Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » Waanzinnig Boerkaverbod Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Okt 22, 2019 12:32 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Ach, ik begin het te begrijpen Rolling Eyes
Kleding mag slechts westerse waarden vertegenwoordigen en mocht daar al verwarring over kunnen ontstaan - zoals bij de getoonde hoofddoek - dan gaat het om de bescherming van het kapsel bij een westerse vrouw ( dan mag het) maar bij een moslima mag het niet want dat staat symbool voor haar onderdrukking.
Wat wij dus moeten doen is de moslima onderdrukken door haar de hoofddoek te verbieden?? Toch??

Laten we naast bij het verbod ihkv Wet 'Gedeeltelijk verbod gezichtsbedekkende kleding' - dan ook de hoofddoek opnemen, maar wel met uitzondering van westerse vrouwen boven een bepaalde leeftijd en ter bescherming van hun kapsel.

Huh? Maar Fatima dan die haar kapsel wil beschermen met een hoofddoek? Nee, voor haar blijft het verboden, want ze is moslima....
Rolling Eyes Rolling Eyes

Van Es als voorstander van democratie wil dus eigenlijk een vorm van kledingvoorschriften.
Heel bijzonder Cool

BerichtGeplaatst: Di Okt 22, 2019 12:38 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Wat een pathetische flauwekul allemaal!
Dat jij het hoofddoekje van een oude oma probeert te vergelijken met het islamitische hoofddoekje is ronduit belachelijk.
Ik wens hier geen vrouwen onderdrukkende kleding te zien. Jij kennelijk wel.

BerichtGeplaatst: Di Okt 22, 2019 13:09 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Jouw conclusie klopt niet, dat is slechts een nergens op gebaseerde aanname Wink

BerichtGeplaatst: Di Okt 22, 2019 13:15 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Je roept maar wat. Onderbouw het eens.

BerichtGeplaatst: Di Okt 22, 2019 14:45 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

https://www.classictravel.agency/iran-cultuur/kledingvoorschriften

Vrouwen dienen met meerdere kledingvoorschriften rekening te houden.

Hoofddoek verplicht: in Iran is het als vrouw verplicht een hoofddoek te dragen. Het is geen probleem als het haar zichtbaar is aan de voorkant. Van achter moet de nek wel bedekt zijn. In het hotel is het vaak toegestaan om de hoofddoek af te doen (vraag het bij twijfel even na).
Armen en benen bedekt: vrouwen dienen kleding te dragen, waarbij armen en benen bedekt zijn. Dit houdt in dat mouwen van bovenkleding tot de elleboog moeten reiken en de onderkleding moet bedekken tot de enkels.
Losse kleding: de kleding voor vrouwen mag niet te strak zitten. Het is in Iran niet gepast om te veel vrouwelijke vormen te laten zien. Dit betekent ook dat bovenkledij niet te open mag zijn.
Billen bedekt: vrouwelijke kledij dient de billen te bedekken. Denk hierbij aan langere vesten en tunieken. (Een strakke broek of legging kan wel, als de billen maar bedekt zijn.)

Waarom mag Nederland geen kleding verbieden? Het gaat ten slotte alleen maar om de Nikab en de Boerka.
Ik praat niet met iemand die haar gezicht bedekt en vind het al onbeleefd als iemand zijn/haar zonnebril op houdt tijdens een gesprek.

BerichtGeplaatst: Di Okt 22, 2019 15:17 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Het gaat gewoon om een verbod op gezichtsbedekkende kleding. En godsdienst mag geen alibi zijn om boven of bezijden de wet te mogen staan.

BerichtGeplaatst: Di Okt 22, 2019 17:25 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Loetje schreef:
Het gaat gewoon om een verbod op gezichtsbedekkende kleding. En godsdienst mag geen alibi zijn om boven of bezijden de wet te mogen staan.

Eens. Maar haat of angst naar 'vreemdelingen' of politieke tegenstanders staat wel toe om de wet of de democratische beginselen aan de laars te lappen?

BerichtGeplaatst: Di Okt 22, 2019 17:35 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Elisabeth schreef:
https://www.classictravel.agency/iran-cultuur/kledingvoorschriften

Vrouwen dienen met meerdere kledingvoorschriften rekening te houden.

Hoofddoek verplicht: in Iran is het als vrouw verplicht een hoofddoek te dragen. Het is geen probleem als het haar zichtbaar is aan de voorkant. Van achter moet de nek wel bedekt zijn. In het hotel is het vaak toegestaan om de hoofddoek af te doen (vraag het bij twijfel even na).
Armen en benen bedekt: vrouwen dienen kleding te dragen, waarbij armen en benen bedekt zijn. Dit houdt in dat mouwen van bovenkleding tot de elleboog moeten reiken en de onderkleding moet bedekken tot de enkels.
Losse kleding: de kleding voor vrouwen mag niet te strak zitten. Het is in Iran niet gepast om te veel vrouwelijke vormen te laten zien. Dit betekent ook dat bovenkledij niet te open mag zijn.
Billen bedekt: vrouwelijke kledij dient de billen te bedekken. Denk hierbij aan langere vesten en tunieken. (Een strakke broek of legging kan wel, als de billen maar bedekt zijn.)

Waarom mag Nederland geen kleding verbieden? Het gaat ten slotte alleen maar om de Nikab en de Boerka.
Ik praat niet met iemand die haar gezicht bedekt en vind het al onbeleefd als iemand zijn/haar zonnebril op houdt tijdens een gesprek.

Is hier ook het geval. Ja okee, voornamelijk op de werkvloer maar toch...
En het is hier ook doodnormaal dat de gemiddelde werknemer in zijn beroepskloffie gaat winkelen. Ik denk dan bijvoorbeeld aan politie, verplegers, buschauffeurs, kantoormuisjes, maar waarom geen stripteasedansers, circusclowns, tv- en filmacteurs (zie je het voor je, iemand die speelt voor negerslaaf of blanke KKK-klootzak, of uit een of ander kostuumdrama, zoals piraat of iets uit een boek van Charles Dickens), of brandweerman, slager met bebloede voorschoot, chirurg, ook met bloedspetters, boswachter met geweer, afijn je snapt mijn punt.

BerichtGeplaatst: Di Okt 22, 2019 18:36 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Jip schreef:
Eens. Maar haat of angst naar 'vreemdelingen' of politieke tegenstanders staat wel toe om de wet of de democratische beginselen aan de laars te lappen?

M.i. mag je intolerant zijn tegen intolerantie of discriminatie. Dat die intolerantie of discriminatie afkomstig zijn van etnische of religieuze minderheden doet niet ter zake. Discriminatie is discriminatie.

BerichtGeplaatst: Di Okt 22, 2019 21:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

estudiant schreef:
Cliox schreef:
estudiant schreef:
Cliox schreef:
estudiant schreef:
De boerka die een seksuele associatie oproept? Het zegt volgens mij meer van sommige weerwoorders dan van de boerka.

Het doel van een boerka is om hun schoonheid te verbergen en zo geen verleiding / lust op te wekken. Welke associatie roept het bij jou op naast onderdrukking van de vrouw?

Tendentieuze wijze van vraagstelling.
Rolling Eyes

Geef eens antwoord.

Gij schreef:

Het doel van een boerka is om hun schoonheid te verbergen en zo geen verleiding / lust op te wekken. Welke associatie roept het bij jou op naast onderdrukking van de vrouw?

Dat is geen open vraag, maar een tendentieuze.
Mijn antwoord op een tendentieuze vraag is dat ik die niet beantwoord.

De vraag is confronterend, hooguit retorisch want sturend op feiten. Niet beantwoorden staat gelijk aan niet openstaan voor dialoog.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Okt 22, 2019 21:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

estudiant schreef:
Als dat al zo zou zijn dan zou mijn antwoord ook overbodig zijn.

Inderdaad. Er is maar één invulling mogelijk. Vandaar ook de jaren lang protesten in landen als Iran.

Lees: https://nos.nl/artikel/2297168-protesten-in-iran-tegen-hoofddoek-houden-aan-straffen-worden-extremer.html
BerichtGeplaatst: Di Okt 22, 2019 21:34 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Cliox schreef:
estudiant schreef:
Cliox schreef:
estudiant schreef:
Cliox schreef:
estudiant schreef:
De boerka die een seksuele associatie oproept? Het zegt volgens mij meer van sommige weerwoorders dan van de boerka.

Rolling Eyes

Geef eens antwoord.

Gij schreef:

De vraag is confronterend, hooguit retorisch want sturend op feiten. Niet beantwoorden staat gelijk aan niet openstaan voor dialoog.

Ik beantwoord geen vragen die de bedoeling hebben om te framen.
Dat staat een open discussie namelijk in de weg. Wink

BerichtGeplaatst: Di Okt 22, 2019 22:29 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Je beantwoord dus geen vragen waar zelf geen antwoorden voor weet te framen ?
Dan zullen jou discussies zich meer thuis voelen tussen soortgenoten tweede kamer voddenbalen !
BerichtGeplaatst: Di Okt 22, 2019 23:07 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Jip schreef:
En het is hier ook doodnormaal dat de gemiddelde werknemer in zijn beroepskloffie gaat winkelen. Ik denk dan bijvoorbeeld aan politie, verplegers, buschauffeurs, kantoormuisjes,......

Question Question Question
Sorry maar ik heb nog nooit in mijn verpleegster uniform gewinkeld.
Je moet je omkleden en het is onhygiënisch en verboden om in je uniform te gaan winkelen.
Ik zie ook nooit politie in hun uniform winkelen. Je bent dan niet meer in functie dus je kleedt je om.

Wat heeft dit te maken met het boerka verbod of met de kleding voorschriften in Iran?

BerichtGeplaatst: Di Okt 22, 2019 23:39 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Wethouder Sharon Dijksma (Verkeer) kondigt aan dat zij het aantal parkeervergunningen beperkt om stilstaande auto's uit het straatbeeld te krijgen. Uit berekeningen blijkt dat, in het ideale scenario, mogelijk moet zijn om tot 2025 zeker 11.200 parkeer plekken weg te strepen.

Zwarte Boerka's op straat zijn ook te interpreteren als kolenzakken, die verleiden tot vies kolen te stoken, dus ook voor 2025 uit Amsterdamse en Haagse straatbeelden weggestreept moeten worden voor schonere straat beeldvorming .

Maar ja, Wethouder Sharon Dijksma - collega Sylvana Simons, vindt in dit geval meer zwarte kolen zakken in straatbeelden weer passend .
BerichtGeplaatst: Wo Okt 23, 2019 7:49 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:

+1!

estudiant schreef:

Kul! Je bent gewoon vastgepraat. Je kunt immers gewoon antwoord geven en vertellen waar de boerka voor dient.

Elisabeth schreef:
Sorry maar ik heb nog nooit in mijn verpleegster uniform gewinkeld.
Je moet je omkleden en het is onhygiënisch en verboden om in je uniform te gaan winkelen.
Ik zie ook nooit politie in hun uniform winkelen. Je bent dan niet meer in functie dus je kleedt je om.

Klopt Elisabeth.

Quote:
Wat heeft dit te maken met het boerka verbod of met de kleding voorschriften in Iran?

Jip probeert het dragen van een boerka gelijk te stellen aan het dragen van een uniform.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 23, 2019 17:47 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

estudiant schreef:
Cliox schreef:
estudiant schreef:
Cliox schreef:
estudiant schreef:
Cliox schreef:
estudiant schreef:

Rolling Eyes

Geef eens antwoord.

Gij schreef:

Onzin. Je kunt de vraag prima beantwoord. Het antwoord past niet in je straatje, je staat schaakmat en rest niet anders dan kleur bekennen. That's the whole point. Dus ik snap dat je past.
BerichtGeplaatst: Wo Okt 23, 2019 21:05 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Jouw vraag omvat al een aantal conclusies. Dat is dus framen en tendentieus.
Bovendien heb ik in deze “boerkadraad” al zeer uitgebreid mijn mening gegeven over de boerka, de betreffende wetgeving en de intensie ervan.
Dus als je echt geïnteresseerd bent...... je kunt het allemaal nalezen.

Heeft ook verder niets te maken met schaakmat en passen. Volgens mij is het geen wedstrijd met een winnaar of zo, maar een discussie. Vanuit mijn standpunt kan ik ook stellen dat in deze draad de verdedigers van deze wetgeving schaakmat staan.
In een discussie noemt men dit dat de verschillende standpunten niet nader tot elkaar zijn gekomen.
Wink

BerichtGeplaatst: Do Okt 24, 2019 12:54 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Je bent gezien, Estudiant! Very Happy

BerichtGeplaatst: Do Okt 24, 2019 17:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Precies dat.
BerichtGeplaatst: Do Okt 24, 2019 17:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

estudiant schreef:
Jouw vraag omvat al een aantal conclusies. Dat is dus framen en tendentieus.
Bovendien heb ik in deze “boerkadraad” al zeer uitgebreid mijn mening gegeven over de boerka, de betreffende wetgeving en de intensie ervan.
Dus als je echt geïnteresseerd bent...... je kunt het allemaal nalezen.

Heeft ook verder niets te maken met schaakmat en passen. Volgens mij is het geen wedstrijd met een winnaar of zo, maar een discussie. Vanuit mijn standpunt kan ik ook stellen dat in deze draad de verdedigers van deze wetgeving schaakmat staan.
In een discussie noemt men dit dat de verschillende standpunten niet nader tot elkaar zijn gekomen.
Wink

Welke discussie?
BerichtGeplaatst: Vr Okt 25, 2019 11:11 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Zomaar door het raam naar binnen gewaaid; Wat moeten wij hier nou van vinden?

Man probeert stiefdochter kaal te scheren omdat ze geen hoofddoek draagt

In Mechelen heeft een man geprobeerd om zijn stiefdochter kaal te scheren omdat ze zonder hoofddoek en in Westerse kledij naar school ging. Dat meldt Gazet van Antwerpen. Volgens de advocate van de man had hij echter helemaal geen slechte bedoelingen. “De hoofddoek is voor mijn cliënt niet alleen een religieus symbool, maar ook een symbool voor veiligheid”, stelde ze.

De feiten dateren van 19 april en vonden plaats in Mechelen. Het slachtoffer zou op schooluitstap gaan, maar dat werd verboden door haar stiefvader. Die vond namelijk dat het meisje zich te Westers kleedde en was kwaad omdat ze geen hoofddoek wilde dragen. Op dat moment sloegen zijn stoppen volledig door.

Advocaat: ‘Wilde stiefdochter beschermen
“De man greep naar een tondeuse en wou het haar van het meisje afscheren. Het slachtoffer kon zich verweren en uiteindelijk kon haar moeder de tondeuse wegnemen. Daar stopten de feiten niet. De vader nam daarop een schaar en probeerde het haar van het meisje af te knippen. Daarbij verzette ze zich opnieuw hevig en ze raakte gewond aan de hand. De man greep de tiener ook vast aan de nek en bij de keel”, zo schetste de openbaar aanklager de situatie.

Een buurman hoorde een luid geschreeuw en verwittigde de politie. Het slachtoffer vertelde wat er gebeurd was en haar stiefvader werd opgepakt. Bij zijn verhoor nam hij geen blad voor de mond, integendeel. “Een aantal uitspraken was werkelijk frappant. Zo verklaarde hij dat een vrouw moet luisteren naar een man en een kind naar de ouders. Hij zei ook dat zijn stiefdochter een slechte moslima was en dat ze zou vrijen met alle mannen die mee op schooluitstap gingen. Daarbij maakte hij stotende bewegingen met zijn heupen. Ook zei hij dat zijn dochter beter dood zou zijn.”

Volgens de advocate van de man, Kristel Coppieters, wilde hij zijn stiefdochter gewoon beschermen. “De hoofddoek is voor mijn cliënt niet alleen een religieus symbool, maar ook een symbool voor veiligheid. Hij heeft de oorlog in Tsjetsjenië meegemaakt en heeft vreselijke dingen zien gebeuren met vrouwen die geen hoofddoek droegen. De feiten van die 19de april moeten gekaderd worden”, aldus de advocate in de rechtbank. Het parket vorderde een celstraf van vijftien maanden tegen Rizvan S., de stiefvader. Vonnis volgende maand.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 25, 2019 11:16 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Wij begrijpen zo'n man niet, maar dat komt vast en zeker omdat wij fascisten en racisten zijn.
Ik wacht daarom op de uitleg van Estudiant die dit helder zal kunnen verklaren en ons kan vertellen wat wij verkeerd zien.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 25, 2019 11:38 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Er zijn hedentendage vrouwen die zichzelf feministe noemen en zichzelf solidair verklaren met de boerka. Wel gefeliciteerd, denk ik dan maar. Zo denk ik ook over die gekken en dwazen bij de Canal Pride die zich als boerka queen verkleedden uit solidariteit met de boerka. Deze gekte staat goed beschreven in onderstaand artikel.

Europe's barely clad feminists partner with burqa-wearing Islamists

Dit gaat nog eens een spagaat voor hen worden. Welke houding moeten ze tegen deze vrouwen gaan innemen? Werkelijk progressieve vrouwen worden, net als werkelijk progressieve krachten actief in bijvoorbeeld een beweging als Vrij Links, namelijk geëxcommunuceerd door deze zelfbenoemde Social Justice Warriors van gedegenereerd regressief en repressief links. Zie hoe Ayaan Hirsi Ali bij hen als een ketter is geëxcommunuceerd en hoe Ilhan Omar door hen als een heilige wordt aanbeden, Maar wat lezen we nu? En wat moeten die 90 prominente deug-Fransen die in Le Monde nog hun verontwaardiging van de daken schreeuwden door mee te huilen met de kopvodden hier nou van denken?

Maar wat de tekst tegen de hoofddoek dinsdag in Marianne uiterst spectaculair en gewichtig maakt, is dat hij door 101 (linkse) moslims is ondertekend. Voor het eerst wordt in Europa een pamflet tegen de islamitische sluier door een grote groep moslims ondertekend die zich als ‘humanisten, progressieven en feministen’ presenteert. Geen spoor hier van de populisten. Met als kop ‘De (islamitische) sluier is seksistisch en obscurantistisch’ stellen de ondertekenaars dat het dragen van een hoofddoek een teken is van een achterlijke uitleg van de Koran: “Sommige moslims willen de islam in de zevende eeuw vastpinnen, die van de Arabische woestijn, terwijl de hoofddoek niet bestaat in de Koran (...) Ze willen van dit seksistische attribuut dat in de oudheid werd gecreëerd, de zesde pijler van de islam maken.”

Langs de meetlat
    De ondertekenaars smeken de overige Fransen om de moslims te steunen die zich verzetten tegen ‘de verschrikkelijke neoconservatieve golf die dertig jaar geleden uit landen uit de Arabo-Perzische Golf kwam’. Uiteindelijk proberen deze 101 moslims in hun pamflet de hoofddoek langs de meetlat van hun progressieve waarden te leggen: “Vrouwen versluieren betekent hun aanwezigheid in de openbare ruimte stigmatiseren. Het maakt van deze vrouwen burgers die veroordeeld zijn tot de schandelijke identiteit van ‘ondergeschikt aan het verondersteld verlangen van mannen’. Dit terwijl ons mooie land voor steeds meer gelijkheid tussen de seksen strijdt. Het seksisme en de demonisering van het vrouwenlichaam zijn in strijd met onze idealen.”

101 (linkse) moslims in Frankrijk tekenen een pamflet tegen de hoofddoek, en dat is niet ongevaarlijk

BerichtGeplaatst: Vr Okt 25, 2019 12:08 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Tedje van Es schreef:
Wij begrijpen zo'n man niet, maar dat komt vast en zeker omdat wij fascisten en racisten zijn.
Ik wacht daarom op de uitleg van Estudiant die dit helder zal kunnen verklaren en ons kan vertellen wat wij verkeerd zien.

Misschien kan Estu ook even uitleggen waarom dat ondertekenen van dat pamflet (101 (linkse) moslims in Frankrijk tekenen een pamflet tegen de hoofddoek, en dat is niet ongevaarlijk) niet ongevaarlijk is. Van wat of wie komt toch dat gevaar? Van de ondertekenaars of liever gezegd de ondertekenaressen omdat zij de sociale natuurwetten tarten door de eeuwig beledigden op hun tere zieltje of op hun lange teentjes te hebben getrapt?

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie