Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » Waanzinnig Boerkaverbod Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 16, 17, 18  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Okt 25, 2019 12:34 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Loetje, wat bedoel met die laatste zin? Kan er namelijk geen touw aan vastknopen.

Beweer je nou echt dat degenen die hun handtekening hebben gezet een gevaar vormen? Omdat deze 'linkse moslims' de sociale natuurwetten (?) hebben getart?
Wees eens wat duidelijker.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 25, 2019 12:43 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

In Estu's logica wel. Zo werd volgens deze logica Ayaan Hirsi Ali ook verweten polariserend bezig te zijn. En dus geëxcommunuceerd bij de gedegenereerde, regressieve en repressieve sekte. Slachtoffer werd tot dader gebrandmerkt.

https://www.nrc.nl/nieuws/2005/01/25/ayaan-hirsi-ali-moet-minder-polariseren-1-7718501-a754492

Wat het artikel in Trouw bedoelt met dat het niet ongevaarlijk is, is dat de ondertekenaars gevaar voor zichzelf oplopen. En we weten allemaal uit welke hoek vandaan het gevaar en de agressie dan vandaan komt. Snap je het nou?

Laatst aangepast door Loetje op Vr Okt 25, 2019 13:01, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Vr Okt 25, 2019 12:58 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Had ik al begrepen hoor. Maar dat schreef jij dus niet.

Laughing

BerichtGeplaatst: Vr Okt 25, 2019 13:02 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

De logica van Estu was ook sarcastisch bedoeld. Very Happy Maar dat had je toch wel door?

BerichtGeplaatst: Vr Okt 25, 2019 13:09 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Hier nog eentje van Estu's logica. Van moraal claimer Bernard Schut druipt dus de politieke lafheid af. Dit is wel degelijk probeeren van het slachtoffer dader willen maken en van de dader slachtoffer. En onthoud: Zodra iets wordt gevolgd door <maar> of <Maar> heeft al het eraan voorafgaande geen enkele waarde meer en telt alleen het daarop volgende. En wat die smeerlap doet is wel degelijk de verantwoordelijkheid voor politieke agressie niet neer te leggen bij de dader(s) zelf, maar bij Ayaan Hirsi Ali in dit geval. Ik kots op dit soort politiek laffe politiek correcte moraal claimers.

Ik vind Etty's argumenten te beperkt. Hirsi Ali moet haar mening vrij kunnen uiten, films kunnen maken, hoe controversieel die ook zijn. Dat valt aan deze zijde van de grens van de tolerantie.

Er is een formele beperking: vrijheid, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet, zoals Elsbeth Etty dat heel helder formuleert. Hirsi Ali is níét verantwoordelijk voor de moord op Theo van Gogh, het beramen van moordaanslagen op Kamerleden, de burgemeester van Amsterdam, een wethouder van Amsterdam, het in brand steken van kerken, moskeeën, scholen. Maar ze is mijns inziens wel medeverantwoordelijk voor het ontstaan van een klimaat waarin bevolkingsgroepen tegenover elkaar komen te staan, en waarin dergelijke extreme reacties klaarblijkelijk niet meer te voorkomen zijn.

Ik denk dat Hirsi Ali niet zozeer politieke steun behoeft, maar meer gebaat is bij het advies van haar politieke vrienden om haar standpunten minder polariserend te verwoorden.

https://www.nrc.nl/nieuws/2005/01/25/ayaan-hirsi-ali-moet-minder-polariseren-1-7718501-a754492

BerichtGeplaatst: Vr Okt 25, 2019 18:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Wij begrijpen zo'n man niet, maar dat komt vast en zeker omdat wij fascisten en racisten zijn.
Ik wacht daarom op de uitleg van Estudiant die dit helder zal kunnen verklaren en ons kan vertellen wat wij verkeerd zien.

Of radiostilte. Want de vraagstelling wat wij ervan moeten vinden is tendentieus,
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Okt 29, 2019 16:59 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Zijn we er al uit dat in Nederland elke vorm van gemaskerd over straat gaan in feite verboden is?

En dat het gezanik over hoofddoeken en boerka's gewoon ingegeven zijn door racistische motieven?

Juist ja, kunnen we overgaan tot de orde van de dag.

BerichtGeplaatst: Di Okt 29, 2019 18:44 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Sinds wanneer is de islam een ras?

Ik ben zeer voor vrijheid en zeker voor de vrijheid van vrouwen, De islam heeft hier nog een lange weg te gaan en daar mag best wat van gezegd worden.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 30, 2019 18:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Zo is dat. De Wet gedeeltelijk verbod gezichtsbedekkende kleding geldt voor alle gezichtsbedekkende kleding, zo ook de boerka. Laten we stoppen met positieve discriminatie. Gelijke monniken, gelijke kappen, of in dit geval, geen kappen. Very Happy
BerichtGeplaatst: Za Nov 02, 2019 18:12 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Ja hoor, de jihab is een symbool van zelfbewustzijn, van emancipatie, van vrijheid. Echt waar. In Iran daarentegen wordt je er door een grote groep mannen hardhandig voor op de grond gesmeten als je er niet een draagt.

Zin in een videootje?

Binnenkort overigens ook in het Nederlands straattheater. We hebben nu al te maken met pubermeisjes die worden uitgescholden of anderszins lastig gevallen worden als ze geen hoofddoek willen dragen.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 06, 2019 17:46 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Tedje van Es schreef:
Sinds wanneer is de islam een ras?

Ik ben zeer voor vrijheid en zeker voor de vrijheid van vrouwen, De islam heeft hier nog een lange weg te gaan en daar mag best wat van gezegd worden.

Je begrijpt heus wel wat er bedoeld wordt.
In feite is racisme een verkeerd woord, omdat er geen rassen bestaan.
Maar we hebben geen woord voor hen, die cultureel afwijkend zijn.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 06, 2019 17:48 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Loetje schreef:
Ja hoor, de jihab is een symbool van zelfbewustzijn, van emancipatie, van vrijheid. Echt waar. In Iran daarentegen wordt je er door een grote groep mannen hardhandig voor op de grond gesmeten als je er niet een draagt.

Zin in een videootje?

Binnenkort overigens ook in het Nederlands straattheater. We hebben nu al te maken met pubermeisjes die worden uitgescholden of anderszins lastig gevallen worden als ze geen hoofddoek willen dragen.

Tja, de grote stad als nieuw Staphorst Smile

BerichtGeplaatst: Wo Nov 06, 2019 18:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ryan schreef:
[Je begrijpt heus wel wat er bedoeld wordt.

Jawel hoor: achterlijk Laughing

BerichtGeplaatst: Do Nov 07, 2019 12:33 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ryan schreef:

Wat denk je van discriminatie op basis van geloof? Klinkt goed hè?

BerichtGeplaatst: Za Nov 16, 2019 12:49 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Foto's uit geïslamiseerde samenlevingen toen de burka nog niet het straatbeeld domineerde. Je wordt er triest van als je ziet hoe het deze vergaan is de afgelopen tientallen jaren.

Before Sharia Spoiled Everything

👇

https://twitter.com/BeforeSharia/with_replies

BerichtGeplaatst: Za Nov 16, 2019 18:14 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Ryan schreef:

Je begrijpt heus wel wat er bedoeld wordt.

Of rassen nou bestaan of niet; racisme bestaat wel degelijk

Zo bestaat er ook godsdienst (of er nou daadwerkelijk zoiets als een god bestaat of niet)
Duivelaanbidding bestaat ook
Geestoproeping
BerichtGeplaatst: Za Nov 16, 2019 19:56 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Het is mij eigenlijk niet helder waarom naast de burka ook de bivakmuts wordt verboden. Is dat om ook de islamiet wat te gunnen.
Daarnaast is de burka voor de overheersing van de vrouw geschikt. Het heeft verder voor een normaal mens geen nut.
Ik kan me indenken dat de Toegareg gesluiert rondloopt om de woestijn te trotseren. Net als ik in mijn jeugd met een bivakmuts fietste tegen de vrieskouw. Die kledingstukken hebben daar nut.
Het enige nut van de burka is het vernederen van vrouwen. Of zijn de Orientaalse vrouwen zo lelijk dat ze hun gezicht moeten verbergen?

BerichtGeplaatst: Zo Nov 17, 2019 4:16 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

De betreffende wet heeft niet als doel om vrouwen te beschermen tegen overheersing
De wet heeft niets te maken met het nut van een burka
De woorden "burka" en "bivakmuts" komen niet in de wet voor

Natuurlijk begrijp ik best wel dat er een verband is tussen de wet en de burka en nikaab
De naam burkaverbod is echter een verzonnen en veel gebruikte bijnaam
BerichtGeplaatst: Zo Nov 17, 2019 10:53 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Corwin schreef:
De betreffende wet heeft niet als doel om vrouwen te beschermen tegen overheersing

Natuurlijk begrijp ik best wel dat er een verband is tussen de wet en de burka en nikaab

Die burka-wet heeft wel degelijk ten doel om de islamitische vrouwen tegen overheersing te beschermen. Pas als ook de islamitische man verplicht met een burka in zijn vaderland moet rondlopen, is de zaak in evenwicht.
Als mannen en vrouwen gelijk zijn heeft het geen zin om verschillende kledingstukken te verplichten. Dus ook de man verplicht in aangepaste kleding of geen van beide.
Ook de verschillen in rechten tussen man en vrouw, moeten hier streng verboden worden. Dus bij een erfenis heeft ook de vrouw het recht op het volle pond, en niet maar de helft omdat ze een vrouw is.
Bij rechtspraak hetzelfde, ook daar behoord de vrouw als volwaardig mens te worden behandeld.
Eigenlijk behoord onze rechtspraak daarop toe te zien dat mensen gelijkwaardig zijn.
Ook moeten we niet onder druk van de Linkse deugmens, terughoudend onze oeroude gewoonten veranderen. Niks bivakmust verbieden tegen de kou, met als reden dat we niet willen dat men hier gemaskerd over straat struint in een islamitische burka. Islamitische burka,s horen in de islamwoestijn niet hier.
We tolereren hier ook geen peniskokers. Ook niet als de Papoea,s agressief het gebruik van dat attribuut zouden gaan promoten moet dat verboden blijven.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 17, 2019 11:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Corwin schreef:

Bottomline, er is een wettelijk verbod op gezichtsbedekkende kleding in openbare ruimtes en de boerka valt daar ook onder. Nu doorpakken en handhaven.
BerichtGeplaatst: Zo Nov 17, 2019 13:00 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:

Ook moeten we niet onder druk van de Linkse deugmens, terughoudend onze oeroude gewoonten veranderen. Niks bivakmust verbieden tegen de kou, met als reden dat we niet willen dat men hier gemaskerd over straat struint in een islamitische burka.

U slaat de plank weer eens compleet mis. De bivakmuts tegen de kou wordt niet verboden, en het over straat gaan in een burqa ook niet.
Gezichtsbedekkende kleding in openbare ruimtes wordt wel verboden. Onder gezichtsbedekkende kleding valt ook een bivakmuts. Wanneer u deze wenst te dragen in de winterkou is daar niets mis mee. Maar wel als u hem ophoudt bij een bezoek aan een ziekenhuis bijvoorbeeld. Ik zie ook geen reden om je bivakmuts bij een bezoek aan pakweg de uroloog op te houden, u wel ?
Mijn vrouw heeft bij een tankstation gewerkt. Uit het oogpunt van veiligheid dienden klanten alvorens de shop te betreden hun integraalhelm of bivakmuts af te doen, eerder ging de deur niet voor hen open. Gold ook voor burqa's , maar de u zo gevreesde tzunami van in dit kledingstuk gehesen figuren, bleef uit: mijn vrouw heeft nog nooit zo iemand aan de kassa gehad.
Wat heeft links hier trouwens mee te maken ? Sinds wanneer zijn die tegen bivakmutsen ?

BerichtGeplaatst: Zo Nov 17, 2019 16:14 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Geachte minister,
Als u een wet indient, dan staat het doel van de wet in de wettekst, de bijgeleverde toelichting en bovendien hebben de door u uitgesproken woorden in De Tweede Kamer de Staten Generaal ook betekenis
Het doel van de wet wordt dus zeker niet bepaald door het gene wat u (als indiener van de wet) onder de naam Poendert op Weerwoord schrijft. Kan best uw persoonlijke mening zijn, maar telt niet mee als doel.
Hoogachtend
Corwin
BerichtGeplaatst: Do Nov 21, 2019 23:10 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Poendert schreef:
Het is mij eigenlijk niet helder waarom naast de burka ook de bivakmuts wordt verboden. Is dat om ook de islamiet wat te gunnen.

Het gaat in beide gevallen om een masker.
Een middel om het gezicht onherkenbaar te maken.
En dat is al heel lang verboden in Nederland, tenzij er een vergunning voor wordt afgegeven,
of het gewoon getolereerd wordt, zoals tijdens het carnaval in Limburg.

Maar daar gaat het je niet om hè.
Jij blijft gewoon zeiken.

BerichtGeplaatst: Do Nov 21, 2019 23:15 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Corwin schreef:
Geachte minister,
Als u een wet indient, dan staat het doel van de wet in de wettekst, de bijgeleverde toelichting en bovendien hebben de door u uitgesproken woorden in De Tweede Kamer de Staten Generaal ook betekenis
Het doel van de wet wordt dus zeker niet bepaald door het gene wat u (als indiener van de wet) onder de naam Poendert op Weerwoord schrijft. Kan best uw persoonlijke mening zijn, maar telt niet mee als doel.
Hoogachtend
Corwin

De wet bestaat al heel lang, en verder is er ook nog de Algemene Plaatselijke Verordening
oftewel Algemene Politie Verordening (APV) zoals die in gemeenten toegepast kan worden.

Als de overheid op welk niveau dan ook niet handhaaft, is het een kwestie van het niet handhaven van regels.
Dan hoef je ook niks aan die regels te veranderen.

Hier in de buurt, wordt het dragen van een masker niet getolereerd.
Waarom dan in een grote stad dan blijkbaar wel?

BerichtGeplaatst: Vr Nov 22, 2019 10:12 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Het verschil zit hem in het nuttig zijn van een bivakmuts tegen de vieskou, en het bewust bedekken van het gezicht van vrouwen omdat anderen(mannen)anders in hun thuisland die vrouwen molesteren en bespringen omdat ze vrouw zijn.
Een bivakmuts is nooit discriminerend, een burka altijd. (ook het toekennen van de helft van een erfdeel aan een vrouw, of halvering van haar getuigenis voor een rechtbank is altijd discrimineren volgens de islam)
Discrimineren op ras is verboden, blijkbaar is bij links hetzelfde op hun sekse wel okee.
Ik herinner u nog even aan het nut van een intergraalhelm(tegen ongelukken) of een bivakmuts(tegen de kou)..
Wij waren tot 40 jaar geleden een mooi, vrij land, waar blijkbaar de hele wereld graag wilden wonen. Door het deugende deel van ons volk is via mededogen(apenliefde) dit land aan het veranderen in een land met een Oosterse mentaliteit, compleet met dagelijkse overvallen, moorden, dakloosheid, en vernederde vrouwen(allemaal hoeren?).
We zakken door onze meegaandheid af naar hetzelfde peil vanwaar de zogenaamde vluchtende imam,s en hun volgelingen afkomstig zijn. (Wilders staat voor de rechtbank omdat hij zinspeelde op dat feit)
Nog even en ook wij passen "een op een" in het islamitische plaatje, samen met Pakistan, Saudi-Arabië, Iran, Libië, of Jemen, enz.
Alleen onze mentaliteit van 40 jaar geleden staat bikini,s en vrijheid van meningsuiting toe. Dat is ons verleden.

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie