Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Pseudo-Groen, Bedekt ons water met zonnecellen Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Pseudo-Groen, Bedekt ons water met zonnecellen
BerichtGeplaatst: Wo Jun 12, 2019 11:24 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

De Klavers, Rutte,s en Jette,s zijn nu officieel geestelijk gestoord. Ze willen onze meren en plassen bedekken met zonnecellen.

BerichtGeplaatst: Wo Jun 12, 2019 12:20 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Wat goed voor het leven in het water zeg. Wat een zooitje dombo's zitten er bij die gedegenereerde regressieve en repressieve Groene Khmer.

BerichtGeplaatst: Wo Jun 12, 2019 16:14 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
De Klavers, Rutte,s en Jette,s zijn nu officieel geestelijk gestoord. Ze willen onze meren en plassen bedekken met zonnecellen.

Ik ben benieuwd naar uw bron van dit bericht, tenminste wat Klaver en Jetten hier precies mee te maken hebben ? Is het plan van hen ?

Laatst aangepast door Lampje op Wo Jun 12, 2019 17:07, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Wo Jun 12, 2019 16:53 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Niet pseudo groen, maar Groen Rechts. Very Happy

Hoeveel keer moet ik dat nog zeggen!?

Groen Rechts draait regelmatig naar rechts, tegen afspraken met de achterban in.

Links lullen, en rechts zakken vullen.

BerichtGeplaatst: Wo Jun 12, 2019 17:08 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Welke zakken vullen ze precies met dit plan ?

BerichtGeplaatst: Wo Jun 12, 2019 17:11 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Lampje schreef:
Welke zakken vullen ze precies met dit plan ?

Die van Shell, en andere grote bedrijven.
De energielobby dus.
Ga maar zoeken via welke kanalen er smeergeld betaald wordt.
Gaat natuurlijk stiekem.

BerichtGeplaatst: Wo Jun 12, 2019 18:00 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Deze vergroenende ideeen kommen in ieder geval niet uit de hoek waarin de PVV, FvD of de SGP worden afgeschermd.
Ik houd het idee rechtsstreeks vanuit de Grachtengordel met een fikse scheut van de tegenwoordig enthousiast linksdraaiende VVD.

BerichtGeplaatst: Wo Jun 12, 2019 18:20 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
Deze vergroenende ideeen kommen in ieder geval niet uit de hoek waarin de PVV, FvD of de SGP worden afgeschermd.
Ik houd het idee rechtsstreeks vanuit de Grachtengordel met een fikse scheut van de tegenwoordig enthousiast linksdraaiende VVD.

Hoho. Ik vroeg niet uit welke hoek deze ideeen NIET kwamen, ik vroeg uit welke hoek ze WEL kwamen. U neemt klakkeloos aan dat dit uit de hoek van Klaver en Jetten komt. Ik vraag u daar een bewijs van, of op zijn minst een aanwijzing, en die kunt u dus niet geven. U doet weer eens aannames, die u brengt als feit. Zoiets heet nepnieuws.
Sterker nog : ik las dat natuurorganisaties en milieuclubs fel tegen het plan zijn. En laat nou juist in die clubs veel aanhang van D66 en GL zitten.
Hoe zit dat nu precies, meneer Poendert ?

BerichtGeplaatst: Wo Jun 12, 2019 19:29 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Jeminee..

Het is al jaren zo, dat Groen Rechts zich gemakkelijk voor het karretje van de multinationals laat spannen.

Kijk, als we nu zitten te zeuren over de instroom van gastarbeiders uit andere landen,
had het bedrijfsleven al veel eerder oren naar een andere vorm van concurrentie op de arbeidsmarkt.

Leve de vouwen emancipatie!
Vrouwen moesten hetzelfde kunnen, en ook hetzelfde verdienen als mannen.
Hiep hoi!
In de praktijk zijn vrouwen heel wat makker dan dat lastige kritische manvolk.
En ze willen ook wel werken voor minder, want ze moeten vrijdag toch winkelen.

Gevolg, de gezinsinkomsten gingen even omhoog,
maar vervolgens stelt de markt zich daar heel vrolijk op in,
en de prijzen gaan de hoogte in.
Kijk vooral eens naar de huizen.
Mensen gaan op een tophypotheek zitten.
Makkelijk zat, denk je als je 25 bent.

Alleen vertellen ze er dan niet bij, dat je met 40 jaar al gauw
op een zijspoor belandt.
Om van echtscheidingen nog maar te zwijgen.
En armoede zal ons deel zijn.

Dit was al ruimschoots bekend in het begin van de jaren 70.
Bots zong toen al een liedje over de Werkende Jeugd.

Dat krijg je, als je nergens over na denkt.

BerichtGeplaatst: Do Jun 13, 2019 9:53 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Natuur organisaties zijn niet automatisch links zoals sommigen hierboven willen suggereren. De meeste oprichters en regelaars voor de natuurorganisaties werden gesticht en opgezet door het rechtse volksdeel, in het Naardermeer had prof Tinbergen ik meen een fikse vinger in de pap, de Hoge Veluwe werd oorspronkelijk gesticht door de steenrijke mevrouw Kroller-Mueler, en het grootste aaneengesloten bosgebied werd gesticht via het huis van Oranje. De Vierhouterbos was eigendom van een freule, en de Elspeterhei was van van Beuningen. Ook Welna was particulier bezit.
Maar ik ben het wel eens met een bovenstaande reageerder, dat links wel steeds probeert bij dit soort organisaties een vinger tussen de deur te krijgen, zodat ze dit soort clubs via gelijksoortigheid en egalisatie ook om zeep kunnen helpen, en daarna volbouwen met windmolens of er landingsbanen voor vliegtuigen van te maken.
We moeten proberen die Grachtengordel weer uit onze landgoederen te krijgen.
De natuur is nooit egaal.

BerichtGeplaatst: Do Jun 13, 2019 16:18 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
Natuur organisaties zijn niet automatisch links zoals sommigen hierboven willen suggereren. De meeste oprichters en regelaars voor de natuurorganisaties werden gesticht en opgezet door het rechtse volksdeel, in het Naardermeer had prof Tinbergen ik meen een fikse vinger in de pap, de Hoge Veluwe werd oorspronkelijk gesticht door de steenrijke mevrouw Kroller-Mueler, en het grootste aaneengesloten bosgebied werd gesticht via het huis van Oranje. De Vierhouterbos was eigendom van een freule, en de Elspeterhei was van van Beuningen. Ook Welna was particulier bezit.
Maar ik ben het wel eens met een bovenstaande reageerder, dat links wel steeds probeert bij dit soort organisaties een vinger tussen de deur te krijgen, zodat ze dit soort clubs via gelijksoortigheid en egalisatie ook om zeep kunnen helpen, en daarna volbouwen met windmolens of er landingsbanen voor vliegtuigen van te maken.
We moeten proberen die Grachtengordel weer uit onze landgoederen te krijgen.
De natuur is nooit egaal.

Je hebt dus geen enkele aanwijzing, laat staan bewijs, dat dit plan uit de koker van de Klavers en Jettens komt. En nu zijn de natuurorganisaties, die het plan veroordeelden, ineens niet links meer. Terwijl je voorheen de ene draad na de andere opende om af te geven op die groen linkse milieu en natuurclubs.
Conclusie : je hebt met je gebruikelijke riedel de de plank weer eens misgeslagen met niet te onderbouwen aantijgingen.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 14, 2019 9:01 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

We weten in ieder geval 100% zeker dat dit soort idiote plannetjes niet uit de koker van PVV, Fvd, 50+,SGP of SP, dus de partijen van de gewone man komen. Dan komt het idee dus uit de andere hoek.
Een hoek oorspronkelijk totaal verschillend van die arbeider, dezelfde hoek die nu samenwerkt met de bestuurselite om gezamenlijk de belasting betalende Nederlander onder de duim en productief voor de grachtengordel-elite te houden. Op die Grachtengordel heeft men geen last van woningnood of criminele Marokkanen. Daar huurt men gewoon een beveiligingsbedrijf in, bevolkt door het klootjesvolk, dan zijn die ook van de straat.
Productie bestaat niet uit het heen en weer schuiven van formulieren over een bureau. Productie wordt gemaakt door fabrieksarbeiders die tafelbladen in elkaar draaien. De metselaar, havenarbeider of tuinder, die maken productie. Ook die varkensfokker die net zijn hoofd boven water kan houden, draait productie waarvan de uitkeringen voor RaRa en consorten worden betaald.
Maar als u goed nadenkt weet u dat zelf ook wel.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 14, 2019 9:19 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Zeg, Sherlock, we willen niet nadenken, we willen weten waar jij het vandaan haalt. Wat is je bron?
Dit heb ik gevonden:

