Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » Uitgereisde Syriëgangers terughalen is zelfmoord. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Wel of niet uitgereisde Syriëgangers terughalen?
Nooit. Het zijn en blijven tikkende tijdbommen.
100%
 100%  [ 5 ]
We moeten hen liefdevol omarmen als verloren zonen.
0%
 0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 5

BerichtGeplaatst: Za Jun 15, 2019 22:28 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Volgens mij is het niet zozeer de vraag hoe wreed IS is, want daar zijn we het denk ik allemaal over eens.
De vraag is welk risico er schuilt in het naar Nederland halen van twee weeskinderen van respectievelijk 2 en 4 jaar oud.

BerichtGeplaatst: Za Jun 15, 2019 23:48 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Is er opvang en is die opvang bij geradicaliseerde grootouders?
Kinderen van 4 jaar worden al geïndoctrineerd.

Hier is wat er gebeurd is met kinderen in Syrië en deze zijn zo geïndoctrineerd dat het gevaarlijk is om ze op te vangen.

BerichtGeplaatst: Za Jun 15, 2019 23:52 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Na hun 12e moeten islamitisch geestelijk verminkte kinderen Allah zoveel mogelijk nakomelingen schenken, daar de grote profeet dit theologisch verplicht .
Nederland wordt absoluut niet genoemd als veilige haven - voor kinderen tussen goddeloze zondaars .
Wat risico betreft laat maar over aan ervaringsdeskundigen die met psychisch gestoorde getraumatiseerde geloofs toestanden weten om te gaan, en geen onbenullige semioverheid instantie kinderroof, onder de naam van jeugdzorg, kustmatig gecreëerde werkgelegenheid .
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Jun 16, 2019 11:43 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
Hier is wat er gebeurd is met kinderen in Syrië en deze zijn zo geïndoctrineerd dat het gevaarlijk is om ze op te vangen.

Opmerkelijk: wel in de bres springen voor zwerfhonden (met ongetwijfeld ook niet altijd de beste opvoeding) maar niet in de bres springen voor zwerfkinderen...

BerichtGeplaatst: Zo Jun 16, 2019 11:46 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Scherp Cliff.
Ik wilde dat ik het had geschreven.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 16, 2019 13:57 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Lampje schreef:

De vraag is welk risico er schuilt in het naar Nederland halen van twee weeskinderen van respectievelijk 2 en 4 jaar oud.

Niets natuurlijk. Maar wat is er Nederlands aan die 2 kinderen? Waarom die 2 kinderen en niet al die andere wezen die daar ergens zitten?

Er is niets Nederlands aan die kinderen. Hun ouders hebben de keuze gemaakt om zich tegen de Nederlandse staat te keren. Dat betekent wat mij betreft ook dat ze op geen enkele manier aanspraak kunnen maken op terugkeer of bescherming door de Nederlandse staat. En dat ze overgeleverd zijn aan de jurisdictie van Syrie en Irak. Dat geldt ook voor hun nakomelingen.

De wereld is soms hard. Hoe sneu het ook is op individueel niveau. En hoe triest het ook is dat die twee droppies er allemaal niks aan kunnen doen.

T is denk ik ook een duidelijk signaal: kies jij voor extremisme, dan laat Nederland je vallen als een baksteen, en je familie en omgeving plaatsen we onder streng toezicht, we sluiten je moskee etc. Ook als dat betekent dat je de doodstraf krijgt in Syrie of Irak. Want dat wordt de volgende discussie, gejank over so called "Nederlanders" die de doodstraf gaan krijgen in Syrie of Irak. Wat mij betreft hangen ze ze morgen allemaal nog op. Wegwezen.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 16, 2019 16:20 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff schreef:
Elisabeth schreef:

Opmerkelijk: wel in de bres springen voor zwerfhonden (met ongetwijfeld ook niet altijd de beste opvoeding) maar niet in de bres springen voor zwerfkinderen...

Wanneer blazen honden zich zelf op? En zwerfhonden kunnen bang zijn voor mensen maar ze zijn 100% dankbaar als je ze opvangt. Ze bijten je niet dood en steken ook geen mes in je rug en ze geloven niet in god of goden. Hun God ben jij.
Welk zoogdier doodt de meeste mensen? Vraagje......

BerichtGeplaatst: Zo Jun 16, 2019 17:07 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Maar Liesje, dat geldt toch ook voor zwerfkinderen?
Die zijn ook bang en kwetsbaar. Wat dankbaarheid betreft, als jij het alleen daar maar voor doet, dan vind ik dat bijzonder laakbaar.
Want dan ben jij geen haar beter als de zgn. gutmenschen die hier door sommige door de plee worden gespoeld.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 16, 2019 23:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
Wanneer blazen honden zich zelf op?

Er zijn ook geen kinderen die zichzelf opblazen.

Quote:
Ze bijten je niet dood en steken ook geen mes in je rug en ze geloven niet in god of goden.

Kinderen van 2 of 4 jaar doen dat ook allemaal niet: ze bijten je niet dood, steken geen mes in je rug en geloven alles wat je ze vertelt: van kaboutertjes en sinterklaas tot christendom en islam.

Quote:
Hun God ben jij.

Geldt voor kleine kinderen ook: pappa is de sterkste en kan alles...

Quote:
Welk zoogdier doodt de meeste mensen? Vraagje......

Heb je het over kinderen of volwassenen?

Het is vrij simpel: een hond kan vals zijn, kan je bijten. Heeft allemaal met opvoeding te maken. Voor kinderen geldt hetzelfde.

Let op: ik stel niet dat je deze kinderen naar Nederland moet halen. Zou niet inzien waarom. Echter, het is onzinnig om kinderen van 2 of 4 jaar te veroordelen voor zaken die ze doen of in de toekomst misschien kunnen gaan doen...

BerichtGeplaatst: Ma Jun 17, 2019 0:59 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Royy schreef:
Lampje schreef:

Niets natuurlijk. Maar wat is er Nederlands aan die 2 kinderen? Waarom die 2 kinderen en niet al die andere wezen die daar ergens zitten?

Er is niets Nederlands aan die kinderen. Hun ouders hebben de keuze gemaakt om zich tegen de Nederlandse staat te keren. Dat betekent wat mij betreft ook dat ze op geen enkele manier aanspraak kunnen maken op terugkeer of bescherming door de Nederlandse staat. En dat ze overgeleverd zijn aan de jurisdictie van Syrie en Irak. Dat geldt ook voor hun nakomelingen.

De wereld is soms hard. Hoe sneu het ook is op individueel niveau. En hoe triest het ook is dat die twee droppies er allemaal niks aan kunnen doen.

T is denk ik ook een duidelijk signaal: kies jij voor extremisme, dan laat Nederland je vallen als een baksteen, en je familie en omgeving plaatsen we onder streng toezicht, we sluiten je moskee etc. Ook als dat betekent dat je de doodstraf krijgt in Syrie of Irak. Want dat wordt de volgende discussie, gejank over so called "Nederlanders" die de doodstraf gaan krijgen in Syrie of Irak. Wat mij betreft hangen ze ze morgen allemaal nog op. Wegwezen.

https://www.kinderrechten.nl/

BerichtGeplaatst: Ma Jun 17, 2019 8:36 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Elisabeth schreef:

Hoe is het in godsnaam mogelijk dat de Kinderbescherming onaantastbaar kinderen kan plaatsen bij geradicaliseerde grootouders zonder ingrijpen van derden? Wat voor een zieke bedrijfscultuur heerst daar wel niet top-down en bottom-up? Ontslag voor dit soort incompetenten! Of is het nog erger en is de totale bedrijfscultuur daar dermate chronisch ziek dat daar gewoon heel dat trappenhuis eens grondig geveegd moet worden? Wat is hier nog in het belang van het kind en van de samenleving? Alsof je een uit huis geplaatst door ouders misbruikt kind bij een pedopaartje als nieuwe adoptieouders plaatst. Hoe van de pot gerukt wil je het heben? Om risico te mijden dienen zulke kinderen juist niet in een Islamitische omgeving op te groeien, dus niet in een Islamitische omgeving te worden geplaatst. Discriminatie? Nee, gewoon gezond verstand. Want better safe than sorry!

En wat hebben we hier in Europa nu al aan huiskalifaatjes binnen gelaten met de te verwachten rotte vruchten van zulk een rotte boom?

Hier nog meer gezellig huiskalifaat:

Laatst aangepast door Loetje op Ma Jun 17, 2019 9:29, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Ma Jun 17, 2019 9:28 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Lampje schreef:
Volgens mij is het niet zozeer de vraag hoe wreed IS is, want daar zijn we het denk ik allemaal over eens.

Maar denk je dat het daarbij zal blijven? Ik zie alweer een opmaat doemen naar alle Kalifaatkinderen hierheen halen. En wat is dan de leeftijdsgrens? En wat met eventuele broers en zussen die boven die leeftijdsgrens vallen? En dat er vervolgens een heel circus in gang wordt gezet om ook hun ouders op te komen halen, want het is natuurlijk zielig voor deze kinderen dat ze van hun ouders gescheiden worden als hun ouders zich in Syrië of in Iraq moeten verantwoorden voor de oorlogsmisdaden die zij daar (bij vol bewustzijn en uit volle overtuiging) hebben begaan. En hele scharen advocaten zullen komen aandraven met (internationale) verdragen waaraan Nederland zich moet comitteren. Dan gaat er dus weer een heel met ons belastinggeld betaald gesubsidieerd circus in gang gezet worden.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 17, 2019 9:58 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Royy schreef:
Lampje schreef:

Bij gewoon wetshandhaving toepassen zullen uitgereisde oorlogsmisdadigers voor IS moeten aanvaarden dat zij hun Nederlandse staatsburgerschap en daarmee alle aanspraken op de Nederlandse burgerrechten per direct verliezen. Gevolgen van hun eigen keuze die ze bij volle bewustzijn en uit volle overtuiging hebben gemaakt. En laten we alsjeblieft niet goedgelovig zijn dat die IS-hoertjes naïef waren. Het enige wat ze berouwt is dat ze hun Kalifaat in oprichting hebben zien imploderen en niet meer de bovenliggende partij zijn, maar de consequenties van hun eigen gemaakte keuzes moeten aanvaarden. Al die oorlogsmisdaden vonden ze prima en die hebben ze ook volledig (actief) ondersteund. Vraag aan de overlevende gevangen Yezidi (kind-)slavinnen maar eens wat voor een monsters die IS-hoertjes waren.

Royy schreef:

Straffen naar Nederlandse maatstaven zal dan inhouden niet langer dan hun korte voorarrest waarna een vrijbrief om de Jihad in onze straten voort te kunnen zetten. En ik heb weinig fidusie in de deradicaliseringsprogramma's van de deskundigen. Iemand als Jason Walters is denk ik eerder een zeldzame uitzondering die de regels bevestigt m.b.t. de deradicaliseerbaarheid, zeg maar de deprogrammeerbaarheid. > Voormalige terrorist Jason Walters heeft gemengde gevoelens bij terughalen ISIS-kinderen: ‘Onwenselijk signaal!’ Ook in eigen land ben ik gewoon voor invordering van de Nederlands nationaliteit en daarmee alle aanspraken op de Nederlandse burgerrechten in geval van meerdere nationaliteiten en uitzetting naar een land van de andere nationaliteit(en). Op de deradicaliseringsafdeling van de EBI bleek maar weer eens dat al die deradicaliseringsprogramma's tot nu toe maar bitter weinig deradicalisering hebben gegenereerd. Van gevoel van binding met onze Nederlandse samenleving bleek in ieder geval nog geen enkele sprake te zijn. > Terreurafdeling PI Vught schreeuwde ‘Allahu Akbar’ tijdens dodenherdenking, aanstichter in isoleercel En ik heb er weinig fidusie in dat het er vroeg of laat wel van zal komen als wij hen maar lang genoeg blijven pamperen. Onverbiddelijke en onvoorwaardelijke uitzetting uit ons land had hier meer deradicalisering gegenereerd, want meer deradicalisering met minder minder minder geradicaliseerden.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 17, 2019 16:17 Plaats reactie Reageer met quote
Fileman

Invorderen van de Nederlandse nationaliteit is niet altijd mogelijk wanneer Nederland zich aan de universele verklaring van de rechten van de mens wil houden. Wanneer de Nederlandse nationaliteit niet ontnomen kan worden dan betekent dit dat Syrië-gangers en kinderen van Syrië-gangers terug kunnen keren naar Nederland. Wat mij betreft is dit verder een zaak voor het OM en andere overheidsinstanties.
BerichtGeplaatst: Ma Jun 17, 2019 18:25 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Jip schreef:

Ja en die kinderrechten gelden wel voor kindjes die toevallig uit mensen met een Nederlandse nationaliteit zijn geboren en niet voor de rest van de kindjes?

Misplaatste symboliek.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 17, 2019 19:23 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Fileman schreef:
Wanneer de Nederlandse nationaliteit niet ontnomen kan worden dan betekent dit dat Syrië-gangers en kinderen van Syrië-gangers terug kunnen keren naar Nederland.

Ook goed. Sluiten we een uitleveringsverdrag met Syrie en Irak. Opgelost.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 17, 2019 22:42 Plaats reactie Reageer met quote
Fileman

Uitleveren is niet nodig omdat de verdachten zich reeds in Syrië of Irak bevonden. Syrië en Irak laten deze mensen nu juist weer terugkeren.
BerichtGeplaatst: Di Jun 18, 2019 10:53 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Iraq niet hoor. Daar wordt supersnelrecht toegepast. Barbaars? Ja. Maar zo is de Islam. Zo maken de IS-oorlogsmisdadigers die daarheen gingen voor het oprichten van een Islamitische staat in een geïslamiseerd land nog eens gezellig kennis met de Islamitische cultuur. Laten we wel eerlijk zijn: We hoeven ze voor geen dag te missen. Want het wordt voor ons alleen maar veiliger als ze worden afgevoerd naar Allah's bordelen. En ze hebben toch zelf voor het hoogste doel het martelaarschap gekozen? Als ze zoveel waarde hechten aan hun geloof, dan moeten ze ook de straffen die Allah hen oplegt aanvaarden, nietwaar?

BerichtGeplaatst: Di Jun 18, 2019 18:03 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Fileman schreef:
Uitleveren is niet nodig omdat de verdachten zich reeds in Syrië of Irak bevonden. Syrië en Irak laten deze mensen nu juist weer terugkeren.

Dan geef je Irak en Syrie een zak geld om ze te berechten. Volgens Syrisch en Iraaks recht.

Beetje creatief he.

BerichtGeplaatst: Di Jun 18, 2019 21:56 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

En wat gaan we doen met de Amerikaanse oorlogsmisdadigers die ISIS mede opgericht hebben, en van geld, wapens, munitie en materieel voorzien hebben?
Met medeweten van Engeland, Frankrijk, Turkije, de Golfstaten, Israël en Saoedie Arabië?

BerichtGeplaatst: Do Jun 20, 2019 16:42 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Moeten we medelijden met haar gaan krijgen of zo? Moeten de geesten rijp gemaakt worden voor een ophaalactie? Geen enkele medelijden met haar. Mijn gedachten gaan eerder uit naar de slachtoffers die zij en haar man gemaakt hebben. Dat vind ik een stuk schrijnender.

Het schrijnende verhaal van een Amsterdamse IS-vrouw in Noord-Syrië

Een ernstig zieke Amsterdamse IS-vrouw, die een voet kwijt is en met psychische problemen in een tentje ligt in een vluchtelingenkamp in Noord-Syrië. Journalist Harald Doornbos meldde dinsdag op Twitter dit schrijnende verhaal.

Lees verder

BerichtGeplaatst: Do Jun 20, 2019 21:44 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Parool schreef:
psychische problemen

Dat lijkt me te gelden voor iedereen die bij IS zit Laughing

BerichtGeplaatst: Do Jun 20, 2019 23:54 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

De verwarde mens... Altijd een alibi voor maar om de hete brei heen te draaien dat het om terroristen en oorlogsmisdadigers gaat en de link met de Islam. En voor verzachtende omstandigheden. Alsof de dader slachtoffer is. En buigzaam als een knipmes gaan de D'66-rechters hier uiteraard in mee. Want we moeten tenslotte wel empathisch blijven hè?

BerichtGeplaatst: Vr Jun 21, 2019 7:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Parool schreef:
psychische problemen

Royy schreef:
Dat lijkt me te gelden voor iedereen die bij IS zit Laughing

Eigenlijk voor iedereen die religieus is.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 21, 2019 9:06 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Onzin Cliff.
En dat besef je zelf ook heel goed.
Want juist geloven maakt dat de mens zich onderscheidt van het dier.
Zo zou ik kunnen beweren dat jouw religie statistieken en grafieken zijn.
Daar kan dus ook mee gesjoemeld worden. Heb je zelf aangegeven.
Wetenschap is ook nog steeds zoekende.

Weerwoord forum index » Binnenland