Geplaatst: Di Jul 16, 2019 23:54 |
|
|
|
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Wo Jul 17, 2019 9:45 |
|
|
|
Ja, en de file is ook zo'n milieudrama. Ik snap niet wat ze eraan vinden in de Randstad, maar ze staan er voor in de rij!*
(* copyright Herman Finkers) |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Do Jul 25, 2019 20:27 |
|
|
|
De Telegraaf lees ik niet. Dat is een foute krant. |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Jul 25, 2019 21:53 |
|
|
|
Uhm. Dit is een onderzoek van de Universiteit van Leuven.
Maar goed, in de bron pissen is meestal een teken van onmacht. |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Do Jul 25, 2019 22:12 |
|
|
|
Sorry, Cliff. Ik heb niet op de link gekikt omdat ik zag dat ik dan bij de telegraaf uit zou komen. Wanneer je een link geeft naar het onderzoeksrapport dan ben ik bereid om dit rapport te lezen. Dat kan want ik heb vakantie. |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Jul 26, 2019 17:23 |
|
|
|
Ja, en op mijn voorhoofd staat 'GOOGLE'
Daarbij: in het MH17 draadje geeft een Weerwoorder je een link naar een filmpje als bron, kijk je ook niet en vervolgens heb je gewoon je mening klaar dat het een onbetrouwbare bron is... dus waarom zou ik hier de moeite doen?
Geniet van je vakantie door op strand ofzo te liggen  |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Ma Jul 29, 2019 8:25 |
|
|
|
10 miljoenste schreef: | Quote: | Ryan
Ik weet niet welke kant het op gaat met auto's, maar het is in ieder geval niet de goede. Elektrische auto's is ook aan heel slecht idee. Wat Cliff al aanhaalde. Extra zwaar door de accu's.
Daarvoor heb je ook logischerwijs zwaardere remmen nodig. |
Typisch weer die Hollandse mentaliteit van “wat kost het “ ?
Over om de 40000 km nieuwe remblokken van 50 euro zeikt men, blind voor 100e euro’s/maand afschrijvingskosten .
|
Huh? Daar had ik het niet over. Een auto met meer massa heeft nu eenmaal meer moeite met stil te gaan staan.
Dat is gewoon een natuurwet.
Komt er dus ook op neer, hoe zwaarder, hoe duurder in onderhoud.
Dat geef je vervolgens dan ook aan.
Helemaal terecht.
Quote: |
De afgelopen hete dagen kon iedereen door meergewicht ook diepere indruksporen in het zachte asfalt zien plakken, met meer vermogen sneller optrekken, zijn zwaardere elektrische auto’s ook zwaardere wegvernielers, schade wegwerkkosten kunnen vanwege toenemend aantal elektrisch bekeerde consumenten wel eens het dubbele worden .
De VVD geldbelangen club met ja knik coalitie, kwaken nu precies een omgekeerd verhaal als voor benzine auto’s – waar wagengewichten vanwege wegenonderhoud maatstaf voor de hoogte van autobelastingen zijn .
Een tegengestelde act wordt nu opgevoerd voor peperdure loodzware Amerikaanse Tesla's waar vermogende VVD grootverbruikers in rondscheuren – is uit te leggen waarom dubbel vernielers worden beloond met belastingvrij in plaats van verdubbeling ?
Als er iemand in staat is om voor hoger segment merken te betalen zijn het wel de rijkste - die geen financiële hulp van onnozel gepeupel nodig hebben . |
Tja, daar ging het mij dus ook om.
Komt nog bij, dat elektrische auto's met een stuurprogramma met sensoren allemaal in hetzelfde spoor rijden.
Precies in het midden van de weg. Daardoor krijg je spoorvorming op de weg, en bij een regenbui krijg je dan in dat spoor een ferme aquaplaning.
En wie gaat dat extra onderhoud allemaal betalen?
Dat heeft niks met Hollandse "wat kost het" te maken.
Het is een feit dat elektrische auto's niet de toekomst zijn.
Strikt genomen is de oude Ford T uit de jaren 30 nog steeds de beste auto als het op het totale plaatje aan komt.
Licht, zuinig, simpel in onderhoud. Geen extra poespas.
Wen er maar aan, dat de SUV's en de grote bolides tot de geschiedenis gaan behoren.
Oftewel.. Straks rijden we allemaal in een Trabbi
Waren ze in de DDR toch hun tijd al ver vooruit!
LOL |
|
_________________ Thank you, goodbye, and good riddance |
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Ma Jul 29, 2019 9:46 |
|
|
|
Quote: | Ryan
Strikt genomen is de oude Ford T uit de jaren 30 nog steeds de beste auto als het op het totale plaatje aan komt. Licht, zuinig, simpel in onderhoud. Geen extra poespas.
Wen er maar aan, dat de SUV's en de grote bolides tot de geschiedenis gaan behoren.
Oftewel.. Straks rijden we allemaal in een Trabbi
Waren ze in de DDR toch hun tijd al ver vooruit! |
Tijd vooruit met gejate Duitse DKW Trabbi tweetacten ? Nou nee, hun tijd vooruit waren de fransen in 1949 met hun 2 CV ofwel lelijke eendje, goedkoper dan Ford of VW, benzineverbruik minder als van een zware motofiets, 'n geniaal veersysteem wat het comfort van Mercedes overtrof, bagageruimte als ,n klein vrachtwagentje, Onderhoudsvriendelijk met luchtgekoeld motortje, stilstaande dynamo zonder V snaar, laagste onderhoudskosten van alle merken. laagste belastinggewichts klasse, bij inspectie of reparatie binnen 15 seconden met wielsleutel afneembare spatborden wordt alles bereikbaar, Warm weer ? gewoon deuren omhoog treken en uitschuiven, lang uitgevallen medepassagiers of weg kwijt ? even cabrio's nadoen, met open dak , kijken zwaaiend de rest uitlachen . |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Ma Jul 29, 2019 11:53 |
|
|
|
10 miljoenste schreef: | Quote: | Ryan
Strikt genomen is de oude Ford T uit de jaren 30 nog steeds de beste auto als het op het totale plaatje aan komt. Licht, zuinig, simpel in onderhoud. Geen extra poespas.
Wen er maar aan, dat de SUV's en de grote bolides tot de geschiedenis gaan behoren.
Oftewel.. Straks rijden we allemaal in een Trabbi
Waren ze in de DDR toch hun tijd al ver vooruit! |
Tijd vooruit met gejate Duitse DKW Trabbi tweetacten ? Nou nee, hun tijd vooruit waren de fransen in 1949 met hun 2 CV ofwel lelijke eendje, goedkoper dan Ford of VW, benzineverbruik minder als van een zware motofiets, 'n geniaal veersysteem wat het comfort van Mercedes overtrof, bagageruimte als ,n klein vrachtwagentje, Onderhoudsvriendelijk met luchtgekoeld motortje, stilstaande dynamo zonder V snaar, laagste onderhoudskosten van alle merken. laagste belastinggewichts klasse, bij inspectie of reparatie binnen 15 seconden met wielsleutel afneembare spatborden wordt alles bereikbaar, Warm weer ? gewoon deuren omhoog treken en uitschuiven, lang uitgevallen medepassagiers of weg kwijt ? even cabrio's nadoen, met open dak , kijken zwaaiend de rest uitlachen . |
Ook goed
Persoonlijk vond ik de Renault 4 toch wat handiger.
Je kon er zelfs een grote diepvrieskist in vervoeren  |
|
_________________ Thank you, goodbye, and good riddance |
|
|
|
Geplaatst: Ma Jul 29, 2019 12:07 |
|
|
|
Laat nou net het geval zijn dat bij het lelijke eendje het verwisselen van de voorste remblokjes een peperdure aangelegenheid was.
De remtrommels zaten namelijk niet in het wiel, maar aan de motor.
Om de blokjes te verwisselen moesten achtereenvolgens motorkap, spatborden, zijwanden, wielen, aandrijfassen en kruiskoppelingen verwijderd worden. Daarna kon men de remtrommels verwijderen. Na montage van de twee remblokjes (HFL 47,50 voor een setje van 2 stuks) moest alles weer in omgekeerde volgorde teruggeplaatst worden. Dit alles nam bij de Citroendealer een gehele werkdag in beslag, uiteraard met het bijbehorende arbeidsloon voor één dag. |
|
_________________ Religie maakt meer kapot dan je lief is. |
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Ma Jul 29, 2019 12:19 |
|
|
|
Tedje van Es schreef: | Laat nou net het geval zijn dat bij het lelijke eendje het verwisselen van de voorste remblokjes een peperdure aangelegenheid was.
De remtrommels zaten namelijk niet in het wiel, maar aan de motor.
Om de blokjes te verwisselen moesten achtereenvolgens motorkap, spatborden, zijwanden, wielen, aandrijfassen en kruiskoppelingen verwijderd worden. Daarna kon men de remtrommels verwijderen. Na montage van de twee remblokjes (HFL 47,50 voor een setje van 2 stuks) moest alles weer in omgekeerde volgorde teruggeplaatst worden. Dit alles nam bij de Citroendealer een gehele werkdag in beslag, uiteraard met het bijbehorende arbeidsloon voor één dag. |
Tja, en dat maakte de Renault 4 ideaal.
Je kon eigenlijk alles zelf doen.
Ik zag de ellende al aankomen, toen ik dat programma op TV zag.
De TROS geloof ik. Wrak op de weg.
Het duurde niet lang, of de APK keuring werd verplicht.
Meteen werd je bij een garage in de buurt getild.
Er lagen een paar totaal versleten remschoenen op de werkbank.
Ik zei meteen, dat die niet uit mijn auto kwamen.
Ik had die namelijk een maand daarvoor nog vervangen.
En had de rekening daarvan nog bij, en dus haalde die klojo bakzeil.
Maar bij die garage ben ik nooit meer geweest.
Ik had het weer eens in de smiezen.
En was voorbereid.
Maar hoeveel mensen werden toen niet belazerd?
Veel. |
|
_________________ Thank you, goodbye, and good riddance |
|
|
|
Geplaatst: Ma Jul 29, 2019 19:39 |
|
|
|
|
Geplaatst: Ma Jul 29, 2019 20:56 |
|
|
|
Wat een toekomst!
Serviceonvriendelijk, dus extra duur.
Ze doen het er om. |
|
_________________ Thank you, goodbye, and good riddance |
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Ma Jul 29, 2019 23:10 |
|
|
|
Ryan Serviceonvriendelijk, dus extra duur.
Ze doen het er om.
Helemaal niet Zu, tot heden worden auto's nog steeds doorontwikkeld, de eerste naoorlogse auto's waren na 8 - 10 jaar, of na 100000 km tot op de draad versleten ( tot heden tevreden ? na 25 jaar of 400000 km nog 'normaal' rijden ) tussen 1955 - 1985 bij gebrek aan roespreventie levensgevaarlijke doorgeroeste toestanden ,berucht was o.a. Ford Anglia, waar onder het rijden soms de achtererven eronderuit vlogen. of na 'n lekke band wissel na het opkrikken de hele losgeroeste achterbrug gewoon rechtop langs de weg bleef staan (inclusief slappe band). Om de 2500 km olie verversen (heden 15000 km) stuk of 8 'vergeten' dichtgeroeste smeerippels ? werden later onderhoudsvrije silentblocks.
Na het omscholen van mechanische automonteurs tot elektrische uitlees specialisten van digitale foutcode uitleeskastjes worden elektronische storingen even zeldzaam als vastlopers .
Bij autosloperijen (autorecycling bedrijven) bleek bij steekproeven na minimaal onderhoud en reparaties zeker 77 % nog 200000 km technisch en veilig bruikbaar - met dit op ruime voet levend, menen autoconsumenten aan ander milieu bij te kunnen dragen op 1 na. |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Di Jul 30, 2019 17:06 |
|
|
|
Haha..
De auto wordt er nauwelijks beter van, door dat "doorontwikkelen".
In milieu opzicht is de oude Ford T nog steeds beter dan welke moderne auto dan ook.
En ja, er waren merken, die er om bekend stonden, dat ze niet deugden.
Engelse auto's in het algemeen.
De Mini was een rijdende bom. Er zijn er heel wat in de fik gevlogen, omdat de benzine maar bleef pompen,
ook al stond ie uit. een ramp als ie in de fik vliegt.
Verder had je de roestbakken zoals de Alfasud.
Het was allemaal bekend.
Ik heb 2 keer een Renault 4 gehad.
De oudste had nog een redelijke kwaliteit voor de prijs.
Die ik later kocht, had allerlei onderdelen die goedkoper gefabriceerd waren,
en die deugden voor geen meter.
Dat is de reden waarom ik Toyota ging rijden.
Geen problemen meer gehad.
Ook een betrouwbare garage.
Verder nooit geen dure reparaties meer gehad.
Maar ook Toyota laat het tegenwoordig af weten.
Zo'n Prius is een draak op de weg.
Geef mijn portie maar aan fikkie. |
|
_________________ Thank you, goodbye, and good riddance |
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Di Jul 30, 2019 19:44 |
|
|
|
Engels, ik ken het...
Meteen na het draaien aan de contactsleutel hoorde je eerst ,n ratelend tikgeluid van contactpuntjes in de elektrische Lucas benzinepompjes pal boven de benzinetank van oude engelse merken, die zolang er spanning opstond, gewoon bleven doorpompen.
Al jaren zit in bijna elk merk een elektrische benzinepomp in de tank zelf onder de benzieme ingebouwd.
Deze pompjes worden contactloos en vonkvrij aangedreven door kleine wervelstroom ankermotortjes, die als eerste onderdeel onmiddellijk ophouden als de hoofdcomputer een onbekend ontbrekend of verkeerd airbag signaaltje ontvangt na botsing .
In Brabant zeggen ze toch altijd “wat een boer niet kent, wat een boer niet eet “betekent, als je systematisch de logische basis beginselen van elektronica leert ,valt ellende van moderne E kastjes allemaal best wel mee .
Zo las ik in een voor mij een onbegrijpelijk 'instructieboekje' als je voor en versleten motorcilinder geen overmaatse zuiger meer kan vinden, is het mogelijk een ovaal versleten gat enkele mm uit te boren, draai van een nog goede cilinder alles weg te tot er een dikwandige gietijzeren bus van overblijft, pers deze dikwandige bus in het opgeboorde oude cilindergat ,en hij is weer vanouds nieuw standaard .
Leken trappen daarin, want een goede cilinder kan je meteen zonder boorpoespas meteen overzetten .
Voor mij geen wonder dat de Deutsche bank 18000 hoofd arbeiders ontslaat...waar het over gaat. |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Aug 01, 2019 8:37 |
|
|
|
|
_________________ Religie maakt meer kapot dan je lief is. |
|
|
|
Geplaatst: Do Aug 01, 2019 12:04 |
|
|
|
Enteren en tot zinken brengen. |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Weerwoord forum index » Economie
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 2 van 2
Ga naar pagina Vorige 1, 2
|
|
|
|
|