Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » Jihadkinderen toch naar Nederland? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Dec 31, 2019 13:15 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Di Dec 31, 2019 13:21 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Quote:
November 2015 berichtte Laura Hansen aan haar vader dat mensen die niet goed doen van haar ‘opgeruimd’ mogen worden. Zij refereert hierbij aan ‘qisas’ (beter geschreven als al-qisaas), in Nederland bekend als het ‘oog om oog, tand om tand’ principe.

https://linkeddata.overheid.nl/front/portal/document-viewer?ext-id=ECLI:NL:RBROT:2017:8858

BerichtGeplaatst: Di Dec 31, 2019 13:40 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik heb eigenlijk nooit gehoord dat Yezidi,s de moslims ooit iets hebben aangedaan.
Of het moet zijn dat de Yezidi,s geloven dat de wereld in evenwicht moet zijn. Een balans tussen goed en kwaad.
Misschien werd door hen verondersteld dat Mohammed het kwaad vertegenwoordigt, en dat de islam wel erg zwaar aan de verkeerde kant is beland, met hun onophoudelijke aanslagen op onschuldigen.

BerichtGeplaatst: Di Dec 31, 2019 14:36 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Poendert schreef:
Ik heb eigenlijk nooit gehoord dat Yezidi,s de moslims ooit iets hebben aangedaan.
Of het moet zijn dat de Yezidi,s geloven dat de wereld in evenwicht moet zijn. Een balans tussen goed en kwaad.

En precies dat maakt hen tot ongelovigen in de perceptie van de Moslims.

BerichtGeplaatst: Di Dec 31, 2019 14:49 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Cliox schreef:

Het maakt niets uit onder welke vlag zij halzen doorsnijden

Maar het maakt wel degelijk uit welke woorden wij gebruiken.

In 2012 had ik nog niets over halsafsnijden gehoord. In 2012 dacht de Nederlandse regering nog dat hulpgoederen sturen naar opstandelingen in Syrië een goed idee zou zijn. Het lijkt mij heel best waarschijnlijk dat tenminste een gedeelte van de jongelui die in 2012 naar Syrië afreisde, dat deden met humanitaire bedoelingen. Dom dat wel.
Eén links persoon die in 2013 pleit voor het terughalen van van mensen die naar Syrië waren afgereisd staat echt wel heel ver af van het beweerde begrip bij links voor ISers.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Dec 31, 2019 16:01 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

In 2012 had men toch met de perikelen in Libië in 2011 wel kunnen weten naar wat voor een gebied men afreisde. En men had toen ook al kunnen weten dat die zogenaamde Arabische Lente gedoemd was te mislukken in Syrië met Libië en hoe het daarna is verworden in het achterhoofd.

BerichtGeplaatst: Di Dec 31, 2019 16:48 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Inderdaad, maar hoop doet soms dingen met mensen waardoor ze de realiteit wel eens uit het oog verliezen. Vooral jonge mensen willen daar nogal last van hebben.

Zeker de Nederlandse regering had beter moeten weten dan te denken dat men de situatie in goede richting zou kunnen sturen door de rebellen te steunen in zo een onoverzichtelijke situatie.
BerichtGeplaatst: Za Jan 04, 2020 16:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Corwin schreef:
Cliox schreef:

Het maakt niets uit onder welke vlag zij halzen doorsnijden

Maar het maakt wel degelijk uit welke woorden wij gebruiken.

In 2012 had ik nog niets over halsafsnijden gehoord. In 2012 dacht de Nederlandse regering nog dat hulpgoederen sturen naar opstandelingen in Syrië een goed idee zou zijn. Het lijkt mij heel best waarschijnlijk dat tenminste een gedeelte van de jongelui die in 2012 naar Syrië afreisde, dat deden met humanitaire bedoelingen. Dom dat wel.
Eén links persoon die in 2013 pleit voor het terughalen van van mensen die naar Syrië waren afgereisd staat echt wel heel ver af van het beweerde begrip bij links voor ISers.

Die persoon vertegenwoordigt een partij. Het gaat veel verder dan de mening van één iemand. Ook nu is er sympathie van links voor de ISIS-kinderen en wordt het risico weggepoetst: Jesse wil ISIS-kinderen en hun ouders terughalen...!
BerichtGeplaatst: Za Jan 04, 2020 18:48 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Die persoon is inmiddels geen raadslid meer omdat de anderen haar te einzelgangerig vonden.
Eén raadslid is absoluut geen spokespersoon voor "links". Bij GroenLinks mogen mensen gewoon een eigen mening hebben.
En ja wij linksen willen die kinderen terug halen. Maar wij linksen hebben helemaal geen begrip voor ISers. Dat zogenaamde begrip is gewoon framing van de Telegraaf.
BerichtGeplaatst: Za Jan 04, 2020 23:15 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Corwin schreef:
Die persoon is inmiddels geen raadslid meer omdat de anderen haar te einzelgangerig vonden.
Eén raadslid is absoluut geen spokespersoon voor "links". Bij GroenLinks mogen mensen gewoon een eigen mening hebben.
En ja wij linksen willen die kinderen terug halen. Maar wij linksen hebben helemaal geen begrip voor ISers. Dat zogenaamde begrip is gewoon framing van de Telegraaf.

Klopt. Maar het punt bij rechts (en bij de Telegraaf, de krant die ooit collaboreerde met de nazi's) is dat zij slechts eendimensionaal kunnen denken. Dat je compassie hebt met kinderen van IS ers, daar een oplossing voor zoekt, en tegelijk IS veroordeelt, dringt niet door tot die paar verweekte hersencellen die dit soort gasten hebben. Zij houden het liever eenvoudig (anders snappen ze het niet): als je een IS kind wilt helpen ben je pro-IS. Zo gaat dat in die kringen.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 05, 2020 10:40 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Quote:
De zaak ligt politiek gezien erg gevoelig. Volgens veel Nederlandse politici hebben de kinderen pech, omdat de ouders zelf naar IS-gebied zijn gegaan. Daarnaast kun je kinderen niet zomaar scheiden van de ouders en moeten die dus mee komen.

“Uiteindelijk gaat het om de kinderen”, stelt Bas Eickhout, de Europese lijsttrekker van GroenLinks. In Goedemorgen Nederland pleit hij ervoor ze dan ook terug te halen.

https://wnl.tv/2019/05/17/groenlinks-haal-kinderen-terug/

En hier schuilt nou juist het veiligheidsrisico voor ons eigen land. Je kan er op wachten dat wij straks verplicht zijn hun ouders oftewel oorlogsmisdadig(st)ers ook hierheen te halen. En ik ben helaas niet zo goedgelovig dat ik die ouders op hun taqiyya geloof dat ze daar enkel hulpverlener en opbouwwerker waren. En we weten ook hoe snel ze in ons land weer vrij rondlopen. Het gaat om de gevolgen te kunnen overzien.

Laatst aangepast door Loetje op Zo Jan 05, 2020 11:29, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Zo Jan 05, 2020 11:28 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Quote:
Klaver was het niet helemaal eens met de beelden die tijden Goedemorgen Nederland te zien waren. “Met zulke beelden doe je net of het allemaal kleine terroristjes zijn. Dat is natuurlijk niet zo. Die kinderen worden niet getraind of gedrild maar leven meestal in erbarmelijke omstandigheden.”

https://wnl.tv/2019/05/17/groenlinks-haal-kinderen-terug/

Ik heb wel gerede twijfels over de deprogrammeerbaarheid bij sommige kinderen. Je kan het gerust stolen childhood kunnen noemen. Het kind zijn is helaas al uit het lichaam en uit het hoofd onttrokken en vervangen door oorlogsprogrammatuur. Mag ik mijn diepste gevoelens van walging uitspreken over culturen welke dit toelaten? Valt hier nog iets te deprogrammeren? Wie het weet mag het zeggen.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 05, 2020 11:47 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Corwin schreef:
Inderdaad, maar hoop doet soms dingen met mensen waardoor ze de realiteit wel eens uit het oog verliezen. Vooral jonge mensen willen daar nogal last van hebben.

Zeker de Nederlandse regering had beter moeten weten dan te denken dat men de situatie in goede richting zou kunnen sturen door de rebellen te steunen in zo een onoverzichtelijke situatie.

Dit vind ik overigens ook best zorgwekkend, want dit speelt zich af op onze eigen bodem.

https://stellingchecker.nl/fact/70-procent-van-de-moslims-vindt-de-regels-van-de-koran-belangrijker-dan-de-regels-in-het-land/check-de-volkskrant-b53f

BerichtGeplaatst: Zo Jan 05, 2020 12:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Corwin schreef:

Feitelijk onjuist. Indien een fractievoorzitter naar buiten treedt met een bericht of standpunt betreft dat de boodschap of het standpunt van de partij. Dus GroenLinks. Over het gesprek van Inge Vianen het volgende: Zij wilde zelf opstappen, na onenigheid met -en opstappen van- Mustafa Okcuoglu.
BerichtGeplaatst: Zo Jan 05, 2020 13:52 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

De zin "zij wilde zelf opstappen" betekent inhoudelijk weinig tot niets. We weten niet of er veel of weinig druk is geweest om op te stappen, en het doet ook helemaal niet ter zake. Evenmin doet het ter zake welke aanleiding er was tot opstappen. Een einzelganger is een einzelganger, hoe dat opstappen dan ook precies gebeurd is.

Er zijn honderden fractievoorzitters van GroenLinks door het hele land, En die mogen best allemaal een eigen mening hebben. Zeker als het een kwestie is die puur en alleen de landelijke politiek betreft.
BerichtGeplaatst: Zo Jan 05, 2020 14:27 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
Klopt. Maar het punt bij rechts (en bij de Telegraaf, de krant die ooit collaboreerde met de nazi's) is dat zij slechts eendimensionaal kunnen denken.

Het is toch erg dat wij nazi-sympathisanten nodig hebben om IS gespuis en hun kroost buiten het land te houden...

BerichtGeplaatst: Zo Jan 05, 2020 15:25 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Nee hoor. Iedereen wil IS gespuis buiten de deur houden. De vraag is alleen wat je met de kinderen van IS gespuis moet doen: ze daar laten zodat ze radicaliseren en de terroristen van morgen zijn, of ze hier naartoe halen en nu het nog kan, helpen een fatsoenlijk leven op te bouwen,
Ik kies voor dat laatste. Dat de schuimbekkende rechtse meute dan meteen staat te gillen dat ik een IS sympatisant ben, is zo dom dat het eigenlijk het reageren niet eens waard is.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 05, 2020 18:37 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ik zeg helemaal niet dat u een IS-sympathisant bent. Ik zeg alleen dat we die kinderen niet hierheen moeten halen.
Het is helemaal niet onze taak om er rechtschapen mensen van te maken, als dat al mogelijk is.
Van mij mag er een bom op.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 05, 2020 19:01 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Een bom op die kinderen.....dat vind ik geen goed idee en vooral moreel verwerpelijk.
Het is inderdaad niet onze taak om die kinderen te helpen. Maar je kunt ook iets doen zonder dat het je taak is.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 05, 2020 19:32 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Moreel verwerpelijk? U laat het gegeven dat het kinderen zijn op uw sentiment werken. Kinderen zijn gewoon maar mensen.

Dat hele IS gespuis met aanhang kan van mij in de stront zakken. Ruim het nu op, dan zijn we het vóór 2021 vergeten en kunnen we ons weer volop concentreren op Zwarte Piet, moorkoppen, de Gouden Eeuw, de vrijheid om de boerka te dragen, de talloze kansparels in de AZC's, en de vele andere geneugten die deze era ons biedt.
Bovendien is ook nog eens goed voor de CO2 (minder mensen). Vraag het maar aan Gretha.

En inderdaad, we hoeven niets te doen. Ik zou daarom willen zeggen: ouders van de IS-ers, verenigt u! Pak uw biezen en vertrek om aldaar uw kinderen en kleinkinderen te helpen. Maak er rechtschapen burgers van. U kunt het! Het is u al eerder gelukt!

Deze bijdrage is niet geheel vrij van sarcasme, cynisme en zwarte humor.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 05, 2020 20:20 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Nou, wees dan een vent, kom achter dat slome toetsenbord vandaan, reis naar Syrië en maak ze af. Waarom moeten anderen de kastanjes uit het vuur halen ? Dus hup, in de benen. De daad bij het woord voegen in plaats van stoere taal uitslaan. Het zijn kinderen, die moet u wel aan kunnen.
Ik hou het forum wel in de gaten in de tussentijd.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 06, 2020 7:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
Nee hoor. Iedereen wil IS gespuis buiten de deur houden. De vraag is alleen wat je met de kinderen van IS gespuis moet doen: ze daar laten zodat ze radicaliseren en de terroristen van morgen zijn, of ze hier naartoe halen en nu het nog kan, helpen een fatsoenlijk leven op te bouwen,
Ik kies voor dat laatste.

Is dat geen chantage? Overal ter wereld groeien kinderen op in erbarmelijke omstandigheden. Allemaal hierheen halen voor een betere opvoeding? En wat doen we met de volwassenen daar die rustig blijven doorkweken.... want wordt wel dweilen met de kraan open zo.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 06, 2020 8:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Lampje schreef:
Een bom op die kinderen.....dat vind ik geen goed idee en vooral moreel verwerpelijk.
Het is inderdaad niet onze taak om die kinderen te helpen. Maar je kunt ook iets doen zonder dat het je taak is.

Ik zou niet weten waarom. Laten we eens stoppen met denken dat we alle wereldproblemen moeten oplossen. Die plicht hebben we niet. Intussen wordt in die landen rustig gefokt aan een nieuwe generatie oorlogsmisdadigers. Verder is het mengen van culturen geen groot succes gebleken, de multiculturele samenleving is faliekant geflopt, zelfs politici zaaien tweedracht, haat en oogsten geweld en oorlog. Het zou helpen om dat te (h)erkennen en een andere koers in te zetten. Grenzen dicht.
BerichtGeplaatst: Ma Jan 06, 2020 8:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Lampje schreef:
Nou, wees dan een vent, kom achter dat slome toetsenbord vandaan, reis naar Syrië en maak ze af. Waarom moeten anderen de kastanjes uit het vuur halen ? Dus hup, in de benen. De daad bij het woord voegen in plaats van stoere taal uitslaan. Het zijn kinderen, die moet u wel aan kunnen.
Ik hou het forum wel in de gaten in de tussentijd.

Nou, wees jij dan een vent, kom achter dat slome toetsenbord vandaan, reis naar Syrië en haal Jihadkinderen op en zet je in om er rechtschapen mensen van te maken. Waarom moeten anderen de kastanjes uit het vuur halen ? Dus hup, in de benen. De daad bij het woord voegen in plaats van stoere taal uitslaan. Wij houden het forum wel in de gaten in de tussentijd
BerichtGeplaatst: Ma Jan 06, 2020 8:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Corwin schreef:
De zin "zij wilde zelf opstappen" betekent inhoudelijk weinig tot niets. We weten niet of er veel of weinig druk is geweest om op te stappen, en het doet ook helemaal niet ter zake. Evenmin doet het ter zake welke aanleiding er was tot opstappen. Een einzelganger is een einzelganger, hoe dat opstappen dan ook precies gebeurd is.

Er zijn honderden fractievoorzitters van GroenLinks door het hele land, En die mogen best allemaal een eigen mening hebben. Zeker als het een kwestie is die puur en alleen de landelijke politiek betreft.

Blijft staan dat als zij onder de vlag van GroenLinks uitspraken doet, het een politiek ingenomen standpunt betreft van de partij. GroenLinks heeft ook geen afstand genomen van de uitspraken van Inge Vianen en Jesse Klaver doet het dun over.
Jihadkinderen toch naar Nederland?
  Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie