Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Economie » Deutsche Bank ontslaat 18.000 medewerkers. Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Deutsche Bank ontslaat 18.000 medewerkers.
BerichtGeplaatst: Di Jul 09, 2019 9:17 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

https://nos.nl/artikel/2292651-eerste-ontslagen-al-gevallen-bij-deutsche-bank.html

Quote:
De eerste ontslagrondes zijn begonnen bij Deutsche Bank. Gisteren kondigde de bank aan dat er wereldwijd 18.000 banen verdwijnen, en volgens de Financial Times zijn er in Londen al mensen op straat gezet.

Hoppa! Het is dat boeventuig van harte gegund. Ik gun ze bijstand en dat ze voortaan mogen vreten uit de vuilnisbakken.

BerichtGeplaatst: Di Jul 09, 2019 15:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik gun ze een mooie baan als stratenmaker, hovenier, vuilnisman, docent of verpleegkundige.

Maar dat zal allemaal wel veel te zwaar werk voor ze zijn.

BerichtGeplaatst: Di Jul 09, 2019 22:28 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Volgens mij kan dit maar één ding betekenen: we krijgen binnenkort een nieuwe 'systeemcrisis' met Deutsche Bank in de hoofdrol. En Deutsche Bank is vele malen groter dan Lehman Brothers destijds was in 2008.

Al met al dus niet zo'n goed nieuws..

BerichtGeplaatst: Wo Jul 10, 2019 9:50 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Ach, die ontslagen worden waren denk ik ook niet het probleem.
Dat zit bij de lui die er blijven zitten.

Zo gaat het altijd bij een reorganisatie.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Jul 10, 2019 17:47 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Klopt, de grootste dikkoppen blijven altijd zitten. Maar medewerkers acht ik net zo verantwoordelijk voor het boevengedrag van hun bedrijf.

BerichtGeplaatst: Wo Jul 10, 2019 20:58 Plaats reactie Reageer met quote
Fileman

De inkrimping van Deutsche Bank lijkt mij een logisch gevolg van de slechte prestaties van de bank. Inkrimpen is geen omvallen. Er zijn ook andere banken en verzekeraars die moeten inkrimpen omdat ze onvoldoende innoveren en geen nieuwe business weten te creëren.
BerichtGeplaatst: Do Jul 11, 2019 11:56 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Fileman schreef:
De inkrimping van Deutsche Bank lijkt mij een logisch gevolg van de slechte prestaties van de bank. Inkrimpen is geen omvallen. Er zijn ook andere banken en verzekeraars die moeten inkrimpen omdat ze onvoldoende innoveren en geen nieuwe business weten te creëren.

Wat een geleuter weer.
Iedereen weet toch dat alle banken hun service geweldig aan het inkrimpen zijn.
Het moet straks allemaal via internet gaan lopen.
Al rammelt dat steeds meer.

Ik heb PayPal alsnog maar weer eens geprobeerd.
En het blijkt dat het dikwijls niet werkt.
Internet wordt steeds meer dichtgetimmerd.

Als je hulp wil inschakelen kom je tegenwoordig op een Q@A (Vraag en Antwoord) pagina terecht.
Je hebt daar geen moer aan.
De websites bieden geen rechtstreeks contact meer aan.

Dus.. Het zootje stagneert...
Prima toch, die privatisering!
Kunnen we binnenkort weer ruilhandel gaan drijven Smile

Overigens, heeft de Deutsche Bank al sinds jaren een verkeerd beleid.
Investeren ze in foute zaken.
Nu hebben ze de kous op de kop gekregen, en dat proberen ze op te lossen
door personeel massaal te ontslaan.
En meestal hadden die mensen geen enkel vat op wat de koers die de directie vaart,
of die nu goed of fout is.
Het is schandalig dat het werknemers wordt aangerekend, dat ze mede verantwoordelijk zouden zijn
voor een fout beleid van de directie!!!!
BerichtGeplaatst: Vr Jul 12, 2019 19:58 Plaats reactie Reageer met quote
Fileman

Die medewerkers moeten weg om kosten te besparen. Dat zijn vast allemaal goed opgeleide mensen die zo aan een andere baan komen.
BerichtGeplaatst: Za Jul 13, 2019 12:28 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Goed opgeleid? Zijn het dan loodgieters, stratenmakers, metselaars of automonteurs?

BerichtGeplaatst: Za Jul 13, 2019 19:43 Plaats reactie Reageer met quote
Fileman

Automonteur is een slechte beroepskeuze. Straks rijdt iedereen in elektrische auto's en die hebben minder onderhoud en reparaties nodig. Metselaar is ook een slechte keuze. Er wordt steeds minder gemetseld omdat dat te duur uitkomt. Stratenmaker is ook een slechte beroepskeuze. Straatstenen worden tegenwoordig grotendeels door machines gelegd. Loodgieter is wel een goed beroep. Verder blijft er altijd behoefte aan financieringen en verzekeringen. Hoewel dit ook grotendeels geautomatiseerd zal worden. Overbodig bankpersoneel kan zich altijd nog omscholen naar een functie binnen ICT, onderwijs, of loodgieter worden.
BerichtGeplaatst: Za Jul 13, 2019 20:00 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Fileman schreef:
Die medewerkers moeten weg om kosten te besparen. Dat zijn vast allemaal goed opgeleide mensen die zo aan een andere baan komen.

Snetverderrie! Wat ben jij een ongelofelijke optimist!
BerichtGeplaatst: Za Jul 13, 2019 20:07 Plaats reactie Reageer met quote
Fileman

Ryan schreef:
Fileman schreef:

Snetverderrie! Wat ben jij een ongelofelijke optimist!

Die bankmedewerkers zijn de mensen die de bank jarenlang geholpen hebben om hun klanten een poot uit te draaien. Zulke mensen komen vast wel weer aan de bak bij een andere bank.
BerichtGeplaatst: Za Jul 13, 2019 20:08 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Fileman schreef:
Automonteur is een slechte beroepskeuze. Straks rijdt iedereen in elektrische auto's en die hebben minder onderhoud en reparaties nodig. Metselaar is ook een slechte keuze. Er wordt steeds minder gemetseld omdat dat te duur uitkomt. Stratenmaker is ook een slechte beroepskeuze. Straatstenen worden tegenwoordig grotendeels door machines gelegd. Loodgieter is wel een goed beroep. Verder blijft er altijd behoefte aan financieringen en verzekeringen. Hoewel dit ook grotendeels geautomatiseerd zal worden. Overbodig bankpersoneel kan zich altijd nog omscholen naar een functie binnen ICT, onderwijs, of loodgieter worden.

Haha.. Automonteur is nu al een onmogelijk beroep.
Allerlei technieken in elkaar gevlochten.
Nu weet al bijna niemand meer wat er in een auto eigenlijk gebeurd.
En dat wordt nog veel erger.

Elektrische auto's, net zoals die systemen van tegenwoordig, hebben juist schrikbarend meer onderhoud nodig!
Behalve als je een Toyota rijdt natuurlijk Smile

Voor de rest verkoop je ook een hoop onzin.
Er is nog maar weinig verandert in de bouw.
Er wordt nog steeds gemetseld, al zijn er gelukkig wel meer hulpmiddelen.
Je staart je blijkbaar blind op een paar projecten in de grote steden.
De Hollanders zijn ook geen bouwvakkers. Die hebben 2 linkerhanden.
Gelukkig kunnen Brabanders dat wel.

Behoefte aan financieringen en verzekeringen?
Dat is wel het laatste waar je moet gaan werken!
Als je dat tenminste werk wilt noemen!
BerichtGeplaatst: Za Jul 13, 2019 20:13 Plaats reactie Reageer met quote
Fileman

Een elektrische auto is vergelijkbaar met een wasmachine. Ik heb een wasmachine die sinds 1997 probleemloos functioneert. Er is nog nooit een monteur bijgekomen. Als het dan om een auto gaat dan hoef je alleen nog maar banden en accu's te vervangen.
BerichtGeplaatst: Zo Jul 14, 2019 1:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Fileman schreef:
Als het dan om een auto gaat dan hoef je alleen nog maar banden en accu's te vervangen.

En remmen, lagers, stuurhoezen, hydroliek, schokbrekers, veren, airco's, verwarmingselementen, etc.

BerichtGeplaatst: Zo Jul 14, 2019 5:27 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Fileman schreef:

Mijn automonteur in Portugal is geweldig. Ik heb een 27 jaar oude Mercedes Benz en die rijdt als een trein. Natuurlijk onderhoud en de laatste onderhoud was duur maar kabels werden voor het eerst vernieuwd. En de auto is nog echt van metaal en niet van plastic. Stratenmakers! In Portugal en Spanje en Italië. die zijn nog steeds gemaakt van steentjes. Niet geschikt voor hoge hakken. Trouwens in Nederland zijn overal grijze stoeptegels van 40 bij 40 cm. Dat is geen stratenmakers talent wat je wel ziet in Zuid Europa.
Metselaar? Hoe worden huizen gebouwd zonder metselaars?
Verzekeringen!!! Die zijn de grootste oplichters ooit.

BerichtGeplaatst: Zo Jul 14, 2019 6:47 Plaats reactie Reageer met quote
Fileman

Cliff schreef:
Fileman schreef:
Als het dan om een auto gaat dan hoef je alleen nog maar banden en accu's te vervangen.

En remmen, lagers, stuurhoezen, hydroliek, schokbrekers, veren, airco's, verwarmingselementen, etc.

En ruitenwissers en ruitenwisservloeistof bijvullen...

De remmen van een elektrische auto gaan sowieso langer mee. Alles bij elkaar is voor een elektrische auto minder onderhoud nodig. Airco's gaan in beginsel net zo lang mee als de auto zelf mits je de airco altijd aan laat staan en dan eventueel in een lage stand. Verwarmingselementen en veren heb ik nog nooit hoeven laten vervangen. Maar ik rij niet in oude auto's.
BerichtGeplaatst: Zo Jul 14, 2019 6:48 Plaats reactie Reageer met quote
Fileman

Elisabeth schreef:
Fileman schreef:

Mijn automonteur in Portugal is geweldig. Ik heb een 27 jaar oude Mercedes Benz en die rijdt als een trein. Natuurlijk onderhoud en de laatste onderhoud was duur maar kabels werden voor het eerst vernieuwd. En de auto is nog echt van metaal en niet van plastic. Stratenmakers! In Portugal en Spanje en Italië. die zijn nog steeds gemaakt van steentjes. Niet geschikt voor hoge hakken. Trouwens in Nederland zijn overal grijze stoeptegels van 40 bij 40 cm. Dat is geen stratenmakers talent wat je wel ziet in Zuid Europa.
Metselaar? Hoe worden huizen gebouwd zonder metselaars?
Verzekeringen!!! Die zijn de grootste oplichters ooit.

Heb je wel een verzekering voor je auto?
BerichtGeplaatst: Zo Jul 14, 2019 12:22 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Fileman schreef:
Automonteur is een slechte beroepskeuze...

Ik had het over hoogopgeleid en bedoelde dat sarcastisch.

Fileman schreef:
Die bankmedewerkers zijn de mensen die de bank jarenlang geholpen hebben om hun klanten een poot uit te draaien.

We hebben touw nodig, veel touw. Opknopen dat banktuig! Twisted Evil

BerichtGeplaatst: Ma Jul 15, 2019 0:27 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Fileman schreef:
De remmen van een elektrische auto gaan sowieso langer mee.

Fout. De remmen verslijten juist sneller omdat de auto zwaarder is (accu's) en minder op de motor kan remmen (zoals terugschakelen bij een benzine/diesel)

Quote:
Alles bij elkaar is voor een elektrische auto minder onderhoud nodig.

Dat klopt, maar voornamelijk omdat de auto minder bewegende delen heeft.

Quote:
Airco's gaan in beginsel net zo lang mee

Geen idee hoe dat zit bij elektrische auto's, maar ook hier: een benzinemotor drijft de airco rechtstreeks aan.

Quote:
Verwarmingselementen en veren heb ik nog nooit hoeven laten vervangen. Maar ik rij niet in oude auto's.

Heeft niet met oude auto's te maken.... de verwarming in een benzine auto komt van de verbranding in de motor. De verwarming in een elektrische auto is een elektrisch verwarmingselement, zoals bv. een föhn. De vraag is wat langer meegaat.

Veren verslijten trouwens ook sneller op een elektrische auto, maar ook dat heeft weer met het gewicht te maken.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 15, 2019 12:44 Plaats reactie Reageer met quote
Fileman

Cliff schreef:

Fout. De remmen verslijten juist sneller omdat de auto zwaarder is (accu's) en minder op de motor kan remmen (zoals terugschakelen bij een benzine/diesel

Onjuist.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Recuperatief_remmen
BerichtGeplaatst: Ma Jul 15, 2019 14:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dat artikel haalt mijn stelling niet onderuit, noch ondersteunt jouw stelling dat de remmen minder snel slijten.

Ik ontken geenszins dat rem-energie teruggewonnen kan worden. De vraag is of het opweegt tegen remmen op de motor zoals je bij verbrandingsmotoren doet met terugschakelen. Daarbij blijft het argument over de zwaardere auto's (denk aan de accu's) ook gewoon staan.

Verder kun je in het artikel op Wikipedia ook teruglezen dat dit systeem voornamelijk gebruikt wordt door bv trein, tram en metro. Voor auto's zit er een grote nadelen aan, en die worden ook genoemd in het artikel: Het effect van recuperatief remmen neemt sterk af naarmate de snelheid lager wordt.

In de stad rijdende auto's hebben er bv nagenoeg niets aan... en als ze dan op de snelweg rijden, zitten ze met het volgende nadeel: De voedingsbron moet voldoende capaciteit hebben om de opgewekte energie te kunnen opslaan. Dit geldt vooral als er accu’s worden toegepast.

En elektrische auto's hebben aan boord.... juist ja, accu's.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 15, 2019 19:42 Plaats reactie Reageer met quote
Fileman

Jouw stelling is kletskoek. Elektrische auto's vertragen voor een deel door de wielen via de motor langzamer te laten draaien en daarbij worden dus niet de remmen gebruikt. Uit de praktijk blijkt dat de remschijven van elektrische en hybride auto's langer meegaan.
BerichtGeplaatst: Di Jul 16, 2019 13:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ach, wat jij wil... je leest niet en je reageert in één of twee zinnen.

BerichtGeplaatst: Di Jul 16, 2019 22:01 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Het gaat niet over het remmen op de motor. En of je daar brandstof mee bespaard.
Als je in de bergen rijdt, gebruik je dat immers intuïtief ook.

Het gaat om het gebruik waar remmen voor bedoeld zijn.
In feite een noodstop.

De meeste mensen die autorijden gebruiken de rem te pas en te onpas.
Ze rijden niet soepel, meer van pats boem.
Hollen en stilstaan.

En daarvan slijten de remmen veel meer van dan eigenlijk de bedoeling is.
Ook de koppeling heeft het dan te verduren.

Maar over het algemeen is het storing zoeken in een moderne auto een crime.
De kleinere problemen zijn er wel uit.
Maar als je een probleem hebt, is het duurder, lastiger te repareren.
Wat te denken van lampen vervangen, waarbij je je wiel moet verwijderen om er bij te kunnen?!

Al met al moet je niet zo kletsen.
Ik had vroeger een Renault 4, en daar kon ik alles zelf aan doen.
Tegenwoordig is geen haar op mijn hoofd die er zelfs maar over denkt
om nog een Europese auto te kopen!

Ik weet niet welke kant het op gaat met auto's, maar het is in ieder geval niet de goede.
Elektrische auto's is ook aan heel slecht idee.
Wat Cliff al aanhaalde. Extra zwaar door de accu's.
Daarvoor heb je ook logischerwijs zwaardere remmen nodig.
En door de massa van de auto, zul je hem ook eerder in de prak rijden.
Want dat ding staat niet meteen stil, als je niet op zit te letten!
Bekend fenomeen van zware Duitse auto's Smile
Deutsche Bank ontslaat 18.000 medewerkers.
  Weerwoord forum index » Economie