https://www.zonopwater.nl/

Quote:
Het Nationaal Consortium Zon op Water is een initiatief van Rijkswaterstaat en SEAC. Via dit platform werken bedrijven, overheden en kennisinstellingen samen in concrete projecten. Het consortium telt nu meer dan 30 leden en staat onder leiding van SEAC. Partners in het consortium zijn:

BerichtGeplaatst: Vr Jun 14, 2019 10:11 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Jip schreef:
Zeg, Sherlock, we willen niet nadenken, we willen weten waar jij het vandaan haalt. Wat is je bron?
Dit heb ik gevonden:

Quote:
Het Nationaal Consortium Zon op Water is een initiatief van Rijkswaterstaat en SEAC. Via dit platform werken bedrijven, overheden en kennisinstellingen samen in concrete projecten. Het consortium telt nu meer dan 30 leden en staat onder leiding van SEAC. Partners in het consortium zijn:

Geweldig. Er zijn hier blijkbaar nog wel mensen die zelf nadenken. Ziet u dat meneer LichtFlits.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 14, 2019 10:38 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Zo zat ik te denken. Zou het niet beter zijn om de parkeerplaatsen bij winkelcentra te overkappen en daar dan die zonnedinges op te pleuren?
Hoeven we ook niet meer bang te zijn een gesmolten hond of baby in een auto te vinden.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 14, 2019 10:39 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Poendert schreef:
Jip schreef:
Dit heb ik gevonden:

Quote:

Geweldig. Er zijn hier blijkbaar nog wel mensen die zelf nadenken. Ziet u dat meneer LichtFlits.

En jij moet dus eens ophouden met je misselijkmakende suggesties.
Want het komt dus helemaal niet van de groene of linkse partijen.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 14, 2019 12:01 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Jip schreef:
Poendert schreef:
Jip schreef:
Dit heb ik gevonden:

Quote:

En jij moet dus eens ophouden met je misselijkmakende suggesties.
Want het komt dus helemaal niet van de groene of linkse partijen.

Het idee is dus volgens u bedacht door de SGP of Baudet in samenwerking met Wilders. Maar ik ben wel blij dat u soms zelf nadenkt, buiten uw club om. Het wordt nog wel wat.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 14, 2019 15:44 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Waar zeg ik dat dan? Leg me verdomme geen woorden in de mond.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 14, 2019 16:15 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
Jip schreef:
Dit heb ik gevonden:

Quote:

Ik vroeg u waar u vandaan haalt dat links er achter zit. Ik zie dat niet terug in deze bron. Dus vraag ik het u nogmaals. Ach, laat ook maar. Een fatsoenlijk antwoord krijg je toch niet van u.
In plaats daarvan insinuaties, verdraaiingen, aannames en overige vuilspuiterij. Als je maar kunt kankeren op links, ook als daar geen enkele aanleiding voor is, zoals hier.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 16, 2019 9:24 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Jip schreef:
Zo zat ik te denken. Zou het niet beter zijn om de parkeerplaatsen bij winkelcentra te overkappen en daar dan die zonnedinges op te pleuren?
Hoeven we ook niet meer bang te zijn een gesmolten hond of baby in een auto te vinden.

Een uitstekend ideedat ook nog zoden aan de dijk zet.
Daarnaast gratis zonnecellen door het rijk betaald op alle Flatgebouwen, huurwoningen, enz. Ook op de particuliere woningen trekken we daarbij, onder gratis en verplicht door het Rijk betaalde zonnegeneratoren. Het kan zo eenvoudig zijn.
Dit kunnen we makkelijk betalen via en jaar geen afdracht aan EU gelden. Maar daar zal de VVD, D66 of Groenlinks, profeteer ik niet mee instemmen.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 16, 2019 9:37 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Er wordt hier steeds op mij gekat door bepaalde figuren omdat ik op Links afgeef. Ik kom uit de werkende arbeidersklasse.
Daarom vind ik het veel erger als ik wordt besodemieterd door bv de PVDA-achtigen dan door een VVDer. De SP staat dan weer veel reëler in het leven.
Van de VVD verwacht ik dat ik wordt belazerd, als een linkse partij hetzelfde flikt, is dat een dolksteek in mijn rug.
Daarnaast is het mijn idee dat veel van de linkse figuren zeker op milieu en natuur gebied, zelfs in de verte niet weten waar ze over praten. Daar heerst vaak totale onkunde. Als men in een flat of volkswijk van de grote steden opgroeit, komt het wat natuur betreft nooit meer goed, is mijn overtuiging.
De natuur is namelijk nooit lief zonder reden

BerichtGeplaatst: Zo Jun 16, 2019 9:39 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Jip schreef:

Een uitstekend ideedat ook nog zoden aan de dijk zet.
Daarnaast gratis zonnecellen door het rijk betaald op alle Flatgebouwen, huurwoningen, enz. Ook op de particuliere woningen trekken we daarbij, onder gratis en verplicht door het Rijk betaalde zonnegeneratoren. Het kan zo eenvoudig zijn.
Dit kunnen we makkelijk betalen via en jaar geen afdracht aan EU gelden. Maar daar zal de VVD, D66 of Groenlinks, profeteer ik, niet mee instemmen.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 16, 2019 11:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Poendert, plaats eens niet alles dubbel aub.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 21, 2019 6:57 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Tja, vraag je eens af waarom in Nederland alles via een beleidsplan wordt geregeld.
Kenmerkend voor dit polderend land.

Zo kom je tot verrassende conclusies, als je alles eens op een rijtje zet.

Neem de woningbouw.
Het "kapitaal" heeft er belang bij om schaarste in stand te houden.
Welnu, partijen die zeggen voor de natuur op te komen, passen zo wonderwel in het
verlengde van de interesses van de bouwmaffia.

Dat elk stukje Nederland, óf een landbouwbestemming heeft,
óf een natuurbestemming, of industriebestemming, en dat gaat zo nog even door,
totdat duidelijk is, dat we om een nieuw huis te zetten zo'n slordige 300-500 euro
per vierkante meter moet kosten EXCLUSIEF BTW.

Want daar zie je weer hoe het gaat, de één zijn idealen van dartelende lammetjes in de wei,
komen de ander die op de centen verzot is maar al te goed uit.
En de staat lacht zich het schompes. Hoe duurder alles op de markt verschijnt,
des te meer belasting wordt er aangetikt.

Idem geldt het voor de energiebedrijven, en de energie technologie bedrijven.
Subsidie voor nieuwe projecten zijn per slot van rekening een sigaar uit eigen doos.

Want zo draait alles in een cirkeltje rond.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 21, 2019 9:02 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Tja, de ruimte in Nederland is beperkt. Het wordt inderdaad passen en meten. Desnoods met een liniaal of passer.
Want we hebben woonruimte nodig, maar ook ruimte voor industrie en winkels. En natuur is ook broodnodig.
We moeten snelwegen hebben voor de otootjes, ijzeren staven voor de treintjes. Rode tegeltjes voor de fietsers.
En dan mogen we onze zieken, ouden van dagen en gehandicapten niet vergeten.

Elke weerwoorder moet zijn eigen huis even nalopen alsof het Nederland is.
Waar plaats je de kerkhoven? De ziekenhuizen? De scholen? De winkels? De industrie? De vrijetijdsbestedingen? De natuurgebieden? De boeren met hun landbouw en/of veeteelt?
Ongeacht hoe groot of hoe klein je woont, het wordt passen en meten.

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici