Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Mohamed Morsi is dood.
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Mohamed Morsi is dood.
BerichtGeplaatst: Ma Jun 17, 2019 18:02 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenland/oud-president-morsi-van-egypte-sterft-in-rechtbank/ar-AAD0S7Q?ocid=spartandhp

Okee. Maar het blijft toch wel raar. Meneer valt flauw in rechtzaal en wordt later doodverklaard.
Geen idee wat hier aan de hand is. Ik was er niet bij.
Is het moord? Zelfmoord? Kortom, ideaal bericht voor allerlei complottheoriën.

Wilden zijn nabestaanden zijn testament inzien?
Of zit Trump met zijn theedoekkameraadje hierachter?
Of IS?
Of...?

Razz

BerichtGeplaatst: Ma Jun 17, 2019 20:17 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Waarschijnlijk een ideetje van Saudi Arabie... beetje gif in z'n thee doen en klaar...

Bovendien een sterk tijdstiP
Trump maalt er niet om en Egypte is een bondgenoot van Trumps ''best friend''
Prince Salman van Saudi Arabie....

Een autopsie zal zeker de exacte oorzaak van de dood bepalen.
We moeten de lokale autoriteiten vertrouwen.
Immers, een deel van de wapenexport gaat naar Egypte....

BerichtGeplaatst: Ma Jun 17, 2019 20:48 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

De eerste en voorlopig laatste democratisch gekozen leider van Egypte.

Triest aan zijn einde gekomen, totaal geïsoleerd van de buitenwereld en zonder adequate medische zorg als ik de spaarzame berichtgeving hierover mag geloven. Het Egyptische regime gaat zeker niet vrijuit lijkt mij.

BerichtGeplaatst: Di Jun 18, 2019 12:34 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Het lijkt er Nederland wel.

BerichtGeplaatst: Do Jun 20, 2019 0:48 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Inderdaad Loetje.
Ik zag vandaag zo'n figuur lopen langs het terras waar ik zat.
Pet op, zonnebril op en ik keek op.

Wat ik werkelijk ziekelijk vind worden dat bij alles of de VS of Trump wordt genoemd.
Trump is geen oorlog begonnen maar zijn aanbeden voorganger wel.
En overal wordt de CIA genoemd maar zodra Rusland wordt beschuldigd dan is dat vreselijk.
Dan zijn het leugens....want Rusland is onschuldig en Poetin die ex-KGB is en al bezig met zijn 4de term.
Dus aan de macht sinds 2000 tot 2024.

https://en.wikipedia.org/wiki/Vladimir_Putin

Hij heeft een indrukwekkende carrière gemaakt maar alleen in overheid en politiek.
Maar is ook corrupt en schendt mensenrechten.
Dit wordt verzwegen.

Verder gaat deze topic over een oud president van Egypte die eerst flauw valt en dan sterft in een Rechtszaal!
En dat is de schuld van Trump? Of Poetin die wordt beschuldigd van het vergiftigen van zijn eigen mensen?

Misschien had hij wel een hartverlamming. Een grote doodsoorzaak van vele mannen die onder stress staan.

Hier is de lijst van de Egyptische presidenten en o.a. Sadat en Mubarak, Nasser zijn allemaal gekozen.
Mohammed Morsi werd door het leger afgezet. Hij was lid van de Moslimbroederschap dus een extremist.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Presidents_of_Egypt

BerichtGeplaatst: Do Jun 20, 2019 12:55 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Ik aanbid noch Trump, noch zijn voorganger Obama... of de rest van het gespuis daarvoor.
Dus dat klopt al niet.

Verder zie ik niet dat de VS beschuldigd wordt van de moord op die Moslimbroeder wiens plannen
even duister waren gelijk alle leiders in het Midden Oosten waar wij zaken mee doen.

Ik weet wel dat de Trump en zijn Joodse nationalistische kliek (Kushner e.a.) een
tiran en seriemoordenaar van Christenen in het Midden Oosten, als ''close friend'' aanduiden.

Prince Salman heeft een ware slachting in Yemen aangericht (70.000 a 80.000 dode kinderen)
zonder dat Yemen daar aanleiding toegaf... en zelfs de links met Iran wordt door VN onderzoek als
minimaal bestempeld. Yemenieten wensten zichzeff te besturen en dat was de doodzonde...

Nu zien we in Sudan hetzelfde gebeuren, een zetbaas van Saudi Arabie, ex-aanvoerder van de genocide in Darfur
wordt met miljarden in het zadel gehouden om een burgerregering te voorkomen.

https://www.reuters.com/article/us-yemen-security/more-than-80000-yemeni-children-may-have-died-from-hunger-aid-group-says-idUSKCN1NQ1B6

Dit maakt het Westen mogelijk door de munitie en wapens bij tientallen miljarden tegelijk keer op keer namens
Westerse bedrijven aan te leveren...

Trump vind wapenhandel binnenlands en buitenlands namelijk veel belangrijker dan mensenlevens.

Overigens zal er niks veranderen als Trump vertrekt... defensie besliste veel zaken zonder de gekozen president om.

Zo werd Trump - New York Timest- niet ingelicht, dat defensie de aanvallen op Russische electriciteitsnetwerken liet
escaleren... om maar iets te noemen. In wezen heeft defensie zo de macht om iedere politiek te dwarsbomen.

https://www.nytimes.com/2019/06/15/us/politics/trump-cyber-russia-grid.html

De VS is een ziek stelsel waar ongekozen oligargen (o.a. wapenindustry) middels donaties aan de verkiezingskas
van senatoren (Democraten en Conservatieven) bepalen wat er gebeurd... die ondermijning is enorm en
goed vergelijkbaar met wat we in andere wereldmachten zien.

BerichtGeplaatst: Do Jun 20, 2019 14:04 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Ondertussen in Nederland (Let wel: Dit speelde zich dus al af in 2011!):

Quote:
Ook het eerste Wildersproces is besmet. In 2011 hoort een anonieme topambtenaar Ivo Opstelten in gesprek met secretaris-generaal van zijn ministerie Joris Demmink. Opstelten zei volgens de ambtenaar expliciet dat het OM Wilders moest vervolgen „omdat hij ons te veel voor de voeten loopt.” Daarbovenop heeft deze topambtenaar geen vertrouwen dat het OM zijn anonimiteit kan waarborgen, “er gaat te veel mis”. Daarmee serveert hij zijn werkgever dubbel af.

Deze Joris Demmink werd vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs in zijn strafzaken rond pedofiele verkrachting van twee Turkse minderjarige jongetjes. De twee slachtoffers wonen in Turkije en konden na al die jaren na dato niet meer hun verklaringen herhalen. Turkije werkte niet mee aan de rechtshulpverzoeken.

https://www.geenstijl.nl/5148042/feynman-en-of-feiten-wilders-politiek-vervolgd/

Dit is dus gewoon vanuit overheidswege een democratisch opposant kalt stellen. Staatskaraktermoord.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 21, 2019 11:38 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Klokkenluiderjacht Grapperhaus nu al succesvol. Ambtenaar durft niet te getuigen in Wilderszaak
https://www.geenstijl.nl/5148247/klokkenluiderjacht-grapperhaus-nu-al-succesvol-ambtenaar-durft-niet-te-getuigen-in-wilderszaak/

BerichtGeplaatst: Vr Jun 21, 2019 12:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lees je mee Royy? VVD en liberale rechtsstaat gaan absoluut niet samen. Het is exact hetzelfde als bij internationale politiek: eigen belang eerst.

Weerwoord forum index » Actualiteiten