Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » Waanzinnig Boerkaverbod Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 20, 21, 22  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Dec 28, 2019 19:59 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Loetje schreef:
]quote="estudiant"]
Loetje schreef:
De Islamitische dramdwang gaat weer een stap verder. Tijdens (gemengde) gymnastieklessen wordt er sportkleding gedragen op het Westlandse ISW-College. Een normale gang van zaken, lijkt me. Moslims eisen op dat meisjes ook geheel ingezwachteld als Michelinmannetjes aan de gymnastieklessen mogen meedoen. Om hun zin te krijgen hebben ze een petitie opgestart: https://gymiswhoogeland.petities.nl/ Dat ze nog niet gescheiden gymnastiekles opeisen... Maar wie weet is dat de volgende stap].

Ja, goed initiatief zou ik zo zeggen. Democratisch ook. Laughing
Tenslotte kan er een groot verschil bestaan in mores als het om kleding gaat. Zo zou in Urk of Staphorst de lange sportbroek de voorkeur verdienen, terwijl dit elders b.v. niet zo is.

Als jij kan aantonen meisjes als Michelinmannetjes aangekleed in de gymnastiekzaal van een school op Urk of in Staphorst te hebben gezien (want verschil in mores als het om kleding gaat) dan praten we wel weer verder. Zoniet, dan kan je je getrol met je bijbehorende ad hominem achterwege laten
.

Je probeert de discussie om te vormen tot het voor jouw gebruikelijke rechts-extremistische gedachtegoed?
Prima.
Maar het gaat hier over een democratisch genomen besluit op een school. Er is een petitie gestart en wat is daar mis mee?
Ik ga ervan uit dat er bij het Westlandse ISW-college nagedacht is over deze zaak. En ze zitten daarbij niet te wachten op xenofobische scheldpartijen van aanhangers van Contstant Kuster of hoe dat andere tuig zich ook mag noemen.

BerichtGeplaatst: Za Dec 28, 2019 22:00 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Tedje van Es schreef:
Cliox schreef:
Die culturen zien Nederlandse vrouwen als een lustobject. Niet alleen in zwembaden, ook op scholen en in het uitgaansleven worden meisjes (zelfs van minderjarige leeftijd) geterroriseerd door deze mensen.

Zie ook het nafluitverbod dat momenteel weer in het nieuws is en dat echt niet in het leven is geroepen omdat bouwvakkers vanaf de steigers leuke meisjes nafloten. En het is ook niet in het leven geroepen omdat Wilders dat wilde.

Op zich wel een interessante bewering. Het nafluitverbod heeft alles te maken met ontoelaatbaar seksistisch gedrag, waar het vroeger als min of meer ondeugend werd gezien.
De bewering van van Es is dat het nafluiten van bouwvakkers vanaf de steigers naar leuke meisjes niet de aanleiding was van het verbod?
Wat dan wel eigenlijk?

BerichtGeplaatst: Za Dec 28, 2019 23:23 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Het "HOERRR"-gesis bijvoorbeeld. En we weten allemaal uit welke groep dit vandaan komt.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 29, 2019 3:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

estudiant schreef:
Tedje van Es schreef:
Cliox schreef:
Die culturen zien Nederlandse vrouwen als een lustobject. Niet alleen in zwembaden, ook op scholen en in het uitgaansleven worden meisjes (zelfs van minderjarige leeftijd) geterroriseerd door deze mensen.

Zie ook het nafluitverbod dat momenteel weer in het nieuws is en dat echt niet in het leven is geroepen omdat bouwvakkers vanaf de steigers leuke meisjes nafloten. En het is ook niet in het leven geroepen omdat Wilders dat wilde.

Op zich wel een interessante bewering. Het nafluitverbod heeft alles te maken met ontoelaatbaar seksistisch gedrag, waar het vroeger als min of meer ondeugend werd gezien.
De bewering van van Es is dat het nafluiten van bouwvakkers vanaf de steigers naar leuke meisjes niet de aanleiding was van het verbod?
Wat dan wel eigenlijk?

Nee Estudiant, de aanleiding was niet het onschuldig en ondeugend nafluiten van bouwvakkers. Lees dit bericht. De aanleiding is straatintimidatie. Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat een deel van de vrouwen bepaalde buurten vermijdt in de avonduren.

De lokale VVD liet in dit optekenen dat naar de vrouwen gesist wordt, obsceen gebaren gemaakt of gefluisterd als ze door een winkelstraat lopen. Als de vrouwen fietsen wordt er langzaam achter hen aangereden of er wordt naast ze gereden terwijl er van alles naar hen geroepen wordt. Met regelmaat.

Het is zeer herkenbaar gedrag Estudiant. Het betreft wederom de roze olifant in je huiskamer.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Dec 29, 2019 3:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Loetje schreef:
Het "HOERRR"-gesis bijvoorbeeld. En we weten allemaal uit welke groep dit vandaan komt.

Nee. Vertel. Laughing
BerichtGeplaatst: Zo Dec 29, 2019 10:59 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

estudiant schreef:
Wat dan wel eigenlijk?

Moet ik, dat nog uitleggen?

O, ik zie dat Cliox het al gedaan heeft. Dus kom maar weer met je roze mantel der liefde.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 29, 2019 11:38 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Cliox schreef:
estudiant schreef:
Tedje van Es schreef:
Cliox schreef:

Wat dan wel eigenlijk?

Nee Estudiant, de aanleiding was niet het onschuldig en ondeugend nafluiten van bouwvakkers. Lees dit bericht. De aanleiding is straatintimidatie. Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat een deel van de vrouwen bepaalde buurten vermijdt in de avonduren.

De lokale VVD liet in dit optekenen dat naar de vrouwen gesist wordt, obsceen gebaren gemaakt of gefluisterd als ze door een winkelstraat lopen. Als de vrouwen fietsen wordt er langzaam achter hen aangereden of er wordt naast ze gereden terwijl er van alles naar hen geroepen wordt. Met regelmaat.

Het is zeer herkenbaar gedrag Estudiant. Het betreft wederom de roze olifant in je huiskamer.

Volgens mij is het sisverbod wat anders dan straatintimidatie. Daar is al genoeg juridisch over getwist namelijk. Bij straatintimidatie gaat het om uitgescholden worden op straat, om vrouwen die gevolgd worden of geïntimideerd worden.

Het sissen en naroepen valt onder artikel 7 van de grondwet, vrijheid van meningsuiting, zo oordeelde het hof onlangs.

Dus een opmerking of fluitje oid in relatie met de fysieke gestalte van iemand is een vorm van meningsuiting.
Dus dames, voel je vrij om mannen op eenzelfde manier van je mening op de hoogte te brengen.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 29, 2019 11:56 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

En daar is de roze mantel. Je hebt er geen gras over laten groeien.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 29, 2019 12:18 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Ja, nuancering blijft een ontwikkelpunt voor jou. Maar gezien je naar alle waarschijnlijkheid vergevorderde leeftijd zal dit weinig nut meer hebben.
Maar al met al geeft een dergelijke uitspraak wel perspectieven. Van Es mag nu rustig fluiten of sissen naar één van de drie boerkadraagsters in Limburg als uiting van zijn mening.... Wink Wink

Je moet ze alleen nog een keer tegenkomen.... en statistisch gezien is het de vraag of jij ooit zo oud zou kunnen worden om dat nog mee te mogen maken Cool

BerichtGeplaatst: Zo Dec 29, 2019 12:28 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Je snapt er echt helemaal niks van en probeert mij zaken toe te dichten die helemaal niet kloppen.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 29, 2019 12:35 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Nou ik wacht je steekhoudend commentaar dan in alle rust af.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 29, 2019 12:44 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

estudiant schreef:
Volgens mij is het sisverbod wat anders dan straatintimidatie. Daar is al genoeg juridisch over getwist namelijk. Bij straatintimidatie gaat het om uitgescholden worden op straat, om vrouwen die gevolgd worden of geïntimideerd worden.

Het maakt me niet uit hoe je het noemt, het is herkenbaar ongepast gedrag van bepaalde mensen op scooters en met bontkraagjes. Deze signalementen lees je met regelmaat terug in andere artikelen over geweld en misdrijven.

Quote:
Het sissen en naroepen valt onder artikel 7 van de grondwet, vrijheid van meningsuiting, zo oordeelde het hof onlangs.

Check! Dat de rechtstaat faalt in het aanpakken van dit tuig is precies het probleem. Nagaan dat vrouwen zich door dit gedrag niet veilig voelen en de mensen die het doen niet schromen om een stap (of twee) verder te gaan. Dan oordeelt het vonnis dat het verbod op straatintimidatie in strijd is met de grondwet. Ik zou het mijn strot niet uitkrijgen.

Quote:
Dus een opmerking of fluitje oid in relatie met de fysieke gestalte van iemand is een vorm van meningsuiting.
Dus dames, voel je vrij om mannen op eenzelfde manier van je mening op de hoogte te brengen.

Theoretisch gelul. Tegen een groep van dit straattuig gaan deze vrouwen niks inbrengen. En dat weet je best.
BerichtGeplaatst: Zo Dec 29, 2019 13:11 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

En hoe gaan we dit probleem dan oplossen in praktijk?

BerichtGeplaatst: Zo Dec 29, 2019 13:54 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Stel je nu dat er toch een bepaald probleem is? Nou moet je toch wel oppassen hoor, want als anderen dat signaleren en weergeven wat ze signaleren verval je gelijk in holle vatengeschreeuw als "Racist", "Nazi" en zo.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 29, 2019 14:06 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Loetje schreef:
De Islamitische dramdwang gaat weer een stap verder. Tijdens (gemengde) gymnastieklessen wordt er sportkleding gedragen op het Westlandse ISW-College. Een normale gang van zaken, lijkt me. Moslims eisen op dat meisjes ook geheel ingezwachteld als Michelinmannetjes aan de gymnastieklessen mogen meedoen. Om hun zin te krijgen hebben ze een petitie opgestart: https://gymiswhoogeland.petities.nl/ Dat ze nog niet gescheiden gymnastiekles opeisen... Maar wie weet is dat de volgende stap.

estudiant schreef:
Ja, goed initiatief zou ik zo zeggen. Democratisch ook. Laughing
Tenslotte kan er een groot verschil bestaan in mores als het om kleding gaat. Zo zou in Urk of Staphorst de lange sportbroek de voorkeur verdienen, terwijl dit elders b.v. niet zo is.

Loetje schreef:
Als jij kan aantonen meisjes als Michelinmannetjes aangekleed in de gymnastiekzaal van een school op Urk of in Staphorst te hebben gezien (want verschil in mores als het om kleding gaat) dan praten we wel weer verder. Zoniet, dan kan je je getrol met je bijbehorende ad hominem achterwege.

estudiant schreef:
Je probeert de discussie om te vormen tot het voor jouw gebruikelijke rechts-extremistische gedachtegoed?
Prima.

Je kon er op wachten. Het mantra rechts-extremistische moest weer eens als een hangende plaat afgedraaid worden. Het zal de behoefte aan borstvoeding voor het zuigelingetje wel weer geweest zijn. Inhoud nada, enkel holle vatengeschreeuw. Waarvan akte. En degene die de discussie verdraait, dan ben jij, want je ontwijkt het punt of je nou wel of niet ook op Urk of in Staphorst meisjes als Michelinmannetjes aangekleed in de gymnastiekzaal van een school te hebben gezien, hetgeen je wel insinueert. In plaats daarvan etaleerde je je gebruikelijke holle vatengeschreeuw. Zoiets kan ook als trollen worden gekwalificeerd.

estudiant schreef:
Maar het gaat hier over een democratisch genomen besluit op een school. Er is een petitie gestart en wat is daar mis mee?
Ik ga ervan uit dat er bij het Westlandse ISW-college nagedacht is over deze zaak.

Je slaat de plank totaal mis. Het kledingvoorschrift bij sport is een door het bestuur van het ISW-college opgesteld schoolregelement waaraan de leerlingen zich hebben te conformeren vanaf het moment dat zij zich daar hebben aangemeld. Wie zich bij de normale gangbare kledingvoorschriften bij sport onaangenaam voelt omdat het indruist tegen de verplichting tot zich bij sport in te laten zwachtelen dient de gang naar zulk een school te mijden. Er zijn landen waar vrouwen/meisjes verplicht zijn zich in te moeten laten zwachtelen bij sport. Iran bijvoorbeeld. Wat let hen in Iran te gaan wonen? Zij blij, wij blij.

Loetje schreef:
Verschil in mores als het om kleding gaat...

Op straat:

In de sport:

Wie of wat hebben een lange arm op deze veranderingen in kledingvoorschriften (voorschriften = bindend) gehad? Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Zo Dec 29, 2019 17:10 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

estudiant schreef:

Bekijk het maar. Jij beweert kwalijke zaken over mij die helemaal niet kloppen en ik heb het niet nodig om mij daartegen te verdedigen. Daar sta ik ver boven.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 30, 2019 9:55 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Cliox schreef:
estudiant schreef:

Het maakt me niet uit hoe je het noemt, het is herkenbaar ongepast gedrag van bepaalde mensen op scooters en met bontkraagjes. Deze signalementen lees je met regelmaat terug in andere artikelen over geweld en misdrijven.

Quote:

Check! Dat de rechtstaat faalt in het aanpakken van dit tuig is precies het probleem. Nagaan dat vrouwen zich door dit gedrag niet veilig voelen en de mensen die het doen niet schromen om een stap (of twee) verder te gaan. Dan oordeelt het vonnis dat het verbod op straatintimidatie in strijd is met de grondwet. Ik zou het mijn strot niet uitkrijgen.

Quote:

Theoretisch gelul. Tegen een groep van dit straattuig gaan deze vrouwen niks inbrengen. En dat weet je best.

Hoe gaan we dit oplossen in de praktijk?
Over het algemeen worden hier grote en minder grote problemen verwoord.
Maar als het om oplossingsrichtingen gaat..... dan wordt het stil.

Behalve één die vervolgens met rechts extremistische gedachtegoed op de proppen komt ( wat hij mag uiteraard) maar dan vervolgens weer kwaad is wanneer ik dat rangschik onder rechts extremisme; het lijkt wel of hij er niet echt voor uit wil komen, of .... misschien bang is voor de AIVD Smile

BerichtGeplaatst: Ma Dec 30, 2019 11:06 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

estudiant schreef:
Tedje van Es schreef:

Bekijk het maar. Jij beweert kwalijke zaken over mij die helemaal niet kloppen en ik heb het niet nodig om mij daartegen te verdedigen. Daar sta ik ver boven.

En zo is het maar net. Trollen moet je niet voeren. En Estu en steekhoudend? Laat me niet lachen. Estu is een lafaard die weinig anders kan dan slechts onder de gordel steken en ander vals spel bedrijven. Een zeer laag ondersoort dus.

Laatst aangepast door Loetje op Ma Dec 30, 2019 12:27, in totaal 2 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Ma Dec 30, 2019 11:39 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Tja, als je in een discussie niet meer mee kan komen, dan is dit typisch een van Es reactie. En waarschijnlijk die van Loetje ook Wink Ik zie overigens wel een mooie coalitie ontstaan.... Very Happy

BerichtGeplaatst: Ma Dec 30, 2019 12:20 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

In een discussie mee (kunnen) komen. Krijg ik hier nog serieuze, zeg maar steekhoudende reactie op. Of ga je weer off topic van het padje af met slechts laf steken onder de gordel en ander vals spel? Ik wacht even af of een serieuze reactie nog komt. Tot nu toe ben je in gebreke gebleven en verviel je slechts tot je gebruikelijke getrol.

estudiant schreef:
Ik ga ervan uit dat er bij het Westlandse ISW-college nagedacht is over deze zaak.

Je slaat de plank totaal mis. Het kledingvoorschrift bij sport is een door het bestuur van het ISW-college opgesteld schoolregelement waaraan de leerlingen zich hebben te conformeren vanaf het moment dat zij zich daar hebben aangemeld. Wie zich bij de normale gangbare kledingvoorschriften bij sport onaangenaam voelt omdat het indruist tegen de verplichting tot zich bij sport in te laten zwachtelen dient de gang naar zulk een school te mijden. Er zijn landen waar vrouwen/meisjes verplicht zijn zich in te moeten laten zwachtelen bij sport. Iran bijvoorbeeld. Wat let hen in Iran te gaan wonen? Zij blij, wij blij.

Loetje schreef:
Verschil in mores als het om kleding gaat...

Op straat:

In de sport:

Wie of wat hebben een lange arm op deze veranderingen in kledingvoorschriften (voorschriften = bindend) gehad? Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Ma Dec 30, 2019 14:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

estudiant schreef:

Behalve één die vervolgens met rechts extremistische gedachtegoed op de proppen komt ( wat hij mag uiteraard) maar dan vervolgens weer kwaad is wanneer ik dat rangschik onder rechts extremisme; het lijkt wel of hij er niet echt voor uit wil komen, of .... misschien bang is voor de AIVD Smile

Het verbod handhaven was een prima begin. En meer controle op straat. En verder zou er een wet moeten komen die het mogelijk maakt om lastpakken te weren. Groepen mensen die zwembaden terroriseren mogen het zwembad vanaf de buitenzijde bekijken. 'Ophoepelen als je je niet kan gedragen' is het credo van 2020.
BerichtGeplaatst: Ma Dec 30, 2019 14:21 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Meer controle op straat dus. Door wie? En wie gaat dat betalen?
Blijft er nog wel voldoende mankracht over voor de 'reguliere' misdaad?
Ik bedoel maar. Als er extra agenten worden ingezet om de straten te controleren op illegale boerka's en hoer-sissende kutmarokkaantjes, wie behandelt dan de klachten en aangiftes van Jan met de pet?
Fiets gestolen? Helaas meneer, mijn collega's speuren naar boerka's. Beroofd van uw pinpas? Zucht, mevrouw, u zoekt het maar lekker zelf uit, wij zijn bezig met belangrijke zaken zoals hoer-sissende jongeren. Dat heeft op dit moment de hoogste prioriteit.

Is dit wat Nederland echt wil?

BerichtGeplaatst: Ma Dec 30, 2019 15:32 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Cliox schreef:
estudiant schreef:

Het verbod handhaven was een prima begin. En meer controle op straat. En verder zou er een wet moeten komen die het mogelijk maakt om lastpakken te weren. Groepen mensen die zwembaden terroriseren mogen het zwembad vanaf de buitenzijde bekijken. 'Ophoepelen als je je niet kan gedragen' is het credo van 2020.

Dat is een fors probleem, dat toezicht op straat. We zien al jaren een vermindering van het aantal agenten op straat, zelfs in probleemwijken trekt de diender zich terug. Wat er voor terugkomt is iets dat vaak als “toezicht” wordt aangeduid. Deze functionarissen zijn minder opgeleid en vaak ook minder getalenteerd om echt toezicht op maat te regelen.

Het is armoede in het publieke domein, overeenkomstig het Angelsaksische principe.
Afrekenen met dit principe en meer geld naar deze sector is het parool, de leefbaarheid in het publieke domein zal daardoor verbeteren.

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/politievakbond-er-is-een-schreeuwend-tekort-aan-blauw-op-straat-en-dat-wordt-alleen-maar-erger/

BerichtGeplaatst: Wo Jan 01, 2020 11:53 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Dan heb ik vroeger ook in de bouw gewerkt. Daar floot men aantrekkelijke, en minder aantrekkelijke meisjes die passeerden na. Dat vonden veel meisjes prachtig.
Er staat me een gebeurtenis voor de geest in ik meen Heemstede. Daar passeerde een meisje met 1 kunstbeen en verwondingslidtekens aan haar hand door een ongeluk.
Al de bouwvakkers floten haar na dat het een lieve lust was, waar het kind zichtbaar van genoot. soms kwam ze een keer of vier per morgen langswandelen waarop die bouwers weer braaf floten. S,middags moest ze blijkbaar rusten.
Ook dat is nu mede door het onfatrsoenlijke gedrag van de diverse mens, verleden tijd.
"Het zijn de kleine dingen die het doen".
Nu gaan we verder over de hoofddoek waar de diverse mens bij voorbaat voorstander van is.
Een hoofddoek is geen sierraad zoals een broche of een halsketting. De hoofddoek is een teken dat men een buitengewoon wrede geloofsovertuiging aanhangt. Zie de filmpjes van ISIS en de openbare onthoofdingen in Saudi-Arabie.
De dames die gehoofddoekt door het leven gaan hebben volgens de door hen aangehangen sekte maar recht op de helft van de erfenis die hun broers beuren, ze moeten het dubbele aantal getuigen meebrengen die een man nodig heeft in een rechtszaak. Bij een scheiding hoeft de man alleen maar te zeggen, "Ik verlaat je". Enz.
Ik bekeek onlangs een schandelijk filmpje op het NPO over een landverraadster Laura geheten.
Als ik zoiets zie vraag ik me af of men aan de linkerkant werkelijk geen enkele empathie voelt voor hun slachtoffers.
Of warende vermoordde Yezidi slachtoffers te blank(wit)
Links heeft ook duidelijk niks met seksslavinnen in de uitverkoop op de ISISIS slavenmarkten na gebruik. Doet links tijdens zo,n filmpje even de ogen dicht?

BerichtGeplaatst: Wo Jan 01, 2020 12:08 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Poendert schreef:

Links heeft ook duidelijk niks met seksslavinnen in de uitverkoop op de ISISIS slavenmarkten na gebruik.

Nog een weetje: Yezidi-meisjes van onder de 10 jaar oud hadden een hogere marktwaarde op de IS-slavi(nn)enmarkt dan hun oudere seksegenootjes. Ik vraag me dan af voor wat voor een soort kinderarbeid. En de vraag stellen is 'm beantwoorden. Ik heb zo mijn vermoedens.

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie