Geplaatst: Ma Jan 06, 2020 14:36 |
|
|
|
|
Geplaatst: Ma Jan 06, 2020 19:56 |
|
|
|
Lampje schreef: | Daar laten betekent het kweken van een nieuwe generatie terroristen. |
Aanname 1
Quote: | En dan hoeven we ze niet meer te halen, dan komen ze vanzelf. |
Aanname 2
Kijk, er groeien wereldwijd tal van kinderen op in religieus extremisme, bol van haat. Ik zie niet in waarom wij die kinderen naar hier moeten halen voor een normale' opvoeding. Daarbij: de terroristen die Nederland geteisterd hebben zijn allemaal, zonder uitzondering, hier opgegroeid.
Ik laat me niet chanteren tot het goed opvoeden van andermans kinderen... ze kunnen van mij condooms krijgen, dat is het enige wat ik wil bijdragen aan de politiek van religieus gemotiveerde overbevolking. |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Ma Jan 06, 2020 20:01 |
|
|
|
Ik denk dat die kans verwaarloosbaar is. Deze mensen klitten vaak samen en bevinden zich in kringen waar radicaliseren niet vreemd is. Verder ook een slecht argument om potentiële kandidaten naar Nederland te halen omdat als wij dat niet doen, zij radicaliseren en alsnog komen. Ik geloof dus meer in grenzen sluiten en de situatie daar monitoren en bijsturen daar waar nodig. |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Ma Jan 06, 2020 21:08 |
|
|
|
Cliff schreef: | Lampje schreef: | Daar laten betekent het kweken van een nieuwe generatie terroristen. |
Aanname 1
Quote: | En dan hoeven we ze niet meer te halen, dan komen ze vanzelf. |
Aanname 2
Kijk, er groeien wereldwijd tal van kinderen op in religieus extremisme, bol van haat. Ik zie niet in waarom wij die kinderen naar hier moeten halen voor een normale' opvoeding. Daarbij: de terroristen die Nederland geteisterd hebben zijn allemaal, zonder uitzondering, hier opgegroeid.
Ik laat me niet chanteren tot het goed opvoeden van andermans kinderen... ze kunnen van mij condooms krijgen, dat is het enige wat ik wil bijdragen aan de politiek van religieus gemotiveerde overbevolking. |
Aanname1; De idee dat hier heen halen gevaarlijker zou zijn dan daar laten, is ook een aanname.
Aanname2 : Al die anderen die overal op de wereld in extremisme opgroeien hebben geen connectie met Nederland.
De kinderen in die kampen die ik naar Nederland gehaald zou willen zien, hebben opa's en oma's in Nederland en ook ooms en tantes en neefjes en nichtjes. Die kinderen zijn niet welkom in het land waar ze nu zijn, en kunnen dus een gemakkelijke prooi zijn voor terroristengroepen. |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Di Jan 07, 2020 8:29 |
|
|
|
Corwin schreef: | De kinderen in die kampen die ik naar Nederland gehaald zou willen zien, hebben opa's en oma's in Nederland en ook ooms en tantes en neefjes en nichtjes. Die kinderen zijn niet welkom in het land waar ze nu zijn, en kunnen dus een gemakkelijke prooi zijn voor terroristengroepen. |
Ik heb opa's en oma's in landen waar ik me ook niet zomaar mag vestigen. Je kunt het vervelend vinden, maar zo werkt het eigenlijk in ieder land.
Dat ze niet welkom zijn in het land waar ze nu zijn is niet een door mij (ons) gecreëerd probleem, maar door de ouders. De ouders moeten het dus oplossen, niet Nederland. En de vraag is ook maar hoe welkom ze hier zijn gezien de diverse reacties.
Overigens stond er in tijden van oorlog op verraad vroeger een nekschot. Daar pleit ik niet voor, maar repatriëring van verraders gaat me ook wat ver. Laat ze maar lekker elders een leven opbouwen. Als ze niet welkom zijn in het land waar ze nu zijn, hoeft dat niet in te houden dat ze naar Nederland mogen. Ze kunnen ook naar Dubai. Daar schijnt werk genoeg te zijn en het gebied komt religieus-cultureel in ieder geval meer overeen dan Nederland. |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Di Jan 07, 2020 10:52 |
|
|
|
Het is een gegeven dat een moslim die de overvloed hier, verkregen door het zelf nadenken van onze eigen ongelovige mensen, ontzettend kwaad maakt. Ze kunnen zich niet indenken hoe het kan dat wij als ongelovigen, onze zaken zo netjes konden regelen zonder hulp van de koran.
Want zoals elke moslim weet, staat alles wat een ware gelovige moet weten, letterlijk in het islamitische heilige boek. Hoe is het mogelijk in hun beleving, dat wij westerlingen het zonder de hulp van Allah, het zo ver konden schoppen. Is onze God mogelijk beter dan de Mohammedaanse. Onmogelijk!!!
Daarom zullen wij westerlingen nooit kunnen samenwerken met ware, maar vooral vrome gelovigen.
Nooit in de geschiedenis heeft een andere levensbeschouwing op vreedzame voet kunnen samenwerken met moslims.
Dus ook nu loopt samenwerking onherroepelijk fout. Wij hebben namelijk volgens hen, al onze kennis en kunde van hen gestolen.
Het is niet eerlijk. |
|
_________________ Milieu-activisme. Harten van goud, en hersens van havermout. |
|
|
|
Geplaatst: Di Jan 07, 2020 13:50 |
|
|
|
Het gaat helemaal niet om de veiligheid, Er gebeurt echt niks als we die terug zouden halen. |
|
_________________ Religie maakt meer kapot dan je lief is. |
|
|
|
Geplaatst: Di Jan 07, 2020 15:00 |
|
|
|
Onze discussie ging over veiligheid. |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Jan 07, 2020 15:58 |
|
|
|
Ja, en ik zeg dat het niet onveilig is. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Jan 08, 2020 9:51 |
|
|
|
Cliox, je hebt geen jurisdictie in andere landen. Het mag inmiddels voor ons gemeengoed zijn dat het Westen naar willekeur en eigen inzicht ingrijpt in allerlei landen, het is verre van toelaatbaar en schept een precedent voor chaos.
We hebben achtereenvolgens ingegrepen in Servië, Irak, Afghanistan, Libië, Syrië (en misschien vergeet ik nog iets) en stuk voor stuk zijn die landen er niet beter op geworden. De gevolgen zijn dramatisch en we hebben ook geen enkele rechtvaardigheid meer om andere landen (lees Rusland, China, Iran) te veroordelen om naar willekeur en eigen inzicht in te gaan grijpen in autonome landen.
Het westen moet onmiddellijk stoppen met dit gedrag. Het is gevaarlijk, creëert chaos en tot nu toe is er nog altijd sprake geweest van een enorme terugslag (bv. in de vorm van terrorisme) |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Jan 08, 2020 13:36 |
|
|
|
Als er daar geen olie in de grond zou zitten dan hadden we er allang een hek omheen gebouwd zodat niemand eruit zou kunnen en hierheen zou kunnen komen. |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Do Feb 20, 2020 14:06 |
|
|
|
Als de Nederlandse Staat niet snel werk maakt van het terughalen van een Nederlandse uitreizigster, zal de rechtszaak tegen haar worden beëindigd. Dat heeft de rechtbank in Rotterdam besloten. Het gaat om een van de tien vrouwen die het Openbaar Ministerie wil vervolgen wegens het uitreizen naar Syrië, en waarvan de rechtbank eerder al oordeelde dat de Staat zich moet inspannen om de vrouwen en hun kinderen hierheen te krijgen en te berechten.
De vrouw, die in een Koerdisch kamp in Noord-Syrië zit, heeft zelf een verzoek ingediend de rechtszaak tegen haar te beëindigen. De rechtbank stelt dat de afgelopen twee jaar nergens uit is gebleken dat de Staat zich heeft ingezet om haar hierheen te krijgen voor haar berechting. Daarmee is het volgens de rechtbank "onredelijk dat de vervolging van de betrokkene nog langer" doorgaat.
https://www.trouw.nl/binnenland/rechtbank-stelt-staat-ultimatum-over-vrouwelijke-syrieganger~b9809df1/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F
Ongelofelijk!  |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Feb 21, 2020 9:22 |
|
|
|
En dan moord en brand schreeuwen over dat vanuit de maatschappij gevoelens rijzen dat die rechters verknipt zijn? |
|
_________________ Mijn -isme is realisme. |
|
|
|
Geplaatst: Vr Feb 21, 2020 9:31 |
|
|
|
Ik snap twee dingen niet. Waarom kan ze niet bij verstek veroordeeld worden? Hoe kan zij hier een verzoek indienen? |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Feb 21, 2020 14:13 |
|
|
|
Dat kan wel, maar zo mogelijk moet de verdachte aanwezig zijn.
Volgens het nieuwe politiek correctisme ligt de prioriteit niet bij de strafzaak maar bij het buiten Nederland houden van deze Jihadi's. |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Feb 21, 2020 14:28 |
|
|
|
Dit zaakje stinkt gewoon.
De politiek wil jihadisten niet terug halen (lees: wil ze niet in het land hebben).
Eerder werd een rechter teruggefloten toen hij oordeelde dat Nederland die jihadisten terug moest halen; deze beslissing was namelijk niet aan hem maar aan het kabinet (vat ik het zo goed samen?).
En nou wil een rechter deze aangeklaagde niet bij verstek veroordelen? Ik wil niet veel zeggen maar dit riekt naar chantage. |
|
|
|
|
|
|