Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Natuurbescherming Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Sep 03, 2020 18:47 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Bewijs?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Sep 04, 2020 12:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Subsidie werkt marktverstorend, houdt onrendabele arbeid in stand, etc.

Er zitten ook best goede kanten aan, maar ik zie ze maar heel weinig. Liever heb ik nergens subsidie. Ook niet op milieumaatregelen, isolatie, aankoop van natuurgebieden, etc.

Ook niet op landbouw en veeteelt overigens, maar dat laatste zul je dan weer volledig eens zijn met me.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 21, 2021 15:03 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

We eten plastic, we ademen plastic en het regent plastic

https://www.ad.nl/economie/we eten plastic we ademen plastic en het regent plastic~a9d7a6ff/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

,,Tot nu toe werd plastic vooral neergezet als een probleem van de zee", zegt Leslie. Ze bestudeerde de verspreiding en effecten van plastic in zee en is nu ook in kaart aan het brengen wat bekend is over de gezondheidsrisico's van plastic deeltjes. ,,Uit onderzoek komen de eerste signalen dat blootstelling aan plastic deeltjes negatieve effecten kan veroorzaken, zoals stress en schade aan cellen. Dit kan weer leiden tot chronische ontstekingen."
Veel ziektes, zoals kanker, hart en vaatziekte, astma en artritis, beginnen met een chronische ontsteking, zegt Leslie. ,,Ik wil heel graag weten of plastic deeltjes daar de oorzaak zouden kunnen zijn. Er is een nieuwe theorie dat fijnstofdeeltjes in de hersenen het risico op parkinson of depressie kunnen verhogen. Hoog tijd dat dit grondig uitgezocht gaat worden, omdat er overal in ons leefomgeving plastic deeltjes verspreid zijn."
Ook Westerbos denkt dat het verband tussen gezondheid en plastic in steeds meer onderzoeken naar voren zal komen. ,,We eten het, we ademen het. Dat kan niet gezond zijn."

Chemie is een van de domste activiteiten waar mensen zich mee bezig houden.
Men dwingt er namelijk elementen met elkaar te reageren die dit van zichzelf nooit of te nimmer zouden (kunnen) doen. Is daarom per definitie tegennatuurlijk.
De bedoeling is om er gemak en oplosingen mee te creeren, maar in feite worden er ziekte en onleefbaarheid mee veroorzaakt.
Onderwijs erin hoort niet thuis op scholen en universiteiten.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Apr 22, 2021 9:13 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

De ontbossing hier in Nederland is hoofdzakelijk veroorzaakt door zich natuurminnende organisaties als Staats Bosbeheer. Deze mensen hebben eigenlijk door onkunde niks met onze natuur. Ze opereren volgens de door ambtenaren en politiek samengestelde Randstad regels.
Dit gebrek aan praktische kennis bij bureau geleerden, heeft de Oost Vaarders plassen veroorzaakt, en zorgt ook tegenwoordig dat massaal onze bossen worden gekapt via voorgeprogrammeerde regels. Bedacht aan een bureau.
Ik hoorde vorige week een staatsbosbeheerder die voor de radio verklaarde dat Douglasdennen rond hun 90ste jaar moesten worden gekapt, want deze bomen werden hooguit 100 jaar oud.(ik heb nog foto,s waarop via het tellen van de die groeiringen minstens 110 jaar kan worden berekend. Deze bomen kunnen minstens 200 jaar worden)
Ook verklaarde voor de radio een bosbeheer meneer, dat Nederland tegenwoordig wordt geteisterd door extreme regenval, (waaarom vertellen ze dit soort onzin niet aan de boeren in de achterhoek, waar de Wel steeds verder wegzakt)
Dat men de Veluwse beken weer in hun oude glorie wil herstellen is een goede zaak. Maar doe dat dan niet visa regelrechte leugens.

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu