Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » Nederland gelukkigste land, 40% gescheiden. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Jan 04, 2020 13:07 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff schreef:
Vooral daar waar de relatie uit huisvrouw en goede betaalde man bestaat zie ik het terug. Die huisvrouw, nauwelijks opgeleid, nooit gewerkt, niet eens een rijbewijs.... en de man: huisarts of advocaat.

Dat lijkt mij sterk, nog nooit tegen gekomen of die vrouw moet bloedmooi zijn.

Veder moest ik trouwen van de vreemdelingen politie anders moest mijn vriend/man na 6 maanden terug.

Hoe bedoel je Cliff, dat je samen een belasting formulier moet invullen?
Worden je inkomsten bij elkaar opgeteld en dan belast?

Vrijheidsbeweging? Die heb je toch ook in een huwelijk.
Mijn man ging naar Londen om naar de halve finale wereldcup Rugby te kijken.
Ik ging alleen naar de Apenheul in Apeldoorn.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 05, 2020 9:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Je hoeft helemaal niet langs de notaris. Je kunt gewoon naar het loket van de burgerlijke stand.

Nee Tedje, je draait er nu steeds omheen.

Je geeft aan dat je zaken in een burgerlijk huwelijk kunt regelen zoals je wilt door eerst langs de notaris te gaan en dan naar de gemeente.
Ik geef aan dat je direct naar de notaris kan gaan en niet langs de gemeente hoeft.

Jij beweert dat trouwen gemakkelijker is t.o.v. bovenstaande voorbeeld. Hoe dan?

Je bent nu gewoon gezien.

En deze voeg ik wel toe aan je gedraai:

Tedje schreef:
het samenlevingscontract is gewoon afgekeken van het burgerlijk huwelijk onder huwelijkse voorwaarden. Niets nieuws dus.
Tedje schreef:
Natuurlijk is het nieuw. Het is immers de moderne vervanger van het oudere burgerlijke huwelijk.
Tedje schreef:
En een samenlevingscontract is nieuw. Maar in feite is het gewoon een ander vorm van ouderwets trouwen met huwelijke voorwaarden, dus niet echt een vernieuwing.

Even voor de goede orde: het boeit me totaal niet of het nieuw of oud is. Ik heb daar ook nooit iets over gezegd, maar het is vrij kostelijk om bovenstaande gedraai te lezen...

BerichtGeplaatst: Zo Jan 05, 2020 9:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
Hoe bedoel je Cliff, dat je samen een belasting formulier moet invullen?
Worden je inkomsten bij elkaar opgeteld en dan belast?

Exact dat. Je wordt ertoe gedwongen door de overheid.

Quote:
Vrijheidsbeweging? Die heb je toch ook in een huwelijk. Mijn man ging naar Londen om naar de halve finale wereldcup Rugby te kijken. Ik ging alleen naar de Apenheul in Apeldoorn.

Ik denk ook niet dat jij het type bent waar ik het over heb Smile Je hebt de halve wereld afgereisd. Ik heb het meer over het soort vrouwen wat in alles afhankelijk is van de man. Zelfs om ergens naar toe te gaan (want geen rijbewijs of kan niet eens fietsen)

BerichtGeplaatst: Zo Jan 05, 2020 14:52 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Jij beweert dat trouwen gemakkelijker is t.o.v. bovenstaande voorbeeld. Hoe dan?

Je bent nu gewoon gezien.

Nee hoor. Lees even terug.
Ik zeg dat trouwen voor een loket heel gemakkelijk is omdat je helemaal niet op huwelijkse voorwaarden hoeft te trouwen.
Bij de notaris "trouw" je altijd op huwelijkse voorwaarden.

En waarom "trouwen" jullie eigenlijk op huwelijkse voorwaarden? Vertrouwen jullie elkaar niet?

Quote:
Even voor de goede orde: het boeit me totaal niet of het nieuw of oud is. Ik heb daar ook nooit iets over gezegd, maar het is vrij kostelijk om bovenstaande gedraai te lezen...

O ja?
Voor de goede orde: Jij begint hier te roepen dat je een tegengeluid wilt laten horen. Maar wat blijkt? Je bent net zo kleinburgerlijk als de rest; je "trouwt" bij een notaris en vindt dat trouwen voor de wet kleinburgerlijk is. Ook doe je het voorkomen alsof jullie (de mensen die bij de notaris "trouwen") iets baanbrekend nieuws hebt uitgevonden. Maar dat is helemaal niet zo! Het is precies dezelfde kneuterige dichtgetimmerheid die elders ook is.

Cliff schreef:
Exact dat. Je wordt ertoe gedwongen door de overheid.

De overheid bepaalt dat als je samenwoont je een eenheid bent. Dat ben je toch ook? Dan ben je dat toch ook fiscaal?

BerichtGeplaatst: Ma Jan 06, 2020 5:34 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff schreef:
Ik denk ook niet dat jij het type bent waar ik het over heb Smile Je hebt de halve wereld afgereisd. Ik heb het meer over het soort vrouwen wat in alles afhankelijk is van de man. Zelfs om ergens naar toe te gaan (want geen rijbewijs of kan niet eens fietsen)

Kom op Cliff, die vrouwen bestaan niet meer.
Mijn moeder had een rijbewijs (geb. 1925) en ze reed tot haar 84ste.
Haar zus had een rijbewijs (geb. 1913)
Mijn tante heeft een rijbewijs en had een vliegbrevet. (1932)

Bedoel je misschien de moslim vrouwen?

Maar ik begrijp die belastingen niet?
In loondienst wordt de belasting al afgetrokken dus je krijgt je netto loon.
En ook je partner dus hoe moet je een belasting formulier samen invullen?

Maar moest jij niet trouwen van de vreemdelingen politie?

BerichtGeplaatst: Ma Jan 06, 2020 7:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
En waarom "trouwen" jullie eigenlijk op huwelijkse voorwaarden? Vertrouwen jullie elkaar niet?

Dit is dus echt een domme vraag Tedje. We zitten bij elkaar in de auto, maar hebben wel een autoverzekering. We gaan met elkaar op vakantie, maar hebben wel een reisverzekering. Etc.

Je kunt nog zo van elkaar houden en de wens uitspreken de rest van je leven met elkaar door te brengen, realisme en feiten geven aan dat het met grote regelmaat mis gaat in relaties. Kun je heel dom denken 'dat gebeurt mij noooooooit' net als veel overmoedige chauffeurs die denken dat ze nooit een ongeluk veroorzaken.... maar de feiten liggen daar.

Wij houden daar gewoon rekening mee. Ik zie dat echt als gezond verstand en wat jij voorstelt als domme blinde liefde.

Quote:
Voor de goede orde: Jij begint hier te roepen dat je een tegengeluid wilt laten horen.

En dat doe ik dan ook, heeft niets te maken met of iets nieuws of oud is, of iets klein burgerlijk is of niet. Jij wilt heel graag die waarde-oordelen horen. Ik heb ze niet.

Quote:
Ook doe je het voorkomen alsof jullie (de mensen die bij de notaris "trouwen") iets baanbrekend nieuws hebt uitgevonden.

Waar doe ik dit dan? Quote graag. Dit is namelijk echt je interpretatie, je schiet meteen in de defensie. Kom uit de gordijnen man.

Quote:
De overheid bepaalt dat als je samenwoont je een eenheid bent. Dat ben je toch ook? Dan ben je dat toch ook fiscaal?

Definieer 'eenheid'. Ik had liever gehad dat wij allebei financieel onafhankelijk bleven. We hebben allebei genoeg geld namelijk, geen van ons beiden hoeft aanspraak te maken op elkaars salaris of vermogen. De overheid dwingt ons om gezamenlijk te financieren... ik vind dat te ver gaan. Laar de keuze lekker aan de burgers of ze dit willen of niet.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 06, 2020 7:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
Kom op Cliff, die vrouwen bestaan niet meer.

Oh, die vrouwen bestaan hier wel degelijk hoor Elisabeth! Voornamelijk Turken en Marokkanen bv, toch een substantiële groep inmiddels in Nederland.

Quote:
Bedoel je misschien de moslim vrouwen?

Yep, maar ik ken ook nog een paar Nederlandse vrouwen hoor zonder rijbewijs en inkomen.

Quote:
Maar ik begrijp die belastingen niet?
In loondienst wordt de belasting al afgetrokken dus je krijgt je netto loon.
En ook je partner dus hoe moet je een belasting formulier samen invullen?

Tegenwoordig gaat het geautomatiseerd. Je logt in met je DigiD bij de belastingdienst en alles staat vooraf ingevuld. We zijn verplicht samen belastingaangifte te doen.

Quote:
Maar moest jij niet trouwen van de vreemdelingen politie?

Nee joh. Ik heb mijn vrouw niet naar Nederland gehaald, die woonde en werkte hier al.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 06, 2020 8:55 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Dit is dus echt een domme vraag Tedje. We zitten bij elkaar in de auto, maar hebben wel een autoverzekering. We gaan met elkaar op vakantie, maar hebben wel een reisverzekering. Etc.

Waarom is dat een domme vraag? Ik ben gewoon in gemeenschap van goederen getrouwd. Ik vertrouw mijn vrouw, zij vertrouwt mij en dat is toch echt iets anders dan een auto- of reisverzekering.

Quote:
Je kunt nog zo van elkaar houden en de wens uitspreken de rest van je leven met elkaar door te brengen, realisme en feiten geven aan dat het met grote regelmaat mis gaat in relaties. Kun je heel dom denken 'dat gebeurt mij noooooooit' net als veel overmoedige chauffeurs die denken dat ze nooit een ongeluk veroorzaken.... maar de feiten liggen daar.

Weer een slechte vergelijking. Je bent verplicht WA verzekerd.

Quote:
Wij houden daar gewoon rekening mee. Ik zie dat echt als gezond verstand en wat jij voorstelt als domme blinde liefde.

Dus kleinburgerlijke angst. En dan vinden dat trouwen kleinburgerlijk voor de bühne is. Very Happy

Quote:
Waar doe ik dit dan? Quote graag. Dit is namelijk echt je interpretatie, je schiet meteen in de defensie. Kom uit de gordijnen man.

Dat spreekt uit de toon van jouw bijdrages.

Quote:
Definieer 'eenheid'. Ik had liever gehad dat wij allebei financieel onafhankelijk bleven. We hebben allebei genoeg geld namelijk, geen van ons beiden hoeft aanspraak te maken op elkaars salaris of vermogen. De overheid dwingt ons om gezamenlijk te financieren... ik vind dat te ver gaan. Laar de keuze lekker aan de burgers of ze dit willen of niet.

Als je voor de wet trouwt dan beloof je elkaar financieel te ondersteunen. Daar is het bovenstaande een voortvloeisel uit.
Die financiële eenheid is gejat uit het burgerlijk huwelijk.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 06, 2020 13:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Weer een slechte vergelijking. Je bent verplicht WA verzekerd.

Weet je: als jij geen argumenten meer hebt is het altijd een 'slecht vergelijking'. Of het is 'niet de discussie' (alsof jij bepaalt wat de discussie is).

Mijn vergelijking is uitstekend en precies to the point. Je gaat samen iets aan, je vertrouwt elkaar, je doet er alles aan om te laten slagen... maar feit is gewoon dat het tal van keren fout gaat. Net als in het verkeer waarbij je ervan uit kunt gaan dat niemand op pad gaat om bewust ongelukken te veroorzaken en er toch dagelijks ongelukken gebeuren. Zo trouwen er dagelijks mensen die elkaar eeuwige trouw beloven en scheiden er dagelijks mensen die deze belofte niet waar kunnen maken.

Dat zijn de simpele feiten Tedje.

Met vertrouwen heeft het weinig te maken, meer met realisme. Als ik met jou meerijd vertrouw ik erop dat je goed autorijdt. Desalniettemin is er een kans dat wij beiden verongelukken, en daar verzeker jij je dan ook voor. Verplicht zelfs, zoals je zelf ook aangeeft. Zou jij (als WA niet verplicht was) je niet verzekeren bij het autorijden? Weer zo'n zeer ter zake doende vergelijking die jij a) Of niet gaat beantwoorden of b)gaat roepen dat dit gene goed vergelijk is of c)gaat roepen dat dat niet de discussie is...

Quote:
Dus kleinburgerlijke angst. En dan vinden dat trouwen kleinburgerlijk voor de bühne is.

Joh, het woord kleinburgerlijk zou ik niet eens gebruiken. Komt van jou af. Daarbij heb ik nergens geschreven dat kleinburgerlijk voor de bühne is. Ik heb geschreven dat trouwen voor de bühne is, en dat is gewoon ook weer feitelijk juist. Bij 99% van de trouwerijen wordt er namelijk een feestje gegeven voor vrienden en familie, ofwel de bühne.

Heb jij al mensen een samenlevingscontract zien vieren met vrienden en familie en daarna een samenlevingscontractreis naar een warm oord? Dacht het niet. Dat is namelijk trouwen.

Quote:
Dat spreekt uit de toon van jouw bijdrages.

Haha ja, geen quotes dus. Het is mijn toon... niet jouw verkeerde interpretatie zeker. Zo voorspelbaar. Misschien iets kritischer kijken naar je eigen interpretatie, want ik beweer nergens iets over 'nieuw' of 'wiel uitvinden'... zit allemaal in jouw hoofd. Je zit ook direct in de gordijnen...

Quote:
Als je voor de wet trouwt dan beloof je elkaar financieel te ondersteunen. Daar is het bovenstaande een voortvloeisel uit. Die financiële eenheid is gejat uit het burgerlijk huwelijk.

'Gejat'? Door wie? Door de overheid? Door de belastingdienst?? Nogmaals, ik wil het niet... dus kan het moeilijk jatten.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 06, 2020 15:53 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Weet je: als jij geen argumenten meer hebt is het altijd een 'slecht vergelijking'. Of het is 'niet de discussie' (alsof jij bepaalt wat de discussie is).

Huh? Jij vergelijkt een auto- of een reisverzekering met een samenlevingscontract omwille van de zekerheid en dat is krom.
Je gaat met een auto namelijk helemaal niks aan. Je sluit voor je eigen zekerheid een cascoverzekering af zodat schade, die je zelf aan jouw auto veroorzaakt, toch vergoed wordt en je hebt een verplichte WA verzekering zodat schade, die jij met jouw auto bij anderen aanricht, verzekerd is.
Zo simpel is het.

Quote:
Met vertrouwen heeft het weinig te maken, meer met realisme. Als ik met jou meerijd vertrouw ik erop dat je goed autorijdt.

De verplichte WA dekt jouw schade/letsel als passagier, maar meestal zit in het verzekeringspakket een extra inzittendeverzekering.

Quote:
Zou jij (als WA niet verplicht was) je niet verzekeren bij het autorijden?

Dit is zo krom als het maar zijn kan. A) Je stelt iets dat niet bestaat en B) in een huwelijk ga je een vertrouwensrelatie aan met een persoon, je kunt echter geen vertrouwensrelatie hebben met alle weggebruikers van Europa. Vandaar dat je dat verzekert (voor een deel zelfs verplicht verzekeren moet).

Quote:
'Gejat'? Door wie? Door de overheid? Door de belastingdienst?? Nogmaals, ik wil het niet... dus kan het moeilijk jatten.

Met "gejat" bedoel in dat het af is gekeken van het burgerlijk huwelijk omdat men daar altijd al een eenheid was. Maar toen een hoop mensen niet meer trouwden ontstonden er allerlei problemen die met allerlei maatregelen en wetten rechtgetrokken moesten worden zodat dezelfde rechtspositie gold voor gehuwden en ongehuwden.

Maar weet je, Cliff, ik hou ermee op want we gaan we niet uitkomen. We hebben hier jaren geleden al uitgebreid over van mening verschild en dat zal zo blijven.
Als je maar gelukkig bent.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 06, 2020 16:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Huh? Jij vergelijkt een auto- of een reisverzekering met een samenlevingscontract omwille van de zekerheid en dat is krom.

Dat vind jij. Ik vind de vergelijking spot-on: zowel bij autorijden als bij een relatie ga je er niet bewust in om de boel schade toe te brengen. Toch kan het gedurende het traject gebeuren. Bij heel veel zaken (zoals autorijden, maar ook een reis-of inboedelverzekering) hou je daar vanuit rationele overwegingen rekening mee. Het risico dat er iets gebeurt is immers altijd aanwezig, ook al is de intentie er totaal niet naar.

Bij een relatie wil jij dat risico niet zien, dat is me volkomen duidelijk. De 'vertrouwensvraag' opwerpen is namelijk écht de zaak van de verkeerde kant aanvliegen. Het is geen kwestie van vertrouwen, het is een kwestie van realisme: schat de risico's realistisch in en dek die risico's af.

Je wilt de risico's niet zien en denkt dat het mislopen van een relatie aan vertrouwen ligt... Als dat zo is, hoe verklaar je dan dat enorme aantal scheidingen Tedje? Denk je dat dat altijd ligt aan het feit dat de partners elkaar onvoldoende vertrouwd hebben?

Natuurlijk niet.

Quote:
Je gaat met een auto namelijk helemaal niks aan.

Jawel, een risico.

Quote:
Je sluit voor je eigen zekerheid een cascoverzekering af zodat schade, die je zelf aan jouw auto veroorzaakt, toch vergoed wordt en je hebt een verplichte WA verzekering zodat schade, die jij met jouw auto bij anderen aanricht, verzekerd is. Zo simpel is het.

Bedankt voor het uitleggen wat een autoverzekering inhoudt, maar dit is natuurlijk niet de vraag. Het gaat om de kans op niet-opzettelijke schade.

Quote:
De verplichte WA dekt jouw schade/letsel als passagier, maar meestal zit in het verzekeringspakket een extra inzittendeverzekering.

Nog meer toelichting op wat een autoverzekering is Smile Heerlijk. Alsof ik dat niet weet... Laughing

Quote:
Dit is zo krom als het maar zijn kan.

Nee, wederom spot-on. Je wilt er niet over nadenken omdat dit exact de kern is van waar het om draait.

Quote:
A) Je stelt iets dat niet bestaat

Ja, dat is meestal met 'stel eens dat...'

Quote:
B) in een huwelijk ga je een vertrouwensrelatie aan met een persoon, je kunt echter geen vertrouwensrelatie hebben met alle weggebruikers van Europa. Vandaar dat je dat verzekert (voor een deel zelfs verplicht verzekeren moet).

Prima, neem dan een reisverzekering of brandverzekering aan je huis als voorbeeld. Daarbij: relatie's kunnen ook stuklopen door externe invloeden die je niet kunt controleren: ruzies, sterfgevallen, depressie, werkloosheid, studie, vriendschappen, familie, financiële problemen, etc.

Je kunt nooit alle risico's afdekken met een simpel 'ik vertrouw mijn partner'.

Quote:
Met "gejat" bedoel in dat het af is gekeken van het burgerlijk huwelijk omdat men daar altijd al een eenheid was.

Waarom is het toch zo belangrijk voor je om vast te stellen wat er eerst was? Echt, naar mijn mening is dat niet eens een argument in deze discussie. Het doet wat mij betreft totaal niet ter zake wat er eerst was of later was.

Quote:
Maar weet je, Cliff, ik hou ermee op want we gaan we niet uitkomen. We hebben hier jaren geleden al uitgebreid over van mening verschild en dat zal zo blijven.
Als je maar gelukkig bent.

Haha ja jij ook Smile Ik vat dit niet persoonlijk op hoor, mensen moeten gewoon lekker doen wat ze zelf willen. Ik geef alleen aan dat even langs de notaris gaan meer doordacht is dan trouwen zonder iets te regelen en er een feestje van maken met vrienden en familie. Toegegeven: het is misschien minder romantisch, maar het is wat mij betreft niet óf maar én. En ook daar wint het samenlevingscontract het van trouwen... je kunt namelijk heel goed eerst een samenlevingscontract maken en later besluiten te trouwen. Andersom is een stuk lastiger: eerst trouwen en dan pas een samenlevingscontract opstellen is zo goed als onmogelijk. Bovendien niet erg gezond voor je relatie vermoed ik.

Sowieso is het maken van een samenlevingscontract iets wat ik alle koppels zou willen aanraden, ook al maak je het niet rechtsgeldig. Het is een prima test om even te kijken hoe je er allebei in zit en wat verwachtingen zijn betreft het tastbare (financieel en qua goederen).

Net als dat ik het heel goed vind dat mensen een tijdje op zichzelf hebben gewoond. Heel veel mensen die nu in een relatie samenwonen of getrouwd zijn hebben nog nooit zelfstandig een huishouden gedraaid. Dat zie je soms ook nogal terug bij die mensen. Ze maken er een puinhoop van, kunnen niet koken of weten niet hoe een wasmachine werkt. Ze flikkeren vanalles op de grond omdat ze gewend zijn dat hun partner (of vroeger hun vader of moeder) het wel opruimde....

Een aantal jaren alleen wonen, al is het maar tijdens de studententijd, ik denk dat het heel bevorderlijk is voor je persoonlijke ontwikkeling t.o.v. direct uit het ouderlijk huis gaan trouwen/samenwonen.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 06, 2020 18:17 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Als ik zo naar jouw ervaringen kijk dan snap ik dat jij niemand vertrouwt. Very Happy

Quote:
Je wilt de risico's niet zien en denkt dat het mislopen van een relatie aan vertrouwen ligt...

Welk risico? Je begint samen ergens aan, je hebt allebei evenveel en als je uit elkaar gaat dan deel je dat weer op.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 06, 2020 19:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Heeft niets met vertrouwen te maken... maar ik denk niet dat ik dat aan je verstand krijg. Ik heb nu tevergeefs twee pogingen ondernomen Shock

BerichtGeplaatst: Di Jan 07, 2020 9:20 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Als jij vindt dat je een risico loopt dan komt dat omdat je er geen vertrouwen in hebt.

BerichtGeplaatst: Di Jan 07, 2020 14:50 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff schreef:
Een aantal jaren alleen wonen, al is het maar tijdens de studententijd, ik denk dat het heel bevorderlijk is voor je persoonlijke ontwikkeling t.o.v. direct uit het ouderlijk huis gaan trouwen/samenwonen.

Helemaal mee eens. Maar niemand trouwt nog vanuit het ouderlijk huis en de meeste vrouwen hebben een baan plus rijbewijs...

BerichtGeplaatst: Wo Jan 08, 2020 9:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Als jij vindt dat je een risico loopt dan komt dat omdat je er geen vertrouwen in hebt.

Uhu. Daarom heb jij overal verzekeringen voor.

Nogmaals, je weigert het in te zien. De argumenten liggen toch echt daar.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 08, 2020 10:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
Helemaal mee eens. Maar niemand trouwt nog vanuit het ouderlijk huis en de meeste vrouwen hebben een baan plus rijbewijs...

Ik kan het niet direct vinden Elisbeth, maar in Amsterdam heeft maar 63,5% van de volwassenen (!) een rijbewijs.

In Amsterdam heeft 63,5 procent van de volwassen bevolking een rijbewijs, in Maastricht is dat 63,6 procent.

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2019/09/80-procent-volwassenen-heeft-rijbewijs

Aangezien mannen gemiddeld zo'n 5-10% vaker een rijbewijs hebben dan vrouwen, zou de verdeling (ik kan het dus niet exact vinden) best 50/50 kunnen zijn voor wat betreft 18+ vrouwen met een rijbewijs in Amsterdam.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 08, 2020 13:44 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Nogmaals, je weigert het in te zien. De argumenten liggen toch echt daar.

Jij vertrouwt het niet en wilt jouw relatie verzekeren.

BerichtGeplaatst: Do Jan 09, 2020 1:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Stop toch met herhalen joh, heeft geen zin.

BerichtGeplaatst: Do Jan 09, 2020 10:44 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Zolang jij niet kunt ontkrachten dat jouw doen en laten op wantrouwen is gebaseerd kan ik het blijven zeggen.

BerichtGeplaatst: Do Jan 09, 2020 11:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dat heb ik al ontkracht.

BerichtGeplaatst: Do Jan 09, 2020 12:50 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Nee, Cliff. Je hebt er auto- en reisverzekering bijgesleept.

BerichtGeplaatst: Do Jan 09, 2020 14:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dus als jij bij je vrouw in de auto zit, en je vertrouwt haar volledig, hoef je eigenlijk geen inzittende verzekering te hebben?

BerichtGeplaatst: Do Jan 09, 2020 22:04 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Een ongeluk is nooit geheel uit te sluiten, ook niet bij mensen die je volledig vertrouwt. Niemand is perfect. Uw redenering gaat niet op, meneer Cliff.
Ik ben het volledig eens met de heer Van Es.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 10, 2020 8:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
Een ongeluk is nooit geheel uit te sluiten, ook niet bij mensen die je volledig vertrouwt. Niemand is perfect. Uw redenering gaat niet op, meneer Cliff.

Ehm... je bent het juist wel met mij eens. Dit is exact wat ik de hele tijd zeg. Tedje is het niet met je eens op bovenstaande. Die denkt dat als je maar genoeg vertrouwen hebt in je partner, dat een ongeluk dan geheel is uit te sluiten.

Wel goed lezen Lampje.

Weerwoord forum index » Binnenland