Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » Aboutaleb wil in gesprek over trouwstoeten. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Sep 07, 2019 11:27 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Het is een uiting van macht op een euforisch moment, iets wat erg veel voorkomt bij vooral mannen.

Yep!

BerichtGeplaatst: Zo Sep 08, 2019 12:41 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Hier weer een gevalletje "De straat is van ons"-mentaliteit:

Inhaal-aso zoekt ruzie: ‘Kom uit die auto’

Binnenland 06 sep.

De bestuurder van een witte Peugeot op de N309 in Lelystad heeft haast en schopt stennis als een automobilist hem niet laat passeren. Zelf ook iets gefilmd? Mail je video naar verkeer@telegraaf.nl.

>> Bekijk video <<

BerichtGeplaatst: Zo Sep 08, 2019 12:44 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Omerta:

https://www.rijnmond.nl/nieuws/185810/Deelnemers-bruidsstoet-houden-kaken-stijf-op-elkaar-over-identiteit-man-die-agent-sloeg

BerichtGeplaatst: Zo Sep 08, 2019 15:52 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Die kaken zou ik ook op elkaar houden, anders zit de bruid tijdens de honeymoon in de bak. Very Happy

BerichtGeplaatst: Ma Sep 09, 2019 18:57 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Quote:
Auto's lastige trouwstoet in beslag genomen bij Hoofddorp.

Een overlastgevende trouwstoet van vijftien auto's is aan de kant gezet bij Hoofddorp. In de stoet, die vanochtend over onder meer de A4 reed, zouden rookfakkels zijn afgestoken, meldt de politie....

https://nos.nl/artikel/2300984-auto-s-lastige-trouwstoet-in-beslag-genomen-bij-hoofddorp.html

Alweer eentje?

En dan dit:
Quote:
"Bij Turkse bruiloften is het traditie dat de bruidegom en zijn familieleden de bruid bij haar ouderlijk huis ophalen", legt de antropoloog uit. "Vervolgens rijden alle gasten en familieleden naar de feestlocatie, waarbij je flink toetert om aan iedereen te laten weten dat er getrouwd wordt."

https://nos.nl/artikel/2300726-trouwstoeten-zijn-feestje-voor-de-een-flinke-overlast-voor-de-ander.html

Hebben we al antropologen nodig om wangedrag te beschrijven? Jarenlang alles tolereren leidt tot een dergelijke samenleving. Wat ben ik blij dat ik niet in dat k*t Holland woon.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 16, 2019 12:27 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Het kan soms zo makkelijk zijn. Gewoon die deelnemers aan die asociale trouwstoeten oppakken en vasthouden tot nadat de huwelijksdag voorbij is.

BerichtGeplaatst: Di Sep 17, 2019 7:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Precies. Weten ze direct hoe het voelt om getrouwd te zijn Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Sep 17, 2019 10:29 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Very Happy

BerichtGeplaatst: Zo Sep 29, 2019 17:57 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Niet iedereen weet dat een trouwstoet ongehinderd doorgang opeist en dat je daar voorrang aan moet verlenen. En zo kan je in een trouwstoet door een traktor aangetikt worden.

https://www.hln.be/in-de-buurt/oostrozebeke/tractor-raakt-wagen-in-turkse-trouwstoet-zes-gewonden-onder-wie-drie-kinderen~a12623a2/

Quote:
Trouwstoet met twintigtal wagens

De Citroën C4 maakte deel uit van een trouwstoet die even tevoren voor lichte overlast had gezorgd in Meulebeke. Een kolonne van een twintigtal auto’s draaide enkele keren op een rotonde. In enkele voertuigen stonden mannen rechtop, door het open dak zwaaiden ze met Turkse vlaggen en maakten ze lawaai. Daarna reden ze in de richting van de plek waar even later het zware ongeval zou gebeuren. Het gezelschap was vermoedelijk op weg naar de snelweg om huiswaarts te rijden. Enkelen hielden halt na het ongeval maar maakten zich uit de voeten toen de politie arriveerde.

https://images0.persgroep.net/rcs/91xV6HN-FW1NMg-hCqDy4h9OJNU/diocontent/157360886/_fitwidth/763?appId=2dc96dd3f167e919913d808324cbfeb2&quality=0.8
Hans Verbeke De Citroën C4 van het Turkse gezin strandde in een haag

BerichtGeplaatst: Wo Okt 02, 2019 12:07 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

https://www.ad.nl/binnenland/nieuwe-beelden-van-laffe-droeftoeter-die-agent-knock-out-slaat-tijdens-trouwstoet~a06219bf/

BerichtGeplaatst: Wo Okt 02, 2019 12:17 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Gezellig, zo'n bruiloftsgasten!

BerichtGeplaatst: Wo Okt 02, 2019 16:15 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

Cliff schreef:
Jip schreef:
Tuurlijk Cliff,en dat stel gaat alleen maar trouwen om de Nederlandse automobilist dwars te zitten.

Jip toch, wat een schijnbeweging.

Dat stel gaat niet trouwen om de Nederlandse automobilist dwars te zitten. Echter, het stilleggen van een snelweg gebeurt wel degelijk om Nederlanders dwars te zitten. Het is een uiting van macht op een euforisch moment, iets wat erg veel voorkomt bij vooral mannen.

dat ze het doen om specifiek de nederlanders dwars te zitten waag ik te betwijfelen maar dat het een bewuste en provocerende actie daar ben ik het mee eens, je kan ook een trouwstoet doen zonder snelheidsovetredingen, midden op kruisingen of snelwegen stil staan, verkeersopstoppingen veroorzaken etc. Totaal onnodig. En ook gewoon keihard afstraffen en bekeuren met flinke boetes en waar nodig rijontzeggingen of rijbewijzen invorderen.

Afgelopen week bij mij in de buurt ook 1 die een hele straat blokkeerde (geen kruispunt zoals het bericht meldde)
https://www.at5.nl/artikelen/196894/trouwstoet-blokkeert-kruispunt-in-oost-28-boetes-uitgedeeld

prima gehandeld daar volgens de massaal opgetrommelde politie. Enkele agenten sommeerden alle voertuigen die de blokkade veroorzaakten om onmiddelijk te vertekken anders zouden de auto's in beslag genomen worden en/of weggesleept en verder werden alle kentekens van overtreders geblokkeerd en die krijgen netjes de boete thuis gestuurd. er was wat discussie met sommige aanwezigen maar dat werd snel de kop ingedrukt,mede omdat er duidelijk in zicht maar op gepaste afstand nog wat agenten als back up stonden. Zo moeten alle stoeten aangepakt worden. en zo moeten deze massale overtreders ook gestraft worden.

Ik heb eens in belgie meegedaan aan zoiets, liet me toen verleiden om mee te rijden om het bruidspaar te begeleiden. leek mee eerlijk gezegd ook wel leuk ware het niet dat ik 10 minuten later me afvroeg in wat voor chaos ik beland was! werd links en rechts ingehaald, zag idioten over de stoep rijden en heb de belgische nichtjes van mijn vrouw die met mij meereden kennelijk tot op het bot beledigd door mijn hardop af te vragen in wat voor imbecielen stoet ik was beland en tot hun ergenis heb ik ook nog eens een x mezelf rustig terig laten zakken tot de staart van de stoet die ik vervolgens maar op gepaste afstand volgde .

Anyways, mijn bijnaam onder vrienden, captain slow is gebasseerd op mijn behouden passieve rijstijl en die was duidelijk niet compatible met een trouwstoet.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Okt 02, 2019 23:49 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Ik lees steeds rouwstoet, zal wel aan mij liggen.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Do Okt 03, 2019 7:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

't Is nog droeviger dan een rouwstoet...

BerichtGeplaatst: Do Okt 03, 2019 14:14 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

Cliff schreef:
't Is nog droeviger dan een rouwstoet...

Eens...want die blokkeren over het algemeen geen kruisingen of zorgen niet voor gevaarlijke situaties in het verkeer.
BerichtGeplaatst: Ma Okt 14, 2019 9:17 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Quote:
Bruiloftsgast bespuugt beveiligingsbeambte nadat peperdure Lamborghini crasht.

https://www.ad.nl/westland/bruiloftsgast-bespuugt-beveiligingsbeambte-nadat-peperdure-lamborghini-crasht~af7e2883/

Alweer raak. Het lijkt een nieuwe volkssport te worden.
Gehuurde patser auto, machogedrag, bruiloft op zondag, ik zal maar niet meer vragen....

BerichtGeplaatst: Ma Okt 14, 2019 10:13 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Als ze nou heel de stoet oppakken, dan treffen ze misschien ook nog wat andere sporen aan dan alleen de remsporen van de ravage. Misschien komen ze dan ook nog bekenden tegen.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 14, 2019 11:33 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

En zo aan het verkeersbord te zien reed de gehuurde Lambourghini met een waarde van € 300.000 over een voorrangskruising heen zonder voorrang te hebben verleend.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 14, 2019 13:05 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

De verhuurder is niet blij met het teruggeleverde pakketje schroot.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1338287043/hij-was-zo-goed-als-nieuw

BerichtGeplaatst: Ma Okt 14, 2019 13:53 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

Tedje van Es schreef:

En dan dit:
Quote:
"Bij Turkse bruiloften is het traditie dat de bruidegom en zijn familieleden de bruid bij haar ouderlijk huis ophalen", legt de antropoloog uit. "Vervolgens rijden alle gasten en familieleden naar de feestlocatie, waarbij je flink toetert om aan iedereen te laten weten dat er getrouwd wordt."

https://nos.nl/artikel/2300726-trouwstoeten-zijn-feestje-voor-de-een-flinke-overlast-voor-de-ander.html

Hebben we al antropologen nodig om wangedrag te beschrijven? Jarenlang alles tolereren leidt tot een dergelijke samenleving. Wat ben ik blij dat ik niet in dat k*t Holland woon.

Want in Limburg hebben ze nooit trouwstoeten?

https://www.dailybuzz.nl/buzz/trouwstoet-op-de-vuist-met-weggebruikers-die-zich-wel-aan-de-regels-houden-in-vaals.html
BerichtGeplaatst: Di Okt 15, 2019 8:39 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Faissal schreef:

En jouw punt is? Het gaat niet om de geografie maar om de volksaard. Het volk met deze volksaard woont meer in Holland dan in Limburg. logisch dus dat dergelijk aso gedrag meer in Holland voorkomt.

Laatst aangepast door Tedje van Es op Di Okt 15, 2019 11:14, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Di Okt 15, 2019 11:12 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Faissal schreef:
Tedje van Es schreef:

En dan dit:
Quote:

Want in Limburg hebben ze nooit trouwstoeten?

https://www.dailybuzz.nl/buzz/trouwstoet-op-de-vuist-met-weggebruikers-die-zich-wel-aan-de-regels-houden-in-vaals.html

Ze zien er niet echt Limburgs uit. Het maakt ook niet uit waar dat slag zich vestigt. Ze menen overal of ze nou in Limburg of in de rest van Nederland neergestreken zijn boven en bezijden de wetten en de regels te mogen staan. En worden vervolgens nog agressief wanneer ze aangesproken worden op dat de wetten en de regels voor iedereen gelden.

BerichtGeplaatst: Di Okt 15, 2019 11:15 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Wat ik zei: volksaard.

BerichtGeplaatst: Di Okt 15, 2019 15:44 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

Tedje van Es schreef:
Faissal schreef:

En jouw punt is? Het gaat niet om de geografie maar om de volksaard. Het volk met deze volksaard woont meer in Holland dan in Limburg. logisch dus dat dergelijk aso gedrag meer in Holland voorkomt.

je reageerde op een item over trouwstoeten met de opmerking dat je blij dat je blij bent dat je niet in K*T holland woont waaruit je kan concluderen dat je zegt dat (t)rouw stoeten alleen daar voorkomen, wat dus niet zo is, dat is mijn punt.
Je, in In Limburg is alles beter, riedeltje begint saai en slaapverwekkend te worden Rolling Eyes
Was eerst nog wel grappig, net een beetje als de grumpy old man sketches van de TV maar als je ze te vaak ziet worden ze saai en vervelend.
BerichtGeplaatst: Wo Okt 16, 2019 9:01 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ja en? Dat is er eentje, terwijl dat aso gedrag in Holland schering en inslag is.
Ter aanvulling zei ik nog: "Het gaat niet om de geografie maar om de volksaard. Het volk met deze volksaard woont meer in Holland dan in Limburg. logisch dus dat dergelijk aso gedrag meer in Holland voorkomt."
Daar is niks aan gelogen en ik ben blij dat ik in een deel van Nederland woon waar dergelijk wangedrag een uitzondering is.

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie