Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » Jihadkinderen toch naar Nederland? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Jan 06, 2020 8:43 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
Nou, wees dan een vent, kom achter dat slome toetsenbord vandaan, reis naar Syrië en maak ze af. Waarom moeten anderen de kastanjes uit het vuur halen?

Waarom? We hebben er toch professionals (militairen) zitten die dat prima kunnen doen? Ik kan geen F16 besturen. U ook niet.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 06, 2020 12:11 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Cliox schreef:
Corwin schreef:
De zin "zij wilde zelf opstappen" betekent inhoudelijk weinig tot niets. We weten niet of er veel of weinig druk is geweest om op te stappen, en het doet ook helemaal niet ter zake. Evenmin doet het ter zake welke aanleiding er was tot opstappen. Een einzelganger is een einzelganger, hoe dat opstappen dan ook precies gebeurd is.

Er zijn honderden fractievoorzitters van GroenLinks door het hele land, En die mogen best allemaal een eigen mening hebben. Zeker als het een kwestie is die puur en alleen de landelijke politiek betreft.

Blijft staan dat als zij onder de vlag van GroenLinks uitspraken doet, het een politiek ingenomen standpunt betreft van de partij. GroenLinks heeft ook geen afstand genomen van de uitspraken van Inge Vianen en Jesse Klaver doet het dun over.

Zo werkt dat niet. Het CDA neemt ook geen afstand als een plaatselijke politicus iets zegt over het landelijke drugsbeleid wat totaal tegen het CDA standpunt ingaat.
Jesse Klaver heeft evenmin als Inge Vianen enige blijk gegeven van begrip voor ISers.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Jan 06, 2020 14:36 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Gelul. Politici spreken niet op persoonlijke titel maar met de partijpet op.
En verder is de blijk van sympathie er wel.

Bewijsstuk 1
Bewijsstuk 2
Bewijsstuk 3
BerichtGeplaatst: Ma Jan 06, 2020 18:36 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliff schreef:
Lampje schreef:
Nee hoor. Iedereen wil IS gespuis buiten de deur houden. De vraag is alleen wat je met de kinderen van IS gespuis moet doen: ze daar laten zodat ze radicaliseren en de terroristen van morgen zijn, of ze hier naartoe halen en nu het nog kan, helpen een fatsoenlijk leven op te bouwen,
Ik kies voor dat laatste.

Is dat geen chantage? Overal ter wereld groeien kinderen op in erbarmelijke omstandigheden. Allemaal hierheen halen voor een betere opvoeding? En wat doen we met de volwassenen daar die rustig blijven doorkweken.... want wordt wel dweilen met de kraan open zo.

Het is een keuze uit twee kwaden, en ik kies daarmee voor de weg die in mijn ogen de minst kwade van die twee is. Vooral uit opportunisme: als we ze hier hebben lopen ze minder kans te radicaliseren dan wanneer we ze daar laten. Daar laten betekent het kweken van een nieuwe generatie terroristen. En dan hoeven we ze niet meer te halen, dan komen ze vanzelf. En dan kun je stoer roepen "grenzen dicht" maar ik moet de eerste terrorist nog tegen komen die zich daardoor laat tegenhouden.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 06, 2020 19:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
Daar laten betekent het kweken van een nieuwe generatie terroristen.

Aanname 1

Quote:
En dan hoeven we ze niet meer te halen, dan komen ze vanzelf.

Aanname 2

Kijk, er groeien wereldwijd tal van kinderen op in religieus extremisme, bol van haat. Ik zie niet in waarom wij die kinderen naar hier moeten halen voor een normale' opvoeding. Daarbij: de terroristen die Nederland geteisterd hebben zijn allemaal, zonder uitzondering, hier opgegroeid.

Ik laat me niet chanteren tot het goed opvoeden van andermans kinderen... ze kunnen van mij condooms krijgen, dat is het enige wat ik wil bijdragen aan de politiek van religieus gemotiveerde overbevolking.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 06, 2020 20:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Ik denk dat die kans verwaarloosbaar is. Deze mensen klitten vaak samen en bevinden zich in kringen waar radicaliseren niet vreemd is. Verder ook een slecht argument om potentiële kandidaten naar Nederland te halen omdat als wij dat niet doen, zij radicaliseren en alsnog komen. Ik geloof dus meer in grenzen sluiten en de situatie daar monitoren en bijsturen daar waar nodig.
BerichtGeplaatst: Ma Jan 06, 2020 20:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
de situatie daar monitoren en bijsturen daar waar nodig.

Hoe zou je dat in Allah's naam willen doen?

BerichtGeplaatst: Ma Jan 06, 2020 20:52 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliox schreef:

Daar kan ik mij dus niets bij voorstellen. Hoe ziet u dat voor zich ?

BerichtGeplaatst: Ma Jan 06, 2020 21:08 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Cliff schreef:
Lampje schreef:
Daar laten betekent het kweken van een nieuwe generatie terroristen.

Aanname 1

Quote:
En dan hoeven we ze niet meer te halen, dan komen ze vanzelf.

Aanname 2

Kijk, er groeien wereldwijd tal van kinderen op in religieus extremisme, bol van haat. Ik zie niet in waarom wij die kinderen naar hier moeten halen voor een normale' opvoeding. Daarbij: de terroristen die Nederland geteisterd hebben zijn allemaal, zonder uitzondering, hier opgegroeid.

Ik laat me niet chanteren tot het goed opvoeden van andermans kinderen... ze kunnen van mij condooms krijgen, dat is het enige wat ik wil bijdragen aan de politiek van religieus gemotiveerde overbevolking.

Aanname1; De idee dat hier heen halen gevaarlijker zou zijn dan daar laten, is ook een aanname.
Aanname2 : Al die anderen die overal op de wereld in extremisme opgroeien hebben geen connectie met Nederland.
De kinderen in die kampen die ik naar Nederland gehaald zou willen zien, hebben opa's en oma's in Nederland en ook ooms en tantes en neefjes en nichtjes. Die kinderen zijn niet welkom in het land waar ze nu zijn, en kunnen dus een gemakkelijke prooi zijn voor terroristengroepen.
BerichtGeplaatst: Di Jan 07, 2020 8:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Corwin schreef:
De kinderen in die kampen die ik naar Nederland gehaald zou willen zien, hebben opa's en oma's in Nederland en ook ooms en tantes en neefjes en nichtjes. Die kinderen zijn niet welkom in het land waar ze nu zijn, en kunnen dus een gemakkelijke prooi zijn voor terroristengroepen.

Ik heb opa's en oma's in landen waar ik me ook niet zomaar mag vestigen. Je kunt het vervelend vinden, maar zo werkt het eigenlijk in ieder land.

Dat ze niet welkom zijn in het land waar ze nu zijn is niet een door mij (ons) gecreëerd probleem, maar door de ouders. De ouders moeten het dus oplossen, niet Nederland. En de vraag is ook maar hoe welkom ze hier zijn gezien de diverse reacties.

Overigens stond er in tijden van oorlog op verraad vroeger een nekschot. Daar pleit ik niet voor, maar repatriëring van verraders gaat me ook wat ver. Laat ze maar lekker elders een leven opbouwen. Als ze niet welkom zijn in het land waar ze nu zijn, hoeft dat niet in te houden dat ze naar Nederland mogen. Ze kunnen ook naar Dubai. Daar schijnt werk genoeg te zijn en het gebied komt religieus-cultureel in ieder geval meer overeen dan Nederland.

BerichtGeplaatst: Di Jan 07, 2020 10:52 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Het is een gegeven dat een moslim die de overvloed hier, verkregen door het zelf nadenken van onze eigen ongelovige mensen, ontzettend kwaad maakt. Ze kunnen zich niet indenken hoe het kan dat wij als ongelovigen, onze zaken zo netjes konden regelen zonder hulp van de koran.
Want zoals elke moslim weet, staat alles wat een ware gelovige moet weten, letterlijk in het islamitische heilige boek. Hoe is het mogelijk in hun beleving, dat wij westerlingen het zonder de hulp van Allah, het zo ver konden schoppen. Is onze God mogelijk beter dan de Mohammedaanse. Onmogelijk!!!
Daarom zullen wij westerlingen nooit kunnen samenwerken met ware, maar vooral vrome gelovigen.
Nooit in de geschiedenis heeft een andere levensbeschouwing op vreedzame voet kunnen samenwerken met moslims.
Dus ook nu loopt samenwerking onherroepelijk fout. Wij hebben namelijk volgens hen, al onze kennis en kunde van hen gestolen.
Het is niet eerlijk.

BerichtGeplaatst: Di Jan 07, 2020 12:59 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Corwin schreef:
Cliff schreef:

Ik heb opa's en oma's in landen waar ik me ook niet zomaar mag vestigen. Je kunt het vervelend vinden, maar zo werkt het eigenlijk in ieder land.

Dat ze niet welkom zijn in het land waar ze nu zijn is niet een door mij (ons) gecreëerd probleem, maar door de ouders. De ouders moeten het dus oplossen, niet Nederland. En de vraag is ook maar hoe welkom ze hier zijn gezien de diverse reacties.

Overigens stond er in tijden van oorlog op verraad vroeger een nekschot. Daar pleit ik niet voor, maar repatriëring van verraders gaat me ook wat ver. Laat ze maar lekker elders een leven opbouwen. Als ze niet welkom zijn in het land waar ze nu zijn, hoeft dat niet in te houden dat ze naar Nederland mogen. Ze kunnen ook naar Dubai. Daar schijnt werk genoeg te zijn en het gebied komt religieus-cultureel in ieder geval meer overeen dan Nederland.

Soms valt de appel niet ver van de boom. Het lijkt mij nou helemaal niet zo'n geslaagd idee om kinderen van IS-oorlogsmisdadig(st)ers onder te brengen bij familie die wellicht ook ontvankelijk is voor een dergelijk gedachtegoed. Kan die kinderbescherming wel zeggen dat het in het belang van het kind is dat die dicht bij de wortels opgroeit, maar daar kan nou juist het probleem of liever gezegd het gevaar in schuilen.

Nederland plaatst twee IS-kinderen bij geradicaliseerde opa
Kinderbescherming plaatst IS-kinderen bij opa met IS-sympathieën
Burgemeester Ede verbaasd over plaatsen IS-kinderen bij 'radicale opa'

BerichtGeplaatst: Di Jan 07, 2020 13:45 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Cliff schreef:
Corwin schreef:

U mist de pointe van wat ik schreef. Het ging niet over "iets vervelend vinden" en ook niet over de vraag of ze in Nederland welkom zouden zijn. Het ging over uw "aanname2". En dus over de veiligheid van Nederland.
BerichtGeplaatst: Di Jan 07, 2020 13:50 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Het gaat helemaal niet om de veiligheid, Er gebeurt echt niks als we die terug zouden halen.

BerichtGeplaatst: Di Jan 07, 2020 15:00 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Onze discussie ging over veiligheid.
BerichtGeplaatst: Di Jan 07, 2020 15:58 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ja, en ik zeg dat het niet onveilig is.

BerichtGeplaatst: Di Jan 07, 2020 17:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Lampje schreef:
Cliox schreef:

Daar kan ik mij dus niets bij voorstellen. Hoe ziet u dat voor zich ?

Dat is een organisch proces. De situatie in het Midden-Oosten is dynamisch waardoor het altijd in beeld blijft bij Amerika. Nederland en Amerika hebben recent een samenwerkingsverdrag ondertekend om gebruik te maken van elkaars expertise in de samenwerking. Je hebt geen Inspector Gadget nodig in de bossen. Blijft staan dat ook al is dat schier onmogelijk het nog geen reden is om terroristen naar Nederland te halen.
BerichtGeplaatst: Wo Jan 08, 2020 9:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox, je hebt geen jurisdictie in andere landen. Het mag inmiddels voor ons gemeengoed zijn dat het Westen naar willekeur en eigen inzicht ingrijpt in allerlei landen, het is verre van toelaatbaar en schept een precedent voor chaos.

We hebben achtereenvolgens ingegrepen in Servië, Irak, Afghanistan, Libië, Syrië (en misschien vergeet ik nog iets) en stuk voor stuk zijn die landen er niet beter op geworden. De gevolgen zijn dramatisch en we hebben ook geen enkele rechtvaardigheid meer om andere landen (lees Rusland, China, Iran) te veroordelen om naar willekeur en eigen inzicht in te gaan grijpen in autonome landen.

Het westen moet onmiddellijk stoppen met dit gedrag. Het is gevaarlijk, creëert chaos en tot nu toe is er nog altijd sprake geweest van een enorme terugslag (bv. in de vorm van terrorisme)

BerichtGeplaatst: Wo Jan 08, 2020 13:36 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Als er daar geen olie in de grond zou zitten dan hadden we er allang een hek omheen gebouwd zodat niemand eruit zou kunnen en hierheen zou kunnen komen.

BerichtGeplaatst: Do Feb 20, 2020 14:06 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Als de Nederlandse Staat niet snel werk maakt van het terughalen van een Nederlandse uitreizigster, zal de rechtszaak tegen haar worden beëindigd. Dat heeft de rechtbank in Rotterdam besloten. Het gaat om een van de tien vrouwen die het Openbaar Ministerie wil vervolgen wegens het uitreizen naar Syrië, en waarvan de rechtbank eerder al oordeelde dat de Staat zich moet inspannen om de vrouwen en hun kinderen hierheen te krijgen en te berechten.

De vrouw, die in een Koerdisch kamp in Noord-Syrië zit, heeft zelf een verzoek ingediend de rechtszaak tegen haar te beëindigen. De rechtbank stelt dat de afgelopen twee jaar nergens uit is gebleken dat de Staat zich heeft ingezet om haar hierheen te krijgen voor haar berechting. Daarmee is het volgens de rechtbank "onredelijk dat de vervolging van de betrokkene nog langer" doorgaat.

https://www.trouw.nl/binnenland/rechtbank-stelt-staat-ultimatum-over-vrouwelijke-syrieganger~b9809df1/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

Ongelofelijk! Shock

BerichtGeplaatst: Vr Feb 21, 2020 9:22 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

En dan moord en brand schreeuwen over dat vanuit de maatschappij gevoelens rijzen dat die rechters verknipt zijn?

BerichtGeplaatst: Vr Feb 21, 2020 9:31 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ik snap twee dingen niet. Waarom kan ze niet bij verstek veroordeeld worden? Hoe kan zij hier een verzoek indienen?

BerichtGeplaatst: Vr Feb 21, 2020 14:13 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Dat kan wel, maar zo mogelijk moet de verdachte aanwezig zijn.

Volgens het nieuwe politiek correctisme ligt de prioriteit niet bij de strafzaak maar bij het buiten Nederland houden van deze Jihadi's.
BerichtGeplaatst: Vr Feb 21, 2020 14:28 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dit zaakje stinkt gewoon.

De politiek wil jihadisten niet terug halen (lees: wil ze niet in het land hebben).
Eerder werd een rechter teruggefloten toen hij oordeelde dat Nederland die jihadisten terug moest halen; deze beslissing was namelijk niet aan hem maar aan het kabinet (vat ik het zo goed samen?).

En nou wil een rechter deze aangeklaagde niet bij verstek veroordelen? Ik wil niet veel zeggen maar dit riekt naar chantage.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 21, 2020 14:32 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Cliff schreef:
Corwin schreef:

Jij bent ook een kind van je ouders en een kleinkind van je grootouders.
Stel dat jij nu om deze reden terug moet naar je land van herkomst.
Wat is jouw reactie?
Ga je dan zonder een woord van protest?

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie