Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling » Het is nooit leuk... Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Jul 19, 2019 5:26 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Ik beluisterde voor de eerste keer via de link van Jip een oudejaarsconférence van Wim Kan, maar kon er geen boodschap in ontwaren. Die werd trouwens verscxhillende keren onderbroken. Miste ik iets?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Vr Jul 19, 2019 7:47 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Jip schreef:
Mijn oprechte dank voor alle reacties.

@ Loetje: We staan lijnrecht tegenover elkaar in politiek opzicht, en toch kon ik tussen de regels door lezen dat jij je hart op de goede plaats hebt zitten.
Daarom zou ik je willen aanraden het eens te gaan zoeken in de kleine dingen die het leven de moeite waard maken. Hoeft niks groots of meeslepends te zijn. Gewoon een stom kruiswoordraadsel dat je in 5 minuten oplost. Of doodsangsten uitstaan voor je halfjaarlijkse bezoek aan de tandarts en weer weggestuurd worden zonder dat er in je gebit is geboord, gehamerd, gezaagd en getimmerd. Of je staat 's morgens op, kijkt uit je raam en ziet dat je buren hun kliko in regenboogkleuren hebben geschilderd. Ja, daar word ik vrolijk van. Dan weet ik namelijk dat het leven wel de moeite waard is.

Daarmee wil ik dus niet jouw mening over van alles en nog wat bagatelliseren, want ik ben niet blind. De wereld is gewoon een grote kutzooi.
Honger, rampen, ziektes, oorlogen, haat en nijd, en vooral dat handjevol psychopaten die ons regelrecht naar de ondergang leiden.
Neem zo'n type als Merkel. Trilt als een op hol geslagen mobieltje.
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenland/is-trillen-van-merkel-schadelijk-voor-haar-leiderschap-ze-moet-duidelijkheid-geven/ar-AAEcAJs?ocid=spartandhp

Zou het niet beter zijn dat de mensheid ook en vooral de geestelijke gezondheid van wereldleiders eens onder de loep neemt?

Ik wil niet te veel afdwalen, ik waardeer je reactie en ja de dood is voor ons allemaal het eindpunt.
Heb er inmiddels vrede mee en ik probeer me de laatste periode zo waardig mogelijk te gedragen.
Loetje, het ga je goed. Blijf alert, maar laat je hart ook eens spreken. En kijk vooral naar de kleine dingen.

Met sympathie al jouw reacties op degenen die hier in dit draadje hebben gereageerd gelezen.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 19, 2019 8:22 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Jip schreef:
Cliff schreef:
Wat als de Jip van 72 nu iets tegen de Jip van 27 zou kunnen zeggen, wat zou die boodschap dan zijn?

Ben ik wel benieuwd naar Smile

Er is er een die dat veel beter Kan:

https://www.youtube.com/watch?v=smf_WrRn_hI

Wim Kan ~ Oudejaarsconference 1973 ~

Wim Kan, een absolute klassieker.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 19, 2019 10:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Willem schreef:
Ik beluisterde voor de eerste keer via de link van Jip een oudejaarsconférence van Wim Kan, maar kon er geen boodschap in ontwaren. Die werd trouwens verscxhillende keren onderbroken. Miste ik iets?

Ik miste het ook.

Bovendien kan ik me geen persoonlijke boodschap van Wim Kan uit 1973 aan de 27 jarige Jip voorstellen...

Ik zat meer te denken in de lijn van 'stop met roken' oid. Waarbij ik niet weet of dit de oorzaak is van het einde, maar ik acht de kans vrij groot.

BerichtGeplaatst: Za Jul 20, 2019 20:41 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Dank voor je 'weerwoord' Jip, het leven is inderdaad dodelijk.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Het is nooit leuk...
  Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling