Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Nederland het gelukkigste land wereldwijd.
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Nederland het gelukkigste land wereldwijd.
BerichtGeplaatst: Vr Aug 30, 2019 12:28 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

We zitten hier in Nederland met 40% echtscheidingen, en in onze hoofdstad zwerven 40.000 daklozen door de straten.
Zou het niet prettig zijn als we eerst die daklozen een dak bieden, en dat aantal scheidingen terugbrengen naar een aanvaardbaar aantal.
En troost u, ikzelf en mijn familie klommen naar een hoge trede op de gelukkigenladder. Maar dat wil ik ook graag voor de rest van mijn landgenoten.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 30, 2019 12:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Het gaat weer beter met de kikkers in de sloot. De waterkwaliteit is gestegen. Er stroomt ook water door de Donau, die blauw is. Net als de lucht. Over lucht gesproken, er komt weer een orkaan aan in Florida... wat een staat in de VS is. Toch is de VS niet het grootste land ter wereld. In dat rijtje van grote landen vergeten ze altijd Antarctica. Daar is het koud en heb ik ooit gewerkt als ijsjesverkoper op een stoomboot. Sommige mensen denken dat Antarctica hetzelfde is als Atalantis in de mythologie. Daar heb je heel veel goden, vooral in de Griekse en Romeinse mythologie. Die volken hebben veel met elkaar gevochten, Grieken en Romeinen. Met zwaarden. Een Romeins legereenheid heette een cohort. Binnen zo'n cohort was het niet gebruikelijk om te trouwen. In Nederland trouwt men nog relatief vaak. Desondanks is met toch vrij gelukkig, ondanks 40.000 daklozen in Amsterdam. Een oude stad ook Amsterdam. Tijdens de VOC stelde het niet veel voor overigens, toen was Utrecht de belangrijkste stad van Nederland en het Zeeuwse Middelburg de tweede stad van het land. Maar het land had toen wel andere landsgrenzen. Die moeten trouwens terug, landsgrenzen. Dat de EU die intern heeft afgeschaft is onzinnig. En dat Schengen verdrag trouwens ook. Schengen is trouwens een dorp bij een drielandenpunt en heeft wereldfaam gekregen door dit verdrag. Ik heb er ooit nog gewerkt in Schengen als ambtenaar van de burgerlijke stand. Toen homo's mochten trouwen ben ik er opgestapt als weigerambtenaar. Dat is overigens niet uniek, ambtenaren weigeren wel vaker werk. Ze lezen meestal het regionale dagblad op hun werk. Maar die dagbladen hebben het zwaar, de reclame inkomsten lopen terug. En drukwerk vindt voornamelijk plaats in China tegenwoordig. Die Chinezen moet je niet onderschatten, daar zijn er veel van. En ze hebben niet allemaal restaurants zoals in Nederland. Je kunt er wel lekker eten voor weinig geld. Weet je wie ook weinig geld heeft? Daklozen in de hoofdstad. Ik snap niet dat die niet gaan trouwen, zou ze een stuk gelukkiger maken.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 30, 2019 21:17 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:

Zou het niet prettig zijn als we eerst die daklozen een dak bieden, en dat aantal scheidingen terugbrengen naar een aanvaardbaar aantal.

Ja, dat zou prettig zijn. Maar hoe stelt u zich dat voor, dat terugbrengen van het aantal echtscheidingen ? Dat is niet iets dat je van bovenaf kunt regelen, lijkt mij.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 30, 2019 21:26 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Wat lijkt deze draad ontzettend veel op NEDERLAND GELUKKIGSTE LAND, 40% GESCHEIDEN.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 30, 2019 21:32 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

We kunnen er nog wel een draad biij doen: Nederland gelukkigste land 60 % NIET gescheiden.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 30, 2019 21:41 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Very Happy Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Sep 03, 2019 4:35 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Nederland kent een soort bezadigde tevredenheid, is dat hetzelfde als geluk?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Di Sep 03, 2019 8:48 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Bezadigd of verzadigd?

BerichtGeplaatst: Di Sep 03, 2019 9:00 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik ben tevreden met onze eigen situatie, want het gaat bij mij niet om de centen, en een carriere zal mij een zorg zijn.
Wij hebben een in verhouding zeer klein pensioentje, maar voor ons genoeg.
Het gaat mij niet om meer verdienen of beuren, daar koop je geen tevredenheid mee. Het moet niet gaan om loonsverhoging, hoewel vaak de koek wel wat eerlijker mag worden verdeeld.
Maar een gelukkig mens gaat niet een echtscheiding aan, of gaat dakloos over de straat zwerven.
Dus ergens doen we wat verkeerd. Kan het zijn dat we met teveel mensen in dit kleine landje leven.
Of delen we teveel subsidie zonder tegenprestatie uit.

BerichtGeplaatst: Di Sep 03, 2019 9:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Een scheiding kan ook als een bevrijding komen hoor.

BerichtGeplaatst: Di Sep 03, 2019 11:37 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Poendert schreef:
Kan het zijn dat we met teveel mensen in dit kleine landje leven.

Tsja, 15 miljoen mensen op dat hele kleine stukje aarde is allang vergane glorie. De overbevolking is in 23 jaar tijd met 3 miljoen toegenomen. Wir schaffen das.

BerichtGeplaatst: Do Sep 05, 2019 19:21 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Cliff schreef:
Het gaat weer beter met de kikkers in de sloot. De waterkwaliteit is gestegen. Er stroomt ook water door de Donau, die blauw is. Net als de lucht. Over lucht gesproken, er komt weer een orkaan aan in Florida... wat een staat in de VS is. Toch is de VS niet het grootste land ter wereld. In dat rijtje van grote landen vergeten ze altijd Antarctica. Daar is het koud en heb ik ooit gewerkt als ijsjesverkoper op een stoomboot. Sommige mensen denken dat Antarctica hetzelfde is als Atalantis in de mythologie. Daar heb je heel veel goden, vooral in de Griekse en Romeinse mythologie. Die volken hebben veel met elkaar gevochten, Grieken en Romeinen. Met zwaarden. Een Romeins legereenheid heette een cohort. Binnen zo'n cohort was het niet gebruikelijk om te trouwen. In Nederland trouwt men nog relatief vaak. Desondanks is met toch vrij gelukkig, ondanks 40.000 daklozen in Amsterdam. Een oude stad ook Amsterdam. Tijdens de VOC stelde het niet veel voor overigens, toen was Utrecht de belangrijkste stad van Nederland en het Zeeuwse Middelburg de tweede stad van het land. Maar het land had toen wel andere landsgrenzen. Die moeten trouwens terug, landsgrenzen. Dat de EU die intern heeft afgeschaft is onzinnig. En dat Schengen verdrag trouwens ook. Schengen is trouwens een dorp bij een drielandenpunt en heeft wereldfaam gekregen door dit verdrag. Ik heb er ooit nog gewerkt in Schengen als ambtenaar van de burgerlijke stand. Toen homo's mochten trouwen ben ik er opgestapt als weigerambtenaar. Dat is overigens niet uniek, ambtenaren weigeren wel vaker werk. Ze lezen meestal het regionale dagblad op hun werk. Maar die dagbladen hebben het zwaar, de reclame inkomsten lopen terug. En drukwerk vindt voornamelijk plaats in China tegenwoordig. Die Chinezen moet je niet onderschatten, daar zijn er veel van. En ze hebben niet allemaal restaurants zoals in Nederland. Je kunt er wel lekker eten voor weinig geld. Weet je wie ook weinig geld heeft? Daklozen in de hoofdstad. Ik snap niet dat die niet gaan trouwen, zou ze een stuk gelukkiger maken.

Af en toe kan ik je wel schieten (en jij mij ongetwijfeld en soms zelfs terecht Razz ), maar als ik dan zoiets lees, dan hou ik toch wel weer een klein beetje van je, hoor. Ik heb zitten huilen van het lachen. Laughing

BerichtGeplaatst: Do Sep 05, 2019 19:36 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Poendert schreef:
Ik ben tevreden met onze eigen situatie, want het gaat bij mij niet om de centen, en een carriere zal mij een zorg zijn.
Het gaat mij niet om meer verdienen of beuren, daar koop je geen tevredenheid mee. Het moet niet gaan om loonsverhoging, hoewel vaak de koek wel wat eerlijker mag worden verdeeld.
Maar een gelukkig mens gaat niet een echtscheiding aan, of gaat dakloos over de straat zwerven.
Dus ergens doen we wat verkeerd. Kan het zijn dat we met teveel mensen in dit kleine landje leven.

Logica van de koude grond. Waren er in jouw jonge jaren geen daklozen, zwervers of alcoholisten?
Trouwens onbegrijpelijk dat jij zo'n klein pensioentje hebt. Want volgens jouzelf heb je alles gedaan en gezien wereldwijd.
Ik ben zelf ook iemand van 12 ambachten en 13 ongelukken maar als ik alle baantjes van jou bij elkaar optel dan moet jij toch minimaal 300 jaar oud zijn.

Waar zou je nu zijn als je vrouw tijdens haar laatste bevalling doodging en jij achterbleef met een stuk of 10 kinderen?
Ik denk dat jij in blinde paniek op de vlucht slaat. Want je hebt geen flauw idee wat zorg voor kinderen inhoudt.
Appels met peren, jahaa, ik weet het. En echtscheiding is meer iets van de 'moderne' tijd.
Je moet je kop eens uit het zand trekken en om je heen kijken.

En neem van mij aan; een huwelijk is absoluut GEEN garantie voor een gelukkig leven.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 06, 2019 8:42 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Jip schreef:
Poendert schreef:

Logica van de koude grond. Waren er in jouw jonge jaren geen daklozen, zwervers of alcoholisten?
Trouwens onbegrijpelijk dat jij zo'n klein pensioentje hebt. Want volgens jouzelf heb je alles gedaan en gezien wereldwijd.
Ik ben zelf ook iemand van 12 ambachten en 13 ongelukken maar als ik alle baantjes van jou bij elkaar optel dan moet jij toch minimaal 300 jaar oud zijn.

Waar zou je nu zijn als je vrouw tijdens haar laatste bevalling doodging en jij achterbleef met een stuk of 10 kinderen?
Ik denk dat jij in blinde paniek op de vlucht slaat. Want je hebt geen flauw idee wat zorg voor kinderen inhoudt.
Appels met peren, jahaa, ik weet het. En echtscheiding is meer iets van de 'moderne' tijd.
Je moet je kop eens uit het zand trekken en om je heen kijken.

En neem van mij aan; een huwelijk is absoluut GEEN garantie voor een gelukkig leven.

Beste Jip, ik ben prima tevreden met mijn kleine pensioentje. Daarnaast heb ik die 13 verschillende banen gehad, maar er was niet 1 ongeluk bij.
In mijn jeugd waren er zeker in mijn regio geen daklozen. Wel kwamen er woonwagens getrokken door paarden voorbij. Die zwervers daarop verdienden hun eigen kost als verkoper van garen en band, scharensliep, paardenhandelaar,of seisoenarbeider. We hadden zelfs een brillejood. Hun kippen zaten in een hok dat onder de wagen hing samen met de hondenhandel.
Wat u allemaal denkt of verondersteld heeft verder weinig met het onderwerp te maken.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 06, 2019 12:03 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Welk onderwerp?

BerichtGeplaatst: Vr Sep 06, 2019 12:07 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Want dit is, als ik me niet vergis, het derde draadje wat door jou wordt begonnen om te ouwebetten over echtscheidingen.

BerichtGeplaatst: Za Sep 07, 2019 14:11 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:

Beste Jip, ik ben prima tevreden met mijn kleine pensioentje.

De vraag van Jip was niet of u tevreden bent met uw kleine pensioentje, maar hoe het mogelijk is dat u met zo'n indrukwekkende staat van dienst (13 banen van elk totaal andere aard) maar een klein pensioentje hebt.
Hoe zit dat nou ?

BerichtGeplaatst: Za Sep 07, 2019 18:07 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliff schreef:

Laughing Laughing Laughing
Subliem !

BerichtGeplaatst: Zo Sep 08, 2019 17:11 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Lampje schreef:
Poendert schreef:

Beste Jip, ik ben prima tevreden met mijn kleine pensioentje.

De vraag van Jip was niet of u tevreden bent met uw kleine pensioentje, maar hoe het mogelijk is dat u met zo'n indrukwekkende staat van dienst (13 banen van elk totaal andere aard) maar een klein pensioentje hebt.
Hoe zit dat nou ?

Ik maar denken dat Poendert tenminste 75 baantjes had gehad, dit gezien al die hier geuite ervaringen....

BerichtGeplaatst: Ma Sep 09, 2019 8:41 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Dit draadje gaat trouwens niet over mij en mijn geluksgevoel, maar over de Nederlandse samenleving die is afgezakt naar een peil waarin 40% van de mensen gaan scheiden en waar alleen al in Amsterdam 40.000 mensen, meest mannen, dakloos door de straten zwerven, uit vuilnisbakken eten, en op een bank in parken of portieken slapen.
Dat Nederland waar men, zo wordt door de elite en media ons steeds weer verzekerd, iedereen erg gelukkig is of in ieder geval binnenkort wordt via de geweldige EU en hun belasting maatregelen.
Persoonlijk zijn wij wel gelukkig, maar een groot deel van dat geluk betrekken we uit het gegeven, dat wij zelf nog niet door de straten hoeven te zwerven.
Het is hier in de politiek net zoals Baudet beweert, geneuzel achter de komma in de kamer, en jaarlijks komen er 235.000 potentiële daklozen extra binnenzwemmen.

Weerwoord forum index » Actualiteiten