Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Na CO2 is nu de stikstof aan de beurt. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Okt 26, 2019 8:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik zou dat niet aan de grote klok hangen. De kans op een miskraam op die leeftijd is aanzienlijk.

BerichtGeplaatst: Za Okt 26, 2019 9:20 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Ik hoopt het, dat zou een goed propaganda stukje zijn over de gevolgen van stikstof.
Zij heeft nog niet in de gaten dat zij drammerige groen links poesjes tegenwerkt met het opheffen van 10000 parkeerplaatsen, omdat zij ook niet beseft dat stilstaande parkeer auto's 0 % stikstof uitstoten, dus eigenlijk P plaatsen bij gebouwd moeten worden , om urenlang schadelijk rondrijden te voorkomen .

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Za Okt 26, 2019 9:23, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Okt 26, 2019 9:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Wens je nu iemand een miskraam toe? Dat vind ik wel heel asociaal.

BerichtGeplaatst: Za Okt 26, 2019 9:32 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Soms wel, niet alles is voorspelbaar...in het geval van Hitler zou het achteraf feest zijn geweest .
BerichtGeplaatst: Di Okt 29, 2019 12:02 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

We beginnen maar met het krankzinnigste en dat is dat Nederland nog meer zou gaan moeten betalen aan de EU. Niet iets meer maar heel veel meer dan wat we nu betalen… Het is mijns inziens noodzakelijk dat we per direct, uit de bodemloze put stappen die de EU blijkt te zijn en dat de eurofiele dames en heren van dit kabinet opstappen en hun weg naar de rechtbank of het volkstribunaal vinden, maar goed, dat is mijn mening.

Onderstaand artikel laat weten dat de Britse krant, de “Financial Times” dat van Duitsland had gehoord. Nederland zou volgens de Duitse berekeningen van 5 Miljard per jaar naar 7,5 miljard gaan.

Dat naar aanleiding van een voorstel van de ondemocratische, niet gekozen, Europese Commissie om de jaarlijkse EU-begroting met 1.1% te laten stijgen. Duitsland zou van 15 naar 33 miljard gaan, Frankrijk van 7,5 naar 10 miljard.

De armere landen zoals Polen, die nu per jaar 10 miljard krijgt, zou dan 12 miljard krijgen…Landbouwsubsidies, nu 38% van het EU-jaarbudget zouden moeten worden verlaagd, nog meer stress voor de boeren…

https://vk.com/away.php?to=https%3A%2F%2Fwww.elsevierweekblad.nl%2Fopinie%2Fopinie%2F2019%2F10%2Fniet-wijs-nederlandse-nettobijdrage-aan-eu-stijgt-50-procent-717382%2F&post=376534624_16834&cc_key=

Een kijkje op de boerderij is altijd leuk, voor u en voor uw kinderen maar wat er echt aan de hand is, daar waar de boeren voor protesteren, dat wat het NOS (Nepnieuws Onder Staatstoezicht) u niet laat zien hoort u in onderstaand filmpje van “De Ommekeer” die Sita van Keimpena van Farmers Defence Force interviewt.

Sita legt uit dat er nu net zoveel koeien in Nederland zijn als in 1950 en nu zijn koeien ineens een probleem… Het CO2 dat ligt opgeslagen in een gemaakt product dat wordt geëxporteerd zou afgetrokken moeten worden van de totale hoeveelheid maar dat gebeurt niet. En zo zijn er nog vele andere vraagstukken die door de regering niet kunnen worden beantwoord aangezien ze mijns inziens geen enkele logica en/of gezond verstand meer hebben in Den Haag… Een erg verfrissend en interessant interview.

https://www.youtube.com/watch?v=ygeFOPTpVo4

Door politiek wanbeleid (Agenda21) verliezen we in Europa 1000 boeren per dag!
    Dat zei de nieuwe EU-landbouwcommissaris, de Poolse Janusz Wojciechowski, 400.000 per jaar.

Vier miljoen zijn er verdwenen tussen 2005 en 2015. Hij benadrukte ook het toenemende probleem van zelfmoord onder boeren in Frankrijk en herhaalde nadrukkelijk dat er behoefte is een langetermijnvisie voor de landbouw in de EU. Het GLB zou volgens hem omgevormd moeten worden en voor de gehele samenleving zou voedselzekerheid en voedselveiligheid een aandachtspunt moeten zijn.

https://vk.com/away.php?to=https%3A%2F%2Findignatie.nl%2F2019%2F10%2F27%2Fboerenprotest-europa-verliest-1-000-boerderijen-per-dag-en-klimaatveranderingen-kunnen-leiden-tot-uithongering%2F&post=376534624_16834&cc_key=

In Italië heeft de voormalige nationale secretaris van de Italiaanse radicalen toegegeven dat zijn partij in 2017, 298.000 heeft ontvangen van de stichting van George Soros, “Open society” om de immigratie te bevorderen. In 2017-2018 heeft Soros 8,5 miljoen aan politieke partijen, verenigingen en NGO’s in Italië betaald om de immigratieagenda te bevorderen.

https://vk.com/away.php?to=https%3A%2F%2Findignatie.nl%2F2019%2F10%2F25%2Fitaliaanse-nationale-secretaris-geeft-toe-dat-hij-soros-geld-heeft-meegenomen-om-open-grenzen-te-verleggen%2F&post=376534624_16834&cc_key=

Een wetenschapper, Werner Sohn onthuld in zijn boek, “Critisism of Politicised Criminology” hoe ongewenste criminaliteitsstatistieken bij politie en veiligheidsinstanties in de zin van de Duitse regering worden witgewassen, opnieuw geïnterpreteerd, gemanipuleerd, gewijzigd of zelfs worden vergeten.
    Het boek maakt duidelijk dat de meeste onderzoeksinstellingen zich niet langer schuldig voelen over onafhankelijke wetenschap, maar denken aan de oneindige miljoenen belastinggeld dat ministeries en autoriteiten over hen verdelen. Dit gebeurt echter alleen zolang de studies politiek correcte resultaten opleveren.

Zou dat in Nederland ook zo werken? Is dat EU-beleid? Of zelfs mondiaal?

https://vk.com/away.php?to=https%3A%2F%2Findignatie.nl%2Famp%2F2019%2F10%2F27%2Fwetenschapper-pakt-uit-overheid-vervalst-systematisch-misdaadstatistieken-migranten%2F%3F__twitter_impression%3Dtrue&post=376534624_16834&cc_key=

We worden belogen en bedrogen door de Nederlandse regering die het één zegt en het ander doet, of soms gewoon niets doet behalve overleggen, dom lullen, opdracht geven voor onderzoeken en rapporten opstellen. Voor de wakkere mens is het meer dan duidelijk dat deze regering niets meer dan een pion is het implementeren van de verduurzaamheids-agenda, Agenda 21, van de Verenigde Naties.

Minder geld voor Nederland en de Nederlanders en meer voor de EU, de VN en alle immigranten. Misschien zouden we moeten stoppen met belasting betalen aangezien de Nederlandse regering het al jaren niet op de juiste manier besteedt.

Kom naar Den Haag morgen, protesteer mee tegen dit krankzinnige eurofiele globalistische anti-Nederlandse kabinet dat Nederland afbreekt en niet luistert naar de terecht bezorgde Nederlanders!

https://vk.com/wall376534624_16834

BerichtGeplaatst: Wo Okt 30, 2019 3:46 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Loetje schreef:
Door politiek wanbeleid (Agenda21) verliezen we in Europa 1000 boeren per dag!
Dat zei de nieuwe EU-landbouwcommissaris, de Poolse Janusz Wojciechowski, 400.000 per jaar.
Vier miljoen zijn er verdwenen tussen 2005 en 2015

Als 't maar veeboeren zijn dan is dit prima nieuws.
(Alleen al de stankoverlast die ze veroorzaken is 'n crime).
Maar dus ook en vooral wat ze doen met dieren.
Daar zijn die wezens echt niet voor gemaakt.
Loetje schreef:
Hij benadrukte ook het toenemende probleem van zelfmoord onder boeren in Frankrijk

Tja, wie z'n beoep maakt van het doden van zo veel dieren moet er niet raar van opkijken wanneer hij te zijner tijd 'n koekje van eigen deeg moet innemen.
-
BerichtGeplaatst: Ma Nov 11, 2019 12:16 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

We mogen hopen dat het niet gaat sneeuwen. Kunnen alleen nog zware SUV's, traktoren met grote banden met dik profiel en zo de weg op. De rest glijdt dan weg.

Quote:
Mogelijk ook schadelijk PFAS in strooizout

Strooizout bevat mogelijk te veel schadelijke chemische stoffen. Daardoor komt het bestrijden van de gladheid op de wegen komende winter in gevaar, zegt directeur Ardin Bos van de Nederlandse Zoutbank in de Telegraaf.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/4916791/strooizout-strooien-gladheid-pfas-zoutbank-onderzoek-geen

BerichtGeplaatst: Zo Dec 08, 2019 10:34 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Dan las ik gisteren over tienermeisjes die zich lieten steriliseren wegens de klimaathysterie.
We zijn blijkbaar stapelgek geworden via een SF film van Al Gore. Kan die man niet veroordeeld worden?
De zeespiegel stijgt al 150 jaar met een povere 8 mm per jaar, dat is 80 cm in 100 jaar. Er lopen nu 30.000 IJsberen over de Noordpool,(in 1950 5000) en de temp stijgt al 20 jaar gemiddeld niks meer. De wereld is via CO2 met 20% extra vergroend. In het vorige Interglaciaal,(periode tussen twee IJstijden) het Eemien, was het bij Deventer 4 graden warmer dan nu, toen zwommen daar nijlpaarden.
Dat heet allemaal klimaat!!!hysterie.

Daarnaast vraag ik me af of de zich wetenschapper noemende figuren, die meedraven met de Klimaathysterie, dat alleen doen voor de subsidiecenten, of hebben ze echt nergens verstand van.
Als men openlijk uitkomt voor klimaatscepticus mag men op geen enkele bestuursfunctie serieus nog solliciteren. Is dat kolder of een goede zaak.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 08, 2019 12:43 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Het grappige is dat diegenen die nu nog steeds roepen dat het allemaal wel mee valt met de opwarming van de aarde en/of de schadelijke gevolgen daarvan, eigenlijk hetzelfde doen als mensen die nog steeds beweren dat er geen bewijzen zijn dat roken slecht voor je is. Tja, er zijn meer ijsberen, zie je nu wel ? Ja, en mijn opa heeft veel gerookt en is toch 85 geworden. Dat dus.

Persoonlijk vind ik dat we erg doorslaan in de klimaatdiscussie, maar doen alsof er niks aan de hand is, is weer het andere uiterste.
Opvallend is de oproep van Poendert om Al Gore te berechten. Waarvoor dan ? Omdat hij iets beweert dat niet iedereen bevalt ?

BerichtGeplaatst: Ma Dec 09, 2019 9:52 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Het lijkt dat we langzaam wakker worden uit de klimaat-nachtmerry. Dit las ik laatst. Het komt blijkbaar uit de "Time"

Toen Obama tweette ”Ninety-seven percent of scientists agree: #climate change is real, man-made and dangerous” was twijfel niet alleen politiek niet correct, wie het wel aandurfde werd vanaf nu als “klimaatontkenner” of erger nog “klimaatnegationist” weggezet. Dat Obama die tweet zelf niet eens stuurde, maar de activistische “Organizing for Action (OFA)”-groep, die het account beheert, het zal onze onderzoeksjournalisten worst wezen. Ook het feit dat Obama pro-nucleaire energie is, hoorden we nooit.

Zelden hebben activistische journalisten en hun redacties, de maatschappij, zoveel schade toegebracht als door het eenzijdige ideologisch politiek correcte en zeer linkse klimaatdiscours te hanteren. Want wetenschap was het niet. Dit was een nieuwe religie, waar de zondige mens, de kanker op aarde, aflaten kon verdienen, zonden moest opbiechten en zijn leven zou beteren. Anders was de apocalyps onvermijdelijk.

En aangezien deze deskundigen nu hebben toegegeven dat ze verkeerd zijn, kunnen we ons ook afvragen, waarom zou de politiek verder op de computermodellen vertrouwen en ons energiebeleid afstellen op die foute voorspellingen? Hernieuwbare energie is een duurzame mythe schreef ik enkele maanden geleden al in Doorbraak.

Waarom niet toegeven dat Trump gelijk heeft met zijn opzegging van het klimaatakkoord van Parijs. Dat zal pas gebeuren als het gaat vriezen in de hel wellicht. Dat is mijn voorspelling

BerichtGeplaatst: Di Dec 10, 2019 11:23 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Twee clipjes over de stikstofcrisis, beide om je te bescheuren zo grappig.

https://www.dumpert.nl/item/7791111_ca0fcfd5

https://www.dumpert.nl/item/7791997_7e121a9c

BerichtGeplaatst: Vr Dec 13, 2019 13:05 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Zijn we gek geworden?

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Vr Dec 13, 2019 13:09 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:

We zijn blijkbaar stapelgek geworden via een SF film van Al Gore. Kan die man niet veroordeeld worden?

Kunt u mij vertellen waarom die man veroordeeld moet worden ? Ik had het u al gevraagd, maar nog geen antwoord gekregen. Graag een normaal antwoord, dus geen geraaskal.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 13, 2019 16:10 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Lampje schreef:
Poendert schreef:

Kunt u mij vertellen waarom die man veroordeeld moet worden ?

Voor (klimaat)zwendel. Oplichting is toch strafbaar?

BerichtGeplaatst: Vr Dec 13, 2019 17:39 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tja, de vraag is of het zwendel of oplichting is. Ik denk het toch niet.
Terwijl inmiddels het overgrote deel van de wetenschap overtuigd is van de global warming en de overduidelijke tekenen van klimaatveranderingen objectief waarneembaar zijn, blijft een klein deel der mensheid hardnekking volhouden dat het allemaal maar onzin is.
Zullen we de mensen die durven te beweren dat roken slecht is, dan ook maar voor zwendel gaan vervolgen ? Want ook daarvoor geldt dat er nog steeds mensen zijn die anders beweren, en die hebben natuurlijk gelijk, net als de klimaatontkenners.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 13, 2019 19:44 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Er is juist een steeds groter deel onder de (jawel!) wetenschappers die openlijk durven te gaan twijfelen aan de klimaatzwemdel. Bedenk dat als zij openlijk hun twijfels aan de klimaatzwendel uiten hen een beroepsverbod en andere broodchantage en andere sociale uitsluiting te wachten staat. Zo erg is het al gesteld met de staat van verpolitiekte wetenschap.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 13, 2019 20:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dat is ook gewoon zo. Je ziet trouwens de typische reactie die ook Lampje hier weergeeft: ja maar die ontkennen global warming!

Nee. Er zijn tal van wetenschappers die global warming erkennen, maar er grote vraagtekens bij zetten of dat wel zo erg is. De aarde was immers in het verleden vele malen kouder en vele malen warmer dan nu. De langste tijd van het aardse bestaan waren de polen helemaal niet bevroren.

Er zijn keiharde wetenschappelijker casussen te maken dat het momenteel veel te koud is op aarde. Dat alles wat groeit en bloeit nogal een tekort heeft aan CO2.

Waar het allemaal op neerkomt: we weten eigenlijk niet of het allemaal wel zo goed is voor ons mensen. En dan stel ik wederom de vraag: is dat wel zo erg? Hoeveel mensen moeten we eigenlijk willen hebben op deze planeet? 10 miljard? 100 miljard?

Ieder logisch denkend mens weet toch wel dat er ook een einde aan die groei zit of niet? Je kunt best 20 koeien op een weiland houden, gaat prima. Het gras wat ze eten groeit gewoon weer terug. Maar als je er 10 miljoen koeien op gaat houden gaat het mis he. Dan vreten ze al het gras kaal, schijten ze alles dood en vervolgens sterven ze massaal. Kan je hard roepen dat dat aan het milieu ligt... maar ik zie een andere oorzaak: teveel koeien.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 13, 2019 21:24 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

De vraag was of er sprake is van zwendel en oplichting. Volgens Loetje is dat het geval en in navolging van de opmerking van Poendert wellicht reden om Al Gore te vervolgen.
Zwendel impliceert kwade opzet. Mij lijkt dat onzin. De wetenschap is inderdaad verdeeld over het vraagstuk, en wat Cliff zegt klopt ook (dat een aantal wetenschappers zich afvraagt of de opwarming zo erg is, wat niet hetzelfde is als de opwarming ontkennen - ik drukte mij verkeerd uit), maar ik denk niet dat er in welk kamp dan ook bewust opgelicht, gelogen of gezwendeld wordt.
Ik denk dat veel wat we weten over de global warming is gebaseerd op wetenschap, en deels op aannames over wat dat betekent voor de toekomst. En om die aannames gaat het.
Dan kun je redeneren dat de aanname van Al Gore (of van welke willekeurige ander) niet klopt, maar dat is wat anders dan oplichting en al helemaal geen reden om iemand te vervolgen.

BerichtGeplaatst: Za Dec 14, 2019 9:27 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Er is nochtans veel geld mee gemoeid. En dan heb ik het niet over films zoals Al Gore gemaakt heeft, maar bv. CO2 belasting.

Zwendel kan ook zitten in fabrikanten van elektrische auto's die het presenteren als een milieuvriendelijk vervoersalternatief, maar misschien prima weten dat bij de productie van de accu (en latere afbraak daarvan) meer CO2 vrijkomt dan wanneer ze een gewoon 1.4 benzine-motortje erin leggen.

Ik zeg niet dat het zo is hè, maar echt zicht heb ik er niet op. Zelfde geldt voor bv. windmolens. Ik zie die hier in Vlissingen gebouwd worden, echt enorme constructies die dan met grote schepen naar zee worden vervoerd. Daar wordt heel veel beton gestort onder water. Met al die handelingen komt behoorlijk wat CO2 vrij. Die windmolens roesten als de ziekte op zee en moeten vaak geverfd worden en onderhoud krijgen.

Hoe rendabel is een windmolen nu eigenlijk als je het gehele proces van a tot z meeneemt... ik weet het niet. Maar toch zijn er mensen die er grof geld aan verdienen.

Kern-energie ook. Discussie is recentelijk opnieuw gevoerd, maar we pompen jaarlijks in onze kerncentrale in Borsele miljoenen euro's subsidie om de stroomprijs enigszins concurrerend aan te bieden. En dat staat nog los van de half miljard euro die we mogen reserveren voor het afbreken van die kerncentrale. Maar ja, het lijkt 'CO2-vrije' stroom... dus gaan we maar door.

Wat ik wil zeggen is: de energiemarkt is nogal ondoorzichtig. Toch zijn er mensen die er grof geld aan verdienen door het predicaat 'milieu' of 'groen' aan het product te geven.

Het zou mij verbazen als daar geen enkele zwendelaar tussen zit.

En dan vergeet ik eigenlijk nog alle wetenschappers die draaien op subsidies voor onderzoek naar klimaatveranderingen. Dat loopt ook in de miljarden denk ik.

BerichtGeplaatst: Za Dec 14, 2019 9:48 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Mee eens.
Eventuele zwendel zal wel lastig zijn aan te tonen. En iemand is onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Waarbij ik terug kom op mijn punt dat er geen grondslag is voor vervolging van Al Gore.

BerichtGeplaatst: Za Dec 14, 2019 10:45 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

De meest idiote uitleg vond ik het verhaaltje over Polen dat miljarden EU subsidies kan ontvangen, om in plaats hun vieze kolenstook nieuwe gasgestookte centrales te kunnen bouwen, terwijl omgekeerd, Nederland meer belasting gaat betalen om voor gas de kranen dicht te draaien . Laughing en subsidie voor elektrische auto's waarvoor hun dikke vieze uitlaatpijpen maar naar 200 km verder worden verplaatst.

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Za Dec 14, 2019 11:29, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Za Dec 14, 2019 11:22 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Nog maar eens over de temp in het verleden, die beduidend boven de huidige ligt.
Klimaat volgens "GeologievanNederland."
Het Eemien volgt op het extreem koude Saalien. In een "korte periode" veranderde het klimaat in het vroege Eemien van koel naar gematigd warm. De gemiddelde julitemperatuur lag tijdens het optimum rond de 18,5 °C (nu ligt dat rond de 17 °C) en de neerslagpatronen waren vermoedelijk vergelijkbaar met die van tegenwoordig.

Let vooral op het gegeven. "In een korte periode,"

BerichtGeplaatst: Zo Dec 15, 2019 7:46 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Heb al 'ns eerder opgemerkt 't verdacht te vinden dat alles maar op het conto van CO2 wordt geschoven terwijl bijvoorbeeld Methaan 'n veel sterker broeikasgas is.
En inderdaad, de veeteelt sterk reduceren en er meer vruchtenteelt en -consumptie voor in de plaats zetten dat is voor veel bedrijfstakken totaal niet interessant en zelfs nadelig.

Maar nou is er recentelijk het stikstofprobleem bij gekomen en ook op dat gebied is de veeteelt een van de grootste boosdoeners.
Voeg daarbij alle overige argumenten die tegen de veeteelt aangevoerd kunnen worden, zoals de ontbossing en de noodzaak om dierlijk voedsel eerst te verhitten alvorens het eetbaar is, en het ligt voor de hand om de uitspraak dat de veeteelt gehalveerd zal moeten worden nog maar 'n understatement te bevinden.

Geen wonder dan ook dat de veeboeren momenteel alles uit de kast lijken te halen om het beschuldigende vingertje maar van hun sector af gekeerd te krijgen.

En het moet gezegd, ze overschrijden daarbij toch wel 'n aantal grenzen.
Zelf zeggen ze dat hun acties legaal zijn, maar dat is in de verste verte niet het geval.
Zo overtreden ze massaal verkeersvoorschriften; (wat op geen enkele manier gerechtvaardigd wordt door 'n beroep op de grondwettelijke vrijheid van meningsuiting oftewel een recht om te protesteren. Dit soort grondwettelijke vrijheden dienen ten allen tijde gebruikt te worden binnen de grenzen van de overige wetgeving.
Nou, de verkeerswetten zijn zulke overige wetgeving.
Alle wegblokkades en andere overtredingen die er tot nu toe al hebben plaatsbegonden zijn dan ook vormen van strafbaar en dus illegaal gedrag.

Wat andersoortige blokkades betreft die niet direct in strijd zijn met verkeersregels omdat ze op privaat terrein plaatsvinden kan zonder verder meer gesteld dat ze indien niet om andere reden strafbaar in elk geval zeker onrechtmatig genoemd moeten worden aangezien ze aanzienlijke kostenposten veroorzaken voor derden terwijl de noodzaak daartoe geenszins aantoonbaar is.
Niemand vindt 't leuk als hij qua inkomen achteruit dreigt te gaan of zelfs z'n werkkring dreigt te verleizen, maar dat is nog geen reden om derden die zich formeel correct gedragen te gaan hinderen.

De vraag dient zich dan ook aan in hoeverre het gebruik dat 'n groep als deze veeboeren rond de genoemde illegale acties schijnt te maken van 'n social medium als What's up zou moeten leiden tot maatregelen die dit oneigenlijke gebruik voorts onmogelijk zouden maken.
In dat verband kan inmiddels verwezen worden naar maatregelen die 'n medium als Facebook al heeft moeten nemen om het gebruik daarvan voor beinvloeding van verkiezingen tegen te gaan.
Uiteraard zou 'n dergelijke maatregel ook andere vormen van misbruik met als doel het doen slagen van illegale activiteiten gaan bestrijden.
Mogelijk zou er dan 'n eind kunnen komen aan de hedendaagse wereldwijde golf van de wetten met voeten tredende illegale demonstraties en protesten die nu al tot enorme schadeposten plus grote aantallen gewonden en doden hebben geleid.
Dit soort acties worden naar zich laat aanzien allemaal mogelijk gemaakt doordat men via 'n dienst als What's up met het grootste gemak oproepen kan doen aan grote menigten gelijkgezinden.
-
BerichtGeplaatst: Zo Dec 15, 2019 10:49 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Via massale verkeerde informatie van de media kun je de mensen zo gek krijgen als een deur. En dan maakt hoogopgeleid weinig uit. Professor Klinger, de zeer intelligente baas van het ministerie van economische in de jaren 90, kreeg een grote meute zo gek om naar een dal in Spanje te rijden, in touringcars en ambulancebusjes, omdat daar alleen redding wachtte bij de aanstaande vernietiging van de aarde.
Jaren geleden werd er in de VS op radio een hoorspel uitgezonden waarin Marsmannetjes de aarde middels ruimteschepen vernietigden. Miljoenen Amerikanen sloegen op de vlucht naar veiliger gebieden.
Wat denk je van de propaganda uitzendingen van Hitler, Stalin en anderen? Ook daar liepen miljoenen achteraan.
Minstens zoveel als er nu achter de Al Gore,s marcheren.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 15, 2019 11:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

10 miljoenste schreef:
en subsidie voor elektrische auto's waarvoor hun dikke vieze uitlaatpijpen maar naar 200 km verder worden verplaatst.

Jij begrijpt elektrisch rijden nog steeds niet en ik vrees dat dat ook nooit gaat veranderen...

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu