Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg » Gezondheidszorg en IT Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Jul 25, 2019 23:03 Plaats reactie Reageer met quote
Fileman

In lage lonen landen zitten de armen de hele dag te hosselen om aan meer inkomen te komen. Men hun baan (als ze die hebben) krijgen ze het niet voor elkaar om te betalen voor de dingen die ze nodig hebben en de luxe die ze willen bezitten. Bovendien vindt er heel veel ruilhandel plaats. Doordat al die transacties niet geregistreerd kunnen worden hebben die landen volgens de officiele cijfers een lager GDP dan in werkelijkheid het geval is. De informele economie is daar groter dan de formele economie. Dat is heel anders dan bijvoorbeeld Nederland. Armen in Zuid-Amerika, Oost-Europa, Afrika en Azie zijn allemaal hetzelfde. Laat ik zeggen, het is niet de meest sympathieke manier om aan je geld te komen. In Nederland is het gelukkig een stuk beter om te leven en te werken.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Jul 26, 2019 16:43 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Voila! Maar alles is wel lekker goedkoop Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Vr Jul 26, 2019 17:27 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Rijkelijk inkomen voor een minimumloner in Rusland dan. Geloof je t zelf ook?

Ach, laat het 50% zijn... maakt allemaal niet uit voor het punt: het komt niet in jouw statistieken... en toch scherm je er elke keer mee.

Zie je nu zelf ook in dat de inkomensstatistieken omtrent Rusland niet kloppen? Of ga je er nog steeds vanuit dat inkomen voornamelijk wit uitgekeerd wordt?

Quote:
Dan verzeker je je toch niet?

Niet het punt hè... ik leg toch vrij duidelijk uit waarom de prijzen omhoog gaan als 99% van de transacties verzekeringswerk zijn. En ik hoor geen tegenargument.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 26, 2019 21:59 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Ach, laat het 50% zijn... maakt allemaal niet uit voor het punt: het komt niet in jouw statistieken... en toch scherm je er elke keer mee.

Zie je nu zelf ook in dat de inkomensstatistieken omtrent Rusland niet kloppen? Of ga je er nog steeds vanuit dat inkomen voornamelijk wit uitgekeerd wordt?

Wat jij wil Cliff. Maar hebben minimumloners in Rusland nu een rijkelijk inkomen of moeten ze sappelen om rond te komen? En komt het grootste deel van die zwarte economie ten goede aan de vriendjes van Poetin? Zo werkt dat wel vaker in grondstoffen-economieen namelijk.

Quote:

Niet het punt hè... ik leg toch vrij duidelijk uit waarom de prijzen omhoog gaan als 99% van de transacties verzekeringswerk zijn. En ik hoor geen tegenargument.

Je leg t uit, maar je toont het niet aan. Ik denk namelijk niet dat je gelijk hebt. Wat wel het geval kan zijn is dat verzekeringen de consumptie vergroten: mensen laten eerder iets doen omdat ze verzekerd zijn.

BerichtGeplaatst: Za Jul 27, 2019 1:03 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Wat jij wil Cliff.

Fijn Smile

Quote:
Maar hebben minimumloners in Rusland nu een rijkelijk inkomen of moeten ze sappelen om rond te komen?

Hangt er een beetje vanaf of ze een gratis huis gekregen hebben in de jaren 90.

Quote:
En komt het grootste deel van die zwarte economie ten goede aan de vriendjes van Poetin?

Nee, het is ingeburgerd zoals in Italië en Griekenland. Ik heb nooit het idee gehad dat de politiek daar veel van opstreek, hoewel het haast niet anders kan dan dat de maffia doorgedrongen is in hogere politieke regionen.

Quote:
Zo werkt dat wel vaker in grondstoffen-economieen namelijk.

Zoals de Shell in Nigeria?

Quote:
Je leg t uit, maar je toont het niet aan. Ik denk namelijk niet dat je gelijk hebt. Wat wel het geval kan zijn is dat verzekeringen de consumptie vergroten: mensen laten eerder iets doen omdat ze verzekerd zijn.

Nah, nu toon jij het zelf al aan.

Maar daarbij komt ook gewoon dat verzekeringen niet in staat zijn tot 100% controles. Ik zit zelf bij Interpolis en die doen alleen steekproeven op declaraties (bv. van schades).

Ik heb ook wel eens mijn ziektekostenverzekering ingezien... maar de declaraties die daarop gedaan worden zijn helemaal onoverzichtelijk. En de FBTO controleert daar dus helemaal niets van.

Geen wonder dus dat alles duurder wordt zodra er verzekeringen bij betrokken worden.

Autoschades idem dito. Ik heb wel eens voor 7000+ schade gereden. Wie controleert nu of er werkelijk voor dat bedrag schade gereden is? Niemand toch?

BerichtGeplaatst: Za Jul 27, 2019 12:46 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Hangt er een beetje vanaf of ze een gratis huis gekregen hebben in de jaren 90.

Je beweert dus dat minimumloners een rijkelijk inkomen hebben in Rusland?

Quote:

Nee, het is ingeburgerd zoals in Italië en Griekenland. Ik heb nooit het idee gehad dat de politiek daar veel van opstreek, hoewel het haast niet anders kan dan dat de maffia doorgedrongen is in hogere politieke regionen.

Haha wat ben jij toch heerlijk naief. Politici hebben geen enkel belang bij het in stand houden van een zwarte economie, kunnen ze immers geen belasting over heffen, tenzij....

Quote:

Zoals de Shell in Nigeria?

Nigeria is een mooi voorbeeld ja. Maar eigenlijk elke grondstof-economie kent enorme inkomensongelijkheid. T is een soort zegen die een vloek kan worden.

Quote:

Nah, nu toon jij het zelf al aan.

Dat hoeft niet per se prijsopdrijvend te zijn.

Quote:
Maar daarbij komt ook gewoon dat verzekeringen niet in staat zijn tot 100% controles. Ik zit zelf bij Interpolis en die doen alleen steekproeven op declaraties (bv. van schades).

Klopt. Staat tegenover dat verzekeringen steeds minder vrije reparatiekeuze kennen e.d.

Quote:
Geen wonder dus dat alles duurder wordt zodra er verzekeringen bij betrokken worden.

Die stelling kun je dus niet onderbouwen.

Quote:
Autoschades idem dito. Ik heb wel eens voor 7000+ schade gereden. Wie controleert nu of er werkelijk voor dat bedrag schade gereden is? Niemand toch?

Ja hoor, hebben verzekeraars allerlei statistische controle-mechanismes voor.

Maar wat is nu je punt? Wil je verzekeringen afschaffen? Wil je je zelf niet meer verzekeren?

BerichtGeplaatst: Za Jul 27, 2019 13:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Je beweert dus dat minimumloners een rijkelijk inkomen hebben in Rusland?

Nee, uiteraard niet. Dat zou onzin zijn: in geen enkel land is dat zo. Het is alleen lang niet zo erg als dat jij altijd in je staatjes probeert duidelijk te maken, maar goed... daar zijn we het inmiddels wel over eens begrijp ik.

Quote:
Haha wat ben jij toch heerlijk naief. Politici hebben geen enkel belang bij het in stand houden van een zwarte economie, kunnen ze immers geen belasting over heffen, tenzij....

Ik denk dat jij de naïviteit bent hier omdat je weer eens niet verder kijkt dan geld.

Politici kunnen zich in Italië mateloos populair maken door bepaalde zaken juist niet te doen... dat levert ze geen geld op, wel heel veel stemmen waardoor ze aan de macht blijven.

Quote:
Maar eigenlijk elke grondstof-economie kent enorme inkomensongelijkheid. T is een soort zegen die een vloek kan worden.

Jij als marktdenker en kapitalist zou juist erg blij moeten zijn met grote inkomensongelijkheid. Ik denk dat in je gidsland, waar je nog steeds in je avatar naar verwijst, de inkomensongelijkheid het grootst is.

Dus ga dat Rusland maar niet verwijten. Hoewel... jij verwijt Rusland eigenlijk alles, zelfs als de VS een vele malen slechter trackrecord heeft op zaken. Het argument is dan meestal dat ik de VS er niet bij mag halen, nu ook?

Quote:
Dat hoeft niet per se prijsopdrijvend te zijn.

Ik ben ervan overtuigd dat het wel zo is, om bovengenoemde redenen.

Quote:
Klopt. Staat tegenover dat verzekeringen steeds minder vrije reparatiekeuze kennen e.d.

1. Niets van gemerkt
2. En wat maakt dat uit voor wat betreft de kosten? Volgens mij niets.

Kijk eens naar de positie van Carglass. Ik wed dat 99% van hun dagelijks werk verzekeringswerk is. Niemand checkt of de kosten nog in verhouding staan met de schade. Ik kan hier een ster in mijn eigen voorruit slaan en ze komen hem voor mijn huis kosteloos repareren. En niemand die er ooit ook maar één kritische vraag over stelt Royy.

Hoezo drijft dat de prijs niet op? Al die kosten worden gewoon uitgesmeerd over alle verzekeraars, dus niemand stelt vragen. Zijn de kosten hoger? Dan gaat de premie omhoog, maar niemand stapt over want de premie stijgt overal.

Voor gehoortoestellen en brillen exact hetzelfde. Er wordt zelfs schaamteloos geadverteerd met die fraude, zoals 'nu 2e of 3e bril gratis, desnoods voor iemand anders'. Ja daag.

Quote:
Die stelling kun je dus niet onderbouwen.

Best wel goed eigenlijk.

Quote:
Maar wat is nu je punt? Wil je verzekeringen afschaffen? Wil je je zelf niet meer verzekeren?

Punt is dat verzekeringen prijsopdrijvend werken. En als dat zo is, dan verklaart dat ook waarom de zorgkosten zo absurd hoog zijn. Het systeem deugt onvoldoende, kent teveel fouten zoals gratis massages, brillen, hoortoestellen, etc.

BerichtGeplaatst: Za Jul 27, 2019 13:21 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Nee, uiteraard niet.

Mooi.

Quote:

Politici kunnen zich in Italië mateloos populair maken door bepaalde zaken juist niet te doen... dat levert ze geen geld op, wel heel veel stemmen waardoor ze aan de macht blijven.

Is hetzelfde als ik zeg. Corrupte politici dus.

Quote:

Jij als marktdenker en kapitalist zou juist erg blij moeten zijn met grote inkomensongelijkheid. Ik denk dat in je gidsland, waar je nog steeds in je avatar naar verwijst, de inkomensongelijkheid het grootst is.

Haal nou toch niet overal de VS bij...

Quote:

Ik ben ervan overtuigd dat het wel zo is, om bovengenoemde redenen.

Dat kan, maar te toont t niet aan.

Quote:

1. Niets van gemerkt
2. En wat maakt dat uit voor wat betreft de kosten? Volgens mij niets.

Betekent dat je het netwerk waarmee je als verzekeraar zaken doet beter onder controle kunt houden. Met bv standaardprijzen voor standaard reparaties.

Quote:
Kijk eens naar de positie van Carglass. Ik wed dat 99% van hun dagelijks werk verzekeringswerk is. Niemand checkt of de kosten nog in verhouding staan met de schade. Ik kan hier een ster in mijn eigen voorruit slaan en ze komen hem voor mijn huis kosteloos repareren. En niemand die er ooit ook maar één kritische vraag over stelt Royy.

Dat kan Cliff. Gaat je no-claim er aan. Is je eigen keuze.

Quote:
Hoezo drijft dat de prijs niet op? Al die kosten worden gewoon uitgesmeerd over alle verzekeraars, dus niemand stelt vragen. Zijn de kosten hoger? Dan gaat de premie omhoog, maar niemand stapt over want de premie stijgt overal.

Mwah, er zijn behoorlijke verschillen in premie

Quote:
Voor gehoortoestellen en brillen exact hetzelfde. Er wordt zelfs schaamteloos geadverteerd met die fraude, zoals 'nu 2e of 3e bril gratis, desnoods voor iemand anders'. Ja daag.

Grappig he? Wie bepaalt de voorwaarden voor de basisverzekering... Oh wacht... jouw geliefde overheid.

Quote:

Punt is dat verzekeringen prijsopdrijvend werken. En als dat zo is, dan verklaart dat ook waarom de zorgkosten zo absurd hoog zijn. Het systeem deugt onvoldoende, kent teveel fouten zoals gratis massages, brillen, hoortoestellen, etc.

Ohh je bedoelt specifiek zorgverzekeringen? Zoals ik al zei: je weet wie de voorwaarden bepaalt...

BerichtGeplaatst: Za Jul 27, 2019 15:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Dat kan Cliff. Gaat je no-claim er aan. Is je eigen keuze.

Nee, heeft geen enkele consequentie voor mijn no-claim Royy. Ruitschade valt buiten no-claim.

Ik geef toch duidelijke argumenten lijkt me...

Quote:
Grappig he? Wie bepaalt de voorwaarden voor de basisverzekering... Oh wacht... jouw geliefde overheid.

Haal nou niet overal de overheid bij... Smile

Dit is gewoon marktwerking die faalt, maar ik begrijp best dat jij dat niet graag ziet hoor!

BerichtGeplaatst: Za Jul 27, 2019 15:20 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Nee, heeft geen enkele consequentie voor mijn no-claim Royy. Ruitschade valt buiten no-claim.

Daar betaal je dan ook voor he...

Quote:

Dit is gewoon marktwerking die faalt, maar ik begrijp best dat jij dat niet graag ziet hoor!

Je maakt m niet echt duidelijk Cliff. Je kunt je altijd nog gewoon niet verzekeren (of alleen WA).

BerichtGeplaatst: Za Jul 27, 2019 15:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Daar betaal je dan ook voor he...

Fijn dat je mijn standpunt bevestigt. De verzekeringen maken zaken duurder doordat elke controle op kosten ontbreekt.

Quote:
Je kunt je altijd nog gewoon niet verzekeren (of alleen WA).

Toch gaat dat spaak. Als ik geen ruitverzekering heb, en ik sla mijn eigen ruit in, dan betaal ik nog steeds een te groot bedrag voor reparatie. Simpelweg doordat de overige 99% van het werk van Carglass ongecontroleerd verzekeringswerk is. Carglass kan mij simpelweg niet de werkelijke kosten rekenen, omdat dan de verzekeringsmaatschappij daar ook inzicht in zou krijgen.

BerichtGeplaatst: Za Jul 27, 2019 15:39 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Fijn dat je mijn standpunt bevestigt. De verzekeringen maken zaken duurder doordat elke controle op kosten ontbreekt.

Dan kies je een verzekering waar ruitschade wel binnen je no-claim valt...
Das de kunst bij verzekeringen: je zoekt een pool van verzekerden die dezelfde manier van doen hebben als jij.

Quote:

Toch gaat dat spaak. Als ik geen ruitverzekering heb, en ik sla mijn eigen ruit in, dan betaal ik nog steeds een te groot bedrag voor reparatie. Simpelweg doordat de overige 99% van het werk van Carglass ongecontroleerd verzekeringswerk is. Carglass kan mij simpelweg niet de werkelijke kosten rekenen, omdat dan de verzekeringsmaatschappij daar ook inzicht in zou krijgen.

Carglass misschien niet, een onafhankelijk autobedrijf wel.

BerichtGeplaatst: Za Jul 27, 2019 15:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Dan kies je een verzekering waar ruitschade wel binnen je no-claim valt...
Das de kunst bij verzekeringen: je zoekt een pool van verzekerden die dezelfde manier van doen hebben als jij.

Dat lost het probleem van de opdrijvende prijzen door verzekeringen niet op hè.

Quote:
Carglass misschien niet, een onafhankelijk autobedrijf wel.

Zijn ze er nog?

BerichtGeplaatst: Zo Jul 28, 2019 22:21 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Dat lost het probleem van de opdrijvende prijzen door verzekeringen niet op hè.

Nu doe je alsof je "opdrijvende prijzen" hebt aangetoond....

Quote:

Zijn ze er nog?

Yup, genoeg.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 29, 2019 15:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Nu doe je alsof je "opdrijvende prijzen" hebt aangetoond....

Dat heb ik ook. Namelijk: geen controle in de keten.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 29, 2019 18:38 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Nee hoor, we hebben over oplopende consumptie gehad. Niet over prijzen.

BerichtGeplaatst: Di Jul 30, 2019 15:10 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Geen controle in de keten Royy... dat is zowel op kwantiteit een probleem als op de prijs.

Vrij simpel: de verzekering zegt dat ik 'recht heb' op een hoortoestel tot 200 euro. Dan koop ik dus een hoortoestel van minimaal 200 euro, De aanbieder weet dat ook, dus zelfs een hoortoestel met 10 euro productiekosten kan hij rustig in de markt zetten voor 200 euro, consument 'koopt' toch wel want verzekering betaalt alles.

Zelfde geldt voor mijn autoruit... of deze nou 400 euro of 1000 euro kost, ik heb geen idee. Of ze mijn regensensor mee vervangen of laten zitten... geen idee. De verzekering zal er ook totaal niets van zeggen, want ze harken de premie toch wel binnen.

BerichtGeplaatst: Di Jul 30, 2019 17:13 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Met een soortgelijke redenatie kun je t tegenovergestelde beweren Cliff.

Verzekeraars hebben door forse premie-concurrentie een enorme prikkel om de hoogte van vergoedingen te beperken. Kunnen ze doen door o.a. afspraken te maken met dienstverleners of bepaalde dienstverleners uit te sluiten dan wel specifiek te contracteren. Die kun je vervolgens weer controleren, stuurt dienstverlener A bovengemiddeld vaak een factuur voor een regensensor... dan weet je wat je als verzekeraar moet doen.

Hoortoestel is een ander geval. Wordt in de basisverzekering voorgeschreven door de overheid. In aanvullende verzekering krijg je vrijwel vanzelf selectie: de premies voor aanvullende verzekeringen die een vaste vergoeding geven zullen hoger zijn dan die waar geen vergoeding in zit.
Vergelijk t maar met tandartsverzekeringen, premies zijn zo hoog versus de vergoeding, dat iedereen die enigszins kan rekenen (en een lage of gemiddelde kans heeft op hoge kosten) zich niet zal verzekeren. Adverse selection noemen ze dat.

BerichtGeplaatst: Wo Jul 31, 2019 1:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Er is geen forse premie concurrentie Royy.

Een autobezitter wisselt misschien wat, 2 of 3 keer in zijn hele leven van autoverzekering? Met een belachelijke opzegtermijn?

Dat hele idee dat verzekeringen concurreren speelt zich voornamelijk af bij de markt-religieuzen.

Niemand bekijkt jaarlijks al zijn verzekeringen om eens opnieuw af te wegen wat de goedkoopste is. Niemand. En zelfs al zou iedereen dat doen, dan is een jaar nog veel te weinig voor goede concurrentie: het is als kiezen waar jij het komende jaar al je boodschappen gaat doen.

BerichtGeplaatst: Wo Jul 31, 2019 18:27 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Er is geen forse premie concurrentie Royy.

Ehh die is er wel. Zelfs zo erg dat autoverzekeraars maar moeilijk uit de kosten komen.

Quote:
Niemand bekijkt jaarlijks al zijn verzekeringen om eens opnieuw af te wegen wat de goedkoopste is. Niemand.

Ehmm ik wel... krijg altijd keurig een premievoorstel die ik dan keurig ga vergelijken met andere aanbieders.

Quote:
En zelfs al zou iedereen dat doen, dan is een jaar nog veel te weinig voor goede concurrentie: het is als kiezen waar jij het komende jaar al je boodschappen gaat doen.

Wat een onzin.

BerichtGeplaatst: Do Aug 01, 2019 6:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Ehh die is er wel. Zelfs zo erg dat autoverzekeraars maar moeilijk uit de kosten komen.

Wie stelt die bewijst.

Quote:
Ehmm ik wel... krijg altijd keurig een premievoorstel die ik dan keurig ga vergelijken met andere aanbieders.

Je bent de uitzondering

Quote:
Wat een onzin.

Niettus.

BerichtGeplaatst: Do Aug 01, 2019 19:43 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Wie stelt die bewijst.

https://nos.nl/artikel/203921-dnb-premies-autoverzekeringen-te-laag.html

Quote:

Je bent de uitzondering

Denk t niet...

https://www.pricewise.nl/blog/autopremie-postcode-onderzoek/

BerichtGeplaatst: Za Aug 03, 2019 13:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Psst... Royy!

Hoe kan dit: https://www.hansanders.nl/acties/2e-en-3e-bril-gratis/

3e bril op kosten van de verzekering weggeven aan iemand anders...

BerichtGeplaatst: Za Aug 03, 2019 13:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
https://nos.nl/artikel/203921-dnb-premies-autoverzekeringen-te-laag.html

Negen jaar oud artikel!

Quote:

Mooi voorbeeld hoe jij in reclame trapt. Dit is Pricewise. Wat ze doen is zeggen dat er heel veel besparing mogelijk is, ze delegeren je vervolgens naar een andere verzekeraar en krijgen daar geld voor.

Tja...

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg