Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Na CO2 is nu de stikstof aan de beurt. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Dec 15, 2019 12:15 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
Via massale verkeerde informatie van de media kun je de mensen zo gek krijgen als een deur. En dan maakt hoogopgeleid weinig uit. Professor Klinger, de zeer intelligente baas van het ministerie van economische in de jaren 90, kreeg een grote meute zo gek om naar een dal in Spanje te rijden, in touringcars en ambulancebusjes, omdat daar alleen redding wachtte bij de aanstaande vernietiging van de aarde.
Jaren geleden werd er in de VS op radio een hoorspel uitgezonden waarin Marsmannetjes de aarde middels ruimteschepen vernietigden. Miljoenen Amerikanen sloegen op de vlucht naar veiliger gebieden.
Wat denk je van de propaganda uitzendingen van Hitler, Stalin en anderen? Ook daar liepen miljoenen achteraan.
Minstens zoveel als er nu achter de Al Gore,s marcheren.

Net zoals u als een kip zonder kop achter Wilders en Baudet marcheert.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 15, 2019 12:27 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Dat is ook gewoon zo. Je ziet trouwens de typische reactie die ook Lampje hier weergeeft: ja maar die ontkennen global warming!

Nee. Er zijn tal van wetenschappers die global warming erkennen, maar er grote vraagtekens bij zetten of dat wel zo erg is. De aarde was immers in het verleden vele malen kouder en vele malen warmer dan nu. De langste tijd van het aardse bestaan waren de polen helemaal niet bevroren.

Er zijn keiharde wetenschappelijker casussen te maken dat het momenteel veel te koud is op aarde. Dat alles wat groeit en bloeit nogal een tekort heeft aan CO2.

Waar het allemaal op neerkomt: we weten eigenlijk niet of het allemaal wel zo goed is voor ons mensen. En dan stel ik wederom de vraag: is dat wel zo erg? Hoeveel mensen moeten we eigenlijk willen hebben op deze planeet? 10 miljard? 100 miljard?

Ieder logisch denkend mens weet toch wel dat er ook een einde aan die groei zit of niet? Je kunt best 20 koeien op een weiland houden, gaat prima. Het gras wat ze eten groeit gewoon weer terug. Maar als je er 10 miljoen koeien op gaat houden gaat het mis he. Dan vreten ze al het gras kaal, schijten ze alles dood en vervolgens sterven ze massaal. Kan je hard roepen dat dat aan het milieu ligt... maar ik zie een andere oorzaak: teveel koeien.

Dus overbevolking: Wat zou je oplossing zijn?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Dec 15, 2019 13:29 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:

Die is er niet. Het eindeloos fokken van nageslacht is een heilig goed.

Wees blij dat je nu leeft. Na ons komt de zondvloed. Wij zullen er dus geen last van hebben.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 15, 2019 13:47 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Kijk eens hier naar. De klok wordt iedere nacht om 24 uur op nul gezet en gaat weer tikken.
Op 1 januari gaat de jaar klok op nul.
We zijn bijna aan het einde van 2019 en sinds januari zijn er 77+ miljoen mensen bijgekomen.
Kijk je vlak voor middernacht dan zie je dat er ongeveer 200.000 per dag bijkomen.
Dit is na aftrek van overlijden. Dus 300.000 nieuwe baby's - 100.000 die overlijden = 200.000 mensen.

https://www.worldometers.info/world-population/

BerichtGeplaatst: Zo Dec 15, 2019 23:39 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Elisabeth schreef:
Kijk eens hier naar. De klok wordt iedere nacht om 24 uur op nul gezet en gaat weer tikken.
Op 1 januari gaat de jaar klok op nul.
We zijn bijna aan het einde van 2019 en sinds januari zijn er 77+ miljoen mensen bijgekomen.
Kijk je vlak voor middernacht dan zie je dat er ongeveer 200.000 per dag bijkomen.
Dit is na aftrek van overlijden. Dus 300.000 nieuwe baby's - 100.000 die overlijden = 200.000 mensen.

https://www.worldometers.info/world-population/

Beste Elisabeth. Ik rekende in mijn jeugd, dat als ik oud en stijf was, men vervoer tussen sterrenstelsels onder de knie zou hebben.
Dat is bepaald niet het geval. Sinds mijn jeugd is er weinig nieuws uitgevonden. Ondanks dat bijna iedereen hoog opgeleid is tegenwoordig, borduurt men door op weetjes die we de laatste paar honderd hebben ontdekt of de Grieken al hadden uitgevogeld.
Er komt eigenlijk niks wetenschappelijks echt meer bij. Is onze hoogopgeleide jeugd uitgeblust. Zeker de tegenwoordige zich klimaatwetenschapper noemenden weten de helft van de tijd niet waarover ze het hebben.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 16, 2019 7:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:

Is moeilijk, maar in ieder geval extra promoten van voorbehoedsmiddelen. Gratis pil, condooms, spiraaltjes, etc. allemaal in basisverzekering zetten. Vervolgens de financiële voordelen voor het hebben van kinderen afbouwen: kinderbijslag, kinderopvang, etc.

Uiteraard gepaard gaande met een grenzen dicht immigratiebeleid en een selectie aan de deur op kwaliteiten die je nodig hebt.

Maar dat is alleen nationaal. Internationaal is het veel moeilijker, maar er zijn wel zaken denkbaar. Handelsboycot houden tegen landen die voorbehoedsmiddelen verbieden. Zorgen dat landen die uitgebreid fokken hun overvloed aan mensen niet over de grens kwijt kan. Voedselhulp relateren aan geboortebeperking: als unicef voedingspakketten uitdeelt stoppen ze er ook maar een zooi condooms in.

Moeilijk? Ja, allemaal uiterst moeilijk. Maar moeilijker dan het terugdringen van globale CO2, stikstof, methaan uitstoot? Ik weet het niet. De wereld draait op energie, economische groei = meer productie = meer vervuiling. Wij hebben onszelf aangeleerd dat economische groei = meer mensen. De vraag is of die visie standhoudt, zeker in een wereld waar robots straks een groot deel van de (simpele) arbeid gaat overnemen.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 16, 2019 7:43 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Poendert schreef:
Er komt eigenlijk niks wetenschappelijks echt meer bij. Is onze hoogopgeleide jeugd uitgeblust.

Onzinnig babyboomer geleuter... er was niet eens Internet in jouw jeugd. Dé uitvinding van het laatste millennium.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 16, 2019 10:11 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Cliff schreef:
Poendert schreef:
Er komt eigenlijk niks wetenschappelijks echt meer bij. Is onze hoogopgeleide jeugd uitgeblust.

Onzinnig babyboomer geleuter... er was niet eens Internet in jouw jeugd. Dé uitvinding van het laatste millennium.

Het is maar de vraag hoe je internet ziet. Is het een originele nieuwe uitvinding, of borduurt men voort op oude uitvindingen.
Ik werkte als onderhoudsmonteur 50 jaar geleden, via ons bedrijf volgde ik destijds al cursussen in automatisering. Dat is gewoon steeds uitgebreid.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 16, 2019 10:57 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Voor de verandering ben ik het deze keer eens met poendert. Niks nieuws onder de zon, gewoon oude wijn in nieuwe zakken proberen te verkopen.
En Cliff, niet het internet maar de anticonceptiepil is DE uitvinding van het laatste millennium.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 16, 2019 11:42 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Cliox schreef:
Cliff schreef:
Dat is ook gewoon zo. Je ziet trouwens de typische reactie die ook Lampje hier weergeeft: ja maar die ontkennen global warming!

Nee. Er zijn tal van wetenschappers die global warming erkennen, maar er grote vraagtekens bij zetten of dat wel zo erg is. De aarde was immers in het verleden vele malen kouder en vele malen warmer dan nu. De langste tijd van het aardse bestaan waren de polen helemaal niet bevroren.

Er zijn keiharde wetenschappelijker casussen te maken dat het momenteel veel te koud is op aarde. Dat alles wat groeit en bloeit nogal een tekort heeft aan CO2.

Waar het allemaal op neerkomt: we weten eigenlijk niet of het allemaal wel zo goed is voor ons mensen. En dan stel ik wederom de vraag: is dat wel zo erg? Hoeveel mensen moeten we eigenlijk willen hebben op deze planeet? 10 miljard? 100 miljard?

Ieder logisch denkend mens weet toch wel dat er ook een einde aan die groei zit of niet? Je kunt best 20 koeien op een weiland houden, gaat prima. Het gras wat ze eten groeit gewoon weer terug. Maar als je er 10 miljoen koeien op gaat houden gaat het mis he. Dan vreten ze al het gras kaal, schijten ze alles dood en vervolgens sterven ze massaal. Kan je hard roepen dat dat aan het milieu ligt... maar ik zie een andere oorzaak: teveel koeien.

In dit boek wordt een oplossing geboden.

Idea

BerichtGeplaatst: Ma Dec 16, 2019 13:08 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Jip schreef:
Voor de verandering ben ik het deze keer eens met poendert. Niks nieuws onder de zon, gewoon oude wijn in nieuwe zakken proberen te verkopen.
En Cliff, niet het internet maar de anticonceptiepil is DE uitvinding van het laatste millennium.

Als daar nou ook eens wat meer mee gedaan werd...

Voorlopig lijkt het nog niet zo ver te zijn, gelet op wat Elisabeth in dit draadje eerder signaleerde.

https://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=565955#565955

BerichtGeplaatst: Ma Dec 16, 2019 16:26 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Cliff schreef:
Cliox schreef:

Is moeilijk, maar in ieder geval extra promoten van voorbehoedsmiddelen. Gratis pil, condooms, spiraaltjes, etc. allemaal in basisverzekering zetten. Vervolgens de financiële voordelen voor het hebben van kinderen afbouwen: kinderbijslag, kinderopvang, etc.

Uiteraard gepaard gaande met een grenzen dicht immigratiebeleid en een selectie aan de deur op kwaliteiten die je nodig hebt.

Maar dat is alleen nationaal. Internationaal is het veel moeilijker, maar er zijn wel zaken denkbaar. Handelsboycot houden tegen landen die voorbehoedsmiddelen verbieden. Zorgen dat landen die uitgebreid fokken hun overvloed aan mensen niet over de grens kwijt kan. Voedselhulp relateren aan geboortebeperking: als unicef voedingspakketten uitdeelt stoppen ze er ook maar een zooi condooms in.

Moeilijk? Ja, allemaal uiterst moeilijk. Maar moeilijker dan het terugdringen van globale CO2, stikstof, methaan uitstoot? Ik weet het niet. De wereld draait op energie, economische groei = meer productie = meer vervuiling. Wij hebben onszelf aangeleerd dat economische groei = meer mensen. De vraag is of die visie standhoudt, zeker in een wereld waar robots straks een groot deel van de (simpele) arbeid gaat overnemen.

Het promotenvan voorbehoedsmiddelen slaat alleen in Europa aan. Denkt werkelijk iemand dat een meneer uit Soedan aan de condooms gaat?
Misschien zou zijn vrouw het willen, maar die staat op de maatschappelijke ladder niet hoger dan een geit.
Dit zal tot gevolg hebben dat de bevolking van W-Europa uitsterft. Of de wereld daarvan beter wordt?
Dan voorspel ik nog dat over een paar jaar niemand nog over CO2 praat. Nu al heeft de onzin over stikstof de CO2 hype voorbij gestreefd.
Het gaat net als met de marsmannetjes in de VS in het verleden. Straks schaamt iedereen zich, om het er over te hebben.
In de VS durft nu al niemand bij zijn volle verstand, dankzij Trump, over CO2 gevaar te spreken.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 16, 2019 17:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jip schreef:

Haha, vind ik ook prima.. ik heb hem nog nooit gebruikt... Laughing

BerichtGeplaatst: Ma Dec 16, 2019 17:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jip schreef:

Idea

Geen idee wat die oplossing is, maar voordat ik in het genocidehoekje gezet word: het gaat mij erom te voorkomen dat er meer mensen geboren worden. Levende mensen mogen ten alle tijde hun leven blijven houden, dat lijkt me volkomen duidelijk.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 16, 2019 17:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Poendert schreef:
Het is maar de vraag hoe je internet ziet. Is het een originele nieuwe uitvinding, of borduurt men voort op oude uitvindingen.

Jip schreef:

Ik denk dat jullie onvoldoende begrijpen/realiseren wat Internet gebracht heeft... (of van dezelfde generatie zijn Smile )

Einstein communiceerde via briefwisselingen met mede wetenschappers. Het is nagenoeg nooit mogelijk geweest voor top-wetenschappers om snel te communiceren, samen te werken in grote getale, onderzoeksdata snel te delen, onderzoeken te publiceren voor peer-feedback, etc.

Naast de enorme vlucht die de welvaart heeft gekregen via handel op Internet, heeft ook de wetenschap een enorme boost gekregen. Alles gaat nu een factor 100 keer sneller. Als Einstein nu geleefd had, hadden zijn college's online gestaan en had hij een paar miljoen views op YouTube. Laat eens 0,01% daarvan een nieuwe Einstein worden op basis van die gedeelde informatie...

Internet is er nog maar een jaar of 20 op grote schaal. De schokgolf is nu merkbaar maar nog lange na niet op zijn hoogtepunt.

En ja, het heeft ook vele nadelen hoor, net als elke uitvinding (denk atoomenergie).

Soms zou ik wel eens willen dat Internet globaal een weekje uitvalt zodat mensen realiseren wat er allemaal veranderd is als gevolg van Internet.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 16, 2019 22:49 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Cliff schreef:
Jip schreef:

Idea

Geen idee wat die oplossing is, maar voordat ik in het genocidehoekje gezet word: het gaat mij erom te voorkomen dat er meer mensen geboren worden. Levende mensen mogen ten alle tijde hun leven blijven houden, dat lijkt me volkomen duidelijk.

En dat is dan ook de oplossing in het boek. De hoofdpersoon denkt aanvankelijk dat Zobrist een of ander virus heeft vrijgelaten om een kwart van de mensheid uit te roeien; pas tegen het einde van het verhaal komt men erachter dat dit virus niemand doodt maar een kwart van de mensheid onvruchtbaar maakt.

Idea Spoileralert: ik heb een gedeelte van de tekst witgemaakt, zodat degenen die het boek nog willen lezen dit kunnen overslaan.
Als dit geen probleem is, moet je de tekst even selecteren. Idea

Laatst aangepast door Jip op Di Dec 17, 2019 0:25, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Ma Dec 16, 2019 23:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Top. Heb je een linkje naar AliExpress waar ik dat kan bestellen? Very Happy

BerichtGeplaatst: Ma Dec 16, 2019 23:56 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Cliff schreef:
Poendert schreef:

Jip schreef:

Ik denk dat jullie onvoldoende begrijpen/realiseren wat Internet gebracht heeft... (of van dezelfde generatie zijn Smile )

Einstein communiceerde via briefwisselingen met mede wetenschappers. Het is nagenoeg nooit mogelijk geweest voor top-wetenschappers om snel te communiceren, samen te werken in grote getale, onderzoeksdata snel te delen, onderzoeken te publiceren voor peer-feedback, etc.

Naast de enorme vlucht die de welvaart heeft gekregen via handel op Internet, heeft ook de wetenschap een enorme boost gekregen. Alles gaat nu een factor 100 keer sneller. Als Einstein nu geleefd had, hadden zijn college's online gestaan en had hij een paar miljoen views op YouTube. Laat eens 0,01% daarvan een nieuwe Einstein worden op basis van die gedeelde informatie...

Internet is er nog maar een jaar of 20 op grote schaal. De schokgolf is nu merkbaar maar nog lange na niet op zijn hoogtepunt.

En ja, het heeft ook vele nadelen hoor, net als elke uitvinding (denk atoomenergie).

Soms zou ik wel eens willen dat Internet globaal een weekje uitvalt zodat mensen realiseren wat er allemaal veranderd is als gevolg van Internet.

En ik denk dat jij Poendert en mij onderschat. Het feit dat wij hoogbejaard zijn, wil dus niet zeggen dat we achterlijk zijn.
Wat jij hierboven allemaal schrijft, heeft dus niks te maken met wat Poendert beweerde. Namelijk dat ook internet een voortborduren is op oudere technieken.
Internet is het gevolg van arpanet. En arpanet is ook weer een uitvloeisel van iets wat al bestond.

En ik realiseer me wel degelijk dat internet of het world wide web onze hele wereld heeft veranderd. Heel veel ten goede maar ook veel cybercriminaliteit, zoals je zelf ook al aangeeft.
Wat ik het ergste vind is dat de mens nu zo ontzettend afhankelijk is geworden van het internet.
En als internet een weekje uitvalt zijn de rampen niet te overzien. Ik bedoel dus niet dat ik geen e-mail meer kan versturen, maar dat wereldwijd veiligheidssystemen uitvallen, verkeerslichten gaan op zwart, straatverlichting gaat uit, vliegmachines storten neer, boten weten niet waar ze zich bevinden, mensen die geopereerd worden overleven het niet, rekeningen worden niet meer betaald, elektriciteit valt uit.
Misschien overdrijf ik of sla ik volkomen door, maar op deze manier jezelf afhankelijk maken is geen vooruitgang naar mijn mening.

BerichtGeplaatst: Di Dec 17, 2019 0:03 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Cliff schreef:
Top. Heb je een linkje naar AliExpress waar ik dat kan bestellen? Very Happy

Ik verwijs je in deze door naar Effectieve Altruïst, die zal jou ongetwijfeld in contact kunnen brengen met een wetenschapper die misschien al bezig is met een of andere vector voor de broodnodige genetische manipulatie.

Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Dec 17, 2019 10:39 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Internet houdt daarnaast ook een hoop vernieuwing tegen. Als ik iets niet weet googel ik op Wikipedia, waar ik bijna alle al bedachte oplossingen kan vinden. Dit zorgt ervoor dat ik in hetzelfde spoor verder blijf gaan.
Ik borduur weinig nieuws meer uit. Meer van hetzelfde.
Een voorbeeld: In Drenthe bouwde men langs de kanalen in het verleden, ik meen tjalken. Doordat die kanalen smal waren en de bruggen onderweg van hetzelfde, maakte men, als er door een rederij gevraagd werd om meer tonnage die schepen smaller. Dit had tot gevolg dat die schepen steeds sneller zeilden, zodat de schippers ondanks de toegenomen tonnage toch eerder op hun bestemming aankwamen. Dus winst voor reder en zijn opdrachtgever.
Het gevolg was dat dankzij originele nieuwe gedachten, via die Drenten, betere schepen op de markt kwamen. (langere schepen zeilen sneller)
Als in die tijd al Internet had bestaan was men voortgeborduurd op het oude concept. Niks nieuwe gedachten.
Internet stopt het originele zelfstandige denken volgens mij. Het kweekt een zelfde grijze middenmoot. Als blijft hetzelfde.

BerichtGeplaatst: Di Dec 17, 2019 17:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Poendert schreef:
Internet houdt daarnaast ook een hoop vernieuwing tegen. Als ik iets niet weet googel ik op Wikipedia, waar ik bijna alle al bedachte oplossingen kan vinden. Dit zorgt ervoor dat ik in hetzelfde spoor verder blijf gaan.

Het doet me denken aan een advertentie die ik ooit zag op Marktplaats:

Te koop, encyclopedie. Zo goed als nieuw. Gaat weg want die trut weet toch alles beter.

Quote:
Ik borduur weinig nieuws meer uit. Meer van hetzelfde.

Joh?

BerichtGeplaatst: Di Dec 17, 2019 19:54 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Cliff, internet is slechts een middel en geen doel. Net zoals geld een middel is en geen doel.
Wikipedia is inderdaad handig als je snel iets wilt weten, maar heel veel artikelen uit de Nederlandstalige wiki zijn vaak letterlijk overgenomen en vertaald uit de Engelstalige wiki. En dan moet je maar niet letten op de kromme zinnen en belabberde vertalingen.

Ook zijn heel veel definities letterlijk overgenomen uit al bestaande boeken.
Onlangs zocht ik iets op over wiskunde. Op Wikipedia stond een definitie die ik letterlijk terugvond in een woordenboek in mijn kast hier.
Een wiskundewoordenboek uit het stenen tijdperk dus. Destijds kon je dat bestellen bij Kijk (wetenschappelijk tijdschrift).

En schreef jij zelf nog niet zo lang geleden hoe verheugd je was met de komst van internet? Want nu was het eindelijk mogelijk om intellectuele en wetenschappelijke kennis uit te wisselen en te delen. Is inderdaad mogelijk, maar je schreef ook hoe teleurstellend het was vanwege al die tutmutsen die hun hele hebben en houden op 'feestboek' dumpen.

YouTube dan? Google? Webshops? Drones? Zijn echt geen nieuwe zaken, maar gewoon voortborduren op al bestaande zaken.
Woordenboeken, radio-tv.-telefoon, winkels enz.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 18, 2019 7:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natuurlijk is Internet geen doel. De meeste grote uitvindingen zijn geen doel. Wat heb je bv aan alleen een wiel? Helemaal niets. Het gaat erom wat je er vervolgens mee doet.

Andere uitvindingen zijn sterk gerelateerd aan Internet... bv. Google of Bitcoin.

Maar goed, ik denk als je het niet wilt zien...

BerichtGeplaatst: Wo Dec 18, 2019 11:37 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

https://nos.nl/liveblog/2315227-boeren-blokkeren-toegang-tata-steel-politie-deelt-24-verkeersboetes-uit.html

Nou, de veeboertjes krijgen er maar geen genoeg van; kennelijk willen ze bereiken dat er helemaal geen maatregelen genomen zullen worden om de stikstofuitstoot te reduceren.

Niet zo erg solidair met de fruittelers en tuinders dus.

Want als die stikstofuitstoot niet drastisch verminderd wordt dan gaan er nog veel meer bijen 'n wisse dood tegemoet door gebrek aan nectarhoudende planten en wordt 't alsmaar minder goed mogelijk om hier te lande nog fruit en andere vruchten te telen.

Maar er is 'n lichtpuntje; 'n aantal van die asocialen is inmiddels op de bon geslingerd wegens verkeersovertredingen met hun trekkers.

Verder is bij pogingen om ondanks 'n uitrdrukkelijk verbod van de rechter distributiecentra van supermarkten te blokkeren door de politie gedreigd trekkers in beslag te nemen en toen taaiden de dwarsdrijvers toch maar af.

Alleen stelt de politie niet veel te kunnen ondernemen tegen het op de autoweg rijden met trekkers, omdat die dingen geen kentekenplaat hebben.
Toch is 't de taak van de hermandad om ook dit soort vergrijpen waar mogelijk te voorkomen en te beeindigen, met name ook omdat anders vele andere gebruikers van die wegen gedupeerd worden door de opstoppingen die veroorzaakt worden door deze zogenaamde langzaamaan-acties.

Dan lijkt 't toch 'n koud kunstje om 'n stopsignaal te geven en wanneer dat genegeerd wordt met het dienstpistool 'n gaatje in de banden van die trekkers te maken waardoor er niet meer verder mee gereden kan worden en de bestuurders meteen ook gearresteerd kunnen worden.

-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Dec 18, 2019 12:55 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ondanks dat de Nederlands Propaganda Omroep probeert te stoken hebben de boeren nog steeds erg veel steun vanuit de bevolking.

https://www.nporadio1.nl/standpunt/2019-12-18

15.119 stemmen: slechts 19% vindt dat de boeren hun toon moeten matigen.
Er zal dus niet op tractorbanden geschoten gaan worden.

Ik hoorde trouwens in dat programma iets dat ik al vergeten was.
Het waren Haagse politici die de moderne varkensstallen met concentratiekampen en met de Holocaust vergeleken. Het waren politici die boeren met Hitler vergeleken. Daar heb ik inderdaad nooit iemand over horen klagen.

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu