Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » Uitgereisde Syriëgangers terughalen is zelfmoord. Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Wel of niet uitgereisde Syriëgangers terughalen?
Nooit. Het zijn en blijven tikkende tijdbommen.
100%
 100%  [ 5 ]
We moeten hen liefdevol omarmen als verloren zonen.
0%
 0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 5

Uitgereisde Syriëgangers terughalen is zelfmoord.
BerichtGeplaatst: Wo Jun 12, 2019 13:02 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Wo Jun 12, 2019 13:09 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Quote:
Na jaren van onzekerheid hoorde Maya Bolder dat haar dochter Mandy en haar vijf kleinkinderen, die sinds 2015 bij Islamitische Staat verbleven, nog in leven zijn. Maar Maya wil niet dat zij terugkeren naar Nederland. „Laat ze daar, het zijn tikkende tijdbommen.”

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3504046/haal-geen-is-tijdbommen-naar-nederland

Onbegrijpelijk dat zoveel uitgereisde Syriëgangers nog in bezit zijn van het Nederlandse paspoort. Dat had ingetrokken moeten worden. Omdat ze veelal ook nog een andere nationaliteit hebben zijn er derhalve ook geen problemen met dat je niet iemand statenloos kan maken.

En ook die kinderen zie ik als een gevaar.

Hier het verhaal van een moeder over haar dochter met haar vijf kinderen in Syrië; Best wel aangrijpend:

Moeten we IS-vrouwen en kinderen ophalen of niet?

Vandaag 22:55 • EO • 26 min

Wat doen we met IS-vrouwen als Mandy, en wat doen we met hun kinderen die in sommige gevallen getraumatiseerd of zelfs geradicaliseerd zijn? Halen we ze terug naar Nederland of laten we ze daar?

>> Bekijk uitzending <<

BerichtGeplaatst: Wo Jun 12, 2019 13:12 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

(Actief) halen of daar laten zitten van IS-vrouwen en hun kinderen een duivels dilemma? Nee hoor. IS-hoertjes zijn gewoon dader en geen slachtoffer. Ze zijn net als hun ega’s gewoon (IS-)oorlogsmisdadigsters. Hen en hun geïndoctrineerde gebroed daar laten is veiliger voor ons land. Het is nog veiliger als ze daar berecht en opgehangen worden.

IS zet een valstrik voor ons op. Ze willen die IS-oorlogsmisdadigsters doen voorkomen als zielig. Dat zijn ze niet. Het zijn oorlogsmisdadigsters. Ze wisten heel goed waar ze naar toe gingen en voor wie ze hand- en spandiensten zouden gaan verrichten en zijn daarmee net zo schuldig. Niks naïef of onwetend of onschuldig. En bij IS weten ze ook dat als hun gebroed hier eenmaal geïnfiltreerd is er verdragen zijn waaraan zij het recht kunnen ontlenen hier ook te mogen infiltreren, want met die kinderen moeten de ouders er bij genomen worden. IS-kinderen als vooruitgeschoven post van de IS-proxies dus.

BerichtGeplaatst: Wo Jun 12, 2019 13:18 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Kleine kinderen indoctrineren om ze met een bomgordel om op het publiek af te sturen. Hoe ziek moet zo'n Islamitische cultuur dan wel niet zijn?

https://www.telegraaf.nl/nieuws/83330/jochie-7-gesnapt-met-bomgordel-in-irak

BerichtGeplaatst: Wo Jun 12, 2019 13:35 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Wo Jun 12, 2019 14:13 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Om misselijk van te worden, deze idioterie.
Demagogie van de hoogste orde!

Het gaat over kleine kinderen, waarvan de ouders niet eens meer leven.
Weeskinderen dus!

Enkelen op dit forum hebben alle menselijkheid al lang geleden achter zich gelaten!
Zielig maar waar.

BerichtGeplaatst: Wo Jun 12, 2019 18:30 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Nooit natuurlijk. De keuze is gemaakt. De misdaden zijn begaan binnen de jurisdictie van Syrie en Irak. Veel succes met rechtsgang in Syrie en Irak.

BerichtGeplaatst: Wo Jun 12, 2019 19:16 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Royy schreef:
Nooit natuurlijk. De keuze is gemaakt. De misdaden zijn begaan binnen de jurisdictie van Syrie en Irak. Veel succes met rechtsgang in Syrie en Irak.

Jeetje.. Het gaat om kleine kinderen, die nooit een keuze hebben kunnen maken.
Ze zijn gewoon door hun ouders er in meegesleept.

Zijn kinderen van NSB'ers dan ook schuldig?
NEE.
Vooral als ze voor en tijdens de oorlog nog van toeten noch blazen wisten.

BerichtGeplaatst: Wo Jun 12, 2019 20:52 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Als Nederland alle kleine zielige kinderen importeert worden wij allen bedolven onder een laag van 10 meter ongewenst ongeluk .
In heel de wereld bestaat geen enkel kind dat eigen keuze heeft zelf hun ouders te kiezen- dus geen verschil met hier -
Zoals 75 jaar geleden kinderen van NSBers waren , is onvergelijkbaar met bevrijdingsdag anno 2019, waar respect voor eigen culturen wordt bijgebracht - dus negens mee bemoeien – Brabant is met 75 jaar verzet ook onder het juk van katholieke onderdrukking en pedofielennetwerk uitgekomen .
Geloofsvrijheid is '' wederzijds' onvervreemdbaar, op zijn plaats waar kinderen zo jong mogelijk integreren in de streken waar de hoogste leider Allah hen bestelde.
Met geschriften als Allah het wil, goed kan zorgen voor alle kinderen die hij wilde, onder voorwaarde dat zij 5 maal daags bidden, Heb vertrouwen in het gebieden waar Allah….. islam voordelen ventileert .

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Wo Jun 12, 2019 21:00, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Jun 12, 2019 20:58 Plaats reactie Reageer met quote
Fileman

Ik denk dat veel van die kinderen in Syrie zijn geboren dus ik zie geen reden om ze naar Nederland te halen. Maar er waren er ook een aantal die met hun kinderen vanuit Nederland naar Syrië zijn vertrokken. Wellicht dat in een aantal gevallen een goede reden bestaat om de kinderen toch naar Nederland te halen.
BerichtGeplaatst: Wo Jun 12, 2019 23:01 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Ik zou ouders met kinderen die terug willen eerst waarschuwen voor dezelfde Nederlandse ellende .

onderzoek deed naar geweld in de jeugdzorg sinds 1945.
Sommige verhalen waren zo extreem dat ze het voorstellingsvermogen te boven gingen. Zoals dat van een kind dat na het in bed plassen zijn natte onderbroek in de mond gepropt kreeg en werd afgeranseld met een leren riem. Of kinderen die hun eten niet wegkregen en als straf werden vastgebonden en hun eigen braaksel moesten opeten.Kinderen die uit huis zijn geplaatst, zijn vanaf 1945 stelselmatig slachtoffer geworden van geweld

https://www.trouw.nl/home/gepest-geslagen-misbruikt-of-opgesloten-commissie-jeugdzorg-meldt-stelselmatig-geweld-tegen-kinderen-~ab9c990f/
BerichtGeplaatst: Do Jun 13, 2019 9:23 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

10 miljoenste schreef:
Ik zou ouders met kinderen die terug willen eerst waarschuwen voor dezelfde Nederlandse ellende .

onderzoek deed naar geweld in de jeugdzorg sinds 1945.
Sommige verhalen waren zo extreem dat ze het voorstellingsvermogen te boven gingen. Zoals dat van een kind dat na het in bed plassen zijn natte onderbroek in de mond gepropt kreeg en werd afgeranseld met een leren riem. Of kinderen die hun eten niet wegkregen en als straf werden vastgebonden en hun eigen braaksel moesten opeten.Kinderen die uit huis zijn geplaatst, zijn vanaf 1945 stelselmatig slachtoffer geworden van geweld

https://www.trouw.nl/home/gepest-geslagen-misbruikt-of-opgesloten-commissie-jeugdzorg-meldt-stelselmatig-geweld-tegen-kinderen-~ab9c990f/

Tja, hier trap je een open deur in.

Jeugdzorg? Het wekt de indruk dat het om weeskinderen gaat, of kinderen die door problemen thuis elders ondergebracht moesten worden.
Maar ik kan je vertellen, dat in die tijd de mentaliteit overal zo was.
Ik moest als jongetje van 6 jaar naar een vakantiekolonie in Vierhouten op de Veluwe of zo.
6 Weken, omdat ik niet goed at. Mager en zo.
Ik heb daar gemerkt, dat vooral de oudere verpleegsters er een schrikbewind voerden.
Inderdaad een natte onderbroek over het gezicht van een meisje haalden.
En ik moest en zou van die zoete pruimen op sap bij mijn eten naar binnen werken.
Ik lustte geen pruimen op aardappelpuree. Zoiets voeren ze maar aan de varkens.

Als menneke, lag ik een boek te lezen. Onder de sprei, want we hadden 's middags verplicht een uur rust.
Ja, ik kon al lezen toen.
En wat gebeurd? Ineens vliegt de sprei opzij, en ik moest op mijn knieën gaan zitten.
Dat deed ik alleen maar in de kerk. Dus kan je je voorstellen hoe dat gegaan is.

Drie keer raden waar ik die avatar tegenwoordig van heb.
PTSS Zo klein als ik was.

Tegenwoordig gebeurt zo iets niet meer.
Je kan nog geen scheet laten, of het staat in de krant.
Gelukkig is dat veranderd.
Maakt je draai des te ongeloofwaardiger,
als het om kleine kinderen van de verkeerde ouders gaat.

UItgerekend de Gristenen, die zo iets zeggen!
Jezus zei al.. Laat de kinderen tot mij komen..
Tja.. Het kan verkeren.
Hij had het toen niet over misbruik.

BerichtGeplaatst: Do Jun 13, 2019 19:03 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ryan schreef:

Jeetje.. Het gaat om kleine kinderen, die nooit een keuze hebben kunnen maken.
Ze zijn gewoon door hun ouders er in meegesleept.

Zijn kinderen van NSB'ers dan ook schuldig?
NEE.
Vooral als ze voor en tijdens de oorlog nog van toeten noch blazen wisten.

Niet onze verantwoordelijkheid. T is Iraakse en Syrische jurisdictie. Ze kunnen vast wel een pleeggezin in Syrie of Irak vinden.

BerichtGeplaatst: Do Jun 13, 2019 20:14 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ryan schreef:
Om misselijk van te worden, deze idioterie.
Demagogie van de hoogste orde!

Het gaat over kleine kinderen, waarvan de ouders niet eens meer leven.
Weeskinderen dus!

Enkelen op dit forum hebben alle menselijkheid al lang geleden achter zich gelaten!
Zielig maar waar.

Het gebeurt niet vaak, maar deze keer ben ik het volledig eens met Ryan.

BerichtGeplaatst: Do Jun 13, 2019 20:20 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Zullen we de andere IS-weeskinderen dan ook naar NL halen? Of zijn sommige IS-kinderen meer gelijk dan anderen?

BerichtGeplaatst: Do Jun 13, 2019 20:58 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Het gaat om zeer jonge kinderen die er ook niet om gevraagd hebben dat hun ouders bij IS zaten. Ik zie het probleem niet om deze kinderen naar Nederland te halen.

BerichtGeplaatst: Do Jun 13, 2019 23:43 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Hoef ook niet, in collega islamstaat Saoedi Arabië is plek en geld zat .
Veel kans dat zeer jonge ophaalde nazaten van idiote vrouwen later als ze groot zijn zeggen " zelf heb ik niet gevraagd om in jullie overbevolkte kutbende vol met zondaars geplempt te worden ".
Of stuur lotgenoten naar zigeunerlanden zoals Hongarije / Roemenië dat vol zit met talloze jonge kinderen die nooit gevraagd hebben geboren te worden.
Hier zijn Riags met wachtlijsten van 5 jaar al overbezet .

Of neem ze zelf in huis !
BerichtGeplaatst: Vr Jun 14, 2019 17:19 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Laten we ook niet al te naïef zijn over de IS-hoertjes. Nu ze hun kalifaat hebben verloren willen die media ons maar wat graag doen geloven dat ze hooguit wat naïef waren, maar verder goede bedoelingen hadden en alleen als huisvrouw en als moeder hun man hadden bijgestaan. Bijna alsof ze zielig zijn. Niets is minder waar.

Vrouwen speelden cruciale rol bij opkomst van IS

Dat IS succesvol was in het ronselen van vrouwen droeg mede bij aan de snelle opkomst van die groepering.

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/06/14/vrouwen-speelden-cruciale-rol-bij-opkomst-van-is-a3963752

BerichtGeplaatst: Vr Jun 14, 2019 17:32 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Lampje schreef:
Het gaat om zeer jonge kinderen die er ook niet om gevraagd hebben dat hun ouders bij IS zaten. Ik zie het probleem niet om deze kinderen naar Nederland te halen.

Maar wat als het minder jonge kinderen zijn die na stelselmatige Islamitische indoctrinatie de smaak van halzen doorsnijden of van gaten in hoofden schieten al te pakken hebben gehad? Ik zie deze niet zomaar meer te deprogrammeren tot leuke nieuwe klasgenootjes of speelkameraadjes in de ballenbak voor de kinderen in ons eigen land (over wie zij geïndoctrineerd zijn dat wij minderwaardig zijn, want ongelovig). Zie hoe een opvoeding in een Islamitisch huishouden als ware het een huiskalifaat al op de leeftijd van 5-jarige kleuters tot uiting komt jegens leeftijdgenootjes die geen Moslim zijn > Radicalisering bij Belgische kleuters

Moeten wij deze kinderen wel hier bij ons in ons eigen land tussen de andere kinderen in de ballenbak zien willen spelen? Ik vind het veiligheidsrisico voor onze eigen burgers toch net ietsje te ernstig.

Hoe ziek moet een cultuur welke kleine kinderen tot dergelijk beulswerk aanzet wel niet zijn? Mag ik mij dat ook afvragen? Ik neem het de volwassenen die zo ziek zijn kleine kinderen tot dit beulswerk aan te zetten ten zeerste kwalijk. Moge de strop hun deel zijn.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 14, 2019 20:17 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Loetje schreef:

Maar wat als het minder jonge kinderen zijn die na stelselmatige Islamitische indoctrinatie de smaak van halzen doorsnijden of van gaten in hoofden schieten al te pakken hebben gehad? Ik zie deze niet zomaar meer te deprogrammeren tot leuke nieuwe klasgenootjes of speelkameraadjes in de ballenbak voor de kinderen in ons eigen land (over wie zij geïndoctrineerd zijn dat wij minderwaardig zijn, want ongelovig).

Deze kinderen moeten we laten zitten waar ze zitten natuurlijk. Maar het ging hier concreet om kinderen van respectievelijk 2 en 4 jaar oud, zonder ouders. Ik zie niet in wat er mis mee is als we deze kinderen een helpende hand toe steken.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 14, 2019 21:00 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Lampje schreef:

Ik zie het probleem niet om deze kinderen in pleeggezinnen in Syrie en Irak onder te brengen. Stuur er desnoods voor de gemoedsrust een zak geld achteraan. Ik wil ze niet hier.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 14, 2019 21:13 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Krijg je dus dit soort dingen:

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/06/14/opa-was-zelf-ook-in-het-kalifaat-a3963787

Oprotten.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 14, 2019 23:26 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

IS-kinderen bij ISlamitische pleegouders plaatsen? Hoe meer van de pot gerukt wil je het nog hebben?

Voor de kinderbescherming allemaal geen probleem. Incompetetie geen probleem, want deze instelling geniet onraakbaarheid.

Er volgt een rechtszaak begin 2019 en warempel! IS-opa blijkt toch echt IS-sympathisant te zijn en hoofdverantwoordelijke voor de radicalisering van de familieleden! Strafrechtelijk onderzoek wijst uit:

“Uit het strafrechtelijk onderzoek blijkt dat hij in 2014 een brief stuurde aan een gouverneur van IS, waarin hij schrijft dat hij met zijn hele gezin in het kalifaat wil gaan wonen. Hij omschrijft IS in de brief als „de staat van de jihad en de islam”. Bij een inval in het huis van de vader in 2015 vond de politie een grote IS-poster in de woonkamer.”

NRC: “In de rechtszaak wordt de vrouw veroordeeld tot 20 maanden celstraf. Ook de reclassering heeft dan vastgesteld dat er sprake is van „sturing en indoctrinatie” waarbij „leden uit het gezinssysteem” dezelfde opvattingen delen.”

Nou, heeft de Kinderbescherming dan inmiddels het ongelijk toegegeven? Nee hoor, die kinderen zitten er nog steeds! Zijn ze bij de Kinderbescherming wellicht compleet achterlijk geworden? Nou, JA! Volgens de Raad voor de Kinderbescherming heeft de organisatie namelijk geen expertise om radicalisering in te schatten.

“Wij kijken naar het kind en de pedagogische situatie. De deskundigen van de LAT kunnen ons adviseren wanneer wij twijfels hebben over radicalisering.”

Juist ja, en een burgemeester die waarschuwt zorgt kennelijk niet voor enige twijfel… Een therapeut antwoordt op de vraag ‘Waar ligt dan de grens?’

“Als mensen de IS-ideologie aanhangen, is dat een risico voor het kind. Maar als de ouder competent is en het kind voelt zich er veilig, kun je een kind daar toch plaatsen. Want waar beginnen en eindigen foute en goede ideeën? Ook een jihadistische moeder kan een goede moeder zijn.”

bron

BerichtGeplaatst: Za Jun 15, 2019 9:12 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Quote:
“We willen de kinderen het liefst bij familie plaatsen om hen niet te vervreemden van hun wortels. Dat geeft een gevoel van geborgenheid. Een gezonde identiteitsvorming is een beschermende factor als het gaat om risico’s op radicalisering op latere leeftijd.”

Hen niet vervreemden van hun wortels? En dus worden de kinderen geplaatst bij de wortels van het kwaad? Hoe meer van de pot gerukt wil je het nog hebben?

BerichtGeplaatst: Za Jun 15, 2019 22:13 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Hier is een van de meest vreselijkste video's wat ISIS heeft gedaan.
Dit is gewoon een Halal slachterij.
Er zijn ook video's in omloop van kinderen (4 - 5 jaar) die iemand doodschieten of een keel doorsnijdt.

WAARSCHUWING

https://nieuws.tpo.nl/2016/09/13/isis-slacht-slachtoffers-als-dieren-af-nieuwe-executievideo/

Weerwoord forum index » Binnenland