Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » Waanzinnig Boerkaverbod Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Wo Dec 25, 2019 16:51 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

U hebt slechts op een deel ervan gereageerd, en wel zo dat u de inhoud weet te ontwijken. En waarom ? Omdat u wet dat u fout zit.
Geef dat nou es toe.
U zou zich diep, heel erg diep moeten schamen.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 25, 2019 17:02 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Waar moet ik mij voor schamen?
A) u heeft het helemaal niet tegen mij, maar tegen Blens, en B) ik zie niet wat ik verkeerd heb gedaan. U heeft het verder over klootjesvolk en vuurwerk. Dat vind ik niet bij deze topic horen, bovendien doet dat vuurwerk niets af aan de juistheid van het boerkaverbod, vermits u wel vindt dat er in dit land boerka's moeten kunnen rondlopen.
De boerka is een uitwas van de islam en iedere uitwas van de islam dient bestreden te worden. Mocht u de boerka een verrijking van onze samenleving vinden dan hoor ik dat graag.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 25, 2019 18:54 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Wie heeft het over verrijking? Dan kunnen we nog wel even, figuren die niet meer te herkennen zijn vanwege tatoeages, of slechte kledingkeuze, roken op straat, bierzuipen op straat, grof woordgebruik en niet te vergeten, de “voetbalsupporters”......
Maar de boerka ?? ja daar moet een wet voor komen Very Happy

Dit is gewoon inconsequent geleuter van Es !! Twisted Evil

BerichtGeplaatst: Wo Dec 25, 2019 23:16 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Niet te vergelijken met waar de boerka voor staat. Blijkbaar wil je die grote roze olifant in de te kleine kamer niet zien.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Dec 25, 2019 23:37 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:
Waar moet ik mij voor schamen?
A) u heeft het helemaal niet tegen mij, maar tegen Blens, en B) ik zie niet wat ik verkeerd heb gedaan. U heeft het verder over klootjesvolk en vuurwerk. Dat vind ik niet bij deze topic horen, bovendien doet dat vuurwerk niets af aan de juistheid van het boerkaverbod, vermits u wel vindt dat er in dit land boerka's moeten kunnen rondlopen.
De boerka is een uitwas van de islam en iedere uitwas van de islam dient bestreden te worden. Mocht u de boerka een verrijking van onze samenleving vinden dan hoor ik dat graag.

U had allang kunnen weten dat ik de boerka geen verijking vindt. Maar dan moet u wel mijn reacties lezen, in plaats van te zwelgen in uw eigen schrijfsels.
Maar ik vind wel meer dingen geen verrijking. De vraag is of dat dan verboden moet worden. Ik heb geen problemen met een boerkaverbod, maar ik vind het wel symboolpolitiek. De reden waarom kunt u hier ook lezen, ik ga niet alles herhalen,
En ik moet nog wat kwijt: ik woon in Almere, waar echt heel veel moslims wonen. Ik kom zelden of nooit een moslima in boerka of niqab tegen, of hoe ze die soepjurken ook noemen.Dus welk probleem word er eigenlijk bestreden? Er wordt met een olifant op een mug geschoten. Er zijn wel grotere problemen dan dit.

BerichtGeplaatst: Do Dec 26, 2019 9:57 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Cliox schreef:
Niet te vergelijken met waar de boerka voor staat. Blijkbaar wil je die grote roze olifant in de te kleine kamer niet zien.

Als je vanuit xenofobie naar de maatschappij kijkt......... Cool Cool

Wel eens gehoord van proportionaliteit?
Die boerka wordt pas echt een probleem als je er wetgeving op los laat. En dan kunnen de wildersen weer roepen ...zie je wel dat het een maatschappelijk probleem is.
Selffulfilling prophecy!

BerichtGeplaatst: Do Dec 26, 2019 11:22 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
U had allang kunnen weten dat ik de boerka geen verijking vindt. Maar dan moet u wel mijn reacties lezen, in plaats van te zwelgen in uw eigen schrijfsels....

Dan moet u zelf toch eens beter lezen. Ik heb al vele malen gezegd (ook als antwoord op uw bijdrages) dat het (inderdaad) een slechte wet is. Was het gewoon een specifieke boerka-wet geweest, net zoals bijvoorbeeld in Frankrijk, dan was dat veel beter geweest. Maar dat durft ons laf polderland niet.

En nu even terug naar uw aanval op mij: waar was ik laf en heb ik niet gereageerd?

Cliox schreef:
Juist!
estudiant schreef:

Wie is hier xenofoob? Iemand die vindt dat wij een vrije en open samenleving moeten nastreven of iemand die zich voor de samenleving verstopt onder een lap stof?

BerichtGeplaatst: Do Dec 26, 2019 11:45 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:
Lampje schreef:
U had allang kunnen weten dat ik de boerka geen verijking vindt. Maar dan moet u wel mijn reacties lezen, in plaats van te zwelgen in uw eigen schrijfsels....

Dan moet u zelf toch eens beter lezen. Ik heb al vele malen gezegd (ook als antwoord op uw bijdrages) dat het (inderdaad) een slechte wet is.

Dat heeft u inderdaad gezegd. Neem me niet kwalijk, meneer Van Es.

BerichtGeplaatst: Do Dec 26, 2019 11:53 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Tedje van Es schreef:

Wie is hier xenofoob? Iemand die vindt dat wij een vrije en open samenleving moeten nastreven of iemand die zich voor de samenleving verstopt onder een lap stof?

Jij !

BerichtGeplaatst: Do Dec 26, 2019 12:15 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Jouw gedrag begint op dat van een trol te lijken, Estudiant.

BerichtGeplaatst: Do Dec 26, 2019 12:31 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Ach werkelijk?
Oei oei Laughing

BerichtGeplaatst: Do Dec 26, 2019 14:00 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Tedje van Es schreef:
Jouw gedrag begint op dat van een trol te lijken, Estudiant.

Te lijken?

BerichtGeplaatst: Do Dec 26, 2019 14:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

estudiant schreef:

Ik kijk er vooral realistisch naar. Ik zie die roze olifant wel.

Quote:
Die boerka wordt pas echt een probleem als je er wetgeving op los laat. En dan kunnen de wildersen weer roepen ...zie je wel dat het een maatschappelijk probleem is.
Selffulfilling prophecy!

In de culturen die de boerka propageren, zijn mannen de baas. Met het opgeven van deze door mannen bedachte kledij, riskeren vrouwen niet alleen uitstoting door hun eigen gemeenschap, ook worden ze afgeranseld en soms zelf ernstig onomkeerbaar letsel toegebracht. De boerka staat niet alleen voor onderdrukking, het staat ook voor ongelijkheid en is daarom in strijd met onze grondwet die stelt dat iedereen in een gelijke situatie een gelijke behandeling verdiend en op basis van sekse geen onderscheid gemaakt mag worden.
BerichtGeplaatst: Do Dec 26, 2019 15:53 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Toch te absurd voor woorden dat in sommige culturen de vrouwen verplicht worden zich in te laten zwachtelen om de niet beheersbare lusten van de mannen niet op te wekken. Wat gaat er in hun zieke geesten om? Kunnen ze sowiezo wel met emotie omgaan? Zo zakt mijn broek ook af van dat volgens sommige groepen jongeren (jongens) uit sommige culturen meisjes in bikini in het zwembad erom vragen tussen de benen te worden genomen vanwege hun badkleding.

https://www.stopdebankiers.com/belgie-nederland-frankrijk-en-duitsland-hevige-zwemoverlast-met-allochtonen/

BerichtGeplaatst: Do Dec 26, 2019 22:28 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Cliox schreef:
estudiant schreef:

Ik kijk er vooral realistisch naar. Ik zie die roze olifant wel.

Quote:
Selffulfilling prophecy!

In de culturen die de boerka propageren, zijn mannen de baas. Met het opgeven van deze door mannen bedachte kledij, riskeren vrouwen niet alleen uitstoting door hun eigen gemeenschap, ook worden ze afgeranseld en soms zelf ernstig onomkeerbaar letsel toegebracht. De boerka staat niet alleen voor onderdrukking, het staat ook voor ongelijkheid en is daarom in strijd met onze grondwet die stelt dat iedereen in een gelijke situatie een gelijke behandeling verdiend en op basis van sekse geen onderscheid gemaakt mag worden.

Zeker, dus als je de boerka verbiedt dan stopt de onderdrukking?
Rolling Eyes

Dat onnozele wilderstevredenheidswetje heeft overigens een andere intentie.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 27, 2019 8:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Loetje schreef:
Toch te absurd voor woorden dat in sommige culturen de vrouwen verplicht worden zich in te laten zwachtelen om de niet beheersbare lusten van de mannen niet op te wekken. Wat gaat er in hun zieke geesten om? Kunnen ze sowiezo wel met emotie omgaan? Zo zakt mijn broek ook af van dat volgens sommige groepen jongeren (jongens) uit sommige culturen meisjes in bikini in het zwembad erom vragen tussen de benen te worden genomen vanwege hun badkleding.

https://www.stopdebankiers.com/belgie-nederland-frankrijk-en-duitsland-hevige-zwemoverlast-met-allochtonen/

Die culturen zien Nederlandse vrouwen als een lustobject. Niet alleen in zwembaden, ook op scholen en in het uitgaansleven worden meisjes (zelfs van minderjarige leeftijd) geterroriseerd door deze mensen. En hoe bizar ook, voor bijvoorbeeld het zwembadterreur is nauwelijks aandacht. Regels worden niet aangescherpt, deze mensen worden niet geweerd, er wordt niet ingegrepen. De situatie is onder dit bewind niet onder controle.
BerichtGeplaatst: Vr Dec 27, 2019 8:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

estudiant schreef:

Zeker, dus als je de boerka verbiedt dan stopt de onderdrukking?

Het is een begin. Uiteindelijk zal je moeten doorpakken en dat wat de menings- en godsdienstvrijheid schendt of inperkt, moten elimineren.

Quote:
Dat onnozele wilderstevredenheidswetje heeft overigens een andere intentie.

Wie zou Wilders tevreden willen stellen? De coalitie heeft geen kinderen met Wilders, het kartel houdt de deuren gesloten. Laat Wilders maar schreeuwen aan die zijlijn, denkt men. Bovendien is Wilders niet van de zoethouders.
BerichtGeplaatst: Vr Dec 27, 2019 10:15 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

De Islamitische dramdwang gaat weer een stap verder. Tijdens (gemengde) gymnastieklessen wordt er sportkleding gedragen op het Westlandse ISW-College. Een normale gang van zaken, lijkt me. Moslims eisen op dat meisjes ook geheel ingezwachteld als Michelinmannetjes aan de gymnastieklessen mogen meedoen. Om hun zin te krijgen hebben ze een petitie opgestart: https://gymiswhoogeland.petities.nl/ Dat ze nog niet gescheiden gymnastiekles opeisen... Maar wie weet is dat de volgende stap.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 27, 2019 10:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Natuurlijk, het inperken van de vrijheid gaat alsmaar door totdat het aan de primitieve maatstaven van hun religie voldoet.
BerichtGeplaatst: Vr Dec 27, 2019 10:59 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Loetje schreef:
De Islamitische dramdwang gaat weer een stap verder. Tijdens (gemengde) gymnastieklessen wordt er sportkleding gedragen op het Westlandse ISW-College. Een normale gang van zaken, lijkt me. Moslims eisen op dat meisjes ook geheel ingezwachteld als Michelinmannetjes aan de gymnastieklessen mogen meedoen. Om hun zin te krijgen hebben ze een petitie opgestart: https://gymiswhoogeland.petities.nl/ Dat ze nog niet gescheiden gymnastiekles opeisen... Maar wie weet is dat de volgende stap.

Ja, goed initiatief zou ik zo zeggen. Democratisch ook. Laughing
Tenslotte kan er een groot verschil bestaan in mores als het om kleding gaat. Zo zou in Urk of Staphorst de lange sportbroek de voorkeur verdienen, terwijl dit elders b.v. niet zo is.

Loetje houdt daar niet zo van, hij zou vast liever centraal vastgestelde kledingvoorschriften zien.

BerichtGeplaatst: Za Dec 28, 2019 11:02 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Die culturen zien Nederlandse vrouwen als een lustobject. Niet alleen in zwembaden, ook op scholen en in het uitgaansleven worden meisjes (zelfs van minderjarige leeftijd) geterroriseerd door deze mensen.

Zie ook het nafluitverbod dat momenteel weer in het nieuws is en dat echt niet in het leven is geroepen omdat bouwvakkers vanaf de steigers leuke meisjes nafloten. En het is ook niet in het leven geroepen omdat Wilders dat wilde.

BerichtGeplaatst: Za Dec 28, 2019 12:14 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

estudiant schreef:
Loetje schreef:

Ja, goed initiatief zou ik zo zeggen. Democratisch ook. Laughing
Tenslotte kan er een groot verschil bestaan in mores als het om kleding gaat. Zo zou in Urk of Staphorst de lange sportbroek de voorkeur verdienen, terwijl dit elders b.v. niet zo is.

Als jij kan aantonen meisjes als Michelinmannetjes aangekleed in de gymnastiekzaal van een school op Urk of in Staphorst te hebben gezien (want verschil in mores als het om kleding gaat) dan praten we wel weer verder. Zoniet, dan kan je je getrol met je bijbehorende ad hominem achterwege laten.

BerichtGeplaatst: Za Dec 28, 2019 12:16 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Verschil in mores als het om kleding gaat...

Op straat:

In de sport:

Wie of wat hebben een lange arm op deze veranderingen in kledingvoorschriften (voorschriften = bindend) gehad? Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Za Dec 28, 2019 16:47 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Vreselijk hoe een religie alles kapot kan maken.

BerichtGeplaatst: Za Dec 28, 2019 19:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Vreselijk hoe de politiek wegkijkt en claimen die roze olifant niet te zien in hun huiskamer.
Waanzinnig Boerkaverbod
  Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie