zijn wat Internet perfect kan.

Quote:
En Poendert heeft wel degelijk gelijk. Ik heb voor de grap eens op Wikipedia opgezocht hoe je een fietsband moet plakken. Misschien dat er een nieuwe, snellere manier wordt aanbevolen. Nee dus. Wat ik daar las, is niks anders dan de manier waarop ik het geleerd heb.

Banden plak je tegenwoordig niet meer.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 01, 2020 16:13 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Cliff schreef:
Jip schreef:

Ja, maar twee weten meer dan één. En hoe sneller die twee met elkaar kunnen communiceren, hoe beter. Zeker als ze nog een derde en vierde erbij kunnen halen. En laat nou precies dát zijn wat Internet perfect kan.

Quote:

Banden plak je tegenwoordig niet meer.

Ja maar.... Rolling Eyes
Cliff, geef mij slechts één voorbeeld dat internet iets nieuws heeft voortgebracht.

En hoezo, banden worden tegenwoordig niet meer geplakt?
Wat weet jij daar nou van?
Mooi voorbeeld van jouw onnozelheid. Want je gaat wel weer voorbij aan het feit dat internet of wiki niks nieuws te melden heeft.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 01, 2020 18:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Banden plakken is onzinnig geworden in de maatschappij die jouw generatie heeft opgebouwd....

Internet is de motor geweest voor vele andere uitvindingen. Wikipedia is de beste encyclopedie ter wereld.

BerichtGeplaatst: Do Jan 02, 2020 11:34 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik zou zeggen.Noem eens een uitvinding die via internet is uitgevonden.
Internet heeft een groot nadeel, het stopt de creativiteit die in sommige mensen zit ingebakken, en nodig was om zich als jager/verzamelaar te handhaven. Internet stopt vernieuwing en origineel denken.
Dat heeft men met boeken/naslagwerken niet volgens mij.
Ik heb eens een boot gebouwd voor de internettijd. Ik ging toen uit van een vallende waterdruppel als ideale vorm voor en boot. Het werd een geweldig exemplaar dat erg snel roeide, de uitslagen tekende ik op pamperdozen. We voeren rondom motorbootjes.
Met internethulp was het gewoon weer eenzelfde boot geworden als alle anderen.
Bekijk voor de aardigheid eens een boek met moderne kunst en vertel me de vooruitgang.

BerichtGeplaatst: Do Jan 02, 2020 12:11 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik zou zeggen, noem en bewijs eens 1 feit, dat via stikstof of CO2 de nu via satellieten waarneembare vergroening van de aarde, is gestopt of achteruit is gegaan.
Ik wacht met smart op de bewijzen.
Verzinsels als een mogelijk in de toekomst extra verhoging van de zeespiegel gelden niet.
Dus alleen bewezen feiten tellen.
Eigenlijk tellen mogelijkheden zonder waargenomen bewijzen nooit.
Als de hemel mogelijk valt zijn we allemaal plat.

BerichtGeplaatst: Do Jan 02, 2020 13:16 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Banden plakken is onzinnig geworden in de maatschappij die jouw generatie heeft opgebouwd....

Internet is de motor geweest voor vele andere uitvindingen. Wikipedia is de beste encyclopedie ter wereld.

Very Happy

BerichtGeplaatst: Vr Jan 03, 2020 8:33 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:

Autobanden misschien; maar zou zelf niet gauw weten hoe 't anders mogelijk zou zijn om weer te kunnen fietsen wanneer 'n band lek is.
Er schijnt wel iets te zijn dat je in de band kunt spuiten, maar het gebruik daarvan wordt sterk afgeraden.
Verder is er 'n soort fietswegenwacht en die plakt 'm dan wel even ter plaatse voor minder dan wat de fietsenmaker telt.

Nou ja, toch maar 'ns gaan rondkijken en vond inderdaad enkele hoogst interessante nieuwigheden.

https://www.fietsersbond.nl/nieuws/worstvormige-binnenband/
Deze moet ie dus toch nog geplakt worden, maar om 'm te vervangen door 'n nieuwe hoeft het wiel er niet meer uit. Ook heel interessant voor E-bikers.

Maar dan:

https://supremedutch.com/

"NOOIT MEER LEK
Nooit meer je band hoeven te plakken of op te pompen! “De fietspomp & plakset zijn nu echt verleden tijd”.

-
Na CO2 is nu de stikstof aan de beurt.
  Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu