Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » En weer vergaat de wereld. Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
En weer vergaat de wereld.
BerichtGeplaatst: Wo Jul 10, 2019 8:45 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik heb het laatste deel van het einde der tijden hieronder weergegeven.
Weer vergaat schijnbaar de wereld binnen korte tijd. Nu gaan we tenonder aan een overdaad van CO2 en zuurstof. Dat zal nog niet meevallen voor mensen met ademhaling-problemen.
Ik dacht dat we als beschaving dit niveau waren ontgroeid, maar hele volksstammen marcheren weer achter hun Goeroe,s Jetten en Klaver aan. Rutte loopt vooraan en roert de grote trom, een autistisch meisje uit Zweden die met haar blote oog CO2 kan zien, heeft de route uitgezet naar de volgende heilige berg. De vorige was ergens in Spanje, herinner ik mij. Er zitten nog best wel veel wetenschappers bij de voorspellers. Zou Baudet die figuren bedoelen?

11 april 2002/2005/2010 Prof. F.W. Rutten Antichrist zal Vaticaan overnemen, 2002 zal een wonder gebeuren.[25]
21 mei 2011 Harold Camping Volgens Camping zou op 21 mei 2011 de wereld vergaan en de opname van de gemeente geschieden, waarbij God drie procent van de mensen mee zou nemen naar de hemel.[26]
21 oktober 2011 Harold Camping Kort na 21 mei 2011 wijzigde Camping de datum waarop de aarde zou vergaan in 21 oktober 2011.[27]
28 oktober 2011 Verkeerd begrepen lange telling van de Maya's Volgens de eerste berekening zou de Mayakalender op 28 oktober 2011 eindigen. Later is dit verschoven naar 21 december 2012.[28]
12 december 2012 3 keer een 12 op rij: 12-12-12
21 december 2012 Verkeerd begrepen lange telling van de Maya's Op 21 december 2012 eindigt de Vijfde Grote Cyclus van de Mayakalender.
Zie ook het 2012-fenomeen.
23 september 2017 David Meade Op basis van cijfers uit de bijbel (voornamelijk het getal 33) heeft hij berekend dat 33 dagen na de zonsverduistering van 21 augustus het einde der tijden aanbreekt.[29]
18 april 2018 Verschillende beweringen[30]
2028-2048 Tim LaHaye Ging net als de Jehova’s getuigen uit van 1914 en zette de duur van één generatie op 90 jaar. Toen dit niet uitkwam, werd de datum verschoven.[31]
vóór 2035 Orlando Bottenbley Zei in 2010 dat Christus binnen 25 jaar terug zou keren.[32]
2060 Isaac Newton Uit zijn geschriften zou blijken dat hij zich bezighield met het decoderen van verborgen boodschappen die hij en anderen in Bijbelteksten veronderstelden en met het voorspellen van plagen en oorlogen.[3

BerichtGeplaatst: Do Jul 11, 2019 8:45 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Deze gekte is natuurlijk niet de eerste keer dat de wereld verging. Een Fries woonachtig in Californie liet rond 2011 al eens zien hoe gek of je mensen soms kunt krijgen. Maar een heel volk zoals Jetten Klaver en Rutte nu aan de Eindtijd kregen is wel een unicum. Die Fries heette trouwens meneer Camping.
Hier een stukje over de heer Camping. Hoe gek kun je mensen krijgen.
Maar zijn profetieën over het jaar 2011 creëerden onder zijn volgelingen wereldwijd een eindtijdwaan. Family Radio omspande inmiddels 140 radiostations in de VS, Europa, Azië en Afrika, en twee tv-stations. Sociale media en postercampagnes hielpen Campings boodschap te verspreiden. Aanhangers zegden in de aanloop naar mei 2011 hun baan op en joegen hun spaargeld erdoorheen. Drie dagen voor het vermeende einde stak een Amerikaanse moeder haar puberdochters neer en sneed haar eigen keel door om armageddon niet te hoeven meemaken. Een man in Taiwan sprong van het dak.
"Het gaat zich voltrekken", zei Camping tegen een radiostation. "Plan B bestaat niet.

Ik zal er nog een paar opzoeken, want dit is een leuk en zeker spannend en leerzaam onderwerp. Hier volgen er nog wat.
Trouw 21 dec 2012.
Geryl haalde enkele jaren geleden de internationale media met zijn voornemen om in 2012 op een berg in Zuid-Afrika te gaan leven. Daar zou hij op een relatief veilige plaats de apocalyps afwachten.

'Naar Afrika reizen gaat niet lukken', vertelde hij in mei aan Trouw. 'Ik heb nu suikerziekte. Zonder insulinepomp kan ik niet lang leven. Maar goed, waarschijnlijk hoeft dat ook niet. Ik wacht het hier wel af.' Twijfel heeft Geryl niet. 'Ik ben al dertien jaar aan het rekenen. Die wetenschappers weten niet wat ik weet.'

Drachtense voorganger van Baptisten: Jezus komt binnen 23 jaar terug
Orlando Bottenbley had twee jaar geleden groot nieuws voor de lezers van het EO-omroepblad Visie. De voorganger van de baptistische megakerk Bethel in Drachten verwachtte dat hij - als hij gezond bleef 'de wederkomst van Jezus Christus zal meemaken'.

BerichtGeplaatst: Do Jul 11, 2019 9:24 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

En hier nog een leuke. Een wetenschapper in de bocht. Of is het uit de bocht. Hoe komen dat soort figuren aan hun geld.
Rutten, hopelijk geen familie van onze Rutten, was zeventien jaar lang (1973 tot 1990) de hoogste baas op het ministerie van Economische Zaken. Over zijn verdiensten is veel gezegd en geschreven.

Na zijn pensionering werd Rutten fanatiek orthodox katholiek. En er gebeurde nog iets bijzonders: de geniale rekenmeester en prediker van de vrije markt, ging de terugkeer van Christus op aarde verkondigen. In die boodschap was hij bijzonder stellig. En waarom zouden zijn volgelingen twijfelen? Rutten was vermaard om zijn kennis en speelde een belangrijke rol bij de hervormingen in de Nederlandse economie.
Die hervormingen zijn niet echt gelukt lijkt mij want:
Hier ging hij volop op het orgel...Zieken naar genezing in Garbandal. (Blijkbaar een heilig Spaans dorp)
In het Noord-Spaanse bergdorp Garabandal zou volgens professor dr. Rutten een ‘Groot Wonder’ de terugkeer van Jezus aankondigen. Op 11 april 2002 zou het zover zijn.
Honderden zieken en verlamden reisden met hem mee om op zijn berg de eindtijd af te wachten. en te genezen.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 12, 2019 8:51 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Hier nog een leuk stukje van een Amerikaan, Tim LaHaye, over de eindtijd die voor de deur staat ingeleid door een zekere Roemeen, een lid van de VN, Carpathia geheten.(Wie zou dat toch zijn?)
---Maar daar blijft het niet bij. Carpathia maakt zich meester van alle media, van de splinternieuwe Boeing 757 van de president van Amerika, maar niemand klaagt daarover, tenminste niet in het openbaar. Wie het diep in zijn hart wel wil, zoals de bestolen Amerikaanse president, krijgt als het erop aankomt toch geen lelijk woord over Carpathia over zijn lippen.
---Natuurlijk wemelt het in "Tegenstand" van de bijbelse verwijzingen. Zo duiken er in Jeruzalem twee predikers op die de heilsboodschap verkondigen; wie zich tegen hen verzet, moet dat met de dood bekopen (zie Openbaring 11). De verhuizing van de VN naar Babylon hangt samen met het voorkomen van deze stad in onder meer Openbaring 17.
----Oordelen
Ondertussen zien de hoofdpersonen (journalist Buck, piloot Rayford, zijn dochter Chloë en predikant Bruce) met afgrijzen toe hoe Carpathia zijn gang gaat en hoe zij zelf min of meer gedwongen in zijn nabijheid blijven verkeren. Zij alleen, en nog een paar christenen, weten dat Carpathia de antichrist is en dat de wereld op haar eind loopt.

Was Amerika ook niet volkomen overstuur door een via de media beweerde inval van Groene Marsmannetjes? Ik dacht dat zoiets alleen in Amerika kon.
Maar hier zijn we blijkbaar net zo gek. Wij lopen massaal achter een autistisch Zweeds meisje aan dat beweert met haar blote ogen CO2 te kunnen zien.
En wie durft tegen de heersende opinie in, op een verjaardag te beweren dat de hele CO2 hype onzin is? Je wordt nog net niet doodgeschoten, maar gezellig zal het niet meer worden, en als je een wetenschapper bent kun je een subsidie voor onderzoek wel vergeten. Het gaat je dan net als prof Buikhuizen, je eindigt als antiekhandelaar.
Ik wil hiermee niet beweren dat we onze rotzooi niet moeten opruimen.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 12, 2019 9:21 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Een stukje over het Amerikaanse hoorspel over de inval van Marsmannetjes, The War of the Worlds. destijds uitgezonden in de VS.
Geschreven door H G Wells. zie Wikipedia.

Volgens nieuwsberichten die later werden verspreid vluchtte men massaal weg uit de steden. Veel mensen meenden al de lichtflitsen van de hittestralen te zien of de zwarte rook te ruiken. Sommigen meldden dat zij de invasie met eigen ogen hadden gezien. (net als dat Zweedse meisje?)

Professor Richard J. Hand berekende aan de hand van studies uitgevoerd door historici dat van de zes miljoen mensen die de uitzending beluisterden, 1,7 miljoen dachten dat het echt was, en 1,2 miljoen echt “doodsbang” waren. Binnen een maand had het nieuws over de paniek zich verspreid over de hele wereld en had het in 12.500 kranten gestaan.

Flikt men nu weer hetzelfde met het CO2 spook? Ik heb trouwens weinig tegenspraak valt me op.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 12, 2019 13:37 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Wie interesseert zich nu nog voor de typisch protestants Amerikaanse Apocalyps waanideeën?

Het enige gevaar dat er in schuilt, is dat ze er zelf in geloven, en op een kwaaie dag kernwapens in het Midden Oosten gaan gebruiken.
Met het idee dat Jezus dan opnieuw op Aarde verschijnt.
Zo gek zijn ze wel daar in de Bible Belt!

Overigens zal je dat ook wel in de Nederlandse biblebelt vinden.
Maar dat is een kleine minderheid. Gelukkig maar.
Onze Lieve Heer heeft rare kostgangers..

BerichtGeplaatst: Za Jul 13, 2019 4:39 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

In 1994 the following newsreport was in a European newspaper:

“In fifty years nearly eight milliard people too much“

“In fifty years there will be nearly eight milliard people too much living on earth, to make this life durable. Thereafter mankind will stop existing by it’s own doing. This bleak outlook has been presented today by Prof. Dr. E. Adema, who is leaving the AirhygiëneFaculty at the Wageningen Agriculture University. According to Adema Earth can offer a durable life to no more than 2,5 milliard people. “Durable” according to the Professor means, a life that is guaranteed for the next generations as well and not exhausting Earth’s ecological systems totally. For a durable existance, according to Adema, not only a drastic births reduction is necessary, but also acceptance of a much lower level of prosperity. In 1980 already there were 4,5 milliard people living on earth. In 2040 this number will be increased up to 10 milliard, according to Adema’s calculations”

———-

Now, in 2000 there were 6 milliard, which means 1/3 more in 20 years!!!
By the end of 2006, according to the UN there were 6,5 milliard and since okt. 2011 more than 7 milliard.
So up untill now the professor’s calculations are right; there still is a growth of nearly 100 milion a year, (=1 milliard in ten years).

————

Some other alarming facts

Every year about 15 milion acres (6 milion ha.) of land is lost as a result of soil erosion.

Every year about 12,5 milion acres (5 milion ha.) of forest are lost.

Every year nearly 30 milion acres (12 milion ha.) of fertile land is lost as a result of desertification.

Every year about 22 milion tons of chemical waste is dumped into air, water and soil.

In about 41 years all crude oil will be consumed; (so that among others no more artificial fertiliser can be produced of that material, whereas now already some 66 lbs (30 kgs) a year per person worldwide of this is needed to keep global food provision on its nowadays level).

(Source: 2013 version of the following site : https://www.worldometers.info/ )

———-
.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Jul 13, 2019 8:17 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ryan schreef:
Wie interesseert zich nu nog voor de typisch protestants Amerikaanse Apocalyps waanideeën?

Het enige gevaar dat er in schuilt, is dat ze er zelf in geloven, en op een kwaaie dag kernwapens in het Midden Oosten gaan gebruiken.

Dit heeft niks speciaal met de Bijbelbelt te maken. De heer Rutten was fanatiek katholiek. Maar vaak heeft religie er wel wat mee van doen. De Maja,s wilden hun goden tevreden stellen. en de heer Rutten was dus fanatiek katholiek. Wel lijkt het dat vrouwen meer goedgelovig in die richting zijn. Ik kwam eens per ongeluk op een soort bijeenkomst van 'Louw de Palingboer" ik meen in Muiden terecht. Daar leefde het van zijn Engelen. En zijn schoonheid als persoon kan hen niet hebben aangetrokken.
Hier wat betreft de heer Rutten de regeringseconoom. --- Na zijn pensionering werd Rutten fanatiek orthodox katholiek. En er gebeurde nog iets bijzonders: de geniale rekenmeester en prediker van de vrije markt, ging de terugkeer van Christus op aarde verkondigen. In die boodschap was hij bijzonder stellig. En waarom zouden zijn volgelingen twijfelen? Rutten was vermaard om zijn kennis en speelde een belangrijke rol bij de hervormingen in de Nederlandse economie.
Ik meen dat Rutten in 2016 is overleden.
Die klimaathype tegenwoordig heeft zich ook verheven tot de volgende religie. Als je tegenspreekt, ben je een ongelovige. En iedereen betaald braaf aan de tegenwoordige Rutte. Het mag blijkbaar wat kosten.
---Wat onze islamitische medemens ervan vind. Zij maken zich druk over de komst van Dajjal.
Dajjal zal als eerste verschijnen in de toekomst in het Oosten, ergens tussen Syrië en Irak, vervolgens zal hij de wereld zeer snel afreizen en zijn valse leer prediken. Volgens de profeet Mohammed zal zijn rechteroog net als een uitpuilende druif zijn en zal hij daarmee niet kunnen zien, terwijl zijn linkeroog wel zal functioneren. Daarnaast zal hij ook het woord "kafir" (ongelovige) op zijn voorhoofd dragen, dit zullen alle gelovigen kunnen aflezen.
Dajjal zal met de wil van God een grote macht en magie bezitten, door middel van djinns en de Shaitan, om op die manier zijn ongeloof te verspreiden. Later zal hij niet alleen beweren dat hij een profeet is, maar ook dat hij God is. De tijden waarin hij zal komen worden gezien als moeilijk en erg zwaar voor de gelovigen voor wie dit een beproeving zal zijn. Vervolgens zal de profeet Isa (Jezus) terugkomen op aarde voor zijn tweede komst en zal hij de Dajjal verslaan en tot een einde brengen. In de islam wordt Dajjal gezien als de grootste "beproeving" voor de mensheid en voor hun geloof in God.
Hiermee zal het eind der tijden aanbreken, als laatste grote beproeving voor de mensheid.

BerichtGeplaatst: Wo Jul 17, 2019 9:11 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Hier hebben we nog een mooie, over het vergaan van de wereld uit het Scholieren forum.
---Astronomen hebben enkele weken geleden een asteroïde ontdekt, die in 2019 de aarde wel eens zou kunnen raken. De enorme steenklomp is volgens wetenschappers momenteel het meest bedreigende object in de ruimte, zo meldde de Britse zender BBC dinsdag.
Volgens berekeningen zou de asteroïde 2002 NT7 op 1 februari 2019 de aarde kunnen raken. Maar er bestaan nog veel onzekerheden over deze voorspelling. Het brokstuk is ongeveer 2 kilometer groot, genoeg om een heel werelddeel mee te verwoesten. Ook zou de inslag voor wereldwijde klimaatveranderingen kunnen zorgen.
Nou we hadden in ieder geval echte Klimaat veranderingen gekregen.
Dit komt van het Scholieren-forum.
Ik kan me indenken dat Klaver en Jette en hun aanhang in dit soort onzin trappen, die zijn lijkt het, nog niet tot de "jaren des onderscheids" gekomen, en ze lijken daarenboven op hetzelfde niveau te blijven hangen.
Maar je zou toch denken dat de rest van de kamer dat denkniveau onderhand wel was ontstegen. Ik kan me nauwelijks indenken dat een Dijkhof of een Baudet dit gelooft.

Weet je wat het is? Dit soort voorspellingen zijn geen volslagen onzin. Miljarden jaren geleden zijn er werkelijk geregeld enorme brokken gesteente op de aarde gebotst, maar nu is dit een kans van 1 op 65 miljoen. Dus laten we ons er maar niet druk over maken. De laatste keer dat een astroide met ons botste was dat dus 65 miljoen jaar geleden.

BerichtGeplaatst: Wo Jul 17, 2019 9:31 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Een mooie uit het NRC die ik niet kan terugvinden.
300 miljoen jaar geleden zat er meer zuurstof in de atmosfeer dan de 21 procent van nu. Toen groeiden in moerasachtige gebieden de planten waarvan we de resten nu als steenkool, olie en aardgas benutten. Het zuurstofgehalte in de lucht steeg misschien wel tot 35 procent. Er evolueerden reuze-insecten: libellen met een spanwijdte van 70 centimeter konden in die lucht goed leven en vliegen.
---Op een of andere manier leven we nu in een periode waarin oceanen en gesteenten schommelingen in de zuurstofconcentratie dempen, zegt Canfield. Dat blijft zo, ‘tenzij op wereldschaal de biologisch-geologische processen samenzweren om die concentratie te veranderen’, schrijft Canfield in de laatste zinnen van zijn boek. ‘Maar dat zal dan waarschijnlijk toch nog miljoenen jaren duren.’

POENDERT- Als er 35% zuurstof in de atmosfeer zou zitten, werd de aarde geteisterd door enorme nooit dovende bosbranden dit door het grote aandeel van zuurstof in die lucht. Geen leuke wereld.

BerichtGeplaatst: Do Jul 25, 2019 16:51 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Poendert schreef:
Ryan schreef:

Dit heeft niks speciaal met de Bijbelbelt te maken. De heer Rutten was fanatiek katholiek..

Waarom sleep je die in godsnaam er nu weer bij?
Overigens zeg je het zelf al..
Fanatiek katholiek.
Kijk, dat is een oxymoron.
Een contradictio in terminis Smile

Een tegenstrijdigheid.
Katholieken zijn nooit fanatiek.

Alleen zij, die naar het katholicisme overstappen, kan je van geloofswaanzin betichten.
Maar dat geldt net zo goed voor christenen die naar de islam overstappen.
Die worden ook Roomser dan de Paus Smile
Figuurlijk gesproken dan toch Smile

Het ging er mij trouwens ook gewoon om, dat het typerend is voor geloven om het naderend onheil te prediken.
Een handige manier om de massa schrik aan te jagen.
Wat dat betreft is de klimaatfobie dus ook een nieuwe godsdienst geworden.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 26, 2019 12:07 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Ik zou willen dat ik een kwartje had gekregen voor elke keer dat iemand zei dat de wereld zou vergaan.

Laughing

BerichtGeplaatst: Vr Jul 26, 2019 17:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Kwartjes bestaan al geruime tijd niet meer Laughing

BerichtGeplaatst: Vr Jul 26, 2019 18:07 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Eens vergaat de wereld...... daar durf ik al mijn kwartjes wel onder te verwedden.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 26, 2019 19:54 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Eens vergaat de wereld...... daar durf ik al mijn kwartjes wel onder te verwedden.
wijsneus… !
Wetenschappers hebben in 1 millemetertje tijdlijn, zich meer vergist dan ontdekt, 1% weegt niet op tegen 99 % waar men nog niks vanaf weet .

De tijd dat het gedrag van atomen, elektronen, Godsdeeltjes, 100 % zijn doorgrond, is nog verre weg, niet bestaande kwartjes zijn gelijk aan toetsenbord waarde € cijfertjes . Atomen van doden in de ruimte in andere tijden om het wereldse onder 2e naam te herhalen - al miljarden eeuwigheden, weet men...om veilig te blijven.
Conclusie : bestelde vluchtelingen zullen deze wereld ook niet redden, wedden ?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Jul 26, 2019 20:42 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik kijk net naar de Nos waarop een juffrouw vermelt dat een dijbeen van een dinosaurus is gevonden die 40 miljoen jaar geleden leefde. Iedereen die wat thuis is in die materie, Weet dat de Dino,s 65 miljoen jaar geleden uitstierven.
Er werd ook verteld dat door de hitte de Groenlandse bossen in brand stonden.
Op Groenland zijn geen bossen. Het is daar te koud.
ENZ ENZ.......

BerichtGeplaatst: Vr Jul 26, 2019 20:46 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Toch vergaat de wereld ooit maar hoe? Verzwolgen door een stervende zon? Of eerder met zonnestelsel en al in een super zwart gat?

BerichtGeplaatst: Za Jul 27, 2019 9:04 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ryan schreef:
Poendert schreef:
Ryan schreef:

Dit heeft niks speciaal met de Bijbelbelt te maken. De heer Rutten was fanatiek katholiek..

Waarom sleep je die in godsnaam er nu weer bij?
Overigens zeg je het zelf al..
Fanatiek katholiek.
Kijk, dat is een oxymoron.
Een contradictio in terminis Smile

Een tegenstrijdigheid.
Katholieken zijn nooit fanatiek.

Alleen zij, die naar het katholicisme overstappen, kan je van geloofswaanzin betichten.
Maar dat geldt net zo goed voor christenen die naar de islam overstappen.
Die worden ook Roomser dan de Paus Smile
Figuurlijk gesproken dan toch Smile

Het ging er mij trouwens ook gewoon om, dat het typerend is voor geloven om het naderend onheil te prediken.
Een handige manier om de massa schrik aan te jagen.
Wat dat betreft is de klimaatfobie dus ook een nieuwe godsdienst geworden.

Ik sleepte de hoogste Nederlandse rekenmeester, Prof Klinger de voormalige baas bij ons departement voor Economische zaken en tevens fanatiek katholiek, erbij omdat u het idee typisch "Bijbelbelt"erbij wilde halen. Op de bijbelbelt leefden geen katholieken.
Maar vaak worden bij dit soort doemscenario's wel religies betrokken. Daar heeft u dan wel weer gelijk in.
Het viel mij dan weer op dat de voorman van de CU wat klimaat accoord betreft absoluut niet wist waarover hij het had tijdens zijn voordracht in de tweede kamer, en waarvoor hij had gestemd.
Het lijkt dat wat klimaat betreft in de tweede kamer volkomen onkunde heerst, met uitzondering van Baudet.

BerichtGeplaatst: Za Jul 27, 2019 10:48 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

10 miljoenste schreef:
Quote:
wijsneus… !
Wetenschappers hebben in 1 millemetertje tijdlijn, zich meer vergist dan ontdekt, 1% weegt niet op tegen 99 % waar men nog niks vanaf weet .

De tijd dat het gedrag van atomen, elektronen, Godsdeeltjes, 100 % zijn doorgrond, is nog verre weg, niet bestaande kwartjes zijn gelijk aan toetsenbord waarde € cijfertjes . Atomen van doden in de ruimte in andere tijden om het wereldse onder 2e naam te herhalen - al miljarden eeuwigheden, weet men...om veilig te blijven.
Conclusie : bestelde vluchtelingen zullen deze wereld ook niet redden, wedden ?

Niemand hoeft zich zorgen te maken over de aardkloot, dat heeft geen zin. Zorgen maken over de “nabije toekomst van de mens” is een ander verhaal. Maar daar is het n.m.m. toch al veel te laat voor, we zullen waarschijnlijk een zoölogische soort zijn die kort en hevig leefde om daarna door eigen succes roemloos uit te sterven. De Schepper zal concluderen dat een wezen met relatief veel hersenen niet succesvol kan zijn.
Dus eigenlijk hoeven we ons daarover ook geen zorgen te maken, het is immers onomkeerbaar.

BerichtGeplaatst: Za Jul 27, 2019 13:09 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik zou niet weten of we ons bezorgt moeten maken.
Met een doorbraak op het gebied van thorium reactoren of kernfusie, naast bezoeken en emigratie naar andere planeten of manen zijn we uit de brand.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 02, 2019 10:20 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Laten we eerst die boreale bosbranden maar eens blussen.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 02, 2019 15:00 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

estudiant schreef:
Laten we eerst die boreale bosbranden maar eens blussen.

Bosbranden is voor veel planten een noodzakelijk gegeven.
Veel bomen kunnen zich niet voortplanten zonder dat hun zaden via een bosbrand barsten.
Voorbeelden zijn Eucalyptus-soorten uit Australie en de Sequia/redwood uit de VS die veelvuldig overal zijn aangeplant. Deze planten kunnen zonder bosbranden niet overleven. Eucalyptus. is ook zeer brandbaar.
De branden in Portugal vinden in 9 van de 10 gevallen plaats in Eucalyptus aanplant. Dus dit soort bomen niet meer massaal aanplanten

BerichtGeplaatst: Di Aug 06, 2019 9:19 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Wij gebruiken zuurstof en blazen CO2 de atmosfeer in.
Hoeveel CO2 blazen wij met 7 miljard mensen eigenlijk de atmosfeer in?

BerichtGeplaatst: Vr Aug 09, 2019 10:41 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Heel veel. Tot de wal het schip keert voor de mens en vele dieren. Zo werkt de natuur. Niets maar dan ook niets gaat tegen de natuurwetten in. En dan blijkt ook dat wij mensen gewoon een integraal onderdeel zijn van dezelfde natuur.
De natuur poldert niet!

BerichtGeplaatst: Di Aug 20, 2019 8:58 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Eens vergaat de wereld, er komt nogmaals een botsing met een enorm hemellichaam zoals dat wat de Dino,s om zeep hielp. De zon warmt extra op, of we krijgen te weinig warmte straling, de aardatmosfeer produceert giftige gassen, enz, enz.
Maar die giftige gassen zullen in ieder geval niet uit CO2 bestaan. Zelfs als het CO2 gehalte in de atmosfeer 100x zo hoog wordt als nu, vormt het nog steeds geen dodelijke mixs voor ons soort leven, zoals in een verder verleden uit onderzoek is waar te nemen.

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie