Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » Jihadkinderen toch naar Nederland? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 11, 12, 13  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Nov 11, 2019 16:58 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Tedje van Es schreef:
Yesilgöz heeft haar uitspraak nader toegelicht (en aangespitst): zij (de VVD dus) wil eventueel praten over het terughalen van kinderen tot 5 jaar. Voorwaarde is dat de kinderen wees zijn of dat de ouders daar onherroepelijk berecht en veroordeeld zijn.

Maar in deze voorwaarden kun je m.i. juridische gaten schieten: Die kinderen zijn daar geboren en hun ouders zijn hun Nederlandse paspoorten afgenomen. De kinderen zijn dus eigenlijk geen Nederlanders.

Goed zo, Tedje! Met deze uitspraak kan jij je voegen onder dat deel van de mensheid waar je continue op af loopt te geven. Advocaten van de duivel dus, die steeds opnieuw de mazen van de wet opzoeken en misbruiken om voor een of andere crimineel vrijspraak te pleiten.
Nu blijkt dus dat jij er dezelfde laakbare mentaliteit op na houdt, als het in jouw straatje van pas komt.
Laat die kinderen maar lekker creperen, Tedje wast zijn handjes in 'fatsoenlijke en rechtmatige' onschuld.

BerichtGeplaatst: Di Nov 12, 2019 11:22 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Huh? Wat bedoel je?
Als de kinderen geen Nederlanders zijn, omdat de ouders het staatsburgerschap verloren toen ze zich bij IS aansloten, dan zoeken de juridische regelneven nu de mazen in de wet om de kinderen toch terug te halen, met in het achterhoofd het wetsartikel over gezinshereniging.
Daar geef ik op af.

Maar ze komen allemaal terug. Misschien kunnen we een MH18 charteren. De Russen hebben vast nog wel ergens een verdwaalde buk liggen, zijn we in één klap van dat tuig af en kan Rutte weer een keer de onderste steen boven gaan halen. Twisted Evil

BerichtGeplaatst: Di Nov 12, 2019 12:32 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Op enkele autochtone Nederlandse bekeerlingen na hebben nagenoeg alle uitgereisde IS oorlogsmisdadig(st)ers een vreemd paspoort. Dus zijn niet statenloos bij invordering van het Nederlandse paspoort. En aangezien wij bij monde van de premier, dus bij monde van de regering, met IS in oorlog zijn, houdt uitreizen naar IS gebied in dat het Nederlands paspoort wordt ingevorderd in verband met het dienen van een vijandige vreemde mogendheid. Dus de verantwoordelijkheid voor de eigen onderdanen rust niet (meer) bij ons land, maar bij het land van hun overgebleven paspoort.

Laatst aangepast door Loetje op Di Nov 12, 2019 12:37, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Di Nov 12, 2019 12:36 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Laat de kind Jihadi's tot ons komen!

BerichtGeplaatst: Di Nov 12, 2019 13:01 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Jip schreef:
Fileman schreef:
Nederland moet geen mensen helpen om te remigreren. Dat doen we ook niet voor Nederlands die vertrokken zijn naar Canada of Australië en na verloop van tijd weer terug willen keren. Zolang men inderdaad de Nederlandse nationaliteit heeft dan zal men op eigen gelegenheid terug kunnen keren. Vervolgens is het een zaak voor politie, justitie, gemeente en de jeugdbescherming.

Hoe dat nu gaat weet ik dus niet. Maar in mijn jongere jaren was dat dus wel het geval.
Nederlanders die terugkeerden van hun avontuur in den vreemde, kregen ook een compleet huis en uitkering. Met de belofte op een vaste baan.
Ook de Nederlanders die daar getrouwd waren met een exotische schone.

Hoe lang geleden? Toen ik terug kwam in 1984, kreeg ik geen huis en ook geen uitkering en ik moest zelf gaan zoeken naar een baan. Nederland is helemaal niet zo lief voor haar onderdanen. Toen Soekarno Nederlanders en Indo's en hun kinderen eruit gooiden in 1954, was er GEEN opvang en vele zijn door gereisd naar Florida. Daar is een hele Indo community met satey restaurantjes. En kijk eens wat Nederland heeft gedaan met de Molukkers die gevochten hebben in de KNIL tegen de Jappen! Ze werden in kampen gestopt en met valse beloftes dat de Molukken onafhankelijk zou worden. En dan Nieuw Guinea, ook dat land is in handen van Djakarta en niet onafhankelijk, wat wel beloofd werd. En dan Suriname, een land 4 x zo groot als Nederland met maar 500.000 inwoners. Ik was daar in 1974, een jaar voor de onafhankelijkheid en de meeste Surinamers wilden dat ding (onafhankelijkheid) niet. Het was gewoon politiek en in dat jaar vertrokken ongeveer 200.000 Surinamers naar Nederland omdat ze hun NL paspoort niet kwijt wilden. En ze vertrouwden hun eigen leiders niet. En hun kleinkinderen zijn nu tegen Zwarte Piet, al hoewel die wel gevierd wordt in Paramaribo en door de Creolen.

BerichtGeplaatst: Di Nov 12, 2019 13:42 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Di Nov 12, 2019 13:49 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Laatst aangepast door Loetje op Di Nov 12, 2019 14:09, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Di Nov 12, 2019 13:50 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Di Nov 12, 2019 15:02 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Ik heb mij toch wel flink geërgerd aan de woordvoerder van de VVD Yeşilgöz Zegerius
Ze vind dat we geen medelijden moeten hebben met de IS vrouwen

Er is altijd wel ergens iemand te vinden die ergens medelijden mee heeft
In de Tweede kamer en in de regering is heel weinig medelijden met de IS vrouwen
Voor zover ik weet zelfs helemaal geen.

Het lijkt er dus sterk op dat het medelijden verhaal er bij is gehaald als stropop
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Nov 12, 2019 15:08 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ik hoor de hele dag dat men bang is als ze terugkeren, maar dat dit ongegrond is omdat ze geradicaliseerd gaan worden.

Bullsh#t! We willen dat volk helemaal niet hier hebben! Mensen die zich op een dusdanige manier tegen onze samenleving gekeerd hebben horen hier niet meer thuis. Dergelijke gezinnen willen we niet hebben en de grootouders die staan te jammeren dat de kleikindjes hierheen moeten komen kunnen, wat mij betreft, ook vertrekken!
En die advocaten mogen ze meenemen, dergelijke regelneven maken alles kapot.

BerichtGeplaatst: Di Nov 12, 2019 16:21 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

U wil hier geen grootouders die hun kleinkinderen terug willen zien
nou lekker dan
Vooral lekker dan voor juist die grootouders die eerst gesmeekt hebben aan de Nederlandse regering om hun kinderen en kleinkinderen tegen te houden

We weten allemaal dat die kinderen nu een potentieel gevaar vormen
De regering weet dat en alle 150 Tweede Kamer leden weten dat
BerichtGeplaatst: Di Nov 12, 2019 16:29 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ik wil dergelijke gezinnen niet in ons land hebben. Ze minachten ons en zijn daarom geëmigreerd. Dus zoek het daarachter lekker zelf uit.
En die kinderen vormen geen gevaar, dat is allemaal politiek correct geleuter.
Eigenlijk wil niemand dat volk hier hebben, maar in Den in Haag durven dat er veel zo recht voor de raap niet te zeggen. Den Haag wordt bevolkt door lafaards.

BerichtGeplaatst: Di Nov 12, 2019 16:43 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

O vormen die kinderen geen gevaar? En alle 150 kamerleden leuteren politiek correct ?
Nou dat is fijn te lezen, want dan heeft Loetje die foto hierboven toch voor niks geplaatst
BerichtGeplaatst: Di Nov 12, 2019 18:05 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

De meeste Kamerleden kletsen politiek correct. Zelfs die Turkse VVD mevrouw die ook wijst op de gevaren, haar partij vindt namelijk precies wat ik hierboven zei: we willen dat volk niet in ons land, ze hebben het voor zichzelf verpest.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 13, 2019 11:37 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Wo Nov 13, 2019 12:27 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

https://nos.nl/artikel/2310228 cda praat met assad over nederlandse is ers.html

Kijk eens aan, Den Haag gaat de diplomatieke banden herstellen om zo te terugkeer van onze helden, heldinnen en hun kinderen gemakkelijker te maken.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 13, 2019 13:00 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Als er met Assad gesproken gaat worden, dan kan er toch ook gesproken worden over hen te laten berechten in Damascus?

BerichtGeplaatst: Do Nov 14, 2019 18:21 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Vanuit Ankara is een gezin op de terugweg naar Duitsland en daar zit het land behoorlijk me in haar maag.
Turkije heeft het gezin een jaar geleden gearresteerd toen het naar Syrië probeerde te gaan en wijst het nu het land uit. Maar omdat Duitsland het gezin niet vervolgd heeft kan het dus in alle vrijheid terug komen.
Es geht gut! Wir Schaffen das!

BerichtGeplaatst: Vr Nov 15, 2019 1:12 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

BerichtGeplaatst: Vr Nov 15, 2019 11:59 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Vr Nov 15, 2019 14:34 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:
We willen dat volk helemaal niet hier hebben! Mensen die zich op een dusdanige manier tegen onze samenleving gekeerd hebben horen hier niet meer thuis..

Het zijn mensen met een Nederlands paspoort. U wilt ze niet niet hebben. Dus blijven ze in Syrie of Turkije, waar ze met ons tuig dus opgescheept blijven zitten.
Ik vind het prima, maar dan moet u ook consequent zijn: asielzoekers die zich in ons land vestigen en zich misdragen hoeven dus niet meer teruggestuurd te worden naar het land van herkomst ?
Want dat is exact dezelfde redenering.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 15, 2019 14:49 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Tedje van Es schreef:
Huh? Wat bedoel je?
Als de kinderen geen Nederlanders zijn, omdat de ouders het staatsburgerschap verloren toen ze zich bij IS aansloten, dan zoeken de juridische regelneven nu de mazen in de wet om de kinderen toch terug te halen, met in het achterhoofd het wetsartikel over gezinshereniging.
Daar geef ik op af.

Maar ze komen allemaal terug. Misschien kunnen we een MH18 charteren. De Russen hebben vast nog wel ergens een verdwaalde buk liggen, zijn we in één klap van dat tuig af en kan Rutte weer een keer de onderste steen boven gaan halen. Twisted Evil

Dus jij vindt dat die kinderen moeten boeten voor de fouten van hun ouders?
Vind ik heel erg naar het Oude Testament klinken, maar dat is onzin natuurlijk, want jij bent niet religieus, jij bent een 'nuchtere (kuch) man die midden in het leven staat'.
Kweenie wat een buk is, zal wel een of ander dodelijk wapen zijn. ISIS mentaliteit dus. Anders gezegd, je bent een kindermoordenaar in woord. Nog niet in daad, maar dat is niet jouw verdienste.
Want als daar onschuldige mensen en vooral kinderen overhoop worden geschoten is volgens jou geen probleem, maar als hetzelfde hier gebeurt, wijt jij dat aan de zwakzinnige mentaliteit van de mensen daar.
Wie weet of jij niet de stand in bent van Rutte. Ik zie het verschil namelijk niet. Draaien, konkelen en vooral glibberen.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 15, 2019 14:53 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

BerichtGeplaatst: Vr Nov 15, 2019 17:39 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Lampje schreef:
Tedje van Es schreef:
We willen dat volk helemaal niet hier hebben! Mensen die zich op een dusdanige manier tegen onze samenleving gekeerd hebben horen hier niet meer thuis..

Het zijn mensen met een Nederlands paspoort. U wilt ze niet niet hebben. Dus blijven ze in Syrie of Turkije, waar ze met ons tuig dus opgescheept blijven zitten.
Ik vind het prima, maar dan moet u ook consequent zijn: asielzoekers die zich in ons land vestigen en zich misdragen hoeven dus niet meer teruggestuurd te worden naar het land van herkomst ?

Dat Nederlandse paspoort hebben ze niet meer, want dat is verbeurd verklaard toen zij willens en wetens afreisden naar Syrië en Iraq om daar IS, een vreemde mogendheid met wie wij in oorlog zijn, te gaan dienen. Althans, als wij staande wetgeving zouden hebben toegepast of toepassen. Hen rest nog slechts hun vreemde paspoort. En als bijvoorbeeld Turkije en Marokko in al hun wijsheid hebben besloten dat hun onderdanen inclusief hun nazaten voor altijd aan hun Turkse of Marokkaanse nationaliteit blijven vastzitten, zullen ze ook de consequenties daarvan moeten aanvaarden indien hun onderdanen elders dermate ongewenst gedrag (blijven) etaleren waardoor hun recht op verblijf elders wordt ingetrokken.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 17, 2019 19:14 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:

U gooit twee zaken door elkaar. Dat paspoort kunnen we die Nederlandse IS ers afnemen. Dan hoeven we ze niet meer in ons land toe te laten.