Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Radio 1: 24 uur per dag de linkse zelfhaat-radio Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Sep 17, 2019 11:10 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Real schreef:
Cliff schreef:

Democraten 66? Laat me niet lachen.

VVD? Volkspartij voor Vrijheid en Democratie.

Drie dingen die in de eigen naam van de VVD niet kloppen met de werkelijkheid. Je zou het haast misleidende reclame kunnen noemen. Of gewoon oplichting.

Real schreef:
Ook al een grote leugen. Wie betaalt bepaalt.

En het volk betaalt slechts en heeft in het geheel niets te bepalen.

BerichtGeplaatst: Di Sep 17, 2019 13:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

estudiant schreef:
Mogelijk. Dat zullen we nooit weten. Mijn punt is dat van Mierlo in den beginne het referendum als een ideaal zag. Dat was in een tijd dat Nederland nog niet zo verweven was in een Europees systeem als de EU. D66 acht het referendum voor internationale zaken nogal risicovol.

Ik zie D66 ook niet als pleitbezorger voor de invoering van een bindend referendum op nationaal niveau. Ik hoor ze er nooit meer over.

Dit is ook wel tekenend, van de website van D66:

2018

2014

Politieke erosie in beeld gebracht...

BerichtGeplaatst: Di Sep 17, 2019 14:41 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Welnee, voortschrijdend inzicht goed in beeld gebracht.
Beter ten halve gekeerd........

BerichtGeplaatst: Di Sep 17, 2019 15:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ehm... ik heb niets tegen hernieuwd inzicht. Maar dit was de basis van D66, een kroonjuweel.

Op dit punt keren is hetzelfde als CDA wat ineens aangeeft 'we willen toch liever een atheïstische partij zijn'.

Van Mierlo stierf in 2010.... in het partijprogramma is dat uitstekend te merken.

BerichtGeplaatst: Di Sep 17, 2019 16:15 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Van Mierlo stierf in 2010.... in het partijprogramma is dat uitstekend te merken.

Van Mierlo heeft zich inmiddels in z'n graf omgedraaid.

BerichtGeplaatst: Di Sep 17, 2019 21:28 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Cliff schreef:
Ehm... ik heb niets tegen hernieuwd inzicht. Maar dit was de basis van D66, een kroonjuweel.

Op dit punt keren is hetzelfde als CDA wat ineens aangeeft 'we willen toch liever een atheïstische partij zijn'.

Het bindend correctief referendum staat overigens wel prominent in hun programma.
En ook dat ze tegen referenda zijn die internationale verdragen raken.

Zo uitgesproken als in de tijd van Van Mierlo is het idd niet meer, er is een zekere nuance aangebracht.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 18, 2019 16:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

estudiant schreef:
Het bindend correctief referendum staat overigens wel prominent in hun programma.

Hou op... kijk eens hier: https://verkiezingsprogramma.d66.nl/

Het woord referendum komt niet eens voor op die pagina...

Quote:

Dat is pas sinds kort hun mening.

Waarbij je je echt moet afvragen: als het volk bij wijze van referendum niets over internationale verdragen mag vinden.... wie mag dat dan wel? De politici?

Wat maakt dat een volksvertegenwoordiger wél zich met verdragen mag bemoeien, en het volk (wat hij/zij moet vertegenwoordigen) niet?

Het is echt een onzinnige tweedeling, en er is eigenlijk maar één reden voor. Hoe meer getraptheid en gelaagdheid in de democratie, hoe minder directe invloed van het volk. Politici van nu begrijpen inmiddels uitstekend hoe ze zoveel mogelijk aan de macht blijven en zoveel mogelijk kunnen doen wat ze zelf willen: heel veel laagjes maken in de democratie. Volk kiest kamer, kamer vormt regering, regering stelt zelf ministers en president aan.... en we werpen ook nog partij dicipline en achterkamertjesregeerakkoorden in de mix.

Zelfde geldt voor eerste kamer en Brussel trouwens: hoe meer laagjes, hoe minder invloed.

Quote:
Zo uitgesproken als in de tijd van Van Mierlo is het idd niet meer, er is een zekere nuance aangebracht.

Dit is geen nuance meer... dit is het CDA wegnuanceren tot een atheïstische partij.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 18, 2019 22:11 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Cliff schreef:
estudiant schreef:

Hou op... kijk eens hier: https://verkiezingsprogramma.d66.nl/

Het woord referendum komt niet eens voor op die pagina...

.

Ehhh.....uit datzelfde verkiezingsprogramma D’66:

De analyse van D66 in haar oprichtingsjaren snijdt nog steeds hout. De democratie en het openbaar bestuur zijn aan een grondige renovatie toe. Dus wanneer er voor het eerst gebruik gemaakt wordt van een nieuw instrument als het raadgevend referendum, dan omarmen we dat en leren we ervan. Wij staan niet als de andere partijen -die tijdens de campagne schitterden in afwezigheid- vooraan om te pleiten voor het afdanken van deze vernieuwing.

en....

D’66 wil de democratische controle moderniseren. Rechters moeten de bevoegdheid krijgen om wetten te toetsen aan de Grondwet, zodat de controle op de macht beter gespreid is en individuele rechten beter beschermd zijn. Als deze zogenaamde constitutionele toetsing is ingevoerd met waarborgen voor de zorgvuldigheid van wetgeving, kan de indirect gekozen Eerste Kamer worden afgeschaft. Daarnaast wil D66 dat de bevolking als noodrem de mogelijkheid krijgt om met een correctief bindend referendum wetsvoorstellen tegen te houden, nadat het parlement deze heeft aangenomen. Dit correctief bindend referendum omvat geen internationale verdragen.

Staat er nog steeds dus.

Cliff schreef:
Quote:
Waarbij je je echt moet afvragen: als het volk bij wijze van referendum niets over internationale verdragen mag vinden.... wie mag dat dan wel? De politici?

Wat maakt dat een volksvertegenwoordiger wél zich met verdragen mag bemoeien, en het volk (wat hij/zij moet vertegenwoordigen) niet?

Dat is dus de oude discussie. Als kiezer mag je kiezen welke partij en vertegenwoordigers je vertrouwen geeft. Die geef je mandaat om mede namens jou zaken te regelen die je van belang vindt. Een politicus is een gemandateerde professional die deelneemt aan ‘s landsbestuur en die binnen kaders vrijheid van handelen heeft en na vier jaar wordt afgerekend.
Het bestuur van een land is het samenspel en combinatie van onderhandelen, afwegen, lobbyen, zoeken naar consensus, compromissen sluiten en beslissen.
Dat is een ingewikkeld proces, maar inherent aan een democratie passend bij Nederland.
Dat bedoel ik met nuance. Een nuance die je met een referendum onmogelijk kunt maken en die zelfs kan leiden tot een verscheurde natie (51% voor 49% tegen). Zo ziet het er in GB ongeveer uit nu. Jij zult zeggen dat 51% een democratische meerderheid is, dat is technisch en formeel juist, maar het is maatschappelijk gezien een verscherping van verhoudingen die ervoor zorgen dat er onrust is en blijft! En dan kun je wel zeggen dat tegenstanders van de Brexit de boel saboteren, maar zo werkt dat dus in dit soort verhoudingen.

Vervolgens geloof ik ook niet dat de wens van het referendum massief aanwezig is in Nederland. Natuurlijk, als je op straat wordt gevraagd of je voor of tegen het referendum bent dan is het makkelijk om te zeggen dat je voor bent.
Maar bij het stembusgedrag blijkt helemaal niet dat men er zo hevig naar verlangt. Ook op partijcongressen vormt dit niet een majeur punt.
Een paar partijen zijn natuurlijk wel voor referenda maar zij vormen bij lange na geen meerderheid.
De overgrote meerderheid van het Nederlandse volk vindt de gedachte aan referenda misschien wel sympathiek, maar vindt het geen majeur punt. En dat is dus ook een democratisch gegeven.

BerichtGeplaatst: Do Sep 19, 2019 17:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

estudiant schreef:
Ehhh.....uit datzelfde verkiezingsprogramma D’66

Nee, nu doe je aan discussievervalsing Estudiant. Zoals ik al zei: op de pagina https://verkiezingsprogramma.d66.nl/ staat het woord referendum NIET.

Er staan 8 duidelijke punten genoemd, het woord referendum staat nergens.

Je moet eerst bij punt 8 verder klikken en dan krijg je een enorme lap tekst. Ongeveer op 75% van die tekst, dus ook zeker niet aan het begin, kom je voor het eerst het woord referendum tegen (de tekst die jij hierboven citeert).

Het staat dus wel in hun programma, maar dit klopt zeker niet 'Het bindend correctief referendum staat overigens wel prominent in hun programma.'

Prominent houdt in dat je niet twee keer moet doorklikken en driekwart van de tekst moet lezen voordat je bij het punt komt waar het om gaat.

Quote:
Dat is dus de oude discussie. Als kiezer mag je kiezen welke partij en vertegenwoordigers je vertrouwen geeft. Die geef je mandaat om mede namens jou zaken te regelen die je van belang vindt. Een politicus is een gemandateerde professional die deelneemt aan ‘s landsbestuur en die binnen kaders vrijheid van handelen heeft en na vier jaar wordt afgerekend. Het bestuur van een land is het samenspel en combinatie van onderhandelen, afwegen, lobbyen, zoeken naar consensus, compromissen sluiten en beslissen. Dat is een ingewikkeld proces, maar inherent aan een democratie passend bij Nederland.

Dit proces is echt achterhaald Estudiant. Als dit je idee van democratie is voor de komende jaren, dan geef ik je op een briefje dat je systeem gaat falen.

De huidige maatschappij is een 24/7 maatschappij waarbij wij allerlei zaken zelf kunnen en willen regelen op de momenten dat het ons uitkomt. Eén keer stemmen en dan vier jaar afwachten of je stem gehoord wordt, past daar niet meer in. Ik verwijs je nogmaals naar het rapport van de commissie Remkes waar ik nog geen enkel steekhoudend tegenargument op heb gehoord.

De conclusie van die commissie, in het leven geroepen voor het herstel van vertrouwen in de democratie, was vrij simpel: voer het bindend referendum onmiddellijk in.

Los daarvan zijn er tal van zaken die je nu al kunt invoeren om de democratie een stuk beter te maken. Laten we partij-dicipline nog eens noemen. Kijken we naar het Oekraïne-referendum, waarbij een overgrote meerderheid tegen het verdrag stemde, zien we ook dat dit soort problematiek (die we ook in geen enkel partijprogramma tegenkwamen) dwars door politieke partijen heensnijdt.

Ofwel: de VVD was ongeveer 50/50 verdeeld als voor en tegenstander. En wat gebeurde er in de kamer: 100% van de VVD was voor, vanwege de partijdicipline. Niemand durft te stemmen (of mag stemmen) naar zijn eigen inzicht en met respect naar de eigen achterban.

Dat is geen democratie. Dat is partijdictatuur. De communistische partij in Noord-Korea werkt ook zo: iedereen exact dezelfde mening.

Quote:
Dat bedoel ik met nuance. Een nuance die je met een referendum onmogelijk kunt maken en die zelfs kan leiden tot een verscheurde natie

Ehmmm... even een wake-up call: de natie is al verscheurd. Kijk eens naar de VS, democraten versus republikeinen. Daar is geen referendum aan te pas gekomen hoor. Kijk eens naar Nederland: is er nog een coalitie te vormen die niet berust op 51% van de stemmen? Het is al verrekte moeilijk om een coalitie te vinden die 51% van de stemmen heeft...

Ofwel: die 49% van de stemmen worden bij het eerste dichtgespijkerde regeerakkoord al monddood gemaakt. Van die 51% ziet ook nog eens een groot deel van zijn standpunten in een regeerakkoort over boord gegooid worden... en dan hebben we dus nog de partij-dicipline.... die de rest van de achterban monddood maakt.

Theoretisch is het in Nederland geen enkel probleem om er een wet doorheen te jassen met hooguit 7% van de steun van de kiezers. Dat is jouw idee van democratie...

Quote:
Vervolgens geloof ik ook niet dat de wens van het referendum massief aanwezig is in Nederland. Natuurlijk, als je op straat wordt gevraagd of je voor of tegen het referendum bent dan is het makkelijk om te zeggen dat je voor bent.

Meerderheid is voor.

Quote:
Maar bij het stembusgedrag blijkt helemaal niet dat men er zo hevig naar verlangt. Ook op partijcongressen vormt dit niet een majeur punt.

Hier maak je al de grootste fout: nog geen 1% van de Nederlanders zit op een partijcongres. Ook nog een zeer specifieke doelgroep. En als er onder die 1% geen steun is voor het referendum, dan zal het volgens jou voor die overigen 99% ook zo zijn?

Het is vrij simpel: de meerderheid wil een referendum. De meerderheid was tegen het afschaffen van het raadgevend referendum. Dat is ook waarom de regering een juridische truc toepaste om het referendum af te schaffen. Volgens de juridisch correcte weg (wetsvoorstel tot afschaffing referendum wás referendabel) had de regering het referendum niet af kunnen schaffen. Het volk is gewoon buiten spel gezet... omdat de meerderheid tegen was.

Quote:
Een paar partijen zijn natuurlijk wel voor referenda maar zij vormen bij lange na geen meerderheid. De overgrote meerderheid van het Nederlandse volk vindt de gedachte aan referenda misschien wel sympathiek, maar vindt het geen majeur punt. En dat is dus ook een democratisch gegeven.

Ja, dat is iets waar politici zich prima achter kunnen verschuilen. We maken een dik pak aan standpunten, een partijprogramma, en dan is het slikken of stikken. Je hebt alles maar te nemen zoals het is.

Ook dat idee is volkomen onzinnig geworden in de hedendaagse democratie. Evenals een regeertermijn van 4 jaar. Als er geen regeerakkoord zou zijn, en geen partijdicipline, dan zou ieder wetsvoorstel in de kamer moeten komen met en zou er eerlijk en open over gestemd kunnen worden. Dat zou ook in kunnen ouden dat VVDer A en VVDer B verschillend stemmen, omdat ze een andere mening hebben over dat specifieke punt.

In de huidige democratie is dat helemaal niet meer toegestaan.... ik neig dus steeds meer naar Tedje: de democratie in Nederland is écht een wassen neus geworden. En er zijn prima voorbeelden hoe het beter kan... bv. Zwisterland wat vele referenda per jaar kent en nog steeds geen land is wat in een 49%/51% burgeroorlog zit. Het referendum maakt daar al 20 jaar deel uit van de democratie.

Nederland mag zich samen met de DDR tot de enige landen rekenen die het referendum ooit hebben afgeschaft.... Rolling Eyes Shock

BerichtGeplaatst: Vr Sep 20, 2019 17:49 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

De commissie Remkes neemt op dat punt ook een standpunt in waar ik het principieel mee oneens ben.
Overigens zit daar wel wat nuance:

Omdat het moet, vindt Remkes zelf. "De burger moet de mogelijkheid hebben om aan de noodrem te kunnen trekken."

Hij vult aan: "Niet om daar overmatig veel gebruik van te maken en ook niet in alle gevallen, maar in een aantal gevallen is het een heel zinnige en nuttige toevoeging aan de stem van de kiezer." Met het referendum zouden aangenomen wetten achteraf getorpedeerd kunnen worden en de politiek moet zich daarbij neerleggen.

Nieuwsuur 13-12-2018

Dat gaat wel veel minder ver dan jouw ideaalbeeld waarin we eigenlijk op alle zaken kunnen meebeslissen op momenten dat het ons uitkomt.

Quote:
De huidige maatschappij is een 24/7 maatschappij waarbij wij allerlei zaken zelf kunnen en willen regelen op de momenten dat het ons uitkomt. Eén keer stemmen en dan vier jaar afwachten of je stem gehoord wordt, past daar niet meer in. Ik verwijs je nogmaals naar het rapport van de commissie Remkes waar ik nog geen enkel steekhoudend tegenargument op heb gehoord.

De conclusie van die commissie, in het leven geroepen voor het herstel van vertrouwen in de democratie, was vrij simpel: voer het bindend referendum onmiddellijk in.

Maar wat vind je dan van dat interview van Remkes hierboven?
Hij zegt dus: Niet te vaak en niet in alle gevallen......
Dus eigenlijk alleen als de traditionele politiek het referendumwaardig vindt? Wat stelt zo’n referendum dan voor?

Quote:
In de huidige democratie is dat helemaal niet meer toegestaan.... ik neig dus steeds meer naar Tedje: de democratie in Nederland is écht een wassen neus geworden. En er zijn prima voorbeelden hoe het beter kan... bv. Zwisterland wat vele referenda per jaar kent en nog steeds geen land is wat in een 49%/51% burgeroorlog zit. Het referendum maakt daar al 20 jaar deel uit van de democratie.

Dat onze democratie een wassen neus is geworden is wat al te kort door de bocht. Zelfs ongunuanceerd!! Van van Es snap ik dat wel.....maar kan me nauwelijks voorstellen dat jij daar zo ook naar kijkt.

Dan het Zwitserse model van referenda. Daar is het inderdaad al jaren een gebruikt instrument. Maar kijk eens naar de gemiddelde opkomst? Veelal onder de 50%!! Dus, hoe representatief is dat dan?

BerichtGeplaatst: Za Sep 21, 2019 9:27 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Wat is in Nederland de opkomst bij EP-verkiezingen? Structureel onder de 40 %. Hoe representatief is dat?

BerichtGeplaatst: Za Sep 21, 2019 10:22 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Dat was geen referendum.

BerichtGeplaatst: Za Sep 21, 2019 14:41 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

estudiant schreef:

Vandaar ook dat het een prutspartij is, van en voor nep democraten die middels nuance alles kapot maken.

estudiant schreef:
Dat was geen referendum.

Nee, maar het geeft wel aan wat de burger van de EU vindt.

BerichtGeplaatst: Za Sep 21, 2019 18:05 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/05/02/bijna-helft-nederlanders-sceptisch-over-eu-maar-meerderheid-wil-geen-nexit-a3958907

Nederlanders willen ondanks veel scepsis niet uit de EU. Ze willen er zelfs geen referendum over.

Geeft wel goed aan aan hoe de burger over de EU denkt.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 22, 2019 10:37 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Kom maar op met dat referendum dan als men zo zeker is van de zaak.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 22, 2019 10:57 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Niet nodig. Er is geen maatschappelijke onrust op dit punt, uitgezonderd de extreme flanken (20-25%).

BerichtGeplaatst: Zo Sep 22, 2019 12:32 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Natuurlijk wil de meerderheid geen Nexit, Frexit, Dexit of andere exit. De Europese burger is door de propaganda van de staatsmedia doodsbang gemaakt met de perikelen rond de Brexit.
Die slag heeft Brussel gewonnen. Sieg Heil!

BerichtGeplaatst: Zo Sep 22, 2019 12:54 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

En er jankt weer een of andere subsidiespons op Radio 1. Hij jankt om het woordje Mocromaffia.

https://www.nporadio1.nl/cultuur-media/18741-de-term-mocro-maffia-is-stigmatiserend

BerichtGeplaatst: Zo Sep 22, 2019 12:57 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dat mag, dit programma is van de KRO-NCRV omroep. Publieke omroepen hebben een eigen mening, dat is juist de bedoeling. Dat de meeste omroepen een links geluid hebben of krampachtig politiek correct zijn kan dus.
Waar het steeds om gaat is dat de NOS niet neutraal is.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 22, 2019 17:11 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Tedje van Es schreef:
Natuurlijk wil de meerderheid geen Nexit, Frexit, Dexit of andere exit. De Europese burger is door de propaganda van de staatsmedia doodsbang gemaakt met de perikelen rond de Brexit.
Die slag heeft Brussel gewonnen. Sieg Heil!

Hahaha als het Van Es niet uitkomt dan is er sprake “staatspropaganda”.
Nee hoor Van Es..... dit is gewoon democratie. Er is geen meerderheid voor, dus gaat het feestje niet door.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 22, 2019 17:49 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

estudiant schreef:
Hahaha als het Van Es niet uitkomt dan is er sprake “staatspropaganda”.
Nee hoor Van Es..... dit is gewoon democratie. Er is geen meerderheid voor, dus gaat het feestje niet door.

Wat weer een domme reactie. Ik heb niet over de democratie maar over de wijze waarop de democratie beïnvloed wordt.
Luister eens gewoon naar de NOS, dan hoor je de partijdigheid. De NOS is gewoon de propagandazender van de regering (lees: Brussel) en mede dankzij de NOS is de vrees bij een Nexit er bij de luisteraar goed ingepeperd.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 22, 2019 19:16 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Alsof alle Nederlanders naar de NOS kijken en luisteren. Het stikt echt van media die boodschappen verkondigen die meer in jouw lijn liggen. Anders volg Loetje maar, die weet ze dag in dag uit ook steeds te vinden en die zijn bepaald tegen de EU.
Desondanks wil de overgrote meerderheid van Nederland geen Nexit!!
Geen Nexit?? Geen Nexit!! Laughing

BerichtGeplaatst: Ma Sep 23, 2019 6:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

estudiant schreef:
Dat gaat wel veel minder ver dan jouw ideaalbeeld waarin we eigenlijk op alle zaken kunnen meebeslissen op momenten dat het ons uitkomt.

Nope. Geeft Remkes dan aan wat de beperkingen zouden kunnen zijn?

Quote:
Maar wat vind je dan van dat interview van Remkes hierboven?
Hij zegt dus: Niet te vaak en niet in alle gevallen......

Eens, ik zit ook niet te wachten op een dagelijks referendum. Maar dat is ook niet de discussie he Estudiant, want er is een minimum aantal stemmen nodig om een referendum aan te vragen...... altijd al zo geweest.

Quote:
Dus eigenlijk alleen als de traditionele politiek het referendumwaardig vindt? Wat stelt zo’n referendum dan voor?

Nee, dit is een verkeerde conclusie. Referendum gebeurt op aanvraag van het volk, met een drempel. Ik dacht dat je dat wel wist.

Quote:
Dat onze democratie een wassen neus is geworden is wat al te kort door de bocht. Zelfs ongunuanceerd!! Van van Es snap ik dat wel.....maar kan me nauwelijks voorstellen dat jij daar zo ook naar kijkt.

Toch wel. Het geheugen van de mens is ook veel te kort, zie nu weer de opkomst van de PvdA...

Quote:
Dan het Zwitserse model van referenda. Daar is het inderdaad al jaren een gebruikt instrument. Maar kijk eens naar de gemiddelde opkomst? Veelal onder de 50%!! Dus, hoe representatief is dat dan?

1. Democratie is niet voor luie mensen
2. Statistisch gezien hoef je niet zo'n grote opkomst te hebben
3. Het is nog steeds een beslissing die door een groot aantal mensen genomen wordt (in tegenstelling tot veel beslissingen binnen een coalitie)
4. Opkomst Europese verkiezingen is altijd onder de 50%, in sommige landen zelfs rond de 20%. Toch zie jij Brussel als democratisch gekozen.... leg eens uit Smile

BerichtGeplaatst: Ma Sep 23, 2019 6:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

estudiant schreef:
Alsof alle Nederlanders naar de NOS kijken en luisteren.

Helaas wel. HEel veel mensen zuigen hun waarheid rechtstreeks van het NOS journaal.

Quote:
Het stikt echt van media die boodschappen verkondigen die meer in jouw lijn liggen.

Niet iedere dag op prima time nationale zender, waarbij het ook nog eens iedere twee uur herhaald wordt.

Quote:
Desondanks wil de overgrote meerderheid van Nederland geen Nexit!! Geen Nexit?? Geen Nexit!! Laughing

Er was ook geen meerderheid voor de EU grondwet, en die kwam er via het verdrag van Lissabon gewoon...

Trouwens.... zoek de Nexit stats eens op van voor de Brexit. Heel andere cijfers. De manier waarop de Brexit hier dag in dag uit belachelijk gemaakt wordt door de staatsmedia speelt een enorme rol. Zeker door continu te benadrukken dat GB zich economisch de afgrond in stort. (wat uiteraard maar zeer de vraag is.... maar dat tegengeluid hoor je nergens op de TV)

BerichtGeplaatst: Ma Sep 23, 2019 13:47 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Kun je nagaan hoe het “volk” zich laat beïnvloeden door de Staatsmedia, terwijl ze werkelijk overal andere info kunnen krijgen.

Weerwoord forum index » Actualiteiten