Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » Nederland gelukkigste land, 40% gescheiden. Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Nederland gelukkigste land, 40% gescheiden.
BerichtGeplaatst: Za Jul 20, 2019 11:31 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Enkele weken geleden sprong een gescheiden bekende voor de trein, 40% van de Nederlanders zijn gescheiden. Toch durft een aantal politiekers te beweren dat wij 1 der gelukkigste landen ter wereld zijn.
Waar komt die somberheid van? Wat is de oorzaak. Is het vertrouwen weg. Moeten we opeen berg gaan zitten om het einde der wereld af te wachten?
Ik kreeg net weer een belastingaanslag over een onderwerp waarvan ik nog nooit eerder had gehoord. Kweekt zoiets somberheid?
Mij is persoonlijk al een aantal keren meegedeeld door figuren die er verstand van hebben, dat ik het leven te gemakkelijk opneem.

BerichtGeplaatst: Za Jul 20, 2019 13:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Je maakt een denkfout. Waarom zouden trouwen en scheiden gerelateerd zijn aan geluk?

Sommige mensen vieren hun scheiding als een bevrijding. Het probleem met trouwen is nog steeds dat het van mensen verwacht wordt, door de buitenwereld. Je familie verwacht het, je ouders, vrienden, religie, cultuur... iedereen verwacht het. Waarom?

Als je van elkaar houdt, en je wilt bij elkaar zijn, is trouwen helemaal geen logische stap. Trouwen is iets voor de buitenwereld, niet voor jezelf. Trouwen voor jezelf zou er zo uit zien: lekker op vakantie, ergens op een eiland, samen trouwen, niemand uitnodigen, en vervolgens lekker samen vieren dat je getrouwd bent. Zou je dat doen, dan vindt je omgeving dat vaak weer 'asociaal'.

Zeker jouw generatie Poendert had helemaal niet de mogelijkheid om 'niet te gaan trouwen'. Gewoon samen te gaan wonen, eventueel -als de wens er is- kinderen te krijgen. Het 'mocht allemaal niet'.

Ik heb veel meer respect voor stellen die niet getrouwd zijn, geen kinderen hebben, beiden financieel onafhankelijk en toch 25 jaar samen zijn. Dat is ware liefde.

BerichtGeplaatst: Za Jul 20, 2019 14:46 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Tja, het is en blijft een raadsel waarom iemand voor de trein springt.
En ik geloof niet dat het er aan ligt, dat iemand gaat scheiden.
Dat zit er in, of niet.

Dat Nederlanders gelukkig zijn, dat is ook maar betrekkelijk.
Stress op het werk, op weg, in de winkel, overal waar je komt.
Als je een stapje terug neemt, voorkom je een burn out.

Kijk, vrouwen reizen niet zo ver naar hun werk als mannen dat doen.
Volgens de deskundologen heeft dat als gevolg, dat vrouwen zich niet helemaal kunnen
ontplooien. Ja, zo lust ik er ook nog wel een.
Ik vind het al sowieso van de zotte, dat als je werkzoekende bent, het UWV en andere instanties
met gemak naar een baan verwijzen op zo'n slordige 80 km afstand.
Een auto? Maar die hebt u toch wel?

Nee, ik ga met de fiets!
Bekijk het maar!

Nederland is helemaal niet gelukkig.
We bemoeien ons te veel met elkaar, en dan heb je ook nog een overheid die zich
op 3 niveaus te veel met ons bemoeit.

Laat ze toch allemaal de kolere krijgen!

BerichtGeplaatst: Zo Jul 21, 2019 1:26 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff schreef:
Ik heb veel meer respect voor stellen die niet getrouwd zijn, geen kinderen hebben, beiden financieel onafhankelijk en toch 25 jaar samen zijn. Dat is ware liefde.

Dat klopt maar ik moest trouwen na 5 jaar samen, toen we naar Nederland kwamen, van de Vreemdelingen Dienst.
Maar ongetrouwd moet je wel iets vastleggen bij de Notaris in geval een van de twee overlijdt.

BerichtGeplaatst: Zo Jul 21, 2019 8:53 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

We kunnen dus stellen dat iemand die gaat scheiden dat niet doet omdat men zo gelukkig is/was, met de samenwoningsrelatie.
Ik heb het niet over hokken. trouwen of samenwonen. Als men na lange tijd een einde aan een relatie maakt doet, men dat niet omdat men zo gelukkig is. Vaak loopt men een lul achterna.
Men maakt een eind aan een contract tussen twee mensen dat is mislukt. Het is dus contractbreuk.

BerichtGeplaatst: Zo Jul 21, 2019 12:30 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Poendert schreef:
We kunnen dus stellen dat iemand die gaat scheiden dat niet doet omdat men zo gelukkig is/was, met de samenwoningsrelatie.
Ik heb het niet over hokken. trouwen of samenwonen. Als men na lange tijd een einde aan een relatie maakt doet, men dat niet omdat men zo gelukkig is. Vaak loopt men een lul achterna.
Men maakt een eind aan een contract tussen twee mensen dat is mislukt. Het is dus contractbreuk.

Ach, net zoals een contract bij een voetbalclub. Smile
Je weet als man toch, dat de liefde zo voorbij is als er geen geld meer op tafel komt!
Wat dat betreft zijn vrouwen meer berekenend dan mannen.
Een man trouwt niet, de vrouw trouwt, en de man trapt er in.

Tegenwoordig trekken mannen het bij onenigheden in de relatie trouwens toch al aan het kortste eind.
Dat heb je als er zo veel geëmancipeerde vrouwelijke rechters zijn.

Of ik het nog een keer zou over doen?
Echt niet!
Een huwelijk is niks anders dan een financiële overeenkomst, waarbij de man altijd de pineut is.

BerichtGeplaatst: Zo Jul 28, 2019 10:56 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Trouwen is een achterhaald concept. Het was in de tijd van de traditionele rolverdeling nodig om (meestal) de man te binden aan een sterk sociaal contract, t.w. het huwelijk. De kerk had daar een belangrijke rol in en het was in vroegere tijden ook wel een goed concept om het groot aantal kinderen richting volwassenheid te duwen.

Nu is het achterhaald. Veel mensen komen er achter dat er niet zoiets bestaat als een automatisch levenslang samenlevingscontract waarin je automatisch gelukkig moet zijn al dan niet met goedkeuring van God.
Het heeft zelfs iets bezitterigs, dat traditionele huwelijk en voor je het weet zit je met je vrouw/man aan elkaar vast geklonken door een denkbeeldige handboei.
Bij oudere echtparen zie je ook vaak dat de oorspronkelijke individuele persoonlijkheden langzaam maar zeker versmelten tot de persoonlijkheid van het echtpaar. Als bijvoorbeeld de man van zo’n griezelig echtpaar iets gaat vertellen aan iemand anders dan gaan de lippen van de vrouw automatisch mee en kan zij het verhaal direct overnemen indien de man even een adempauze moet inlassen.
Gaat één van tweeën dood dan blijft de wederhelft met een geamputeerde persoonlijkheid achter en ziet vaak ook niet meer de zin van het leven.

Achterhaald dus.

BerichtGeplaatst: Zo Jul 28, 2019 12:50 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

estudiant schreef:
Trouwen is een achterhaald concept. Het was in de tijd van de traditionele rolverdeling nodig om (meestal) de man te binden aan een sterk sociaal contract, t.w. het huwelijk. De kerk had daar een belangrijke rol in en het was in vroegere tijden ook wel een goed concept om het groot aantal kinderen richting volwassenheid te duwen.

Nu is het achterhaald. Veel mensen komen er achter dat er niet zoiets bestaat als een automatisch levenslang samenlevingscontract waarin je automatisch gelukkig moet zijn al dan niet met goedkeuring van God.
Het heeft zelfs iets bezitterigs, dat traditionele huwelijk en voor je het weet zit je met je vrouw/man aan elkaar vast geklonken door een denkbeeldige handboei.
Bij oudere echtparen zie je ook vaak dat de oorspronkelijke individuele persoonlijkheden langzaam maar zeker versmelten tot de persoonlijkheid van het echtpaar. Als bijvoorbeeld de man van zo’n griezelig echtpaar iets gaat vertellen aan iemand anders dan gaan de lippen van de vrouw automatisch mee en kan zij het verhaal direct overnemen indien de man even een adempauze moet inlassen.
Gaat één van tweeën dood dan blijft de wederhelft met een geamputeerde persoonlijkheid achter en ziet vaak ook niet meer de zin van het leven.

Achterhaald dus.

Het huwelijk is eigenlijk nooit van welke tijd dan ook geweest.

In Nederland is het indertijd ingevoerd voor de burgers, puur uit geldzucht.
Dat speelde vooral in Holland.
Het ging er om, dat de mannen die op zee zaten, trouwden met een vrouw,
en waarom? Omdat als ze op zee omkwamen, hun vrouw dan wettelijk aansprakelijk kon worden gesteld
voor het betalen van de schuldeisers.
Dit was de motivatie om ook burgers te laten trouwen.

Bij de adel was al eerder een huwelijk in feite niets anders dan een contract, waarin vastgelegd werd,
welke de eigenaar was van de bezittingen, in feite trouwde men altijd op "huwelijkse voorwaarden".

Dat was tevens de reden voor de katholieke kerk om priesters het celibaat op te leggen.
Dat ze in de praktijk gewoon een vrouw en kinderen hadden, was normaal.
Priesters moesten daar dan wel weer een soort van "boete" aan de kerk voor betalen,
maar daar maalde niemand om.
Dit gebruik is later door de protestanten tot in het ridicule getrokken.
Allemaal slappe zever dus. Het huwelijk ging immers alleen maar om de poen.
Het zei niets over de affectie die men voor elkaar had.

Dat ontstond pas in de romantische periode.
Wil dus zeggen, zo ongeveer pas na de Napoleontische tijd.
De protestanten ging het door het beperken van de vrijheden van de burgers zakelijk voor de wind,
en de katholieke kerk wilde zich daar ook mee gaan profileren.
Daarom ontstond de drang om katholieken ook op te gaan voeden in eer en deugd.
Nationalisme, politiek emancipatie via het kraambed.
Stemvee van later, en de beschikbaarheid van goedkope arbeidskrachten.
En dus overbevolking.
Waar we nu nog de wrange vruchten van plukken.

Het kolonialisme is simpelweg vervangen door het globalisme.
In wezen is het exact hetzelfde.
En de bevolking is de pineut.
Werkeloosheid. Onderdrukking, Profiteren van buitenlandse arbeidskrachten.
Verdeeldheid zaaien tussen bevolkingsgroepen.
Verdeel en heers.
Het is van alle tijden.

Als burger kan je werken tot je er dood bij neer valt.
En je verliest alles aan de staat en het grootkapitaal,
alles waar je ooit voor gewerkt hebt.
Het grote graaien gaat gewoon door.
Ook dankzij een instituut als het huwelijk, en contracten bij de notaris.
Alles staat over je geregistreerd, en dat alleen maar omdat men dan alles van je kan plukken.
Het is daarom zo triest dat zelfs homofielen een huwelijk willen.
Hoe ironisch is dat?!

BerichtGeplaatst: Zo Jul 28, 2019 15:19 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Ryan schreef:

Het huwelijk is eigenlijk nooit van welke tijd dan ook geweest.

In Nederland is het indertijd ingevoerd voor de burgers, puur uit geldzucht.
Dat speelde vooral in Holland.
Het ging er om, dat de mannen die op zee zaten, trouwden met een vrouw,
en waarom? Omdat als ze op zee omkwamen, hun vrouw dan wettelijk aansprakelijk kon worden gesteld
voor het betalen van de schuldeisers.
Dit was de motivatie om ook burgers te laten trouwen.

Ik kijk er sociologisch naar. Kinderen moeten worden opgevoed en kosten veel geld. Vrouw kon dat niet alleen en dus ontstond er een opvoedersverbond tussen vader en moeder. Om dit niet al te vrijblijvend te laten zijn werd het huwelijk een sociale, religieuze en juridische aangelegenheid. Een concept dat er voor zorgde dat de man niet de benen nam en de vrouw alleen voor de opvoeding moest opdraaien. Dit heeft redelijk goed gewerkt, maar tijden veranderen en de noodzaak om nu bij elkaar te blijven is er niet meer.
Achterhaald dus.

Quote:
Als burger kan je werken tot je er dood bij neer valt.
En je verliest alles aan de staat en het grootkapitaal,
alles waar je ooit voor gewerkt hebt.
Het grote graaien gaat gewoon door.
Ook dankzij een instituut als het huwelijk, en contracten bij de notaris.
Alles staat over je geregistreerd, en dat alleen maar omdat men dan alles van je kan plukken.
Het is daarom zo triest dat zelfs homofielen een huwelijk willen.
Hoe ironisch is dat?

Niet overdrijven. Erfenissen leveren nog steeds bezit op, na aftrek van belasting en andere kosten.

Dat homoseksuelen een huwelijk willen heeft n.m.m. te maken met het gevoel dat je er dan ook bijhoort. Een product van de emancipatie beweging.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 29, 2019 8:35 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

estudiant schreef:
Dat homoseksuelen een huwelijk willen heeft n.m.m. te maken met het gevoel dat je er dan ook bijhoort. Een product van de emancipatie beweging.

En niet vergeten dat het burgerlijk huwelijk een aantal wettelijke zaken in één klap regelt.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 29, 2019 9:19 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik ga er dus vanuit dat men in dit land 50 jaar geleden een stuk gelukkiger was dan nu, zeker door de rotsvaste plek van het huwelijk. De dames hadden veel vrije tijd zodat er tijd over was voor ieders hobby,s. Verenigingen teelde welig, en overspannen was een fenomeen dat nog niet was ontwaakt.
Alleen al in mijn dorpje een bloeiende toneel vereniging, die wekelijks drukbezochte uitvoeringen gaf, een fanfare en trommelclub floreerde, inclusief uitvoeringen in de zomer, elke week was er wrl wat te doen op de markt, en elke huisvader beheerste minstens de mondharmonica terwijl zijn vrouw bij haar banjo/gitaar zong op warme zomeravonden. Pa verdiende buiten de kost en Ma was binnen de baas. Scheidingen kwamen nagenoeg niet voor.
Moorden gebeurden landelijk maar een paar keer per jaar, en inbraken waren wekenlang landelijk nieuws.
We zijn er niet op vooruit gegaan.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 29, 2019 12:08 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Toen was geluk heel gewoon, tegenwoordig zijn ze allemaal verwend, willen nergens in investeren en hebben geen geduld.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 29, 2019 14:16 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Poendert gaat er dus vanuit dat men in dit land 50 jaar geleden een stuk gelukkiger was dan nu, zeker door de rotsvaste plek van het huwelijk. ga er dus vanuit dat men in dit land 50 jaar geleden een stuk gelukkiger was dan nu, zeker door de rotsvaste plek van het huwelijk.....

Het uitgaan van het verkeerde zorgde 50 jaar geleden ook al voor problemen .
Pas getrouwde vrouwen welke onvrijwillig zwanger raakte door verboden voorbehoedsmiddelen werden ontslagen uit nood gedwongen thuis te blijven .
Na 12 of meer kraambedden werden de afgeragde vrouwen vaak als overspannen, enkele maanden opgenomen in z.g. rusthuizen, waar met dagelijkse bidtherapie en het volgen van heilige missen, gehuwd vrouwvolk kon genezen .
Papa verdiende voor hooguit voor 1a 2 jonkies de kost en woonde met 12 tot 22 kinderen in 4 persoonswoningen, daarom moest zo snel mogelijk geld op tafel komen, schoolverlaters zonder vervolgopleiding moesten na hun 15e geestdodend fabriekswerk zoeken om elkaar in te leven te houden, met als gevolg, na jarenlange systematisch gezinsonderdrukkingen het surplus aan kinderen hun ganse levensloop naar de maan was .
Raakte een vroegrijpe dochter zwanger vonden de geestelijke raadgevers het normaal dat vunzige zondaarsmeiden in elkaar gemept werden, hun in kloosters afgenomen baby’s werden aan kinderloze rijkelijke families verkocht via katholieke baby zorg…kutgeld stinkt nergens….!
Scheiden was grove schande, gelovige belanghebbende huisdokters gaven getrouwde vrouwen die om pil of spiraaltje vroegen, ongenadig op hun flikker met " mevrouw U moest zich met een hardwerkende man die goed kost verdient, zich schamen voor vragen naar geboorte regelende mogelijkheden .
Blijkbaar waren dag & nacht werkende vrouwen - een halve levensloop zwanger thuiszittend - luie wezentjes, want de na vijf uur thuiskomende man die na het klaarstaand eten krantlezend in slaap viel, terwijl moeder weer aan afwassen begon - de enigste hardwerkende opperhoofden .
In de praktijk waren met Gods verminkte gezinnen verkapte stelmatige onderdrukkingskampen voor ellende, die door fantasierijke oude volgelingen opgepoetst worden.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Jul 29, 2019 15:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
En niet vergeten dat het burgerlijk huwelijk een aantal wettelijke zaken in één klap regelt.

Volgens mij doet een geregistreerd partnerschap dat ook, en hoef je dat hele circus van trouwen niet te doorlopen.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 29, 2019 15:44 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Poendert schreef:
Ik ga er dus vanuit dat men in dit land 50 jaar geleden een stuk gelukkiger was dan nu,

Ik niet. Als ik die azijnzeikende babyboomgeneratie zie kan ik het me niet voorstellen. Ze hadden alles mee en voelen zich altijd verongelijkt en te kort gedaan.

Je kunt bepaalde doelgroepen heel goed herkennen: Marokkanen bij opsporing verzocht.... maar ook de babyboomers bij de rijdende rechter.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 29, 2019 21:00 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Volgens mij was men 50 jaar geleden zich ook minder bewust van het geluksgevoel. Daar was n.l. geen tijd en geld voor. De kneuterigheid gaf een gevoel van geborgenheid enerzijds maar ook een gevoel van sociale beklemming anderzijds.
Ik heb het gevoel dat bijvoorbeeld recreatie vroeger ( picknicken, kamperen en andere saaie bezigheden en niet al te ver van huis) toen ook een ultiem geluksgevoel gaven. Het zou maar zo kunnen dat het huidige recreëren (duiken, stijle wand beklimming en andere grensopzoekende bezigheden in verre oorden) dezelfde mate van geluksbeleving oproept dan vroeger.
Kennelijk hebben we steeds meer prikkel nodig om hetzelfde geluksniveau te beleven.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 29, 2019 21:20 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Nee, dat is niet war.

Ik ben een liefhebber van muziek.
Via de radio was het maar een karig geluid.
Dat veranderde pas in de jaren 80.

Toen werden de installaties beter, en vooral door de CD kreeg je eindelijk eens alles
te horen. Prima, het was echt genieten. Puur muzikaal geluk!

En kijk eens wat ze tegenwoordig hebben!
Een mobiele telefoon, die het beste vergeleken kan worden met een vogelkooi met een
schorre kraai er in, begeleid door een heimachine. Leve de vooruitgang!

BerichtGeplaatst: Di Jul 30, 2019 8:29 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Tedje van Es schreef:

Volgens mij doet een geregistreerd partnerschap dat ook, en hoef je dat hele circus van trouwen niet te doorlopen.

Er zijn een paar wettelijke kleine verschillen. Maar de grote overeenkomst is dat je voor een huwelijk of voor een geregistreerd partnerschap een contract opstelt. Als je echt vrij wilt zijn en niet wilt trouwen moet je geen samenlevingscontract sluiten maar gewoon samen gaan hokken. Een samenlevingscontract is voor mietjes die hard willen roepen dat ze niet getrouwd zijn.

BerichtGeplaatst: Di Jul 30, 2019 9:44 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ryan schreef:
Nee, dat is niet war.

Toen werden de installaties beter, en vooral door de CD kreeg je eindelijk eens alles

Een mobiele telefoon, die het beste vergeleken kan worden met een vogelkooi met een

Daar staat tegenover dat bijna iedereen een muziekinstrument bespeelde, dus je beleefde de muziek zelf intenser.
Er staat me nog voor, dat we op een mooie zomeravonden voor ons huis met de buren wijsjes speelden op de mondharmonica, terwijl de dames op hun gitaar tingelden en zongen.
Het valt mij tegenwoordig op dat gerenommeerde muzikanten zelf geen enkel instrument meer
kunnen bespelen.
Het lijkt dat in het katholieke zuiden de religie een veel dwingender stempel op de samenleving drukte, als ik u goed begrijp, dan hier op de bijbelbelt.
Ook zag ik onlangs op TV bij Floortje een reportage uit een ver land, over Europese vrouwen met een stuk of 10 kinderen. Die hadden duidelijk niet lichamelijk onder het kinderen baren geleden.
Het leek mij dat tenminste die dames zeker geen lichamelijke, of geestelijke ongemakken via hun kinderen hadden opgelopen.
Een kennis houd honden. Die zijn van mening dat het beste voor de gezondheid een teef is, geestelijk en lichamelijk, dat er minstens 1 nestje mee wordt gefokt.
Het kan maar zo zijn dat die mensen gelijk hebben.

BerichtGeplaatst: Di Jul 30, 2019 11:08 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Poendert schreef:
Ryan schreef:
Nee, dat is niet war.

Daar staat tegenover dat bijna iedereen een muziekinstrument bespeelde, dus je beleefde de muziek zelf intenser.
Er staat me nog voor, dat we op een mooie zomeravonden voor ons huis met de buren wijsjes speelden op de mondharmonica, terwijl de dames op hun gitaar tingelden en zongen.
Het valt mij tegenwoordig op dat gerenommeerde muzikanten zelf geen enkel instrument meer
kunnen bespelen.
Het lijkt dat in het katholieke zuiden de religie een veel dwingender stempel op de samenleving drukte, als ik u goed begrijp, dan hier op de bijbelbelt.
Ook zag ik onlangs op TV bij Floortje een reportage uit een ver land, over Europese vrouwen met een stuk of 10 kinderen. Die hadden duidelijk niet lichamelijk onder het kinderen baren geleden.
Het leek mij dat tenminste die dames zeker geen lichamelijke, of geestelijke ongemakken via hun kinderen hadden opgelopen.
Een kennis houd honden. Die zijn van mening dat het beste voor de gezondheid een teef is, geestelijk en lichamelijk, dat er minstens 1 nestje mee wordt gefokt.
Het kan maar zo zijn dat die mensen gelijk hebben.

Huh?

Jongen, bij ons in de buurt wemelde het van de muziek.
De officiële waren natuurlijk de harmonie en de fanfare.
Maar verder waren er natuurlijk talrijke bandjes.
Van muziekanten voor bruiloften en partijen, tot groepen die muziek brachten van die tijd.
Vooral Creedence was populair.
En dan had je ook in Brabant de maatschappij kritische muziek.
Daar had de kerk al helemaal niks in te brengen!

Raar idee heb jij trouwens van katholieken. en zeker die in Brabant.
Hier in de buurt komt een hork van een pastoor niet aan de bak.
De mensen gaan dwars liggen, tot die rampfiguur vertrekt.
Nu het bisdom zelf kerken sluit en verkoopt, is dat al helemaal bij de mensen in het
verkeerde keelgat geschoten. Spullen zijn verpatst, wat oorspronkelijk giften waren van
de eigen bevolking, Schuttersgilden bij voorbeeld.

Nee, de officiële kerk van Rome heeft afgedaan.
Mensen laten zich cremeren,
en houden een feestje als afscheid.
Dat krijg je als er fanatici door Rome worden benoemd.

BerichtGeplaatst: Di Jul 30, 2019 12:50 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Poendert
Het leek mij dat tenminste die dames zeker geen lichamelijke, of geestelijke ongemakken via hun kinderen hadden opgelopen
.

Zo zag ik op TV ik een ingeburgerde boot Nigeriaan op vakantie bij zijn vader met 10 vrouwen, Zijn vrouwen wachtte op volgorde allemaal netjes hun beurt af, hun ondergoed was niet doorschijnend, maar wel miste ik op de in/uitgang plaats, de typisch invallende kruisplooien van monogaam ondergoed na 10 kinderen baren .
Het zou zomaar eens kunnen dat 10 vrouwen met 1 man minder slijten dan 1 vrouw met 10 mannen. en 10 met nog strak vel vrouwen, mannen minder motiveert om buitenshuis te gaan eten zoals in westerse monogamie cultuur gebeurt .
Quote:
En wordt de vrouw van de kennis dan niet jaloers op haar man ?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Jul 30, 2019 15:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Een samenlevingscontract is voor mietjes die hard willen roepen dat ze niet getrouwd zijn.

Hahha wat is dat nou weer voor onzin? Laughing

BerichtGeplaatst: Di Jul 30, 2019 16:19 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Ryan schreef:
Nee, dat is niet war.

Ja de kwaliteit/techniek is enorm verbeterd. Maar ik vermoed dat de muziekliefhebber in de jaren 50 met zijn lievelingsmuziek op de radio, net zoveel gelukzaligheid ervoer dan de huidige mens met dezelfde muziek via een moderne installatie.

De muziekliefhebber uit de jaren 50 wist niet beter.

BerichtGeplaatst: Di Jul 30, 2019 19:52 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

''Gelukkig'' is het dwangmatige sociaal gewenste antwoord van een ongelukkig hoopje kuddedieren
die als een neurotische troep schapen ''naar links'' beweegt als een derderangs ingehuurde 'DJ'' daar
het commando voor geeft...

Onze falende corrupte politici varen er wel bij, hoe geconditioneerder. dommer en hoe angstiger, hoe beter.

BerichtGeplaatst: Wo Jul 31, 2019 9:37 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Een samenlevingscontrakt is een gekopieerde huwelijksakte, die laat zien dat men zichzelf origineel verheft boven het gewone ook getrouwde klootjesvolk.
Het is eigenlijk net zoiets als een niet-zeeman die een zeemansgrafteken op zijn arm tatoeëert. Eigenlijk een gewoon afwasbaar plakplaatje.

Weerwoord forum index » Binnenland