Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Als je ras bepaalt wat of wie wel of niet racist(isch) is... Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Sep 14, 2019 15:06 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:

Rare stemmerjes met die irritante zachte G, geforceerd leuk doen terwijl ze achter je rug om over je staan te lullen (schijnheilig dus), dom hossen met carnaval, zich vergapen aan in elkaar geknutselde prul van papier mache en dat dan "praalwagen" noemen, massaal drugsafval dumpen en drugs gebruiken en ondertussen wijzen naar Amsterdam, gemaakte vrolijkheid die helemaal niets met echte vrolijkheid te maken heeft, calimero-gedrag ten opzichte van de Randstad terwijl daar helemaal geen aanleiding voor is, en last but not least het stuk voor stuk hebben van een ongelofelijke rotkop.

Lucht op hè? Very Happy

Maar laten we het maar niet hebben over Amsterdam waar ze de V als F, de Z als S, de R als ERW en de G als CH uitspreken, maar ondertussen wel wat te zeuren hebben over de zachte G. Terwijl de G van oorsprong zacht is. De harde G is gewoon dialect. Very Happy

https://www.youtube.com/watch?v=8jtGRIUvvbk

BerichtGeplaatst: Za Sep 14, 2019 16:40 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Het lucht helemaal niet op. Eigenlijk wil ik het helemaal niet over die kutprovincie hebben, dat is ver beneden mijn waardigheid. Alleen mevrouw Jip stelde mij er een vraag over en die heb ik netjes beantwoord. Kwestie van fatsoen, maar dat is een woord dat ze in die strontbak, die jullie Limburg noemen, natuurlijk niet kennen.

BerichtGeplaatst: Za Sep 14, 2019 16:55 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Nou nou. Je lijkt wel een hele strontkar over Limburg uit te hebben gestort. Very Happy

BerichtGeplaatst: Za Sep 14, 2019 17:16 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Ik weet dat er geen onderscheidenlijke mensenrassen meer bestaan, maar ik begin te twijfelen of deze Limburger toch een overgebleven Neanderthaler is.

Kijk een naar de verrassende overeenkomsten

BerichtGeplaatst: Za Sep 14, 2019 20:13 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Loetje schreef:
Nou nou. Je lijkt wel een hele strontkar over Limburg uit te hebben gestort. Very Happy

Dat is niet nodig. Limburg IS een strontkar. Onthoud dat goed, meneer.

BerichtGeplaatst: Za Sep 14, 2019 20:19 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

estudiant schreef:
Ik weet dat er geen onderscheidenlijke mensenrassen meer bestaan

Ken je biologie, Estu! Soort <ras> https://biologielessen.nl/index.php/dna-47/829-soort

Tot eenzelfde soort behoren de onderlinge rassen of rasmengverhoudingen die met elkaar kunnen kruisen en vruchtbare nakomelingen kunnen genereren. Dit is huis-, tuin- en keukenbiologie.

BerichtGeplaatst: Za Sep 14, 2019 21:34 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Beste Loetje, ik ken mijn biologie.

https://dekennisvannu.nl/site/artikel/-Waarom-de-mensheid-niet-uit-verschillende-rassen-bestaat/8758

De genetische verschillen tussen mensen zijn te klein om van rassen te kunnen spreken.

BerichtGeplaatst: Za Sep 14, 2019 22:56 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

estudiant schreef:

De genetische verschillen tussen mensen zijn te klein om van rassen te kunnen spreken.

Onjuist. Het Limburgse ras wijkt enorm af van het Menselijke ras. Desondanks worden Limburgers tot het menselijk ras gerekend. Ten onrechte vind ik, en met mij vinden dat vele vooraanstaande wetenschappers op het gebied van genetica.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 15, 2019 10:53 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Ik moet toch een kleine correctie inlassen. De Limburger en de Nederlander kunnen wel samen vruchtbare kinderen krijgen. Het verschil tussen Nederlander en Limburger is dus toch echt kleiner dan het verschil tussen respectievelijk paard en ezel.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 15, 2019 14:16 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

U gaat er dan vanuit dat een kruising tussen een Nederlander en een Limburger mogelijk is. Theoretisch klopt dat, maar u gaat mij toch niet vertellen dat u het denkbaar acht zich te gaan verhouden tot een Limburger, laat staan om daar nakomelingen van te baren ?
Dat had ik niet achter u gezocht, Estudiant.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 15, 2019 17:36 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

estudiant schreef:

Gelijkheidsevangelisten vermijden het begrip ras liever omdat daarmee het gelijkheidsgeloof onder druk komt te staan.
Zoals er hondenrassen bestaan, bestaan er ook mensenrassen, al zou het alleen maar zijn vanwege de behoefte aan onderscheid. We zijn namelijk niet gelijk en dat worden we ook nooit.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Sep 15, 2019 18:05 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Dat we niet gelijk zijn is waar en heeft ook niets te maken met rasonderscheid.
Rasliefhebbers gebruiken graag (ten onrechte) het begrip ras om zich superieur te kunnen voelen.

Hoe zit dat trouwens met het geloof? Ik heb nog nergens kunnen lezen dat God de rassen schiep. Volgens mij schiep hij Adam en daarna Eva. Ziedaar de mens!

BerichtGeplaatst: Zo Sep 15, 2019 19:22 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

I - Gods verlatende nakomelingen werden door god opgescheept vol fabrieksfouten, begaan door incest nazaten .
Zonder incest gebreken zouden mensen even onfeilbaar zijn dan hun fabrikant , vandaar Gods planeet 100 % afkeur bevat .

incest met Lot
Met zijn twee dochters (wier namen niet worden genoemd) woonde Lot in een grot nabij het stadje Zoar. De dochters waren kinderloos en hadden geen man. Daarom besloten zij hun vader dronken te voeren en hem te gebruiken als zaaddonor; dit was dus incest. Beiden werden hierop zwanger en baarden een zoon...Heinenken ?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Sep 16, 2019 8:45 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Boosoog schreef:

BerichtGeplaatst: Ma Sep 16, 2019 12:02 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Racisme zit in het DNA van de blanke Vlamingen? Eerder culturele zelfhaat in het zijne.

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie